Display MoreDisplay MorePa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.
S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.
Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.
Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.
Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.
Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.
Ja nekako ne vidim taj extra cargo kojeg bi volio vidjet. Stoji nesto povecanja, zitarice iz usa npr. Ali ako pricamo o superciklusu treba nam nesto vise? U pravu ste da se nagomila tereta, to se dogodilo na ovom cape peaku ali generalno kroz godinu nema nesto da kazemo evo sad je to to....osim sta imamo port congestion. Kako ce se odigrati dalje neznamo ali stoji da ce biti manje novih brodova a vise tonmilja i to daje nadu. Ne za 200k i slicno ali za mid/long term pozitivne vozarine sa i bez peakova DA
Evo tocni i svjezi podaci o kineskom uvozu. Zeljezna ruda i soja podbacili, ugljen je nesto rastao. Zanimljivo je i da su ovo podaci u odnosu na pandemijsku 2020. g.