DRY BULK
-
-
-
-
Chinese mills raise bid for Japanese scrap
kinezi su uvoz scrapa shvatili ozbiljno,to će podržavati i u budućnosti visoke demo cijene.
činjenica da visoke vozarine ne idu u prilog scrapanju ali nećemo plakati zar ne?
nedavno sam napisao nije li to još jedan WIN-WIN na dry bulku?
-
cape up 16.2%
neka ostane zabilježeno - may Cape danas...gap up:
-
Atlantic Supramaxes entered the new trading year with salvo; time-charter rates for all major trading routes in the Atlantic surged to multi-year highs during what is typically a depressed quarter, fuelling optimism for the coming months. This unforeseen boom in freight rates – which has drawn comparison to the historic bull market of 2006-07 – was underpinned by chronic under-supply of tonnage in the Atlantic, combined with nascent recovery from the coronavirus-induced slump in major dry bulk commodity markets. Such unseasonably strong freight-market performance was especially startling considering dry bulk’s calamitous 2020 following global economic slowdown as a result of the coronavirus pandemic, giving further cause for optimism in the Atlantic Supramax market in 2021. https://www.spglobal.com/platts/PlattsC…ing-system.html
-
Ova odluka prije svega je posljedica trgovinskog rata između Kine i Australije koji za sada djeluje pozitivno i gura vozarine naviše za razliku od onog između Kine i Trumpa koji je iza nas. Scrapom vjerojatno namjeravaju nadomjestiti manji dio australske rude. Onaj veći valjda bi trebali bi dotegliti momci iz Brazila. A znamo da je promet brazilske željezne rude prema Kini već dugo ključna varijabla za rast ili pad vozarina. Mada mi je ovaj njihov sukob potpuno iracionalan i zato ne vjerujem da će potrajati. Ali tko zna.
DA,jasno da je to isključivo posljedica trgovinskog rata,osobno držim da bi to moglo dugo potrajati i čak se intenzivirati. jer:
1.kinezi su sve močniji,žele to i pokazati,sve se više transformiraju,postaju agresivniji prema susjedima,na silu zauzimaju ocean.hmm...
2. to je i pokazivanje mišića svima u svijetu da paze šta pričaju...
3.oni mogu s vremenom značajno neutralizirati ovisnost o australskim sirovinama
što i sprovode,naravno preko noći ne ide ali zagrabili su žestoko u zapadnu afriku radi iron ore.
imaju i planova da u brazilu uzmu koncesije,htjeli bi ali...
neće australija propasti ali će dry bulk značajno profitirati.
taj trgovinski rat jedna od najboljih stvari što se dry bulku dogodilo u zadnjih 10 godina.
a svakim danom se pozitivnost posljedica povećava.
dvije su to močne države koje mogu jedna bez druge i teško da će jedna moliti za kraj.
velika su to dva ega u pitanju a netko bi morao izaći popiškan.hmm....
neka izdrže što duže
evo malo kamilice za laku noć za one na palubi
Australia cancels Belt and Road deals; China warns of further damage to ties
Australia on Wednesday cancelled two deals struck by its state of Victoria with China on Beijing's flagship Belt and Road Initiative, prompting the Chinese embassy in Canberra to warn that already tense bilateral ties were bound to worsen....
ovo je u 2021 jedna od boljih vijesti u mom izboru uzimajući u obzir izgledne posljedice za dry bulk u godinama pred nama.
i danas ubiremo nemale plodove blagodati kineskog bojkota austral. ugljena ali to je sića što se sada iza brda valja.
čini da je na pomolu neizbježno dodatno zaoštravanje odnosa sa potencijalno spektakularno pozitivnim posljedicama.
NE,sigurno nije "spektakularno" neprimjeren izraz jer uključuje spektakularno povečanje tonmilja
kinezi već u zapadnoj africi(simandou,guinea) u trci sa vremenom pokušavaju što prije i što više isključiti australiu kao izvor za iron ore.
u alžiru imaju novopotpisani ugovor.
-
Ja ni ne sumnjam da će to Kvark odraditi na zavidnom nivou, a mi ćemo nadam se pronaći način da joj zahvalimo na trudu.
Siguran sam da bi kolegici najbolja zahvala bila da naguramo ATPL na 400kn...za pocetak...😉😉😉
S obzirom da ste vec dali predujam i da se max zurite pogurati, moram i ja odraditi moj dio i to brzo, kako ste krenuli. :))
Dakle, Cleaves izvjestaj kaze:
Dry bulk je prema Cleavesu top izbor. Predvidjaju da ce ovaj ciklus porasta trajati jos nekoliko godina. Ovo je tek pocetak!
--> Porast indexa dionica (inozemnih bordara) procjenjuju na: +111% tijekom iduce godine te +165% tijekom iduce dvije godine.
--> Orderbook je na povijesno najnizim razinama: 5,6% flote.
--> S obzirom na nove isporuke, a uzimajuci u obzir i scrapping (povlacenje brodova iz upotrebe – skartiranje), predvidja se da ce porast tonaze biti 3,3% za 2021. godinu te samo 1,7% za 2022. i 2023. (dakle, za obje ove godine).
--> Uzimajuci u obzir vrlo nisku razinu narudzbe novih brodova, potrebno je vrlo malo povecanje u potraznji za prijevozom tereta da bi se znacajno povecalo iskoristenje flote te ujedno i znacajno povecalo zaradu i vrijednosti samih brodova.
--> Proizvodnja celika u Kini je na povijesno najvisim razinama. Cijena zeljezne rude je gotovo na povijesno najvisim razinama, a soje na najvisim u posljednjih pet godina.
--> Ocekuje se da ce Kina nastaviti s poticajima u privredi. Kina je jos prosle godine pokrenula fiskalni poticaj (500 mlrd $), ali ne na nacin kako su to radila druga gospodarstva koja su direktno pomagala kucanstva, vec je cilj bio potaknuti ulaganja, a potrosaci su bili sekundarni korisnici.
Na grafovima ispod se vidi veliki i nagli porast potraznje za dry bulk prijevozom u 2021. godini.
--> Zeljezna ruda
Izvoz zeljezne rude ce se konstantno povecavati kroz iduce godine. Na grafu ispod je pregled porasta po zemljama izvoznicama i ukupno.
--> Ugljen
I dalje raste globalna potrošnja ugljena, ali se očekuju da bi potražnja za kaloričnijim ugljenom mogla donekle nadoknaditi manju potrošnju pa bi eventualno u nekoj buducnosti bile potrebne manje kolicine. Za sada se jos uvijek predvidja rast tona-milja i to: za 2021. 5,4%; za 2022. +1,9%; za 2023. +1,0%, a onda bi se od 2024. godine smanjivala potreba za prijevozom.
--> Poljoprivredni proizvodi
Predvidja se porast 1,8% za 2021. godinu te 2,8% za 2022. godinu.
--> Ukupna potraznja za dry bulk prijevozom
Predvidjanja porasta su (y/y): 10,01% za 2021.; 3,4% za 2022.; 2,2% za 2023. i 1,7% za 2024. godinu.
--> Iskoristenost flote
Konstantan porast kroz iduce godine i to: 88,6% u 2021 (+5,4% y/y); 90,1% u 2022 i 90,5% u 2023.
--> Vrijednost rabljenih brodova
Vrijednost je rasla za 19% u 1q/2021 (q/q), odnosno 17% (y/y), a porast je predvodjen panamaxima i supramaxima. Predvidja se daljnji porast i to do 2q/2023, prema njihovoj procjeni, za 59%.
Dakle, trebalo bi da "cveta cvece i u nase preduzece". :)) I, ako se obistine njihove prognoze, ovo je tek pocetak. Oni gledaju u horizont. :))
Ovo je kratki pregled osnovno navedenog u izvjestaju. Znam da nemate vremena puno citati i proucavati, ali izvjestaj je k'o slikovnica pa pogledajte makar grafove.
Hvala jasko za izvjestaj. Ocekujemo da nas i nadalje opskrbljujes.:))
-
Stavio sam izvješće, treba se samo prijaviti i to je to......... https://5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6.usrfiles.com/ugd/5f38c3_a33…0bb23ebba9b.pdf
Jel ovo meni zadatak da proucim ovih 316 str pa dam kratki pregled? :)) Bas si uporan u guranju izvjestaja. :))
Kolegice zasluzili ste srce za Joakima/Cleaves...ali svi cekamo ovu "poslasticu"...
-
Jel ovo meni zadatak da proucim ovih 316 str pa dam kratki pregled? :)) Bas si uporan u guranju izvjestaja. :))
Kolegice zasluzili ste srce za Joakima/Cleaves...ali svi cekamo ovu "poslasticu"...
Parice, darling, pa to je taj izvjestaj, cini se da nisi otvorio slikovnicu. Ne mogu prepisati cijeli izvjestaj ovdje. Cini se da nisi otvorio slikovnicu. :))
Ili ocekujes i tankere?! Pa ovo je tema dry bulk. Tebi privatne instrukcije. :)))
-
Front-month CBOT soybeans have topped $15 per bushel for the first time since early June 2014. The most-active July contract has made a new high in the overnight on April 21-22 and is also making a run toward $15.
The China #steel and iron ore narrative for 2021 was supposed to be #pollution-led curbs on output, coupled with rising #ironore supply, leading to lower prices. Neither is happening. Supply is struggling to rise while steel output gains.
The coking coal futures in Dalian climb 2.8%.
-
-
Kolegice zasluzili ste srce za Joakima/Cleaves...ali svi cekamo ovu "poslasticu"...
Parice, darling, pa to je taj izvjestaj, cini se da nisi otvorio slikovnicu. Ne mogu prepisati cijeli izvjestaj ovdje. Cini se da nisi otvorio slikovnicu. :))
Ili ocekujes i tankere?! Pa ovo je tema dry bulk. Tebi privatne instrukcije. :)))
Priznajem...kriv sam i povrsan...mislio sam otvorit i onda sam procitao da ces ti obradit temu pa sam odustao i prestao se gurat...em si pametnija od mene, em bolje pises, em "puno baba kilavo dite"...😁😁😁😁
Hvala kolegice...
Isprike zajednici
-
https://en.sse.net.cn/indices/cdfinew2.jsp
Nastavak u revijalnom tonu...
-
Cape 180 dwt 5 tc Index + 1,6% $33808: (UP 518)
-
Ako netko nije pročitao, evo još jednom.....
Special report: Decarbonisation https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/Special-Report…Decarbonisation
-
Capes party like it’s 2008
“Given the historically low orderbook, very limited demand growth is needed to significantly improve fleet utilization and potentially push dry bulk earnings into super-cycle territory going forward,” Cleaves stated in a report out earlier this week. Cleaves’s high case scenario sees capes averaging $70,000 a day in 2022. https://splash247.com/capes-party-like-its-2008/
-
-
To bi onda trebalo znaciti panamaxi averaging barem 30.000 usd. I manje klase 20-25.000.
-
To bi onda trebalo znaciti panamaxi averaging barem 30.000 usd. I manje klase 20-25.000.
Zadnji puta preko 3000 i vozarine
15.6.2010 3.020 37.173 25.825 24.515 18.942
-
Siguran sam da bi kolegici najbolja zahvala bila da naguramo ATPL na 400kn...za pocetak...😉😉😉
S obzirom da ste vec dali predujam i da se max zurite pogurati, moram i ja odraditi moj dio i to brzo, kako ste krenuli. :))
Dakle, Cleaves izvjestaj kaze:
Dry bulk je prema Cleavesu top izbor. Predvidjaju da ce ovaj ciklus porasta trajati jos nekoliko godina. Ovo je tek pocetak!
--> Porast indexa dionica (inozemnih bordara) procjenjuju na: +111% tijekom iduce godine te +165% tijekom iduce dvije godine.
--> Orderbook je na povijesno najnizim razinama: 5,6% flote.
--> S obzirom na nove isporuke, a uzimajuci u obzir i scrapping (povlacenje brodova iz upotrebe – skartiranje), predvidja se da ce porast tonaze biti 3,3% za 2021. godinu te samo 1,7% za 2022. i 2023. (dakle, za obje ove godine).
--> Uzimajuci u obzir vrlo nisku razinu narudzbe novih brodova, potrebno je vrlo malo povecanje u potraznji za prijevozom tereta da bi se znacajno povecalo iskoristenje flote te ujedno i znacajno povecalo zaradu i vrijednosti samih brodova.
--> Proizvodnja celika u Kini je na povijesno najvisim razinama. Cijena zeljezne rude je gotovo na povijesno najvisim razinama, a soje na najvisim u posljednjih pet godina.
--> Ocekuje se da ce Kina nastaviti s poticajima u privredi. Kina je jos prosle godine pokrenula fiskalni poticaj (500 mlrd $), ali ne na nacin kako su to radila druga gospodarstva koja su direktno pomagala kucanstva, vec je cilj bio potaknuti ulaganja, a potrosaci su bili sekundarni korisnici.
Na grafovima ispod se vidi veliki i nagli porast potraznje za dry bulk prijevozom u 2021. godini.
--> Zeljezna ruda
Izvoz zeljezne rude ce se konstantno povecavati kroz iduce godine. Na grafu ispod je pregled porasta po zemljama izvoznicama i ukupno.
--> Ugljen
I dalje raste globalna potrošnja ugljena, ali se očekuju da bi potražnja za kaloričnijim ugljenom mogla donekle nadoknaditi manju potrošnju pa bi eventualno u nekoj buducnosti bile potrebne manje kolicine. Za sada se jos uvijek predvidja rast tona-milja i to: za 2021. 5,4%; za 2022. +1,9%; za 2023. +1,0%, a onda bi se od 2024. godine smanjivala potreba za prijevozom.
--> Poljoprivredni proizvodi
Predvidja se porast 1,8% za 2021. godinu te 2,8% za 2022. godinu.
--> Ukupna potraznja za dry bulk prijevozom
Predvidjanja porasta su (y/y): 10,01% za 2021.; 3,4% za 2022.; 2,2% za 2023. i 1,7% za 2024. godinu.
--> Iskoristenost flote
Konstantan porast kroz iduce godine i to: 88,6% u 2021 (+5,4% y/y); 90,1% u 2022 i 90,5% u 2023.
--> Vrijednost rabljenih brodova
Vrijednost je rasla za 19% u 1q/2021 (q/q), odnosno 17% (y/y), a porast je predvodjen panamaxima i supramaxima. Predvidja se daljnji porast i to do 2q/2023, prema njihovoj procjeni, za 59%.
Dakle, trebalo bi da "cveta cvece i u nase preduzece". :)) I, ako se obistine njihove prognoze, ovo je tek pocetak. Oni gledaju u horizont. :))
Ovo je kratki pregled osnovno navedenog u izvjestaju. Znam da nemate vremena puno citati i proucavati, ali izvjestaj je k'o slikovnica pa pogledajte makar grafove.
Hvala jasko za izvjestaj. Ocekujemo da nas i nadalje opskrbljujes.
Kvark
Naklon do poda za executive summary 👍👌
-
-
-
Nepročitani postovi
-
- Title
- Odgovora
- Zadnji odgovor
-
-
-
Što smo danas tržili 6k
- harpun
November 22, 2024 at 7:29 PM
-
- Odgovora
- 6k
- Pregleda
- 2.1M
6k
-
-
-
-
SNBA (Slatinska Banka d.d.) 267
- calypso
November 22, 2024 at 6:26 PM
-
- Odgovora
- 267
- Pregleda
- 91k
267
-
-
-
-
ADRS (Adris grupa d.d.) 1.2k
- harpun
November 22, 2024 at 5:33 PM
-
- Odgovora
- 1.2k
- Pregleda
- 492k
1.2k
-
-
-
-
ADPL (AD Plastik d.d.) 3k
- Admin
November 22, 2024 at 11:41 AM
-
- Odgovora
- 3k
- Pregleda
- 1.4M
3k
-
-
-
-
SPAN (SPAN d.d.) 2.4k
- LodeRunner
May 26, 2021 at 12:21 PM - Dionice
- LodeRunner
November 22, 2024 at 10:48 AM
-
- Odgovora
- 2.4k
- Pregleda
- 974k
2.4k
-