Display Moreovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......
Sta je to 100% mic po mic razlike jer eto nije top 1% kompanija na svijetu, zar ne pretjerujete malo vise s tim zakljuckom kojom opravdavate toliku razliku u vrednovanju, uostalom slicne price smo slusali i na 185kn o svakakvim negativnim stvarima i opravdavanjima zbog cega ne vrijedi vise ali vozarina radi cash flow koji se ne moze ignorirat na kraju jer ipak nije rijec o malom cash flowu koja ova ili slicne kompanije ostvaruju, ne zaboravimo da na 185kn kapitalizacija je bila jednaka skoro danasnjem novcu na racunu toliko o objektivnosti tadasnjih kriticara, uostalom u modelima vrednovanja i uporedjivanja nekog sektora realno pravilnije bi bilo uzet median i u principu izbacit top i bottom 1-2% kompanija koje u principu iskrivljuju sliku, pa onda ako cemo ATPL usporedjivat s vanjskima treba uzet i neku usporednu kompaniju s druge strane, a ne top 1%.
Dobro je kolega primjetio da ste vec duze dodatno pesimisticni pa onda jos dodatno na negativu bacite, recimo CEO atpl nije ni na koji nacin srocio kako ste vi to napisali eksplicitno da gube velike novce zbog dokovanja, rekao je citirat cu " trenutacno prolazimo kroz dosta zahtijevan program dokovanja, nazalost to se dogadja u nekom dobrom trzistu pa je to gubitak u neku ruku za kompaniju jer gubimo mozda najbolje trziste, al to su redoviti periodi odrzavanja koju mi kao kompanija moramo postovat"
Sta se tice dokovanja ajde da to rijesimo brojcano vec ipak bi to bilo jedino ispravno da vidimo koliki je to utjecaj tj. koliko je to gubitka za ATPL ili bolje receno izgubljene dobiti pa da svatko procijeni jel mu to veliko ili nije to je jedino ispravno, o trosku dokovanja opcenito vec znamo cijenu pa se time necu bavit. Dokovanje u prosjeku traje nekih 25 dana, ako imamo 9 dokovanja to je godisnje dokovanje od 225 dana u odnosu na ukupnih 4380 dana ili u postotku gubitak nekih cca 5% operativnih dana, po tome to nije toliki strasan gubitak, novcano ako gledamo 1Q dobit je bila 9000$ dnevno po brodu, a trosak radnika je oko 3000$ po brodu dnevno, sta znaci 12000$ manje dobiti po brodu koji je u dokovanje ako uzimamo 1Q stanje i na 225 dana to je 2,7mil $ ili nekih 18,3mil Kn, da li je to veliki izostanak dobiti na forward 1Q=67*4=268mil ili smanjenje dobiti od 7,5%
Disclaimer na gornju racunicu
- Tecaj je iz 1Q 6,8kn, tecaj dolara jos jaca pa je trenutno forward dobiti veci za iznos veceg tecaja
- Izracun obuhvaca gubitak dobiti ne uzima EBITDA jer vecina prvenstveno gleda dobit
- Utjecaj na pojedini kvartal mogu biti veca jer dokovanja nece biti savrseno rasporedjena
- Trosak je realno nesto veci za dodatne troskove osnovnog odrzavanja broda u doku, za potrosnju goriva do doka i u doku mislim da mozemo na taj trosak dodati jos 20% dodatnog troska koji je ovako tesko izracuna pa neka to onda bude smanjena dobit od 20mil na yoy bazi
- Amortizacija je prosle godine povecana radi povecanja vrijednosti imovine cca 10% pa je i dobit manja za to povecanje ako cemo gledat usporedno s proslom godinom, te ce dodatno biti povecana radi prociscivaca ali to nije neki veliki utjecaj s obzirom na ukupnu vrijednost imovine
Prednosti dokovanja o kojima se manje govori ali dokovanje nije samo trosak bez benefita, dokovanje je remont broda u ovom slucaju na 5 godisnjoj bazi, najbitnije prednosti su ciscenje ili bojanje trupa, prepostavka je da je sada bojanje s kvalitetnijom bojom radi EEXI zahtijeva, te ostali remonti oko motora tj propulzije.
Prednosti za buduce razdooblje zbog navedenih stvari, znace brzu brzinu broda sta znaci smanjena mogucnost penala zbog neispunjavanja ugovorene brzine te ujedno i najvaznije smanjena potrosnja broda sta u uvjetima ovako visokih cijena goriva je jako bitna stvar, teoretski takav brod bi mogao postic nesto vecu vozarinu nego prije radi vecih usteda goriva, ne zaboravimo da je trenutno trosak goriva dnevno oko 25000$ oprilike po brodu i 10% ustede na gorivu je usteda od 2500$ dnevno pa sad racunajte koliko to znaci na godisnjoj bazi, da li to moze utjecat na nesto bolju vozarinu mislim da moze realno da ste unajmitelj sigurno vam je bitno i to. Jos jedna prednost je moguce smanjenje OPEX-a broda jer je smanjena mogucnost ulaganja oko motora i kvarova nakon dokovanja ako je sve oko motora napravljeno u doku.
Sta se tice gornje racunice neostvarene dobit od 3mil$ ili ako cemo gledat dnevno po brodu gubitak 700$ prosjecne vozarine manje radi toga na godisnoj bazi ocito je s obzirom na volatilnost vozarina da tih 700$ ne predstavlja neki utjecaj jer vozarine se na dnevnoj bazi mjenjaju po 1000$, pa je jedino ovdje bitno stanje vozarina jer taj gubitak u ovakvim uvjetima se lako nadoknadi uostalom s obzirom na navedene prdnosti gore upitno je da li se takav gubitak im moze nadoknadit nakon dokovanja radi iskazanih prednosti. Te jos jedna stvar dobro je da nakon dokovanja mozemo bit i sigurniji da je takav brod potpisan bar na 6-9 mjeseci jer takva je praksa pa onda je lakse i planiranje buduceg CF sta nije zanemarivo u slucaju pada vozarina.
Mislim da je odlično da dokovanja naprave ove godine jer bi iduće godine mogli baš zbog ubrzane ugradnje pročišćivaća i vrlo vjerojatno većeg scrapa za najstarije brodove mogli imati smanjenje dostupnih capaciteta u DRY BULKU odnosno još veće cijene vozarina.