Nista bez Viktor Lenca
Zato pada cijena? Nista bez fondova, cijena ne reagira...
Nista bez Viktor Lenca
Zato pada cijena? Nista bez fondova, cijena ne reagira...
Jednostavno nije u fokusu, bila je , a bit ce opet kad tad. Ne tako davno bila je i na 14 kn, sadasnji vecinski vlasnik ju je platio malo vise od 9 kn, firma sada sigurno puno bolje stoji, bolje je organizirana, i uzimaju se samo profitabilni poslovi, a i kvaliteta obavljenih poslova nije upitna, nebi US Navy dolazila bezveze.
Jednostavno nije u fokusu, bila je , a bit ce opet kad tad. Ne tako davno bila je i na 14 kn, sadasnji vecinski vlasnik ju je platio malo vise od 9 kn, firma sada sigurno puno bolje stoji, bolje je organizirana, i uzimaju se samo profitabilni poslovi, a i kvaliteta obavljenih poslova nije upitna, nebi US Navy dolazila bezveze.
ovdje je problem samo ako cijeli ili dobar dio posla ovisi o US Navy.
al ako to nije slučaj i ako su dobro diverzificirani, valjalo bi ga imati na radaru.
US Navy sigurno donosi dobar profit, ali svida mi se kako biraju poslove, primjer sa brodom Galeb ,mogli su dati najnizu ponudu i proci na natjecaju, i onda bi radili u minusu, dobar primjer kako se to radi je DDJH, ali dali su realnu i bez obzira sta nisu prosli na natjecaju odradit ce dobar dio posla ali uz profit. I od kad su talijani preuzeli, vidi se veci broj brodova talijanskih kompanija.
US Navy sigurno donosi dobar profit, ali svida mi se kako biraju poslove, primjer sa brodom Galeb ,mogli su dati najnizu ponudu i proci na natjecaju, i onda bi radili u minusu, dobar primjer kako se to radi je DDJH, ali dali su realnu i bez obzira sta nisu prosli na natjecaju odradit ce dobar dio posla ali uz profit. I od kad su talijani preuzeli, vidi se veci broj brodova talijanskih kompanija.
ma sve 5.
ljudi rade, posluju pametno, al bilo bi dobro da netko iskopa kolika je diverzifikacija poslova.
jer ovisiti većinom o jednom poslu, koji je još pod utjecajem politike kao US Navy, nikad dobro ne završi.
A svata i vi pisete... ovise o jednom poslu i klijentu a navozi puni 😂😂😂
US Navy sigurno donosi dobar profit, ali svida mi se kako biraju poslove, primjer sa brodom Galeb ,mogli su dati najnizu ponudu i proci na natjecaju, i onda bi radili u minusu, dobar primjer kako se to radi je DDJH, ali dali su realnu i bez obzira sta nisu prosli na natjecaju odradit ce dobar dio posla ali uz profit. I od kad su talijani preuzeli, vidi se veci broj brodova talijanskih kompanija.
ma sve 5.
ljudi rade, posluju pametno, al bilo bi dobro da netko iskopa kolika je diverzifikacija poslova.
jer ovisiti većinom o jednom poslu, koji je još pod utjecajem politike kao US Navy, nikad dobro ne završi.
pa dade se dosta toga iščitati iz god. rev. izvještaja, čitate li ih?
A svata i vi pisete... ovise o jednom poslu i klijentu a navozi puni 😂😂😂
nisam nigdje napisao da ovise o jednom klijentu, al neka netko tko zna napiše koliki je obujam posla od takvog klijenta.
jedino tako možemo napraviti kvalitetnu analizu.
jer ako Trumpu šune, tog klijenta više nema.
ako je taj klijent 10% posla, onda taj potencijalni rizik ne predstavlja neki problem.
al ako je on 50% posla, onda predstavlja.
poanta mog posta je u tome.
ne mislim ni hvaliti ni kuditi bez nekih brojki.
al po svemu sudeći, čini se da je zasad ovaj škver našao svoju nišu da posluje s profitom, što je pohvalno.
Prihod osnovne djelatnosti po tržištima 2019
Prihod osnovne djelatnosti po tržištima 2018
a ovdje se gđa Uzelac obraća s riječima koliki je utjecaj US Navy na uk. prihode: USS M_Whitney 2015 i 2017 godina
ovdje pak vidimo da postoji peek u tim godinama kad su radili na MW, ali vrlo malo ronimo u negativi što je čudo s obzirom na okolnosti: EPS (TTM)
Prihod osnovne djelatnosti po tržištima 2019
Prihod osnovne djelatnosti po tržištima 2018
a ovdje se gđa Uzelac obraća s riječima koliki je utjecaj US Navy na uk. prihode: USS M_Whitney 2015 i 2017 godina
pročitao sam izvješće.
hvala na podatcima.
po ovome ispada da se prihodi od Amerikanaca povećavaju, a moje osobno mišljenje je da bi to trebalo smanjivati (naravno, na način da se pojača izloženost ostalim tržištima), najviše zbog političkog rizika i trendova da on svu industriju vuče nazad prema USA.
inače, mislim da nitko normalan ne bi trebao imati primjedbi na to što je poslovanje profitabilno.
zašto bi trebalo smanjivati?
na DDJH se kunu da poslovi za vojsku dolaze (a ne dolaze) pa su u problemu, a ovdje bi trebali od toga odustati pa nek pare uzmu tko? Turska?
s turcima si ameri baš nisu bliski, samo nek oni repariraju ovdje brodovlje...
zašto bi trebalo smanjivati?
na DDJH se kunu da poslovi za vojsku dolaze (a ne dolaze) pa su u problemu, a ovdje bi trebali od toga odustati pa nek pare uzmu tko? Turska?
s turcima si ameri baš nisu bliski, samo nek oni repariraju ovdje brodovlje...
ma tko priča o odustajanju?
naravno da ćete se boriti za svakog klijenta, pa dok ide ide.
poanta je da se obujam novih poslova s drugim klijentima povećava koliko je god to moguće, a ne da se odbija posao od amera.
Ameri su dobar posao, al diverzifikacija je još bolja.
u bilo kojem poslu ovisiti samo o jednom klijentu je pucanje u glavu.
Osim šta su ugovori sa USN odlična referenca za nove poslove, mislim da je najbitnije to što je većinski vlasnik Palumbo grupa, znači vlasnik je iz iste branše, imaju 5 remontnih brodogradilišta na mediteranu i proizvodnju jahti, imaju iskustva, i sigurno nisu bez razloga plaćali dionicu po 9kn.
Osim šta su ugovori sa USN odlična referenca za nove poslove, mislim da je najbitnije to što je većinski vlasnik Palumbo grupa, znači vlasnik je iz iste branše, imaju 5 remontnih brodogradilišta na mediteranu i proizvodnju jahti, imaju iskustva, i sigurno nisu bez razloga plaćali dionicu po 9kn.
pa valjda bi samom vlasniku trebalo biti u interesu da posao razvija, a ne da ga gasi.
čak su ga po nekim multiplama za preuzimanje dobili i relativno jeftino, al to je vjerojatno posljedica relativno negativne slike škverova općenito i potrebi prijašnjih vlasnika da to što prije unovče.
inače, budućnost škverova kod nas i je u specijalizaciji, a ne u masovnoj tipskoj gradnji, jer znanje imamo, a naš rad je relativno jeftin, tako da tu možemo biti konkurentni.
samo sam komentirao da bi bilo pametno smanjivati izloženost prema samo jednom klijentu (ne odbijanjem poslova), a iskoristiti navedene reference za pribavu novih poslova sa različitim novim klijentima (naravno, pod uvjetom da je to izvedivo).
PItanje za accountanta: Priznajem da je Lenac odlična firma, FI su im bomba, perspektiva odlična, sve super. ALI. Talijani drže 82% dionica, ako na to dodamo trezor skoro 87%. Šta mali mogu dobroga očekivati u ovoj firmi?
1) Glavni ne mora nikada isplatiti dividendu, može izvlačiti dobit na milijun načina, bez da plati porez. Mali od toga nemaju ništa.
2) Otključavanje vrijednosti kroz preuzimanje (Optima) nećemo tako skoro gledati jer je firma nedavno preuzeta, nije ovo sajam rabljenih auta da se preprodaju polovne firme svakih tjedan dana. Mali od toga opet nemaju ništa.
3) Ostaje opet isprobana metoda vlakića, ali free float je toliko mali, a stečajuša ima dovoljno, da se "sindikatima" to ovdje ni ne isplati raditi, bar ne često.
Znači, iz perspektive malog dioničara koji samo želi zaraditi koju kunu, kakvog ima smisla parkirati lovu u firmu koja niti daje dividendu niti je likvidna niti obećava neku veliku kapitalnu dobit - iako posluje super?
Veselim se vašem odgovoru.
Display MorePItanje za accountanta: Priznajem da je Lenac odlična firma, FI su im bomba, perspektiva odlična, sve super. ALI. Talijani drže 82% dionica, ako na to dodamo trezor skoro 87%. Šta mali mogu dobroga očekivati u ovoj firmi?
1) Glavni ne mora nikada isplatiti dividendu, može izvlačiti dobit na milijun načina, bez da plati porez. Mali od toga nemaju ništa.
2) Otključavanje vrijednosti kroz preuzimanje (Optima) nećemo tako skoro gledati jer je firma nedavno preuzeta, nije ovo sajam rabljenih auta da se preprodaju polovne firme svakih tjedan dana. Mali od toga opet nemaju ništa.
3) Ostaje opet isprobana metoda vlakića, ali free float je toliko mali, a stečajuša ima dovoljno, da se "sindikatima" to ovdje ni ne isplati raditi, bar ne često.
Znači, iz perspektive malog dioničara koji samo želi zaraditi koju kunu, kakvog ima smisla parkirati lovu u firmu koja niti daje dividendu niti je likvidna niti obećava neku veliku kapitalnu dobit - iako posluje super?
Veselim se vašem odgovoru.
odgovori:
1) ja osobno niti ne želim da isplaćuju dividendu, barem ne na ovoj razini profitabilnosti od oko 2-3 kn po dionici, radije nek ulažu dalje u automatizaciju poslova (shvatite da ovo i nisu baš neka vremena za biti u škveru-dionici), za dividendu predlažem do sada izvrsne ADPL ili KODT; što se tiče izvlačenja dobiti, to se mora prije ili kasnije odraziti na CF odnosno na količino zadržanog novca po dionici, dakle kroz izvještaje se sve vidi prije ili kasnije ALI ovaj argument možete dati za bilo koju dionicu u kojoj je vlasnička struktura čvrsta (npr. Saponia grupa),
2) slažem se, talijani nisu ovo kupili da preprodaju već da zaokruže svoj portfelj brodogradilišta i učvrste poziciju na mediteranu,
3) ovaj dio se tiče trejdera odn. trgovanja prema TA a ja se time ne bavim, ja gledam trenutnu potcijenjenost prema nekim ključnim pokazateljima (benchmark) i to ne u odnosu na druge već na to kako je ista dionica reagirala cjenovno u prošlosti na promjene u poslovanju i perspektivi ubuduće
dakle, MOŽE se reći da sam na neki način ja trejder ali na dulji rok jer kad cijena dosegne određenu precijenjenost sigurno ću kapitalizirati dobitak
također što se tiče 'sindikata' kako ih zovete, drago mi je da im dionica nije na radaru iako ne reci nikad
da sažmem: ne služi me više vid najbolje da bih po cijele dane buljio u gledalicu i udarao refresh tipku na ZSE stranici s vijestima i izvještajima
a što se tiče trgovanja po TA, možete loviti valove nemam ništa protiv ali raditi to na recimo DDJH, VART ili DLKV i INGR čije je poslovanje slabo, opterećeno velikim dugom, neperspektivno i netransparentno... te dionice imaju 'sidro' koje vuku po dnu i nakon što se cjenovno i odlijepe tu i tamo, brzo se vrate na razine koje odgovaraju prikazu kroz objavljene kvartalne i god. izvještaje
Lenac odlična firma?
Display MorePItanje za accountanta: Priznajem da je Lenac odlična firma, FI su im bomba, perspektiva odlična, sve super. ALI. Talijani drže 82% dionica, ako na to dodamo trezor skoro 87%. Šta mali mogu dobroga očekivati u ovoj firmi?
1) Glavni ne mora nikada isplatiti dividendu, može izvlačiti dobit na milijun načina, bez da plati porez. Mali od toga nemaju ništa.
2) Otključavanje vrijednosti kroz preuzimanje (Optima) nećemo tako skoro gledati jer je firma nedavno preuzeta, nije ovo sajam rabljenih auta da se preprodaju polovne firme svakih tjedan dana. Mali od toga opet nemaju ništa.
3) Ostaje opet isprobana metoda vlakića, ali free float je toliko mali, a stečajuša ima dovoljno, da se "sindikatima" to ovdje ni ne isplati raditi, bar ne često.
Znači, iz perspektive malog dioničara koji samo želi zaraditi koju kunu, kakvog ima smisla parkirati lovu u firmu koja niti daje dividendu niti je likvidna niti obećava neku veliku kapitalnu dobit - iako posluje super?
Veselim se vašem odgovoru.
Lenac odličan?!
Lenac je stara industrija ciklične prirode.
Možemo raspravljati o podcijenosti, ali o nekakvoj odlicnosti.... tesko. Nije slučajno Lenac i većina brodogradilišta remontnih ili konvencionalnih u povijesti propadalo.
U ovoj prici je bitno samo kako se vodi firma, a dok je brodova bit ce i remontnih brodogradilista.
Display MoreLenac odlična firma?
Display MorePItanje za accountanta: Priznajem da je Lenac odlična firma, FI su im bomba, perspektiva odlična, sve super. ALI. Talijani drže 82% dionica, ako na to dodamo trezor skoro 87%. Šta mali mogu dobroga očekivati u ovoj firmi?
1) Glavni ne mora nikada isplatiti dividendu, može izvlačiti dobit na milijun načina, bez da plati porez. Mali od toga nemaju ništa.
2) Otključavanje vrijednosti kroz preuzimanje (Optima) nećemo tako skoro gledati jer je firma nedavno preuzeta, nije ovo sajam rabljenih auta da se preprodaju polovne firme svakih tjedan dana. Mali od toga opet nemaju ništa.
3) Ostaje opet isprobana metoda vlakića, ali free float je toliko mali, a stečajuša ima dovoljno, da se "sindikatima" to ovdje ni ne isplati raditi, bar ne često.
Znači, iz perspektive malog dioničara koji samo želi zaraditi koju kunu, kakvog ima smisla parkirati lovu u firmu koja niti daje dividendu niti je likvidna niti obećava neku veliku kapitalnu dobit - iako posluje super?
Veselim se vašem odgovoru.
Lenac odličan?!
Lenac je stara industrija ciklične prirode.
Možemo raspravljati o podcijenosti, ali o nekakvoj odlicnosti.... tesko. Nije slučajno Lenac i većina brodogradilišta remontnih ili konvencionalnih u povijesti propadalo.
Za mene je odličan jer je podcijenjen, ne gubi novac i ima potencijal razvoja s novim vlasnicima (nije više socijalizam). Ali svejedno neću ulagati u njega jer ne očekujem da na njemu mogu ozbiljnije oploditi novac prije nego nadolazeća kriza sve ne skuca za 50%. To je bila poanta mog posta.
Ukratko, dugoročno možda, krakoročno nema šanse.
Display MoreLenac odlična firma?
Lenac odličan?!
Lenac je stara industrija ciklične prirode.
Možemo raspravljati o podcijenosti, ali o nekakvoj odlicnosti.... tesko. Nije slučajno Lenac i većina brodogradilišta remontnih ili konvencionalnih u povijesti propadalo.
Za mene je odličan jer je podcijenjen, ne gubi novac i ima potencijal razvoja s novim vlasnicima (nije više socijalizam). Ali svejedno neću ulagati u njega jer ne očekujem da na njemu mogu ozbiljnije oploditi novac prije nego nadolazeća kriza sve ne skuca za 50%. To je bila poanta mog posta.
Ukratko, dugoročno možda, krakoročno nema šanse.
Jedino je on vec skucan 50% 😂 . Ali realno tu nemozes ni kupiti neke ozbiljnije kolicine, a ni prodati.. osim po par milja kn