https://www.ictbusiness.info/vijesti/trenut…-preplavljenost ubrzo će ih bit i viška...😀
pa naravno kada se više nitko neće cijepiti
https://www.ictbusiness.info/vijesti/trenut…-preplavljenost ubrzo će ih bit i viška...😀
pa naravno kada se više nitko neće cijepiti
QuoteGLOBALNA nestašica računalnih čipova postaje sve gora, zbog čega je dio američkih proizvođača automobila privremeno zatvorio tvornice, među ostalima i one koje grade popularne kamionete.
General Motors najavio je u četvrtak da će u sljedeća dva tjedna prekinuti proizvodnju u osam od svojih 15 sjevernoameričkih montažnih pogona, uključujući dva koja proizvode najprodavaniji kamionet ove kompanije Chevrolet Silverado. Ford će sljedeća dva tjedna prestati s proizvodnjom kamioneta u svojoj tvornici u Kansas Cityju. Smjene će se skratiti u još dvije tvornice kamiona u Dearbornu, u Michiganu, i Louisvilleu, u Kentuckyju, piše Associated Press.
"Čini se da stvari ubrzano idu u pogrešnom smjeru", rekao je Jeff Schuster iz konzultantske tvrtke LMC Automotive.
Industrijski analitičari kažu da je delta soj koronavirusa teško pogodio zaposlenike u tvornicama računalnih komponenti u jugoistočnoj Aziji, zbog čega su neke tvornice zatvorene. To je pogoršalo nestašicu čipova koja se počela poboljšavati početkom ljeta.
https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/ADPL/ZPI-ADPL-3ec5b4d7bcde2196bd040f5101a34e75.pdf
Hm, koliko će ukupno otpustiti, ili im je tih <10k€ dovoljno?
https://www.ictbusiness.info/vijesti/trenut…-preplavljenost ubrzo će ih bit i viška...😀
Ne mogu se tako brzo napraviti nova postrojenja i opskrbiti tržište novim čipovima. Te tvornice traže golema ulaganja, a njihova gradnja traje dugo. I u članku vam piše ovaj američki plan tek 2024.
Europa i Amerika su za ovo krive jer se samo dizajn čipova radi na zapadu, ali cijela proizvodnja je na istoku. Sada su potpuno ovisni o istočnjacima.
Uostalom ako imate iPhone okrenite ga na pozadinu i pri dnu vam stoji ova rečenica, Designed by Apple in California, Assembled in China. Tako je sa skoro svime.
Vidim da su i laptopi poskupili skoro 50%, ono što je prije koštalo 4500-5000kn, danas je 7000-7500kn...
https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…f5101a34e75.pdf
Hm, koliko će ukupno otpustiti, ili im je tih <10k€ dovoljno?
Meni ova obavijest nije jasna?
Kome su ih otpustili? Pa nije namjena držanja vlastitih dionica trgovina njima nego ili podjela ili njihovo poništavanje odnosno povlačenje. to je propisano i uređeno ZTD-om.
Stjecanje vlastitih dionica
Članak 233.
(1) Društvo može stjecati vlastite dionice na temelju ovlasti glavne skupštine za njihovo stjecanje koja vrijedi najviše 5 godina i određuje uvjete pod kojima se one mogu stjecati, naročito najveći broj dionica koje ono treba steći, vrijeme za koje je dana ovlast za stjecanje dionica i, ako se dionice stječu naplatnim putem, najveću i najmanju vrijednost onoga što društvo za to daje. Društvo ne smije stjecati vlastite dionice da bi njima trgovalo.
Pri svakom stjecanju dionica uprava, odnosno izvršni direktori društva moraju utvrditi da su za to ispunjeni uvjeti propisani ovim Zakonom.
(2) Pri stjecanju dionica iz stavka 1. ovoga članka i njihovu raspolaganju mora se primijeniti odredba članka 211. ovoga Zakona. Pri stjecanju i raspolaganju dionicama na odgovarajući se način primjenjuju odredbe članka 308. stavka 3. i 4. ovoga Zakona. Smatra se da je tako postupljeno ako se dionice stječu, odnosno ako se s njima raspolaže na organiziranom tržištu. Za drukčije stjecanje i raspolaganje dionicama potrebna je odluka glavne skupštine. Glavna skupština može ovlastiti upravu, odnosno upravni odbor da povuče vlastite dionice uz smanjenje temeljnog kapitala društva a da za to nije potrebna njezina posebna odluka.
(3) Društvo može stjecati vlastite dionice i bez za to dobivene ovlasti glavne skupštine:
1. ako je to potrebno da bi se od društva otklonila teška šteta koja neposredno predstoji,
2. ako dionice treba ponuditi da ih steknu zaposleni u društvu ili u nekome od društava koje je s njime povezano s time da ih u roku od godinu dana od dana stjecanja mora prenijeti tim osobama,
3. ako se dionice stječu zato da bi se po odredbama ovoga Zakona obeštetilo dioničare društva ili manjinske dioničare o njemu ovisnih društava,
4. ako je stjecanje nenaplatno ili ako stjecanjem kreditna, odnosno financijska institucija kupuje dionice komisiono,
5. ako ih stječe od dioničara zbog toga što nije u potpunosti uplatio iznos za koji su izdane,
6. na temelju univerzalnoga pravnog sljedništva,
7. na temelju odluke glavne skupštine o povlačenju dionica po propisima o smanjenju temeljnog kapitala društva,
8. nadmetanjem provedenim od strane suda da bi društvo namirilo neku svoju tražbinu prema dioničaru.
(4) Na dionice stečene na način propisan stavkom 1. ovoga članka te u svrhe navedene u stavku 3. točkama 1. do 3., 5. i 8. ovoga članka zajedno s vlastitim dionicama koje društvo već ima ne smije otpasti više od deset posto (10%) temeljnog kapitala društva. Takvo je stjecanje nadalje dopušteno samo onda ako društvo stvori propisane rezerve za te dionice tako da neto aktiva društva iskazana u financijskim izvješćima za posljednju poslovnu godinu zbog stjecanja dionica ne postane manja od iznosa temeljnog kapitala i rezervi koje po zakonu ili po statutu ono mora imati a koje se ne smiju koristiti za isplate dioničarima. U tu svrhu treba iznos temeljnog kapitala računski umanjiti za iznos za koji taj kapital još nije uplaćen ako taj iznos nije iskazan na aktivnoj strani izvještaja o financijskom položaju. U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka te stavka 3. točki 1., 2., 4. i 8. stjecanje dionica je dopušteno samo onda ako su za njih u cjelini uplaćeni iznosi za koje se izdaju.
(5) U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka te stavka 3. točke 1. uprava društva mora izvijestiti prvu sljedeću glavnu skupštinu društva o razlozima i svrsi stjecanja dionica, njihovu broju i udjelu u temeljnom kapitalu te o protuvrijednosti onoga što je društvo dalo za te dionice.
(6) Stjecanje dionica protivno odredbama stavka 1. i 3. ovoga članka je valjano a obveznopravni posao o prijenosu dionica je ništetan.
Otuđenje i povlačenje vlastitih dionica
Članak 236.
(1) Ako društvo protivno odredbama članka 233. stavku 1., 3. i 4. ovoga Zakona stekne vlastite dionice, mora ih otuđiti u roku od godinu dana.
(2) Ako temeljni kapital društva koji otpada na dionice koje društvo na dopušteni način stekne po odredbama članka 233. stavka 1., 3. i 4. ovoga Zakona i još ih drži prelazi deset posto (10%) tog kapitala, društvo mora u roku od tri godine nakon stjecanja dionica otuđiti onaj dio dionica koji prelazi taj postotak.
(3) Ako se vlastite dionice ne otuđe u rokovima propisanim u stavku 1. i 2. ovoga članka, društvo ih mora povući.
https://www.ictbusiness.info/vijesti/trenut…-preplavljenost ubrzo će ih bit i viška...😀
Ne mogu se tako brzo napraviti nova postrojenja i opskrbiti tržište novim čipovima. Te tvornice traže golema ulaganja, a njihova gradnja traje dugo. I u članku vam piše ovaj američki plan tek 2024.
Europa i Amerika su za ovo krive jer se samo dizajn čipova radi na zapadu, ali cijela proizvodnja je na istoku. Sada su potpuno ovisni o istočnjacima.
Uostalom ako imate iPhone okrenite ga na pozadinu i pri dnu vam stoji ova rečenica, Designed by Apple in California, Assembled in China. Tako je sa skoro svime.
Bosch opens chip factory of the future in Dresden
Manufacturing of automotive microchips will be a primary focus when the fully digital and highly connected semiconductor plant is up and running. “Chips for tomorrow’s mobility solutions and greater safety on our roads will soon be produced in Dresden. We plan to open our chip factory of the future before the year is out,”
Bosch otvorio tvornicu čipova u Europi
Do početka 2022. situacija će se stabilizirati, ali sada je vrijeme za nadokupljivanje dionica ADPL-a. Nadam se da neće rasti barem do listopada.
Koji su kapaciteti te tvornice u postotku svjetske proizvodnje čipova za automobile ?
i "kad nas u Njemačkoj" polako opadaju latice s ruže, valjda zbog jeseni
Činjenica je sljedeća. Sljedeća dva kvartala će vjerojatno biti slaba, a kako se auti čekaju i po 9 mjeseci kada se razrješi situacija sa čipovima biti će dobiti kao nikada do sada. Znači samo treba pogoditi dno cijene u sljedećih par mjeseci i za godinu dana smo na 220kn. Dno je teško pogoditi pa ću već ispod 170kn početi lagano grickati. Tko bude uspješniji detektirati dno taj će biti uspješniji. Ovdje dosta jednostavna priča sa svjetlom na kraju tunela.
150kn mislim da nije nerealno,s obzirom na situaciju
Koji su kapaciteti te tvornice u postotku svjetske proizvodnje čipova za automobile ?
U ukupnom udjelu proizvedenih čipova u Boschu, čipovi za automobile čine 100%.
Manufacturing of automotive microchips will be a primary focus when the fully digital and highly connected semiconductor plant is up and running. “Chips for tomorrow’s mobility solutions and greater safety on our roads will soon be produced in Dresden.
Pojednostavljeno, tvornica specijalizirana za "auto čipove".
To je ok podatak, ali interesiralo bi me koliko autočipova ta nova tvornica može proizvesti u odnosu na svjetsku proizvodnju. Ako to nije bitan postotak ništa se bitno neće promijeniti.
i "kad nas u Njemačkoj" polako opadaju latice s ruže, valjda zbog jeseni
Audi's top executive said he believes the premium brand can nearly double its global sales volume to 3 million vehicles and maintain profit margins between 9 and 11 percent by 2030, even as it phases out internal combustion powertrains in favor of an all battery-electric lineup.
Smanjuju proizvodnju automobila sa unutarnjim izgaranjem u korist električnih koji koriste znatno više čipova. Da bi prijelaz bio uspješan, moraju povećati trenutne proizvodne kapacitete čipova.
Regardless, EV sales are taking off -- research firm IHS Markit forecasts they’ll grow nearly 5-fold from 2.5 million vehicles sold in 2020 to over 12.2 million in 2025, while consulting giant Deloitte forecasts they’ll grow more than 12-fold from 2020 to 2030. And as a result, a slew of major chip suppliers are poised to see strong double-digit annual growth (and perhaps in some cases, triple-digit growth) in their EV-related sales over the next several years.
Prodaja u rusiji u 8 mjesecu je poprilicno losija nego mjesec prije i nego 2019 i 2020 pogotovo lade
https://aebrus.ru/upload/iblock/0d6/ENG-Car-Sales-in-August-2021.pdf
Russia 2021. Market surpasses pre pandemic levels, rising 14.7%
Idemo dalje.
Lade se trenutno prodaju slabo ili nikako jer ih jednostavno nema na zalihi. Proizvodi se samo Lada Vesta. Lada Granta, X-ray i Niva stoje od godišnjih. Po nekim glasinama Granta bi mogla počet radit 9.9. i do 15.9. doći na svoje uobičajne dnevne količine, ali ništa još nije potvrđeno. X-ray i Niva za sada stoje do 13.09.
i "kad nas u Njemačkoj" polako opadaju latice s ruže, valjda zbog jeseni
U prijevodu manja isporuka za 20% ali za toliko isto porast cijene novih prometala.!
Sad budi pametan sa profesionalizacijom svog portfelja.'?
https://www.poslovni.hr/trzista/u-hrva…larniji-4304336 ipak prodaja ide
U Hrvatskoj sve naopako
Po onome šta ja imam info, krajem godine bi trebalo u normala većina autoindustrije... I pojačane narudžbe adp. Mislim da to nije dugo za čekat, i ako padne na 160 da ću još vjerovatno kupit 1000kom.