1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 10:29 AM
    • #4,201
    Quote from brajakica

    Uskoro ce sva top mjesta svih burzi po dividendnom prinosu zauzeti dry bulk i kontejnerasi pa da vidimo kako ce to ocijeniti ovi kojima je 2-5 p/e "EUFORIJA" ili ce biti deep undervalued i STRONG BUY.

    to ce ovisiti koliko je tko unutra ili vani🤔🤭

    Sa njima ili bez njih idemo dalje... 😁

    Top 5 usa forward div yield ima prosjek oko 10% ili manje.

    Koliko ce to biti na bulkerima?

    Vikinzi su vec na 20%

    Ostali priblizno jednako zaraduju i uskoro ce i i oni povecavati div.

    Atpl je najavila do 40% od dobiti.

    Ocekujem 10% na danasnju cijenu.

    A koja ce biti danasnja? 🤔😁

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 11:06 AM
    • #4,202

    prvo iz aus u kinu pa iz kine u indiju?

    Bulkeri za isti ugljen 2x zaraduju na prijevozu🤭🥂


    India snags cheap Australian coal sitting at Chinese ports
    Indian firms have bought nearly 2 million tons of Australian thermal coal that has been sitting in warehouses at the Chinese ports
    www.livemint.com
  • tizian1
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,545
    Postova
    910
    Member since
    February 12, 2020
    • October 4, 2021 at 11:33 AM
    • #4,203
    Quote from brajakica
    Quote from brajakica

    Uskoro ce sva top mjesta svih burzi po dividendnom prinosu zauzeti dry bulk i kontejnerasi pa da vidimo kako ce to ocijeniti ovi kojima je 2-5 p/e "EUFORIJA" ili ce biti deep undervalued i STRONG BUY.

    to ce ovisiti koliko je tko unutra ili vani🤔🤭

    Sa njima ili bez njih idemo dalje... 😁

    Top 5 usa forward div yield ima prosjek oko 10% ili manje.

    Koliko ce to biti na bulkerima?

    Vikinzi su vec na 20%

    Ostali priblizno jednako zaraduju i uskoro ce i i oni povecavati div.

    Atpl je najavila do 40% od dobiti.

    Ocekujem 10% na danasnju cijenu.

    A koja ce biti danasnja? 🤔😁

    Display More

    Nebitna je današnja cijena.

    Pričekaj godinu dana pa gledaj šta je cijena, ali ti ćeš ionako prodati do ovog Božica da možeš u šoping i na kolače... :)

  • Sheriff
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,290
    Postova
    822
    Member since
    May 20, 2020
    • October 4, 2021 at 11:33 AM
    • #4,204

    Jutarnji list - Nakon Kine energetska kriza trese još jednu ekonomsku velesilu; slijedi daljnji rast cijena u Europi

    Indijsko ministarstvo energetike priopćilo je da je 13 termalnih elektrana ostalo na zalihama ugljena dovoljnim za samo 4 dana rada. U kolovozu su imali zalihe dovoljne za 13 dana. Više od pola elektrana trenutačno ima zalihe za manje od samo tri dana.

    Stručnjaci procjenjuju kako se Indija upravo suočava sa „savršenom olujom“ u energetskom sektoru. Uvoz ugljena smanjen je zadnjih mjeseci zbog snažnog rasta cijena uzrokovanog rastom potražnje u Kini i Europi, dok je jeftinija indijska domaća proizvodnja ovisna o državnom poduzeću Coal India koje je poznato po neučinkovitosti

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 11:34 AM
    • #4,205

    perfect storm – and there’s no certainty on when oil and gas prices will recover

    Samo ugljen moze spasiti svijet od perfect storm, od duge hladne i mracne zime.

    I ja sam pocela sa stres testovima i crnjacima?🤪🤐 zarazilo me, morat cu na testiranje😁

    Files

    IMG_20211004_112610.jpg 196.59 kB – 0 Downloads
  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • October 4, 2021 at 11:34 AM
    • #4,206

    Sto je najbolje, ugljena treba i po ljeti.

    Cak i vise, jer klime sad trose vise elektricne energije nego sto se trosi toplinske za grijanje. Plus sto van zimskog perioda ide peak season za gradjevinu i sve druge radove.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • stipe_Cro
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    912
    Postova
    700
    Member since
    December 21, 2020
    • October 4, 2021 at 11:48 AM
    • #4,207

    Ovo o indijskoj kupnji australskog ugljena iz Kine ja sam napisao prije par dana. Neće to ići možda vlakom, zna li netko? :)

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 12:02 PM
    • #4,208

    Capes in FE discharge delays falling <200 for the first time since before cyclone chantu
    34% of the capesize fleet is now stationary vs 38% a couple of weeks ago.

    Malo poboljsanje sa congestion ali i nove nevolje.

    126,000-gallon oil spill off California coast caused by pipeline leak - Splash247
    An underwater pipeline leak about five miles off the coast of Huntington Beach, south of the Los Angeles and Long Beach ports, has caused a spill of 126,000…
    splash247.com

    Californian wetlands destroyed and unbelievably yet another kink for ships waiting to moor in California - plenty of them will now need their hull cleaned before they can dock

    Files

    IMG_20211004_120712.jpg 59.41 kB – 0 Downloads
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 4, 2021 at 12:11 PM
    • #4,209
    Quote from StatusQuo

    Vidim rasprava se zakuhtala oko nasih miljenica pa da malo i ja ukljucim mozak s nekim svarima o kojima sam ja razmisljao vec prije kad sam usporedjivao.Vec prije sam rekao da Jdpl je volatilnija dionica s tim i dionica s vecim rastom, a i padom kad stvari se okrenu nenadano, iman i nje nesto jer smatram da vrijedi nesto vise da ne ispadne da sad s ovim sta cu sad napisat radim neku kontru jednoj strani pa da krenem malo s nekim drugim stvarima o kojima vidim da se ne prica na drugi nacin, naime vidim stalno se trenutno spominje neka usporedba p/e i sta je jeftinije cak me cudi da eminente kolege podljezu takvim usporedbama bez uzimanja drugih u obzir, prvo nije mi jasno otkad se dvije kompanije iz istog sektora usporedjuju na taj nacin tim parametrom preko zarade nakon poreza kad je opce pravilo da se takve usporedbe rade preko EBITDA kad je zarada u pitanju mislim svi to znate, a odlucili ste to u potpunosti zanemarit i nitko da to spomene bas cudno, a zna se zbog cega se to radi na takav nacin i zbog cega ne mozemo tako usporedjivat iako tema moze bit dulja ali zadrzat cu se na najbitnijem ?.

    Sad da malo stavimo u kontekst dosadasnje polugodisnje rezultate cisto radi bolje vizualizacije

    JDPL 1H EBITDA 24 538 (dobit 3,3 mil, amortizacija 8,8mil) (godisnja amortizacija cca 17mil)

    ATPL 1H EBITDA 106 203 (dobit 45,6 mil, amortizacija 33,6mil)(godisnja amortizacija cca 67mil)

    Sad vidljivo za 1H da je Atpl ostvarila 4 puta vecu EBITDA, ako stavimo u kontekst DWT koji je za 3 puta veci od JDPL ocito je da je ostvarila bolju zaradu u tom razdoblju, medjutim gledajuci samo dobit razlika je drasticnija, sad nije ovo razlog zbog cega sam spomenio ovo nego da potegnem ovo pitanje EBITDA i zarade naime do sad je poznato da je JDPL redovitije uskladjivala vrijednost svojih brodova pa sa samim tim i njezina amortizacija se trebala prilagodjavat zadnji put na nize i zato cesce njezina zarada moze predstavljat iskrivljeno gledanje ako se usporedjuju dvije kompanije sta konstantno radite, sta u konkretnom slucaju s obzirom da je JDPL umanjila svoju imovinu nedavnije dovodi do prikazivanja vece dobit od ATPL i zato ta usporedba preko dobiti je iskrivljena, sad kada sam objasnio poantu gdje u startu grijesite idemo na drugi korak.

    Naime vidljivo gore u zagradama da je trenutno godisnja amortizacija JDPL 17 mil dok kod ATPL 67 Mil odnosno kod ATPL 4 puta veca za 3 puta vecu flotu po DWT sta vezano za predhodno objasnenje govori da ako usporedjujemo dvije kompanije moramo uzeti u obzir da JDPL usporedno s ATPL ima manju amortizaciju jer je uskladila svoje brodove na nizu vrijednost i sad ako ste mislili da je to sve sta iman rec na to idemo na taj drugi korak druga cinjenica.

    Znamo da JDPL ima 15 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 325mil dok ATPL ima 10 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 1,2mlrd, poznato nam je da brod ima svoj vijek trajanja taj vijek se najcesce krece oko 25 godina sad iz toga zakljucujemo da je JDPL neki ostatak uporabe postojecih brodova jos 10 godina dok kod atpl je to jos 15 godina sta iz toga zakljucujemo, kod JDPL 325mil dijeljeno sa 17 dobijemo 19,1 godinu, dok kod ATPL 1,2mlrd dijeljeno 67mil dobijemo 17,9 godina amortizacije, sad iz ovoga je ocito da jos dodatna cinjenica da JDPL i ATPL nemaju istu politiku amortizacije, ATPL po ovome amortizira svoje brodove puno brze nego to radi JDPL i ne radi se o maloj razlici, ako cemo ici usporedjivat da na isti nacin vode amortizaciju prvo s obzirom da je JDPL flota starija 5 godina amortizacijski izracuna bi treba biti 5 godina manje od ATPL, a ne kao u ovom izracunu godinu vise, sta nam to znaci recimo da uzmemo u obzir tih 5 godina manje i stavimo JDPL amortizaciju u kontekst s ATPL znaci oko 12,9 godina na imovinu od 325 dobijemo da bi usporedna amortizacija na godisnjoj bazi bila 25,2mil, a ne 17mil sa trenutno vodjenim knjigovodstvenim stanjem imovine i sad kad na to dodam jos da je JDPL radila umanjenje vrijednosti i da u odnosu na ATPL ima nesto nizu usporedivu vrijednost (ne znam tocno koliko trenutno pretpostavio sam neki postotak) dolazimo vrlo lako da bi godisnja amortizacija kod JDPL trebala bit 30mil + da bi se zarade mogle usporedjivat i sad s obzirom da se ocekuje za 3Q 20mil dobit i prijasnjih 3,3mil u polugodistu dolazimo da je usporediva ocekivana zarada 10,3 mil koju ce JDPL ostvarit pa onda taj P/E nije vise u takvim omjerima kakvim ga prezentirate u korist JDPL, a i ocito je besmisleno na taj nacin usporedjivat vidljivo iz kojih razloga, a i ocito zbog cega se dionice istih sektora nekad trze po razlicitim P/E i da je nekad P/E 4 jeftiniji od P/E 2 barem trenutno jer nije sve tako jednostavno ovo je samo dijelic primjera razlicitog knjizenja, ne ulazim sad u predvidjanja to je za drugu temu, drugi put cu se osvrnut na jos nesto nisam ni ocekiva da ce mi ovo oduzest ovoliko vremena kasno je valjda nisam sta falio siguran sam da ima onih sa budnim ocima koji ce odma skocit ako sam taknuo u osinje gnjezno :P .

    Ps. mittko kako si reka neki dan

    Kolega, nemoj da sada i tebe moram ispravljati ;)

    Display More

    Dakle, ako sam te dobro shvatio, ti sugeriras da trebamo gledati omjer EV/EBITDA umjesto P/E, i ok, nacelno se u tome slazemo jer je ova djelatnost kapitalno intenzivna i ta amortizacija u nekim slucajevima moze dosta iskriviti sliku kada se usporedjuju dvije firme.

    Ako pogledas moju tablicu projekcije poslovanja JDPL koju sam neki dan postao, mozes vidjeti da obavezno racunam i EBITDU, a iskazao sam i taj omjer EV/EBITDA kao vazan pokazatelj.

    Takvu detaljnu projekciju nisam radio za ATPL, odnosno nisam dugo azurirao tablice pa sam u svom postu (kojemu je tema JDPL) u kontekstu usporedbe JDPL i ATPL spomenuo samo P/E i P/NAV jer su to jednostavni omjeri koje svi razumiju, a pokazatelje za ATPL sam jednostavno usput izracunao na kalkulatoru dok sam pisao taj post. Za bazu sam uzeo konsenzualnu neto dobit koja se spominje na temi ATPL, upravo zato da me se ne bi prozivalo za pristranost. Ako sam nesto u ovome omanuo, slobodno me ispravite.

    Ako imas izracunatu projiciranu EBITDU i EV za ATPL molim te da to objavis i pojasnis racunicu, pa cu rado usporediti i te parametre i onda mozemo diskutirati. Takodjer, ova ideja koju si nabacio da je nekada P/E 4 bolji od P/E 2 u ovom slucaju ne drzi vodu, sto cu pojasniti u nastavku.

    U svakom slucaju, cinjenica da nisam usporedio EV/EBITDA ove dvije firme ne demantira sve ove ostale tvrdnje koje sam naveo u svom postu. Usporedio sam te dvije firme samo zato da pokazem koliko je JDPL, po mom misljenju neopravdano izuzetno nisko vrednovana, sto ne znaci da je ATPL losa firma ili precjenjena. Dapace, ATPL je odlicna firma i ulaganje u tu firmu ima niz svojih prednost, ali to ovdje sada nije tema. Inace nemam obicaj javno usporedjivati parametre ove dvije firme (ili bilo kojih drugih na nasem trzistu) jer odmah izgleda da pokusavas drukati za svoje ulaganje i blatiti tudje, sto naravno nije slucaj, ili barem ne bi trebao biti, a ljudi su osjetljivi kada im dirnes u ulaganje i eto onda odmah vatra. Onda radije samo drukam za svoje ulaganje, bez da spominjem tudje :)

    -----

    Sada kada je sve ovo receno, ukazat cu na jednu kljucnu stvar koju si previdio, a sto te onda dovelo do pogresnog zakljucka. Ako sam u krivu, volio da me netko demantira.

    Sjeti se MSFI 16... kako se knjize najmovi brodova? Ukupna vrijednost najma se knjizi u imovini, trosak glavnice najma se knjizi kao amortizacija, a kamate u financijske rashode. Dakle, trosak najma povecava amortizaciju i time "umjetno" povecava i EBITDA-u. Trosak najma se do nedavno knjizio normalno pod poslovne rashode i onda nismo imali ove "iskrivljene" EBITDA-e koje se ne mogu samo tako direktno usporediti. ATPL ima najmove brodova dok JDPL nema, i zato EBITDA-e nisu direktno usporedive, odnosno EBITDA od ATPL je prividno bolja. Da bi EBITDA-e bile usporedive morala bi se EBITDA od ATPL reducirati na nacin da se amortizacija umanji za iznos najmova, a poslovni rashodi za isti iznos povecaju.

    Manje razlike u EBITDA-i su sigurno radi i manje ili vise fer vrednovana imovina, sto takodjer napravi distorziju, ali to ima bitno manji utjecaj nego najmovi. Ovako napamet znam da su i jedni i drugi imali pretjerano vrednovanu imovinu. Pisem ovo sve na mobu dok sjedim na kavi, nemam pri ruci svoje tablice procjene vrijednosti brodova sa kraja 2020. godine, pogledat cu to naknadno, bas me zanima kolike su bile razlike izmedju trzisne i knjigovodstvene vrijednosti brodova kod jednih i drugih. Postoji mogucnost da je flota bila podjednako relativno vise vrednovana u odnosu na trzisnu vrijednost pa onda ni to vise nije bitno za racunicu.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • Manu
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,342
    Postova
    2,020
    Member since
    February 12, 2020
    • October 4, 2021 at 12:19 PM
    • #4,210

    cape up 2.5%

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 12:24 PM
    • #4,211
    Quote from tizian1
    Quote from brajakica

    Top 5 usa forward div yield ima prosjek oko 10% ili manje.

    Koliko ce to biti na bulkerima?

    Vikinzi su vec na 20%

    Ostali priblizno jednako zaraduju i uskoro ce i i oni povecavati div.

    Atpl je najavila do 40% od dobiti.

    Ocekujem 10% na danasnju cijenu.

    A koja ce biti danasnja? 🤔😁

    Display More

    Nebitna je današnja cijena.

    Pričekaj godinu dana pa gledaj šta je cijena, ali ti ćeš ionako prodati do ovog Božica da možeš u šoping i na kolače... :)

    Display More

    A ne, necu 100%.

    Priznajem da sam tako nekad planirala ali sada cekam zaradu 200%=1020 HRK

    Uostalom nije bozic tako brzo mozda ste i u pravu🤔😅

    A mozda i povisim na 300%😁


    BCI 5TC 77035 +1845

    Idemo dalje...😁

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 12:30 PM
    • #4,212

    there is a premium, for an index capesize, of $13,500 to stay in the Pacific rather than ballast west past Singapore.

    There has, however, been a significant uptick in the volume of capes ballasting over the weekend compared to last weekend.

  • D_artagnan
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    3,978
    Postova
    2,570
    Bookmarks
    1
    Member since
    October 16, 2020
    • October 4, 2021 at 1:49 PM
    • #4,213
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Vidim rasprava se zakuhtala oko nasih miljenica pa da malo i ja ukljucim mozak s nekim svarima o kojima sam ja razmisljao vec prije kad sam usporedjivao.Vec prije sam rekao da Jdpl je volatilnija dionica s tim i dionica s vecim rastom, a i padom kad stvari se okrenu nenadano, iman i nje nesto jer smatram da vrijedi nesto vise da ne ispadne da sad s ovim sta cu sad napisat radim neku kontru jednoj strani pa da krenem malo s nekim drugim stvarima o kojima vidim da se ne prica na drugi nacin, naime vidim stalno se trenutno spominje neka usporedba p/e i sta je jeftinije cak me cudi da eminente kolege podljezu takvim usporedbama bez uzimanja drugih u obzir, prvo nije mi jasno otkad se dvije kompanije iz istog sektora usporedjuju na taj nacin tim parametrom preko zarade nakon poreza kad je opce pravilo da se takve usporedbe rade preko EBITDA kad je zarada u pitanju mislim svi to znate, a odlucili ste to u potpunosti zanemarit i nitko da to spomene bas cudno, a zna se zbog cega se to radi na takav nacin i zbog cega ne mozemo tako usporedjivat iako tema moze bit dulja ali zadrzat cu se na najbitnijem ?.

    Sad da malo stavimo u kontekst dosadasnje polugodisnje rezultate cisto radi bolje vizualizacije

    JDPL 1H EBITDA 24 538 (dobit 3,3 mil, amortizacija 8,8mil) (godisnja amortizacija cca 17mil)

    ATPL 1H EBITDA 106 203 (dobit 45,6 mil, amortizacija 33,6mil)(godisnja amortizacija cca 67mil)

    Sad vidljivo za 1H da je Atpl ostvarila 4 puta vecu EBITDA, ako stavimo u kontekst DWT koji je za 3 puta veci od JDPL ocito je da je ostvarila bolju zaradu u tom razdoblju, medjutim gledajuci samo dobit razlika je drasticnija, sad nije ovo razlog zbog cega sam spomenio ovo nego da potegnem ovo pitanje EBITDA i zarade naime do sad je poznato da je JDPL redovitije uskladjivala vrijednost svojih brodova pa sa samim tim i njezina amortizacija se trebala prilagodjavat zadnji put na nize i zato cesce njezina zarada moze predstavljat iskrivljeno gledanje ako se usporedjuju dvije kompanije sta konstantno radite, sta u konkretnom slucaju s obzirom da je JDPL umanjila svoju imovinu nedavnije dovodi do prikazivanja vece dobit od ATPL i zato ta usporedba preko dobiti je iskrivljena, sad kada sam objasnio poantu gdje u startu grijesite idemo na drugi korak.

    Naime vidljivo gore u zagradama da je trenutno godisnja amortizacija JDPL 17 mil dok kod ATPL 67 Mil odnosno kod ATPL 4 puta veca za 3 puta vecu flotu po DWT sta vezano za predhodno objasnenje govori da ako usporedjujemo dvije kompanije moramo uzeti u obzir da JDPL usporedno s ATPL ima manju amortizaciju jer je uskladila svoje brodove na nizu vrijednost i sad ako ste mislili da je to sve sta iman rec na to idemo na taj drugi korak druga cinjenica.

    Znamo da JDPL ima 15 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 325mil dok ATPL ima 10 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 1,2mlrd, poznato nam je da brod ima svoj vijek trajanja taj vijek se najcesce krece oko 25 godina sad iz toga zakljucujemo da je JDPL neki ostatak uporabe postojecih brodova jos 10 godina dok kod atpl je to jos 15 godina sta iz toga zakljucujemo, kod JDPL 325mil dijeljeno sa 17 dobijemo 19,1 godinu, dok kod ATPL 1,2mlrd dijeljeno 67mil dobijemo 17,9 godina amortizacije, sad iz ovoga je ocito da jos dodatna cinjenica da JDPL i ATPL nemaju istu politiku amortizacije, ATPL po ovome amortizira svoje brodove puno brze nego to radi JDPL i ne radi se o maloj razlici, ako cemo ici usporedjivat da na isti nacin vode amortizaciju prvo s obzirom da je JDPL flota starija 5 godina amortizacijski izracuna bi treba biti 5 godina manje od ATPL, a ne kao u ovom izracunu godinu vise, sta nam to znaci recimo da uzmemo u obzir tih 5 godina manje i stavimo JDPL amortizaciju u kontekst s ATPL znaci oko 12,9 godina na imovinu od 325 dobijemo da bi usporedna amortizacija na godisnjoj bazi bila 25,2mil, a ne 17mil sa trenutno vodjenim knjigovodstvenim stanjem imovine i sad kad na to dodam jos da je JDPL radila umanjenje vrijednosti i da u odnosu na ATPL ima nesto nizu usporedivu vrijednost (ne znam tocno koliko trenutno pretpostavio sam neki postotak) dolazimo vrlo lako da bi godisnja amortizacija kod JDPL trebala bit 30mil + da bi se zarade mogle usporedjivat i sad s obzirom da se ocekuje za 3Q 20mil dobit i prijasnjih 3,3mil u polugodistu dolazimo da je usporediva ocekivana zarada 10,3 mil koju ce JDPL ostvarit pa onda taj P/E nije vise u takvim omjerima kakvim ga prezentirate u korist JDPL, a i ocito je besmisleno na taj nacin usporedjivat vidljivo iz kojih razloga, a i ocito zbog cega se dionice istih sektora nekad trze po razlicitim P/E i da je nekad P/E 4 jeftiniji od P/E 2 barem trenutno jer nije sve tako jednostavno ovo je samo dijelic primjera razlicitog knjizenja, ne ulazim sad u predvidjanja to je za drugu temu, drugi put cu se osvrnut na jos nesto nisam ni ocekiva da ce mi ovo oduzest ovoliko vremena kasno je valjda nisam sta falio siguran sam da ima onih sa budnim ocima koji ce odma skocit ako sam taknuo u osinje gnjezno :P .

    Ps. mittko kako si reka neki dan

    Kolega, nemoj da sada i tebe moram ispravljati ;)

    Display More

    Dakle, ako sam te dobro shvatio, ti sugeriras da trebamo gledati omjer EV/EBITDA umjesto P/E, i ok, nacelno se u tome slazemo jer je ova djelatnost kapitalno intenzivna i ta amortizacija u nekim slucajevima moze dosta iskriviti sliku kada se usporedjuju dvije firme.

    Ako pogledas moju tablicu projekcije poslovanja JDPL koju sam neki dan postao, mozes vidjeti da obavezno racunam i EBITDU, a iskazao sam i taj omjer EV/EBITDA kao vazan pokazatelj.

    Takvu detaljnu projekciju nisam radio za ATPL, odnosno nisam dugo azurirao tablice pa sam u svom postu (kojemu je tema JDPL) u kontekstu usporedbe JDPL i ATPL spomenuo samo P/E i P/NAV jer su to jednostavni omjeri koje svi razumiju, a pokazatelje za ATPL sam jednostavno usput izracunao na kalkulatoru dok sam pisao taj post. Za bazu sam uzeo konsenzualnu neto dobit koja se spominje na temi ATPL, upravo zato da me se ne bi prozivalo za pristranost. Ako sam nesto u ovome omanuo, slobodno me ispravite.

    Ako imas izracunatu projiciranu EBITDU i EV za ATPL molim te da to objavis i pojasnis racunicu, pa cu rado usporediti i te parametre i onda mozemo diskutirati. Takodjer, ova ideja koju si nabacio da je nekada P/E 4 bolji od P/E 2 u ovom slucaju ne drzi vodu, sto cu pojasniti u nastavku.

    U svakom slucaju, cinjenica da nisam usporedio EV/EBITDA ove dvije firme ne demantira sve ove ostale tvrdnje koje sam naveo u svom postu. Usporedio sam te dvije firme samo zato da pokazem koliko je JDPL, po mom misljenju neopravdano izuzetno nisko vrednovana, sto ne znaci da je ATPL losa firma ili precjenjena. Dapace, ATPL je odlicna firma i ulaganje u tu firmu ima niz svojih prednost, ali to ovdje sada nije tema. Inace nemam obicaj javno usporedjivati parametre ove dvije firme (ili bilo kojih drugih na nasem trzistu) jer odmah izgleda da pokusavas drukati za svoje ulaganje i blatiti tudje, sto naravno nije slucaj, ili barem ne bi trebao biti, a ljudi su osjetljivi kada im dirnes u ulaganje i eto onda odmah vatra. Onda radije samo drukam za svoje ulaganje, bez da spominjem tudje :)

    -----

    Sada kada je sve ovo receno, ukazat cu na jednu kljucnu stvar koju si previdio, a sto te onda dovelo do pogresnog zakljucka. Ako sam u krivu, volio da me netko demantira.

    Sjeti se MSFI 16... kako se knjize najmovi brodova? Ukupna vrijednost najma se knjizi u imovini, trosak glavnice najma se knjizi kao amortizacija, a kamate u financijske rashode. Dakle, trosak najma povecava amortizaciju i time "umjetno" povecava i EBITDA-u. Trosak najma se do nedavno knjizio normalno pod poslovne rashode i onda nismo imali ove "iskrivljene" EBITDA-e koje se ne mogu samo tako direktno usporediti. ATPL ima najmove brodova dok JDPL nema, i zato EBITDA-e nisu direktno usporedive, odnosno EBITDA od ATPL je prividno bolja. Da bi EBITDA-e bile usporedive morala bi se EBITDA od ATPL reducirati na nacin da se amortizacija umanji za iznos najmova, a poslovni rashodi za isti iznos povecaju.

    Manje razlike u EBITDA-i su sigurno radi i manje ili vise fer vrednovana imovina, sto takodjer napravi distorziju, ali to ima bitno manji utjecaj nego najmovi. Ovako napamet znam da su i jedni i drugi imali pretjerano vrednovanu imovinu. Pisem ovo sve na mobu dok sjedim na kavi, nemam pri ruci svoje tablice procjene vrijednosti brodova sa kraja 2020. godine, pogledat cu to naknadno, bas me zanima kolike su bile razlike izmedju trzisne i knjigovodstvene vrijednosti brodova kod jednih i drugih. Postoji mogucnost da je flota bila podjednako relativno vise vrednovana u odnosu na trzisnu vrijednost pa onda ni to vise nije bitno za racunicu.

    Display More

    Stari svaka cast ako si ti toliko istipkao na mobitelu 😀. Ja mobitel ne prakticiram ni za citanje preveliko

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • October 4, 2021 at 2:29 PM
    • #4,214

    BDI INDEX 5267 +65

  • josip100
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    580
    Postova
    492
    Member since
    March 26, 2020
    • October 4, 2021 at 2:32 PM
    • #4,215

    Freight futures am update
    Capesize up ~3%
    Panamax up ~1%
    #shipping #drybulk $BDRY

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 4, 2021 at 3:06 PM
    • #4,216

    WTI crude surges to $76.99 a barrel, hitting the highest in more than 7 years. Brent is trading above $80 a barrel

    Another day of very high electricity prices across continental Europe (UK too). Spain and Italy once again above €200 per MWh. Prices in Germany are very high too (and, aside day-head reflected in map, note 1-year forward hit an all-time high in Germany toda

    Files

    IMG_20211004_150848.jpg 95.41 kB – 0 Downloads
  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • October 4, 2021 at 3:09 PM
    • #4,217
    Quote from brajakica

    WTI crude surges to $76.99 a barrel, hitting the highest in more than 7 years. Brent is trading above $80 a barrel

    Čudno, nafta raste, a tankerski indeksi u minusu, zašto je to tako, zna li tko?

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • October 4, 2021 at 3:12 PM
    • #4,218

    Jer nije zbog potraznje visoka cijena, uz to za clean tankere najvazniji je avionski prijevoz. Opeca regulira cijenu, ako povecaju proizvodnju cijena ce pasti.

  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • October 4, 2021 at 3:14 PM
    • #4,219
    Quote from KicanCRO

    Jer nije zbog potraznje visoka cijena, uz to za clean tankere najvazniji je avionski prijevoz. Opeca regulira cijenu, ako povecaju proizvodnju cijena ce pasti.

    Ne pratim baš, pa ne znam. Zašto raste cijena, ako ne zbog potražnje?

    Aha, OPEC-u paše visoka cijena, pa ne povećavaju proizvodnju?

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • KicanCRO
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,320
    Postova
    968
    Member since
    October 20, 2020
    • October 4, 2021 at 3:21 PM
    • #4,220

    Dozvolili su odredenu proizvodnju barela da bi kontrolirali cijenu, navodno sad razmisljaju o povecanju proizvodnje.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 3:30 PM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 3:30 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 3:23 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. All

      May 22, 2025 at 3:23 PM
    1. KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.) 177

      • Like 1
      • Lemi
      • March 7, 2023 at 9:30 PM
      • Dionice
      • Lemi
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      177
      Pregleda
      57k
      177
    3. jkova25

      May 22, 2025 at 1:20 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      834k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 1:20 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 3:30 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    All May 22, 2025 at 3:23 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    16 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 4 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™