1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 2:37 PM
    • #4,141
    Quote from Burza2021

    Šta ovdje se neki počeli bojati sa će puno zaraditi.

    Samo polako superciklus je tek u zagrijavanju.

    Bilo je i vrijeme nakon 13 godina čekanja.

    Burza je za strpljive.

    Lp

    Ma ne boje se da ce puno zaraditi nego prebrzo.

    Oni bi to rastegnuli na sto vise godina.

    Da se ne stekne dojam "euforije" u rastu, euforija je po njima fer samo u padu 🙃🤭

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 3:04 PM
    • #4,142

    Evo i od mene jedne pjesme iz 2012 legendarno dobre i prigodne

    Loreen

    Euphoria

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 2, 2021 at 3:12 PM
    • #4,143
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    Sapienti sat!

    Isto tako bi te molio da cesce pises unatoc srozavanju teme jer mislim da tvoje postove vecina ljudi stvarno cijeni

  • StatusQuo
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,117
    Postova
    2,899
    Bookmarks
    1
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 3:26 PM
    • #4,144
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    Kad smo se vec dotakli potrosnje goriva naravno da to nije bas tako lako, uzmimo za primjer da je trenutna brzina 11,62 , a onda uzimo za primjer da je max brzina brodova oko 13-14 cvorova, zasto onda ta brzina ne raste jos, ocito je razlog sta ta potrosnja goriva raste eksponencijalno nakon neke granice povecanja brzine pa ta isplativost nije vise tako bezazlena, naime treba uzeti u obzir da recimo panamax pri max brzini moze trositi oko 37t dnevno goriva pa onda uzmimo koliko je to velika cijena troska dnevno goriva ako je tona 500$ to znaci da pri max brzini dnevno potrosi 18 500$ i onda uzmemo to u kontekst vozarina vidi se da to nije bas tako bezazleni trosak, naime 20% redukcije u brzini broda postize se 50% usteda na potrosnji goriva dok za 10% manju brzinu postize se 27% ustede na gorivu, zato i ta brzina koja se najcesce dostize je u ovim granicama oko trenutnih 11,62 jer je to u granicama tih 10-20% od max brzine sve preko toga drasticno dize cijenu goriva, vozarina bi trebala bit jos poprilicno veca da bi kompenzirala to, a onda uz to jos kad netko rece da je gorivo poraslo 10-20% vidi se koliko je to utjece na trosak ovakvih potrosaca, s druge strane ne znam tocno kako se gleda ali pretpostavljam da i vlasniku broda nije u interesu da se njegov motor maksimalno iskoristava bez dodatne naknade od unajmitelja.

  • BabaLuji
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    541
    Postova
    447
    Member since
    February 25, 2020
    • October 2, 2021 at 3:31 PM
    • #4,145

    Coal futures continued to break fresh records to $218 per metric ton, after gaining 27% in September, and adding 171% so far on the year. Several factors have been pushing coal prices up, including tight supply in China as the country vows to achieve emissions standards and reach carbon neutrality by 2060; a lack of mine investment reflecting pressure from socially conscious investors; imports constraints due to coronavirus restrictions and a surge in natural gas prices amid prospects of a shortage in inventories, specially in Europe. Meanwhile, the Chinese National Development and Reform Commission formally urged local economic planners, energy administrations and railway companies to increase coal transportation to meet citizens' heating demand during the winter season. Coal is the biggest source of China's electricity.

  • stipe_Cro
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    912
    Postova
    700
    Member since
    December 21, 2020
    • October 2, 2021 at 3:37 PM
    • #4,146

    Indija kupuje australski ugljen koji stoji u Kini zbog svima znanog problema.

    To će, pretpostavljam, vlakom? :)

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 4:30 PM
    • #4,147
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    A sad su to "stilske figure"? 😅

    Ok,isprike na nerazumjevanju vaseg stila.

    Predlazete da se smanji "euforija"

    Ja ne vidim euforiju vec jako puno pozitivnih vijesti za dry bulk i veliki rast vozarina.

    Bdi je 5200 da nebi bila euforija da se pravimo da je 2500?koliko bi trebalo oduzeti od 5200?

    Ako cemo to prevesti na cijenu dionice u pon prodavati atpl dok ima kupaca na 250 da unistimo "euforiju "🤭

    Vidite kuda vode "hiperbole"

    Zar nije bolje bez njih🤔😁

    Display More

    Kolegice, stvarno ti zelim sve najbolje, zapravo svima na ovom forumu, dabogda se svi u ovom ciklusu na brodarima obogatili. Ova igra nije "zero sum game" - ne znaci da treba jedan izgubiti da bi drugi dobio. Ne trebamo ovdje biti rivali i gledati tko ce bolje drukati na svoju stranu.

    Moram jos jednom iskomentirati ovu temu jer ovaj tvoj post odrazava upravo ovo sto sam kritizirao - u ovakvim okolnostima dolazi do potpunog odsutstva kritickog promisljanja i zapravo dolazi do nepozeljnosti prisutsva istoga. Svaka stvar, bila ona dobra ili losa, se cesto krivo interpretira samo kako bi se poduprlo prevladavajuce misljenje.

    Naime, ja ti pojasnim svoje vidjenje stvari na temu trenutnog odnosa cijene goriva i brzine flote koje je dijametralno suprotno od tvojega, pokusam to pojasniti jednostavnom logikom i dedukcijom, onda cak prilozim i clanak u kojem su navedene sve cinjenice u smislu podataka o brzini flote i ostalome te zakljucci koji potvrdjuju tocno to sto sam rekao i argumentirao, a sto ustvari i zdrav razum nalaze...

    Sada bi osoba koja stvarno ima namjeru sudjelovati u argumentiranoj debati nakon ovoga ucinila mozda jednu od dvije stvari:

    a) shvatila da je bila u krivu, nesto novo naucila i zahvalila kolegi koji ju je na to dobronamjerno upozorio, ili

    b) iznijela niz drugih argumenata potkrijepljenih nekim drugim novim cinjenicama koji mozda pobijaju moju argumentaciju pa bi se konstruktivna rasprava nastavila dok ne dodjemo do nekog konacnog zakljucka.

    Ali, kada pocne prevladavati euforija i kolektivno sljepilo na cinjenice koje ne idu u prilog jednoumlju (generaliziram, nisu svi ovdje podlegli tome), bez obzira sto se u ovom konkretnom slucaju radi o potpuno beznacajnoj cinjenici i temi koja nema nikakav utjecaj na pozitivan ciklus koji je prisutan u dry bulk-u (trenutno u ovim okolnostima uopce nije bitno voze li brodovi par postotaka brze ili sporije), onda dodje do toga da se pocnu koristiti zamjene teza u svrhu diskreditiranja onoga tko je upozorio na taj netocan navod i pokusao argumentirano doprinijeti temi, i onda moja "hiperbola" postane glavna tema rasprave, a ona osnovna tema postane irelevantna.

    Jasno vam je kolegice sta je "hiperbola", kada kazem da brodare trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva - nije ih briga je li gorivo +/- par postotaka sto je trenutno slucaj i zbog/oko cega smo uopce naceli ovu temu. Naravno da ce cijena goriva postati bitna u nekim drugim okolnostima.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 4:42 PM
    • #4,148
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    Kad smo se vec dotakli potrosnje goriva naravno da to nije bas tako lako, uzmimo za primjer da je trenutna brzina 11,62 , a onda uzimo za primjer da je max brzina brodova oko 13-14 cvorova, zasto onda ta brzina ne raste jos, ocito je razlog sta ta potrosnja goriva raste eksponencijalno nakon neke granice povecanja brzine pa ta isplativost nije vise tako bezazlena, naime treba uzeti u obzir da recimo panamax pri max brzini moze trositi oko 37t dnevno goriva pa onda uzmimo koliko je to velika cijena troska dnevno goriva ako je tona 500$ to znaci da pri max brzini dnevno potrosi 18 500$ i onda uzmemo to u kontekst vozarina vidi se da to nije bas tako bezazleni trosak, naime 20% redukcije u brzini broda postize se 50% usteda na potrosnji goriva dok za 10% manju brzinu postize se 27% ustede na gorivu, zato i ta brzina koja se najcesce dostize je u ovim granicama oko trenutnih 11,62 jer je to u granicama tih 10-20% od max brzine sve preko toga drasticno dize cijenu goriva, vozarina bi trebala bit jos poprilicno veca da bi kompenzirala to, a onda uz to jos kad netko rece da je gorivo poraslo 10-20% vidi se koliko je to utjece na trosak ovakvih potrosaca, s druge strane ne znam tocno kako se gleda ali pretpostavljam da i vlasniku broda nije u interesu da se njegov motor maksimalno iskoristava bez dodatne naknade od unajmitelja.

    Display More

    Kolega, nemoj da sada i tebe moram ispravljati :) Znam da znas odgovore na ova pitanja koja cu sada postaviti, samo si se malo zaletio. Ovo komentiram samo u svrhu rasprave, mozda netko od ostalih nauci nesto novo.

    Ove dnevne vozarine koje spominjes su kakve vozarine? To su time charter vozarine. Sto to znaci? Znaci da u njima (izmedju ostaloga) nije sadrzan trosak goriva. Tko placa gorivo? Unajmitelj, dakle najcesce onaj tko prodaje ugljen. Kolika je vrijednost posiljke ugljena koji prevozi jedan panamax? Koliki je onda trosak goriva u ukupnoj cijeni posiljke tog ugljena, odnosno u ukupnom trosku proizvodnje tog ugljena? Zasto usporedjujes trosak goriva i iznos TC vozarina kao da se brodarima taj iznos troska goriva oduzima od iznosa vozarine koju dobiju? Jasno ti je da su to kruske i jabuke?

    Prvi dio konstatacija u tvom postu oko eksponencijalnog povecanja potrosnje sam i ja naveo bas u tom tekstu koji si citirao. To je tocno, to je razlog i odgovor na pitanje kolegice brajakice zasto ne poduplaju brzinu flote.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • October 2, 2021 at 4:51 PM
    • #4,149

    Jooooj sto se zakuvalo ovdje...

    A znao sam da ce doci ovaj dan.

    Sto se tice kriza, inflacije, skupe energije i moguce recesije, e gle, sve je to super.

    Problem je kad je deflacija, pad potraznje.

    Ovo je najmanji problem za dry bulk.

    Ovo je dapace odlicno.

    Kina ce nabaviti energiju, at the end of the day. Svi ce nabaviti. Samo ce vise platiti.

    Dokle god potraznja raste brze od flote ne prodaje se. Znaci to je target period. Ne postoji target price.

    Cijena moze biti, tada, i 600 i 800 i 3800.

    Nebitno. Bitne su okolnosti koje ce tada vladati. One ce odrediti da li je to za izlaz ili ne.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 4:57 PM
    • #4,150
    Quote from 5. Element

    Jooooj sto se zakuvalo ovdje...

    A znao sam da ce doci ovaj dan.

    Sto se tice kriza, inflacije, skupe energije i moguce recesije, e gle, sve je to super.

    Problem je kad je deflacija, pad potraznje.

    Ovo je najmanji problem za dry bulk.

    Ovo je dapace odlicno.

    Kina ce nabaviti energiju, at the end of the day. Svi ce nabaviti. Samo ce vise platiti.

    Dokle god potraznja raste brze od flote ne prodaje se. Znaci to je target period. Ne postoji target price.

    Cijena moze biti, tada, i 600 i 800 i 3800.

    Nebitno. Bitne su okolnosti koje ce tada vladati. One ce odrediti da li je to za izlaz ili ne.

    Display More

    Ovo si dobro rekao - target period, ne target price. Cesto me pitaju na kojoj cijeni planiram prodati, koji mi je target, pa se ja zapetljam pojasnjavajuci da cu drzati dionicu dokle god budu povoljne okolnosti.

    Sada cu im samo odgovoriti - target period, ne target price :)

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 2, 2021 at 5:08 PM
    • #4,151
    Quote from mitkko
    Quote from 5. Element

    Jooooj sto se zakuvalo ovdje...

    A znao sam da ce doci ovaj dan.

    Sto se tice kriza, inflacije, skupe energije i moguce recesije, e gle, sve je to super.

    Problem je kad je deflacija, pad potraznje.

    Ovo je najmanji problem za dry bulk.

    Ovo je dapace odlicno.

    Kina ce nabaviti energiju, at the end of the day. Svi ce nabaviti. Samo ce vise platiti.

    Dokle god potraznja raste brze od flote ne prodaje se. Znaci to je target period. Ne postoji target price.

    Cijena moze biti, tada, i 600 i 800 i 3800.

    Nebitno. Bitne su okolnosti koje ce tada vladati. One ce odrediti da li je to za izlaz ili ne.

    Display More

    Ovo si dobro rekao - target period, ne target price. Cesto me pitaju na kojoj cijeni planiram prodati, koji mi je target, pa se ja zapetljam pojasnjavajuci da cu drzati dionicu dokle god budu povoljne okolnosti.

    Sada cu im samo odgovoriti - target period, ne target price :)

    Display More

    Ja mislio da svi cekamo 1200 i onda iskrcaj. Kupuje neki fond, po mogucnosti szaif ^^

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • October 2, 2021 at 5:40 PM
    • #4,152

    Ono sto bi bilo jaaaako lose je nekakav rat na Tajvanu. To nije game changer, to je doslovce GASI INTERNET.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 5:52 PM
    • #4,153

    mitkko

    Prepoznajem dobru namjeru ali nedosljednost teze.

    tvrditi da cijena goriva ne igra ulogu u prijevozu ili da igra po "hiperboli" beznacajnu ulogu je i u tom slucaju pogresna teza.

    Brodovi i dalje voze znacajno ispod max brzine a sto je razlog ako nije cijena goriva?

    Cijena goriva je uvijek vazna a u zadnje vrijeme manje vazna od visine vozarina.

    Nikad cijena goriva nije bila niti ce biti ni po hiperboli "oupce ih nije briga".

    U to cu vjerovati kada vidim da brodovi voze max brzinama.

    Nije se nikad dogodilo niti nece.

    Mozda ali samo mozda bi se dogodilo na vozarinama 1mil$.

    Pozivanje na neuforiju na sektoru cije drugo ime je euforija po defaultu od vas kao poznavatelja mi izaziva sok i nevjericu.

    Dali vi to sebi vec na samom pocetku superciklusa gradite alibi?

    Svi znamo da za 2-5g superciklus ce se ispuhati i urusiti ali ne drugi tjedan.

    Nitko se nikome nije duzan pravdati, donosimo svoje odluke.

    Sve sto radimo ili smo radili je ispravno i korektno.

    Sve je istina ukljucujuci da cijene dionica i padaju.

    moj alibi ce biti rast cijene koji ima uporiste u fundamentima.

    Tu smo jer zelimo veliku zaradu.

    Ima puno drugih dionica i sektora gdje se nemoze puno zaraditi.

    Dali je 2-5 P/E na bulkerima euforija?

    Dali bi otisli na forum TSLA pa spomenili rijec euforija pri P/E 400?

    ili usa bluechipove koji su na 30?

    Kako cete uskoro komentirati dividendne prinose bulkera u usporedbi sa drugima?njihovu valuaciju? Kao euforicnu?

    uz duzno postovanje kao vecem poznavatelju dry bulka ostavljate mi dojam da trenutno zelite biti veci katolik od pape.

  • Milo
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    929
    Postova
    718
    Bookmarks
    1
    Member since
    November 20, 2020
    • October 2, 2021 at 5:53 PM
    • #4,154
    Quote from 5. Element

    Ono sto bi bilo jaaaako lose je nekakav rat na Tajvanu. To nije game changer, to je doslovce GASI INTERNET.

    A di je rat dobar.To je samo provokacija.Kina nije baš toliko luda, da počme rat, jer ne bi samo počela s Tajvanom...nego sa vise svjetski sila.To bi ih skroz pokopalo, i onako trenutno idu u rikverc...

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 6:14 PM
    • #4,155
    Quote from brajakica

    mitkko

    Prepoznajem dobru namjeru ali nedosljednost teze.

    tvrditi da cijena goriva ne igra ulogu u prijevozu ili da igra po "hiperboli" beznacajnu ulogu je i u tom slucaju pogresna teza.

    Brodovi i dalje voze znacajno ispod max brzine a sto je razlog ako nije cijena goriva?

    Cijena goriva je uvijek vazna a u zadnje vrijeme manje vazna od visine vozarina.

    Nikad cijena goriva nije bila niti ce biti ni po hiperboli "oupce ih nije briga".

    U to cu vjerovati kada vidim da brodovi voze max brzinama.

    Nije se nikad dogodilo niti nece.

    Mozda ali samo mozda bi se dogodilo na vozarinama 1mil$.

    Pozivanje na neuforiju na sektoru cije drugo ime je euforija po defaultu od vas kao poznavatelja mi izaziva sok i nevjericu.

    Dali vi to sebi vec na samom pocetku superciklusa gradite alibi?

    Svi znamo da za 2-5g superciklus ce se ispuhati i urusiti ali ne drugi tjedan.

    Nitko se nikome nije duzan pravdati, donosimo svoje odluke.

    Sve sto radimo ili smo radili je ispravno i korektno.

    Sve je istina ukljucujuci da cijene dionica i padaju.

    moj alibi ce biti rast cijene koji ima uporiste u fundamentima.

    Tu smo jer zelimo veliku zaradu.

    Ima puno drugih dionica i sektora gdje se nemoze puno zaraditi.

    Dali je 2-5 P/E na bulkerima euforija?

    Dali bi otisli na forum TSLA pa spomenili rijec euforija pri P/E 400?

    ili usa bluechipove koji su na 30?

    Kako cete uskoro komentirati dividendne prinose bulkera u usporedbi sa drugima?njihovu valuaciju? Kao euforicnu?

    uz duzno postovanje kao vecem poznavatelju dry bulka ostavljate mi dojam da trenutno zelite biti veci katolik od pape.

    Display More

    Kolegice, vadis stvari iz konteksta i masis poantu. Zelim ti svako dobro i ne mislim vise "ispravljati krive Drine". Tko zeli, shvatit ce o cemu pricam, a tko ne zeli, nece, koliko god se ja trudio pojasniti.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 6:32 PM
    • #4,156

    mitkko

    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    mitkko

    Prepoznajem dobru namjeru ali nedosljednost teze.

    tvrditi da cijena goriva ne igra ulogu u prijevozu ili da igra po "hiperboli" beznacajnu ulogu je i u tom slucaju pogresna teza.

    Brodovi i dalje voze znacajno ispod max brzine a sto je razlog ako nije cijena goriva?

    Cijena goriva je uvijek vazna a u zadnje vrijeme manje vazna od visine vozarina.

    Nikad cijena goriva nije bila niti ce biti ni po hiperboli "oupce ih nije briga".

    U to cu vjerovati kada vidim da brodovi voze max brzinama.

    Nije se nikad dogodilo niti nece.

    Mozda ali samo mozda bi se dogodilo na vozarinama 1mil$.

    Pozivanje na neuforiju na sektoru cije drugo ime je euforija po defaultu od vas kao poznavatelja mi izaziva sok i nevjericu.

    Dali vi to sebi vec na samom pocetku superciklusa gradite alibi?

    Svi znamo da za 2-5g superciklus ce se ispuhati i urusiti ali ne drugi tjedan.

    Nitko se nikome nije duzan pravdati, donosimo svoje odluke.

    Sve sto radimo ili smo radili je ispravno i korektno.

    Sve je istina ukljucujuci da cijene dionica i padaju.

    moj alibi ce biti rast cijene koji ima uporiste u fundamentima.

    Tu smo jer zelimo veliku zaradu.

    Ima puno drugih dionica i sektora gdje se nemoze puno zaraditi.

    Dali je 2-5 P/E na bulkerima euforija?

    Dali bi otisli na forum TSLA pa spomenili rijec euforija pri P/E 400?

    ili usa bluechipove koji su na 30?

    Kako cete uskoro komentirati dividendne prinose bulkera u usporedbi sa drugima?njihovu valuaciju? Kao euforicnu?

    uz duzno postovanje kao vecem poznavatelju dry bulka ostavljate mi dojam da trenutno zelite biti veci katolik od pape.

    Display More

    Kolegice, vadis stvari iz konteksta i masis poantu. Zelim ti svako dobro i ne mislim vise "ispravljati krive Drine". Tko zeli, shvatit ce o cemu pricam, a tko ne zeli, nece, koliko god se ja trudio pojasniti.

    Display More

    Iz konteksta?

    Kao kada vi ne ocekujete nikakav utjecaj rasta cijene goriva na brzinu brodova jer je u petak cijena goriva otisla +- par posto?

    A sto cemo sa rastom iste te cijene goriva u 2021 od priblizno 100%?

    I to isto je beznacajan utjecaj na brzinu?

    Predvidanja su da ce i dalje rasti cijena nafte.

    To je promasena teza o nebitnosti cijene goriva na brzinu brodova u 2021,2022...

    Slazem se da nema smisla dalje raspravljati.

    Kad izade nesto na tu temu zaljepim.

  • pinball
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    185
    Postova
    143
    Member since
    January 19, 2021
    • October 2, 2021 at 6:52 PM
    • #4,157

    Možda nije prava tema

    NO razmišljanja sam da nebi bilo loše ubost i TPNG

    Nekako smrdi na skok vozarina i na product tankerima

    Naravno da može biti i potpuni promašaj ovakvo postupanje

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 7:05 PM
    • #4,158
    Quote from brajakica

    mitkko

    Quote from mitkko

    Kolegice, vadis stvari iz konteksta i masis poantu. Zelim ti svako dobro i ne mislim vise "ispravljati krive Drine". Tko zeli, shvatit ce o cemu pricam, a tko ne zeli, nece, koliko god se ja trudio pojasniti.

    Iz konteksta?

    Kao kada vi ne ocekujete nikakav utjecaj rasta cijene goriva na brzinu brodova jer je u petak cijena goriva otisla +- par posto?

    A sto cemo sa rastom iste te cijene goriva u 2021 od priblizno 100%?

    I to isto je beznacajan utjecaj na brzinu?

    Predvidanja su da ce i dalje rasti cijena nafte.

    To je promasena teza o nebitnosti cijene goriva na brzinu brodova u 2021,2022...

    Slazem se da nema smisla dalje raspravljati.

    Kad izade nesto na tu temu zaljepim.

    Display More

    Kolegice, cijena goriva se prakticki cijele godine krece u rasponu 500-550 usd. O kakvom to 100% porastu pricas? Ali nije ni to poanta.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 8:26 PM
    • #4,159
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    mitkko

    Iz konteksta?

    Kao kada vi ne ocekujete nikakav utjecaj rasta cijene goriva na brzinu brodova jer je u petak cijena goriva otisla +- par posto?

    A sto cemo sa rastom iste te cijene goriva u 2021 od priblizno 100%?

    I to isto je beznacajan utjecaj na brzinu?

    Predvidanja su da ce i dalje rasti cijena nafte.

    To je promasena teza o nebitnosti cijene goriva na brzinu brodova u 2021,2022...

    Slazem se da nema smisla dalje raspravljati.

    Kad izade nesto na tu temu zaljepim.

    Display More

    Kolegice, cijena goriva se prakticki cijele godine krece u rasponu 500-550 usd. O kakvom to 100% porastu pricas? Ali nije ni to poanta.

    Display More

    U zadnjih 12 mj.

    Files

    IMG_20211002_202131.jpg 92.73 kB – 0 Downloads IMG_20211002_203807.jpg 150.7 kB – 0 Downloads
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 9:17 PM
    • #4,160
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Kolegice, cijena goriva se prakticki cijele godine krece u rasponu 500-550 usd. O kakvom to 100% porastu pricas? Ali nije ni to poanta.

    U zadnjih 12 mj.

    Ne smijes stvari gledati izvan konteksta. Taj rast koji ovdje prikazujes je nista drugo nego vracanje cijene na predpandemijske razine. Pogledaj graf i prethodne godine.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.) 472

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:15 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 4:58 PM
    2. Odgovora
      472
      Pregleda
      204k
      472
    3. Hawk Tuach

      May 22, 2025 at 4:58 PM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 3:30 PM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      483k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 3:30 PM
    1. Komentari trgovanja na burzi - LIVE 16k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 11:19 AM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 3:23 PM
    2. Odgovora
      16k
      Pregleda
      6M
      16k
    3. All

      May 22, 2025 at 3:23 PM
    1. KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.) 177

      • Like 1
      • Lemi
      • March 7, 2023 at 9:30 PM
      • Dionice
      • Lemi
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      177
      Pregleda
      57k
      177
    3. jkova25

      May 22, 2025 at 1:20 PM
    1. INGR (INGRA d.d.) 1.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:06 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 1:20 PM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      834k
      1.9k
    3. SILVIO2024

      May 22, 2025 at 1:20 PM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Hawk Tuach May 22, 2025 at 4:58 PM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 3:30 PM
  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    All May 22, 2025 at 3:23 PM
  • KOTR (Koncar Mjerni transformatori d.d.)

    jkova25 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    SILVIO2024 May 22, 2025 at 1:20 PM
  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:57 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    All May 22, 2025 at 11:55 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    16 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 4 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™