Ciklusi se u brodarstvu obično dijele na kratkoročne (Kitchinove cikluse) u trajanju
od tri do četiri godine i srednjoročne ili investicijske (Juglarove cikluse) trajanja oko deset
godina. Ta se podjela temelji na sličnosti ciklusa u brodarstvu s općim gospodarskim
ciklusima.
Brod nije jedinstven proizvod, pa prilikom tumačenja cikličkih promjena treba biti
usredotočen na vrstu i veličinu broda. Osim navedenog, postoje još neki čimbenici koje
brokeri na brodarskom tržištu trebaju uzeti u obzir. Presudan čimbenik jest da
brodarstvo nastoji biti tradicionalno i konzervativno u svojim stavovima i perspektivama.
To se naročito vidi kod vodećih brodara koji nastoje svoje stavove zadržati za sebe, pa
im problemi i nesposobnost ograničavaju uslugu na tržištu. Brodarstvo nije disciplinirana
industrija, daleko je od transparentne industrije, sa elementima tajnosti te je više vođeno
osjećajima nego čvrstim činjenicama.
Nepredvidivo cikličko kretanje tržišta ima još jednu dimenziju, a to je fenomen
poznat u psihologiji kao „ludilo mase“. Psiholog LeBon otkrio je da sposobnost ljudskog
bića opada kad se priključi grupi jer je sklon nekritički usvojiti zajednički stav. U grupi
čovjek često postaje sklon predimenzioniranju i iracionalnom mišljenju. Što je grupa
veća, čovjek je sve iracionalniji. Ljudi će „ u orkestru“ sa drugim iz svoje skupine učiniti
ono što sami nikada ne bi napravili. Ovakvo ponašanje zajedničko je različitim
skupinama poslovnih ljudi, pa tako i brodarima. Makar su tržišni konkurenti, oni
pripadaju istoj grupi, imaju iste probleme i razumiju se vrlo dobro, pa pomno prate i
zagledavaju jedan drugome u poslove. S posebnom pozornošću prate se uspješni
brodari - predvodnici.
Kad je tržište u konjukturi, vozarine visoke, prinosi stalni i stabilni, a profiti veliki,
brodari dobivaju snažan osjećaj pouzdanosti i sigurnosti. Najčešće predvodnici krenu
prvi u utrku investiranja, a zatim ih slijede ostali.