trenutne vozarina za Panamax,Supremax i hendye su i vise nego obecavjuce za osvtariti solidan profit a P/nav na 380 kuna je na 0.3 dug nikad manji u odnosu na Peer grupe a da ce dionica dole i da ce netko prodaati 30 lipa za 1 kunu njegove su dionice i njegovo je pravo
DRY BULK
-
-
-
dry bulk brodari vani "nemaju dna" i tonu ko kamen.......okinuše neki i preko 50% od vha......pitanje za miliun dolara je da li je to prilika ili zapravo trenutni dry bulk game over..... jel ako povučemo paralelu sa kontenjerašima, pisali su se neki pa i onaj "Mint" na kojeg se pozivalo , da je veliki pad dobra prilika za kupovinu nekih jel zarade su velike, a kad ono, vrlo brzo nakon pada od 50 % okinuše oni još dodatnih 50 % sa tih razina na kojima je bila "dobra prilika za kupovinu".......na kraju ispalo da je ta "prilika" odlična prilika za uvaliti se u nepriliku.........la pa-pa?......no good.......nema više ni dobrog outlooka, ostala je samo mantra o niskom orderbooku koji se može okaćit mačku o rep...... ugljen sa ton miljama još drži vodu dok fundamenti ne odu?.......ovaj sezonski rast BDI -a nije se replicirao na cijene a sad se samo čeka da sezonski pad u q1 2023 doda ulje na vatru?.....
Spremite crnu robu !!!
Pretpostavljam da živite u europi pa bi vam se bijela roba mogla brzo prljati kad se počme ložiti ugljen zbog nedostatka plina. 😅
Kinez će se osjećati kao kod kuće 😆.
Neizvjesnost nam i donosi niske cijene,do jučer su se dilile masne dividende a sad neugodnjak….
-
osono smatram da ce oporavak ekonomije ovoga puta krenuti iz Jugoistocne Azije ukljucujuci Indiju Japan i na kraju Kinu najvise ce stradati Europa a za sam dry bitnija je Azija
-
Oporavak bi moga biti silovit 💪🏻
-
Kina sigurno nece sjediti skrstenih ruku i gledati kako im njljuci rivali rastu 7pct BDP per anual (indija) a i Japan pokazuje znake otporne i dobro vodjene ekonomije uglavnom ocekujem da Kina otpusti kocnice ok covida i ubrza infrastrukturne projekte u 4q 2022
-
Pricate o vani pa prica drzi vodu, tko ima capeove ne plovi stalno u plusu. Ipak, kad gledamo nase brodare, npr Atpl, cak je i Cal 23 malo iznad BE(a znamo da su te vozarine dosta nize toliko vrijeme unaprid), a Q4 za brodove koje ima Atpl je na solidnih 17k. Njihovi brodovi stalno plove u plusu, ocekivao sam da budu vozarine vise, nisu ali imaju idealne brodove za sadasnju situaciju. Mislim da je Atpl taoc ostalih segmenata i da nema razloga za daljni pad. Vrijeme je cupavo i ne mirise na bolje za dry bulk, opcenito( ali tko ima Supre i Paname mislim da ce proci puno bolje).
Ne vidim da su vani postedili ove bez capeova. Najvise je zakucan edry sa flotom panamaxa i ultramaxa. Egle, globus...sve prepolovljeno a capea ni za lijek. Svijetla tocka je grin ali to je radi takeover ponude. Kad ronimo... svi ronimo...Đeronimo
Vani nije nista postedjeno, cini mi se da to ima vise veze s dolarskom likvidnoscu (kamatne stope sigurno pocimlju utjecat na margin kredite jer je i trosak drzanja sve veci, a i uvjeti se postrozuju) i sta su vise trejderski orijentirani pa im je volatilnost veca gore i dole i sta drugi instrumenti kao opcije i shortovi utjecu na pomicanje granica kretanje cijene, a u ovakvim situacijama vise stradaju dionice gdje je manje sigurnih dugorocnih, a i sad smo u situaciji da je strah veliki za uci jer pada bez stajanja pa nije lako podmetnit ledja prvi.
-
Kina sigurno nece sjediti skrstenih ruku i gledati kako im njljuci rivali rastu 7pct BDP per anual (indija) a i Japan pokazuje znake otporne i dobro vodjene ekonomije uglavnom ocekujem da Kina otpusti kocnice ok covida i ubrza infrastrukturne projekte u 4q 2022
Kina mi trenutno izgleda kao veći rizik za dry bulk kad i ako se otključaju njihovi rizici nego benefit koji bi oni mogli donjeti dry bulku.......imate na drugom forumu članak gdje kolega kaze da je Kina ove godine odobrila fiskalne stimulanse u ukupnom iznosu cak vecem nego 2020. godine pa ne vidim da su išta bitno uspjeli "zakotrljati" ......isto tako, nisu oni nikad bili ludi da ne ohlade vozarine kad im to postane interes........trenutno ih ni ne moraju hladiti jel su tako nedovoljni da ih bitnije povuku gore.........zapravo, njhov je utjecaj ove godine donio to da capovi na spotu voze za čunga lungu.....
PS
dionica atpl je od vrha pala više od 30% a ja sigurno neću bit u njoj za eventualnih dodatnih 30% kao što nisam bio ni u ovih prvih 30% pada.........
da sam očekivao veči rast cijena u ovom sezonskom rastu, jesam, al kad vidim da kole kreću nizbrdo jednostavno se prilagođavam jel neću gubit novac i to je to.......
-
Ja iman trenutno jednu teoriju da bi sljedeci rast vozarina mogao vrlo lako bit izazavan rastom cijene nafte sta ce dovest do smanjenja brzine brodova i vece potraznje za ugljenom jer kao u postu ispod namece mi se zakljucak da ce brzo morat pocet s usporavanjem otpustanja SPR-a, ovo su vec povijesne niske razine ne mogu ni oni prenisko s tim ipak neku razinu rezervi moraju zadrzat, a u samo godinu dana su otpustili trecinu to je prevelika brzina otpustanja u ovo kratko vrijeme i sve to u vrijeme smanjenje kineske potraznje za naftom.
PostRE: Ekonomski podaci
Mene ovdje zvoni na uzbunu da se u godinu dana otpustila trecina SPR rezervi sa 618 na 422 i na najnizoj su razini zadnjih 40 godina, sta znaci da je cijena nafte umjetno niza nego bi bila da tog otpustanja nema jer je to poprilicna kolicina optustanja u godinu dana ili ce demand past jako ili imamo jos jedan val skakanja energije
https://www.eia.gov/petroleum/supply/weekly/pdf/table1.pdf
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. StatusQuoSeptember 29, 2022 at 11:31 PM -
China soybean imports drop 6.2% y/d, potential short-term recovery ahead (2o)
in Dry Bulk Market,International Shipping News 30/09/2022 ovo je samo jedan od mnogih pozitivnih signala za dry
-
China soybean imports drop 6.2% y/d, potential short-term recovery ahead (2o)
in Dry Bulk Market,International Shipping News 30/09/2022 ovo je samo jedan od mnogih pozitivnih signala za dry
A ovo je samo jedan od negativnih signala za dry. Sad me bas zanima je li bitnija soja ili kineski nekretninski tobogan.
Maloprije je kolega dobro detektirao da imaju kredite sa kikiriki kamatama ali ni to niko ne uzima (zasada).
-
-
Supramaxi i dalje imaju dobre vozarine, dok i pmx pokazuju neke znakove oporavka
Panamax
Seemingly the Atlantic saw something of a revival this week with some decent levels of activity in the North. Primarily there remained some disparity between the grain and mineral trades with the former still paying a premium with improved levels concluded and sentiment turned a little on the back of some further better deals. The Asian market appeared under pressure from the get-go, with both the Indonesia and NoPac round trips losing further ground as supply/demand fundamentals played out.
Supramax
General situation remains across the Supra desk that demand growth is 0% whereas fleet growth keeps ticking upwards. Discharge waiting times are also down on last year, causing further downward pressure on markets.
Tick downturn on the last weeks activity from the USG, where fhauls were discussed at around USD 23,000. Trip from Cont to USG being concluded about USD 18,000 on Supramax. Bhaul from CJK to Cont were done at USD 20,000. Nopac round on Ultramax being fixed around USD 19,500. Supra from Indonesia with coal run to India concluded around USD 21,750.
Tick more period activity but not at the improved levels though. Ultramax was covered for 3-4 mos at 20k with delivery Atlantic and redelivery ww, another Ultra open in Far East was fixed in the low USD 18,000 for one year.
BMTI Dry Bulk Market Update (29 Sep 2022) - BMTI – Trend Experts for ShippingAs they sometimes do, Capesize rates are splitting into hemispheres with Pacific rates under pressure (possibly ahead of next week’s … Continue reading →www.bmti-report.comBMTI Dry Bulk Market Update (29 Sep 2022)
As they sometimes do, Capesize rates are splitting into hemispheres with Pacific rates under pressure (possibly ahead of next week’s Golden Week) and Atlantic rates largely buoyant. Western buoyancy is being led by front haul demand with consecutive daily upgrades of around US$ 1,000 lifting rates (ex-UKC) from the middle US$ 30,000s to the high US$ 30,000s in just a few short days. Some shipowners already claim to be seeing rate offers for US$ 40,000 daily on modern tonnage based on US Gulf delivery.
The ongoing renewal of demand from South America is giving the Panamaxes a new lease on life and boosting Atlantic sentiment in a major way, brokers are saying. How long the current upswing will last is, as always, difficult to say, but more than a few observers do believe that this one “has legs” and could persist into the middle of October if the virtuous cycle continues. For now, trans-Atlantic RV rates are moving from the middle to high teens with talk that US$ 18,000 daily in talks for early October dates.
Stability has long been the province of Supramax trades and this September has been no different with Black Sea front hauls pushing back steadily into the upper teens and touching the US$ 20,000 daily line once again. US Gulf front hauls are moving to almost identical levels, although the USG is arguably more bullish than the Black Sea in terms of sentiment and cargo demand. In contrast to the larger bulkers, Pac-based rates are also still very positive for Supras with Indo rounds hitting the high US$ 19,000s range.
na ovo sam naletio sada ne znam jesu to bas danasnje ili neki period duzi
Ship Charter Rates | 30 September 2022 - HandyBulkShip Charter Rates, Bulk Carrier Time Charter Rates, Ship Chartering, How much does it cost to charter a bulk carrier?, Handy Supramax Ultramax Bulk Carrier…www.handybulk.com -
18000$ za pmx i supre je vise nego dobra vozarina da je to potpisat sada na godinu dana to je recimo za ATPL oko 180 mil kn dobiti ovisno o tecaju ako gledamo na 11 brodova
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2022/09/Intermodal-Report-Week-38-2022.pdf
Demand/supply mismatch was beneficiary for all the dry bulk sectors lastweek with BDI noting an increase of 263 points. Average T/C earningsacross all sectors are now almost balanced hovering around the $18,000/day mark yet Capesize performance continues its volatile momentum whilegeared sizes resilience against the present global economic turmoil couldmark a stronger 2023 outlook in contrast to the indications of the currentFFAs if one considers the relevant low order book coupled with an antici-pated Chinese mineral demand rebound. The recent rebound has beensupported by the Muifa and Nanmadol Typhoons in the Pacific which gavethe upper hand to owners to capitalize on charterers' cargoes reschedulewhich coupled with an increase in iron ore trade pushed the Cape indexabove the 2,000 points mark. On the geared sizes front, USG activity setthe positive tone for the Supramax size with Handies seeing increased de-mand for ECSA stems.
Cape 5TC averaged $16,898/day, up + 55.36% w-o-w. The transatlanticearnings increased by $6,500/day with transpacific ones improving by$6,736/day, bringing transpacific earnings premium over transatlantic to$378/day.
Panamax 5TC averaged $ 18,084/day, down - 1.72 % w-o-w. The transatlan-tic earnings increased by $560/day while transpacific earnings decreasedby $498/day. As a result, the transpacific earnings premium to the transat-lantic narrowed down to $4,779/day.
Supramax 10TC averaged $ 17,804/day, up + 7.30% w-o-w, while theHandysize 7TC averaged $ 16,973 /day, up + 5.82% w-o-w. -
Tako je 18 000 k je odlicna vozarina i ja bih ju potpisao odmah a to neznam cemu cudjenje moga posta gora za soju kolega loosert u prijasnjim postovima sam pisao da nije dry samo Cape a sem toga Atpl nema Capove.Kolegica Marilena mi pise pa i Cape moze prevoziti grain,wheat ja pisem moze ali nema taj plitak gaz kao i supra pa necete valda u uscama rijeka Juzne Amerike koja je bitna za manje segmente brodova raditi pretovar zitarica na sred mora -Poanta price manji brod ima jako profitabilnu vozarinu i sve je izgledno da ce to tako biti cak i u 1q"023 jer bi i BE mogao pasti ako ce im gorivo ici dole pa bi mogao biti i 11k a ne trenutno na ovoj cijeni goriva 12 k za BE
-
Netko je spominjao da je Kina upumpala velike kolicine stimulansa u ekonomiju. Tu treba vremena da udje u sistem ali vec je BDI 60-70% porastao od dna. Iduca dva tjedna su u kini praznici i sastanak partije gdje su moguci nove potpore ekonomiji. Ocekujem ogranicen pad bdi do kraja praznika a potom rast. Zanimljivo u svakom slucaju....
Manje vise isto glediste kao sto sam postao:
Stifel gives ‘buy’ rating to Genco on ‘opportunity to play a strengthening winter’ | TradeWindsUS investment bank gives $20 price target to the New York-listed shareswww.tradewindsnews.com -
Evo josjedan osvrt na dry bulk:
Dry bulk market seems to ‘have found bottom’ as coal demand is poised to remain healthy | TradeWindsChina’s efforts to revive economy and real estate sector should benefit capesize bulkers and smaller ships, Jefferies analyst Omar Nokta sayswww.tradewindsnews.com -
dry bulk brodari vani "nemaju dna" i tonu ko kamen.......okinuše neki i preko 50% od vha......pitanje za miliun dolara je da li je to prilika ili zapravo trenutni dry bulk game over..... jel ako povučemo paralelu sa kontenjerašima, pisali su se neki pa i onaj "Mint" na kojeg se pozivalo , da je veliki pad dobra prilika za kupovinu nekih jel zarade su velike, a kad ono, vrlo brzo nakon pada od 50 % okinuše oni još dodatnih 50 % sa tih razina na kojima je bila "dobra prilika za kupovinu".......na kraju ispalo da je ta "prilika" odlična prilika za uvaliti se u nepriliku.........la pa-pa?......no good.......nema više ni dobrog outlooka, ostala je samo mantra o niskom orderbooku koji se može okaćit mačku o rep...... ugljen sa ton miljama još drži vodu dok fundamenti ne odu?.......ovaj sezonski rast BDI -a nije se replicirao na cijene a sad se samo čeka da sezonski pad u q1 2023 doda ulje na vatru?.....
Nije Mint nego Mintz.
Ne da preporuča da se kupe brodari, nego kaže da je vrijeme za "all in" u brodare. One dionice koje su pale 50% pa još 50%, a to je ZIM, ne preporuča za kupovinu, preporuča samo one koje su pale samo 50%.
https://seekingalpha.com/article/454310…pping-positions
U tom opsežnom članku su njegovi argumenti, ne samo za dry bulk nego i za ostale segmente. On preporuča Genko što se tiče dry bulka.
Inače se slažem glede ATPL, ako uzmemo DSX kao marker za inozemna tržišta, donedavno je ATPL bila ispod DSX u onom našem odnosu cijena kune dolari, a sada je iznad. Ili će DSX padati ili će ATPL rasti.
Inače, nije li najteže, ali i najisplativije, ulagati baš kad su crna vremena, kad "ostaje samo mantra o niskom orderbooku" i slično.
I jedna opaska o kontejnerima: Recimo, DAC samo kad bi se gledala zarada koju će ostvariti do 2024. godine plus scrap vrijednost brodova po 400$ po toni veća je od 100$, a trži se po 55$ i stalno traži novo dno, tko zna gdje će ga naći. I to dok su još uvijek cijene prijevoza kontejnera poprilično iznad petogodišnjih prosjeka.
Ovdje je nedavni panel o kontejnerima:
CFO iz ESEA-e kaže isto što i Mintz za DAC.
Imaju i paneli za dry bulk, ima i razgovor s DSX ženskom i svašta nešto inače na tom Capital Linku, a besplatno. -
ako se gledaju samo suhoparne brojke ne uzimajući sentiment tržišta u računicu za neku fer vrijednost, ogromne su ti šanse da ćeš izgorit ko šibica
osim ako nisi ulagač s beskonačnim horizontom
-
Post
RE: DRY BULK
ShogunSeptember 30, 2022 at 7:44 AM Da ovako bude ja zadovoljan
Looking forward, Jefferies expects capesize spot rates to average $20,000 per day in 2023 and $21,000 per day for 2024.
The bank predicts panamax and supramax spot rates to average $17,500 per day next year and $18,000 per day in 2024.
-
Šangaj
Capesize TCT Index
Point 802.87 -145.91
China-Japan/Pacific Round Voyage180000DWT
Capesize$/day12184 -2214
Pane i supre također vuku dole za -29 bodova, odnosno -36 bodova.
-
Danas se dobro zeleni, neka pozitivna vijest koju ne mogu naci? DSX preko 9 posto gore.
-
-