1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • October 2, 2021 at 9:52 AM
    • #4,121
    Quote from brajakica

    maratonac

    Potpisujem :thumbup:

    Idemo dalje....😁

    Prosli energetski tjedan je ovako zavrsio

    Quote from brajakica

    Gorivo poskupljuje bulkeri ce voziti brze ili sporije6🤔😅

    Idemo dalje... 😁

    The week in energy markets:
    Brent crude: $78 a barrel, 3-year high
    Asian coal: $185 a tonne, 13-year high
    German 1-year power: €108 per MWh, record high
    European nat gas: ~$26 per mBtu, record high
    CO2 emissions: €63 per tonne, record high

    Ovaj energetski tjedan je ovako zavrsio:

    Brent crude: $80 a barrel, 3-year high
    Asian coal: $203 a tonne, record high (!!!)
    German 1-year power: €135 per MWh, record high
    Europe / Asia nat gas: $34 per mBtu, record high
    CO2 emissions: €65 per tonne, record high

    Trend nema uporiste za objektivni pesimizam na dry bulku🤔😁

    Pitanje tjedna glasi koji energent ove zime ce najvise nadomjestiti jako skupi plin? 🤔😁

    Ostalo je neodgovoreno pitanje od proslog tjedna.

    "Gorivo poskupljuje bulkeri ce voziti brze ili sporije"?

    Display More

    Da se lakše odgovori na logično pitanje?

    Files

    Screenshot_20211002-094935_Acrobat for Samsung.jpg 276.24 kB – 0 Downloads
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 10:31 AM
    • #4,122

    Ugljen world weekly.

    Files

    IMG_20211002_095905.jpg 85.68 kB – 0 Downloads
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 10:32 AM
    • #4,123
    Quote from brajakica

    Ostalo je neodgovoreno pitanje od proslog tjedna.

    "Gorivo poskupljuje bulkeri ce voziti brze ili sporije"?

    Nije to bas tako.

    Kada su vozarine jako visoke kao sto su danas, brodarima je u interesu cak i povecati brzinu jer tako mogu odvoziti vise "tura" i ekstra profitirati na visokim vozarinama. Porast cijene goriva u ovakvim okolnostima nije dovoljno dobar razlog koji ce ih natjerati da voze sporije.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • October 2, 2021 at 10:37 AM
    • #4,124

    Evo mali update za lakše računanje i snalaženje sa promjenom vrijednosti flote dry bulkera.

    Pa samo jednostavne matematičke operacije .

    Files

    Screenshot_20211002-102523_Excel.jpg 186.89 kB – 0 Downloads
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 10:42 AM
    • #4,125

    Rast tonaze ponisten za 33% u 2021 sa usporavanjem brodova💪👍

    Navijamo za sto veci rast cijene nafte😁


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Ostalo je neodgovoreno pitanje od proslog tjedna.

    "Gorivo poskupljuje bulkeri ce voziti brze ili sporije"?

    Nije to bas tako.

    Kada su vozarine jako visoke kao sto su danas, brodarima je u interesu cak i povecati brzinu jer tako mogu odvoziti vise "tura" i ekstra profitirati na visokim vozarinama. Porast cijene goriva u ovakvim okolnostima nije dovoljno dobar razlog koji ce ih natjerati da voze sporije.

    Ali je to povecanje brzine manje nego bi bilo da je cijena nafte niza? Znaci da uvijek utjece rast cijena nafte na brzinu.

    Edited once, last by brajakica: Merged a post created by brajakica into this post. (October 2, 2021 at 10:46 AM).

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 11:07 AM
    • #4,126
    Quote from brajakica

    Rast tonaze ponisten za 33% u 2021 sa usporavanjem brodova💪👍

    Navijamo za sto veci rast cijene nafte😁


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Quote from mitkko

    Nije to bas tako.

    Kada su vozarine jako visoke kao sto su danas, brodarima je u interesu cak i povecati brzinu jer tako mogu odvoziti vise "tura" i ekstra profitirati na visokim vozarinama. Porast cijene goriva u ovakvim okolnostima nije dovoljno dobar razlog koji ce ih natjerati da voze sporije.

    Ali je to povecanje brzine manje nego bi bilo da je cijena nafte niza? Znaci da uvijek utjece rast cijena nafte na brzinu.

    Display More

    Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva, kada su im profiti trenutno visestruko veci od troska.

    Da to plasticno pojasnim;

    Zamisli recimo jednog rudara koji isporucuje Kini ugljen - Kina ne pita za cijenu, kupuje sve sto se na trzistu nudi, cijena ugljena porasla 100% u ovoj godini, taj rudar na toj cijeni ima hyper zaradu, slobodnih brodova za prijevoz kronicno nedostaje, rudar sjedi i nervozno grize nokte dok doceka da se pojavi neki slobodan brod kojeg bi mogao unajmiti... i ne pita za cijenu. Upravo cijela ova situacija je i uzrok ovog strasnog porasta vozarina.

    I jel mozes u takvim okolnostima zamisliti tog istog rudara da kalkulira da mozda malo ustedi na gorivu ako brod koji je unajmio bude vozio 3 dana duze? Ne. Da se njega pita sigurno bi platio i duplu cijenu goriva ako bi time uspio kinezima utrpati sto vise ugljena u sto kracem roku.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • October 2, 2021 at 11:59 AM
    • #4,127

    Evo malo brojeva za Repliku na Repliku pa kako tko prezentira i slaže kockice :) :thumbup: :!:

    p.s. E da je uvijek lako i jednoznačno. Krhko je znanje

    Files

    Screenshot_20211002-115718_Excel.jpg 73.46 kB – 0 Downloads
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 12:12 PM
    • #4,128
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Rast tonaze ponisten za 33% u 2021 sa usporavanjem brodova💪👍

    Navijamo za sto veci rast cijene nafte😁


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Ali je to povecanje brzine manje nego bi bilo da je cijena nafte niza? Znaci da uvijek utjece rast cijena nafte na brzinu.

    Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva6, kada su im profiti trenutno visestruko veci od troska.

    Da to plasticno pojasnim;

    Zamisli recimo jednog rudara koji isporucuje Kini ugljen - Kina ne pita za cijenu, kupuje sve sto se na trzistu nudi, cijena ugljena porasla 100% u ovoj godini, taj rudar na toj cijeni ima hyper zaradu, slobodnih brodova za prijevoz kronicno nedostaje, rudar sjedi i nervozno grize nokte dok doceka da se pojavi neki slobodan brod kojeg bi mogao unajmiti... i ne pita za cijenu. Upravo cijela ova situacija je i uzrok ovog strasnog porasta vozarina.

    I jel mozes u takvim okolnostima zamisliti tog istog rudara da kalkulira da mozda malo ustedi na gorivu ako brod koji je unajmio bude vozio 3 dana duze? Ne. Da se njega pita sigurno bi platio i duplu cijenu goriva ako bi time uspio kinezima utrpati sto vise ugljena u sto kracem roku.

    Display More

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

  • Parica
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    3,765
    Postova
    954
    Member since
    July 5, 2020
    • October 2, 2021 at 12:13 PM
    • #4,129

    Vec duze ne pisem nista jer preferiram komentirat samo fundamente, a oni su sada jasni i tu se nema vise nista pametnog za napisat...jedina je nepoznanica hoce li u q3 dobit biti 50mil kn ili 60mil kn...slatke brige

    Svejedno, skratio sam 50% bulka jer me ovi poremecaji u opskrbnom lancu sirovina i energenata cine poprilicno nervoznim.

    Navedeni poremecaji su glavni boost za shipping, ali u umjerenom intezitetu (IMHO). Ako navedeni problemi pojacaju inzezitet (a svakodnevno svjedocimo da sve ide prema tome) postoji izvjestan rizik da svjetska proizvodnja zbog nadostatka sirovina i energenata bude znacajno smanjena sto ce usporit globalni rast, ali s druge strane i pojacat vec zabrinjavajucu inflaciju koju ce CB pokusat gasit stezanjem monetarne politike sto ce dovesti do rasta kamata pa ce se mnogi proizvodjaci naci u velikim problemima usljed rasta troska kamata i paralelno smanjene proizvodnje...ako dodje do toga to je pocetak kraja...sve ce otic u 3pm

    Naravno da ce navedeni scenarij u kratkom roku odgovarat dry bulku i da ce vozarine mozda ici na ATH, ali ce se zbog usporavanja svjetske ekonomije brzo i ispuhati...

    Pad BDP uz rast inflacije je nuklearna bomba za gospodarstvo...IMHO

    Da mogu birat (a ne mogu) radje bi izabrao da se situacija polu normalizira uz sitne poremecaju u opskrbnom lancu (situaciju koju smo imali do prije 3 mjeseca)...nijedan ekstrem na duzi rok nije dobar (za nikog pa ni za shipping)...fundamenti shippinga su trenutno fantasticni, predvidjanja do 2024. su bogovska, omjer suplay/demand za pozelit...ne trebaju nam nikakvi dodatni šokovi, cak ni pozitivni jer i bez njih dry bulk je u savrsenoj situaciji...

    Ne bih ni Evergrande tek tako "zaboravio"...mozda su problemi u Kini puno dublji...

    P.s. ovaj osvrt rezultat je mog osobnog razmisljanja i pokusaja shvacanja trenutnog i buduceg kretanja shippinga i svjetske ekonomije...svi komentari su dobrodosli

  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • October 2, 2021 at 12:35 PM
    • #4,130

    Evo nekih razmišljanja i potencijalnih scenarija:

    Oil could surge above $100 in the event of a cold winter - and spark inflation that drives the next macro crisis, BofA says

    Oil could surge above $100 in the event of a cold winter - and spark inflation that drives the next macro crisis, BofA says
    And tightness in the global natural gas market could put more upward pressure on crude as high natgas prices encourage switching to oil.
    markets.businessinsider.com
  • gigic23
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,212
    Postova
    608
    Member since
    February 19, 2020
    • October 2, 2021 at 12:43 PM
    • #4,131

    Evo malo updatea i za orderbook, pa vikend analitika, sa rezultantom

    Files

    Screenshot_20211002-124121_Excel.jpg 78.91 kB – 0 Downloads
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 1:28 PM
    • #4,132
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva6, kada su im profiti trenutno visestruko veci od troska.

    Da to plasticno pojasnim;

    Zamisli recimo jednog rudara koji isporucuje Kini ugljen - Kina ne pita za cijenu, kupuje sve sto se na trzistu nudi, cijena ugljena porasla 100% u ovoj godini, taj rudar na toj cijeni ima hyper zaradu, slobodnih brodova za prijevoz kronicno nedostaje, rudar sjedi i nervozno grize nokte dok doceka da se pojavi neki slobodan brod kojeg bi mogao unajmiti... i ne pita za cijenu. Upravo cijela ova situacija je i uzrok ovog strasnog porasta vozarina.

    I jel mozes u takvim okolnostima zamisliti tog istog rudara da kalkulira da mozda malo ustedi na gorivu ako brod koji je unajmio bude vozio 3 dana duze? Ne. Da se njega pita sigurno bi platio i duplu cijenu goriva ako bi time uspio kinezima utrpati sto vise ugljena u sto kracem roku.

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    Dry bulk ships speed up to cash in on bullish market; CO2 emissions a concern | Hellenic Shipping News Worldwide

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • amerikanec
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    497
    Postova
    283
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 1:49 PM
    • #4,133

    Slazem se mittko da u euforiji pohlepa nadvlada razum medutim povijesno i ekonomski gledano ciklusi se ponavljaju po gotovo istim obrascima samo sa razlicitim akterima kao sto smo imali razdoblje od 13 godina niskih vozarina isto tako je doslo vrijeme za ubiranje plodova za sve ove godine mrcvarenja a kako drugacije u ovom ciklickom sektoru nego strong up pa dok balon ne pukne! Pozitivna strana suma sumarum je da ce ovakvo extra profitabilno razdoblje potrajati konzervativno gledajuci barem do kraja 2022. Sa negativnim vijestima i postupcima nas Kina svako malo bombardira..a sta ces kad si je partija umislila da moze kontrolirati cijeli Svijet al kao sta vidimo i na cripto trzistu su ovakve njihove manipulacije sve slabijeg odjeka.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • October 2, 2021 at 2:02 PM
    • #4,134
    Quote from Parica

    Vec duze ne pisem nista jer preferiram komentirat samo fundamente, a oni su sada jasni i tu se nema vise nista pametnog za napisat...jedina je nepoznanica hoce li u q3 dobit biti 50mil kn ili 60mil kn...slatke brige

    Svejedno, skratio sam 50% bulka jer me ovi poremecaji u opskrbnom lancu sirovina i energenata cine poprilicno nervoznim.

    Navedeni poremecaji su glavni boost za shipping, ali u umjerenom intezitetu (IMHO). Ako navedeni problemi pojacaju inzezitet (a svakodnevno svjedocimo da sve ide prema tome) postoji izvjestan rizik da svjetska proizvodnja zbog nadostatka sirovina i energenata bude znacajno smanjena sto ce usporit globalni rast, ali s druge strane i pojacat vec zabrinjavajucu inflaciju koju ce CB pokusat gasit stezanjem monetarne politike sto ce dovesti do rasta kamata pa ce se mnogi proizvodjaci naci u velikim problemima usljed rasta troska kamata i paralelno smanjene proizvodnje...ako dodje do toga to je pocetak kraja...sve ce otic u 3pm

    Naravno da ce navedeni scenarij u kratkom roku odgovarat dry bulku i da ce vozarine mozda ici na ATH, ali ce se zbog usporavanja svjetske ekonomije brzo i ispuhati...

    Pad BDP uz rast inflacije je nuklearna bomba za gospodarstvo...IMHO

    Da mogu birat (a ne mogu) radje bi izabrao da se situacija polu normalizira uz sitne poremecaju u opskrbnom lancu (situaciju koju smo imali do prije 3 mjeseca)...nijedan ekstrem na duzi rok nije dobar (za nikog pa ni za shipping)...fundamenti shippinga su trenutno fantasticni, predvidjanja do 2024. su bogovska, omjer suplay/demand za pozelit...ne trebaju nam nikakvi dodatni šokovi, cak ni pozitivni jer i bez njih dry bulk je u savrsenoj situaciji...

    Ne bih ni Evergrande tek tako "zaboravio"...mozda su problemi u Kini puno dublji...

    P.s. ovaj osvrt rezultat je mog osobnog razmisljanja i pokusaja shvacanja trenutnog i buduceg kretanja shippinga i svjetske ekonomije...svi komentari su dobrodosli

    Display More

    Za moj ukus ste malo prerano pa i previse kratili. Treba iskoristiti q4 pa cak i ako se odvije igra tako kako ste napisali nece se to dogoditi preko noci, mislim da cemo imati vremena reagirati.

    Ali svakako bolje nego ostati zadnji i ugasiti svijecu, probleme ste lijepo popisali, svaka cast :thumbup:

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 2:04 PM
    • #4,135
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    A sad su to "stilske figure"? 😅

    Ok,isprike na nerazumjevanju vaseg stila.

    Predlazete da se smanji "euforija"

    Ja ne vidim euforiju vec jako puno pozitivnih vijesti za dry bulk i veliki rast vozarina.

    Bdi je 5200 da nebi bila euforija da se pravimo da je 2500?koliko bi trebalo oduzeti od 5200?

    Ako cemo to prevesti na cijenu dionice u pon prodavati atpl dok ima kupaca na 250 da unistimo "euforiju "🤭

    Vidite kuda vode "hiperbole"

    Zar nije bolje bez njih🤔😁

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 2:10 PM
    • #4,136
    Quote from amerikanec

    Slazem se mittko da u euforiji pohlepa nadvlada razum medutim povijesno i ekonomski gledano ciklusi se ponavljaju po gotovo istim obrascima samo sa razlicitim akterima kao sto smo imali razdoblje od 13 godina niskih vozarina isto tako je doslo vrijeme za ubiranje plodova za sve ove godine mrcvarenja a kako drugacije u ovom ciklickom sektoru nego strong up pa dok balon ne pukne! Pozitivna strana suma sumarum je da ce ovakvo extra profitabilno razdoblje potrajati konzervativno gledajuci barem do kraja 2022. Sa negativnim vijestima i postupcima nas Kina svako malo bombardira..a sta ces kad si je partija umislila da moze kontrolirati cijeli Svijet al kao sta vidimo i na cripto trzistu su ovakve njihove manipulacije sve slabijeg odjeka.

    Pohlepa je u ljudskoj prirodi, baloni su manifestacija upravo te ljudske pohlepe, nije to nista sporno. To treba znati iskoristiti u vlastitu korist, to je ljepota trzista i ulaganja.

    Da me se krivo ne shvati, i ja vjerujem da ce ova odlicna situacija na trzistu za bulkere potrajati, za to postoje dobri argumenti i upravo zato i ulazem u bulkere. Ali ne radi se o tome. Meni osobno smeta to jednoumlje, tj. odsutnost kritickog promisljanja. Forum onda gubi svoju svrhu - ako mu je svrha okupljanje intelektualaca koji dijele interes prema investiranju, a sa ciljem razmjene misljenja, prikupljanja korisnih informacija te kritickog debatiranja/promisljanja na neku temu - i postane samo "druk masina" :)

    Da se malo nasalim, to je kao sa zenama - meni nikada nisu bile zanimljive supljoglave ljepotice sa kojima ne mozes izmijeniti dvije suvisle misli... uvijek su mi bile zanimljivije introvertirane, pametne, odnosno na bilo koji nacin intrigantne zene :) Ali ajde, nismo svi isti, nekome je samo do zabave :)


    Quote from brajakica

    A sad su to "stilske figure"? 😅

    Ok,isprike na nerazumjevanju vaseg stila.

    Predlazete da se smanji "euforija"

    Ja ne vidim euforiju vec jako puno pozitivnih vijesti za dry bulk i veliki rast vozarina.

    Bdi je 5200 da nebi bila euforija da se pravimo da je 2500?koliko bi trebalo oduzeti od 5200?

    Ako cemo to prevesti na cijenu dionice u pon prodavati atpl dok ima kupaca na 250 da unistimo "euforiju "🤭

    Vidite kuda vode "hiperbole"

    Zar nije bolje bez njih🤔😁

    Display More

    Kolegice, tesko je meni vama bilo sta pojasniti ako to ne zelite shvatiti.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

    Edited once, last by mitkko: Merged a post created by mitkko into this post. (October 2, 2021 at 2:14 PM).

  • maratonac
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,592
    Postova
    670
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 2:17 PM
    • #4,137

    Uvijek je na kraju izbor: ona sa većim sisama... 😁

    Pa ne ženiš prvu s kojim se upoznaš. Pojedinci možda i da. S 20 godina baš me bilo briga kakav je intelekt i mogu li s njom razgovarat suvislo ili ne. Koga briga.

    Takvu sa intelektom možda jednog dana i oženiš...

    Nešto mi govori da ćemo danas UP! :thumbup:

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • October 2, 2021 at 2:17 PM
    • #4,138
    Quote from Parica

    Vec duze ne pisem nista jer preferiram komentirat samo fundamente, a oni su sada jasni i tu se nema vise nista pametnog za napisat...jedina je nepoznanica hoce li u q3 dobit biti 50mil kn ili 60mil kn...slatke brige

    Svejedno, skratio sam 50% bulka jer me ovi poremecaji u opskrbnom lancu sirovina i energenata cine poprilicno nervoznim.

    Navedeni poremecaji su glavni boost za shipping, ali u umjerenom intezitetu (IMHO). Ako navedeni problemi pojacaju inzezitet (a svakodnevno svjedocimo da sve ide prema tome) postoji izvjestan rizik da svjetska proizvodnja zbog nadostatka sirovina i energenata bude znacajno smanjena sto ce usporit globalni rast, ali s druge strane i pojacat vec zabrinjavajucu inflaciju koju ce CB pokusat gasit stezanjem monetarne politike sto ce dovesti do rasta kamata pa ce se mnogi proizvodjaci naci u velikim problemima usljed rasta troska kamata i paralelno smanjene proizvodnje...ako dodje do toga to je pocetak kraja...sve ce otic u 3pm

    Naravno da ce navedeni scenarij u kratkom roku odgovarat dry bulku i da ce vozarine mozda ici na ATH, ali ce se zbog usporavanja svjetske ekonomije brzo i ispuhati...

    Pad BDP uz rast inflacije je nuklearna bomba za gospodarstvo...IMHO

    Da mogu birat (a ne mogu) radje bi izabrao da se situacija polu normalizira uz sitne poremecaju u opskrbnom lancu (situaciju koju smo imali do prije 3 mjeseca)...nijedan ekstrem na duzi rok nije dobar (za nikog pa ni za shipping)...fundamenti shippinga su trenutno fantasticni, predvidjanja do 2024. su bogovska, omjer suplay/demand za pozelit...ne trebaju nam nikakvi dodatni šokovi, cak ni pozitivni jer i bez njih dry bulk je u savrsenoj situaciji...

    Ne bih ni Evergrande tek tako "zaboravio"...mozda su problemi u Kini puno dublji...

    P.s. ovaj osvrt rezultat je mog osobnog razmisljanja i pokusaja shvacanja trenutnog i buduceg kretanja shippinga i svjetske ekonomije...svi komentari su dobrodosli

    Display More

    Ako ste zadovoljni sa zaradom a rizik vam se cini prevelik nemate za cime zaliti.

    Kupaca ima dovoljno da se nudi izlazak.pobrojali ste neg rizike a evo i nekih pozitivnih.

    Pocinje sezona grijanja,plin je jako skup i za struju, kina ponovo pokrecu infrastrukturu.

    Covid je pod kontrolom, svijet zeli oporavak.

    Sljede sve bolji izvjestaji bulkera,dividende,ulazak fondova, rast nase burze.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • October 2, 2021 at 2:28 PM
    • #4,139

    Pisem gore "druk mašina" pa sam se odmah sjetio ove pjesme :)

    Rambo Amadeus - FAP Mašina

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • Burza2021
    Student
    Reakcija primljeno
    72
    Postova
    66
    Member since
    January 13, 2021
    • October 2, 2021 at 2:28 PM
    • #4,140

    Šta ovdje se neki počeli bojati sa će puno zaraditi.

    Samo polako superciklus je tek u zagrijavanju.

    Bilo je i vrijeme nakon 13 godina čekanja.

    Burza je za strpljive.

    Lp

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. ZABA (Zagrebačka banka d.d.) 1.9k

      • Like 1
      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:01 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 11:53 AM
    2. Odgovora
      1.9k
      Pregleda
      888k
      1.9k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 11:53 AM
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • May 22, 2025 at 11:51 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      482k
      1.2k
    3. Sheki

      May 22, 2025 at 11:51 AM
    1. DLKV (Dalekovod d.d.) 2.9k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:29 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 10:46 AM
    2. Odgovora
      2.9k
      Pregleda
      1.2M
      2.9k
    3. goranlagea

      May 22, 2025 at 10:46 AM
    1. ADPL (AD Plastik d.d.) 3.2k

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:06 PM
      • Dionice
      • Admin
      • May 22, 2025 at 10:39 AM
    2. Odgovora
      3.2k
      Pregleda
      1.5M
      3.2k
    3. All

      May 22, 2025 at 10:39 AM
    1. KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.) 2.1k

      • harpun
      • February 13, 2020 at 7:11 PM
      • Dionice
      • harpun
      • May 22, 2025 at 10:14 AM
    2. Odgovora
      2.1k
      Pregleda
      912k
      2.1k
    3. sokol74

      May 22, 2025 at 10:14 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 11:53 AM
  • PODR (Podravka d.d.)

    Sheki May 22, 2025 at 11:51 AM
  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    goranlagea May 22, 2025 at 10:46 AM
  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    All May 22, 2025 at 10:39 AM
  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    sokol74 May 22, 2025 at 10:14 AM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    umalo May 21, 2025 at 12:58 PM
  • INGR (INGRA d.d.)

    All May 21, 2025 at 11:26 AM
  • GRNL (Granolio d.d.)

    maher May 21, 2025 at 8:41 AM
  • CROS (CROATIA osiguranje d.d.)

    marinac May 20, 2025 at 9:23 AM
  • Što smo danas tržili

    vitoo May 19, 2025 at 4:32 PM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    16 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 9 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™