šta je ovo, pada fejk Uber (Lyft), tvorci GTA frašize (ljubitelji znaju o čemu pričam) i tvorci fejk recenzija (TripAdvisor)?
tko je sljedeći na listi za likvidaciju?
šta je ovo, pada fejk Uber (Lyft), tvorci GTA frašize (ljubitelji znaju o čemu pričam) i tvorci fejk recenzija (TripAdvisor)?
tko je sljedeći na listi za likvidaciju?
Mmat divlja i u afteru. to je nešto kao reddit zakuhao
lijepa crvena 15min svijećica
možda konačno dođe i moje vrijeme
Daj, nemoj biti takav pesimist. Nije ti još vrijeme....
glede RCL-a
izašlo izvješće njegove 'bratije' NCLH ovdje
da ne zagađujem s brojkama puno, stavit ću samo imovinu, obveze i dionički kapital (s brojem dionica) na 31.12.2021. i 30.9.2022. (u mil dolara):
31.12.2021.
imovina - 18,729
obveze - 16,297
dion. kapital - 2,432 (broj dionica: 357 milijuna kom)
30.9.2022.
imovina - 18,950
obveze - 18,551 (!)
dion. kapital - 400 (broj dionica: 421 milijun kom)
podvlačim crtu: operativni gubitak (na to dodajte troškove kamata), neto gubitak, veće obveze, manja imovina, desetkovani dionički kapital
u vrijeme nadolazeće recesije... rastućih kamata na dugove
sve te kruzerske kompanije (CCL, NCLH, RCL), tripadvajzori, ABNBijevi i sl. prodavači magle... to sve ide down the drain
https://www.danaos.com/news-and-media…22/default.aspx
Nakon IMHO fantatičnih rezultata, DAC pada 6% u jednom trenutku, i to u danu kada su brodari ipak zeleni. Razlog: Nisu imali dovoljno buybackova i nisu povećali dividendu, na američkoj burzi takvi grijesi prema dioničarima se instantno kažnjavaju. Kod nas se ne kažnjavaju, kao što se ni ne nagrađuje dobar odnos prema dioničarima.
Uglavnom, DAC je firma koja iznajmljuje brodove linerima poput ZIM-a, ONE-a i drugih. Njihovi ugovori su dugoročni, od pola godine sve do pet, pa i sedam godina na vrhuncu ovog vala. Ti ugovori su neraskidivi, a zadnji puta kada je bilo gadno, ali baš jako gadno, DAC je dobio dionice ZIM-a.
U ovom dijelu ciklusa, kada se vozarine na kontejnerima normaliziraju nakon što su skočile 10, možda i 20 puta u odnosu na pre-covid vrijeme, DAC se tek budi baš zato što posluje s vremenskim odmakom u odnosu na linere.
Tako imamo Average Gross Daily Charter Rate
2021.
q1 q2 q3
$24,802 | $27,057 | $33,172 |
2022.
q1 q2 q3
$36,926 | $38,885 | $41,002 |
Dakle, od početka 2021. godine do q3 2022. godine prosječni dnevni prihod po brodu je skočio sa 24.802 na 41.002 dolara, s tim da je i flota u međuvremenu narasla na 71 brod.
Dnevni trošak (average daily operating cost) po brodu je 6.314$, q3 2021 bio je 6034$.
Na računu im je 589 milijuna dolara, imaju ugovoreno 2,3 milijarde dolara prihoda pri čemu je sljedećih 12 mjeseci ugovoreno reko 90% u tim neraskidivim ugovorima i planiraju do kraja ove godine imati zero net debt do kraja ove godine.
for the next 12 months, from September 30, 2022, charter coverage stands at 92.9%.
Kako kvartali prolaze, tako se zarada povećava jer ističu prethodni ugovori sklopljeni po nižim cijenama i na snagu stupaju viši ugovori. Bez obzira na trenutni pad spot vozarina.
Dakle, najveći grijeh je u odnosu prema dioničarima, to što dioničari od sve te silne zarade imaju samo .75 $ dividende kvartalno. Buy backove kad je uprava radila, napravila je svaki put fantastičan posao, ali ulagačima smeta to što rijetko kada rade buy back. Uprava ima čeličnu disciplinu.
Svu tu silnu zaradu uprava kaže da će iskoristiti za dobrobit dioničara, a to znači da žele uskočiti kad tržište bude na dnu. To se ulagačima ne sviđa, ulagači bi naravno htjeli pare odmah, sad i sve.
MMAT me lijepo operjo, 14%, no imao sam 10% portfelja u njemu.
Sad mi je sve nekako bezukusno. Kolka će bit korekcija u 18.00, mislim da je to ključno.
Swav možda, ako u korekciji ode opet dolje [odbio se od 10% minusa]
Došo vrag po svoje....
Slazem se za kruzere. Iako je doslo do prve vidljivije promjene trenda na norvezaninu po pitanju pozitivne EBTDA jos od pre-covida, bilanca je preosjetljiva. Zato sam u shortu, i to vec u povecem minusu (20%).
Prvi put mi se dogodilo.... ostao mi nalog na MMAT poslije 22, nisko , ipak sam ja dip trejder, budim se rano, i oko pet eto ga u plusu, jako palo, jako raslo, sad mi je 7% plusa.
budem ja to prodo. mali ulog.
P.S.
I Zoom je opal
Slazem se za kruzere. Iako je doslo do prve vidljivije promjene trenda na norvezaninu po pitanju pozitivne EBTDA jos od pre-covida, bilanca je preosjetljiva. Zato sam u shortu, i to vec u povecem minusu (20%).
koji smisao ima (pozitivna) EBITDA na kruzerima?
njima su iznosi amortizacije veliki, kamate rastu na glavnicu duga
evo što 'gerijatrija' Munger & Buffett kažu za EBITDA (podcrtavanja su moja):
QuoteDisplay More...Not thinking of depreciation as an expense is crazy. I can think of a few businesses where one could ignore depreciation charges, but not many. Even with our gas pipelines, depreciation is real — you have to maintain them and eventually they become worthless (though this may be 100 years).
It [depreciation] is reverse float — you lay out money before you get cash. Any management that doesn’t regards depreciation as an expense is living in a dream world, but they’re encouraged to do so by bankers. Many times, this comes close to a flim flam game.
People want to send me books with EBITDA and I say fine, as long as you pay cap ex. There are very few businesses that can spend a lot less than depreciation and maintain the health of the business.
This is nonsense. It couldn’t be worse. But a whole generation of investors have been taught this. It’s not a non-cash expense — it’s a cash expense but you spend it first. It’s a delayed recording of a cash expense.
We at Berkshire are going to spend more this year on cap ex than we depreciate.
[CM: I think that, every time you saw the word EBITDA [earnings], you should substitute the word “bullshit” earnings.]
i kad tako gledaš...
tvrdnja: CCL, RCL i NCLH trebaju trošiti na CAPEX više nego trenutno amortiziraju
odgovor NE: postaju nekonkurentni, flota im stari, oprema zastaruje
odgovor DA: još veći rast duga i kamata na dug, ulaskom u recesijsku 2023. očekivanja prihoda moraju biti veća?!
Short na paypal, već su gro pali, ali ide to još dolje... sa ovakvim načinom poslovanja, nemaju budućnosti
Stislo je , mislim da treba čekat kotekciju u 18.00 pa kad ona protisne, onda kupit
Nekad se dogodi "MI" ; mymoon inversion, tj ako krene korekcija odma onda u 18.00 nije korekcija već odbiće.
Pokuplome na 1.42 na MMAT
mini H&S pattern
mislim da treba čekat kotekciju u 18.00
Kakva korekcija u 18 sati? O čemu vi to svako toliko?
mislim da treba čekat kotekciju u 18.00
Kakva korekcija u 18 sati? O čemu vi to svako toliko?
To je takozvana korekcija poslije gableca, kada fond menađeri na wall streetu, nakon što su malo pojeli i malo više popili počnu stiskati crvene gumbe. Pa tako svaki dan, svaki drugi krene nizbrdo oko tih 18 sati.
Iako, nakon prelaska na zimsko računanje vremena, biološki sat im je zbrčkan, pa sad počnu malo ranije ili malo kasnije.
Eto..
ovi kruzeri... jel to neko predskazanje onog što slijedi?
a jučer i ova vijest:
Norwegian cruise ship gangway collapses
morali bi malo pripaziti na putnike, teško će ovako u pozitivni operativni tok
tužbe i odštete, da ne kažem reputacijski rizik...
Napeto, do kraja
Nekakva mi je griješka na prikazu budućnosnica: tanka crta koja ide skoro 4% gore
I ja gledam i nije mi jasno...sve u debelom plusu. CPI +0,4%
Jedino ak misle da će val otkaza "natjerat" FED da uspori, ali onda ziher imamo recesiju... ja stvarno niš više ne kužim