15.09.2023.
TURISTIČKA SEZONA
Hotelijeri zadovoljno trljaju ruke, vlasnici privatnog smještaja slabije popunjeni
Odlično su poslovali hoteli. (...)
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/…sezone-20230915
15.09.2023.
TURISTIČKA SEZONA
Odlično su poslovali hoteli. (...)
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/…sezone-20230915
"Tako je u hrvatskim hotelima 2019. bilo registrirano oko 177.500 ležajeva, lani oko 180.000, a ove godine oko 181.000 osnovnih ležajeva. Ako se usporede noćenja i ležajevi, hoteli su u kolovozu, u odnosu na ostale oblike smještaja, bili daleko najbolje popunjeni, s tim da je ono 2019. bilo skoro 29 dana, a ove godine nešto manje od 27 dana."
Odličan članak Poslovnog dnevnika. Izdvojio sam neke dijelove koji sugeriraju uspješnu turističku godinu.
“Ono što stalno ponavljamo, u turizmu su puno važniji financijski učinci. Oni se ne mogu dogoditi bez gostiju odnosno noćenja, ali budimo realni i otvoreni, ne producira svako noćenje jednak učinak na gospodarstvo. Noćenja u objektima više kvalitete proizvode i veće učinke. Ono što treba shvatiti jest da nije isto da li je neki minus ili plus u noćenjima ostvaren u objektu koji košta 40-50 eura ili u objektu koji košta 500-600 eura dnevno”, istaknuo je Veljko Ostojić, direktor HUT-a za Poslovni dnevnik.
"Prema postojećim informacijama i stanju rezervacija, očekujemo i vrlo dobru posezonu."
"Za profitabilnost hotelskih kompanija, prihodovna strana zasad izgleda jako pozitivno, kaže konzultant Emanuel Tutek na temelju benchmarka Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci. “Od 2019. godine do danas uz praktički isti broj noćenja uspješni hoteli su ostvarili 30 do 40 posto povećanje cijena, i Hrvatska nije više percipirana kao jeftina destinacija. Jeftina destinacija je bio negativni element imidža Hrvatske kao turističke destinacije. To je također i dvosjekli mač za sve one koji nisu ili ne mogu isporučiti vrijednost za novac, a takve će adekvatno ‘nagraditi’ tržište”, kaže Tutek.
"Detaljniji pregled pokazatelja poslovanja hotela od siječnja do kraja srpnja pokazuje rast ukupnih prihoda za 21 posto, što je rezultat povećanja i prosječne cijene noćenja (ADR) i zauzeća. Prosječni ukupan prihod (TrevPAR) bilježi rast u svim kategorijama hotela (23%), s tim da najveću stopu rasta imaju hoteli sa 4 zvjezdice (30%), hoteli sa 5 zvjezdica bilježe najmanji rast od 13 posto, a oni s 3 zvjezdice imaju rast TRevPAR-a od 22 posto. Prosječni ADR bilježi rast u svim kategorijama od 13 posto.
https://www.poslovni.hr/hrvatska/u-cet…nocenja-4409521
Optimizam u Rovinju
https://novac.jutarnji.hr/novac/aktualno…ultati-15377947
Evo sažetaka 2022. za ove koji nemaju uvid.
Summary:
- novčani tok iz poslovnih aktivnosti Plave lagune bio je 110 milijuna EUR i to od prihoda u visini 179 milijuna EUR; što je više od drugih ispod navedenih (Valamar, Maistra) čiji prihodi su veći za 140m EUR, odnosno 20m EUR (na manjem prihodu u odnosu na konkurenciju stvori se više novca (racionalnije, efikasnije, posloženije poslovanje, iskorištenje resursa/kapaciteta, itd.?)
- tekući omjer - odnos kratkotrajne imovine u odnosu na kratkoročne obveze - odnos onoga što je novac i što će se pretvoriti u novac u razdoblju od godine dana, te onoga što se mora platiti u narednih godinu dana - PLAG stoji najbolje 2,27, u odnosu na Maistra 0,82, Valamar 1,01, Arena 1,98... Zašto je bitno? PLAG i Arena, barem u teoriji, mogu servisirati kratkoročne potrebe iz tekućeg poslovanja, dok Valamar i Maistra, prema ovom pokazatelju nemaju ročno usklađenu bilancu i narušena je likvidnost - što se u pravilu treba rješavati ubacivanjem novca ili dugoročnim zaduživanjem kako bi se ubacio novac (obrtna sredstva) na pozicije u Kratkotrajnoj imovini, a dug iskazao u dugoročnim obvezama (kratkoročna obveza ne mijenja ovaj omjer, jer bi se u kratkom roku morala i vratiti) - a uz sadašnje kamate gdje je EURIBOR već na 4% + neka marža banke, to znači gotovo dvostruko skuplje zaduživanje u odnosu na prošlu i prethodne godine, što može uzrokovati veće financijske rashode ovih tvrtki, koje to (vjerojatno?) nisu obavile na vrijeme u uvjetima nižih k.s. (refundiranje izvršenih ulaganja iz vl.sredstava iz sredstava dugoročnog kredita, refinanciranje kratkoročnih kredita, odobrenje novih dugoročnih kredita i sl.).
Ispod su screenshotovi, pa svakog savjetujem da si sam napravi usporedbu - ovo gore su isključivo moji zaključci kojima se vodim ja, a ne morate i ne trebate vi.
Display MoreEvo sažetaka 2022. za ove koji nemaju uvid.
Summary:
- novčani tok iz poslovnih aktivnosti Plave lagune bio je 110 milijuna EUR i to od prihoda u visini 179 milijuna EUR; što je više od drugih ispod navedenih (Valamar, Maistra) čiji prihodi su veći za 140m EUR, odnosno 20m EUR (na manjem prihodu u odnosu na konkurenciju stvori se više novca (racionalnije, efikasnije, posloženije poslovanje, iskorištenje resursa/kapaciteta, itd.?)
- tekući omjer - odnos kratkotrajne imovine u odnosu na kratkoročne obveze - odnos onoga što je novac i što će se pretvoriti u novac u razdoblju od godine dana, te onoga što se mora platiti u narednih godinu dana - PLAG stoji najbolje 2,27, u odnosu na Maistra 0,82, Valamar 1,01, Arena 1,98... Zašto je bitno? PLAG i Arena, barem u teoriji, mogu servisirati kratkoročne potrebe iz tekućeg poslovanja, dok Valamar i Maistra, prema ovom pokazatelju nemaju ročno usklađenu bilancu i narušena je likvidnost - što se u pravilu treba rješavati ubacivanjem novca ili dugoročnim zaduživanjem kako bi se ubacio novac (obrtna sredstva) na pozicije u Kratkotrajnoj imovini, a dug iskazao u dugoročnim obvezama (kratkoročna obveza ne mijenja ovaj omjer, jer bi se u kratkom roku morala i vratiti) - a uz sadašnje kamate gdje je EURIBOR već na 4% + neka marža banke, to znači gotovo dvostruko skuplje zaduživanje u odnosu na prošlu i prethodne godine, što može uzrokovati veće financijske rashode ovih tvrtki, koje to (vjerojatno?) nisu obavile na vrijeme u uvjetima nižih k.s. (refundiranje izvršenih ulaganja iz vl.sredstava iz sredstava dugoročnog kredita, refinanciranje kratkoročnih kredita, odobrenje novih dugoročnih kredita i sl.).
Ispod su screenshotovi, pa svakog savjetujem da si sam napravi usporedbu - ovo gore su isključivo moji zaključci kojima se vodim ja, a ne morate i ne trebate vi.
Usporedite kapitalna ulaganja i NPM(Neto proftnu maržu)...tu se vidi zašto je Plava laguna toliko profitabilna.
Više ne ulažu nego samo zarađuju.
https://eho.zse.hr/obavijesti-izdavatelja/view/51543
Obavijesti izdavatelja - EHO (zse.hr)
Direktor operacija Valamara u Du prodao cca +8.000 E vrijednosti dionica Valamara
Quote“Ocjena turističke godine može biti dobar, ali ne može biti niti odličan, niti rekordan. Imamo dobru turističku godinu i moramo biti zadovoljni time”, dodaje Žgomba.
Kaže kako nema ni jednog pokazatelja da je 2023. puno bolja od 2019.
“Ako ćemo jedino govoriti o fizičkom obujmu turističkog prometa, ali on je uvjetovan, ne boljim rezultatima naravno i promjenom cijena koje su se dogodile od 2019. na ovamo.”
Quote“Bez obzira na lijepo vrijeme, što je odlično, mi sigurno u desetom mjesecu nemamo taj motiv dolaska, ali imamo neke druge motive. Hrvatska je puna raznih raznih događanja i to je pohvalno”, zaključuje Boris Žgomba.
Turizam u usponu
Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u rujnu ostvareno 2,5 milijuna dolazaka i 13,5 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 15 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima, dok navedeno u odnosu na 2019. predstavlja rast od 9 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima.
Odlični trendovi u posezoni, rujan donio poraste u dolascima i noćenjima | Business HTZ
"U Hrvatskoj je u tijeku odlična posezona tijekom koje smo uspješno zadržali pozitivne trendove i rezultate ostvarene u samoj špici sezone."
Sedma međunarodna konferencija o trendovima i budućnosti turizma "Tourism 365" počela je u Tuheljskim Toplicama i okupila domaće i strane sudionike koji raspravljaju o cjelogodišnjem turizmu i temama kao što su strategija razvoja turizma i analiza turističkih rezultata.
Državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Tonči Glavina je istaknuo da je turistički rujan bio fantastičan.
Trenutno su u tijeku dva javna poziva za dodjelu bespovratnih sredstava za turističku infrastrukturu u vrijednosti većoj od 2, 2 milijarde kuna. Dio se odnosi na javnu, a dio na privatnu turističku infrastrukturu.
Gledajući povijesno kroz razdoblja recesije u Hrvatskoj, uvijek je turizam spašavao glavu ostatka države... a kako recesija dolazi, gledam cijeli portfelj prebaciti u turizam. Jer svi silni KODEIji, SPANovi itd. ovise o situaciji u gospodarstvu i investicijama države/tvrtki, a u narednom periodu u tom segmentu investicije se ne očekuju - niti isplate - po kamatnim stopama na kredite od 6-8% (EURIBOR već na 4%).
A što uzeti u turizmu, osim PLAG koji imam, a da nije zaduženo i ne ovisi o kreditima (i kamatnim stopama) kao RIVP itd.?
Gledajući povijesno kroz razdoblja recesije u Hrvatskoj, uvijek je turizam spašavao glavu ostatka države... a kako recesija dolazi, gledam cijeli portfelj prebaciti u turizam. Jer svi silni KODEIji, SPANovi itd. ovise o situaciji u gospodarstvu i investicijama države/tvrtki, a u narednom periodu u tom segmentu investicije se ne očekuju - niti isplate - po kamatnim stopama na kredite od 6-8% (EURIBOR već na 4%).
A što uzeti u turizmu, osim PLAG koji imam, a da nije zaduženo i ne ovisi o kreditima (i kamatnim stopama) kao RIVP itd.?
Možda MONP , zasada dobro izgleda.
Turisti su se pitali: "Je li ovo srpanj ili listopad?"
https://net.hr/video/kupanje-…27-3a50bfc1e71d
I t r.
Havi, hvala na članku. Podsjećam da je Istra, kao jedina jadranska regija u RH, već prošle godine oborila rekorde iz prijašnjih godina tako da je ovo poboljšani rezultat u odnosu na prošlogodišnji rekordni rezultat.
- Istra ima novu godinu za usporedbu, a to je 2023. Srušeni su doista svi mogući turistički rezultati. Sada, početkom listopada, u Istri boravi 50.000, uglavnom stranih turista, i to je čak 25% više nego u istom razdoblju, prisjetimo se prošle, lanjske, najbolje godine, eto dosad. Mi smo u biseru Jadrana, u šampionu hrvatskog turizma, Rovinju, rekla je Kalčić.
ARNT approves this message
i t r .
Zabranimo pretvaranje stanova u apartmane, kaže stručnjak.
https://istarski.hr/node/93521-str…ticke-apartmane
Jedan od načina produljenja sezone