Mitko a zasto 2019 ima real fx loss a usd?
Da li je ista vrijednost broda, ovo sto kacite sa raznih izvora ista za JDPL i ATPL.
Kako ATPL procjenjuje brodove i zasto bas tako?
Prethodne godine u toj tablici imaju tecajne razlike jer su ti podaci prepisani iz FI prethodnih godina i samo konvertirani u USD da bi bili usporedivi sa projekcijom. Sada naknadno ih ne mozes izbaciti jer onda ukupni podaci za te godine ne bi bili tocni. Tecajne razlike se racunaju samo za potrebe izrade FI. Tecaj stvarno nije bitan za poslovanje firme, slicno kao i sveobuhvatna dobit, pisao sam vec o tome. Zamisli da ti sada zivis i radis u Njemackoj, dobivas placu u eurima i svi troskovi su ti u eurima, sta te briga kakav je tecaj kune. To te zanima mozda jednom godisnje kada ides u posjet svojima doma, ali i onda samo informativno jer se tecaj uglavnom krece u nekom +/- rasponu.
Koristim isti izvor za vrijednosti brodova i za JDPL i za ATPL. Izvor ti je naveden i u samoj tablici, Cleaves securities, Joakim Hanisdahl.
ATPL procjenjuje brodove na dva nacina, vrlo detaljno je opisano u revizorskom izvjescu. Prvo naruce procjenu od strane neovisnog procjenitelja, a onda ako je ta procjena manja od knjigovodstvene vrijednosti rade DCF analizu za svaki pojedini brod i pokusavaju tu visu knjigovodstvenu vrijednost opravdati buducim zaradama od najma broda za zivotnog vijeka broda - racunaju tzv. nadoknadivi iznos. Tako onda nekada imate bitno precijenjene vrijednosti brodova u knjigama u slucajevima kada trziste pada, vozarine padaju, vrijednost brodova pada, ali firma i dalje drzi u bilanci stare vece vrijednosti brodova, a sve pravdaju ovim izracunom nadoknadive vrijednosti. Ako ne bi tako pravdali njihovu vrijednost, ili ako ne uspiju tako opravdati njihovu vrijednost moraju raditi revalorizaciju, smanjiti vrijednost brodova i knjiziti gubitak. I sam znas koliko je DCF osjetljiv na pretpostavljene inpute, tako da je ovaj nacin procjene uglavnom samozavaravanje i opravdanje za odgadjanje revalorizacije sa nadom u skori oporavak sektora.