1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Financije i gospodarstvo
  3. Stručne rasprave

DRY BULK

  • migra
  • January 16, 2021 at 10:18 AM
  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • November 12, 2021 at 9:39 PM
    • #5,081

    the advantage of scrubbers keeps improving and will show up coming quarters. As will the effect of having ECO vessels when oil gets more expensive.

    Singapore fuel spread HFO-VLSFO = 164 usd

    🤔🤭 😇

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Files

    IMG_20211112_212736.jpg 46.31 kB – 0 Downloads
  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • November 12, 2021 at 10:01 PM
    • #5,082
    Quote from brajakica

    the advantage of scrubbers keeps improving and will show up coming quarters. As will the effect of having ECO vessels when oil gets more expensive.

    Singapore fuel spread HFO-VLSFO = 164 usd

    🤔🤭 😇

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Nemoj me molim te više stavljati u usta i pustit ću te da budeš blažena u svom neznanju. To je win-win - ti i dalje crtaj rakete, a ja ću se baviti drugim pametnijim stvarima.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • November 12, 2021 at 10:41 PM
    • #5,083

    Dali je atpl sell ili buy?

    Global infrastructure investment

    Record low orderbook
    Yards full containers LNG

    Record low valuations on NAV
    Environmental rules to hit 2023 & reduce fleet
    Deleveraged companies
    Buyback policies, dividend policies

    All that vs seasonal weakness?

    Koliko ce prodavaca kupiti ili kupiti jeftinije svu prodanu kolicinu?

    Koje to lose vijesti ce navodno doci prije nego ce kina morati sprijeciti urusavanje ekonomije i pustiti celicane da rade?

    Osim vec serviranih mudrosti da je zima zavrsila mjesec dana prije nego je i pocela dok kina ima na zalihama ugljena za 3 zime.🤭

    Osim sto ce bulkeri u zelji da potrose sto vise besplatnog goriva raspaliti na 15 knots? 🤭

    Koji su jos crnjaci osim gapa po tehnickoj analizi po kojom bi prodavaci na 250 trebali dobiti opet priliku na 190 pri bonusu od 450 mlkn=300KN po dionici samo u 2021🤭

    Spot vozarine mogu jos dole ali TC za 2022 je iznad prosjeka atpl za 2021.

    Cape moze biti u problemu radi iron ore ali svi ostali imaji soju, grain, coal,boxit i sve ostalo.

    Prije ranoproljetnog uzleta vozarina dolaze jos 2 odlicna Q FI i jedan odlicni godisnji FI.

    Danas nema kupaca na 410.

    Da vidimo kako ce to ispasti za koji mjesec sa tako velikom kolicinom pozitivnih vijesti i tako malo kupaca po 400 neceg sto je u 2021 zaradilo oko 300 po dionici.

    Na stranim bulkerima je nesto bolje ali isto lose,nema kupaca.

    Gogl isplacuje div yield >20%

    Nitko ne daje vise, nitko nece, totalno luda vremena🙃🤭😁

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • November 12, 2021 at 11:16 PM
    • #5,084
    Quote from brajakica

    Sumit COP26 ce biti fijasko.

    Kina i indija dva najveca potrosaca ugljena su otkazala dolazak.

    Ne da ce smanjiti oni ce povecati i to max upotrebu ugljena jer su jako gladni energije.

    Alternativa ugljenu im je glad i mrak.

    Nece se dogoditi, barem ne sljedecih 5 godina a prije ce atpl nadmasiti stari vrh.😁

    Total flop😉🤭

    Za vrijeme samita je biden pozivao arape da povecaju proizvodnju nafte.

    Veliki nisu nista obecali,mali su obecali ali bez preuzimanja bilo kakve obaveze😂

    Takeaways from Wednesday at COP26: China and US surprise summit, negotiations heat up, car deal flops
    Depending on whom you ask, the COP26 draft agreement is either "ambitious" or "a total flop."
    www.google.com
  • pinball
    Mešetar
    Reakcija primljeno
    185
    Postova
    143
    Member since
    January 19, 2021
    • November 13, 2021 at 12:26 PM
    • #5,085
    Quote from hugh
    Quote from KicanCRO

    Futuresi okrenuli iz minusa u lipi plus. Volatilna neka vremena. Mogla bi i bara vanka iz crvenog u zeleno.

    Volatilana da........brodari su trenutno neodlučni kao i bdi i vozarine i futuresi ali neki kratkoročni trend je očit.......čeka se neki jasniji smjer koji će biti određen samim dry bulk tržištem ili događajem izvan njega koji će utjecati i na dry bulk a nešto se pita i gazde (Kinu).......opčenito je ludo vrijeme, tržišta vani su precijenjena i svi se u tome slažu ali kakve god vijesti došle ništa im za sada (naizgled) ne može naštetiti........čekamo, promatramo, procijenjujemo, reagiramo i prilagođavamo se.......a što se tržišta vani opčenito tiće svi znamo kako ovakva precijenjenost tržišta završava, samo ne znamo kad.........coini i glavni indexi vani lete"to the moon"..........u svakom trenutku se može reći da je vrlo izazovno razdolje pred dry bulkom ali nakon svega u proteklih godinu dana bit će vjerovatno još izazovnije......uz kinu koja je ključ dry bulka, u sljedečih godinu dana događat če se sigurno i druge promjene vezane uz rast gospodarstava, fed, stimulanse, inflaciju, kamate, rast flote u odnosu na ponudu i potražnju u dry bulku te več poznate promjene koje čekaju dry bulk ali još ne znamo točno njihov utjecaj i ostale popratne događaje o kojima sad ni ne razmišljamo niti ih znamo......

    Kolega hugh, sjedi -5 (zbog č/ć) :)

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • November 13, 2021 at 12:27 PM
    • #5,086
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    the advantage of scrubbers keeps improving and will show up coming quarters. As will the effect of having ECO vessels when oil gets more expensive.

    Singapore fuel spread HFO-VLSFO = 164 usd

    🤔🤭 😇

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Nemoj me molim te više stavljati u usta i pustit ću te da budeš blažena u svom neznanju. To je win-win - ti i dalje crtaj rakete, a ja ću se baviti drugim pametnijim stvarima.

    Ocito da svi mi nesto neznamo ili ne razumijemo.

    I The Joakim crta 🚀 i on ce od vas dobiti kritiku🤔🤭😇

    tko ovdje nezna ili grijesi🧐

    ABGSC on drybulk today: Expecting fleet util 92% and 93% in 2022/23, highest since 2008. Capesize rates to average $43,000 in 2023 vs current cal23 at $16,100.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • November 13, 2021 at 1:33 PM
    • #5,087
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Nemoj me molim te više stavljati u usta i pustit ću te da budeš blažena u svom neznanju. To je win-win - ti i dalje crtaj rakete, a ja ću se baviti drugim pametnijim stvarima.

    Ocito da svi mi nesto neznamo ili ne razumijemo.

    I The Joakim crta 🚀 i on ce od vas dobiti kritiku🤔🤭😇

    tko ovdje nezna ili grijesi🧐

    ABGSC on drybulk today: Expecting fleet util 92% and 93% in 2022/23, highest since 2008. Capesize rates to average $43,000 in 2023 vs current cal23 at $16,100.

    A neki naravno uvijek misle i drugacije i uzimati most bullish izvor kao sveto pismo nije neka pamet:

    Asia’s dry bulk pounded by easing congestion, falling commodity prices | Hellenic Shipping News Worldwide

    “No trader wants to buy coal right now as they expect further correction in prices,” the source said, adding that freight rates could go back to 2019 levels once port congestions ease.

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 13, 2021 at 2:01 PM
    • #5,088
    Quote from looserst
    Quote from brajakica

    Ocito da svi mi nesto neznamo ili ne razumijemo.

    I The Joakim crta 🚀 i on ce od vas dobiti kritiku🤔🤭😇

    tko ovdje nezna ili grijesi🧐

    ABGSC on drybulk today: Expecting fleet util 92% and 93% in 2022/23, highest since 2008. Capesize rates to average $43,000 in 2023 vs current cal23 at $16,100.

    A neki naravno uvijek misle i drugacije i uzimati most bullish izvor kao sveto pismo nije neka pamet:

    https://www.hellenicshippingnews.com/asias-dry-bulk…mmodity-prices/

    “No trader wants to buy coal right now as they expect further correction in prices,” the source said, adding that freight rates could go back to 2019 levels once port congestions ease.

    Display More

    To nije moguce.

    Iz jednostavnog razloga jer je sad potraznja across the board za rasutim teretima veca nego tada. I ocekuje se s oporavkom daljnji rast veci od rasta flote.

    Naprosto, port congestion niti u jednom trenutku nije bio presudan faktor za rast vozarina nego volumeni. Port congestion je posljedica volumena koji su veci od propusnosti luka.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • November 13, 2021 at 2:28 PM
    • #5,089

    Slažem ovih dana algoritam za jedan indikator, nešto slično kao fear&greed index koji je CNN napravio. Jedan od indikatora će mi biti razina drukanja ovdje na forumu. Planiram kontaktirati Admina da vidim kako bih mogao doći do potrebnih podataka - možda broj dnevnih posjeta forumu, broj nacrtanih raketa, pretraga po ključnim riječima i slično. Ne znam ima li ovaj forum dostatne alate za ovo.

    Hipoteza je, naravno, da što smo bliže vrhu cijene drukanje ovdje bude intenzivnije. Kolegica brajakica mi je za sada najbolji primjer, na njoj sam testirao ovu hipotezu.

    Imam na tu temu jedan zgodni graf, pa idemo na ovom školskom primjeru vidjeti kako to izgleda. Graf ne treba puno pojasnjavati, star je dosta intuitivna, rekli bi "self explanatory". Graf pokazuje tipicno ponasanje prosjecnog burzovnog pocetnika, njegov uspon i pad.

    Evidentno je da se drukanje pojačava kako se bližimo vrhu, najjače je na samom vrhu, tu je napisano najviše postova, svaki drugi je nekakav druk, tu je nacrtano najviše raketa, smajlića i ostaloga. Sa druge strane, kako cijena pada i probija neke psihološke razine podrške, tako se drukanje utišava, krenu opravdanja i slično - "this time next year..." :)

    Meni osobno najdraži quote je onaj gdje kolegica mene proziva kada sam u jednom svom postu pozvao na oprez i smanjivanje euforije. :D :D Zanimljivo je da je to bilo točno 4 dana prije vrha cijene, odnosno početka korekcije. :* 8)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 13, 2021 at 2:59 PM
    • #5,090

    Pa logicno je to, nije da se time otkrila topla voda ili slican preparat... ^^

    Kad je cijena blizu vrha, privremenog, dugorocnog, nekog, to znaci da je veci broj ljudi unutra, da cijena raste i da je svima dobro.

    Imali smo po meni pretjeranu korekciju, ali sto je tu je, idemo dalje. Svatko sa svojim horizontom i ocekivanjima.

    Tome i sluzi dobar ulaz, pravovremen, na pocetku, prije rasta, radije nego kasnije.

    Pravo vrijeme za neciji novi ulaz znaci ne znam, mozda sad, mozda poslije, ali zato znam koje je vrijeme za izlaz. Ono kad utilizacija bude u rasponu od 95 do 98%, a orderbook preko 20%, ili znatno vise.

    Nakon toga je off the cliff.

    S ove tocke koja sada je, to je jos jaaaako daleko. S ovakvim OB i ocekivanim rastom potraznje prosjecne vozarine mogu samo up.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • November 13, 2021 at 3:14 PM
    • #5,091
    Quote from 5. Element
    Quote from looserst

    A neki naravno uvijek misle i drugacije i uzimati most bullish izvor kao sveto pismo nije neka pamet:

    https://www.hellenicshippingnews.com/asias-dry-bulk…mmodity-prices/

    “No trader wants to buy coal right now as they expect further correction in prices,” the source said, adding that freight rates could go back to 2019 levels once port congestions ease.

    To nije moguce.

    Iz jednostavnog razloga jer je sad potraznja across the board za rasutim teretima veca nego tada. I ocekuje se s oporavkom daljnji rast veci od rasta flote.

    Naprosto, port congestion niti u jednom trenutku nije bio presudan faktor za rast vozarina nego volumeni. Port congestion je posljedica volumena koji su veci od propusnosti luka.

    Display More

    Ovo gore sta sam postao je bilo iskljucivo kao protuteza ultrabull postu kolegice ugljen. Izvor je Platts. Ja osobno ne mislim da ce vozarine na 2019 levele ali ne mislim ni da ce avg cape biti 43k 2023 koliko god bi to zelio.

    Ne slazem se za port congestion, nije uzrokovan porastom volumena. Koji je to teret i koji volumeni su zakrcili luke? Ugljen? Nebi se reklo. Iron ore? Ni to! Bice soja i kukuruz onda?? Port congestion je posljedica covid restrikcija, karantena, promjena posade, neucinkovitosti na kopnu u lukama, kontejner booma itd. Naravno da je port congestion utjecao na rast vozarina a ne rast tereta na port congestion. Kriva uzrocno posljedicna veza ali dobro, svako ima svoje misljenje

  • BudFox
    Majstor
    Reakcija primljeno
    4,231
    Postova
    2,799
    Member since
    February 13, 2020
    • November 13, 2021 at 3:42 PM
    • #5,092

    Ja bih samo dodao da se na Jadroplovu isto tako zestoko, ako ne i zesce drukalo i skupljalo ljude po forumu na dokap...crtali su se grafovi, te postale tablice sa izracunima NAV-a, dobiti itd., a sada vise nista.. Pitam se Kako to?!? Na 80 kuna su se spominjali vrhovi iznad 100 kn, a 2 tjedna poslije smo saznali da se ekipa lijepo iskrcala.. Samo cu reci, treba biti pazljiv koga citas i dobro filtrirati postove.

    Moje misljenje je da je vrh BDI vozarina prosla svrsena prica(bar za ovu godinu) i od sada ce vozarine lagano stagnirati uz povremeni porast ili pad (ali ne vise zestoki pad kao do sada). Uskoro ide Olimpijada u Kini, te Kineska Nova godina i tko je jamio jamio je na brodarima za ovu godinu, a ostalima vise srece drugi put ili neke druge godine.

    Po kretanjima cijene brodara vani dosao sam do zakljucka da sira populacija i fondovska javnost zazire od investiranja u brodare, pa im je prosjecni P/E od 2 do 5, te i dalje cijena ne raste od ljeta. Jel znate koliki je P/E od Tesle, ili kako tek raste Shiba Inu, e o tome se pise u The Sun-u ili slicnim novinama i ekipa kupuje kao luda, a ne tamo neke zeljezne grdosije.

    Pusa svima i volim vas sve, pogotovo zenski dio forumske populacije, ipak sam Gentleman <3 .

    Kocka je bačena, alea iacta est :!:

  • mitkko
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    5,863
    Postova
    2,243
    Member since
    February 13, 2020
    • November 13, 2021 at 5:56 PM
    • #5,093
    Quote from BudFox

    Ja bih samo dodao da se na Jadroplovu isto tako zestoko, ako ne i zesce drukalo i skupljalo ljude po forumu na dokap...crtali su se grafovi, te postale tablice sa izracunima NAV-a, dobiti itd., a sada vise nista.. Pitam se Kako to?!? Na 80 kuna su se spominjali vrhovi iznad 100 kn, a 2 tjedna poslije smo saznali da se ekipa lijepo iskrcala.. Samo cu reci, treba biti pazljiv koga citas i dobro filtrirati postove.

    Moje misljenje je da je vrh BDI vozarina prosla svrsena prica(bar za ovu godinu) i od sada ce vozarine lagano stagnirati uz povremeni porast ili pad (ali ne vise zestoki pad kao do sada). Uskoro ide Olimpijada u Kini, te Kineska Nova godina i tko je jamio jamio je na brodarima za ovu godinu, a ostalima vise srece drugi put ili neke druge godine.

    Po kretanjima cijene brodara vani dosao sam do zakljucka da sira populacija i fondovska javnost zazire od investiranja u brodare, pa im je prosjecni P/E od 2 do 5, te i dalje cijena ne raste od ljeta. Jel znate koliki je P/E od Tesle, ili kako tek raste Shiba Inu, e o tome se pise u The Sun-u ili slicnim novinama i ekipa kupuje kao luda, a ne tamo neke zeljezne grdosije.

    Pusa svima i volim vas sve, pogotovo zenski dio forumske populacije, ipak sam Gentleman <3 .

    Eto šta ti je hrvatski jal.

    Jal je toliki da se sa crtanjem raketa izjednačava objektivan izračun NAV-a (objektivan, svatko ga može sam izračunati), TA graf koji detaljno obrazložim i koji se također temelji na nekim objektivnim TA pravilima na koji svatko može dati svoj sud... Pa di bi nam bio kraj kada bi svi mi ovdje malo više računali i kritički promišljali, a manje crtali rakete. Jal je toliki da mi se sada čak spočitava i otvoreni poziv (nikako nagovor) na zajedničko sudjelovanje u dokapu, u dokapu u kojem sam i sam sudjelovao i žalim što nije prošao, dokap koji si ismijavao jer, parafraziram, "tko će dati tolike novce za firmu koja ništa ne vrijedi". Zamisli da smo uspjeli u dokapu, to bi bio presedan samo takav, možda bi se ljudi poučeni ovim primjerom u budućnosti malo više ohrabrili i aktivirali u sličnim poduhvatima. Jednako tako si se sprdao i sa mojim izračunima NAV-a, a zanimljivo je da se sve na kraju pokazalo točnim.

    Hrvatski jal - neka meni crkne krava, samo ako će susjedu dvije.

    I što ti sada hoćeš? Da te netko vodi za ruku i govori ti šta da radiš? Uvrijeđen si što si kupio na lokalnom vrhu čak nekoliko puta, panično prodao i naravno posljedično izgubio novce pa su ti sada svi drugi krivi. Uvrijeđen si što ti nisam najavio kada mislim prodati svoje dionice? Ja sam svoje poteze na vrijeme najavio nekolicini kolega koje poštujem i čije mišljenje cijenim, iako ni to nisam morao, ali eto, takav sam, volim sa drugim podijeliti svoja razmišljanja i isto tako se nadam da će i oni sa mnom podijeliti svoja, pa ćemo tako zajedno rasti i biti bolji investitori. Tebi i tebi sličnima, sa druge strane, nisam ništa dužan. Izazivam te da mi nađeš jedan post gdje ja nekoga na nešto nagovaram.

    Nakon svega ovoga, da sam ja na tvom mjestu, umjesto da te tebe prozivam za svoje vlastite promašaje molio bih te da mi pojasniš u čemu je kvaka, kako da i ja naučim prepoznati potencijal neke dionice, kako da više ne radim početničke greške, da napokon nešto i ja zaradim. Koji su to znakovi/vijesti/pokazatelji koji su ti naznačili da je sada pravo vrijeme za prodaju? Šta misliš o budućnosti brodara, i bližoj i daljoj. Šta je sada sa fundamentima, NAV-om? Misliš li i kada ponovo kupiti? Koja ti je strategija?

    JDPL je i dalje potentna firma, trenutno brutalno zarađuje, i opet ću jednom kupovati te dionice. Ni tada ti to, naravno, neću najaviti.


    PS. Nisam mislio objaviti ovdje uopće svoju prodaju da me Parica nije otkrio. Jednostavno ne vidim smisao u naslađivanju. Nisam od tada ništa loše napisao o toj firmi. A onda kada je ta informacija već bila vani sam kolegici brajakica na njene provokacije demonstrirao kako mi je profit na brodarima ove godine točno 18 puta veći od njenog. Nije to baš bilo lijepo od mene, ispadne kao hvalisanje, ali eto. Čovjek sam, griješim. Molio sam već kolegicu da me više ne stavlja u usta, ali ona ne odustaje.

    Kad odrastem prestat cu uzimati terapiju i pretvarat cu se da sam Angelina...

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 13, 2021 at 6:13 PM
    • #5,094

    To sto je svijet poludio kupujuci gluposti poput Tesle i kriptovaluta ne znaci da je svijet, tj. Mr. Market u pravu.

    Gledajuci po omjerima ulozenim u nesto sto donosi realne povrate, zarade, naspram neceg gotovo u cijelosti nepostojeceg ili nezaradjujuceg, nikad nije bio vise u krivu. To se naravno ne vidi dok uvijek ima nova iduca budala koja kupuje, jer dotle sve raste i svi prije se raduju.

    Jednog trenutka, a taj trenutak je vrlo blizu, vjerujte mi, ili nemojte, kad se svjetlo upali, svi ti kripto hajflajeri, redditovci, teslaneri i slicni ce se naci gole gujice nasred sobe s Elonovim u cubama. Frajer prodaje. The end.

    A onda ce se svi odjednom sjetiti da ipak mozda treba pogledati fundamente.

    Da, celicne grdosije nisu sexy. I zato je P/E vani 3 do 4, mozda 5-6. Ali ja svoje ne dam dok ne dodje do barem 10, a jednom hoce, i to na puno vecem E. Negdje 2022, 2023, 2024...

    A do tada ce i kripte i sve te dot.com napuhance raspuhati vjetar povijesti kao prasinu. Ostat ce Microsoft i Apple. Jer nesto ipak rade, proizvode i zaradjuju.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • November 13, 2021 at 6:34 PM
    • #5,095
    Quote from 5. Element

    To sto je svijet poludio kupujuci gluposti poput Tesle i kriptovaluta ne znaci da je svijet, tj. Mr. Market u pravu.

    Gledajuci po omjerima ulozenim u nesto sto donosi realne povrate, zarade, naspram neceg gotovo u cijelosti nepostojeceg ili nezaradjujuceg, nikad nije bio vise u krivu. To se naravno ne vidi dok uvijek ima nova iduca budala koja kupuje, jer dotle sve raste i svi prije se raduju.

    Jednog trenutka, a taj trenutak je vrlo blizu, vjerujte mi, ili nemojte, kad se svjetlo upali, svi ti kripto hajflajeri, redditovci, teslaneri i slicni ce se naci gole gujice nasred sobe s Elonovim u cubama. Frajer prodaje. The end.

    A onda ce se svi odjednom sjetiti da ipak mozda treba pogledati fundamente.

    Da, celicne grdosije nisu sexy. I zato je P/E vani 3 do 4, mozda 5-6. Ali ja svoje ne dam dok ne dodje do barem 10, a jednom hoce, i to na puno vecem E. Negdje 2022, 2023, 2024...

    A do tada ce i kripte i sve te dot.com napuhance raspuhati vjetar povijesti kao prasinu. Ostat ce Microsoft i Apple. Jer nesto ipak rade, proizvode i zaradjuju.

    Display More

    Naravno da su musk i kripto napuhane gluposti. Ali svi koji prizeljkuju taj mega pad...imam pitanje... zar stvarno mislimo da ce brodari ostati imuni na to? Market ce imati crash a mi cemo isplivati. Kao i 2008? Je li neko zaradio te godine?

    Lagani okret iz growth u value je ono sta nam treba (mislim da je kolega statusquo o tome pisao). I ima nekakvih naznaka da bi tako i moglo biti

    P.s. market je uvijek u pravu :S

  • brajakica
    Specijalist
    Reakcija primljeno
    1,688
    Postova
    1,707
    Member since
    May 3, 2021
    • November 13, 2021 at 7:02 PM
    • #5,096
    Quote from mitkko

    Slažem ovih dana algoritam za jedan indikator, nešto slično kao fear&greed index koji je CNN napravio. Jedan od indikatora će mi biti razina drukanja ovdje na forumu. Planiram kontaktirati Admina da vidim kako bih mogao doći do potrebnih podataka - možda broj dnevnih posjeta forumu, broj nacrtanih raketa, pretraga po ključnim riječima i slično. Ne znam ima li ovaj forum dostatne alate za ovo.

    Hipoteza je, naravno, da što smo bliže vrhu cijene drukanje ovdje bude intenzivnije. Kolegica brajakica mi je za sada najbolji primjer, na njoj sam testirao ovu hipotezu.

    Imam na tu temu jedan zgodni graf, pa idemo na ovom školskom primjeru vidjeti kako to izgleda. Graf ne treba puno pojasnjavati, star je dosta intuitivna, rekli bi "self explanatory". Graf pokazuje tipicno ponasanje prosjecnog burzovnog pocetnika, njegov uspon i pad.

    Evidentno je da se drukanje pojačava kako se bližimo vrhu, najjače je na samom vrhu, tu je napisano najviše postova, svaki drugi je nekakav druk, tu je nacrtano najviše raketa, smajlića i ostaloga. Sa druge strane, kako cijena pada i probija neke psihološke razine podrške, tako se drukanje utišava, krenu opravdanja i slično - "this time next year..." :)

    Meni osobno najdraži quote je onaj gdje kolegica mene proziva kada sam u jednom svom postu pozvao na oprez i smanjivanje euforije. :D :D Zanimljivo je da je to bilo točno 4 dana prije vrha cijene, odnosno početka korekcije. :* 8)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    mitkkosamo propitujem tude teze koje su kontradiktorne ili dokazano netocne.

    Nikad vas nisam nazavala drukerom ali vi kada nemate odgovor pocinjete sa ad hominem napadanjem vise puta ste me moje kometiranje etiketirali kao drukersko.

    Radi 🚀?

    Joakim ih stalno stavlja?

    Meni imputirate drukanje?

    U mojim ocima ste doktor drukanja, nema potrebe da mene stavljate ispred sebe.

    Zasto ste tako skromni?

    Jdpl ste od 10 nadrukali na 80 i prodali.ubuduce vas obavezno sljedim u ulagamjima, ali to nebi drugima preporucila😇

    Sada kada ste izasli plasirate izmedu redova teze da je najbolje prodati da opet sto jeftinije kupite i opet u krug.

    S kojim pravom vi zakljucujete da je rast na drybulku gotov.

    Na temelju cega? 😂

    Jer je zima zavrsila prije pocetka a kina ima ugljena za 3 zime?

    Jer brodari imaju besplatno gorivo u neogranicenim kolicinama"nije ih briga za cijenu"

    Dolazi novi demand, a supply nikad manji u povijesti, dolazi EeXI,po NAVu nikad jeftiniji brodari, isplacuju se najvece divende na marketu...

    Samo je uobicajeni sezonski pad uzrok pada vozarina. Pozivate na "oprez" samo da bi sto jeftinije kupili prodano.

    Da je ovo bio vrh na dry bulku su vase zelje, kao sto je na 250 bila zelja da nakon vase prodaje atpl padne ispod 200.

    Napisite da necete vise kupiti prije novog sezonskog rasta vozarina.

    Kratkorocne sezonske korekcije vozarina koristite za drukanje na pad prikazujuci ih kao srednjorocni i dugorocni outlook.

    Razgranicite i pojasnite svoja ocekivanja za kratki srednji i dugi rok na dry bulku.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • November 13, 2021 at 7:15 PM
    • #5,097
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Slažem ovih dana algoritam za jedan indikator, nešto slično kao fear&greed index koji je CNN napravio. Jedan od indikatora će mi biti razina drukanja ovdje na forumu. Planiram kontaktirati Admina da vidim kako bih mogao doći do potrebnih podataka - možda broj dnevnih posjeta forumu, broj nacrtanih raketa, pretraga po ključnim riječima i slično. Ne znam ima li ovaj forum dostatne alate za ovo.

    Hipoteza je, naravno, da što smo bliže vrhu cijene drukanje ovdje bude intenzivnije. Kolegica brajakica mi je za sada najbolji primjer, na njoj sam testirao ovu hipotezu.

    Imam na tu temu jedan zgodni graf, pa idemo na ovom školskom primjeru vidjeti kako to izgleda. Graf ne treba puno pojasnjavati, star je dosta intuitivna, rekli bi "self explanatory". Graf pokazuje tipicno ponasanje prosjecnog burzovnog pocetnika, njegov uspon i pad.

    Evidentno je da se drukanje pojačava kako se bližimo vrhu, najjače je na samom vrhu, tu je napisano najviše postova, svaki drugi je nekakav druk, tu je nacrtano najviše raketa, smajlića i ostaloga. Sa druge strane, kako cijena pada i probija neke psihološke razine podrške, tako se drukanje utišava, krenu opravdanja i slično - "this time next year..." :)

    Meni osobno najdraži quote je onaj gdje kolegica mene proziva kada sam u jednom svom postu pozvao na oprez i smanjivanje euforije. :D :D Zanimljivo je da je to bilo točno 4 dana prije vrha cijene, odnosno početka korekcije. :* 8)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    mitkko

    Meni imputirate drukanje?

    U mojim ocima ste doktor drukanja, nema potrebe da mene stavljate ispred sebe.

    Zasto ste tako skromni?

    Jdpl ste od 10 nadrukali na 80 i prodali.ubuduce vas obavezno sljedim u ulagamjima, ali to nebi drugima preporucila😇

    Sada kada ste izasli plasirate izmedu redova teze da je najbolje prodati da opet sto jeftinije kupite i opet u krug.

    S kojim pravom vi zakljucujete da je rast na drybulku gotov.

    Na temelju cega? 😂

    Jer je zima zavrsila prije pocetka a kina ima ugljena za 3 zime?

    Jer brodari imaju besplatno gorivo u neogranicenim kolicinama"nije ih briga za cijenu"

    Dolazi novi demand, a supply nikad manji u povijesti, dolazi EeXI,po NAVu nikad jeftiniji brodari, isplacuju se najvece divende na marketu...

    Samo je uobicajeni sezonski pad uzrok pada vozarina. Pozivate na "oprez" samo da bi sto jeftinije kupili prodano.

    Da je ovo bio vrh na dry bulku su vase zelje, kao sto je na 250 bila zelja da nakon vase prodaje atpl padne ispod 200.

    Napisite da necete vise kupiti prije novog sezonskog rasta vozarina.

    Kratkorocne sezonske korekcije vozarina koristite za drukanje na pad prikazujuci ih kao srednjorocni i dugorocni outlook.

    Razgranicite i pojasnite svoja ocekivanja za kratki srednji i dugi rok na dry bulku.

    Display More

    Kako je uspio nadrukati stecajusu sa 10 na 80 a ti sa milju postova nemozes tankersku sa 40 na 44? 8o

    (Tankerasi no hard feelings)

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 13, 2021 at 7:17 PM
    • #5,098
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    To nije moguce.

    Iz jednostavnog razloga jer je sad potraznja across the board za rasutim teretima veca nego tada. I ocekuje se s oporavkom daljnji rast veci od rasta flote.

    Naprosto, port congestion niti u jednom trenutku nije bio presudan faktor za rast vozarina nego volumeni. Port congestion je posljedica volumena koji su veci od propusnosti luka.

    Ovo gore sta sam postao je bilo iskljucivo kao protuteza ultrabull postu kolegice ugljen. Izvor je Platts. Ja osobno ne mislim da ce vozarine na 2019 levele ali ne mislim ni da ce avg cape biti 43k 2023 koliko god bi to zelio.

    Ne slazem se za port congestion, nije uzrokovan porastom volumena. Koji je to teret i koji volumeni su zakrcili luke? Ugljen? Nebi se reklo. Iron ore? Ni to! Bice soja i kukuruz onda?? Port congestion je posljedica covid restrikcija, karantena, promjena posade, neucinkovitosti na kopnu u lukama, kontejner booma itd. Naravno da je port congestion utjecao na rast vozarina a ne rast tereta na port congestion. Kriva uzrocno posljedicna veza ali dobro, svako ima svoje misljenje

    Pa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.

    S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.

    Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.

    Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.

    Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.

    Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

  • looserst
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    1,797
    Postova
    1,080
    Member since
    February 19, 2021
    • November 13, 2021 at 7:30 PM
    • #5,099
    Quote from 5. Element
    Quote from looserst

    Ovo gore sta sam postao je bilo iskljucivo kao protuteza ultrabull postu kolegice ugljen. Izvor je Platts. Ja osobno ne mislim da ce vozarine na 2019 levele ali ne mislim ni da ce avg cape biti 43k 2023 koliko god bi to zelio.

    Ne slazem se za port congestion, nije uzrokovan porastom volumena. Koji je to teret i koji volumeni su zakrcili luke? Ugljen? Nebi se reklo. Iron ore? Ni to! Bice soja i kukuruz onda?? Port congestion je posljedica covid restrikcija, karantena, promjena posade, neucinkovitosti na kopnu u lukama, kontejner booma itd. Naravno da je port congestion utjecao na rast vozarina a ne rast tereta na port congestion. Kriva uzrocno posljedicna veza ali dobro, svako ima svoje misljenje

    Pa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.

    S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.

    Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.

    Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.

    Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.

    Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.

    Display More

    Ja nekako ne vidim taj extra cargo kojeg bi volio vidjet. Stoji nesto povecanja, zitarice iz usa npr. Ali ako pricamo o superciklusu treba nam nesto vise? U pravu ste da se nagomila tereta, to se dogodilo na ovom cape peaku ali generalno kroz godinu nema nesto da kazemo evo sad je to to....osim sta imamo port congestion. Kako ce se odigrati dalje neznamo ali stoji da ce biti manje novih brodova a vise tonmilja i to daje nadu. Ne za 200k i slicno ali za mid/long term pozitivne vozarine sa i bez peakova DA

  • 5. Element
    Profesionalac
    Reakcija primljeno
    2,438
    Postova
    1,209
    Member since
    November 25, 2020
    • November 13, 2021 at 7:40 PM
    • #5,100
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    Pa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.

    S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.

    Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.

    Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.

    Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.

    Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.

    Display More

    Ja nekako ne vidim taj extra cargo kojeg bi volio vidjet. Stoji nesto povecanja, zitarice iz usa npr. Ali ako pricamo o superciklusu treba nam nesto vise? U pravu ste da se nagomila tereta, to se dogodilo na ovom cape peaku ali generalno kroz godinu nema nesto da kazemo evo sad je to to....osim sta imamo port congestion. Kako ce se odigrati dalje neznamo ali stoji da ce biti manje novih brodova a vise tonmilja i to daje nadu. Ne za 200k i slicno ali za mid/long term pozitivne vozarine sa i bez peakova DA

    Display More

    Upravo u tome i jest stvar, vrhovi i dna daju neki prosjek kroz godinu. A taj prosjek bi zbog povecanja tereta koje je vece od flote, i dosad i u najavama za dalje, trebao rasti.

    Ja se nadam, iliti ocekujem, bas taj pravi superciklus, jednom kad se korona prigasi i vise manje svi na svijetu krenu u zidjanje sad vec podosta oronulih infrastruktura. Plus energetska modernizacija. Sto onda poveca razinu dohotka pa raste potraznja i za zitaricama itd.

    Sad mislim da je pocetak tog istog bio u 2019, ali ga je korona jako sasjekla. Ipak, nastavit ce se, jer je OB malen, zasad. Ovo je maraton.

    P.S.

    Napustanje ugljena i fosilnih goriva naprosto nije realno u ovom desetljecu, a niti dugo kasnije. Nema tehnoloski kvalitetne zamjene. Kad je bude to ce se i desiti. Prije ne.

    Bolje je jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Nepročitani postovi

    1. Title
    2. Odgovora
    3. Zadnji odgovor
    1. PODR (Podravka d.d.) 1.2k

      • havi
      • February 12, 2020 at 6:30 PM
      • Dionice
      • havi
      • June 7, 2025 at 11:04 AM
    2. Odgovora
      1.2k
      Pregleda
      488k
      1.2k
    3. bluelionZG

      June 7, 2025 at 11:04 AM
    1. HT (Hrvatski Telekom d.d.) 769

      • Admin
      • February 12, 2020 at 2:28 PM
      • Dionice
      • Admin
      • June 6, 2025 at 6:08 PM
    2. Odgovora
      769
      Pregleda
      420k
      769
    3. loto

      June 6, 2025 at 6:08 PM
    1. SAPN (SAPONIA d.d.) 1.1k

      • tizian1
      • February 12, 2020 at 8:49 PM
      • Dionice
      • tizian1
      • June 6, 2025 at 5:05 PM
    2. Odgovora
      1.1k
      Pregleda
      509k
      1.1k
    3. xdado

      June 6, 2025 at 5:05 PM
    1. VLEN (Viktor Lenac d.d.) 2k

      • accountant
      • February 14, 2020 at 12:36 PM
      • Dionice
      • accountant
      • June 6, 2025 at 11:22 AM
    2. Odgovora
      2k
      Pregleda
      916k
      2k
    3. umalo

      June 6, 2025 at 11:22 AM
    1. Tvrtke s potencijalom za IPO 34

      • toluen
      • May 31, 2020 at 6:04 PM
      • Dionice
      • toluen
      • June 6, 2025 at 9:21 AM
    2. Odgovora
      34
      Pregleda
      18k
      34
    3. Avx

      June 6, 2025 at 9:21 AM

Registracija

Još nemate račun? Registriraj se sada i budi dio ove zajednice!

Registriraj se

Najnoviji postovi

  • PODR (Podravka d.d.)

    bluelionZG June 7, 2025 at 11:04 AM
  • HT (Hrvatski Telekom d.d.)

    loto June 6, 2025 at 6:08 PM
  • SAPN (SAPONIA d.d.)

    xdado June 6, 2025 at 5:05 PM
  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    umalo June 6, 2025 at 11:22 AM
  • Tvrtke s potencijalom za IPO

    Avx June 6, 2025 at 9:21 AM
  • SPAN (SPAN d.d.)

    mooji June 6, 2025 at 9:09 AM
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    Bankar June 5, 2025 at 10:42 PM
  • LKRI (Luka Rijeka d.d.)

    umalo June 5, 2025 at 5:38 PM
  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    Dado June 5, 2025 at 9:45 AM
  • INGR (INGRA d.d.)

    misterno June 4, 2025 at 7:36 PM

Popularne Teme

  • DRY BULK

    10,486 Replies, 4 years ago
  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    2,561 Replies, 3 years ago
  • Trumpove carine

    20 Replies, A month ago
  • CORONA virus

    3,567 Replies, 5 years ago
  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    1,894 Replies, 5 years ago

Online korisnici na ovoj temi

  • 2 gostiju
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™