Superciklus u Dry Bulku je vjerojatno završio, jer je Kina doživjela kolaps građevinskog sektora i partija sada pokušava oživjeti ekonomiju, ali bez previše uspjeha. Covid lockdowni su samo nalili ulje na vatru. FFA rates se i danas crvene.
Definitivno bih se slozio s tvrdnjom da je kineski sektor gradjevine prdnuo u cabar i da ce to smanjiti potraznju za rudacom u narednom periodu za 10 pa mozda i 20%. Na neko vrijeme, a onda ce ici oporavak. Ali superciklus je kao fenomen mnogo veci od toga jer se govori o dugotrajnom porastu potraznje preko svih kategorija tereta, across the board, naprosto zbog rasta stanovnistva i rasta standarda. Dok je pak ponuda novih brodova jako prigusena, na povijesnom minimumu, uz dobre prospekte da sada i hrpa kejpova ode u rezaliste. Nastavno na to, ne treba zanemariti niti eexi i skupo gorivo, a pogotovo ne cinjenicu da ce za par godina pa do kraja ovog desetljeca brodovi isporucivani tijekom perioda 2004 do 2011 redom navrsavati 20 do 27 godina, sto je za rezaliste, a oni sacinjavaju preko 30% ukupne flote. Za tocan % neka kolege pomognu ako mogu, ali znam da su tada novoizgradjeni brodovi cinili kumulativno 40% tadasnje flote, u 2010, cca., i potopili su trziste.
Znaci, po meni, nema zime jos barem 10 godina, tj. vjerovatnost da niti jedna godina u narednih 10 nece biti neprofitabilna za dry bulk brodare je ugrubo 100%.