Čekaju se Q3 rezultati od Tesle, a pozorno se prati eventualni pad potražnje
i šta kaže gosn Musk, kad pakiramo kofere za Mars?
Čekaju se Q3 rezultati od Tesle, a pozorno se prati eventualni pad potražnje
i šta kaže gosn Musk, kad pakiramo kofere za Mars?
Čekaju se Q3 rezultati od Tesle, a pozorno se prati eventualni pad potražnje
i šta kaže gosn Musk, kad pakiramo kofere za Mars?
Mali pad potražnje i rezultati ispod očekivanja, dionica u premarketu -6%.
Visoki dolar im isto baš ne ide na ruku diljem svijeta, jer su im auti poskupili.
na twitteru kažu da je počelo 'kuhanje knjiga': 50% veće isporuke (u komadima) YoY uz samo 2% veće operativne troškove
sumnjaju na robote ili bar metaverse
kratki osvrt na jučerašnji trg. dan i dalje
na twitteru kažu da je počelo 'kuhanje knjiga': 50% veće isporuke (u komadima) YoY uz samo 2% veće operativne troškove
sumnjaju na robote ili bar metaverse
kratki osvrt na jučerašnji trg. dan i dalje
Zanimljiva je analiza Tesle na vašem linku, koja kaže da ako cijena probije support na 209$, ide na 180$, pa je tu zanimljva zona kupnje 180 - 200$.
Tesla (NASDAQ:TSLA) reported results, and I thought they weren’t good. The company missed revenue, missed automotive gross margins, missed automotive revenue, and missed adjusted EBITDA. Stocks valued like Tesla can’t afford to miss, and they did. I’m surprised the stock isn’t down more, but support at $209 is critical, and if Tesla should break that support level, it could result in the shares falling back to $180.
Također je zanimljiva ova tablica sa kamatama od centralnih banaka, te datumima slijedećih sastanaka koji počinju za tjedan dana (ECB 27.10.), a na kojima se očekuje daljnje dizanje kamata i mislim da će ECB dignuti kamatu za 0,75% na 2%. Lizz Truss u UK-u je dala ostavku, a inflacija je još uvijek visoka, te centralne banke nemaju drugog izbora nego dizati kamate.
DXY okrenuo,
AAPL minus,
TSLA minus,
pukla brana, vidimo se na S&P500 3.600
DXY okrenuo,
AAPL minus,
TSLA minus,
pukla brana, vidimo se na S&P500 3.600
oko 3660 je 20EMA pa možda neće samo tako ispod.....bar za danas......
28.10. se otvara share buy back pa možda za ovu godinu nije još sve izgubljeno.......brzo nakon toga je Fed.......bit će ćupavo ali ima nade do kraja godine pa sve dok ne nam Nada ne pogine.....
SNAP
nomen est omen
----------Nakon dvije godine zagušenja luka i manjka kontejnera, opskrbni poremećaji napokon popuštaju jer kineski izvoz usporava zbog smanjenja potražnje zapadnih zemalja i nešto boljih globalnih gospodarskih uvjeta. Cijene kontejnerskog prijevoza, koje su rekordno skočile na vrhuncu pandemije, danas brzo padaju, a kontejnerske pošiljke na rutama između Azije i SAD-a također su pale, pokazuju nedavni logistički podaci.
Ima li istine u ovome što pišu ? Vrijeme ZIM-a je dakle iza nas ?
https://lidermedia.hr/tvrtke-i-trzis…ske-luke-145771
----------Nakon dvije godine zagušenja luka i manjka kontejnera, opskrbni poremećaji napokon popuštaju jer kineski izvoz usporava zbog smanjenja potražnje zapadnih zemalja i nešto boljih globalnih gospodarskih uvjeta. Cijene kontejnerskog prijevoza, koje su rekordno skočile na vrhuncu pandemije, danas brzo padaju, a kontejnerske pošiljke na rutama između Azije i SAD-a također su pale, pokazuju nedavni logistički podaci.
Ima li istine u ovome što pišu ? Vrijeme ZIM-a je dakle iza nas ?
Ona ludnica od prije par mjeseci je defitivno gotova, a ZIM je već jako dugo na silaznoj putanji. ZIM ima linijski prijevoz i koristi unajmljene brodove i oslanja se većinom na cijene na spot tržištu tako da je najizloženiji ovakvom padu. Ubacili su se malo u reefere (hladnjake) i brodove za prijevoz automobila, imaju i nešto timecharter ugovora, ali trenutno je omjer rizik-dobit veći nego kod brodara koji iznajmljuju brodove (DAC, GSL).
Općenito, sentiment u kompletnom sektoru kontejneraša je trenutno iznimno loš, za razliku recimo od tankera ili LNG-a, jer imamo oluju svih oluja - sljedeće godine dolazi jako puno novogradnje na tržište, a potražnja pada zbog prepunjenih skladišta. U ovom trenutku vidi se vlak na kraju tunela, a ne svjetlo, iako je podosta argumenata koji govore da sve to nije ni približno onoliko crno koliko se želi prikazati.
https://lidermedia.hr/tvrtke-i-trzis…ske-luke-145771
----------Nakon dvije godine zagušenja luka i manjka kontejnera, opskrbni poremećaji napokon popuštaju jer kineski izvoz usporava zbog smanjenja potražnje zapadnih zemalja i nešto boljih globalnih gospodarskih uvjeta. Cijene kontejnerskog prijevoza, koje su rekordno skočile na vrhuncu pandemije, danas brzo padaju, a kontejnerske pošiljke na rutama između Azije i SAD-a također su pale, pokazuju nedavni logistički podaci.
Ima li istine u ovome što pišu ? Vrijeme ZIM-a je dakle iza nas ?
Davno prošlo sestro. Shoulder season, bježi od toga
Jučer sam iskoristio onaj pad ALVR i prespavao u njemu.
Četvrtak na petak baš nije dan za prespavljivanje, čak je bolje prespavat vikend.
Možda do korekcije u 18.00 bude raslo....
I ja sam se navukao na taj sektor i izgubio. Više izgubio na Danaosu jer ga nisam dobro štitio nego na ZIM-u kojeg sam štitio putovima jer sam znao kakve rizike tu imam. Očekivao jesam crni scenarij ali ne već na jesen 2022 nego na jesen 2023. Sve se odvilo prebrzo. Samo je trebalo u slučaju DAC ili GSL ne naručivati nove brodove i dobro i dugoročno ugovoriti postojeće dok hype traje te ne činit ništa i sjedit na kešu koji se gomila.
A sve je izgledalo super. Pa i sada mi Danaos izgleda super, barem slijedeće dvije-tri godine dok im ovi novi ugovori ne isteknu. Ali mračno izgleda perspektiva iza toga. Ono duboki bunar tamo iza 2024. dok ne ode u scraping sav taj višak flote i neki igrači ne propadnu iz tog bunara će biti teško izaći.
Kod ZIM-a je puno nepoznanica a ova cijena uračunava ovaj crni scenarij koji na kontejnerašima ide.
Opet, ZIM može raditi buyback po ovim niskim cijenama i sa vrlo malo love može puno kupiti, što ne bi isključio. A opet ako posao više ne ide najgore je zabiti glavu u pijesak i čekat da sve ode dovraga. Valjda budu ovi iz ZIM-a napravili nešto, em su Izraelci i to sposobni pa valjda se budu snašli nekako. Ali neće im biti lako.
I ja sam se navukao na taj sektor i izgubio. Više izgubio na Danaosu jer ga nisam dobro štitio nego na ZIM-u kojeg sam štitio putovima jer sam znao kakve rizike tu imam. Očekivao jesam crni scenarij ali ne već na jesen 2022 nego na jesen 2023. Sve se odvilo prebrzo. Samo je trebalo u slučaju DAC ili GSL ne naručivati nove brodove i dobro i dugoročno ugovoriti postojeće dok hype traje te ne činit ništa i sjedit na kešu koji se gomila.
A sve je izgledalo super. Pa i sada mi Danaos izgleda super, barem slijedeće dvije-tri godine dok im ovi novi ugovori ne isteknu. Ali mračno izgleda perspektiva iza toga. Ono duboki bunar tamo iza 2024. dok ne ode u scraping sav taj višak flote i neki igrači ne propadnu iz tog bunara će biti teško izaći.
Kod ZIM-a je puno nepoznanica a ova cijena uračunava ovaj crni scenarij koji na kontejnerašima ide.
Opet, ZIM može raditi buyback po ovim niskim cijenama i sa vrlo malo love može puno kupiti, što ne bi isključio. A opet ako posao više ne ide najgore je zabiti glavu u pijesak i čekat da sve ode dovraga. Valjda budu ovi iz ZIM-a napravili nešto, em su Izraelci i to sposobni pa valjda se budu snašli nekako. Ali neće im biti lako.
Meni je Danaos jedna od većih pozicija, a trebao bi nositi manje rizike od ZIM-a. ZIM mi je više za trejdanje, pogotovo ako ode na 22$ prije objave kvartalnog izvješća, MATX je objavio preliminarno, podbačaj, ali ne prevelik. A vozarine kad-tad moraju doseći dno i u tom trenutku, vjerujemo Omar Nokta i ja, vratit će se investitori. Drewry je izašao s prognozom da će sljedeće godine kontejneraši zaraditi 64% (po sjećanju, moram naći link) manje nego ove godine, ali to su i dalje svemirski iznosi, mislim da je spomenuo 600 billions $
primjećujem zadnjih dana (osobito ovaj tjedan) kako su reakcije cijene (burze) na objave zarada ne tako bullish kao prije kod onih društava koja su u skladu s očekivanjima ili malo iznad
npr. SNAP je roknuo jer je ER loš, no iznanadio me pad na ALK i AAL, osobito nakon dobrih rekacija na prethodno objavljene izvještaje DAL i UAL
o čemu se radi?
analitičari daju svoje prognoze na temelju najboljih procjena uprava, plus/minus prilagodbe za opće stanje u pojedinom sektoru, trenutnom rastu kamatnih stopa...
znači već same prognoze za Q3/22 su bile manje, kao što će vjvt i buduće biti, pa ako društvo nije znatno premašilo brojke (revenue/EPS) ništa od poz. reakcije
onda sam pogledao ALK koji je jučer u PM rastao (mali neiskusni retail je kupovao) da bi redovno trgovanje, kad su se uključili veći igrači, zatvorio s padom >4%, slično kao i AAL, ali na naizgled vrlo dobrom izvješću
evo zaključka:
treba paziti na taj non-GAAP koji može zavarati jer, iako pokazuje bolju operativnu sliku društva (izbacuje neke non-cash stavke, zatim troškove koji su jednokratni i neponavljajući, državne subvencije i dotacije i sl.), na kraju nema takve stvari kao što je besplatni ručak, neće zubić vila plaćati za takve troškove
Prati lo tko dionice Adidasa ?
Pale danas 9%, a izgubile 2/3 vrijednosti u godini dana.
što se tiče S&P500 ostaje se na zarctanom kursu
malo sam prepravio linije, sad se formirao paralelni kanal prema dolje na 15min grafu
targeti ostaju
veliki naglasak na drugi tjedan kad objavljuju AAPL, AMZN, MSFT, GOOGL, META...
jučer su u AH dobili 'po repu' GOOGL i META zbog lošeg SNAP izvješća, dakle oglašavanje se reže
koliko će se rezati potrošnja na TSLA se već vidi, a još više ćemo saznati od AMZN i AAPL
Prati lo tko dionice Adidasa ?
Pale danas 9%, a izgubile 2/3 vrijednosti u godini dana.
Pratim Adidas i Nike i obje su jako pale u zadnjih par mjeseci, Adidas za 2/3, a Nike za 1/2. U trenutnoj situaciji se samo traži razlog da nešto padne, bez obzira na potencijal poslovanja. Ali i to će jednom proći, kao i sve uostalom.
Evo ovdje o kontejnerima 2023. godine, hrabra procjena Drewry-a:
https://www-freightwaves-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.freigh…ash-in-2023/amp
Drewry’s base case for 2023 is that the ocean carrier sector will post earnings before interest and taxes (EBIT) of $100 billion. That’s down 64% from a projected 2022 EBIT of $275 billion but still well above pre-pandemic earnings.
Očito sam fulao bilijarde u prošlom postu, ali sam pogodio postotak.
Prati lo tko dionice Adidasa ?
Pale danas 9%, a izgubile 2/3 vrijednosti u godini dana.
Ne pada samo Adidas, već i konkurent Puma. U SAD pada Nike, samo možda malo manje.
Adidas je zadnje objavio da im ne ide dobro u Kini te da su općenito prognoze poslovanja slabije, smanjenje dobiti za 66% itd., ako sam dobro zakačio.
Pogledajte dugoročni graf na 5-10 godina. Dionica Adidasa je dugo strašno rasla, u siječnju 2015. je bila na 56 eura, pa je za koju godinu dogurala na 307 eura (skoro 6 x više cijena!). Dakle, ne čudi da je sada, kada stvari nisu tako savršene, pada s tih visokih vrijednosti. PE još uvijek nije toliko nizak koliko bi čovjek pomislio da jest nakon takvog otklizavanja. Osobno za sebe ne bih kupovao u ovom trenutku. Čini mi se da će to još padati, a i onda će se postaviti pitanje oporavka, kada, kako, makro okruženje, IMHO.