A mi u RH, pogotovo u Dalmaciji sve ozbiljne cifre računamo u kvadratima stanova.
Ne računamo u kunama, eurima, bitkonju ni zlatu.
A mi u RH, pogotovo u Dalmaciji sve ozbiljne cifre računamo u kvadratima stanova.
Ne računamo u kunama, eurima, bitkonju ni zlatu.
Kako ono kažu, u kontejnerskom sektoru vozarine padaju of the cliff. I onda se pojavljuju neki novi, nadobudni igrači i plaćaju 130 milijuna dolara za brod star 12 godina koji može prevesti 8.800 TEU. Pa mislim, jel taj Maersk pao s kruške? Jel imaju viška lovei premalo iskustvo u biznisu? Nije mi to jasno.
https://www.tradewindsnews.com/containerships…ket/2-1-1254392
Inače, po tim valuacijama DAC vrijedi 320$ po dionici. DAC po scrap cijenama od 400$ vrijedi 140$. Ili, kako kaže burza, 60$.Ako to rade, nebitno tko su, ponašaju se kao da su pali s kruške. 130mil$ je prevelika lova za takvu polovnu lađu. Još pogotovo u vrijeme kad kola kreću nizbrdo. Veliki brodovlasnici žive u svom svijetu, lova im udarila u glavu i čini mi se da su slijepi za sve buduće probleme.
Naravno da se tako čini, ali s druge strane, što ako se congestion ne riješi još neko vrijeme? Ako je Shanghai - LA po TEU 8000$, a ovi kupuju brod od 8.800 TEU, to je 70.400.000$ prihoda po turi. Ako je tura 110 dana, na drugoj su u plusu i brod ode u scrap.
Ako nisi, odvoji 40 minuta za podcast s Larsom Jensenom, ostavio sam link jučer, puno je tu nekih novih stvari, barem meni.
zato imaš vrijednost i cijenu: to što je tvoja procjena da DAC vrijedi preko $100 je u sukobu s cijenom na burzi od $60
i sve u redu i legalno, ne bi bio ni prvi ni zadnji koji je u pravu i vidio ono što nije većina
trgovci naftom kažu da je vrijeme booma nafte prošlo, barem na kraći rok, i da zbog recesijskih okolnosti ide natrag do $65-$85
no Buffett je kupio samo u zadnja dva navrata preko 20 mil kom dionica OXY; tržištu usprkos on vidi drugačije situaciju i možda je spreman trenutno i preplatiti?
samo kažem da nije lako i ne treba igrati protiv tržišta
Display Morezato imaš vrijednost i cijenu: to što je tvoja procjena da DAC vrijedi preko $100 je u sukobu s cijenom na burzi od $60
i sve u redu i legalno, ne bi bio ni prvi ni zadnji koji je u pravu i vidio ono što nije većina
trgovci naftom kažu da je vrijeme booma nafte prošlo, barem na kraći rok, i da zbog recesijskih okolnosti ide natrag do $65-$85
no Buffett je kupio samo u zadnja dva navrata preko 20 mil kom dionica OXY; tržištu usprkos on vidi drugačije situaciju i možda je spreman trenutno i preplatiti?
samo kažem da nije lako i ne treba igrati protiv tržišta
Meni je najteže igrati protiv sebe. Ako se, dakle, slažem s J.-ovom procjenom da DAC vrijedi 140$ i da je rizik da ta vrijednost padne manja nego što je rizik da ta cijena naraste, nemoguće mi je igrati s tržištem i prodati ga jučer za 80$ ili danas za 60$. U tom slučaju teže mi je biti s tržištem, nego protiv njega.
I obratno.
Ako se slažem s J.-om da DAC vrijedi 140$, onda ću pokušati pronaći način da kupim još više DAC-a ako ga tržište već nudi po 60$.
Ako meni vrijedi 140$, a plaćam ga 60$, a sutra bude po 40$, i dalje neću imati osjećaj da sam ga preplatio na 60$. Dapače, imat ću osjećaj da je tržište skroz zastranilo.
Naravno, sve to pada u vodu ako krene teška recesija, ali s druge strane, jako je puno argumenata koji govore u prilog da congestion neće tako brzo nestati i samim tim niti da se dugoročne vozarine neće tako brzo pasti na stare razine.
https://xeneta.turtl.co/story/xsi-june…l=tw-1056074534
XSI je indeks koji prati dugoročne vozarine i u lipnju je skočio 10%. Što to može značiti za DAC? S obzirom da DAC ugovara dugoročno, ugovori koji mu ističu ovih mjeseci zamjenjuju se ugovorima koji su bitno viši od prethodnih. Dakle, čak i da spot vozarine nastave padati, DAC može imati veću zaradu.
Problem je, naravno, ako spot vozarine počnu konstantno i snažno padati kroz dulji period. U tom slučaju počet će trend prebacivanja s dugoročnih na spot ili ponovni pregovori koji će rezultirati nižim ugovorima na štetu DAC-a.
Po trenutnim brojkama, upravo taj scenarij sad je uračunat u cijenu DAC-a, iako se nije realizirao. Kada bih sad prodavao DAC, imao bih osjećaj da prodajem po cijeni iz crnog scenarija, dok još uvijek postoji velika mogućnost da se realizira "optimistični" scenarij, a to je da promet ne padne drastično.
A da bi promet pao drastično, potrebna je snažna recesija koja će uzrokovati dvoznamenkasti pad prometa. Potrebno je da svi štrajkovi prestanu u Europi i da se ne realiziraju štrajkovi na Istočnoj obali. Potrebno je da se osigura potreban broj skladišnog prostora, da željeznice profunkcioniraju, da se poveća broj potrebnih kamiona... Sve je to potrebno u isto vrijeme, jer ako ijedno od toga svega izostane, i dalje je congestion.
I sad, kak kaže Jensen: Fali kamiona. Ok, kupit ćemo kamione. Ali nema dosta kamiona jer nema dovoljno čipova. A čipova nema jer je Ukrajina glavni izvoznik neona koji se koristi u proizvodnji čipova.
Zato cijena polovnih kamiona leti u nebo, ili je letjela do neke razine kad je postala previsoka.
I uz sve to, zbog razbijenih lanaca nabave sve više trgovaca prelazi iz just in time u just in case jer te zalihe koje se stvaraju i koje postaju prevelike nisu zalihe stvari koje su potrebne, nego onih koje nisu potrebne. Pa postaju problem, a ne rješenje.
Sve u svemu, jedna jako komplicirana priča.
https://metrans.eu/operational-di…o-cta-terminal/
CTA je Hamburg, najveća luka u Europi ako sam dobro translejtao, dva dana zastoja zbog congestiona na pruzi. Kao da štrajk nije dovoljan.
https://metrans.eu/operational-di…o-cta-terminal/
CTA je Hamburg, najveća luka u Europi ako sam dobro translejtao, dva dana zastoja zbog congestiona na pruzi. Kao da štrajk nije dovoljan.
Kolega Vi ste jedan od najustrajnijih analitičara na forumu. Evo možda mala pomoć
Gdje idemo nismo ni primjetili, a vec smo tako daleko biljuni se brisu gumicom izgleda
Sad će vjerojatno trebati neko vrijeme da nepogrešivo tržište skuži da se FED ne bori protiv radnih mjesta nego protiv inflacije i da je dobro što se radna mjesta otvaraju brže od očekivanja.
Promatrajmo.
Interest rates may be breaking out... (investing.com)
QuoteIn recent weeks, the markets were pricing fewer rate hikes from the Fed, with the Fed Funds Futures for December falling to around 3.10% from a peak of nearly 3.6%. That decline in the future path of monetary policy may have proven to be too low, given the reading of the Fed minutes which seemed to suggest the Fed sees the more significant risk being inflation running persistently hotter than expectations...
...If this is the end of the move lower in rates, then it seems likely that the relative calm witnessed in the equity market this past week is likely to be over too...
Heat map za Europu je već sad većinom žut i crven, Ameri se još dobro drže, vidjet ćemo koliko će izdržati.
Američki direktor HGK piše pismo predsjedniku, traži da se uplete u pregovore sa sindikatima željezničkim ne bi li spriječio štrajk koji može, ali ne mora, početi od 18.7.
Sindikat lučkih radnika na istočnoj obali ILWU također može, ali ne mora štrajkati. Štoviše, oni su zapečatili izjavu da neće štrajkati, pa nisu valjda ko Božo Petrov?
Špekulira se da lučki radnici čekaju rujan kad se procjenjuje da će u lukama biti veća gužva pa da onda malo zapapre.
Zašto je congestion i dalje nazočan?
Healthcare i farma, naravno specifično odabrani to je sada in, čini mi se.
Jinko solar i Maxeon solar kao da su super kupnja, ja bi dodao da je i CSIQ živno.
Izvor ko i obično, Sa, Zack i Stockinvest
https://www.zerohedge.com/commodities/wh…oil-it-can-find
Kažu, nafta long
Znaci, trpaj brodare?!
QuoteAs such, Goldman predicts that this micro scarcity paints a fundamentally constructive outlook for commodities despite the rising probability of a US and European recession over the coming 12 months, which commodities stand to weather on China's large-scale counter-cyclical stimulus.
Štrumfovi moji, mi tek na pola puta
https://www.investing.com/analysis/bear-…ation-200626874
Štrumfovi moji, mi tek na pola puta
Rekli bi na pola puta za nigdje, evo i Muso odustao od Twittera iliti ptičice
Ja sam 100% keš i oštrim sablju
Rekli bi na pola puta za nigdje, evo i Muso odustao od Twittera iliti ptičice
Ukratko da ne tipkam..
Ako netko bas zeli duzu verziju neka se javi.
Gledam dokle će
Ispod 3600
Ovaj je reli baš bio nekakav slabačak, jadan
Prošle godine, možda u ovo vrijeme, a možda mjesec-dva kasnije, krenula je Evergrande fertutma. Stečaj najvećeg kineskog graditelja, ali ne samo to nego i mnoštva banaka javnih i skrivenih koje su ga financirale, kolaps kineske stanogradnje, ali ne samo to nego i bankarskog sustava i samim tim cijelog svijeta. Propast Lehmana bit će beba kad padne Evergrande.
Danas, godinu dana kasnije, tržište be like: Evergrande? Nikad čuo.
Sjetio sam se te teme jer eto ovih dana opet neke uvjete ne ispunjavaju, ali daleko su sad od naslovnica i analiza.