Ja sam laik za brodarstvo. Mislim da je ugljen kao energent definitivno “out”, a mislim i da je ekonomija od tog doba “malo evoluirala” prema tehnološkim inovacijama i višem stupnju dodane vrijednosti. Potrebno je manje bazične iinfrastrukture odnosno mislim da Kina kao glavni generator nekdasnje potražnje danas nema tolike potrebe za bulkom u dugom roku. To ne znaci da bulk i vozarine neće snazno rasti, samo mi se cini da taj nesklad između ponude i potražnje brodskog prostora neće imati onu magnitudu koju je imao prije 15-tak godina. To je samo misljenje bez nekih konkretnih argumenata.
Laici bi rekli (prevedeno na njima najsugestivniji jezik): Možda nećemo “vidjeti ATPL” na 3 tisuće kuna, al bi je mogli dočekati na tisuću. Naravno, iz trenutne točke gledanja tesko je to predvidjeti, ali meni ne izgleda nemoguce, u dugom roku.
imaš na temi dry bulk bez cenzure priličnu količinu dokaza na dokaze da si nisi u pravu,samo tamo upiši u tražilicu ključnu riječ coal"
evo ti dole samo jedan od novijh dokaza da si kako za sebe kažeš laik za brodarstvo
neki od oponenata su na potpuno istoj i potpuno promašenoj pretpostavci zanemarili i atpl od razina 170.
a upravo je to bio jedan od jačih pokretača rasta vozarina na manjoj braći u zadnjih par mjeseci.
i to nije sve,ima još bolje trenutne rezerve coala u kini na vrlo niskim razinama i prijeti nestašića struje usljed ljeta.
vrlo uskoro kreće agresivno pumpanje zalihe,posljedice...hmm....
bez klime,bez frižidera,bez..... na >35 C?
MIN sljedećih 4-5 g će još rasti potrošnja ugljena pa...
https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/coal/chin…africa/65165471
Chinese investors plan $10-billion metallurgical complex in South Africa"
p.s.
OK,skroz duuuugoročno,ali zse investitori ne poznaju te horizonte ni u teoriji pa.....
možda i griješim,nebi bilo....