Trgovanje naftom

  • Ovi Ameri stvarno nemaju mira...4

    USOIL CHART

    CFDS ON WTI CRUDE OIL

    15.35−3.08 (−16.73%)

    14,85 sada

    ovo je prilika svima kojima potrebne sirovine dolaze od derivata sirove nafte (plastika, deterdženti, i slično) da svoja skladišta napune "do čepa".

    ako ćemo za usporedbu uzeti cijenu lož ulja, u samo 2 mjeseca ista je pala za preko 30%.

    "Likvidnost ne tražim, niti bih vam je dao!"

  • Ovi Ameri stvarno nemaju mira...4

    USOIL CHART

    CFDS ON WTI CRUDE OIL

    15.35−3.08 (−16.73%)

    14,85 sada

    ovo je prilika svima kojima potrebne sirovine dolaze od derivata sirove nafte (plastika, deterdženti, i slično) da svoja skladišta napune "do čepa".

    ako ćemo za usporedbu uzeti cijenu lož ulja, u samo 2 mjeseca ista je pala za preko 30%.

    Nemoguće je nabaviti naftu u Hrvatsku npr. po 15 dolara po barelu preko noći. Svako naftno tržište ima svoju cijenu. To nisu žvakaće gume u trafici i svakom dućanu. Osim toga gdje bi kupci skladištili tu naftu ili naftne prerađevine, a skladištenje preko čepa košta. Zamislite samo primjer 1 osobnog automobila i gdje sa zalihom za njega....Poslovanje nije toliko banalno i jednostavno, business je značajno kompleksniji, a karakteristika cijene je da fluktuira. Svakog dana.

  • 14,85 sada

    ovo je prilika svima kojima potrebne sirovine dolaze od derivata sirove nafte (plastika, deterdženti, i slično) da svoja skladišta napune "do čepa".

    ako ćemo za usporedbu uzeti cijenu lož ulja, u samo 2 mjeseca ista je pala za preko 30%.

    Nemoguće je nabaviti naftu u Hrvatsku npr. po 15 dolara po barelu preko noći. Svako naftno tržište ima svoju cijenu. To nisu žvakaće gume u trafici i svakom dućanu. Osim toga gdje bi kupci skladištili tu naftu ili naftne prerađevine, a skladištenje preko čepa košta. Zamislite samo primjer 1 osobnog automobila i gdje sa zalihom za njega....Poslovanje nije toliko banalno i jednostavno, business je značajno kompleksniji, a karakteristika cijene je da fluktuira. Svakog dana.

    konkretno, Saponia može koristiti prostore Brodomerkura.

    oni samo u splitskoj Sjevernoj luci (tu ima i pristup željeznicom) imaju 2 uvjerljivo najveća hangara, a imaju i još nekih velikih skladišnih prostora koji zjape prazni (ne znam da li se pogon preselio u Nemetin, pa bi mogli koristiti i svoje prostore u Osijeku)

    što se plaćanja tiče, Brodomerkur duguje Saponiji cca 10 M Eura.

    za AD plastik i Labud ne znam kako stoje sa skladišnim prostorom, ali primjerice i INA, koja se bavi preradom nafte, ima ogromne rezervoare u Solinu (ne znam koliko su popunjeni).

    "Likvidnost ne tražim, niti bih vam je dao!"

  • Prostora bi se možda i našlo to je veliko pitanje sigurnosti i infrastrukture, ali naftni business je priča za sebe. nafta na burzi NY do Splita je duga priča praktički nemoguća. Kao prvo cijene na ovim razinama mogu i 100% rasti u dan ili dva. Kao drugo postoje terminski ugovori.u milijardama dolara, prava prvokupa, futuresi tako da je potpuno nestvarno da bi se u Hrvatsku moglo dobaviti tako minorne količine po 15 ili 20 dolara za tako male kompanijice. Ne znam koliko je cijena u Roterdamu najvećem europskom tržištu nafte. Osim toga nije ni isključeno da će još padati. Potražnja svjetska svakim sve više opada uslijed covida 19. Amerikanci su usavršili proizvodnju iz škriljavca pa zarađuje već na cijeni od 30-ak dolara, a prije su tek na 70. Hrvatske firme ne mogu u scenariju jeftine nafte profitirati od niske cijene jer je dakle ne mogu nabaviti po najnižoj cijeni u New Yorku. Osim što će državni proračun biti siromašniji za PDV radi puno manje osnovice, jer ce domaća cijena pratit uvijek sa odmakom i ne u istom postotku nego manjem. Nitko ne profitira na svijetu ovdje, osim države KINE tako da će se ostatak svijeta jako boriti protiv jeftine nafte.

  • Treba uzeti u obzir da ide smanjenje proizvodnje nafte za maj i lipanj od cc.10milja barela dnevno sto ce utjecat na vecu potraznju u ocekivanju sve vecih labavljenja mjera i pokretanja ekonomija te uspostavu određene ravnoteze u cijeni nafte.

  • Treba uzeti u obzir da ide smanjenje proizvodnje nafte za maj i lipanj od cc.10milja barela dnevno sto ce utjecat na vecu potraznju u ocekivanju sve vecih labavljenja mjera i pokretanja ekonomija te uspostavu određene ravnoteze u cijeni nafte.

    Kakvu vecu potraznju kad imas skladista puna i smanjenu potraznju za naftom yoy nakon pokretanja ekonomija, to je nedovoljno da se cijena bitno oporavi vise da se neka stabilizacija postigne

  • kažu da cijenu nafte kod nas određuje tzv. Mediteransko tržište.

    koliko ja vidim, naftu na to tržište izvozi samo Iran :/


    https://oilprice.com/oil-price-charts/


    znači, ako Biden ili njegov nasljednik zvizne po njima, evo ti opet naftne krize.

    osobno tipujem na 45-u ili 50-u obljetnicu.

    molimo Boga da Maduro pruži žilavi otpor koji će ih dovoljno iscrpiti da ipak bude 50-a :S

    "Likvidnost ne tražim, niti bih vam je dao!"

  • Sta vise gledam stvari oko ove nafte sve vise iman osjecaj da treban naci nesto da ulozim vezano direktno za cijenu nafte imali tko kakav dobar pick, prati li tko to malo vise ??


    The U.S. Shale Boom Is Officially Over | OilPrice.com
    While U.S. oil and gas production is still growing, the shale industry has transformed since 2020 and the shale boom has officially come to an end
    oilprice.com


    This year, the U.S. Energy Information Administration (EIA) and various analysts have been downgrading their forecasts of crude oil production for 2022 and 2023. Although the EIA still expects output to set a new annual average record next year, it has significantly revised down its projections since the start of this year.


    Despite the expectation of a record output next year, the EIA has downgraded the numbers several times in 2022 so far. The latest cut is a massive 21% reduction in the growth estimate, according to calculations by Reuters.


    A top industry executive said last week that the U.S. shale patch is no longer the swing oil producer and OPEC is back as the most important driver of oil supply fundamentals.

    “Shale was thought of as a swing producer, the Saudis and OPEC have waited this out. Now, really OPEC is back in the driver’s seat where they are the swing producer,” Hess Corp CEO John Hess said at a conference in Miami last week.


    This year, while U.S. oil and gas production continues to increase, the growth is capped by cost pressures and supply-chain delays, executives said in the Dallas Fed Energy Survey for the third quarter. The shale patch cites labor and equipment shortages, as well as the Biden Administration’s inconsistent policies, as the key hurdles to expanding drilling activity.

    “The administration's lack of understanding of the oil and gas investment cycle continues to result in inconsistent energy policies that contribute to rising energy costs. This continued inconsistency increases uncertainty and decreases investments in energy infrastructure,” an executive at an oilfield services firm said in comments to the survey.

    “We are in an energy death spiral that will lead to higher highs and lower lows. Volatility will increase, and the public is in for a very difficult ride.”


    The Diesel Crisis Is Going Global | OilPrice.com
    Diesel inventories across the globe have fallen to multi-decade lows, and as the Northern Hemisphere cold season begins, different regions in the world will…
    oilprice.com


    A perfect storm in global diesel markets is unfolding. Refining capacities are tight, and stockpiles are being depleted as the Northern Hemisphere cold season begins. Supply crunches could jeopardize critical transportation networks since the industrial fuel powers ships, trucks, and trains. The fuel is also used for heating homes and businesses, as well as a power generation source for utilities.

    "Within months, almost every region on the planet will face a danger of a diesel shortage just as supply crunches in nearly all the world's markets have worsened inflation and hurt growth," Bloomberg warned. The economic impact of soaring diesel prices and shortages worldwide could have devastating effects, such as an inflation accelerant that would burden households and businesses.


    According to the Energy Information Administration, the US now has just 25 days of diesel supply, the lowest since 2008; and while inventories are record low, the four-week rolling average of distillates supplied - a proxy for demand - increased to its highest seasonal level since 2007. 1669387815-o_1gink8vhfsth1g77g5a1f1qfiv8_large.jpg


    Last month, a major fuel supply logistics company initiated emergency protocols across the Northeast and Southeast about the dangers of supplies running low that might cause delivery delays for some customers.


    Besides the US, Northwest Europe is facing low diesel supplies. Inventories in Europe are expected to plunge further after Russian crude and crude products sanctions come into play in the coming months. Global export markets are so tight right now that emerging market countries are being squeezed out of purchasing industrial fuel, such as Pakistan.

    "It's certainly the biggest diesel crisis that I have ever seen," Dario Scaffardi, a former chief executive officer of the Italian oil refiner Saras SpA who spent four decades in the industry, told Bloomberg.

  • Sta vise gledam stvari oko ove nafte sve vise iman osjecaj da treban naci nesto da ulozim vezano direktno za cijenu nafte imali tko kakav dobar pick, prati li tko to malo vise ??

    UCO, USO, GUSH i DRIP.


    Odgovorim ti na americkoj temi cim uhvatim vremena. ZABA mi zabranila trgovanje UVIXom i UVXYnom sad ni sam ne znam kuda cu.

    The market stops panicking when central banks start panicking.

  • Sta vise gledam stvari oko ove nafte sve vise iman osjecaj da treban naci nesto da ulozim vezano direktno za cijenu nafte imali tko kakav dobar pick, prati li tko to malo vise ??

    UCO, USO, GUSH i DRIP.


    Odgovorim ti na americkoj temi cim uhvatim vremena. ZABA mi zabranila trgovanje UVIXom i UVXYnom sad ni sam ne znam kuda cu.

    Ne mogu uopce trgovati tim instrumentima, preko kojeg brokera si ti, kad odem na kid information ne daje mi nista zna li netko o cemu se ovdi radi, a valjda bez te kid (Key Information Document) informacije ne mogu mi dopustit trgovanje


  • Jadni mi iz EU, puno nam je toga ograničeno. Te razne američke etf-ove ne možemo kupiti.

    za naftaše držim Shell i Omv i solidno guraju. Ali me strah više se izložiti.

    Ovi USO i slični drže futurese nafte pa ih rolaju na mjesečnoj razini i imaju svoje troškove pa to i nije baš nešto. Vidi backwardation i contango. Tako je svugdje s energentima i baznim metalima. Ako bas želim držati neke sirovine kupim od WisdomTree. Imaju velik izbor toga. Npr imam PHAG.L koji je fizičko srebro u trezoru.

  • Ma strasno je ova birokracija EU napravila, ne mozes se posteno ni zastitit na trzistu kapitala jer ti je sve zabranila, a CFD mozes uredno kupit iako je rizicniji i skuplji proizvod, osjecam se ko u africi svaki novi poizvod koji me zanima za vidit sve neke restrikcije, pola dana citas o cemu se radi i onda skuzis da ne mozes trgovat USO jer nemaju tri strane KID-a u kojem opisuju o kojem prozvodu se radi i sl, pomislis da ce ti bit lakse kad ono hr-eu birokracija ima malo dalje prste za tvoju lovu.