1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. migra

Posts by migra

  • DRY BULK

    • migra
    • January 12, 2022 at 11:31 AM

    lebowski

    od najranijih dana početka bulla 2021 na bulkerima smo počeli pratiti utjecaj rasta vozarina na kontejnerima i doista sve se potvrdilo da je to uz trg rat aus-kina jedna od najpozitivnijih stvari za bulkere.

    kako sad stvari stoje trg rat neće stati još godinama a i sa kontejnerima je izgledno da će trajati godinama.

    puno dobrog očekujem od EEXI jer su planovi vrlo ambiciozni,"pogibeljni" za starije brodove a to je veliki vjetar u leđa bulkera čak i ako bi eventualno demand podbacio a to je samo moguće ako bi:"erupcija supervulkana,asteroid,vanzamaljci,gašenje sunca....." pri činjenici da svijet jedva čeka prestanak pandemije da raspali i nadoknadi zaostatke sa stimulusima u đepu u trilionima usd.

    nikad nije sigurno osim gubitak na cash poziciji radi inflacije ali jednog dana ako/kada neću biti spreman preuzimati ovakve risk/rewarde pozivam sve vas koji sada svjedočite:

    "pozovite me da se maknem i odem u investitorsku penziju"

    hvala unaprijed

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • January 12, 2022 at 10:58 AM

    meni su još svježa sječanja na siječanj mjesec 2021. kada je je bilo onako kako "nebi smjelo "

    iako je bilo dosta dima na dim već od prvih dana da bi baš tako moglo biti.

    za sada je još samo pod relativno malo većim pritiskom capesize segment koji je i ovako u solidno pozitivno profitafilnom teritiriju, dok su ostali prilično stabilni i postojani sa za siječanj odličnim vozarinama.

    Kina je počela sa "štopanjem" čeličana već početkom druge polovice 2021. a kako se godina bližila kraju taj se trend pojačavao.

    dugi je to period i sigurno ima utjecaja ne samo na prihode i zarade čeličana već na gospodarstvo u cijelini a tu mi tada govorimo o bitno većim kumulativnim negativnim efektima.

    držim da su se malo previše "zaigrali" sa olimpijskim igrama i da će se morati stisnuti gas do daske infrastrukturnih investicija da se podrži očekivani i priželjkivani trend rast.

    3Q je odmah pokazao posljedice "štopanja čeličana,uskoro stat. podaci za 4Q u kojem se je štopanje čeličana pojačalo.

    po meni to nije održiv modus i svakim danom se pračka dodatno zateže.

    držim da smo vrlo blizu točke preokreta koja će uključivati masivno nadoknađivanje.

    dodatno tu je i administrativno olakšanje kojim je brojčanik zacrtanih količina proizvodnje i emisija resetiran na nulu i realno je za očekivati ponavljanje prošlogodišnjeg obrasca kada se je u prvoj polovici godine max proizvodilo a u drugoj polovici spuštalo proizvodjnju.

    ako će se i u takvom ravoju opet ponoviti velike vozarine u prvoj polovici a najveće vozarine u drugoj polovici nećemo se žaliti.

    covid19 je važne nepoznanica ili postaje svakim danom veća poznanica?

    sve više zemalja ima pristup da se pandemija počne tretirati kao "gripa" radi bitno blažih posljedica omikron soja.

    neće svi odjednom ali držim da je to jedan novi trend tretiranja covida.

    ako /kada se potvrdi sljedi rast jer tu leži veliki potencijal pozitivnih efekata na shipping.

    u najgorem slučaju dolaskom toplijeg vremena će se pritisak pandemije smanjivati.

    kada se sve navedeno zboji ima dosta razloga za optimizam.

    živi bili....


    p.s.

    čini se da smo osim po rezultatima jaka skijaška nacija,čini se da aktivnostima na forumu i marketu da smo i nacija koja jako voli skijanje.

    očekujem da nas čeka neka nova vibra kada se skijaši vrate

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • migra
    • January 11, 2022 at 12:36 PM

    Nešto preko godinu dana sam opet izrazito bull na Shipping,da budemo precizniji na dry bulk segment.

    prvo su krenuli u značajan rast lng i lpg,pa su krenuli kontejneri pa dry bulk i dolazimo do tankera koji nisu krenuli ili nisu još.

    svi znamo da će krenuti jer svi segmenti shippinga imaju svoje individualne putanje na krivuljama rasta i pada.

    tankeri su negdje oko dna što znači da se u godinama pred nama očekuje početak rasta.

    možda i već 2022 počne ali ako nebi sa svakom sljedećom godinom se značajno povećava izglednost.

    nitko od nas nebi volio zaglaviti u nečemu i čekati predugo posebice kada se na drugima može odmah i sad .

    ali ti drugi su već i odradili neki veći ili manji rast pa je i prostor za zaradu bitno suženiji od nečeg što je na dnu kao tankeri.

    Nedavno sam ušao sa "simboličnom" količinom oko 500 kom čisto da sebe natjeram na pozornije praćenje da budem spreman brzo uskočiti ako bi trebalo i da si dam na nekoj vjerodostojnosti u komentiranju.

    na taj sam se potez odlučio jer gotov da nema nekog utjecajnijeg iili dokazanijeg shipping analitičara koji već za 2022. ne najavljuje početak oporavka.

    naravno svi se ograđuju da ako neće u 2022. da će u 2023. jer tko može predvidjeti razvoj posljedica za covid19.

    biti će vremena i prilike da se sa novim vijestima dotaknemo svih važnih elemenata koji utjeću na poslovanje tankera.

    kako sada stvari stoje čini se da ne gori i da stignemo .....

    možda i griješim nebi bilo..... :saint:


    https://seekingalpha.com/article/4478723-shipping-stocks-primed-for-strong-returns-in-2022

  • DRY BULK

    • migra
    • January 10, 2022 at 11:29 PM
    Quote from KicanCRO

    Sto ce ukrcati kad nemaju uvjete za vaditi rudacu? Nema potrebe kise u Brazilu prikazivati kao pozitivnu stvar, svakako je negativna. Za usjeve, rudacu, bilo sto.

    kratkoročno je negativna ali u tijeku 2022 će isporučiti svoje pozitivne efekte.

    upravo je peak capesizea oko 80 K i dodatno podignut avg za 2021. postignut radi neravnomjerno raspoređenih isporuka kroz godinu,povijesno ali i u 2021.

    znači i u 2022 ista stvar će se ponoviti.

    čeličane će neovisno o kiši u nekom mjesecu na kraju godine kumulativno utrošiti predviđenu količinu iron ore.

    nama idu na ruku te neravnoteže i poremečaji jer one dižu prosjek,moguće će se sinergizirati kasnije kroz neke druge sezonske prijevoze roba i po ostalim klasama.

    svaki zastoj i poremečaj će isporučiti bonuse nekad kasnije.

    takvo kretanja vozarina pokreće cijenovne pomake na dry bulkerima ako netko želi pokušati na tome profitirati,naravno preuzimajući i rizik da će tako manje zaraditi nego bi bez tog pokušaja.

    to je jedno područje koji svi individulno tumačimo i prikazujemo vlastitu uspješnost/neuspješnost.

    prilika je tu a za koji mjesec rezime takvih aktivnosti.

    prošle godine su za večinu neslavno završili takvi pokušaji, možda će ove godine biti više sreće i uspjeha. :saint:

    rezime nekad

    a što se tiče usijeva,poplava nije dobra stvar ali nije samo poplava ,negdje je i pala nasušno potrebna kiša za usijeve koja je jako razveselila farmere .

  • DRY BULK

    • migra
    • January 9, 2022 at 7:40 PM

    ovdje na temi smo početkom 2021. imalihttps://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Midway

    a početkom 2022. imamohttps://en.wikipedia.org/wiki/Guadalcanal_camp

    svi znamo kako je to tada dalje išlo i da niti kamikaze nisu ništa bitno promjenile. :saint:

    šalu na stranu ali puno toga jako izglednog je pred nama, sada je predvidljivije i manje rizično nego prije 12 mj.

    nešto povečane valuacije su i dalje miljama udaljene od fer,u mojim očima top risk/reward

    za 12 mjeseci će biti još manje rizika ako netko baš to traži.

    realno za očekivati je da će shipping-dry bulk u očima investitora svijeta svakim danom izgledati opravdano više profitabilan,manje rizičan,više poželjan.

    uskoro,dani se broje i na naslovnicama raznih medija će vrištati,urlati i zapomagati vrhunska profitabilnost i darežljivost drybulkera prema dioničarima .

    "neka oni koji će prije naplate onima koji će kasnije" zar ne?

    uvijek dođemo do onog DEJA VU dijela ako je netko dovoljno strpljiv.

    danas je bitno lakše biti strpljiv nego 2019. 2020. ili 2021.

    trenutno uživamo vozarine iznad istog perioda 2022.

    ima dosta dima da je to već prvi dokaz da će 2022.biti bolja od 2021.

    dry bulk nije više nešto što bi trebalo otkriti,ta je faza iza nas sada je puno očiju upereno u njega i te oči traže potvrdu da je ovaj trend odrziv,da se pokušaju što jeftinije pozicionirati.

    poslovično do završetka CNY je najveća neizvjesnost i pritisak,ove godine je tu i olimpijada.

    u kini danima rastu futuresi za iron ore na DCE.

    signalizirajući optimizam kineskih kupaca koji očekuju da se počnu nadoknađivati zaostaci.

    startni pištolj je zapet hoće li opaliti prije olimpijade ili poslije investitorima nebi smio biti neki problem.

    više prilika da se zauzmu dodatno još bolje startne pozicije.

    ovo bi bio moj pogled iz investitorskog kuta za neki budući rezime.

    bilo bi mudro postaviti si pitanje zašto charterersi koji su iz prve ruke najbolje upučeni i koji na svakodnevnoj bazi ugovaraju plačaju ovako visoke profitabilne vozarine drybulkerima za 6-24 mjeseca unaprijed čak i sada u siječnju kada su vozarine pod najvećim pritiskom.

    i iz toga pokušati izvući najizgledniji scenarij za 2022. i 2023.

    Files

    image_2022-01-09_193702.png 125.74 kB – 0 Downloads ScreenShot027.jpg 32.96 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 8, 2022 at 9:42 PM
    Quote from jasko

    Last year, global seaborne export volumes of dry bulk commodities grew by six per cent to approximately 5.4 billion tonnes. The new record exceeded the pre-pandemic record from 2019 by 130 million tonnes or three per cent. While shipments to China remained broadly in line with 2020, the growth in dry bulk exports last year was to non-Chinese ports and highlighted the shift in economic recovery from China to the rest of the world. The early recovery of the Chinese economy saw the country’s share of global seaborne trade in dry commodities jump to forty per cent in 2020, but stabilizing import volumes last year has brought it back its pre-pandemic trend.

    ch1.png

    The coming year is likely to drift in the general direction of normality, but with the coronavirus still in circulation, the process should be somewhat gradual. There is also the risk that yet another variant of the Covid-virus could wreak havoc on the global economy. Still, the increasing rollout of the vaccines should hopefully make any new outbreaks less severe. The resilience of global growth in the wake of the spread of the Omicron variant should also indicate that global demand for commodities will remain strong. Nevertheless, the rising headwinds for the Chinese economy could weigh on global demand for seaborne imports. However, once the Winter Olympics are over, there could be an increasing shift towards pro-cyclical stimulus with increasing demand for industrial commodities and seaborne transportation. In addition, the high likelihood of new disruptions in Chinese ports and limited deliveries of new tonnage should support freight rates.


    https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2022/…rn-to-normality

    ovi brojevi ne podupiru "božja ruka" teze.

    brojevi za rest of the world upravo dokazuje moju više puta apostrofiranu tezu još od prije godinu dana

    svijet neće stati ako bi kina bilo što smanjivala namjerno ili nenamjerno.

    kina se je izdigla iz pepela u sami vrh,sljedi sporiji rast ali to ne znači da je kraj rastu + sada je na redu indija da vuče sljedećih 30 godina a malo kasnije u igru će se uključiti i afrika,uskoro indija ima više stanovnika od kine.

    ima li netko da imalo sumnja da će avg indijac i afrikanac htjeti sve što je prije njih htio avg kinez,još prije avg europljanin,amerikana,japanac?

    počet će sa sitnicama kojima će se veseliti ali na kraju žele sve, i stan u zgradi od armiranog betona umjesto kuće od blata i auto i grijanje i klimu i apsolutno sve aparate,sve što želimo i mi.

    oni koji se klade da neće to tako biti propustit će priliku kakvih ima malo u životu.

    neće bull na dry bulku trajati 30g neprekidno,biti će ih nekoliko većih ili manjih,trenutno smo na početku jednog od njih.

    i ovaj će se bull odigrati kao i svi prije njega samo da vidimo tko će ovaj puta propustiti a tko iskoristiti.

    Najveća je zabluda da ako neće biti kupaca da rasta neće biti.

    samo gledajte kako će se ask povlačiti gore bez obzira ako kojim slučajem nebi bilo dovoljno kupaca.

    još je malo vakum jer nije CnB isplata dividendi i FI 2021Y pa je percepcija da se ne propušta puno,da se stigne.

    Imamo vrlo svježi poučak na GOGL kako nije bitno kuda kratkoročno idu vozarine i futuresi kada se treba pozicionirati za uzeti veliku dividendu.

    i opet će ulaziti i oni koji ništa o dry bulku neznaju ali razumiju što znači godišnja "kamata" (dividenda) 30-40%

    Vi koji pratite i znate puno više od štediša koji znaju manje ALI sve štediše imaju svog osobnog bankara koji će im svakim danom agresivnije ubacivati bubu u uho,bilo bi mudro razmotriti potencijalnu nekupovinu poslije njih.

    možda i griješim,nebi bilo...

    p.s.

    u životu pa i na marketu ne postoji bez rizika.

    u životu je zagarantiran samo gubitak kroz realno negativan prinos svih oblika cash pozicije,u zadnje vrijeme značajan gubitak.


    .

  • DRY BULK

    • migra
    • January 8, 2022 at 5:33 PM
    Quote from proba
    Quote from StatusQuo

    Da ne treba ni statistiku bas gledat onako prosto, treba se zapitat da li bi kina i indija kad su imali problema recimo s ugljenom i kad su im zalihe pale ispod svih granica uvezli vise ugljena da im je situacija na trzistu s cijenama ugljena, dostupnoscu brodova i cijenom brodova dopustala, zato i je zanimljivo jer je kompliciranije nego samo gledajuci statistiku jer se vrijednost otkljuca tek kada se vise faktora poslozi.

    Naravno. To i ja tvrdim. Kad se više faktora posloži onda se i događaju ovakve stvari. Ali ti faktori nisu bili predvidivi i ne moraju se opet dogoditi. Karantena i zagušenost luka će svakako ostati, ali se druge stvari ne moraju dogoditi. Meni je samo čudno da netko iskusan kao migra govori da je za sve to znao, i pokušava to opravdati nekom branom koja je pukla prije sedam godina. Iako većinu njegovog zadnjeg posta nisam razumio, vidim da piše da je znao da ugljen nije mrtav. Jos jednom, ugljena je prevezeno u istim količinama kao i katastrofalne prošle godine, ali za oko 8% manje nego normalne 2019. Uza sve nabrojano; katastrofa zimu, vruce ljeto, ogromnu potražnju kine i indije zbog nezasitnosti svijeta nakon korone, što je povecalo potrošnju enerije tvornica u tim zemljama da ti pamet stane. Uz to Kinu pogodi monsun na dva tjedna taman u 8 mjesecu, kad im je tog ugljena trebalo nezamislivo i to pokrajne gdje im se ugljen vadi. Sve je to puka sreća. Uz to imamo i rat EU Rusija oko plina i nezamisliv skok cijene zadnjih dva mjeseca. Meni to govori da su potrebe za ugljenom sve manje. Valjda nitko nije mislio da će se ugljen zamjeniti kao fosilno gorivo za šest mjeseci. Kako objasniti niži demand, veći supply, i rast cijene, osim izvarednim situacijama? Nikako. To prkosi zakonima fizike i ekonomije. I onda tvrditi da si za to znao??? Ovi postovi ne govore da se brodari prodaju, nego da se malo razmisli šta će biti kad se sve smiri. To sigurno neće biti sutra.

    i vrapci su već bili pjevali na granama o povijesno niskom orderbooku evo moje tablice postane ovdje 01.02.2021

    orderbook nije takav postao preko noći već se godinama spuštao sa razina 80% na 6%

    i vrapci su već bili pjevali o projekcijama globalnog rasta gdp za 2021 od 5,5 poslije je povečano na 6%

    od toga za dvije najvažnije države kina i indija po 8%

    i vrapci su već bili pjevali na granama o zbirnim stimulusima u trilionima usd,neviđenim od 2.svjestkog rata.

    bilo je još puno drugih jakih elaboriranih argumenata ali čak i teoretski da nije bilo

    ako ste poznavatelj sektora i iskusan investitor to vam je moralo biti više nego dovoljno da pri izrazito niskim početnim valuacijama se odlučite na preuzimanje na risk/rewarda iz snova na dry bulku,

    prilike iz kategorije "once in a lifetime opportunity" na dnu,može i kasnije ili 2023. tko prvo želi dodatne dokaze na brojne dokaze samo to znači kupovati skuplje i zaraditi manje,može li poštenije?

    veći je rizik u 2021. bio da će inflacija pojesti barem 3% što se je i dogodilo(5%)

    pogriješili ste i propuštanje neće sada isprati pripisivanje božjoj ruci,nečijoj navodnoj velikoj sreći....

    ponavljam budimo generali budućnost a prošlost je samo prošlost i nije naplativa.

    možda profesori povijesti mogu nešto od toga profitirati a mi smo investitori.

    ima puno važnijih stvari koje nam mogu pomoći da napunimo novčanike i riznice.

    imate li volje u tome participirati iili je ovo bilo one off samo sa ciljem iznošenja vlastitog viđenja prošlosti?

    ako je 2021. bila godina u kojoj se dogodilo ono što se po vama nije smjelo dogoditi što nam možete reći o vašim očekivanjima za 2022?2023?

    ako želite izbjeći brojčano koristite izraze više,manje,malo više,malo manje,bitno više,bitno manje...

    kao što se u ovom linku na moju prognuzu iz siječnja 2021 može pročitati da sam se već tada referirao

    na 2022.praktično dvije godine unaprijed.

    "važna napomene da u 2022. očekujem inteziviranje tog rasta"

    jer se je već tada relativno lako moglo predvidjeti da će niske isporuke novogradnji u 2021. biti još nize u 2022.

    pošto je to jedna od dvije najvažnije komponente imamo mogućnost projekcije izgledne prognoze i za dvije godine unaprijed.

    a mi i sada već možemo projicirati okvirne isporuke novogradnji i za 2023. koje ce ostati nisko ali izgledno nešto iznad 2022.

    praktično već imamo u đepu jedan od dva najveća "osigurača" za dvije godine unaprijed,hoće li se taj trend nastaviti u 2024 i dalje?nitko nezna može i ne mora 50/50%

    To je gotovo nebitno za cijenu dionice u 2022. o tome možemo više na početku 2023.

    Sa jednim od dva velika osigurača u đepu za min 2 sljedeće godine držim diplomaski rečeno nemudrim ignorirati risk/reward koji nam se nudi jer ako i bi kojim slučajem demand podbacio dry bulk neće snositi dramatične posljedice, ali ako demand očekivano na neviđenim stimulusima podrži dry bulk i ako ćemo time imati oba velika osigurača u đepu tada će dry bulkeri dramatično puno zaraditi u min sljedeće dvije godine.

    ALI nebi bila senzacija ni bitno duže trajanje od sljedeće dvije godine a tu već leži pravi jackpot ("penzija")

    svima nama po vlastitom izboru.

    sloboda izbora je zakon.

    rezime po investitorski neće izostati.

  • Best buy

    • migra
    • January 7, 2022 at 11:42 PM
    Quote from migra

    the best buy ATPL

    dry bulk jedan od rijetkih sektora koji nije još doživio oporavak puno se toga godinama odgađa raznim crnim labudovima,ispucani su i sad je prilika da se posebice u startu zaradi "brza i laka" lova,ne postoji takva ali fig. of sp. jer

    peer grupa je već odmakla >50%.

    nakon nekoliko godina opet sam izrazito bull na dry bulk,neka ostane zabilježena današnja zadnja 167 jer očekujem atpl u top5 dionica po prinosu u 2021 sa značajnim izgledima da će se i u 2022 nastaviti trend ili nedaj bože u najgorem slučaju nadoknaditi 2021.

    nemudrim držim neparticipiranje makar sa najminimalnije mogućim udjelom portfelja jer može bitno unaprijediti avg.

    sretno vam i sa vašim boljim prilikama,trebalo bi ih biti za sve u sljedeće 2-3g.

    neka nam slatke muke bude usporedba čije su bile bolje.

    rezime sljedi

    p.s.

    ima rizika da nema nebi bilo tako jeftino i tako potencijalno profitabilno,opširno na temi atpl

    držim da idu vremena kada treba biti pohlepniji nego inače

    možda griješim,nebi bilo....

    Display More

    evo obečang rezimea od 14.01.2021.

    Nije bilo teško dapače ako sa vremenskim odmakom objektivno sagledamo brojne prezentirane argumente u najranijoj fazi koji su sugerirali

    da se radi o kategoriji "brza i laka lova" sada možemo dodati i velika lova.

    kasnije je s moje strane češće apostrofirana kao kategorija "once in a lifetime opportunity"

    moj srednji javno izneseni trget u siječnju 2021. je bio 300 (+100%) završilo je na 372 sa prinosom 150%

    ali i sa mogućnošću max kapitalizacije na prinosu 270% na volumenu 10 mil kn.

    na 10 mjeseci što daje anualizirani prinos 320%.

    osobno nisam jer želim bolje iscijediti priliku kakvih nema puno u životu.

    Nismo li se po XX put uvjerili (koliko ja pamtim i koliko sam osobno participirao) da ZSE nije mrtav market već onaj koji pruža super prilike kakvih se nebi posramio niti jedan market svijeta?

    i sada dolazimo do najboljeg dijela a on kaže da je višekratno dokazano u HR avg fin. pismenost bitno nižeg stupnja pa je u okruženju bitno slabije konkurencije neusporedivo lakše profitirati.

    Mjesecima na istim snažnim argumentima nije bilo interesa za preuzimanje "once in a lifetime ooportunity" risk/rewarda.

    investiram i na stranim tržištima ali tamo je konkurencija fin pismenih žešća.

    čestitam onima koji su sami spoznali,prihvatili sugestiju za razmatranje ove prilike i iskoristili u nekom dijelu.

    koga će zanimati na čemu temeljim očekivani nastavak bulla na dry bulku i koji su moji targeti za atpl u 2022. pronaći će odgovore

    na temi "DRY BULK"

    svima puno uspjeha u 2022. sa vašim best buy prilikama. :thumbup:

    rezime po investitorski neće izostati ;)

    Post

    RE: DRY BULK

    jednim dijelom je već argumentirano na čemu temeljim u 2022.svoja bull očekivanja za shipping-drybulk.

    orderbook je rekordno nizak to je veliki vjetar u leđa ali i veliki osigurač za one koji inzistiraju na

    osiguračima,da su pesimisti bili mudri i samo to iskoristili u 2021. ih je čekala velika zarada sa mini rizikom.

    ima dosta i mojih exelica iz siječnja 2021 u kojima su bili orderbook brojevi koji su

    zapomagali,vrištali,urlali...

    ostatak neiskorištenih prinosa i dalje ih čeka osim ako će…
    migra
    January 6, 2022 at 2:56 PM
  • DRY BULK

    • migra
    • January 7, 2022 at 8:17 PM
    Quote from proba

    hvala. svejedno mi ništa od vašeg posta nije jasnije. ipak mi se nekako čini da zaobilazite odgovor, jer ga nije moguce dati onako kako vama odgovara. Evo, imate brojke od cijele godine, pa ih molim objasnite. Rekli ste da pričekam na njih pa da ce te mi dati odgovor. čitao sam nešto stare postove i svi ste očekivali strašan rast potražnje nakon otvaranja ekonomija i poticaje koje ce države dati. Sada, gledajuci unazad, ništa od toga se nije dogodilo, i rast vozarina puka je sreca koja se može zahvaliti samo i isključivo problemima vezanim za koronu, i vremenom. Tako mi brojke govore, a njima najviše vjerujem. I vidim da vam jako smeta riječ "pogodili", jer vi tvrdite da ste to "znali". želite li reci da ste vi sve ovo predvidjeli?

    budimo generali budućnosti

    1.na kraju dana najvažnije su tonmilje.

    mislite da će kina i australija postati prijateljske države u 2022?

    ako mislite da neće razmotrite eventualnu kupnju dok nisu drugi prije vas.

    to nisam pogodio jer je počelo prije moje prognoze za 2021,znači to je bilo prepoznato.

    2.covid19 ima više negativnih posljedica ali i nekih pozitivnih.

    ako mislite da će covid 19 potrajati razmotrite da uđete prije drugih jer utjeće na congestion.

    ako mislite da će covid19 umanjivati svoj utjecaj postavite si pitanje koje će biti posljedice za ekonomiju svijeta?

    po meni jako pozitivan efekt pa razmotrite možebitnu kupnju prije drugih.

    covid19 isto nije pogođen već prepoznato jer je bilo ranije poznato.

    3.ako mislite da se neće uskoro pronaći novi izvor energije koji će zamjeniti upotrebu ugljena u rekordnim količinama

    razmotrite potencijalno da kupite prije drugih.

    imate ovdje mojih napisa na temu "coal is dead" od prije godinu dana

    među prvima sam najavio preokret trenda,nije pogođeno,bilo je prepoznato

    4..ako mislite da će stimuliranje u trilioinima USD neviđenim od 2.svj rata potaknuti ekonomiju svijeta

    razmotrite da kupite prije drugih.

    i o ovome imate mojih komentara prije godinu dana,nije pogođeno već prepoznato

    5.ako mislite da će EEXI i druge nove regulative starije brodove poslati u rezališta i ostalima smanjiti brzinu

    razmotrite eventualno pozicioniranje prije drugih

    imate hrpu mojih komentara na tu temu od početka 2021

    nije pogođeno već prepoznato

    6. ako mislite da će rekordno nizak orderbook pozitivno utjecati na supply/demand a koji će ove godine rezultirati izrazito niskim isporukama

    razmotrite razmišljanje o kupnji prije drugih

    o ovome imate pregršt mojih napisa ovdje u zadnjih godinu dana,znači nije pogođeno već prepoznato.

    ima toga još ali držim da je i ovo više nego dovoljno za poentiranje a temu "pogođeno ili prepoznato"

    nisam bez razloga još u maju mjesecu dobronamjerno upozoravao najveće oponente a tko nije razmotrio propustio je risk/reward iz snova + godišnji prinos iz snova.


    "idemo prema vremenima kada neće biti radi svega navedenog teoretske šanse sebi i drugima

    izvući imalo smisleni izgovor za vrlo izgledno propuštanje i zato:

    slobod izbora je zakon

    "RE: DRY BULK

  • DRY BULK

    • migra
    • January 7, 2022 at 6:39 PM
    Quote from proba

    Ali ako smatrate da ta, kako je navedeno, "božja ruka" nije odgovorna za toliki rast vozarina, zašto su vozarine onda toliko porasle? Manje prevezene robe, ogromno više brodova, a vozarine više. Nije mi jasno. Šta vi mislite koji je razlog tome? To ne razumijem. I ovo gore je globalno, tj. cijeli svijet, ne samo Kina

    brinu Vas po vašem viđenju neopravdano visoke vozarine u 2021?

    čini se da ste upučeni u dry bulk,znači da ste ga i prije pratili?

    kako vam je tada ispod radara prošla kako vi kažete "božja ruka" koja je dvije godine za redom poslala crne labudove na dry bulk?

    po meni niste objektivni i dosljedni u tumačenju jer ili ima ili nema božje ruke?tek kada se složimo oko toga možemo dalje raspravljati.

    ne možemo to tako od komentara do komentara ima-nema,ima-nema jer takav pristup ne vodi realnom sagledavanju i odrađivanju domaće zadaće.

    treba biti otvoren prema svim odgovorima a ne oko željenog konstruirati.

    godinama se smanjivao orderbook (imate hrpe mojih exelica na tu temu ovdje) i rješavao višak tonaže na vodi pa su došli crni labudovi za vrijeme kojih se je još više smanjio višak tonaže ali je bio prikriven crnim labudovima.

    kada su odletili crni labudovi nastupio je trenutak po samopercepciji velike "nepravde" prema svima koji nisu uvažavali utemeljena upozorenja da dolazi točka preokreta na dry bulku koje je nas nekolicina iznosila krajem 2020 i poč 2021 na temi atpl i ovdje.

    nije to tako teško pronaći,ako će biti problem uložit ću ja vremena i truda da izvadim ali bi to meni nepotrebno zatrpavanje kada je i ovako svakome lako dostupno.

    nekidan ste me "pohvalili" na temi oporavak burze da sam "pogodio"

    nisam pogodio već prepoznao, zato sam i morao obrazloziti.

    zadnjih12 godina se više ne bavim pogađanjem,tako je bilo 2003 - 2007

    mislim da se opet previše fokusiramo na prošlost,često sam to nazivao generaliranjem prošlosti a one koji su prednjačili generalima prošlosti.

    budimo generali budućnosti od toga ima neusporedivo više koristi.što je realno za očekivati u 2022 s obzirom na sve dostupne činjenice?

    nitko ne može retroaktivno kupovati pa koji je smisao tada.

    OK napravio sam rezime prošlosti ali "po investitorski" nakon 12mj

    osim što sam se na to obvezao prije godinu dana držim da jednom godišnje nije previše?

    pa ipak smo investitori i ovdje smo najviše radi prinosa i moramo nekad i podvući crtu?

    uostalom bilo je i prilična količina konfrontacije argumenata i dužni smo rezimirati.

    za godinu opet ću napraviti rezime događanja i svojih javno izrečenih targeta.

    svima je ponuđena prilika da se samoupišu u exelicu.

    iskreno biti cu razočaran ako to Vi ne učinite,ne vidim koji bi mogao biti prihvatljiv izgovor.

    exelica nije namjenjena samo za one koji prognoziraju pozitivan rezultat već i za one koji prognoziraju negativan rezultat.

    hvala vama i svima koji će se samoupisati što će podići kvalitetu ovog threada.exelica će obuhvatiti sve targete na jednom mjestu.

    tko ne želi tako može ovdje javno napisati svoja očekivanja pa ću ja nekad kompletirati u exelicu i dati svima na uvid.

    eto nema nikakve prepreka za učiniti to. :thumbup:

    p.s.

    exelica je predviđena i za domaće i strane dionice iz shippinga,dry bulk,kontejneri,tankere,gas,razno,....

    Files

    dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 1.xlsx 36.99 kB – 24 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 7, 2022 at 5:32 PM

    proba

    to je posljedica želja za plavim olimpijskim nebom i kineskog limitiranja proizvodnje čelika,nestašiće ugljena i el energije u drugoj polovici 2021.

    vi bi rekli da je to po "božjoj ruci" :?:

    svijet treba čelik indija,vijetnam,MENA.... negdje će se proizvesti .

    kina ne određuje koliko će se čelika u svijetu proizvoditi to određuje svjetski demand.

    ručna kočnica covid 19 kako će popuštati tako će rast demanda ubrzavati.

    na HOLD su stimulusi u trilionima USD i u niskom startu čekaju da se stušte u dominantno infrastrukturu.

    koliko puta do sada smo tome svjedočili?

    još je jako svježe sjećanje na kinu 2020/2021 pogotovo onima koji su puno propustili jer nisu vjerovali što će stimulusi polučiti.

    nije li kina nedavno najavila novi krug stimuliranja? ;)

    na DCE rastu futuresi za iron ore,kineske čeličane će uskoro raspaliti.

    kinesko administrativno limitiranje proizvodnje nije ništa novo jer već u 2020 je kina počela značajno uvoziti .

    kina je sve bogatija država i ne mora zarađivati proizvodnjom čelika,nebi bio mudar izbor jer se time gubi poluga svjetske ekonomske moći.

    ali netko će jedva dočekati da još dodatno uskoči na upražnjeno mjesto ako bi kina smanjila.


    Files

    ScreenShot018.jpg 29.27 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 6, 2022 at 2:56 PM

    jednim dijelom je već argumentirano na čemu temeljim u 2022.svoja bull očekivanja za shipping-drybulk.

    orderbook je rekordno nizak to je veliki vjetar u leđa ali i veliki osigurač za one koji inzistiraju na

    osiguračima,da su pesimisti bili mudri i samo to iskoristili u 2021. ih je čekala velika zarada sa mini rizikom.

    ima dosta i mojih exelica iz siječnja 2021 u kojima su bili orderbook brojevi koji su

    zapomagali,vrištali,urlali...

    ostatak neiskorištenih prinosa i dalje ih čeka osim ako će ...svima nama po našem izboru.

    demand iako dobar i postojan je i dalje pod ručnom kočnicom(covid19) što potvrđuje da neizbježno sljedi u

    godinama pred nama odlična podrška za drybulk i sa te strane.

    Stimuliranje centralnih banaka i dalje je veliki osigurač

    rasta demanda a izgledno da ćemo u 2022. svjedočiti objavama novih stimuliranja koji će se prolongirati na 2023.

    i dalje.

    ovim želim na vrijeme upozoriti da nebi bilo u 2023.WHY?","od kuda sada ti brojevi","da nisu vanzemaljci,božja ruka..."

    kreću pojačana dokovanja koja će smanjiti supply na vodi kao posljedica novih regulativa,još jedan veliki osigurač koje će ubrzati rezanje brodova + smanjiti će njihovu brzinu.

    po marfiju svi smo se dobro uvjerili u 2021.kako to završi ako je izbor kontra više velikih osigurača pa je

    izgledno da će se u 2022.pojaviti još koji veći ili manji osigurač po putu.

    moj srednji atpl scenarij za 2021 je bio 300 (+100%) i opet se po XX put dokazalo da sam prekonzervativan pa bi

    možda bilo mudro i to uzeti u obzir kada u exelici pročitate moje atpl targete za 2022.

    oni se nalaze u exelici koju sam za ovu priliku pripremio kako bi po vlastitoj procjeni svi oni koji imaju

    želju,potrebu,hrabrosti.... mogli samostalno upisati svoje targete.

    svatko može exelici samostalno pristupiti i unjeti ono što želi respektirajući upise prethodnika na način da se

    prije upisa svatko uvjeri da uzima zadnju verziju za svoje upise i da joj promjeni broj "ver" u onaj broj koji

    se pojavljuje u gornjem lijevom kutu.

    taj broj se povećava svakim novim upisom te omogućava drugima uzimanje zadnje ver.(najvećeg broja) prije

    vlastitog upisa.

    puno je jednostavnije nego možda zvuči i bez straha jer sve se da ispraviti.

    cilj je imati sve targete na jednom mjestu i smanjiti nepotrebnu dodatnu prepisku.

    pozivam sve više iskusne komentatore da si damo na vjerodostojnosti našeg komentiranja i sve manje iskusne da

    upisom iskoriste priliku za podizanje svega onog što će vam poslužiti u budućnosti kako bi citius altius

    fortius.

    p.s.

    nedjelja 16.01.2021 je rok za popunjavanje exelice kako bi svi imali podjednake uvjete za targetiranje.

    Files

    image_2022-01-06_145139.png 7.66 kB – 0 Downloads dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 1.xlsx 36.99 kB – 66 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 6, 2022 at 10:32 AM

    kako da shvatim komentar kao pokušaj objektivnosti kada netko već na njegovom početku počne toliko tendenciozno pisati da se navodno u svibnju nije znalo da će početi trg rat kina-australija koji traje od samog početka 2021 godine pri tako lako provjerljivoj činjenici da se je već u veljači na ovoj temi diskutiralo o tome?

    dalje niti ne čitam jer mi je jasno koji su motivi,ciljevi,zadaci takvog izvrtanja lako provjerljivih činjenica.

    a samo treba čitati temu od početka i jako puno toga je i danas aktualno i više nego drži vodu.

    ovo je jedan od najkvalitetnijih threadova na svijetu za praćenje dry bulka po količini,promptnosti i kvaliteti iznesenih mat činjenica i argumenata i nije se slučajno po njemu moglo ostvariti prinose kakvi su ostvareni već su upravo odlično odrađena domaća zadaća,trud i uloženo vrijeme nas aktivnih komentatora zaslužni za takav rezultat.

    ja nisam na bolji thread naišao tko kaže da je neka ovdje stavi link onih threadova koje smatra boljim u smislu količine,kvalitete,promptnosti,objektivnosti dokazanih u praksi članova forumske zajednice koji drze do svoje komentatorske i invstitorske diplome.

    18.2.2021.

    Quote from migra
    Quote from Manu

    Ova odluka prije svega je posljedica trgovinskog rata između Kine i Australije koji za sada djeluje pozitivno i gura vozarine naviše za razliku od onog između Kine i Trumpa koji je iza nas. Scrapom vjerojatno namjeravaju nadomjestiti manji dio australske rude. Onaj veći valjda bi trebali bi dotegliti momci iz Brazila. A znamo da je promet brazilske željezne rude prema Kini već dugo ključna varijabla za rast ili pad vozarina. Mada mi je ovaj njihov sukob potpuno iracionalan i zato ne vjerujem da će potrajati. Ali tko zna.

    DA,jasno da je to isključivo posljedica trgovinskog rata,osobno držim da bi to moglo dugo potrajati i čak se intenzivirati. jer:

    1.kinezi su sve močniji,žele to i pokazati,sve se više transformiraju,postaju agresivniji prema susjedima,na silu zauzimaju ocean.hmm...

    2. to je i pokazivanje mišića svima u svijetu da paze šta pričaju...

    3.oni mogu s vremenom značajno neutralizirati ovisnost o australskim sirovinama

    što i sprovode,naravno preko noći ne ide ali zagrabili su žestoko u zapadnu afriku radi iron ore.

    imaju i planova da u brazilu uzmu koncesije,htjeli bi ali...

    neće australija propasti ali će dry bulk značajno profitirati.

    taj trgovinski rat jedna od najboljih stvari što se dry bulku dogodilo u zadnjih 10 godina.

    a svakim danom se pozitivnost posljedica povećava.

    dvije su to močne države koje mogu jedna bez druge i teško da će jedna moliti za kraj.

    velika su to dva ega u pitanju a netko bi morao izaći popiškan.hmm....

    neka izdrže što duže :thumbup:

    Display More
  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 11:40 PM

    StatusQuo

    More importantly, even if mainland China steel production may cease to increase, the rest of the world will eventually need to increase steel production to meet the anticipated global steel consumption growth in line with global urbanization and economic growth by 2-3% annually. This would cause steel product and iron ore trade pattern to change. The mainland Chinese market share in global iron ore imports will drop to less than 70% in the coming years from 80% in 2020.

    o strahovima kvazistrahovima i hoće li svijet stati ako bi kina eventualno smanjila proizvodnju steela sam prije 9 mjeseci ovdje napisao sljedeće:

    sve stoji još i danas pa tko želi neka čita:

    izvlačim jednu meni najvažniju rečenicu.

    "neće kina odrediti koliko će se steela proizvoditi,to će odrediti DEMAND a sve upučuje da će biti jak kao nikad pa...

    dry bulk će na jedinom prihvatljivom izboru profitirati u rasponu jako dobro do profitirati kao nikad u povijesti."

    kakav će biti demand kada korona postane beznačajan faktor?

    kada krene USA infrastruktura,novi kineski stimulus paket ,pa svi paketi cijelog svijeta?

    tko pogodi najizgledniji scenarij može nam se pridružiti na strani prinosa.

    rezime po investitorski.

    kao da sam to jučer napisao a bilo je prije godinu dana :)

    lete te godine :(


    Post

    RE: DRY BULK

    evo malo o stahovima,kvazistrahovima,pretjeranim strahovima....

    China plans to reduce output of steel, aluminum to achieve carbon neutrality.

    to želi cijeli svijet pa i kina ali još 1o godina ići će se u smjeru:

    China's goal to reach a carbon dioxide emissions peak by 2030.

    China's Ministry of Industry and Information Technology has cited the plan to cut steel output no less than three times already in 2021

    But this could hurt the profitability of steel end-users, or even drive up inflation.

    Take…
    migra
    March 14, 2021 at 11:39 AM
  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 10:31 PM

    proba


    moji su brojevi od decembar 2021,dokaz u prilogu.

    svjesni ste da brojevi na kojima vi izvlačite zaključke su za prva 3 kvartala 2021.

    čemu tolika nestrpljivost?

    zašto ne pričekati statistiku za cijelu 2021?

    kao da se bojite da oni neće podupirati vaše teze?

    osobno nemam problema sa strpljivošću jer mi ona nosi odlične prinose.

    kako će puna statistika stizati tako ćemo je analizirati.

    po vama je "božja ruka" jer je nešto išlo u korist većih vozarina ali kada ide na štetu vozarina tada to nije "božja ruka" nego to tako mora biti?

    tako se ne dolazi do objektivne analize i kvalitetne prognoze.

    nije li i 2021. to dokazala?

    meni je upitnik nepotreban.

    Vi ustvari pokušavate zajašiti na val sezonskog kineskog jače nego inače usporavanja koje nije održivo,pokušavate iskoristiti kratkoročnu anomaliju u statistici koja bi opravdala vaše želje.

    Kina će upaliti sve motore najkasnije poslije olimpijade da nadoknadi sve zaostatke.

    mene zanimaju prosjeci,znaci avg godišnje a ne rupe u statistikama.

    čak je nekad i 12 mjeseci malo jer iskrivljuje sliku u vanrednim situacijama kao što je ova sa olimpijadom u kini pa već neko vrijeme kina štopa rad čeličana radi "plavog neba" za slikanje pred svijetom.

    preživjeli smo na dry bulku i puno duža razdoblja pa će i ovo relativno kratko vrijeme proći.

    orderbook je izrazito nizak i takav će ostati još godinama,oporavak od pandemije tek treba početi i povući ekonomiju svijeta i demand za robama svih vrsta.tu su najbolje pozicionirani manji brodovi.

    na to sam ovdje posebno upozoravao na početku 2021. analitičare bez investit. diplome.

    da niže klase imaju svoj teret i da im ne treba iron ore,upravo to se dokazalo u 2021 godini a u 2022. očekujem pojačavanje tog trenda.

    malo strpljivosti i stići će dokazi.

    zašto bi bili nestrpljivi pri ovakvim vozarinama?

    one će omogućiti bitno bolje rezultate od odličnog 1Q 2021.

    u 2022. još više vode ide prema mlinu dry bulka.

    čak se je i cijena dionice od vrha značajno korigirala na niže.

    promatrajmo opušteno dali će oni koji čekaju dočekati jeftinije ili im je suđeno skuplje.

    opet se podigla velika prašina i oluja na forumu oko dry bulka a to je uvijek povečavalo izglednost jednog scenarija

    promatrajmo :thumbup: :saint:

    Files

    image_2022-01-05_223324.png 125.05 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 9:49 PM

    brojevi,brojevi....

    a tu su,može prinosi?

    atpl 2020g 148kn

    atpl 2021g 372kn prinos +150%

    atpl 2021g max550-570(volumen 10 milkn) prinos +270%

    jdpl 2020g 9,5kn

    jdpl 2021g 57kn prinos 500%

    jdpl 2021g max 75kn (volumen >2 milkn) prinos 680%

    čestitam svima koji su iskoristili odličan risk/reward na dry bulku u 2021.

    Quote from migra
    Quote from migra

    pozivam sve koji žele,imaju potrebu,hrabrosti,nemaju problema sa testiranje vl investitorske diplome,investitorske intuicije i spremni su na rezime da mi se pridruže u objavljivanju svojih očekivanja(targeta) kroz crni,srednji i najbolji scenarij,a može i samo jedan(srednji) kojeg očekuju za ovaj sektor odnosno dionicu ATPL.

    nije nužno eleboriranje istih argumentima ali takvi targeti ipak imaju manju težinu od onih drugih.

    svatko može izvući nekoliko argumenata u par riječi na čemu temelji svoja očekivanja.

    bez obzira dali se netko odazove ili ne moji će biti objavljeni do ned 24.01.21.(22h)

    za sada nema tuđih targeta pa ću ja otvoriti sezonu.

    2021.

    crni scenarij 250

    srednji scenarij 300

    najbolji scenarij 350

    važna napomene da u 2022. očekujem inteziviranje tog rasta + dodatno intenziviranje ako bi podbacio u 2021.

    kao očekavana posljedica još manje isporuka i dodatnog povečanja demanda u odnosu na 2021.

    očekujem i pozivam najveće oponente koji su zagovornici pesimizma na atpl da se odluče sami sebi dati na vjerodostojnosti iznošenjem vlastitih targeta, u protivnom ih neću moći uzimati za komentatore koji i misle ono što pišu.

    oni koji za sebe drže da su dobri poznavaoci sektora nebi smjeli imati problema sa time.

    Display More

    vrijeme je za moj rezime 2021.za koji sam toliko puta ovdje naglasio,obećao da neće izostati "po investitorski".

    bila je to odlična godina za dry bulk koji je na dugo neviđenim avg vozarinama i iskazanoj dobiti u prva 3 kvartala podigla valuacije brodara.

    likvidnost se je mnogostruko unaprijedila radi prepoznavanja investitorske zajednice kao odlične investicijske prilike.

    atpl je postala jedna od najvažnijih dionica na ZSE.

    na početku 2021.samo nas nekolicina je skupila zainteresiranosti i ostalo potrebnog da izrazi brojčano svoju prognozu za 2021.

    uvjeren sam da će to ove godine biti veći broj komentatora koji će to javno podijeliti.

    na žalost nema nam Kvark (veliki pozdrav od nas) da nam složi tablice ali ja cu se potruditi da unesem i odradim to barem približo kvalitetno.

    svi ste pozvani da ovdje javno iznesete svoje prognoze za 2022. po želji za atpl,jdpl,ulpl,tpng,domaće i strane dionice iz shippinga u cijelini

    tema je davno prerasla granice dry bulka.

    tko želi neka izrazi svoje prognoze kroz "crni" srednji i najbolji scenarij,a tko želi može i samo kroz jedinstveni scenarij.

    moj neće izostati ovih dana jednako kao i rezime istog u ovo vrijeme 2022.

    hvala svima koji će svojim sudjelovanjem unaprijediti temu i dati dodatnu vrijednost svojim argumentima.

    ovo je ujedno prilika i da stari i novi pesimisti na dry bulku izraze ove godine svoja prognoze i pesimistične argumente kako ih oni vide svojim očima.

  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 8:09 PM

    vanzemaljci,"božja ruka"....

    a da nisu i tonmilje u pitanju :/

    tko bi bas u toj "kvantnoj varijabli" očekivao odgovor za rast avg vozarina u 2021?=O :saint:

    možemo li sad u miru pričekati nešto dana da se objave cjelovite statistike za 2021.?

    bez izvođenja zaključaka za cijelu 2021. na temelju prva 3 kvartala?

    Files

    ScreenShot016.jpg 45.33 kB – 0 Downloads
  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • migra
    • January 5, 2022 at 7:13 PM
    Quote from proba

    Opet migra o dokazima, a nikad niti jedan dokaz ili brojku nije pokazao.

    ovo je zlonamjerno iznošenje velike neistine.

    to za mene nije prihvatljiva razina komunikacije.

    značajan dio mojih komentara sadrži konkretne brojeve a komentara je bilo 500 ili i više

    to znači da navodno niste vidjeli na stotine raznih brojeva izračuna,tablica,grafova sa brojevima s moje strana iznesenih.

    krenite čitati ovu temu iz početka i napravite statistiku i sve nas ovdje izvjestite o rezultatima da se ispriča tko treba.može?

    kao što sam napisao pričekajmo godišnje statistike za cijelu 2021 po pitanju prijevozu roba,gdje gori?

    zar su problem visoke vozarine u siječnju?

    pa vama očito tako nebi tako smjelo biti,nismo tu da nas se pita što želimo.


  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • migra
    • January 5, 2022 at 6:10 PM

    problem sa nekim analizama i "analitičarima" nastaje ako te analize imaju unaprijed zadani rezultat a naknadno se prilagođavaju željenom rezultatu,motivima,ciljevima.

    nekolicina nas je i na samom početku 2021 kroz rekorde na rekorde,dokaze na dokaze mjesecima upozoravala takve analitičare na pristranost i neobjektivnost,punuđene su im i oklade u investitorske diplome,na kraju stjerani u kut teškom mukom su prihvatili izazov pokusaja obrane neobranjivih teza.

    za početak pričekajmo kompletne statistike za 2021.

    u 2021.nisu ništa vanzemaljci ili božja ruka,odgovor je nevjerojtno jednostavan:

    supply/demand i orderbook.

    tko želi neka izvlači kvantizirane varijable iz graha kako bi dobio ono što bi mu se tilo ili snilo.

    kako je prošlo zadnjih 12 mjeseci tako ce i sljedećih pa će opet biti vanzemaljci ili božja ruka ili nešto treće krivo za.....

    2021=predigra

    2022=zaplet

    2023-2025 rasplet( ima jedan scenarij čak do 2030 o tom potom)

    ima više razloga koji upučuju na navedeni hodogram na dry bulku

    polako,prvo treba malo kondicije nabiti:saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 3:47 PM

    planirao sam uskoro objaviti rezime za 2021 i prognozu za 2022. ali dok sam se zagrijavao na temi oporavak burze dio prepiske s te teme je prebacen na ovu temu pa da se ovdje javim "kak se šika".

    1. pozdrav svim poklonicima shippinga -dry bulka

    2.velika zahvala svim vrijednim sakupljačima ažurne i visoko vrijedne materije što je ovu temu učinilo iznimno kvalitetnom sa posebnim isticanjem kolege jasko kao onog čiji je doprinos najveći,vjerujem da ce se večina složiti.

    3.čestitam i svima ostalima koji su omogučili,doprinjeli neprekinutoj prisutnosti ove teme u vrhu ili na vrhu foruma po praćenju (900k pregleda ) sada već skoro godinu dana.

    4.hvala moderatorima što su uz minimalno neophodnu intervenciju omogučili raspravu bez koje tema nebi bila ono što je postala.

    osobno me veseli da mogu pročitati različita mišljenja i argumente pa i ona koja su vrlo blizu mojih stavova, ne vidim da mogu nešto bitno novo doprinjeti ali ipak ću pokušati u sljedećih nekoliko mjeseci na neki način doprinjeti dok ne stigne proljeće.

    piratski pozdrav

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™