1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. looserst

Posts by looserst

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • October 5, 2021 at 6:18 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from looserst

    Ako je nekome promaklo evo novosti kod SB, stavili su 3 capea na dugorocni najam:

    https://newsfilter.io/articles/safe-…8937ba4ace93b5a

    Inace su bili poprilicno spot oriented tako da je ovo malo hedgea ako se dogodi kakvo zlo s vozarinama. Dobra ili losa odluka...pokazat ce vrijeme :/

    Krivo si procita stavili su jedan cape na 3 godine TC

    U pravu ste kolega, moja greska, hvala za ispravak. Dakle godine su 3 a brodova 1 :thumbup:

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • October 5, 2021 at 5:31 PM
    Quote from accountant

    baggio89

    objašnjavao sam već taktiku, ima par strana prije

    trenutno sam u 'plinašima' i brodarima

    NM se već skupilo u portfelju, ali svaki pad iskoristim za dokup i onda dio prodam

    target za NM? mislim da bi se neki zagrcnuli kad bih rekao koliki :)

    tu jako ovisi o razvoju situacije u cijeloj grupi NMM

    po rastu cijene rekao bih da je dobar!

    svakako je NM potentniji za rast od SB, ali u ovoj fazi i rizičniji

    ima ovdje iskusnijih od mene po pitanju NM i SB pa nek slobodno daju procjenu, neću se buniti

    ali ako sam na CNDT okrenuo skoro duplo (a nije baš neka poslovna priča bila, a ni sektor nije bio tako jak kao sada brodari), držim da je NM potcjenjeniji i potentniji zbog jakog sektora kojem pripada

    Display More

    Ako je nekome promaklo evo novosti kod SB, stavili su 3 capea na dugorocni najam:

    Safe Bulkers, Inc. Announces a 3 Year Period Time Charter for a Capesize-Class Vessel at Gross Daily Rate of $24,400 | newsfilter.io

    Inace su bili poprilicno spot oriented tako da je ovo malo hedgea ako se dogodi kakvo zlo s vozarinama. Dobra ili losa odluka...pokazat ce vrijeme :/

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 5, 2021 at 3:48 PM
    Quote from tin

    https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2C…ue&guccounter=1

    Danas se izgleda vraća ono od jučer....

    Nebi bilo loše da se konačno opoštene i skoče više nego su pali jučer

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 5, 2021 at 3:08 PM
    Quote from jasko
    Quote from jasko

    BDRY is up 907% from its all-time low reached on 5/11/20.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Do kraja godine bi trebalo biti 1000%

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Za početak nebi bilo loše da se i jučerašnje zvijezde padalice sa nasdaqa ugledaju na bdry. Zadnjih dana ko da smo na rollercoasteru. Ali bar nije dosadno, ajde 8o

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 8:43 PM
    Quote from brajakica
    Quote from tizian1

    Ajmo sad svi kolektivno;( ;( ;( ;( ;( ;(.

    Prodajte što prije sve što imate, samo nemojte cviliti više.

    Preporučam HT i ADRIS.

    Brodari nisu za Vas.

    Ovo je HR tu se mora prvo kupiti da bi se prodalo a zato se cvili🤭

    Do sada je cvilomjer cesto korelirao sa rastom cijene. 🙃😁

    China's power crunch will not impact its long-term climate pledges carbonneutral cop26

    However, it may still have repercussions for near-term energy policy as regulators are finalizing detailed sectoral targets in 14th Five-Year plan

    Kazu kinezi jos nije vrijeme, daj cumur kupujemo sve, cijena nije bitna,nije ih briga🙃😁

    Euforija? 🤔

    Do cetvrtka je🍺🥂 praznik u 🇨🇳pa utjece👎 na bulkere vani.

    I kod nas praznik na asku atpl, svi se razbjezali😅

    Display More

    Ne radi whatsupp, zato je palo :S

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 6:17 PM
    Quote from Parica

    Frend koji ulaze vani u brodare mi je poslao:"Everybody is circulating this article from last week about containers going from 15k to 8k. Hence the reason for the weakness in all shipping...."

    Samo to, nemam link

    Ako se ne varam to je ovo

    Cost of shipping between China and U.S. plunges
    Looming off-season and power crunch have forced prices down after record highs
    asia.nikkei.com

    Sve i da je tocno radi se o kontejnerima. Ako pada radi ovoga morat cu se ispricati kolegi elementu nr 5 koji ih naziva debilima 8o

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 5:57 PM
    Quote from lebowski

    Danas brodari padaju opet zbog Evergrandea, i to zato što je građevinski dio Evergrandea prodan nekom drugom građevinaru. Po meni, to je vijest koja je trebala biti pozitivno protumačena, a svi je očito tumače kao nešto loše.

    Neki link? Nisam do sada nasao evergrande kao razlog za danas. Spominje se pad cape spota, joakim pise o rain season u brazilu, smanjeni congestion u kini, onda ima tu nesto o prepolavljanju kontejner vozarina sta se cini kao neprovjereno i nebi trebalo na bulk...

    Malo pretjeran pad bez velike vijesti ali nema svadjanja sa marketom X/

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • looserst
    • October 4, 2021 at 5:33 PM
    Quote from 5. Element

    Brodarske dionice vani su u totalnom disconnect-u s trzisnim okolnostima.

    Ljudi tamo su, jednom rijecju, teski debili.

    Popuse odigranac na pocetku trgovanja i onda se utrkuju prema dolje.

    Tamo preko, jako malo ljudi gleda fundamente, vidi se na forumu, i s te strane, moram pohvaliti nase trziste, puno su sadrzajnije i fundamentalnije rasprave.

    Oni samo gledaju da li raste to jutro ili pada i po tome zadaju naloge. Vec popodne im je predaleka dugorocnost, a kamoli tjedni, mjeseci ili godine.

    Kako sad to? Nekidan su teski debili bili kineski komunisti a sad i usa zapadnjaci i njihova liberalna ekonomija? I grand finale...u svemu su najbolji disciplinirani prepametni zse investitori?!

    Ja vas kolega vise nista ne pratim ali sve se mislim maknuti sa divljeg zapada, teskih debila i usa brodara na pitomi pametni balkan i nasu zse 8o

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 4:39 PM
    Quote from BudFox
    Quote from looserst

    Pitajte kraljicu ugljena ;)

    Ovo je sad već potop ;(

    Uff al se crveni... 8|. Valda je samo privremeno, pa se možda zazeleni do kraja trgovanja :sleeping:

    Evo ide nekakav bounce pa da vidimo kakve smo sreće.

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 4:06 PM
    Quote from BudFox
    Quote from looserst

    Popriličan zaron na otvaranju, 3-4%, pratimo dalje:

    https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2C…r=1&bypass=true

    Zašto vani danas padaju brodari? Već sam u minusu 4% ;(

    Pitajte kraljicu ugljena ;)

    Ovo je sad već potop ;(

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 4, 2021 at 3:43 PM

    Popriličan zaron na otvaranju, 3-4%, pratimo dalje:

    https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2Cgnk%2Csalt%2Cinsw%2Cnmm%2Cpanl%2Csb%2Csblk%2Cgrin%2Cdrys%2Cdsx%2Cegle%2Cesea%2Ciwm/view/v1?ltr=1&bypass=true

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • looserst
    • October 4, 2021 at 12:49 PM

    I sta je vazno ovo je na dobrom prometu, samo danas ce 10k dionica jdpl promjeniti vlasnike

    mitkko vidi li se to dim iz dimnjaka na novoj hizi ;)

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 3, 2021 at 11:48 PM
    Quote from Parica
    Quote from Philidor

    Svakakve karakteristike se mogu prišiti ZSE, ali brzina u reakciji tržišta na novonastale promjene i nije jedna od njih po mom dosadašnjem iskustvu. Pogotovo ako se usporedi sa stranim burzama...

    Pa zato je i volimo...najsporija (i zbog toga meni najbolja) burza na svijetu...

    Apsolutno. Zse je puz golac. Cekas da vanka skoci 30% pa vidis da je na zse ni makac. Onda uletis pa jos mjesec dana gledas u cudu zasto ne raste, nadokupis... Taman dodes u WTF fazu pa krene raketa.

    Long live zse :*

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 3, 2021 at 6:22 PM
    Quote from mitkko
    Quote from tollway

    kolega parica

    cijenim vas i poštujem, ali nekako mi kontradiktorne dvije stvari

    1. skratio sam pola bulka, dakle vjerujem u njega.... ako vam pozicija atpl bila tako velika i/ili tako enormo narasla pa ugrožava portfelj, onda ok. pošto imate kvalitetan portfelj i pretpostavljam poprilično velik, pa vam rast atpl predstavlja nekakav disbalans i izaziva nesigurnost, mudro je kratiti.

    osobno nikad ne prodajem dionicu u koju vjerujem.

    a zatim velite... 2. podebljao poziciju u jadroplovu.... nije đavo nego je vrag... meni tako zvuči, i zato ne razumijem!!! znam da ste znalac i iskusan igrač.. jedino što mi pada na pamet je da jadroplov ima puno veći potencijal rasta!!?? dakle, 2022. atpl npr na 1000, a jdpl.... koliko? 200? 250? 300?

    osobno imam obadva papira koja sam kupio u omjeru 70:30 i na sadašnjim cijenama čine točno 33% dioničkog portfelja. atpl porasla 127%, jdpl (kupljen mj i pol kasnije) 105%. s time što mi brojke, kao i starost flote, govori puno više u prilog atpl. zato sam i izabrao takav omjer.

    Display More

    Često kada netko uspoređuje ATPL i JDPL čujem argument kako je ATPL bolja jer ima mlađu flotu, ili kako će ATPL ove godine brutalno zaraditi.

    Jel mi može netko te argumente pojasniti?

    Naime, ako vjerujemo da će dry bulk općenito kao gospodarska grana rasti - a pretpostavljam da vjerujemo jer zbog toga i kupujemo dionice bulkera - zašto netko misli da će ATPL brutalno zarađivati a JDPL neće?

    Druga stvar je starost flote. Zašto je to otegotna okolnost? 10 i 15 godina stari brodovi vode po istim vozarinama. Čak ovim starijim brodovima trenutno više raste cijena jer su jeftiniji a imaju jednaki potencijal ostvarivanja prihoda pa im je P/E povoljniji.

    Brodar koji ima stariju flotu ima niži NAV u apsolutnom iznosu te nešto veće operativne troškove zbog većih troškova dokovanja. Sa druge strane, brodar koji posluje na spotu (odnosno kratkoročnom time charteru) trenutno ubire vrhnje pa su mu i prihodi u relativno veći. Sve ove karakteristike se jasno vide i vrednuju kroz financijske i druge pokazatelje - recimo P/NAV, P/E, EV/EBITDA i ostale.

    Display More

    Nekoc davno na inom forumu smo imali nekakve "fer omjere" pa se govorilo npr atpl je 3x ulpl ili 7x jdpl 8)

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 3, 2021 at 2:50 PM
    Quote from Burza2021

    Neki su zabiravili geslo

    Trend je moj frend

    To se na bylku odrađiva i traje i traje....

    Pa budimo realni dugo smo i čekali 13 godina, ali zato će hrabri i strpljivi naplati ovima što još sumljaju ali kada oribije četri znamenke.

    Lp


    Ispravak riječi

    zaboravili umjesto zabiravili

    probije umjesto oribije

    Nije bitno ovi što će kupovati na četri znamenke su shvatili i bez ispravka.

    Lp

    Display More

    Za jezicne puritance (a ima ih dosta na forumu) i sumljati-sumnjati 8o

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 3, 2021 at 12:55 PM
    Quote from brajakica
    Quote from Parica

    Da zakljucim pricu...ovo su razlozi zasto sam kratio:

    1. Skratio sam pola bulka...znaci i dalje vjerujem u njega


    2. U zadnjih mjesec/dva dojma sam da BDI raste znatno brze od cijena bulk dionica i da to nije zbog trzisne iracionalnosti vec zbog ogromnih poremecaja u ekonomskim tokovima i povecanih rizika...sto su ti poremecaji veci to je bolje za shipping, ali s druge strane povecavaju vjerojatnost nekog "black swana"

    3. Potencijal fundamentalnog rasta cijene ATPL opada...npr. ako bi u 2022.g ATPL imala dobit 240 mil kn, na cijeni od 1k kn per share bi P/E bio 6...to uopce nije jeftino kad je shipping u konjukturi i sto je najgore to je rast od "samo 100%", nema vise brutalnih relativnih/postotnih prinosa, prosla baba sa kolacima...a da bi zaradili 240 mil kn sa 7 brodova na spotu potrebna im je prosjecna godisnja vozarina od oko 26k USD/d po brodu (uz iskoristenost flote 95% i BE 11k USD/d)...da skratim pricu, smatram da PNMX

    na 5yTC drze kljuc buduceg potencijalnog jaceg rasta cijene. Bez njih ne vjerujem u +300mil kn godisnje dobiti...do ovih cjenovnih razina oni (PNMX) mi nisu imali znacajniji ponder, ali daljni, jaci rast ovisit ce o PNMX-ima pa mi je njihov poder jako narastao...a o njima nemam nikakvih informacija

    Osim navedenih fundamentalnih ogranicenja postoje i tehnicka ogranicenja jer su "tone" dionica prosle po razinama 200kn- 300kn i uvijek ima prodavaca.

    Obzirom na ove ekstremno visoke vozarine, trenutno mi je bitnija vremenska dinamika uposlenosti flote (SPOT vs. TC) nego dnevna vrijednost spot/futures vozarina...zato sam pojacao poziciju u JDPL


    4. Zbog strelovitog rasta tokom godine cijene bulker dionica se na svaki šum poprilicno korigiraju...pa na Evergrande su cijene potopljene 15%, a "kriza" je trajala 1 dan...gdje bi cijene otisle da se produzilo na 7 dana...kako kaze kolega 5.Element veca je zelja za padom nego za rastom


    5. Nije burza samo ATPL...mozda niste obracali pozornost, ali q2 izvjestaji na marketu su bili najbolji u zadnjih 10 godina...milina, svi su RASTURILI...ne vidim razlog zasto ne bi nastavili i u q3...dusa bi me bolila da q3 ne docekam u ATGR, ERNT, ADRS, KODT, HPB, LKPC i vrući SPAN...ili da ne uzmem 9% sigurnog prinosa na OPTE...ATPL nema potencijal za rasturit q3 jer su ocekivanja visoka, dobit ispod 60 mil kn ce se smatrat ocekivanom, a osobno ne vjerujem da ce bit visa od 50mil kn...

    6. Osobni razlozi...u zadnja 2 mjeseca jako sam se "razvukao"...hendlao sam brodare, sudjelovao u dokapu JDPL sa 20% portfelja i u IPO SPAN-a sa 10% portfelja...puno energije i vremena sam potrosio na to uz veliku neizvjesnost i rizik...posteno se zaradilo ove godine i ne smeta mi da do kraja godine zaradim malo manje ako cu odmorit i dobit malo mira...to mi je trenutno vaznije od novca...

    Display More

    1.zvucite pesimisticno kao da ste prodali sve a cijena je pred novim uzletom.

    Isprike na javno iznesenom subjektivnom dojmu

    2.

    Exponencijalan rast nije mogucnost nego pravilo u shippingu kada dode to vrijeme.

    Ne treba ga se bojati vec mu se veseliti.

    3.prosjecna godisnja vozarina 26k u 2022?

    Jako ste skromni i konzervativni u toj procjeni.

    Upravo se aktivirao mehanizam preljevanja vozarina sa cape na manje brodove.

    Neki capeovi se ugovaraju vec i preko 100k

    4.dionice se na bulkerima korigiraju snazno ali ne samo u padu vec i u rastu, neke su opet na vrhu

    5.vidjeli ste druge bolje prilike i zadovoljni ste zaradom u ovoj godini.

    Cestitam, vidjet cemo sto je bio bolji izbor.

    6.kada se referirate na evergrand i svoju prodaju za koju niste napisali na koliko ste prodali? cinjenica da su neki zadrhtali i prodavali u rasponu 500-460.

    U petak 520 pri snaznoj potraznji to dovoljno govori koliku su uslugu ucinili oni koji vole potencirati crnjake, "stres testove", siriti paniku pa i petak su najavljivali "crvenilo".

    7.stoje ti neki vasi neg rizici radi kojih ste prodali.hoce li se oni materijalizirati?

    Ima barem duplo vise pozitivnih rizika koje ste zanemarili pri prodaji.

    I za njih vrijedi vidjet cemo dali ce se materijalizirati

    Display More

    Ja bi odgovorio na tocku 6, bit cu slobodan pretpostaviti da ste na mene mislili kao zazivaca crnjaka (icokej ;) )

    6a) Evergrande... ovo je uzdrmalo kompletan svjetski market, firma za koju u petak gotovo nitko nije znao u ponedjeljak je buzzword nr 1. E sad da li je (ili bolje receno da li ce biti) toliko jak udarac ja osobno mislim da jos nije poznato. Isto misli i kolega Parica recimo, vidite u postu da ga cini nervoznim. Evergrande je meni sinonim za cijelu kinesku stanogradnju i ima tu jos barem 5 mrcina od firmi koje su u slicnim problemima. Budite sigurni da bi se poremecaj kineske gradnje stanova vidio na bdi ma koliko vas neki uvjeravali drugacije. Drugo, pisete atpl i sve gledate kroz atpl ali taj dan su relevantnije brodarske kompanije a npr gogl svakako to je otklizale 20%. Ponavljam 20%!! U jedan dan! Toliko o nebitnosti tog bezveznog Evergrandea. Ako se ne varam prvi sam pitao za taj prokleti evergrande tu na forumu, prati li ga neko, misljenja itd...to je vama pretpostavljam crnjacenje i druk a ja ga vidim kao korisnu informaciju i temu za raspravu.

    6b) "stress test" u petak. Pretpostavit cu da opet gledate samo kroz prizmu atpl pa ne pratite te stvari ali ima jedna zanimljiva pojava na nasdaqu. Naime cesto su se ove godine sve brodarske komapnije ponasale isto, kontejner,bulk, tankeri, lng...svaka sa svojim indeksom (bulk je tada bio u sjeni kontejnera). Zajednicki nazivnik im je small caps indeks i u pravilu se pratilo njega(to vam je russell2k). E ono sta je mene zanimalo u petak je da li ce se u situaciji rasta ffa i pada small capsa bulk dionice pratiti jedno ili drugo sa trenutno jakim bdi indeksom. Ovo bi mi dalo indikaciju da li mozemo imati rast brodara u sirem bear marketu. Pad burzovnih indeksa nisam ocekivao samo ja nego i veci znalci (bacite oko na temu o inozemnim trzistima tu na forumu). Kako to obicno biva market je imao svoj dan i okrenuo na zeleno.

    Suma sumarum: pisanje o evergrandeu i moj famozni "stress test" nisu crnjacenje niti drukanje. Dijeljenje informacija, razmisljanja i kriticki pogled je vama druk jer ste kao noj zabili glavu u pijesak i gledate ugljen i atpl i saljete rakete. Uostalom sve vam je lijepo opisao kolega mitkko, samo puno pristojnije nego ja (ipak je on fini gospodin sa sjevera a ja splitski mandril)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • looserst
    • October 2, 2021 at 9:00 PM

    Nekoliko stotina milijuna kaze on...onako odoka. Popiskio nam je branu i njegov sada smijesni dokap od 50 milja

    Files

    austinp.jpeg 9.4 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • looserst
    • October 2, 2021 at 5:08 PM
    Quote from mitkko
    Quote from 5. Element

    Jooooj sto se zakuvalo ovdje...

    A znao sam da ce doci ovaj dan.

    Sto se tice kriza, inflacije, skupe energije i moguce recesije, e gle, sve je to super.

    Problem je kad je deflacija, pad potraznje.

    Ovo je najmanji problem za dry bulk.

    Ovo je dapace odlicno.

    Kina ce nabaviti energiju, at the end of the day. Svi ce nabaviti. Samo ce vise platiti.

    Dokle god potraznja raste brze od flote ne prodaje se. Znaci to je target period. Ne postoji target price.

    Cijena moze biti, tada, i 600 i 800 i 3800.

    Nebitno. Bitne su okolnosti koje ce tada vladati. One ce odrediti da li je to za izlaz ili ne.

    Display More

    Ovo si dobro rekao - target period, ne target price. Cesto me pitaju na kojoj cijeni planiram prodati, koji mi je target, pa se ja zapetljam pojasnjavajuci da cu drzati dionicu dokle god budu povoljne okolnosti.

    Sada cu im samo odgovoriti - target period, ne target price :)

    Display More

    Ja mislio da svi cekamo 1200 i onda iskrcaj. Kupuje neki fond, po mogucnosti szaif ^^

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 2, 2021 at 3:12 PM
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    Sapienti sat!

    Isto tako bi te molio da cesce pises unatoc srozavanju teme jer mislim da tvoje postove vecina ljudi stvarno cijeni

  • DRY BULK

    • looserst
    • October 2, 2021 at 2:02 PM
    Quote from Parica

    Vec duze ne pisem nista jer preferiram komentirat samo fundamente, a oni su sada jasni i tu se nema vise nista pametnog za napisat...jedina je nepoznanica hoce li u q3 dobit biti 50mil kn ili 60mil kn...slatke brige

    Svejedno, skratio sam 50% bulka jer me ovi poremecaji u opskrbnom lancu sirovina i energenata cine poprilicno nervoznim.

    Navedeni poremecaji su glavni boost za shipping, ali u umjerenom intezitetu (IMHO). Ako navedeni problemi pojacaju inzezitet (a svakodnevno svjedocimo da sve ide prema tome) postoji izvjestan rizik da svjetska proizvodnja zbog nadostatka sirovina i energenata bude znacajno smanjena sto ce usporit globalni rast, ali s druge strane i pojacat vec zabrinjavajucu inflaciju koju ce CB pokusat gasit stezanjem monetarne politike sto ce dovesti do rasta kamata pa ce se mnogi proizvodjaci naci u velikim problemima usljed rasta troska kamata i paralelno smanjene proizvodnje...ako dodje do toga to je pocetak kraja...sve ce otic u 3pm

    Naravno da ce navedeni scenarij u kratkom roku odgovarat dry bulku i da ce vozarine mozda ici na ATH, ali ce se zbog usporavanja svjetske ekonomije brzo i ispuhati...

    Pad BDP uz rast inflacije je nuklearna bomba za gospodarstvo...IMHO

    Da mogu birat (a ne mogu) radje bi izabrao da se situacija polu normalizira uz sitne poremecaju u opskrbnom lancu (situaciju koju smo imali do prije 3 mjeseca)...nijedan ekstrem na duzi rok nije dobar (za nikog pa ni za shipping)...fundamenti shippinga su trenutno fantasticni, predvidjanja do 2024. su bogovska, omjer suplay/demand za pozelit...ne trebaju nam nikakvi dodatni šokovi, cak ni pozitivni jer i bez njih dry bulk je u savrsenoj situaciji...

    Ne bih ni Evergrande tek tako "zaboravio"...mozda su problemi u Kini puno dublji...

    P.s. ovaj osvrt rezultat je mog osobnog razmisljanja i pokusaja shvacanja trenutnog i buduceg kretanja shippinga i svjetske ekonomije...svi komentari su dobrodosli

    Display More

    Za moj ukus ste malo prerano pa i previse kratili. Treba iskoristiti q4 pa cak i ako se odvije igra tako kako ste napisali nece se to dogoditi preko noci, mislim da cemo imati vremena reagirati.

    Ali svakako bolje nego ostati zadnji i ugasiti svijecu, probleme ste lijepo popisali, svaka cast :thumbup:

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™