1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Forum
  1. Dionice.NET
  2. migra

Posts by migra

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 58
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • March 6, 2022 at 6:21 PM
    Quote from Milo

    Kad bi trebali doći novi brodovi, ima li išta o toga?

    2H 2023

    za sada odličan potez koji nosi dodatnu zaradu.

    idealno bi bila kupnja odmah ali treba biti realan i priznati da za to nije bilo mogucnosti ali je dobra procjena i potez bila odliuka da se ude u proces naručivanja.

    puno vode ide prema mlinu atpl u sljedece dvije godina a moguce i bitno duze.

    na tom putu neizbjezni su i podmetnuti klipovi u kotace ,vazno da su kotaci ćvršći od klipova :saint:

    time will tell

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • March 6, 2022 at 4:55 PM

    odmah mi nije bio zgodan trenutak za komentiranje izvjesca jer sam bio na bidu.

    izvješće iznad svih očekivanja,jedno od najboljih u povijesti kompanije.

    očekivao sa dobru godinu za atpl ali ovo je više od mojih najboljih očekivanja iz siječnja 2021.

    cijena dionice je pratila rezultate standarno nekad u prebacaju nekad u podbacaju,svi su imali priliku ulaziti i izlaziti pri izvrsnoj likvidnosti na svojim targetima.

    nekad nas market iznenadi neugodno ali ovo je bilo izraziti ugodno iznenadenje.

    bolje reci intenzitet iznenadenja jer sve ono bitno za ovakav rezultat je u samom startu ispravno dijagnosticano od strane nas pojedinaca koji smo predvodili optimizam od siječnja 2021.

    značajnu ulogu u ukupnom rezultatu je odigrao NAV na koji smo isto tako u samom startu upozoravali da ce rasti sa rastom vozarina.

    trebalo je biti strpljiv na skali u kvartalima ali sve dode na svoje mjesto.

    prostora za rast ima i dalje pa je izgledno da ćemo i u izvješću za 2022 imati dodatne efekte rasta NAVa.

    čestitam stprljivima koji su pokupili bonuse na bonuse.

    bila je to godina za dugo sjecanje i sigurno ce biti referiranja na nju u buducnosti kada je dionica atpl u pitanju.

    rat nije pozeljan setup na duze,za sada nema negativnih posljedica na vozarine.

    vidoviti nismo,razumno je očekivati da ce i ovaj puta razum prevladati u izbjegavanju velikog rata i da tu ima dosta blefiranja sa maximalističkim ciljevima kako bi se izvuklo sto više.

    neki su odlučili na neko vrijeme izaci iz pozicije sto je legitimno osobno pravo.

    likvidnost nikad u 2021 nije zastekala izgledno da nece ni u 2022 i sa tog aspekta je dionica pozeljna investicija jer trosak promjene pozicije nije velik.

    i dalje ce dionica biti u fokusu i pri vrhu likvidnosti,pravi Hr bluechip.

    institucionalci ne pokazuju neki znacajniji interes ali kada su oni bili neki benchmark?

    ustvari jesu ali je njihova prodaja na početku 2021 upozoravala na rijetko izvrsnu priliku.

    sa isplatom dividende ovisno o njezinoj visini moguć je ponovni interes za dionicom sa njihove strane.

    neki ce zakljuciti i da je njihov povratak početak puta u zatvaranje kruga :/ :saint:

    atpl ceka po mojem skromnom misljenju još minimalno 2 godine izvrsnih vozarina.

    moj cilj je prioritetno pratiti supply stranu jer dok se ona ne otme kontroli velike opasnosti nema.

    to je vrlo konzervativan pristup koji garantira da je i najgori scenarij prihvatljiv.

  • DRY BULK

    • migra
    • March 6, 2022 at 1:21 PM
    Quote from 5. Element

    Migra

    Ćumur is the name of the game now.

    Poljska pita Australiju da zamijeni ruski ugljen. Silni milijuni tona su to, a jos silnije milijarde tona milja, i to nastale doslovce iz nule!!

    Da, 2022 ce biti mnooogo jaca od 2021.

    To je sad gotovo izvjesno. Jer taman da rat u Ukrajini zavrsi sutra, a nece jos dulje vremena, na staro vise povratka nema dok je Putin tamo.

    vrijedi za njemacku još i vise,izrazito su ovisni o ugljenu.

    to su ti pozitivni efekti rata,tesko ih je sve predvidjeti ali zitarice ce isto znacajno dodati na tonmiles.

    Quote from Manu
    Quote from migra

    Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?


    prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.

    kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.

    indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.

    po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.

    demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.

    supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.

    neizvjesnost snazno koci novogradnju.

    sve sto treba za perfect storm je tu.

    rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.

    prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".

    jednom će doci i dan za prodaju.

    kada?

    to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.

    nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.

    nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.

    danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.

    jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.

    evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.

    mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.

    tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.

    i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.

    dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.

    ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.

    kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.

    srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.

    u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.

    vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.

    očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.

    uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,

    naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.

    vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.

    ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela

    puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.

    shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.

    ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.

    to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.

    prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.

    opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.

    Display More

    Dodao bih nešto što je u ovom kontekstu poprilično važno za naše brodare. Zemlje u razvoju mahom nemaju izgrađenu lučku infrastrukturu za velike brodove pa više potiču potražnju za manjim brodovima koji su opremljeni dizalicama. A zadnjih godinu ili dvije često imamo inverziju u visini vozarina u korist supri ili handy-ja.

    Display More

    :thumbup:

    2021 nas je opet poučila da što više različith vrsta tereta se pokriva to bolje,rizici manji a čak su paketu išle i veće vozarine.

    to se protegnulo u 2022 još jačim trendom tako da je to sada potvrđeno "novo normalno".

    naši ništa ne propuštaju već profitiraju što ne pokrivaju capesize.

    hmmmm...iako capesize je zmaj kojeg kada se probudiš...

    bilo je dosta vremenskih nepogoda koje su utjecale na dugi zimski san capesizea.

    Vale se vratio na bid i počinje prava sezona za capesize.

    ratni strahovi povećavaju demanad za iron ore jer se dižu pragovi željenih zaliha u dodatnom strahu od prekida opskrbe.

    kinezi bildaju pomorsku vojnu flotu,vjerojatno će sada pojačati.

    a ostali kada vide šta kinezi rade morat će i oni pratiti.

    dostupnih slotova za gradnju će biti sve manje,odnosno čekati ce se duže.cijene će im rasti.

    sve to je pozitivno za vozarine bulkera.

    samo da se rat ne proširi i ne potraje predugo i dry bulk ce doživjeti renesansu iz 2007.

    hmmm da samo....

    rizika ima ali svi mi znamo i imamo svoje razloge zašto za i zasto kontra.

    mi koji smo usli na početku smo u komotnijoj poziciji.

    tako smo si izabrali,svima nama po našem izboru,

    jedan od izbor je pričekati rasplet rata u ukrajini ali kada se to rješi Večina neće izbjeći plačanja značajne premije na sigurnost.

    sloboda izbora je zakon. :saint: :)

  • DRY BULK

    • migra
    • March 6, 2022 at 11:36 AM

    Asia has driven port development growth for most of this century. Is it now Africa’s turn?


    prije godinu dana su neki od nas dosta tinte prolili na temu ovog linka kao kontrargunent onima koji su crnjacili na temu da ce kina usporiti da nema vise takav potencijal rasta i ostalo u tom tonu.

    kina je dokazala da ima ali neki drugi sada imaju vise.

    indija i afrika i s moje strane su visekratno apostrfoirane kao dostojni nasljednici kine.

    po broju stanovnika i stupnju razvoja/nerazvoja su idealni kandidati da snazno pogone potraznju za sirovinama i dry bulkom.

    demand je najvaznija komponenta a ocito da nece biti s njom problema jos desetljecima.

    supply je usidren prisilnim prelaskom na nove tehnologije koje se tek počinju testirati,od masovne primjene nas djeli dosta godina.

    neizvjesnost snazno koci novogradnju.

    sve sto treba za perfect storm je tu.

    rat dugorocno nije dio idealnog setupa za perfect storm ali na kratke staze moze biti snazan dodatan vjetar u leda.

    prije vise od godinu dana sam napisao da nisam ovdje radi zenidbe/udaje vec da pokusam max kapitalizirati po mojem videnju risk/rewardu iz kategorije "once in a lifetime opportunity".

    jednom će doci i dan za prodaju.

    kada?

    to ce svatko sam za sebe procjeniti u skladu sa vlastitim apetitima i procjenom buducnosti.

    nema vaznijeg i profitabilnijg posla od biti general buducnosti koji dobro odraduje domacu zadacu.

    nije ovo situacija od prije 14 mjeseci dana kada je trebalo na siliu pajserom investitorima otvarati kapke na ocima.

    danas vecina prisutnih sama prati,naucila i dalje uci,podize razinu znanja što je za svaku pohvalu jer dokazujemo stedisama i zakletim protivnicima ulaganja na trzistu kapitala da je ipak to najmudriji put u cuvanju i povecanju vlastite imovine.

    jako puno toga su propustili pokupiti i istovrenemeno izgubili na vrijednosti novca ako ga nisu ulozili.

    evolucijski proces je nezaustavljiv,tko se protiv njega bori taj je osuden na izumiranje.

    mudri racunaju avgv rezultat kroz godinu ili desetljece i ne zamaraju se kratkorocnim usponima niti padovima.

    tko to radi njime upravljaju emocije a one su stetan faktor u investiranju.

    i ovaj rat izaziva jake emocije i zanemarivanje vaznih cinjenica.

    dry bulk je razmjerno bolje pozicioniran od drugih sektora,kao što svjedocimo ima i pozitivnih efekata.

    ako bi doslo do najgoreg (po meni malo vjerojatno) a to je znacajan pad potraznje za prijevozom i dalje imamo jedan snazan osigurac u vrlo niskom orderbooku koji bi sprijecio havariju.

    kompanije u sada bitno boje kapitalizirane pa krace poremecaje mogu bez problema premostiti.

    srednji scenarij bi znacio zadrzavanje visoke profitabilnosti a najbolji bi znacio rusenje rekordnih zarada iz 2007.

    u atpl sam ulazio najvise ispod 200 ali nakon ovakvog vrhunskog izvjesca i pada dionice izazvano sa ratnim rizicima nisam mogao odoliti i odlucio sam se za dokup.

    vec sada je izrazito izgledno da ce zarada iz poslovanja u 2022 biti veća od 2021.

    očekujem i prizeljkujem dividendu za koju postoje mogucnosti.

    uskoro nova regulatorna pravila ce pozitivno utjecati na supply stranu bulkera,rast cijena nafte ima vise pozitivnih od negativnih efekata,

    naravno pod pretpostavkom da ne dode do eskalacije cijene koja bi nastetila demandu.

    vidim vise za nego kotra,za sebe odlican risk/reward.

    ulazem i dobit od dobiti pa si mogu priustiti manje opterecujuci pristup i nemam problema sa strpljivoscu jer mi je ona donjela

    puno vece prinose od kada sam prestao s njom ratovati.

    shipping je pravo mjesto za biti u ova pojacano rizicna vremena, ako ce tako razmisljati i investitori svijeta interesa za mocno dividendnim dionicama ce biti i garancija su da ce nakog zavrsetka rata usljediti snazan rast.

    ocekujem da ce za dio investitora shipping biti "sigurna luka" od koje ce ocekivati visoke dividende te brzi i jaci rast sa prestankom ratnih prijetnji.

    to bi trebalo sprijeciti potencijalno mozebitni jaci pad cijena shipping dionica.

    prijelazni padovi za mene nisu problem ako ih prate mocne dividende.

    opet rezime po investitorski s moje strane nece izostati.

  • PVCM (Pevex)

    • migra
    • February 27, 2022 at 9:39 PM

    moze li se sada ubrzati prodaja?

    dobit ce biti rekordna u 2021. i opet rekordna u 2022,vrlo izgledno.

    može li bolji tajming?

    moze li bolji tajming za rekordnu dividendu,pojacanu?

    bacuskama i prijateljima ce dobro doci svaka likvidnost,nebi sada trebali traziti dlaku u jajetu?

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • migra
    • February 27, 2022 at 7:13 PM

    putinovo bogatstvo se procjenjuje na 70-200 mlrd$.

    nije toliko krao cijeli zivot da bi sve unistio.

    blef i velika nervoza radi neuspjeha blitzkriga.

    ako ne pristane na brze pregovore koji mu nude kakav-takav casan uzmak od velike pogreske preći ce liniju kada za njega osobno nema nazad.

    svi koji drze ključeve NO imaju obitelj,opravdani razlog za aktivaciju ne postoji.

    svima nama po nasem izboru ,vrijedi i za putina

    ako brzo ne prekine ovu suludu agresiju sljedi mu optuzba za genocid ,to je neizbjezna posljedica neselektivnog granatiranja civila.

  • DRY BULK

    • migra
    • February 15, 2022 at 9:30 PM

    da nam nece i veliki J Mintzmayer u dry bulk sada kada je izasao iz kontejnera???

    to bi bila sva jedra puna vjetra. :)

    ako su kontejneri odradili svoje ostaju bulkeri ili mozda tankeri :/

    javit ce se on da se pohvali i povuce ekipu pratitelja :saint:


    Since I’m probably the most loud/obnoxious $ZIM bull, wanted to update I’m about 98% out of $ZIM exposure as of this afternoon. It’s close enough to fair value est not to get greedy. Been a lovely ride! Abt 7x total return y/y.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • February 10, 2022 at 7:27 PM
    Quote from DiAbLeRo
    Quote from ValueInvestor

    Na osnovu kojih fundamenata raste ATPL?

    A da ja Vas pitam na osnovu kojih je to fundamenata cijena dionice nakon pada od 16% srušena dodatnih 30% i to dan nakon objave najboljih rezultata unazad jako, jako, jaaaaako puno kvartala, i to u trenutku kada je trend pokazivao već tada tri kvartala za redom sve veću i veću dobit a po svim projekcijama će se taj trend zadržati i u budućnosti? Dakle, ne govorimo ovdje o korekciji od 5, 8 ili 12% već o drastičnom padu od 40%, a tek nam predstoji i ponajbolji rezultat Q42021, te već sada vidljivo iznad svih očekivanja i Q12022... Što se fundamenata tiče, apsolutno nikakvog razloga za pad niti nije bilo, osim jake želje da se nasilno ruši cijena, na čiji račun a za čiji račun je vidljivo iz knjige dioničara. Trenutna cijena je na P/E 7 (bila je 5) a forward P/E je oko 3, možda bude čak i 2 ako cijena dulje ostane na ovim razinama, što uz ostvarenu neto dobit od vjerovatnih 150 milijuna kuna u 2021. (bez revalorizacije brodova) i očekivanoj dividendi od 30ak % od tog iznosa, iskreno mislim da nije moguće. Osim ako me, a ne bi bilo prvi puta, udarači tuđim dionicama po bidu i ovaj put demantiraju.

    E sad, ne bih špekulirao da li sada cijena dionice raste jer je drastično podcijenjena (trenutno njenu fer vrijednost računam oko 750 kn/dionici) ili ovi što crtaju grafove ponovno panično kupuju ono što im je grah rekao da ne tako davno bacaju kroz prozor, ali jedno je sigurno: evidentno je da se sve više ulagača educira o vrijednosti ove kompanije sa svim specifičnostima biznisa i duljine trajanja brodarskih ciklusa (koji na nesreću ovih graholodžija traju malo dulje od dva udara leptirovih krila), a ovoj kompaniji predstoji dulje izrazito povoljno i profitabilno razdoblje. I ne razumijem tko bi normalan, razuman i racionalan, makar i nemao u svom vlasništvu dionice, imao išta protiv da to bude jako dobro za jednu hrvatsku tvrtku, tvrtku izlistanu na našoj burzi i sa našim dioničarima kao suvlasnicima. Da li će i kako to cijena dionice popratiti to ne mogu znati, ali svi preduvjeti za zdrav i stabilan rast su tu, svakim danom sve jasniji i najvećima među slijepcima.

    Ispričavam se na duljem postu, ali jako rijetko imam poriv bilo što napisati na forumu pa to onda ispadne ovako

    sve potpisujem ali i na početku prošle godine su institucionalci izlazili "na vrat na nos"na 180 na prve dokaze bulla na drybulku.

    dali su time promjenili nešto?

    za par mjeseci su odgodili neizbježno,strpljivi su opet pokupili velike bonuse.

    na potpisano dodajem da je vrlo izgledno sve najgore u 2022. već iza nas a sve najbolje ispred nas a tek je početak veljače,znači još skoro punih 11 mjeseci pretežito dobrih ili odličnih vijesti u 2022.

    a po marfiju moze i gore ili bolje ovisi o vlastitom izboru a to je da je i 2022. zagrijavanje,predigra za finale koje počinje u 2023 sa EEXI i carbon taxom,velikom udarcu supplyu a izlaskom iz korone sljedi veliki rast demanda.

    slotova za novogradnje nema vise ni u 2024 uskoro ni u 2025.

    a to znaci da ne postoje teorestke sanse da godinama supply isporuči nešto što bi imalo moglo nauditi vozarinama.

    "cuvajte se" i onog mog scenarija od 10 godina neprekidnog bulla nekih razmjera jer i dalje sve upučuje na to da su izneseni argumenti utemeljeni,koga zanima naci ce ih na drugoj temi.

    hmmm...

    nekima nebi volio biti u koži......

    živi bili...

    p.s.

    bilo bi mudro eventualno razmotriti onu staru "čuvajte svoje papiriće jer uskoro će vrijediti više"

    tko se je nje držao napunio je riznicu :saint:

    p.p.s.

    nije zgoreg i podsjetiti da će uskoro izvješća i potencijalno vrlo ugodno dodatno iznenađenje sa FI Y2021.

    razloga za utemeljenu špekulaciju ima,možda nebi bilo loše složiti opet neku tablicu da se upišu očekivanja?

    tko je ZA neka potrubi jer ovo je mjesec kada se ispunjavaju želje ekipi partyjanera na palubi drybulkera.

    možda i griješim nebi bilo.... :S :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • January 22, 2022 at 6:51 PM
    Quote from migra

    olimpijada je na putu i zimski uvjeti nisu pogodni za građevinu ali zalihe se moraju obnoviti ranije.

    i danas novi rast futuresa na DCE za iron ore,reklo bi se ima zdrave potražnje.

    na DCE nastavak rasta


    nastavno na grafove kolege gigica baš sam ovih dana o tome.

    da je muguć bull nekih razmjera na drybulku i od 10 godina u nizu.

    pogledajte prezentirane brojeve i nikako nebi bilo mudro smetnuti s uma da se u tehnološkoj tranziciji kakva upravo počinje "rok trajanja" brodova se bitno skraćuje što će imati izrazito pozitivne posljedice po sve ukjlučujući i na profitabilnost, visine dividendi...

    dividendni prinos isto nikako nebi bilo mudro smetnuti s uma jer je izgledna isplata kupljenih dionica kroz dividendu već i od 3g.

    prisjećam se kako su prije koju godinu mnogi ignorirali vrlo jake fundamente u rasprodaji pvcm,pa eto idemo već i prema duploj isplati u dividendama na plačene cijene dionica + ima tu još i puno "mesa" na kapitalnom prinosu,nekih 500%.

    najgori scenarij da cijene dry bulkera neće pratiti rast profitabilnosti i dividendi.

    to je neodrživo na duži niz godina,da nebi došlo vrijeme i za kapitalizaciju.

    orderbook je povijesno nizak,nove regulative će značajno ubrzati demolition,divdendi će biti i to izgledno masnih dividendi jer već neki takve isplačuju.

    volio bi pročitati u čemu ću bolje sačuvati vrijednost novca u godinama pred nama u odnosu na dividendne dionice?

    p.s.

    koliko vidim sirenje panike pada na plodno tlo pa ćemo svi opet dobiti priliku podebljati....

    bilo bi mudro razmotriti ne podlijeganju psihozi i emocijama ali ako netko baš mora,netko će podmetnuti leđa kao i uvijek do sada.

    škola na vlastitoj koži je najneprocjenjivija.

    držim da ćemo ovo rezimirati uskoro

    možda i griješim,nebi bilo....:saint:

    Files

    image_2022-01-22_182306.png 53.62 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 20, 2022 at 8:51 PM
    Quote from mitkko
    Quote from migra

    https://www.reuters.com/article/china-…5-idUSKBN2JL0JB

    moje skromno mišljenje ide u smjeru da je kineska vrhuška namjerno izazvala property krizu kako bi srušila cijene stanova,opravdano jer avg kinez bitno teže kupi stan u odnosu na druge države.nepotreno i neodrživo,sada se to spušta.

    dobra strana je da kina i dalje zaostaje značajno za zapadom po % urbaniziranog stanovništva tako da očekujem građevinski bum u godinama pred nama nakon što se završi prisilna konsolidacija i spuštanje cijena .

    još dodatno na sve nalazimo se i na dnu kineskog kreditnog impulsa te se upravo nalazimo na značajnom usporavanju rasta GDP-a. na samo 4% u 4Q za kineske standarde to je slabo.

    uskoro,vrlo uskoro sljedi snažno stimuliranje,dani se broje,sigurno bi već krenulo ali tu je ta olimpijada koja će isto proći.

    moglo bi se reći da je kina prilično zakazala na području osiguravanja priuštivog doma avg kinezu i to se upravo ispravlja.

    kratkoročno mali zastoj a dugoročno će podići stanogradnju na najveće visine.

    živi bili....

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    migra, sta mislis o ovom grafu? Isti taj tvoj graf - China credit impulse, ali u odnosu na globalni manufacturing PMI (i to ne New orders). Treba uzeti u obzir da je credit impulse 12M fwd, sto znaci da, ako je gledati povijesno, ove godine je za ocekivati pad PMI-a globalno. Znacilo bi - bit ce losije prije nego sto bude bolje.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    a kud lošije,već im je GDP rast usporio na 4%,to je za kineska mjerila jednako kao nama pad.

    kini je uvijek rast na prvom mjestu,property je u problemima ali držim da su to namjerno izazvani problemi,da se vrhuška želi dodvoriti narodu sa jeftinijim stanovima koji su objektivno neopravdano skupi,to je posljedica pohlepe kineske "građevinske mafije" i njihovog širenja na sve i svašta,od EV do kozmetike i sve plačeno od onih koji unaprijed financiraju gradnju vrlo skupih stanova.

    vrhuška želi da avg kinez može kupiti stan i da je sretan. + ima još priličan broj kineza koji nemaju svoj stan radi previsokih cijena.

    kada sve to zbrojim očekujem brzo i masivno djelovanje da se digne gdp rast na + 6%.

    olimpijada je na putu i zimski uvjeti nisu pogodni za građevinu ali zalihe se moraju obnoviti ranije.

    i danas novi rast futuresa na DCE za iron ore,reklo bi se ima zdrave potražnje.

    kada će normalizacija u brazilu neznam ali znam da če sigurno doći i da se tada mora nadoknaditi zaostatke.

    a to je trenutno najveći uteg capesizeu dok ostali nemaju utega i za sad plove suvereno kroz poslovično najgori kvartal u godini.

    soy,grain JA će biti dobra podrška,očekujem da će i soy,grain usa biti odlična pordška jer kinezi su bitno povečali surplus i biden će ih natjerati da počiste sve do zadnjeg zrna uključujući i prašinu.

    parana river je postala riječica i usporit će utovar a kad a se jednom raspadne raspored tada kasne i šećer i sve ostalo što sljedi.

    za sada 2022 kreće kao i 2021 sa puno vode na mlin dry bulka osim capesizea,tu će biti neka odgoda sa nadoknadom odgode.

    Files

    image_2022-01-20_205028.png 53.83 kB – 0 Downloads
  • ZB-zagrebačka burza

    • migra
    • January 20, 2022 at 2:55 PM

    ZB : Zagrebačka burza d.d.

    ako nisam pogriješio u traženju nema threada za ZB :/

    ako je potrebno molim moderatora da prebaci.

    prije koju godinu sam imao dobar nos jer sam primjetio isto što i danas primjećujem.

    dionicu van fokusa koja usprkos relativno malom free floatu ima na godišnjoj bazi ima nemale fluktuacije cijene.

    to bi čak i po trejderskim standardima trebalo biti zanimljivo?

    mene je tada prije koju godinu privukla zamisao,vjera,javno izrečena prognoza i očekivanje da bi moralo doći do značajnijeg oporavka ZSE.

    tada sam bio prilično aktivan zagovornik na temi oporavak burze na starom forumu.

    to moje očekivanje je bilo izvedeno iz tada velikog zaostajanja oporavka ZSE u odnosu na strana tržišta kapitala.

    i doista potvrdilo se na najbolji mogući način sa rastom crobexa sa 1500 na 2250(+50%) u tih 7-8 mj kada je sve naprasno prekinuto sa todomorom.

    tko zna di bi tome bio kraj ali zato sada odrađujemo zaostatke zar ne? + neke kamate bi trebali isto pokupiti?

    da sam sebi tada dam na vjerodostojnosti zaključio sam da će logična posljedica mojeg pretpostavljenog oporavka burze biti i značajno povečanje volumena trgovanja.

    i doista to se je dogodilo ali samo do todomora.

    razmišljajući na sličan način tu su se pojavili još neki igrači ,cijena je sa nekih 11 narasla na 16,veći dio sam kapitalizirao a manji ostavio i u zadnjih 6mj sam opet počeo kupovati.

    hoce li ZB opet gore na krilima većih volumene trgovanja na marketu ili nekih starih dimova neznam ali nebi bila senzacija.

    prostora za "arbitražu" ima dosta jer je primjerice u zadnjih godinu dana komparirano sa datumima 21-01-21. i 17.01.22. stanje sljedeće:

    CROBEX +21%

    ZB -13%

    čak su i poslovni rezultati bolji u 2021. nego u 2020. iako oni su u pravilu oko pozitivne 0.

    držim neopravdanim i neodrzivim ovakav odnos gdje market u cijelini raste i na njemu prevladava optimizam a dok istovremeno na ZB prevladava pesimizam te oečkujem arbitražu nekih razmjera u 2022.

    neka ostane zabiljezeno da se ovih dana trguje oko razina 12kn

    Files

    image_2022-01-20_144921.png 22.6 kB – 0 Downloads ScreenShot059.jpg 35.03 kB – 0 Downloads ScreenShot060.jpg 33.23 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 20, 2022 at 12:41 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from migra

    važne stvari se ponekad brzo i lako zaborav više i li manje hotimice/nehotice previde.

    jedna od njih je TCE

    TCE nije jednako SPOT

    trenutno je capesize u fokusu jer nudi priliku za....

    ima li netko da misli da će 2022 TCE za capeize biti na razini današnjih 10k?

    procjene dokazanih analitičara se kreću oko 30k

    u tom slučaju je tih današnjih 10k drvo od kojeg bi trebali ne vidjeti šumu.

    za brodare koji nemaju capesize početak 2022 je bitno bolji od početka nezaboravne 2021.

    a tu dolazimo do još jedne važne stvari a to je da su brodari u 2021 6 mjeseci lovili zalet da dostignu neku briznu(vozarine)

    u 2022 su ušli u utrku sa zaletom i od prve sekunde imaju veliku brzinu,10k iznad BE.

    nije teško logički zaključiti koje će biti posljedice po FI u 2022 uključujuću već i 1Q

    još jedna važna,možda i najvažnija za investitore je činjenica da je 2021 i 2022 samo zagrijavanje,predigra za 2023 i kasnije

    jer za manje od godinu dana kreće penalizacija neefikasnih brodova pri izrazito visokim demolitiom cijenama=scrap će pojačati do jako pojačati.

    brodovi će prema rezalištima a već ih nema dovoljno da sprijeće rast AVG vozarina.

    "nema" brodova niti u planu za gradnju,još manje ih ima za isporuku,u 2023 se očekuje samo 1,5% a toliko će biti i scrapa

    sretno onima koji vide da će negdje citius altius fortius,koji vide bolji risk/reward

    Display More

    Stvar je da dosta brodara imalo duze periode za dio brodova pa prosle godine nisu mogli iskoristit puni potencijal rasta trzista i zarade kao i atpl koji je tek krajem 3Q dosao do 20k, ako ove godine ostane jos dobar demand kao i prosle, a po svemu sudeci oce kako izgleda ne vidim nigdje neki pesimizan s obzirom na ocekivanja analiticara i brodara koliko pratim, onda ce ti efekti pune utilizacije zarade bit puno vidljiviji, a proslogodisnji je vec dosegao za atpl vec bar oko 150mil dobiti i 220mil EBITDA, a vec start godine pocimlje s znacajnijom dobiti u odnosu na proslogodisnji 1Q pa je i startna pozicija kud i kamo bolja.

    Display More

    pokušao sam između redova naglasiti da čak i da ove godine podbace vozarine a šanse za to su izrazito male,brodari bi 2022. završili sa približnom profitabilnošću kao i u 2021.

    pišem to zato jer će večini uz prošlogodišnje vozarine biti iznenađenje bitan rast profitabilnosti u 2022.

    a što će se tek dogoditi ako avg vozarine bitno narastu u 2022?

    nije moj problem,neka to brinu kopneni mornari koji drže konope na obali,nije mi nepoznanica što će biti kada dečki iz strojarnice upale makinu.

    pouzdano znam da najbrži plivači plivaju brzinom od 3,5-4 knots pa plivanje za brodovima nije mudar izbor :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • January 20, 2022 at 12:06 PM

    važne stvari se ponekad brzo i lako zaborave više i li manje nehotice/hotimice previde.

    jedna od njih je TCE

    TCE nije jednako SPOT

    trenutno je capesize u fokusu jer nudi priliku za....

    ima li netko da misli da će 2022 TCE za capeize biti na razini današnjih 10k?

    procjene dokazanih analitičara se kreću oko 30k

    u tom slučaju je tih današnjih 10k drvo od kojeg bi trebali ne vidjeti šumu.

    za brodare koji nemaju capesize početak 2022 je bitno bolji od početka nezaboravne 2021.

    a tu dolazimo do još jedne važne stvari a to je da su brodari u 2021 oko 6 mjeseci lovili zalet da dostignu neku briznu(vozarine)

    u 2022 su ušli u utrku sa zaletom i od prve sekunde imaju veliku brzinu,10k iznad BE.

    nije teško logički zaključiti koje će biti posljedice po FI u 2022 uključujuću već i 1Q

    još jedna važna,možda i najvažnija za investitore je činjenica da je 2021 i 2022 samo zagrijavanje,predigra za 2023 i kasnije

    jer za manje od godinu dana kreće penalizacija neefikasnih brodova pri izrazito visokim demolitiom cijenama=scrap će pojačati do jako pojačati.

    brodovi će prema rezalištima a već ih nema dovoljno da sprijeće rast AVG vozarina.

    "nema" brodova niti u planu za gradnju,još manje ih ima za isporuku,u 2023. se očekuje samo 1,5% a toliko će biti i scrapa

    sretno onima koji vide bolje prilike za citius altius fortius,koji vide bolji risk/reward van shippinga.

  • DRY BULK

    • migra
    • January 19, 2022 at 8:43 PM
    Quote from migra

    u 2021 je vrlo pozitivnu ulogu odigrala soya a za sada i u 2022 ide vrlo dobro.

    https://www.hellenicshippingnews.com/brazils-jan-so…a-strong-start/


    According to Reuters, based on data from the Argentine Naval Prefecture based in Rosario, the Paraná River is currently at a reference height of -0.43 meters. According to Guillermo Wade, manager of CAPyM, this height (which does not represent the actual depth of the river) is the lowest level since the beginning of the current river channel in late 2019.

    “The ships are leaving with 30% less cargo, which, in a Handymax, represents about 13 thousand tons and in a Panamax, 16 thousand tons,” said Wade.

    According to the National Water Institute (INA) of Argentina, the average height of the river in Rosario in January between 1996 and 2020 was 3.55 meters. The lowest level previously recorded had been -1.39 meters, in 1944.


    Argentina: Ships must reduce their cargo capacity by 30% to navigate the Paraná River
    Due to the low level of the Paraná River, ships sailing to the grain ports of Rosario, Argentina's largest agricultural port hub, are carrying 30% less cargo…
    www.datamarnews.com
  • DRY BULK

    • migra
    • January 19, 2022 at 6:39 PM

    u 2021 je vrlo pozitivnu ulogu odigrala soya a za sada i u 2022 ide vrlo dobro.

    Brazil’s Jan soybean exports off to a strong start | Hellenic Shipping News Worldwide


    Quote from Brunos

    Kolega Migra mozete li objaviti prosjecne prognoze za Atpl na temelju one excelice? Dakle prosjecni min, max, mid i koliko je clanova dalo input do kraja upisa? Tnx

    voila brojevi,statistike ii ostalo su tu pa koga zanima :saint:

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 52 stat.xlsx 256.12 kB – 37 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 19, 2022 at 10:58 AM

    postoje dva pristupa u investiranju,jedan kaže nemoj se zamarati onim što će biti za 12mj jer tko živ tko mrtav....

    a drugi kaže širom otvori oči,prije drugih i debelo ćeš im to naplatiti+ 12mj jaaaako brzo prođe i ostaje gorak okus radi ignoriranje te činjenice.

    svima nama ... i sloboda izbora je zakon ali držim da ipak treba sada neke stvari iznjeti da nebi bilo za 12 mj "a tko bi se tome nadao......

    sve to bi palo u vodu ako bi asteroid (evo jedan je upravo prošao pored nas),ako bi supervulkan,vanzemaljci,3.svj rat.....

    nikad se nisam opterećivao takvim stvarima,računam da su nevjerojatno male šanse za mog života pa....

    za 12 mjeseci počinje nova dodatna tektonika na dry bulku kroz EEXI i druge nove propise koji će jako gurati stare brodove u rezališta jer će njihovo korištenje biti penalizirano iz godine u godinu sve većim nametima,ovi stariji od 25g će biti kandidati za odmah prema rezalištima i samo izrazito visoke vozarine će to odgoditi.

    to će biti jedan novi WIN-WIN za dioničare bulkera jer ili vrlo visoke vozarine ili najstariji brodovi u rezališta što će opet imati za posljedicu bitan rast vozarina.

    brodova 25+ ima oko 3%,na prvu ne zvuči nešto ali kada smo već na ovom stupnju utilizacije kada počinje exponencijalan rast na krivulji visine vozarina to je sve samo ne "ništa posebno" kako su nekad govorili generali prošlosti.

    deklarativno smo svi za biti na strani generala budućnosti jer to logično znači bolju perspektivu ali u praksi ima i onih koji bi bili generali budućnosti od 9.30-16h ili do sutra ili do kraja radnog tjedna....

    može i tako samo cijena se često ne kreće po tim obrascima..rizik je tako bitno manji ali u paketu ide i izgledna bitno manja dobit.

    Dali su ovo vremena kada treba max paziti da ne izgubiš ili su ovo vremena kada treba max iscijediti prilike?

    dali su ovo vremena kada je mudrije biti pohlepan ili vrlo oprezan rezimirat ćemo nekad,osobno se držim i dalje da je sada dry bulk kategorija "once in a lifetime opportunity" sa odličnim risk/rewardom.

    NE,nema bez rizika ni ovdje kao u ničemu u životu,samo po domaćoj zadaći bolje prepoznat što bolji risk/reward.

    na shippingu u cijelini vidim jako puno straha,opreza koji i dalje drži večinu daleko od vatre.

    vatra može biti opasna stvar ali da čovjek nije ovladao vatrom mi bi bili još u pečini i jeli sirovo meso,tuširali se hladnom vodom,pokrivali krznom..... zar ne?OK neki i danas to sve jer vole ali mislio sam figurativno.

    Samo pohlepa nije dobro samo oprez opet ništa.balansiramo kako mislimo da je najmudrije ali često smo sputani da ne donosimo odluke bazirane na činjenicama i logici već na emocijama.

    vidim puno emocija na dry bulku koje spriječavaju da mu se pripišu krediti koji stoje CnB.

    Još smo friško izrazito profitabilni i naravno da strahovi izvlače ono najgore iz prošlosti kako bi opravdali bježanje od "vatre".

    traže se dodatni dokazi na dokaze,dodatni rekordi,CnB,dodatni dimovi,vatre,opravdanja koja će potvrditi da NE "izgleda predobro da bi bilo istinito" ,da je održivo.....

    Nikad nesmijemo zaboraviti da je sudbina večine da je u krivu i da je oklada na zabludu večine već sama po sebi komparativna prednost.

    to je dokazano u praksi nebrojeno puta i sam sam se uvjerio xx puta.

    i dalje vrlo mali udio investitora želi preuzeti rizik dry bulka zato su mu i valuacije ovako nisko.

    Zašto,hoće li se to promjeniti?

    veliki strahovi izazvani gubicima iz prošlosti bez dovoljne želje da se sagledaju različitosti u odnosu na prošlost a ima ih i velike su.

    Tko ignorira velike različitosti ne može se nadati dobroj vlastitoj procjeni i prognozi.

    do promjene percepcije će neizbježno doći vidim prve signale,pomalo vrijeme radi za nas.

    Neka oni koji će prije naplate onima koji će poslije spoznati "velike različitosti",može li poštenije?

    najveća velika različitost je da nema divljanja u naručivanju novogradnji pri profitabilnosti neviđenoj 13 godina.

    znači brodovlasnici su spoznali veliku pogrešku i ne režu granu na kojoj sjede.

    u kategoriji starosti brodova 20-25 godina ima oko 5,5% flote mjereno DWT i to će vrlo brzo postati kandidati za demolition.

    sve navedeno upučuje da neće biti moguće pratiti rast demanda pri pojačanom scrapu i niskom orderbooku u godinama pred nama a to sugerira da bi u ovom bullu mogli dočekati da čak i kategorija 10-15g starosti dođe na red za demolition a u toj kategoriji se nalazi 29% DWT čiju nadoknadu je teško izvesti.

    Realno je za očekivati da će u ovom tranzicijskom periodu spuštati starosna dob brodova za demolition pod pritiskom novih oštrih regulativa.

    ovo bi impliciralo da će bull nekog intenziteta na dry bulku trajati i do 10 godina.

    Nestvarno ili realno?ako realno s kojim posljedicama?

    živi bili...

    neka ostane zapisano da danas stoji najbolji bid za ATPL na 375kn jer očito ne vrijedi više kako to Večina percipira iako su vozarine za 4Q bile oko 10K iznad BE a i za 1Q za sada približno tome.

    živi bili....

  • PVCM (Pevex)

    • migra
    • January 18, 2022 at 12:16 PM

    kod zadnjih mojih komentara ovdje cijena je bila 80K a ja sam nudio svoj paketić na akciji po 100k/komad

    sreća da se nije nitko javio ^^

    sada računam sa dividendom 10k a nebi me iznenadilo ni 15k

    nisam nikad ostavio dionicu za penziju.

    s obzirom da je već i prije zadnje divke isplaćena nabavna cijena mislite da bi ova dionica mogla biti dobar kandidat?

    čovjek se navuće na te masne divke koje sjednu prije ljeta kao as na desetku. ;(

    ima li kakvih tračeva na temu prodaje večinskih vlasnika?

    očekivao sam da će JL biti aktivniji nakon skupštine?

    možda i sprema nešto,možda su se i dogovorili,ubacili i njegov paket u ponudu?

    puno je tih starih ili novih možda,samo je divka postojana konstanta.

    nedaj bože većeg zla.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • January 18, 2022 at 10:41 AM

    život je paket odnosno sve u životu dolazi u nekom paketu,promjene na bolje idu sporo (to smo odradili),promjene na loše isto idu sporo.

    TCE se polako diže i polako pada.jedan očekivano lošiji kvartal može imati samo vrlo limitirano negativne efekte,čak u nekim situacijama mogu potpuno izostati.

    biti će opet za večinu onako "kako nebi smjelo biti"

    primjerice nekim bulkerima su u 4q istekli loši dugoročni ugovori i otišli su sada na "loš" spot u 1Q koji je puno višlji od starih ugovora ili su potpisali novi dugoročni ugovor sa bitno večim vozarinama.(u prilogu pregled kako se trenutno ugovara)

    jedan očekivano lošiji kvartal ne može ništa, može i jako neugodno iznenaditi one koji priželjkuju nešto loše.

    eventualno lošiji 1Q bi značilo da se nije prevozilo koliko treba te će se to kasnije morati nadoknaditi pa se kasnije neizbježno pozitivni efekti dodatno pozitiviraju i dizu avg vozarine na dodatno povečane visine.

    da karikiram i plastičnije približim,zamislite krajnost da iz nekog razloga se ništa ne prevozi u 1H,vozarine odu na 0 ali bi se u 2H prevozilo duplo i to bi diglo vozarine >100k to bi dalo godišnji prosjek >50k.

    trebamo se veseliti svakom zastoju,prekidu,usporavanju prijevoza jer to diže godišnje avg vozarine.

    bilo je i prošle godine zastoja na capesize ,dali bi u 3Q vozarine otišle na >80k i avg 33k za 2021 da nije bilo tih zastoja?

    naravno da nebi i zato bez nepotrebnih strahova,paničarenja jer svijet ne staje i on traži svoje i platit će i više samo da dobije što mora dobiti,što duže čeka,što mu više "gori" plaća više.;)

    ušli smo u kaos iz kojeg nema lakog i brzog izlaska a posebice nema šanse dok nije još ni u planu gradnja novih bulkera u količinama koje bi neg utjecale na supply/demand.

    ATPL će na tome jako dobro profitirati a moguće i extremno ili nikad viđeno.

    ATPL radi sastava flote je još u boljoj poziciji jer za manje brodove je izglednost velike uposlenosti najveća.

    ATPL je odlično pozicionirana da iskoristi da je opet došlo vrijeme da dry bulk akumulira veliku zaradu.

    ATPL sada na čelu ima investitora koji razumije što mi investitori želimo.

    držim da bi to bio odlično i za kompaniju da privuče institucionalne investitore koji bi osigurali stabilnost u budućim vremenima.

    uskoro prilika da se dokaže da je sada ovo druga kompanija.

    Files

    image_2022-01-18_100018.png 124.74 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 17, 2022 at 9:59 PM
    Quote from mitkko
    Quote from migra

    za najveći dio a to su vremenske prilike ne može im se pripisivati zasluge,zima je blaga,da je bilo obrnuto bilo bi velike panike.

    ovaj puta im se posrećilo + nije još gotova zima može tu biti još neke panike.


    https://www.reuters.com/article/china-…5-idUSKBN2JL0JB

    moje skromno mišljenje ide u smjeru da je kineska vrhuška namjerno izazvala property krizu kako bi srušila cijene stanova,opravdano jer avg kinez bitno teže kupi stan u odnosu na druge države.nepotreno i neodrživo,sada se to spušta.

    dobra strana je da kina i dalje zaostaje značajno za zapadom po % urbaniziranog stanovništva tako da očekujem građevinski bum u godinama pred nama nakon što se završi prisilna konsolidacija i spuštanje cijena .

    još dodatno na sve nalazimo se i na dnu kineskog kreditnog impulsa te se upravo nalazimo na značajnom usporavanju rasta GDP-a. na samo 4% u 4Q za kineske standarde to je slabo.

    uskoro,vrlo uskoro sljedi snažno stimuliranje,dani se broje,sigurno bi već krenulo ali tu je ta olimpijada koja će isto proći.

    moglo bi se reći da je kina prilično zakazala na području osiguravanja priuštivog doma avg kinezu i to se upravo ispravlja.

    kratkoročno mali zastoj a dugoročno će podići stanogradnju na najveće visine.

    živi bili....

    Display More

    Ja imam puno kraće horizonte, najviše do godinu dana, a evo šta o 2022. kaže i taj članak što si postao:

    China’s property downturn is expected to continue in 2022, with monthly new home prices declining and a liquidity crisis that has engulfed some major property developers.

    Display More

    kineski rast gdp-a od samo 4% u 4Q je garancija da neće trebati čekati 2023,osobno držim da će biti dovoljno dočekati 3. mjesec ili moguće i kraće od toga.

    pri ovakvim vozarinama u poslovično najgorem dijelu sezone možemo s priličnom količinom optimizma očekivati postolimpijski zivot na dry bulku.

    ako ćemo i poslije olimpijade u olimpijskom duhu citius altius fortius i na dry bulku nećemo se žaliti.

    naravno capesize nam nije prvi na pameti a i on će opet rasti kako samo on zna.

    iskreno malo me čudi tvoja velika opreznost,sumljičavost na >desetljeće neviđen pozitivan outlook na krilima OB iz snova i na činjenici da će omikron uskoro prokužiti sve koji nisu cijepljeni ,osloboditi ekonomiju svijeta i svega ostalog,naravno nikad nije bez rizika ali opet odličan risk/rewarda?

    možda i griješim,nebi bilo....

    p.s.

    covid19 za mene je WIN-WIN

    ili congestion ili oporavak ekonomije svijeta i dodatno pojačan rast demanda

  • DRY BULK

    • migra
    • January 17, 2022 at 8:11 PM
    Quote from Infinity

    Vitar u provu.

    Dobro su oni to odradili,jaki su.

    Triba biti oprezan i popratiti razvoj posli OI i ostatka svita.

    ….sa šljemom na glavi da ne izginemo

    za najveći dio a to su vremenske prilike ne može im se pripisivati zasluge,zima je blaga,da je bilo obrnuto bilo bi velike panike.

    ovaj puta im se posrećilo + nije još gotova zima može tu biti još neke panike.


    Quote from mitkko

    Stanogradnja u Kini je i dalje u downtrendu.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    China will supply 6.5 million more low-cost rental homes in 2021-25
    China will supply 6.5 million new low-cost rental housing in 40 major cities in 2021-2025, an official said on Tuesday, aiming to meet rising demand in major…
    www.reuters.com

    moje skromno mišljenje ide u smjeru da je kineska vrhuška namjerno izazvala property krizu kako bi srušila cijene stanova,opravdano jer avg kinez bitno teže kupi stan u odnosu na druge države.nepotreno i neodrživo,sada se to spušta.

    dobra strana je da kina i dalje zaostaje značajno za zapadom po % urbaniziranog stanovništva tako da očekujem građevinski bum u godinama pred nama nakon što se završi prisilna konsolidacija i spuštanje cijena .

    još dodatno na sve nalazimo se i na dnu kineskog kreditnog impulsa te se upravo nalazimo na značajnom usporavanju rasta GDP-a. na samo 4% u 4Q za kineske standarde to je slabo.

    uskoro,vrlo uskoro sljedi snažno stimuliranje,dani se broje,sigurno bi već krenulo ali tu je ta olimpijada koja će isto proći.

    moglo bi se reći da je kina prilično zakazala na području osiguravanja priuštivog doma avg kinezu i to se upravo ispravlja.

    kratkoročno mali zastoj a dugoročno će podići stanogradnju na najveće visine.

    živi bili....

    Files

    ScreenShot048.jpg 28.64 kB – 0 Downloads
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 58
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options