Eto veselih vijesti za dobro jutro (americko, da netko ne pomisli da tipkam iz Crne Gore).
Današnji SPX intraday chart. Sada bi stvarno opet mogla biti bullish reakcija tržišta ako bude "samo" 50 bps. Ludo.
Eto veselih vijesti za dobro jutro (americko, da netko ne pomisli da tipkam iz Crne Gore).
Današnji SPX intraday chart. Sada bi stvarno opet mogla biti bullish reakcija tržišta ako bude "samo" 50 bps. Ludo.
MR se prizemljio.
Poten clean tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) for Fri 4/22 (from 4/21), LRs back to jumping:
- LR1: 19,400(+6000)
- LR2: 17,200 (+3100)
- MR 37: 9,400 (+100)
- MR 38: 12,900 (+300)
Display Moreevo i jedna "slikovnica" zanimljivih korelacija
Čovječe po ovima sa Zero a tek smo počeli padati
A neki grafovi već izgledaju kao da traže dno tipa NVDA
Treba pitat Cramera
Spominjao sam WOLF prije ovdje na topicu... Sve prema planu ide: prvo zatvaranje gapa $108-$105
a onda testiranje dna na $80 i kusur
Imaju doduše ER drugi tjedan ali ne očekujem bajke: to je rijetka chip diona s neg. operativnim CF, gubitaš samo takav
Kad smo kod Cramera... tip je stvarno talentiran ...
He killed 6 out of 7.
Elon, watch out.
Vikinzi već na +5%...vidjet ćemo nakon otvaranja USA.
I? Jel USA otvorila?
Buduci da su narucili dvije novogradnje, to mi govori da vjeruju u dugotrajno dobru perspektivu dry bulka, a ako je to tako, onda mi ova prodaja nikako nije logicna. Da su prodali 20 g star brod ne bih nista rekao, ali ovako...
Naime, trenutno je 1y TC oko 29k USD, sto znaci da su jednostavnim fiksiranjem broda na samo jednu godinu mogli zaraditi vise od 6M USD - to daje P/E malo iznad 3. Ali ako ubrojimo i scrap vrijednost broda broda koja trenutno iznosi 7M USD, to znaci da su brod prakticne vrijednosti najmanje 13M USD vrijednosti prodali za svega 19,5M. Uzmite u obzir i da je samo u ozujku vrijednost bulkera porasla 5-10%. Sta ce biti za 6 mjeseci, godinu dana?
Meni ovo nije nikako logicno. Risk/reward mi izgleda takav da je potpuno nelogicno prodavati ovaj brod. Imas sigurnih 2/3 vrijednosti broda u dzepu za godinu dana... pa zasto to prodavati? Pogotovo sa ovako dobrom perspektivom kakva je trenutno u sektoru.
A ako ne vjeruju u dugotrajni oporavak sektora (kako Marielena kaze - "a nagodinu tko ziv tko mrtav"), pa zasto onda uopce kupuju nove brodove?
Kolega lijepo ste napravili obračun, ali po mom mišljenju počevši od pogrešnih pretpostavki. Trenutni 1Y TC nije bitan jer ne prodaju brod odmah nego tek u Q4, a ne znamo koliki će tad biti 1Y TC. Ako ćemo u priču uključiti vozarine, onda se može gledati kao primitak sve što brod zaradi u narednih 6 mjeseci + na to kupoprodajna cijena, a ne gledati obrnuto i diskontirati kupoprodajnu cijenu za iznos koji bi se možda mogao zaraditi u 2023.
Brodovi su prihodovna imovina i ne mozes ih gledati nikako drugacije nego kroz prihod koji ostvaruju, IMHO.
Display More[2022]
EPS = 27 kn
NAVps = 144 kn
P/E = 1,70
P/NAV = 0,32
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
NAVps prema zadnjoj tablici vrijednosti brodova od Cleavesa (10.04.2022.) iznosi 164 kn.
P/NAV trenutno iznosi svega 0,35.
Display MoreTPNG
45,50 će vjerojatno biti neka zona otpora gdje očekujem nekakav zastoj. Ukoliko se tu formira "build up" - cijena se konsolidira malo ispod te razine, ako ne bude "rejection" svijeća sa velikom gornjom sjenom (na grafu se može vidjeti niz takvi primjera u prošlosti) - velike su šanse da će se rast nastaviti, cijena će napokon izaći iz ovog downtrend kanala u kojem se zadržala više od godinu dana. U tom slučaju je target na oko 54 kn.
Tehničke razine otpora sam ucrtao na grafu.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. TPNG apdejt
Cijena je na toj ključnoj razini na vrhu kanala i tu dosta dobro reagira. Par dana konsolidacije da se RSI malo ohladi i napad na 48-50 bi bio za očekivati.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
TPNG apdejt
Ovo je jednostavno prekrasno. Cijena je napokon izašla iz tog mučnog downtrend kanala i za sada prilično lijepo prati ovu projekciju.
Display MoreDisplay MoreJe, nije 20% sveto pismo, ali eto, to je dogovorni threshold kada i službeno ovo možemo zvati bear marketom.
Pad BDP-a bi potvrdio recesiju, ne bear market. Uostalom, gospodarstvo ne mora nužno biti u recesiji da bismo imali bear market, iako sam prilično siguran da ćemo vidjeti i recesiju. Pisao sam o tome zadnja dva mjeseca pa su me nazivali dežurnim crnjakom.
Ali evo i jedan pozitivan graf, ATPL.
Nazire se simetrični trokut, sada bismo u ovom valu morali vidjeti breakout ako je uistinu trokut, nekako ovako prema projekciji na grafu.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. ATPL apdejt
Cijena za sada prilično dobro prati ovu projekciju, cijena je trenutno na pola puta.
Morao sam rekonstruirati tu "švrlju" jer mi se obrisao stari graf, ali priča je prilično jasna. Vidjeli smo breakout, retest... sada ponovo čekamo veći volumen.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
ATPL apdejt
ATPL je danas probio prijašnji vrh na iznadprosječnom volumenu i za očekivati da je daljnji rast prema 534 kn.
Display MoreDisplay MoreJDPL
JDPL je nepravedno zapostavljen. Graf je dosta bullish.
Zadnjih mjesec dana dionica pokazuje znakove bottominga. Prije 7 dana smo imali breakout iz ovog padajućeg trendlajna i sada gledamo retest.
Prvi target je na cca 70 kn, što je +25%.
DISCLAIMER: Trenutno imam ATPL, JDPL i ZABU. Objavljujem grafove onih dionica koje pratim i za koje mislim da imaju dobar bullish setup - zato ih i imam u portfelju. Trgujete na vlastiti rizik.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. JDPL apdejt
JDPL je doživio jedan propad više nego što sam očekivao, nenadana situacija oko Ukrajine je učinila svoje.
Stvari su se sada resetirale, ideja starog grafa je ustvari i dalje ista, sada je taj ključni trendlajn drugačije definiran.
Cijena je iznad svih EMA-ova koje su također u bullish formaciji, cijena trenutno radi retest trendlajna. Očekujem napad na 61,50, tu nekakav zastoj/konsolidaciju i onda napad na 70 kn.
Uzmite u obzir da imam dionicu pa sam možda subjektivan, a možda i nisam... kako god bilo, ljepota TA je da ćemo ubrzo saznati kako stvari stoje.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
JDPL apdejt
Svi brodari su danas imali značajan dan. Nije trebalo dugo čekati da se i JDPL pokrene, ima još puno prostora da nadoknadi kasno paljenje, tek se odljepio sa značajne razine podrške.
Svaka tebi cast, ali meni je ovo sve samo ne jasno. Ovo je vise kao teaser. Koji su to "razvojni planovi" i ostali neodredjeni termini u tom tekstu?
A jel ti razumijes da tih 90% dobiti nema nikakve veze sa samim brodovima, vec sa dugorocnim ugovorima po kojima ti brodovi voze.
Ma glavno je kolega da vi sve najbolje razumijete ...ne prolaze vam više te vaše šeme ni ovdje ni na JDPL.
Koje to sheme? Daj mi ti onda pojasni tu svoju tvrdnju zasto pola flote ostvaruje 90% prihoda. Daj malo za promjenu napisi nesto a da nije dnevni izvjestaj stanja cijene dionica Vikinga.
Display MoreMislim da se mozemo sloziti da bi bilo puno ljepse kada bi uprava jasno iskomunicirala svoje planove pa ne bismo onda ovdje morali o tome diskutirati.
Takodjer, kriticko promisljanje je inace svugdje i uvijek jako pozeljno. Znamo kako se zovu i kako su prosli sustavi u kojima se slijepo i nekriticki slijedilo vladajuce. Tko je koliko i u sto ulozio je tu manje bitno.
Mislim da je uprava prije godinu dana vrlo jasno iskomunicirala svoje planove što se tiče dioničara:
https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…102003b7572.pdf
S obzirom na dugoročne planove rasta, Politika isplate dividende društva ATLANTSKA PLOVIDBA d.d. (u daljnjem tekstu: „Društvo”) temelji se na konceptu da se optimalan dio dobiti ostvarene u poslovnoj godini zadrži u svrhu daljnjeg investiranja u razvoj Društva.Politika isplate dividende Društva provodit će se u skladu s razvojnim planovima i stanjem na tržištu kapitala, odnosno sukladno rastu neto dobiti, razine prihoda, očekivanom porastu vrijednosti imovine Društva, optimizaciji zaduženosti Društva te potrebi za optimalnom likvidnošću.
U slučaju da su svi gore navedeni uvjeti zadovoljeni, Upravni odbor Društva Glavnoj skupštini Društva predložit će da se dioničarima isplaćuje do 40% konsolidirane dobiti (nakon oporezivanja) u obliku dividende.O prijedlogu Upravnog odbora konačnu odluku o isplati dividende, iznosu i načinu njezine isplate donijet će Glavna skupština Društva.
Sukladno Statutu Društva i Zakonu o trgovačkim društvima (dalje u tekstu: „Zakon“), izvršni direktori su ovlašteni su, uz prethodnu suglasnost Upravnog odbora iz predvidivog dijela neto dobiti, isplatiti dioničarima predujam na ime dividende. Na ime predujma može se isplatiti najviše polovina iznosa dobiti umanjenog za iznose koji se po Zakonu i Statutu Društva moraju unijeti u rezerve Društva. Isplata predujma na ime dividende ne može prijeći iznos polovine dobiti iz prethodne poslovne godine.
Svaka tebi cast, ali meni je ovo sve samo ne jasno. Ovo je vise kao teaser. Koji su to "razvojni planovi" i ostali neodredjeni termini u tom tekstu?
Ne bi me iznenadilo i da smanje flotu i prodaju u sljedećih godinu ili dvije i više starijih brodova dok su cijene na tržištu visoke...90 % sadašnje dobiti ostvaruju sa 6 brodova.
A jel ti razumijes da tih 90% dobiti nema nikakve veze sa samim brodovima, vec sa dugorocnim ugovorima po kojima ti brodovi voze.
Display MoreBuduci da su narucili dvije novogradnje, to mi govori da vjeruju u dugotrajno dobru perspektivu dry bulka, a ako je to tako, onda mi ova prodaja nikako nije logicna. Da su prodali 20 g star brod ne bih nista rekao, ali ovako...
Naime, trenutno je 1y TC oko 29k USD, sto znaci da su jednostavnim fiksiranjem broda na samo jednu godinu mogli zaraditi vise od 6M USD - to daje P/E malo iznad 3. Ali ako ubrojimo i scrap vrijednost broda broda koja trenutno iznosi 7M USD, to znaci da su brod prakticne vrijednosti najmanje 13M USD vrijednosti prodali za svega 19,5M. Uzmite u obzir i da je samo u ozujku vrijednost bulkera porasla 5-10%. Sta ce biti za 6 mjeseci, godinu dana?
Meni ovo nije nikako logicno. Risk/reward mi izgleda takav da je potpuno nelogicno prodavati ovaj brod. Imas sigurnih 2/3 vrijednosti broda u dzepu za godinu dana... pa zasto to prodavati? Pogotovo sa ovako dobrom perspektivom kakva je trenutno u sektoru.
A ako ne vjeruju u dugotrajni oporavak sektora (kako Marielena kaze - "a nagodinu tko ziv tko mrtav"), pa zasto onda uopce kupuju nove brodove?
Zaista nelogično!
I šta ćemo sad?
Kako bi rekli... sada promatramo
Zaista je zanimljivo gledati, slušati, učiti i naućiti kako treba, bi se trebalo i/ili će trebati.
I najbolje od svega sve to besplatno
p.s. I to sve kao da je uloženo 200 - 400 k kn u dionice npr JDPL
Mislim da se mozemo sloziti da bi bilo puno ljepse kada bi uprava jasno iskomunicirala svoje planove pa ne bismo onda ovdje morali o tome diskutirati.
Takodjer, kriticko promisljanje je inace svugdje i uvijek jako pozeljno. Znamo kako se zovu i kako su prosli sustavi u kojima se slijepo i nekriticki slijedilo vladajuce. Tko je koliko i u sto ulozio je tu manje bitno.
Display MorePo meni odličan potez uprave.
Mislim da nije brzopleta odluka ide se na smanjenje zaduženosti.
Manjom zaduženosti ,manji su i financiski izdaci.Popratiti trenutnu situaciju i buduće rizike ako ih bude.
Učenje iz prošlosti nije na odmet.Pameti nikad dosta.
Nekad je Atlanska imala preko 20 brodova i Hotel imperial.
Dosta toga je izgubljeno u nepovrat.
Možda netko ne zna prije 20 godina dionica Atlanske vrijedila je u jednom trenutku 10 kn.
U dobrim vremenima (vremenima ekspanzije kao sto je sada) zaduzenost ne ides smanjivati prodajom prihodovne imovine, vec jeftinijim refinanciranjima i vracanjem duga iz velike operativne dobiti.
Kolega Mittko, mi nismo poslovodstvo i ne možemo uvijek shvatiti a niti znati zašto je uprava poduzela neku mjeru ili donijela odluku. Osobno vjerujem da postoji racionalan razlog za to. Pogotovo ako je brod dugorocno zaključan na nekoj nizoj vozarini ili ima neku zaguljenu klauzulu u pogledu financiranja. A novi brodovi se uvijek mogu i daju prodati i prije isporuke. Tako da….
Sve stoji, ne znamo kako uprava razmislja, siguran sam da imaju najbolje namjere... ja samo razmisljam na glas kako mi ovo nije logicno, salju kontradiktorne signale - kupuju novogradnju, a prodaju srednje stari brod koji je kes masina. Meni to nije nikako logicno.
Ako im fali novaca za novogradnju onda ne bih najavljivao dividendu i gradio Batalu... i to bih sve vrlo jasno pokusao iskomunicirati sa dionicarima... siguran sam da bi to dionicari nagradili.
Buduci da su narucili dvije novogradnje, to mi govori da vjeruju u dugotrajno dobru perspektivu dry bulka, a ako je to tako, onda mi ova prodaja nikako nije logicna. Da su prodali 20 g star brod ne bih nista rekao, ali ovako...
Naime, trenutno je 1y TC oko 29k USD, sto znaci da su jednostavnim fiksiranjem broda na samo jednu godinu mogli zaraditi vise od 6M USD - to daje P/E malo iznad 3. Ali ako ubrojimo i scrap vrijednost broda broda koja trenutno iznosi 7M USD, to znaci da su brod prakticne vrijednosti najmanje 13M USD vrijednosti prodali za svega 19,5M. Uzmite u obzir i da je samo u ozujku vrijednost bulkera porasla 5-10%. Sta ce biti za 6 mjeseci, godinu dana?
Meni ovo nije nikako logicno. Risk/reward mi izgleda takav da je potpuno nelogicno prodavati ovaj brod. Imas sigurnih 2/3 vrijednosti broda u dzepu za godinu dana... pa zasto to prodavati? Pogotovo sa ovako dobrom perspektivom kakva je trenutno u sektoru.
A ako ne vjeruju u dugotrajni oporavak sektora (kako Marielena kaze - "a nagodinu tko ziv tko mrtav"), pa zasto onda uopce kupuju nove brodove?
Display MoreProdan je brod Ston
Poštovani,
u skladu s odredbama Zakona o tržištu kapitala, Atlantska plovidba d.d. obavještava kako je 19. travnja 2022. godine potpisan ugovor o prodaji m/b AP Ston u vrijednosti 19,5 milijuna USD. Ugovor će stupiti na snagu nakon što kupac uplati 15% predujma. Brod će, sukladno odredbama ugovora, biti predan kupcima u IV. kvartalu 2022. godine dokad će njime upravljati Atlantska plovidba d.d. i pri tome ostvarivati značajan pozitivan novčani tijek.
S poštovanjem,
Atlantska plovidba d.d
Takav 10 godina Supramax prema Cleavesovoj tablici vrijedi prosjecno 1M USD vise.
One smijesne procjene brodova na Marinetraffic su posebno zabavne jer je tamo brod procijenjen na 24,5M USD.
Sto margine rafinerija govore o
Oil demand?
Product tanker demand?
moze i bez clarksona🤭
Šta govore?
Burza u Oslu nije radila od četvrtka. Ovo danas na otvaranju je poravnanje sa rastom brodara na US burzi u međuvremenu.
Istina. Niti nasa nije radila od cetvrtka.
Ne ocekujem nikakvo poravnanje sa ovima vani
Ovo što se kod njih događa se zove "arbitraža". Na efikasnom tržištu se ne može dogoditi da se ista firma na različitim burzama trguje po bitno različitoj cijeni. Da se sa GOGL trguje na ZSE, i kod nas bi se ta cijena poravnala.
Display MoreVikinzi u pozitvnoj blokadi na otvaranju....otvorili s plus 12%...
GOLDEN OCEAN GROUP
OSLO BØRS
BMG396372051 - STOCK
NOK 116.15
19/04/2022 - 09:05 CETSince Open
-0.85 (-0.73%)
Since Previous Close
+11.85 (+11.36%)
Burza u Oslu nije radila od četvrtka. Ovo danas na otvaranju je poravnanje sa rastom brodara na US burzi u međuvremenu.
Nasdaq, ovo drzim na oku... trenutno se formira to potencijalno desno rame.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
With yesterday's candle, NASDAQ looking good for a possible medium-term bottom. For a H&S bottom reversal price needs to rally from here towards the neckline at 15,300.