1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. migra

Posts by migra

  • DRY BULK

    • migra
    • January 5, 2022 at 1:07 PM
    Quote from proba

    Vezano za dry bulk ste migra stvarno pogodili. Zanima me koliko je robe prevezeno, količinski, od željezne rude, ugljena, žitarica... i dali je taj veliki demand pokrenuo rast brodara, ili razne nepogode, kao hladna zima, covid mjere, zagušenje luka itd.?

    Poštovana kolegice/kolega na marketu sam od 2003 i doista do 2007. sam se u svojem neznanju bavio "pogađanjem".

    Uspješno jer takva su bila vremena ali od mene su bili uspješniji moji brokeri sa pokupljenim provizijama koje su bile tada puno veće,zahvaljujući dominantno trejderskom pristupu propuštao sam najbolje što mi se nudilo.

    Zauzet privatnim poslovnim inicijativama nisam imao vremena ni ostalo potrebnog za sjesti i učiti a i prinos mi je davao mogućnost da ne moram.

    2008 sam sve poduzetničke inicijative obustavio, posvetio se i učenju,podizanju vl fin pismenosti.

    spoznao svoje nedostatke i odrekao se "pogađanja" i prebacio se na prognoziranje na dostupnim utemeljenim argumentima za vlastite potrebe.

    2009 sam se vratio na market i počeo INVESTIRATI.

    ako bi nekog zanimalo kojim redom i sa kojim rezultatima ima u priloženom linku sa teme "dry bulk"a sve provjerljivo sa napisima na starom forumu.

    2009 sam počeo i prvi puta javno komentirati.

    Na PD sam bio jedan od aktivnijih komentatora i jedan od najmanje popularnih,vidim neku dosljednost u tome. :/

    svima nama po zaslugama i vlastitom izboru :)

    višekratno nagrađen spamerskim glavama na raznim temama ali sve su one bile odličan benchmark za zaradu onima koji su to prepoznali i pravilno po tome postupili.

    malo tko zna da je moj "piratski pozdrav" na kraju pojedinih komentara podsjetnik na te moje spamerske dane,

    nikad neću zaboraviti na jednom komentaru na himr sam dogurao do ocijene 2(dva)%. ;(

    nisam nikad vidio da je to netko uspio,tako to biva kad si previše ispred vremena i sve ostalo previše.... ;)

    isprike na opširnom odgovoru ali potegnuli ste me za tipkovnicu sa "pogađanjem" a trenutno imam previše vremena, a sada napokon i konkretan odgovor na vaše pitanje.

    za dry bulk nisu još dostupni svi statistički podaci za 2021. ali su za prvih 9-11 mjeseci.

    i iz dostupnog se može izvući da je demand rastao snažno,dosta snažnije od supplya što se je izrazito pozitivno reflektiralo na avg vozrine.

    shipping i dry bulk su mi i dalje najveći dio portfelja,nisam prodao već nadokupio neke a neke još nadokupljujem.

    uskoro ću se dateljnije osvrnuti na temi dry bulk pa da ne dajemo previše prostora ovdje kada imamo dvije odlične teme za to.

    možete li s nama podijeliti vaša burzovna očekivanja za 2022. u cijelini ili možda sa pogledom na određeni segment tržišta?

    pozivam i sve ostale da se bez straha izraze svoja očekivanja za 2022.

    tu smo da se zajedno učimo prognozirati,da se usavršavamo,možemo samo imati koristi od toga u budućnosti.

    ima dosta dokaza da je kvaliteno prognoziranje izrazito dobro naplativo uloženo vrijeme.

    nikad nije prerano za početi učiti.

    virtualno investiranje?

    zašto ne dapače,odlična priprema za stvarno investiranje.

    da sam ga osobno odradio nebi propustio ludo zaraditi na atpl 2005-2007 ali i na ostalima.

    payback time ovaj puta sam bio spreman,dokaz da nikad nije prekasno za učiti ;)

    omiljeni citat mojeg omiljenog glumca glasi:

    Be prepared, son. That's my motto. "Be prepared."


    Post

    RE: DRY BULK

    " kad vec spominjemo pogadanje, potrazite sta je migra zadnjih 10 godina pisao na poslovnom na jadroplovu i atplu gdje to leti jer dry bulk leti u nebo. Nekad i corava koka zrno pogodi."

    samo iznimno potežem za ovim činjenicama kada me neutemeljenim objedama napadaju oni koji o sebi govore više nego bi ja trebao.

    sve je dokumentirarano i lako provjerljivo.

    na marketu sam od kraja 2003 ali tek od 2009 sam se uključio u komentiranje(PD).

    od 2008-2009 nisam investirao jer sam čekao da promicatelji…
    migra
    April 27, 2021 at 8:59 PM
  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • migra
    • January 4, 2022 at 9:08 PM

    nikome nebi preporučio sve u jednu dionicu niti nigdje nisam napisao da sam sve uložio u jednu dionicu već "više nego inače"

    zanemario diverzifikaciju.

    diverzifikacija sama po sebi nije garancija pozitivnog rezultata ako netko nebi znao šta radi.

    osobno nemam problema sa "dobiti od dobiti" investirati manje diverzificirano kada sam uvjeren da znam šta radim.

    razumjeti će oni sa dužim investitorskim stažom.

    ulagačka strategija je individualna odluka,podržavam diverzifikaciju a posebno onih sa manje "staža" i držim je boljim izborom.

    nema univerzalnih pravila primjenjivih za sve investitore,svatko gradi svoj vlastiti put.

    sretno svima na tom putu,na sreću se može prilično utjecati učenjem i praksom.

  • oporavak burze

    • migra
    • January 4, 2022 at 3:28 PM

    još početkom 2021.toliko puta s moje strane u komentatorskim sučeljavanjima i na raznim temama najavljen "rezime po

    investitorski" koji nikad u prošlosti s moje strane nije izostao pa rezimirajmo da ne prekinemo stare dobre

    navade.

    moji su favoriti za 2021. bile dionice iz dry bulk segmenta,u samom početku 2021. smo na dnevnoj bazi pratili

    nove višegodišnje vrhove,rekorde,dokaze na dokaze a ipak još mjesecima kasnije je dominatna večina odbijala to

    prihvatiti.

    tako zabavan,predvidljiv,puno puta viđen investitorski obrazac ponašanja da bi opet stavio vl.investitorsku

    diplomu u okladu da ce sve ponoviti i u 2022.

    i u ovom trenutku večina ne želi preuzeti najbolje risk/rewarde usprkos jakim argumentima.

    može li bolje od toga da uz odličnu zaradu ide u paketu i odlična zabava,škola investiranja kao zalog bolje vl.

    financijske budućnosti?

    svi učimo i svakim danom napredujemo i povećavamo izglednost još većih zarada.

    početkom 2021.godine sam prozivao štediše,zakapače,zazidavače,ušivace i ostale poklonike NEinvestiranja na

    tržištu kapitala da dobro promisle i razmotre iznesene kontrargumente njihovoj "strategiji"

    velika večina istih nije razmotrila i zato sada zbrajaju oportunitetne gubitke zbirno mjerljive na skali

    desetine milijardi kn.

    hoće li ove godine razmotriti?

    večina njih vjerojatno neće ali nije to poblem nas investitora jer valucije dionica rastu i usprkos malom

    volumenu,nije li i 2021.dokaz izrečenog?

    biti će i onih zakletih Neinvestitora na TK koji će se sada ipak pokrenuti potaknuti velikim propuštanjem u

    2021.i značajnim inflatornim pritiscima koji neumoljivo nagrizaju novac u banci,čarapi,madracu,zidu ili zemlji

    zakopano.

    neka oni koji će se prije pokrenuti naplate onima koji će poslije,može li poštenije?

    neću sada detaljno ponavljati početkom godine iznesene argumente,neka čita ovu temu unazad koga zanima u

    detalje.

    ukratko sve prognoze su se potvrdile,da sljedi veliki oporavak svjetske ekonomije kao posljedica neviđenog

    stimuliranja od centralnih banaka od vremena 2. svj. rata,da će to neizbježno povući i HR ekonomiju,da usprkos

    koroni život mora dalje(odlična tur sezona) i da sljede godine oporavka i rasta.

    to ce se nastaviti i u 2022. i 2023, gdje još ima puno toga što se tek treba otkočiti od korone i pojacati rast.

    ako neće biti dovoljni postojeći stimulusi ići će novi krug stimuliranja,kao što vidimo kina je opet prva

    započela novi krug.

    u 2022. vidim više razloga za optimizam i ponavljanje 2021. kroz rast svega pa i zarada kompanija i rast cijena

    dionica.

    možda ne neselektivni rast dionica ali ima i onih koje su i dalje fundametalno jako podcijenjene.

    moj favorit za 2022, je i dalje sektor Shippinga,nisu svi segmenti shippinga u istom faznom pomaku na krivulji

    rasta ali svi su odlično pozicionirani za UP.

    najviše sam izložen dry bulku gdje i dalje očekujem nastavak započetog rasta nakon nerazumnog pada (atpl 340) kao

    posljedica psiholoških kolebanja investitora bez realno razumnog opravdanja,to je kratkoročno kolebanje ali je

    odlično prije korekcije demonstriralo potencijal onima koji ne žele biti sljepi pored zdravih očiju što je

    srećom nacionalni sport br.1 pa se i na kremenko paljenje može odlično zaraditi,2021 je bilo još jedan odličan

    primjer.

    trenutno odlična prilika za pozicioniranje sa velikim diskontom u odnosu na zarade i outlook sektora kroz

    izrazito nizak orderbook i očekivani rast svjetskog demanda,više na specijaliziranim temama.

    kao u prošlosti tako i u 2021.nije bilo niti će u budućnosti biti uvjet osobno vl.dubinsko poznavanje kompanija

    za investiranje jer ima alata koji omogućavaju kroz fondove,indexne fondove,ETF-ove i neupučenim investitorima

    odlične prinose.

    upozoravao sam više puta na početku 2021. da neće biti kvalitenog izgovora za propuštanje po vl izboru.

    u 2021. to je bilo nešto između nemudrog i nepametnog izbora.

    NEinvestitori u dionice su u 2021. ostvarili realan gubitak na neangažirani novac a mogli su odlično profitirati

    na realno vrlo malom riziku.

    Nerazumnom ignorancijom jakih argumenata poč. 2021 u prošloj godini propušteni prinosi kroz brojeve za štediše i

    NEinvestitore u dionice na ZSE mjereno sa:

    CROBEX 19,5%

    ETFCRO 17%

    ETFSLO 45,5%

    ATPL 150%

    JDPL 520%

    ovo je samo dio,nastavite niz po želji....

    ne zaboravimo da je inflacija odnjela u vjetar 5% vrijednosti novca.

    promašaj štedisa i neinvestitora iz 2021. će biti skupa škola za dugo sjećanje.

    tko želi neka slobodno izrazi svoje očekivanja i prognoze za 2022.

    rezime po investitorski neće izostati a argumentirane prognoze imaju veću težinu od istih bez argumenata.

    p.s.

    svi su dobrodošli u raspravu,iskustvo me potiče da zamolim da preskoče oni koji nebi imali baš ništa za

    napisati i vlastitim kontraargumentima pobijati osim izraziti frustracije po njihovim mjerilima sa predugačkim i navodno nerazumljivim i

    neupotrebljivim "plahtama",koje BTW nitko ne mora čitati ali u praksi je višekratno dokazano da nekima koji ne mogu odoljeti

    zna ponekad izazivati neželjene nuspojave ako nisu u skladu sa njihovim trenutnim ciljevima.

    p.p.s.

    zima je tek počela,nekako se mora pikratiti vrijeme?

    a tu je i hvale vrijedna akcija ministarstva obrazovanja koja kaze " Ako želiš znati i želiš osjećati...ČITAJ!"

    velika štete da i ministarstvo financija ne prepoznaje potencijal i ne nadoveže se sa sugestijom za nasušno

    potrebno financijsko opismenjavanje.

    ja bi to preformulirao u "Ako zeliš pun novčanik i riznicu čitaj,uči,ulaži u vl financijsko opismenjavanje i

    nećeš požaliti vremena i truda,biti će puno razloga za dobre osjećaje svih vrsta."

    ima nas nemalo koji smo praktično dokazali da je to najisplativija odluka u životu.

    ako netko ima kraću verziju neka predloži pa da pošaljemo Z. Mariću.

  • oporavak burze

    • migra
    • January 4, 2022 at 2:27 PM

    tko želi,ima potrebu,mora neka uzme za zlo ali kako sada ne napisati "jesam vam rekao" kada sam eseje ispisao elaborirajući svaki pojedini argument do zadnjih detalja od samog početka 2021 ali i od kraja 2020,neke ponavljajući da sam i sebi postao dosadan pa su neki komentatorski oponenti dobili mlade,neki prožvakali svoje teško stečene investitorske diplome.

    neki su naprotiv i odlično profitirali na odrađenoj domaćoj zadaći.

    prognozirao sam da će 2021. na ZSE biti ono što je i bila,ispala je i nešto bolja od mojih najava i očekivanja koja su gotovo uvijek u startu Večini "nerealno" preoptimistična a na kraju se često i kao takva pretvore u konzervativna i nedovoljno optimistična.

    dali se je opet po XX puta u nizu potvrdilo da se treba roditi pod sretnom zvijezdom ili su u pitanju

    neki drugi razlozi kao kvalitetno odrađena domaća zadaća?

    bila je prilična količina konfrontacija početkom 2021. na pojedinim temama tako da su i moderatori imali pune

    ruke posla.

    i opet se je dokazalo da se za dobrim konjima(dionicama i komentatorima) praši i unaprijed a ne samo iza.

    oni koji su na vrijeme razmotrili "prašinu" kroz iznesene brojne argumnente i u skladu s time preuzeli odgovarajući

    risk/reward imat će razloga za upisati 2021.g u sami vrh najboljih investitorskih godina.

    za mene osobno 2021 je bila jedna od boljih investitorskih godina.

    moje javno iznesene prognoze i očekivanja je popratila i adekvatna politika investiranja.

    malo bahato,malo rizičnije ali sam u dogogodišnjoj karijeri propustio dovoljno da me

    iskustvo natjeralo da jače nego inače primjenim popularnu tezu "diversification is ignorance protection".

    iskreno psihološki ipak je lakše kada investiraš dobit od dobiti,manje si sputan.

    once in a lifetime opportunity kategorija investitorske prilike se ne pruža često.

    oni koji to još nisu spoznali znači da su na početku investitorske karijere pa će biti još takvih prilika.

    bolje učiti na tuđoj koži ali život i je priceless baš zato što svi najčešće učimo na vl koži.

  • oporavak burze

    • migra
    • January 4, 2022 at 11:44 AM

    a zašto ovakvo mrtvilo na vrlo aktualnoj temi s obzirom na pomake u zadnjih godinu dana?

    pretpostavljam da to ima neke veze sa vlastitim izborima u 2021. i da večina opet nije mudro birala? :/

    čestitam uspješnu 2021. svima koji su si tako izabrali i želim svima što uspješnije vl. izbore u 2022. :thumbup: :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 7, 2021 at 11:17 PM

    Iron ore eased by US$5.50 a tonne or 2.6% to US$202.85 a tonne in the latest session. (CFR Tianjin Port)

    stiže novi vjetar(prilog) sa zapada.

    vrijeme je da se rastegnu jedra ;)

    odlučio sam da ću i ja malo prakticirati :saint:

    p.s.

    vrijeme je za godišnji,tika-taka ,ili tik-tok radi svoje tko misli da mu je mudro neka se bori protiv nje.

    piratski pozdrav 8)

    Files

    image_2021-06-07_230852.png 111.14 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 11:55 PM

    good morning

    Iron ore eased by US$2.85 a tonne or 1.3% to US$208.35 a tonne in the latest session. For the week iron ore advanced by US$18.80 a tonne or 9.9%. (CFR Tianjin port)


    Asian spot coal benchmark prices (Newcastle 6,000kc) have surged this week to a 10-year high of more than $123 per metric tonne

    Australian thermal coal prices head north amidst increased ex-China demand

    Australian coking coal prices surge on demand in ex-China market

    India: Govt allows flexible coal usage to reduce power generation cost

    Indonesia: HBA coal price rises to 2-year high on strong Chinese demand

    South Africa: The curious case of escalating thermal coal prices in CY'21

    India: Reliance Ind increases pet coke price for 12th month in a row

    China emerges as second leading export destination for South African coal


    Files

    image_2021-06-06_232604.png 175.68 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_234410.png 138.5 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_234534.png 86.59 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_234632.png 125.42 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_234719.png 105.49 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_234808.png 117.17 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_235236.png 176.23 kB – 0 Downloads image_2021-06-06_235335.png 67.22 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 4:30 PM

    sljedi tektonika u shippingu jaaaako dugo neviđena,sve upučuje da će se scrapati kao nikad i voziti sporo kao nikad.

    po marfiju moguće i da će i demand biti kao nikad.uz to što već supply je i ostat će godinama na dnu kao nikad.

    tko pogodi najizgledniji scenarij po pitanju posljedica sinergije svih važnih komponenti ako eventualno razmotri,mogao bi bitno podebljeti svoju riznicu.

    možda i griješim nebi bilo....

    :saint:


    The proposed mandatory measures have already been approved by IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC) and are expected to be adopted when the MEPC meets for its 76th session from 10-17 June, 2021.


    https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/…oved-ahead-to-r


    uskoro će na zlatnokokim željeznim grdosijama biti naljepnice kao na frižiderima,škrinjama,klimama,pečnicama....

    od A do E.

    u paketu će ići i posljedice,koje će platiti krajnji potrošaći,mi potrošaći imamo priliku za odličan hedge protiv tih troškova.

    da vidimo tko će se sjetiti i primjeniti,sve je "nacrtano" i izreciklirano >10x već mjesecima :/ :S

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 3:59 PM
    Quote from jasko

    Chinese grain demand offers ‘significant boost’ to panamax earnings

    The pressure for grains remains solid, with the Chinese appetite unlikely to vanish anytime soon. This is likely to provide healthy seaborne volumes for bulkers, especially panamaxes, boosting freight rates

    The strong container shipping sector will drive many agricultural consignments to the dry bulk segment because of equipment shortages and high freight rates, according to Ocean Analytics founder Ulf Bergman https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1137026/Chin…anamax-earnings

    kontejneri su učinili čudo za dry bulkere u 2021 a najbolje je što to i dalje pojačava.

    svakim dizanjem cijena prijevoza kontejnera a rastu iz dana u dan na novi ATH,teret se dodatno seli na stranu dry bulka,naravno gdje je moguće ali pošto se balansira oko linije pune uposlenosti i najmanje prebacivanje može učiniti veliko povećanje vozarina za dry bulkere.

    Yantian port in Shenzhen, one of the world's busiest in China has been partially shut due to Covid outbreak.

    Congestion Grows in China’s Yantian Port due to COVID-19 Outbreak

    The container shipping industry and global supply chain from China are facing a fresh challenge due...

    kontejneri su i zaslužni i dalje će to činiti,u smanjivanju želje za new ordering.dižu cijene svih novogradnji,popunjavaju slobodne slotove u bližoj budućnosti što dodatno demotivira dry bulkere od čekanja,već ih usmjerava na SH gdje je realno za očekivati nastavak započetog trenda.

    držim da će kroz potražnju najkasnije za 3 mjeseca doći do novog značajnog skoka cijena SH.

    posljedice za sve povezane "posude" neće izostati  :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 3:30 PM
    Quote from gigic23
    Quote from migra

    zanimljiva podudarnost?

    na kontejnerima trenurtno koliko tisuća vozarine približno toliko mil$ zlatnokoka grdosija stara 10 g.?

    ako bi to ekstrapolirali na naše zlatnokoke grdosije ispada da su još značajno podcijenjene?

    pitanje za mil$?

    neznam za vas ali meni pomalo kopkajuće zvući dilema koliko bi tek mogle biti podcijenjene

    ako uskoro po očekivanjima krenu te vozarine na nove,višlje razine. :/

    hoće li po marfiju opet biti "a to tako smije?'" i po pitanju cijena SH na dry bulku?

    :saint:

    p.s.

    naravno sve je to još friško na dry bulku,treba vremena da se to isprocesuira ,da sjedne,da se donese odluka,da se realizira....

    DA šteta da se na marketu ne može retoaktivno kupovati šta ne?

    već se mora kupovati budućnost koja je nekad teže a nekad izrazito lako predvidljiva pa uključuje "neopisivu lakoću dioničarstva"

    život može biti i ovakav i onakav,sve ovisi o načinu konzumacije slobode izbora. ;)

    :saint:

    Display More

    Evo za moguću komparaciju i korelaciju na povijesnoj razini prikaz vrijednosti dnevne vozarine 1 Yr TC i vrijednosti 15 YR SH panamaxa. Potencijal konvergencije i usklađenja??

    Display More

    potencijal je tu,nije sporno.

    ako se mene pita tu je samo jedna nepoznanica a to je kada točno će tika taka i po ovom pitanju presuditi nestrpljivima,neinvestitorima....

    borba protiv vjetrenjača,piljenje konopa na katapultu,slaganje kule od karata.........nastavite niz po želji.

    večini je predodređena sudbina nešto iz kategorije već viđenog u zadnjih 6 mj.

    možda i griješim,nebi bilo....

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 3:01 PM
    Quote from mitkko

    Ne pise da Simandou nece uspjeti, vec da ce proci 5-10 godina dok se pokrene ozbiljnija proizvodnja. Ovo pisem u kontekstu tvrdnji da ce Afrika vec "sutra" izbaciti Australiju iz igre - nece, takve stvari se ne dogadjaju preko noci, koliko se god Kina inatila.

    pa upravo sa tih "5-10 godina" se ne slažem,zato sam i replicirao.

    oni koji su pesimistični,oni koji su odustali od tog projekta nisu imali 2 od 3 neophodna uvjeta za uspjeh.

    a)neograničene fin resurse

    b)izrazito jak motiv koji nadilazi ekonomsku računicu,koja nije sporna pri 200$/t ?


    Quote from migra

    ...

    ići će to bitno brže od očekivanja svih pesimista jer novac nije problem,znanje i iskustvo nije problem,motiv je izrazito jak.

    tko želi nek se kladi na njihov neuspjeh,nebi mu bio u koži.

    rezime nekad po investitorski.....


    i zato je moja oklada ide 99% na uspjeh kineza u tom projektu koji može pozlatiti zlatnokoke grdosije dry bulka

    i bitno ranije od "5-10" godina".

    "masivni napredak" je reativan pojam pa....

    pratit ćemo jer ovo je potencijalno dodatni zlatni rudnik dry bulka koji može napraviti raspašoj u rastu vozarina u sljedećih nekoliko godina.

    700 km želj. pruge je za kineze piece of cake,uvjeren sam u to.u tome su svjetski prvaci bez premca pa.....


    President of Kingho Energy Group, Colin Ding has said he is very happy to come to Sierra Leone and will do more to invest in the country. Mr Ding made this statement in the early hours of Tuesday 18th May 2021 on his arrival at the Freetown International Airport. He is leading a group of investors from the People’s Republic of China to review the progress of the current Kingho projects across the country.

    In addition, the President of Kingho Energy Group said that he is also very happy to see the massive progress being achieved by Kingho projects in Sierra Leone

    The mines, railway and port all started official operation in early March 2021.

    https://www.thesierraleonetelegraph.com/head-of-chinas…n-sierra-leone/

  • DRY BULK

    • migra
    • June 6, 2021 at 11:58 AM
    Quote from gigic23

    Evo novih informacija za kontejneraše, nikad ne reci nikad. Znaći 42 mil$ za brod 2009 godina kinesko brodogradilište. Takav brod je prije 9 mjeseci bio cca 9,5 mil$. Cca +340%

    Container Blandine 2009 5.301 TEU 65.700 Zhejiang Ouhua SB 2021-lip-02 USD 42,00 Peter Dohle Clients of Maersk

    zanimljiva podudarnost?

    na kontejnerima trenurtno koliko tisuća vozarine približno toliko mil$ zlatnokoka grdosija stara 10 g.?

    ako bi to ekstrapolirali na naše zlatnokoke grdosije ispada da su još značajno podcijenjene?

    pitanje za mil$?

    neznam za vas ali meni pomalo kopkajuće zvući dilema koliko bi tek mogle biti podcijenjene

    ako uskoro po očekivanjima krenu te vozarine na nove,višlje razine. :/

    hoće li po marfiju opet biti "a to tako smije?'" i po pitanju cijena SH na dry bulku?

    :saint:

    p.s.

    naravno sve je to još friško na dry bulku,treba vremena da se to isprocesuira ,da sjedne,da se donese odluka,da se realizira....

    DA šteta da se na marketu ne može retoaktivno kupovati šta ne?

    već se mora kupovati budućnost koja je nekad teže a nekad izrazito lako predvidljiva pa uključuje "neopisivu lakoću dioničarstva"

    život može biti i ovakav i onakav,sve ovisi o načinu konzumacije slobode izbora. ;)

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 5, 2021 at 2:16 PM
    Quote from mitkko

    Zanimljiv clanak o Simandou.

    https://www.google.com/amp/s/stockhead.com.au/resources/simandou-iron-ore-exports/%3famp

    Eames was involved on project development in Africa with Xstrata and Glencore and warned the history of African iron ore developments showed it would be no easy task to bring it online in the timeframe being put forward.

    “Even if you could get through all of this mess of corruption, government relations, history and even if it proved to be economic, and the last design Rio did proved not to be economic, you’ve still got 8-10 years even if it’s physically possible for all of that ore to reach market,” he told Stockhead.

    “And even after all of that you’ve got in the order of 60-70 million tonnes, which is not going to move the dial.

    “In my opinion, the people who talk about Simandou have absolutely no idea of the practical challenges or the real issues involved in developing that resource.”

    Display More
    Quote from mitkko

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-marke…nd-sustainable/

    Dry Bulk Market Exceeds Expectations, But is The Current Trend Sustainable?

    As has already been stated in previous market views, the duration potential of this rally is still unclear. Thinking about how dependent this momentum is to the anticipation of a strong recovery from the Covid-19 pandemic and you can quickly see the exposure present from things not going as expected. Moreover, we should not forget that a steep rally in commodity price levels is not without its cost”.

    “The inflationary pressure can derail things, especially if we see the costs being transferred to end consumers, with a direct effect in consumer confidence and spending levels. In other words, multiple variables must move attuned, with less asymmetries in-between, in order for an upward momentum to be sustained for a longer time period. Does this mean that a small “pause” in commodity market is needed at this point?

    Simandou i još nekoliko njih će uspjeti.

    zašto?

    više je razloga a treba li ići dalje od činjenice da ga se je primila država sa najvećim suficitom na svijetu?

    da taj suficit i dalje raste i da će se to nastaviti.

    kinezima je to i stvar ponosa nacije,znači cijena je sitnica(nije bitna),ekonomska isplativost i viši ciljevi su dvije potpuno različite stvari.

    kinezi ne moraju (mogu si to priuštiti) u svemu imati financijsku racunicu,tako to rade veliki moćni,mudri....

    ići će to bitno brže od očekivanja svih pesimista jer novac nije problem,znanje i iskustvo nije problem,motiv je izrazito jak.

    tko želi nek se kladi na njihov neuspjeh,nebi mu bio u koži.

    rezime nekad po investitorski.

    rast cijena coomoditiesa je bio izrazit u nerealno je očkeivati nastavak tog trenda unedogled.

    za nas je i ovo više nego dovoljno da potakne rast supplya commoditiesa.

    demanda ima i biti će ga još više.

    covida radi zaduženost se je digla na višlju razinu a to znači da treba podići ekonomiju kako bi se dug relativno smanjio.

    stimulusi neviđeni od 2. sv rata su tu da pomognu u ostvarenju tog cilja.

    demand će rasti,orderbook u podrumu,ide EEXI.....

    držim da je puno prepohlepno tražiti više od toga pri već činjenici da smo blizu točke "van kontrole".

    već smo je prešli ove godine 2x a približavamo se još jednoj,poslovično sezonski najmoćnijoj.

    napeto je,nek nam bude kako smo si izabrali.

    p.s.

    samo kina može i to samo odgoditi ali držim da bi im išao u paketu i račun koji bi i oni teško "progutali" pa je to

    na jako tankom i dugom štapu,ako netko voli baš takve izazove.,risk/rewarde....

    p.p.s.

    izgledno,vrlo izgledno,95%.....

    sve se to može pokazati i kao promašaj,nebi bilo prvi put....

    ako smo pehisti može nam i pasti metak na glavi slobodnim padom,može nam avion pasti na glavu,može se crijep otkinuti sa krova....

    može puknut guma na 200km/h,može otkazat autopilot na tuđem gliseru,može puknut sajla na žičari,može erupcija vulkana kada smo preblizu,može još na tisuće drugih stvari poći po zlu u životu ,ništa nije nikad sigurno osim da:

    a)svi se rađamo da bi umrli

    b)svi koji "štede" praktično ostvariju realno negativan prinos radi inflacije koja će pojačati pa će se još više gubitaka ostvarivati.

    c)dominantna večina koja prakticira kockanje,kladionicu,igre na sreću svih vrsta su na većem ili manjem gubitku.

    d)sigurno je i da smo i dalje među financ najnepisminijim narodima

    e)da večina ljudi nije zadovoljna svojim financ položajem i ne vidi gdje je problem

    f) ide EP u nogometu pa će biti još manje vremena za vl fin opismenjavanje

    nastavite niz.....

  • DRY BULK

    • migra
    • June 4, 2021 at 11:31 PM

    zanimljiva vremena svjedočimo i participiramo.

    na FFA dan je krenuo u jakom minusu a završio u jakom plusu.

    vrlo volatilno ali ovo je rani stadij,uvod,predigra.... pa je i očekivano

    ono što je super da se radnja zadnjih 6 mjeseci odvija u gornjem rasponu scenarija.

    super za mornare na palubi a ne baš super za kopnene mornare.

    pri slobodi izbora koja je i dalje na snazi nitko se nema pravo žaliti,ljutiti..... :/

    :saint:

    Files

    image_2021-06-04_231508.png 64.92 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • June 4, 2021 at 10:47 PM

    https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/…supramax-market

    .....The Supramax market has gone from strength to strength so far this year, with these vessels now earning a premium over all of the other designs assessed by the Baltic Exchange. Since the start of the year, freight rates for these ships have surged by 138% to over $27,000 per day. This is the greatest YTD percentage gain of all of the dry asset classes, and while these ships often outperform Capes in weak markets, this kind of premium while the wider market is so strong is almost unheard of. Over the last few weeks, the Baltic’s assessed 58k dwt ship has also clawed back a premium to the 38k dwt Handy, after trading at near-parity last year.....


  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • June 4, 2021 at 2:54 PM
    Quote from tin

    BPI 5 T/C routes 82500 26400 332

    BSI 10 T/C routes 58328 26941 89

    BHSI 7 T/C routes 38200 24065 8


    Opet su svi brodovi ATPL u plusu...baš nas ide....

    još izraženija situacija u odnosu na onu kada je prije CNY capesize tonuo bez kraja a manja braća neusporedivo manje.

    za sada nema još ni toga,to je za nas vrh vrhova jer dokazuje da manja braća oporavkom svih ostali minor bulk segmenata ima svog tereta preko glave.

    koji je najizgledniji scenarij kada se na to "preko glave" za manju braću u bliskoj budućnosti pridoda i neizbježni vapaj capesizea za pomoć?

    nije baš teško predvidjeti koje će biti posljedice samo treba mrvicu...

    :saint:

    p.s.

    Da,naravno u ničemu u životu pa ni u dry bulku nema u potpunosti bez rizika ?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • migra
    • June 4, 2021 at 2:16 PM
    Quote from tin

    https://www.braemarscreen.com/

    ...tek što sam napisao a oni okrenuli u plus...

    kineske zalihe iron ore i gotovih steel prozvoda sugeriraju da dišu na škrge koje nemaju ;)

    nema tu nikakve neizvjesnosti,odnosno beznačajna je.

    plus svako odgađanje povećava izglednost još veće vode koja će se odjednom sručiti na mlin dry bulka.

    samo neka oni španaju katapult do krajnjih granica i biti će još više razloga za radosti.

    zakoni su to prirode i fizike,tko misli da mu je mudro kontra toga neka pokuša,bit će to iz kategorije priceless.

    :saint:

    p.s.

    moguće da kinezi sada namjerno apstiniraju kako bi pokušavajući na škrge dočekali povećanu isporuku iz brazila u 2H koja se najavljuje ali rade račun bez krčmara ;)

    tko je "krčmar" i tko će biti taj koji će staviti pare u đep?

    onaj tko pogodi i pravilno se pozicionira ove godine će biti veliki frend sa djedom božičnjakom ;)

    rezime neće izostati

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 4, 2021 at 1:52 PM

    izrazito važnu ulogu oduvijek su u svjetskoj trgovini imali međunarodni odnosi,geopolitika....

    ono sa Trumpom ne ponovilo se nikad više,upravo on je krivac što se je onaj rast dry bulka 2016-2017 prekinuo,praktično odgodilo se neizbježno,prolongiralo,samo je sada intenzitet tog oporavka bitno jači,mnogi ga drže nerealnim radi tog intenziteta ali to je upravo radi zanemarivanja te odgode gdje se sada sinergiziraju dodatno efekti odgode.

    odnosi australija -kina odigrali su i dalje to čine sa velikom izglednošću da će toj i pojačati,veliku pozitivnu ulogu za dry bulk.

    odnosi usa-kina su se izrazito poboljšali i sve upućuje da sljede još veće blagodati,da će kinezi voziti iz usa sve što je teoretski moguće,uključujući i coal a to su dodatne tonmilje od kojih ti se zavrti....

    vrlo izgledno da će i to potrajati min o kraja bidenovog mandata,znači još 4 g.

    više nego dovoljno da se na dry bulku materijalizira iz kategorije once in a lifetime opportunity.

    https://www.hellenicshippingnews.com/china-upbeat-o…-common-ground/

    China hailed on Thursday the resumption of “normal discussions” with the United States on the trade and economic fronts, apparently keen to move beyond a trade war as it said both sides aimed to resolve issues pragmatically....

  • DRY BULK

    • migra
    • June 4, 2021 at 1:08 PM

    demand na svjetskoj razini jača svakim danom i taj trend će još dodatno pojačati kako će covid utjecaj slabiti.

    kina ne može spriječiti glad svijeta za čelikom,ona može samo nešto smanjiti vlastitu ali to bi imaloi svoju veliku cijenu.

    time bi i prepustili drugima ono za što se desetljećima borili,za dominaciju u tom sektoru koji je i močna poluga međunarodnih odnosa.

    ma ne vjerujem,bojim se da su oni premudri za "zapad",iz ničega su se zapadnjačkom tehnologijom i svim ostalim izdigli iznad.

    toliko da već ima naznake paranoje na zapadu,pri tome ne ulazim u to koliko je opravdana.

    nije se pazilo,duh je izašao iz boce i sada ostaje da vidimo kakva mu je narav?

    obično su svi duhovi dobri dok moraju biti takvi a kada više ne moraju,manje željeni scenarij je izgledniji....

    to je iz današnje perspektive ipak daleka budućnost pa.....

    da vidimo tko će prije toga uzeti ono što se nudi na dry bulku....

    i tko će koliko uzeti a sve upućuje da i dalje tika taka radi protiv onih koji drže da se stigne ...

    2/3 Q2 su iza nas ,vozarine odlične,posebice za manju braću i bez naznaka popuštanja i usprkos značajnom psihološkom pritisku capesize segmenta.

    prilično predvidljivo već danas za cijeli 2Q kada su avg vozarine u pitanju.

    tik-tak,tik-tok ili tako nekako...

    p.s.

    trebalo bi biti nešto lakše donjeni odluku kada je i za 3Q po futuresima izgledan nastavak vrlo visokih vozarina.

    moj naklon onima koji mogu i to ignorirati iz svojih razloga kao izgovor za nepreuzimanje ovog risk/rewarda.

    možda i ja griješim,nebi bilo....

    :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • June 4, 2021 at 12:06 PM


    DA, za capesize "su ključna sljedeća 2 tjedna" ali svi znamo da on može u danu up 10-20% pa....

    manja braća "plove" više nego stabilno pa..


    Baltic Capesize index -5% to $21k/d
    Brazil/China -4% to $21k/d

    Jul FFA -4% to $30k/d
    Aug FFA -0% to $33k/d

    https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-main-in…pesize-segment/

    Capesize futures are at a steep contango versus spot, but in reality the spot index is approaching an important inflection point that in the past has turned rates around. As chart below shows, early-to-mid June has been a consolidation period for Capesizes (bold line is 2021)

    Files

    image_2021-06-04_120846.png 244.63 kB – 0 Downloads
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™