1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. 5. Element

Posts by 5. Element

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 8, 2021 at 12:14 PM

    Nema animoziteta, kolegice, izmedju dionicara, nego izmedju normalnih ulagaca s jedne te drukera i navlakaca s druge strane.

    Jos od prosle godine, kad je Atpl bila ispod 200, suocavam se s takvima, a lijepo sam im govorio, decki, vlak ide, to je to... Ali ne, pljuvacnica na najjace. Samo sto me nisu katranom namazali.

    A sad kad su propustili 100 i kusurce % rasta, e sad pljuvanje po Atpl i pokusaj navlacenja na Tpng da se nadoknadi propusteno, i to ne temeljem fundamenata jer ih nema nego temeljem ciste navlakuse.

    E nece ici, drugari, nece, jer sutjeti necu, a moj maleni glasic mozda ponekome ponesto i znaci.

    Hvala svima na paznji.

    Idem na kupanac.

    Do slusanja!

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 8, 2021 at 9:27 AM

    Ni ja ne vidim razloga da se kad ja napisem da 20ak mil kn dobiti, sto ce valjda biti ove godine, predstavlja P/E=20, ne kaze "da, u pravu ste, to je stvarno tako". Jer to jest stvarno tako.

    Dokle god se na ovu jednostavnu i istinitu konstataciju odgovara s kilometarskim plahtama, a ne s jednostavnim prihvacanjem te cinjenice, to sugerira da se ovdje ima problem s cinjenicama.

    A ne samnom ili s nekim tko samo prenosi cinjenice.

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • 5. Element
    • August 7, 2021 at 10:42 PM
    Quote from Flight
    Quote from Kvark

    Cini se da ovaj sektor ima perspektivu i da ide na bolje, ali cim pomislim uloziti sjetim se naimovih postova u kojima je svojevremeno opisivao situaciju u samoj kompaniji i kako trezor nema stvarnu namjeru kupnje, da je vlasnik nekorektan, da su fondasi ušli privučeni pričom o povratu i dividendi koji se očito do danas nije ostvarila kako je bilo rečeno i planirano. Kaze da Zabini fondovi vise nikad nisu ulazili jer ih je ekipa oko “trust-a” prljavo odradila s namjerom i kasnijim stvarnim delistanjem dionica TNPL sa burze.

    Cini se da je bio upucen jer je i sam rekao da mu je najveca prepreka ulaganju u ovu dionicu uprava i vlasnici.

    Sad se kod mene javlja konflikt izmedju perspektive sektora i poslovanja same kompanije/uprave.

    Svojevremeno sam dobro zaradila na ovoj dionici i vuce me opet, ali ako su Zabin fond (ili fondove kako naim kaze) uspjeli "odraditi", cemu se ja mogu nadati?!

    Mozda bi za pocetak mogla neke postove i zaboraviti. Nije dobro svasta pamtiti. :))

    A po čemu je taj tvoj Naim “vjerodostojan” procjenitelj buducih događaja?

    Display More

    Po tome sto je to sve istina.

    Ja se isto sjecam jako dobro te price, delista, odradjivanja mirovinaca, cista prevara sve skupa.

    I onda mi netko prica o tome da je TPNG super firma, a ATPL ne valja... Svasta.

    ATPL, kakva jest da jest, su gospoda za ovo ovdje. Gospoda. Ovo su sibicari. Klosari.

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • 5. Element
    • August 7, 2021 at 4:23 PM

    Kolegice, posteno iznosite sve argumente.

    Znaci, trenutno, ovo je preskupo. Taman i da se napravi 20 mil dobiti u 2021 to je multipla 20. Ako netko zeli platiti jos skuplje, samo naprijed, ovo je slobodna zemlja, i svi imaju pravo za svoje pare da narucuju pesmu koju god hoce.

    Ali, postoji mogucnost zaokreta... Da, postoji. I on je izgledan. Samo ne znamo kad ce se to desiti. Mozda krene uskoro, a mozda za godinu ili dvije. Kad jos bolje sazriju fundamenti.

    Upravo tako je bilo i na rasutim teretima.

  • Turističke dionice i perspektive

    • 5. Element
    • August 7, 2021 at 4:09 PM

    Porec, Valamar Parentino isto krcat, uglavnom Srbi, Austrijanci, poneki Nijemac, Madzar i Hrvat. Moj slobodni dojam.

    Jako dobro, sjajan odmor.

  • Turističke dionice i perspektive

    • 5. Element
    • August 7, 2021 at 9:24 AM

    Malo jest off topic...

    Ali ovo s privatnim rivama je poprilicna glupost prvo zato jer je to i zakonski nedopustivo, a drugo zato jer je drzava dozvolila, jos odavno, ljudima da grade kuce svega desetak metara od mora, pa onda vlasnik kuce nekako prirodno osjeca da je to jelte, njegovo. I kao sto velite, cisti limenke piva jer nema sluzbe koja bi to radila na pomorskom dobru.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 6, 2021 at 10:13 PM
    Quote from tin

    Meni se čini da je jučer počeo period rasta....počelo se lupati po asku...isto i danas na početku trgovanja....vidjet ćemo uskoro....jučer vani u prosjeku + od 4 do 5 %....futuresi dosta visoko....bdi u porastu.....vikinzi i danas otvorili u blagom plusu.

    Ovdje je i dalje akumulacija.

    Tako da bih se slozio s navedenim.

    Knjiga kaze da sam otklizao za 3 mjesta unazad par mjeseci, a ne prodajem niti kupujem.

    Krupni dionicari kupuju. Znate da ne smijem o imenima, ali tko je pogledao knjigu sve mu je jasno.

    Pozdrav.

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 8:42 PM
    Quote from Neo

    Kad sam na 40kn pisao kako jos dokupljujem bilo je podrugivanja. Dionica je tek pred lansiranjem jer vozarine biljeze snazan rast, a ono najbolje ekonomija raste dvoznamenkastim korakom. Potrebe za naftom sve jace i jace, avio prijevoz se priblizava 2019, industrija istu prerasla, skladista nafte prazna. Imati u vidu pozitivno odlicno izvjesce i skok vrijednosti firme za novih 260 milja kuna jer 5g star tanker s scruberom vrijedi sad vec 31.7 milja dolara u odnosu na 25 prosle godine (6.7x6=40.2 milje USD veci BV). Ono najbolje, prosjecna starost tankera je 20g. Jos malo i falit ce poprilicno flote. Scrap odlicne cijene i radi se na rezanju punom parom.

    Nemam uopce sumnje u razine 80kn do kraja godine, a krajem 2022g i do 120kn. Ovo je dionica za strpljive. Promet je poceo rasti u rastu sto je pokazatelj pocetka snaznog trenda. Kad ovaj fondic ispuca sve bit ce nagli skok.

    Fondovi su valjda profesionalci pa znaju da za P/E=10 i cijenu od 45 kn firma treba zaraditi 39 mil kn. A za 80 kn nekih 69 mil kn. I za 120 kn nekih 104 mil kn.

    Povijesni maksimum je bio 40.6 mil.

    Sve ispod 39 mil kn znacajno poskupljuje dionicu. Prema P/E=20.

    I div prinos bude par %. Kad i ako bude.

    Odlicna investicija.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 8:26 PM
    Quote from Flight

    Super za tebe i tvoju titulu, al mi ovdje ne raspravljamo o stručnosti i iskustvu u crtanju brodova nego o vrednovanju. Tim vise me cudi sto evidentno ne razumijes nego i dalje pokusavas tvrditi da su “kruske bolje od jabuka”?! Rekao sam ti procitaj u reportu o vrednovanju imovine tankerasa i onda to usporedi sa vrednovanjem bulkera. Primjetit ćeš priličnu razliku koja nije slučajna i koja koincidira sa potencijalima i rizicima. Bulkeri imaju veći potencijal, al su u skladu s time rizicniji. Nije tu opcija ovo ili ono nego oboje. I jedno i drugo drajva sličan drajver, al se volatilnost i stupanj rizika za isti povrat, prilično razlikuju.

    Bulkeri su odradili znacajan dio svoje valuacije (a neki od njih imaju i dalje znacajan upside potencijal), tanekrasi tek kreću s rastom i poboljšanjem vozarina kod njih se tek očekuje ono sto se kod bulkera događa posljednjih 6-12 mjeseci. Ili mogu ti i drugačije pojasniti. TPNG nije nikad bila egzistencijalno ugrozena (vremenska neogranicenost poslovanja) niti njezin business model, u isto vrijeme, i ATPL i JDPL su defacto skoro propali. Shodno tome cijena im je bila relativno niza nego je to ikad bila kod TPNG pa i oporavak izgleda dinamičnije i dramatičnije. Al to ne znaci da u dugome roku i ATPL može i pouzdano hoće osigurati bolji i stabilniji povrat. Kratkoročno, i na na rok do godine ili dvije možda da, al to je već u značajnoj mjeri (a ponekad i u potpunosti) već ugrađeno u cijenu. Barem na likvidnijim i efikasnijim tržištima.

    Nema apsolutne potrebe da mi ista objasnjavas. Naime, ja znam mnogo vise od tebe o brodarskom poslu. I oduvijek sam znao, barem par desetljeca unazad.

    Prema tome, oladi, ne trebas odmah po titulama krenuti... :) Za pocetak.

    Ali to je nebitno. Bitni su samo brojevi.

    A oni kazu da za valuaciju razine P/E=10 pri cijeni od 45 kn TPNG treba imati dobit od 39 mil kn. Ako ce imati 20ak mil ta multipla ide na 20. 20!!!

    I nikakvo trolanje nece promijeniti tu jednostavnu cinjenicu. Krusko moja. I jabuko! :D

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 7:46 PM

    Upravo zato jer znam ponesto sam usao na 200 kn prosle godine tvrdeci da dolazi ovo sto se sad desava. Kad su svi tvrdili da sam lud, korona, nema sanse, tralala.

    Samo su neki dozvoljavali mogucnost da bude nekakav mali oporavak, a i ti samo mozda, jelte...

    Prema tome ti strucnjaki neka si objese sesir macku o rep.

    Ipak vise vjerujem sebi.

    P.S.

    Inace sam inzenjer brodogradnje.

    I utvaram si da znam ponesto o brodovima, njihovoj ekonomici, sto koji moze i sto ne moze. :)

    A mozda me i vrijeme pregazilo, vidjet cemo.

    Uglavnom, sad baratamo s osnovnim pojmovima, multiplama, i znamo koliko kunica treba zaraditi da bi se opravdala koja razina cijene.

    Te cu se pobrinuti da ne prodje dan u besplodnim raspravama i navlakusama na inace dionickom forumu. ;)

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 7:29 PM
    Quote from Flight
    Quote from 5. Element

    Ne dematira nego upravo potvrdjuje.

    U periodu 2004 do 2008 su bili stravicni profiti. A kasnije grdi gubici. Zbog pretjerane gradnje novih bulkera.

    Medjutim, sad je trend okrenut i ide se prema gore narednih godina. To je generalni konsenzus. A iznenadjenja u uptrendu obicno budu prema UP, a ne prema dolje.

    A za Tpng, e, zbog ovih koji mi trolaju s tim da je to super firma, stabilan business, kruske i jabuke, vece multiple opravdane i slicne baljezgarije, e zbog njih cu ali ama bas SVAKI DAN staviti post s ovim:

    TPNG

    1) Za cijenu od 45 kn i

    P/E=10 treba imati dobit od 39 mil kn,

    P/E=20 treba imati dobit od 19.5 mil kn.

    To je prostor realnih kretanja.

    Za vece cijene idu i vece realne multiple.

    Zelite li placati te cijene i te multiple?

    Cisti brojevi. Cista istina.

    Svaki dan. Da se ne zaboravi.

    Display More

    A koliko treba imati Ernt dobit da bi PE bio 4 ili 5?!

    Ne možeš usporedjivati različito rizičnije investicije i očekivati isti povrat. To su upravo proporcionalne veličine.

    Display More

    Sad si upravo pojacao trolanje.

    Upravo zbog trolanja, zbog pokusaja da se opravdaju nekoliko puta vece multiple na tankerima u odnosu na bulkere, e upravo zbog toga ide ali AMA BAS SVAKI DAN poslanica s onim brojevima. I s jos ponekim, cisto da malo pojasnimo iste, ako nisu jasni sami po sebi.

    Svaki dan. Ali svaki dan.

    Pozdrav.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 7:19 PM
    Quote from Flight
    Quote from 5. Element

    Za upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.

    A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.

    Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.

    Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?

    Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.


    A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.

    No dobro. Sve ce se rasplesti.

    Display More

    Povijest te demantira. Ako pogledas graf kretanja BDI-a vidjet ćeš da indeks rijetko prelazi razinu od 2000 bodova i relativno kratko ulazi u zonu dogoročne profitabilnosti. Naravno, postoje vise i manje uspješno vođene kompanije pa nema pravila. Al bulk kompanije se redovito češće dokapitaliziraju i propadaju od tankerasa. To “ponešto” govori o rizicima.

    https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Ne dematira nego upravo potvrdjuje.

    U periodu 2004 do 2008 su bili stravicni profiti. A kasnije grdi gubici. Zbog pretjerane gradnje novih bulkera.

    Medjutim, sad je trend okrenut i ide se prema gore narednih godina. To je generalni konsenzus. A iznenadjenja u uptrendu obicno budu prema UP, a ne prema dolje.

    A za Tpng, e, zbog ovih koji mi trolaju s tim da je to super firma, stabilan business, kruske i jabuke, vece multiple opravdane i slicne baljezgarije, e zbog njih cu ali ama bas SVAKI DAN staviti post s ovim:

    TPNG

    Za cijenu od 45 kn i

    P/E=10 treba imati dobit od 39 mil kn,

    P/E=20 treba imati dobit od 19.5 mil kn.

    To je prostor realnih kretanja.

    Za vece cijene idu i vece realne multiple.

    Zelite li placati te cijene i te multiple?

    Cisti brojevi. Cista istina.

    Svaki dan. Da se ne zaboravi.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 5:42 PM

    Za upside od 100% na Tpng morali biste za recimo P/E=10 imati dobit od 78 mil kn.

    A za P/E=20 jos uvijek povijesno rekordnih 39 mil kn.

    Tek za P/E=40 se dolazi do realnih 20ak mil kn.

    Da li sad shvacate koliko su sadasnje valuacije Tpng zapravo ekstremno visoke, ali i price o nekom velikom upside potencijalu apsurdne?

    Nema tu nikakve stabilnosti i ne znam cega sto moze opravdati takve nesrazmjere. Samo pricam ti pricu.


    A to da vozarine od bulkera nisu vise godina odrzive je notorna glupost. I ocekivanja trzista ako su takva samo svjedoci da su i trzista vecinom sastavljena od poluprosvijecenih ljudi. Dovoljan je pogled na orderbook i period od 2004 do 2008 pa da se vidi da su itekako moguce. Zapravo gotovo sigurne.

    No dobro. Sve ce se rasplesti.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 5:32 PM
    Quote from Flight
    Quote from 5. Element

    Bas gledam u povijest na MojeDionice, i vidim da je najveca dobit Tpng ikad bila 40.6 mil kn i to 2016. Po toj dobiti, kad bi bila ove godine, a nece sigurno, vec u najboljem slucaju upola manje, se dobije da je trenutni P/E=10. A zapravo prema najboljoj mogucoj projekciji za ovu godinu nekih 20, ili ajde 17-18, ako sam i ponesto fulao s prognozom. Jer dobit ce doci do 20ak mil i ne vise.

    A konsenzualni Forward P/E na Atpl prema sadasnjem trendu je 4.

    Omjer duga naspram kapitala je slican, nesto malo bolji kod Tpng. Isto tako i BVPS.

    Ali ni blizu da bi pokrili ove multiplaste razlike u osnovnoj multipli, P/E.

    Nemojte me krivo shvatiti, da ja pljujem po Tpng, ne, ni slucajno, to je ok firma, ali sve "izbjeglice" iz Atpl prema tamo bi morale biti svjesne ovih osnovnih relacija.

    Ti uspoređuješ kruske i jabuke. Product tankeri su znatno stabilniji i manje rizican biznis od bulkera. Ovo sto je bilo na tankerima zadnjih godinu dana je najveća kriza u posljednja dva desetljeća. Bulkeri imaju takvu krizu svakih par godina. Zato se tankerasi, zbog manjeg rizika, i stabilnijeg poslovanja redovito vrednuju visim multiplama od bulkera. Razuman investitor će imati obje klase brodara kad postoji dugorocan uptrend. TPNG ima upside u sljedećih godinu do dvije od stotinjak posto. A ATPL vjerojatno i vise, al vjerojatnost da se to “vise” ostvari zapravo je manja.

    Display More

    Kolega, kruske i jabuke, kazete?

    Ok, ali pitanje glasi: vrijedi li vise 1 jabuka od 4 kruske? Ili obrnuto.

    Jer na to se svodi vasa prica o opravdanosti vecih multipli.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 4:34 PM

    Bas gledam u povijest na MojeDionice, i vidim da je najveca dobit Tpng ikad bila 40.6 mil kn i to 2016. Po toj dobiti, kad bi bila ove godine, a nece sigurno, vec u najboljem slucaju upola manje, se dobije da je trenutni P/E=10. A zapravo prema najboljoj mogucoj projekciji za ovu godinu nekih 20, ili ajde 17-18, ako sam i ponesto fulao s prognozom. Jer dobit ce doci do 20ak mil i ne vise.

    A konsenzualni Forward P/E na Atpl prema sadasnjem trendu je 4.

    Omjer duga naspram kapitala je slican, nesto malo bolji kod Tpng. Isto tako i BVPS.

    Ali ni blizu da bi pokrili ove multiplaste razlike u osnovnoj multipli, P/E.

    Nemojte me krivo shvatiti, da ja pljujem po Tpng, ne, ni slucajno, to je ok firma, ali sve "izbjeglice" iz Atpl prema tamo bi morale biti svjesne ovih osnovnih relacija.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 4:21 PM
    Quote from Moller
    Quote from 5. Element

    Odlican. Skupio je kvalitetan ulaz u Tpng.

    Eno Neu jezik otpao od navlacenja. Pa dajte uslisite ga vise! :D

    i nije on ni sam, trebao bi mijenjati nick u Neostik, uvijek se netko zalijepi

    Tocno, i uspijeva.

    Iako je trenutno Tpng vrednovan kao da su tamo vozarine vec na razini dry bulka, i jos puta 2 do 3.

    No dobro... Svakome njegovo veselje.

    Meni je ipak draze da se novac stvara sada, a ne u buducnosti. :)

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 4:08 PM
    Quote from bubimir
    Quote from 5. Element

    Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.

    Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.

    Isto naravno vrijedi i obrnuto.

    ...dok ovo sa 151 kom. sigurno ne treba smatrati manipulacijom...to je samo dobar potez.

    Odlican. Skupio je kvalitetan ulaz u Tpng.

    Eno Neu jezik otpao od navlacenja. Pa dajte uslisite ga vise! :D

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 4:04 PM
    Quote from tento

    Šta je ovo bilo zadnji tren po 390

    Netko vidi bolju priliku u Tpng. :D

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 4:01 PM

    Treba pisati Hanfi da istrazi ovog sto je prodao 1 dionicu po 398 kn.

    Svi smo dobili upozorenje da se takve stvari smatraju zavaravajucim postupanjem i da se nece tolerirati.

    Isto naravno vrijedi i obrnuto.

  • Što smo danas tržili

    • 5. Element
    • August 3, 2021 at 11:57 AM
    Quote from Moller

    +TPNG

    + malo atlplovidbice ne bi vjerovao

    Pa kolega to samo vi trgujete ovih dana! :)

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™