1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Flight

Posts by Flight

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 6:13 PM

    mitkko

    Ok, hvala na trudu. Lijepo si ti sve to prikazao. I dobro da jesi. Cisto da forumasi vide kako izračun nije bas do kraja izravan niti jednostavan i da rezultat može prilično varirati. 👍

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 6:03 PM

    A sto onda točno predstavlja ovu dugotrajnu materijalna imovina bez brodova?


    Quote from mitkko

    Budući da se moje tablice procjene vrijednosti brodova prema podacima od Cleavesa kroz godine kreću najviše +/- 8% u odnosu na procjenu procjenitelja iz revizorskih izvješća, evo tablice vrijednosti na današnji dan bez povećanja vrijednosti za 8% kolika je bila razlika prošle godine (kako se radi o samo 5 mjeseci razlike, vjerojatno je taj odnos i dalje 8% ili tu negdje). Najmanja razlika mi je bila za 2019, 2% sam podcijenio vrijednost.

    Hoću reći da su ove procjene vrijednosti jako osjetljive, a značajno utječu na NAV. Tako npr. ovakvim izračunom je razlika vrijednosti knjigovodstvene i tržišne vrijednosti -137m HRK, a NAV iznosi 171 kn. Pa sada ti znaj šta je stvarno točno.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    E vidiš kako je to zeznuto.... znaci recimo da je u rasponu od 170 do 300. I zato “optimisti” gledaju gornju vrijednost,, a “pesimisti” donju.

    Trebat će tu još malo vremena i istraživanja da se trendovi, cijena i vrijednost poslože i usuglase.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 3:18 PM
    Quote from mitkko
    Quote from BudFox

    Kolega, nema smisla pisati istinu. Samo te ekipa napada bez razloga.

    Evo mitkko mi nije odgovorio ni na pitanje o bareboat charter party, jer

    pretpostavljam ne želi slušati kritike (NE moje, već od svih ostalih, na što se već žalio ako prelistate unazad)

    i dobivati dislajkove kao ja (nije da me to nešto dira :) ). Mitkko mi je inače super lik i prošli četvrtak

    smo pili pivu i visili na forumu i zezali se do 2 ujutro.

    Znači bareboat charter brodovi(2 komada) su prodani (ali baš prodani prije 4-5 godina, ne leasing) i sada su u najmu od vlasnika, za što se plaća godišnja najamnina, a AP upravlja tim brodovima.

    Ne da mi se više pisati, vidim da nema smisla, pa nastavite svoj party na brodu - dok traje.

    Display More

    Danas mi je bila guzva na poslu pa ne pratim forum. Odgovor na tvoje pitanje ti je vec navedeno u tom mojem postu. To su brodovi u najmu - pogledaj definiciju bareboat chartera - a prema MSFI 16 se ti najmovi vode pod imovinom u vrijednosti najma. Sve ti pise u tekstu mog posta i u fusnoti tablice, a uostalom, sve to pise i u revizorskom izvjescu.

    Display More

    Ostao si nam “dužan” podatak za NAV-a per share?

    Koliko bi to bilo u kn?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 12:26 PM
    Quote from goldfinger

    Spominjali su se i dugoročni ugovori.

    U industriji, a time i sektoru transporta, nisu tako rigidni ugovori...kao primjerice u bankarstvu.

    Nisi rob ako imaš višegodišnji ugovor. Oni se revidiraju pri većim promjenama cijene. Dogovara se.

    Nikome nije u interesu raskidati ugovore i plaćati penale.

    Nije u interesu ni korisniku da ostane sa pimpekom u ruci pa da si traži nove brodove po spotu.

    Stvari ne fukcioniraju tako.

    Display More

    Nisam baš siguran da je tome tako. Na kraći rok se vjerojatno radi o standardiziranim ili tipskim ugovorima, a na dugi rok se ne moža baš vrludati amo-tamo kako se kome prohtije. Za prošle krize dosta je firmi koje su bili kontraktori i unajmljivali brodove propalo zahvaljujući oštrom padu vozarina koje se nisu kasnije dovoljno oporavile (tada je bilo dosta i podugovaranja i svačeg nečeg). No, valjda svatko od zakupaca i zakupodavatelja zna koliki rizik može prihvatiti i nositi u knjigama odnosno poslovanju. A i dugoročni ugovori vozarinom i uvjetima značajno odstupaju od kratkoročnih "spikova" što sa svoje strane zorno svjedoči o razinama dugoročnih normaliziranih vozarina i amplitudama koje oko njih rade spot vozarine.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 12:01 PM
    Quote from diokidina

    Svih 5 brodova od danas plove preko 20tis $,danas su dva ugovorila po 21tis i 23 tis $.

    Može link na objavu?

    Ili si čuo u kuolarima?

  • INGR (INGRA d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 8:29 AM
    Quote from diokidina

    villach007

    Stranica 4 konsolidiranog citaj,znači cca 18-20 mil dobiti na cca 13 mil dionica odnosno EPS cca 1,5 kn. Ovdje će se brzo početi gomilati cash, a kakvo je vlasništvo, vrlo vjerojatno će ići i dividende dok to bilanca i struktura kapitala omoguće.

    Odakle će se početi gomilati keš? Možeš nam molim te to malo pojasniti, što si pod tim mislio?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 3, 2021 at 6:39 AM
    Quote from mitkko

    Evo mojeg viđenja.

    Vidjeli ste na temi JDPL da radim tablice gdje procjenjujem vrijednost brodova. Radim to i za ATPL ali nisam objavljivao jer bih pobrao salve kritika. Sada kada je objavljeno revizorsko izvješće, možemo konkretno komentirati.

    Prilažem dvije tablice - u prvoj tablici su vrijednosti brodova prema prosječnim vrijednostima brodova iz tablice Cleavesa na dan 30.11.2020. i usporedba sa vrijednosti brodova prema procjeni procjenitelja iz revizorskog izvješća na taj isti dan. Može se primijetiti da je procjena temeljem podataka Cleavesa veća za cca 5% od procjene procjenitelja, što mi zapravo govori da se procjena Cleavesa dovoljno dobra i možemo ju uzeti kao orijentir u budućim projekcijama.

    Onda sam u drugoj tablici opet ažurirao podatke sa podacima od Cleavesa od 26.04.2021. Te dobivene vrijednosti sam također reducirao za 5% da budu usporedive sa prošlom godinom i bliže stvarnoj vrijednosti, sve kako se pokazalo za vrijednost u 2020. Može se vidjeti veliko povećanje vrijednosti, 146m kn, iako je knjigovodstvena vrijednost i dalje veća od tržišne za 80m kn.

    U obje tablice sam vrijednost za ove brodove koji su u bareboat charteru uzeo ukupnu vrijednost od 18,5m USD jer je tolika vrijednost njihovog najma prema podacima iz FI, a prema MSFI 16 se ti brodovi tako knjiže u imovini.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Mnogi ovdje još uvijek ne razumiju što je NAV, to nije samo tržišna vrijednost brodova. Pogledajte šta piše u revizorskom izvješću.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    I koliko to onda na 30.04. ispada ‘per share’, kad na procijenjenu vrijednost pogonskog stroja dodaš svu preostalu imovinu i oduzmeš sve obveze (kao da dospjevaju na isti datum - pretpostavka likvidacije imovine i podmirenja obveza)?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 11:37 PM

    Za izračun NAV-a najčešće se koriste podaci o najnovijim tržišnim transakcijama za brodove istih ili sličnih karakteristika interpoliran (ili ponderiran) starošću brodova. Pretpostavka je da je to cijena koja se može dobiti na trzistu. Procjena neovisnog profesionalnog procjenitelja je službena procjena koja u procjeni koristi mnogo vise podataka i inputa, ali iz vremenske perspektive zbog konstantnog mijenjanja tržišnih uvjeta (cijene) nije aktualna kao procjena temeljena na istovrsnim ili slicnim transakcijama.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 11:25 PM
    Quote from Kvark
    Quote from BudFox

    Molio bih vas info ako znate koliki je NAV od ATPL ako ga je netko računao?

    290.564.019

    Uz vrijednost brodova 1.079.632.000 kn, a prema navodu u Revizorskom za 2020:

    "Grupa upravlja brodovima čija je knjigovodstvena vrijednost na dan 31. prosinca 2020. godine iznosila 1.079.632 tisuća kuna (31. prosinca 2019. godine 1.232.478 tisuća kuna)."

    Molim te, ukoliko se ne slazes s ovim iznosom knjigovodstvene vrijednosti brodova da poduzmes neke zakonske korake prema Upravi i samom revizoru koji je odobrio ovaj iznos i ovjerio revizorski izvjestaj u kojem je to navedeno jer su nas u tom slucaju sve doveli u zabludu

    Postovana kolegice, nije sporan iznos knjigovodstvene vrijednosti nego fer (trzisne) vrijednosti odnosno usklađenosti tih dviju vrijednosti.

    Mislim da izračun NAV-a odnosno procjena trenutno nije od ‘životne važnosti’, ali može biti solidan pokazatelj (“prolazno vrijeme”) gdje se trenutno nalazimo s procjenom vrijednosti flote i cijene dionice.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 11:07 PM

    A sad računati NAV bi bilo predmet teoretiziranja i ocjene koja je cijena za određeni brod korektna i referentna uvažavajući tip broda, nosivost, starost, pogonski stroj, državu/brodogradilište proizvodnje i sve ostalo. Ne vjerujem da bi se tu na forumu usuglasili oko NAV-a, no tko god će nam (ako će) prezentirati brojeve neka navede i točnu procjenu vrijednosti za svaki brod i sve dodatne i odbitne stavke u procjeni/izračunu da se "ne poubijamo ovdje" čiji je izračun korektan odnosno bliži fer vrijednosti.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 10:45 PM

    Ma prouči slučaj Kraš. Znam da nije usporedivo vis a vis branše, no to je ogledni primjer (dogovora ispod stola) kako napraviti dokap potreban za ovladavanje kontrolom i kasnijim preuzimanje firme. Zanemari kasniju Šaranovićevu ponudu.

    Ako predstavnik države podrži takav model privatizacije, bit će kako je on glasao i odlučio.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 10:40 PM

    Ma jesu Mittko, al tamo je ekipa u NO i Upravi Bože me sačuvaj uz patronat Države.

    Pa dokapitalizacija će sigurno ići po nominali (odnosno procjeni koja će biti blizu te vrijednosti) ako je ima, al onda vjerojatno pro-rata. Ja ti ne vjerujem u perspektivu Jadroplova u ovom izdanju. Naprosto zato što ne vjerujem u oporavak vozarina nit sektora, kakvom smo svjedočili prije 15-tak godina. Mogli bi sad nadugo i naširoko, kako, zašto i gdje, al ne mislim da je trenutno bulk brodarstvo postavljeno za to.

    Znam da se ti baviš argumentima, al ja imam i neka iskustva s tim likovima, tako da znam o čemu pišem. Dokap čak i ne bi bio loša stvar kada bi taj neki novi vlasnik bio player iz branše, al opet JDPL je toliko malen da bi ga utopili u neki veći 'vehicle'.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 8:08 PM

    Ma sve to stoji, al ak ćeš “sutra” imati 5,6 milijuna dionica mjesto 1,6 milijuna dionica to značajno smanjuje taj potencijal per share, a k tome i mijenja odnose snaga u vlasništvu gdje te taj novi vlasnik može istiskivati kroz dokape. Ne kažem da će to raditi, ali mislim da stoji, sve dok nije jasno da li će ili neće biti dokapa, da je taj potencijal narušen. Onaj tko preuzme ako preuzme kontrolu diktira nove uvjete poslovanja i dioničarstva. A mi za sada ne znamo ni hoće li se dokap dogoditi, a kamoli tko je mogući dokapitalizator?!

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 7:25 PM
    Quote from BudFox
    Quote from Flight

    Kolika je razina zaduženosti tolerirajuca za bulk brodara? U dugome roku? U smislu, karikiram Net Debt/Ebitda = ? Jel netko ikad naletio na podatke za brodarsku metriku?

    I koliko je to sada?

    Koliko možemo pretpostaviti ili procijeniti da će biti Ebitda na kraju 2021.godine?

    I da li postoje neke potencijalne obveze koje se mogu pretpostaviti da će u sljedećih godinu ili dvije realizirati? Tipa ugradnja strojeva/uređaja za udovoljavanje nekim ekološkim ili emisijskim normama i slično?i

    Da li je uprava navela neke takve troskove/rashode?

    Za boldani dio mi se čini da na 10 brodova trebaju ugraditi Sustav za pročiščavanje balastnih voda, što je cca 0.5 - 1 milijun $ po brodu.

    Čini mi se da 2 novija broda već imaju to tvornički ugrađeno otprije. Dug je jako velik (mislim 873 milijuna kuna), te se ne smanjuje, već

    naprotiv povećava i mislim da je veliki uteg trenutnom poslovanju.

    Strani brodari idu redovito svakih par mjeseci/godina u dokapitalizacije i izdavanje novih dionica (mislim GOGL trenutno, a on je jedan od najvećih brodara na svijetu), ali kod nas vjerojatno nema zainteresiranih ulagača u ovu cikličku industriju, pa se uglavnom Uprava većinu vremena bavi reprogramom i/ili otpisom duga, te počekom na postojeće obveze.

    Vidim da su i trezorske dionice založili za kredit, a nadao sam se da će ih jednog dana podijeliti za dividendu, ali od toga ništa.

    Nego, šta kažete na dividendnu politiku koju su objavili prije par dana, baš me zanima kada će kapnuti neka divka, možda

    genaral budućnosti zna nešto više :/ :S :whistling:

    Display More

    A jel ugradnja pročišćivača za otpadne i balastne vode obveza za brodare i ako jest, do kojeg roka?

    Gdje si točno vidio da su trezorske dionice založili za kredit? Gdje je to navedeno?

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 3:14 PM
    Quote from whiteking
    Quote from diokidina

    Po 10-11 mi je skupo,na trenutno izvjesce, ali koju kunicu doli mi je interesantno.

    Bude vam jeftino po 15 na kraju sljedećeg kvartala

    Možeš mi (ili nama) navesti neke argumente za svoju tvrdnju? Procjenu prihoda, prometa ili bilo čega za sto ti očekuješ da će značajno porasti u sljedećem kvartalu? Barem kvalitativno.

  • SAPN (SAPONIA d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 3:10 PM

    Ne mogu. Vjerojatno sada imaju odvojene prihode od “distribucije” (marketinga, G&A i sl.) koji su sad prihodi nekonsolidirane Saponije i prihode proizvodnje koji su sad prihodi ovisnog društva prema distributeru odnosno matici. Želim reci, moguće da su na nekonsolidiranu Saponiju prenijeli vise prihoda koji će zbog novih usluga teretiti rashode/troskove matice. A zauzvrat će matica centralizirati neke funkcije i poslovanje koje je prethodno obavljalo ovisno društvo odnosno druge firme (treće osobe).

  • PTKM (PETROKEMIJA d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 2:33 PM
    Quote from Jure

    Povećanu cijenu plina ugradit će se u proizvod. Ako je skuplji input bit će skuplji i output. Završetkom zime trebala bi pasti i cijena plina koja je narasla između ostalog zbog vrlo hladne zime u Aziji i S. Americi. Na kraju će i poljoprivredni proizvodi biti skuplji. U 2021. su osim cijena soje, pšenice i ostalih žitarica znatno porasle cijene uljarica, što će pak negativno utjecati na rast cijena stočne hrane, navodi Zvjezdana Blažić, Smarterova stručnjakinja. Veleprodajne cijene pšenice narasle su za 21 posto u veljači 2021. u odnosu na isto razdoblje lani, i to je rast cijena sedmi mjesec zaredom i najviša cijena u posljednjih sedam godina. Kukuruz je u istom razdoblju narastao za 23,8 posto, soja za gotovo 54 posto i suncokretova sačma za 36,7 posto.

    https://www.lider.media/poslovna-scena/hrvatska/cijene-svih-vrsta-sirovina-skocile-do-neba-13625

    A ta priča o elastičnosti potražnje za gnojivima i mogućnostima prelijevanja kompletnog porasta cijena energenata na potrošače, ovisi o vise varijabli i nije bas moguće izravno zakljuciti da će se to medjusobno poništiti. Vidjet ćemo kako će se ponašati prihodi qoq i YoY. Za sada se to još ne vidi.

  • SAPN (SAPONIA d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 2:28 PM

    Pa očito je ako su promijenili način i sustav distribucije i da su nekonsolidirani prihodi rasli i s te osnove. Dakle, u nerevidiranom izvjescu za prvi kvartal lijepo piše koliki je doprinos distribucije Koestlinovih proizvoda povećanju nekonsolidiranih prihoda Saponije. A to je 8,5%.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 2:04 PM

    Kolika je razina zaduženosti tolerirajuca za bulk brodara? U dugome roku? U smislu, karikiram Net Debt/Ebitda = ? Jel netko ikad naletio na podatke za brodarsku metriku?

    I koliko je to sada?

    Koliko možemo pretpostaviti ili procijeniti da će biti Ebitda na kraju 2021.godine?

    I da li postoje neke potencijalne obveze koje se mogu pretpostaviti da će u sljedećih godinu ili dvije realizirati? Tipa ugradnja strojeva/uređaja za udovoljavanje nekim ekološkim ili emisijskim normama i slično?i

    Da li je uprava navela neke takve troskove/rashode?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • May 2, 2021 at 10:02 AM
    Quote from tollway

    zaključili smo da se vozarine prelijevaju u prihode nakon 45-60 dana. sredinom veljače bdi je bio 1750, a danas je 3050. po tome kao što i veli kolegica, MORAJU ploviti po bitno višim vozarinama koje će i diči dobit za q2, a pogotovo u q3. daljnji rast vozaranina mora bitno povečavati prihode i dobit. projekcije ostavljam stručnjacima.

    Čini mi se da si preskočio raspravu o (navodnom) dugoročnom zaključivanju dijela flote po znatno nizim vozarinama od trenutnog.spota. Kao i trajanju (sadašnjih) kratkoročnih vozarina.

    Al nije poanta procjene da mi na dan objave 2Q i 3Q rezultata saznamo jesmo li bili u pravu nego da danas napravimo ispravnu procjenu za taj 2 i 3Q (i nadalje) i temeljem toga korigiramo procjenu vrijednosti flote odnosno poslovanja.

    Ja mislim, da se ponovim, da tu može znacajnu ulogu odigrati uprava koja mora postati transparentnija i dioničarima po nastanku događaja obznaniti sve bitne podatke. Kao sto to čine inozemni bulk brodari. A ne da mi tu sad čarobiramo koji je stupanj korelacije i nabadamo koliko bi sto moglo biti bez gotovo ikakvih suvislih i konkretnih podataka i informacija... k’o guske u magli. I da se bavimo informacijama nekog navodnog insajdera s drugog foruma i slično.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™