1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Forum
  1. Dionice.NET
  2. Flight

Posts by Flight

  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 94
  • BSQR (BOSQAR d.d.)

    • Flight
    • July 30, 2021 at 6:25 PM

    Ova priča se nastavlja jako lijepo razvijati:

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/MRUL/COI-MRUL-9929089f843fd7c554351eea0513d85c.pdf

    Rezultati: https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…928d2f63f76.pdf

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 30, 2021 at 7:56 AM
    Quote from Sheriff
    Quote from Flight

    Al nema tu iznenađenja nažalost. Sve je ovo manje vise u granicama očekivanog. Sve je sad opet na indeksu i FFA.

    Čak i da te dobiti budu vise do kraja godine i da na godišnjoj razini budi cca 120-140 milijuna kuna, neto. To je opet 4-5 forward PE i to je u skladu s vrednovanjem inozemnih bulkera. Ima jeftinijih, ima skupljih.

    Pa uvijek je sve opet na indeksu i FFA. Pardon, važan check point je prošao - uprava nije niš zasrala i sad se lakše mogu raditi projekcije tj "klađenje" na vozarine.

    Dividenda mi izgleda izvjesno. Generalno očekivani korak u pravom smjeru. I kad vozarine padnu još bar 2 kvartala laga nas čeka. Za dugoročno 5+ god ostatli u Atpl mi ne izgleda izvjesno. A valjda i vecina tako gleda u tu cikličnost i svi bi bežaniju na vrhu napravili. Gdje je, tko zna :).

    Al upravo tako kratka ocekivanja ti formiraju rel. slabu multipla metriku. Da bulk brodari ili kada bi bulk brodari plovili uvijek po profitabilnim ili rubno profitabilnim vozarinama onda bi se tržili barem na PE 10-15 ili EV Ebitda 7-12. Ovako, relativno kratki uzlazni ciklusi se presijecaju brzim silaznim kretanjima i onda se valuacije brzo mijenjaju (već kod tankerasa, valuacijska metrika je bolja pa oni redovito postižu stabilnije dugoročne valuacije od bulkera). Zato je bulk biznis gdje možeš naći neku firmu na forward PE 1 ili 2 i nikome to nije Big deal kad znaju (ili pretpostavljaju) da neće potrajati (toliko o tome da se investitori ne vode i povijesnim iskustvom u procjenama buducih trendova). Pritom mislim na to da cijenu neće samo balansirati investitori nego i surova realnost odnosno poslovanje.

    Ako hoćeš dugoročnu stabilnost i malu volatilnost kupiš telekom ili oroozvođaca čokolade, a ako hoćeš pojacano spoekulirati kupiš brodara ili neki biotech.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 29, 2021 at 10:22 PM
    Quote from tizian1
    Quote from tin

    Capovi izgleda spremaju opet na uzlet iznad 40000 usd a kako vidim na futuresima fino vuku gore i panamaxi i supre...vanka se sve zeleni ...izvješće ATPL odlično kako je i očekivano još jedan brod više na SPOTU...a brodovi na SPOTU vidimo svi preko 30 000 usd...čeka nas vruća jesen i ako Bog da još jedno očekivano dobro izvješće s 50+ mil.kn dobiti.

    Mislim da smo dobro prognozirali dobit za 2 kvartal....ja sam osobno i očekivao 30-35 mil. kn

    Sad se već može reći da neće više biti ispod 50 mil. kn dobiti po kvartalima koji slijede. Kad se trenutne vozarine implementiraju onda će biti 100 mil. kn po kvartalu, konzervativno....pomalo i strpljivo :-)))

    Znate po koliko je Floričić svojedobno prodavo ATPL? Po 800.

    Ozbiljni znalci su prodavali tada po 500-600 i brutalno zaradili. Većina ekipe je prodala ipak jeftinije tada ali i oni su lijepo zaradili. Ali zapravo mrvice. Cijena dionice je otišla na 3.500.

    Hoću reći, ako se nastavi rast vozarina možemo imati brutalnu dobit i brutalan rast cijene dionice. Treba vremena.

    Eksponencijalni rast zarade.

    Display More

    A zašto je ovdje uvijek naglasak na prošlosti, a kad ja povučem tridesetogodišnji graf BDI-a onda se svi zaklinju u budućnost?

    Ja mislim da se rast cijena na nekdasnje razine neće vise nikad ponoviti. A dokle će rasti, pojma nemam. ATPL ima popriličan freefloat. Za pogurati i odrzavati cijenu treba goriva. Ja mislim da ATPL treba sto prije u dokap. Vjerujem da bi sad i mirovinci bili spremni podržati tu nakanu.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • Flight
    • July 29, 2021 at 10:06 PM
    Quote from user35
    Quote from mitkko

    Molim te da potkrijepis tvrdnje da je dokap temeljen na FI 2020 jer to nigdje ne vidim u Pozivu. Takodjer, mogao si primijetiti da se kojesta promijenilo od 2020 - vozarine su se ucetverostrucile, a vrijednost brodova porasla za 50%. To je sve samo ne zanemarivo, i to je ono sto ce potencijalni kupac gledati i uzeti u obzir, sigurno nece gledati FI za 2020.

    I tebi predlazem da malo azuriras svoje poglede na sektor, ne trebas cekati FI za 2021 da bi vidio da je godina (bila) dobra.

    Covjek ima pravo za prvo i drugo...

    Vidi u real Q1 2021 Fx loss cca 3 mio Hrk neto, u projekciji nema, to je amaterizam zesci, odradeno da zadovolji formu.

    Projekcija BDIijca sa tradingeconomics, dokap sa forecastom bez budgeta =O

    A čuj, ja ti odgovorno tvrdim da kupiš na vrijeme jer s ove razine nakon dokapa ide najmanje x2. Pa ti dalje filozofiraj ovdje i pjevaj borbene! 😉

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 29, 2021 at 5:54 PM

    Al nema tu iznenađenja nažalost. Sve je ovo manje vise u granicama očekivanog. Sve je sad opet na indeksu i FFA.

    Čak i da te dobiti budu vise do kraja godine i da na godišnjoj razini budi cca 120-140 milijuna kuna, neto. To je opet 4-5 forward PE i to je u skladu s vrednovanjem inozemnih bulkera. Ima jeftinijih, ima skupljih.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 29, 2021 at 8:25 AM

    Al tvrtka se ne preuzima već se dokapitalizira. Želim reci iako cilj može biti preuzimanje postupak nije isti.

    Ovdje se po mojem sudu ciljaju nestrateski investitori tipa fondovi i individualni ulagaci, a otvara se mogućnost i strateškima da ovladaju kompanijom.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 29, 2021 at 8:05 AM

    Pa Debeljak solidno upravlja svojim biznisom. Druga je stvar sto takav biznis nije jednostavno odrzati na životu u konkurenciji subvencioniranih brodogradilišta na Istoku.

    Ma te dionice bez obzira tko se javi će se razgrabiti od fondova i slično.

    A ako hoćeš konkurenciju jednostavno pošalješ dopis objavljen na burzi, vodećim inozemnim shipping kompanijama (ovima koje svakodnevno ovdje spominjemo) i imat ćeš pojačan interes. Naime, prije nekoliko godina kad se JDPL trebao privatizirati oko njega se.vrzmala i jedna od američkih kompanija (Grci) koje kotiraju na tamošnjoj burzi.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:02 PM
    Quote from maratonac
    Quote from looserst

    5 godina? Meni dosta i 2 ^^

    Pobjeć ćeš ti i puno prije iz dionice. 🙂


    Život se toliko promijenio u zadnjih 20 godina da gledat povijest (zadnjih 50 ili više godina) i radit projekcije u budućnosti nemaju nikakvog smisla.

    Život 80-ih je bio poput života u pećini gledajući iz današnje perspektive.

    Boze kad pomislim da si napisao najveću glupost ti sam sebe uspiješ nadmašiti.

    Ja mislim da su ti iz “pećine” mnogo bolji analitičari dugorocnih trendova nego forumski filozofi. Za razliku od njih, “pećinari” uvijek imaju dvojbe i kritički preispituju i potencijale i rizike. I najvažnije od svega, imaju iskustvo. Neprocjenjivo.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:00 PM

    Pa ako mali neće moći ni prismrditi ponudi onda cijena neće stagnirati. Jer je očito da je jedini način da dodju do dionica kupnjom na burzi.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • Flight
    • July 28, 2021 at 9:45 PM

    Yup, dok te ne ulovi na krivu nogu. To što su temeljem izmišljene vijesti izuli shortere iz cipela je kao fora... buaaah.... sutra će izuti na sličnu spiku i tebe. Al onda se nećeš imati kome požaliti.... Las Vegas style. Al takvu prevaru ne možeš tamo izvesti jer je Vegas ipak regulirana priča.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • Flight
    • July 28, 2021 at 9:41 PM
    Amazon quashes rumours it may start accepting bitcoin payments
    A report had suggested Amazon was 'lining up Bitcoin payments and token', according to an unnamed insider.
    metro.co.uk

    Kripto svijet je prepun vjerodostojnih informacija. Tu se ovce strižu i na informacijama, a još bolje na dezinformacijama.

  • BSQR (BOSQAR d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 6:01 PM

    Novi dokap prošao.

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/MRUL/COI-MRUL-85a848a731378b9ecbe789c319cf9d80.pdf

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 3:56 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Ne mogu predvidjeti, ali mogu gledati povijesno koliko puta se to i kojim intenzitetom događalo. I onda vidim ovo: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic pa klik na <all> ili ovdje: https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    Temeljem toga mogu procjenjivati da epizode koliko god imale jake amplitude, uobičajeno ne traju dulje od 5 godina. Kao i da su dosta sporadične (rijetke) i intezivne.

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

  • DRY BULK

    • Flight
    • July 28, 2021 at 11:44 AM
    Quote from Hrx84
    Quote from looserst

    Nemam tablicu ali frisko kupljeno od NMM-a, tj naruceno:

    $246.4m on four 5,300-teu vessels due to be delivered in the second half of 2023 and 2024.

    Skupo ko st peter kajgana

    Nasao ovo:

    https://dionice.net/attachment/7832-img-20210713-232059-jpg/

    Nekidan je mittko postao cijene. Ako link ne radi str 148 ove teme

    Display More

    Za ovaj podatak znam, jer od jučer imam NMM pa pokušavam neke stvari proučiti. Čini mi se nenormalno skupo dati za novogradnju 5300 TEU 61 mil $.

    Znam da muljaju svašta ali 500 mil Mcap za NMM je naprosto smiješna cijena. Procijenio sam da vrijedi ući u taj rizik i kupiti NMM unatoč svemu. I kiseliti se unutra pola godine ili cijelu

    Display More

    Smiješno ili ne, forwaard PE je ispod 2, a current 3. I skoro svugdje je to tako. Događaji idu iz krajnosti u krajnost, pa tako i valuacije, al meni to govori da to znači da to može biti sve skupa kraćeg daha nego se očekuje. I zato tržište ne honorira dionice brodara nekim višim i stabilnijim dugoročnim multiplama jer su cijene volatilne i jel ne postoji pouzdanija predikcija da će se trendovi nastaviti u dugom roku. Ili su jednostavno svi zaspali i u krivu su s procjenama.

  • AGROKOR

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:58 AM
    Quote from Philidor

    U redu, ako vi mislite da je okupljanje bilo kakve osjetne mase moguće 4 godine nakon nastanka problema to je vase pravo, ja mislim da to nije realno.

    Ono sto je cinjenica je da zbog tog procesa cijela burza pati najvise kroz smanjenu likvidnost i odvracanje potencijalnih investitora od ulaza na to trziste. Mislim da je volumen samo nasih ljudi koji ne zele angazirati kapital na ZSE i radi ovog slucaja razvidan iz brojki da se vise investira u kripto nego u dionice u RH (dakle trpaju se po riziku vise manje u isti kos sto ne bi smjelo biti tako).

    Idealno bi bilo da je svaki dionicar "homo universalis" koji ce se sam izboriti za svoja prava i interese, ali tesko je to ostvarivo bez ikakve podrske institucija i sire drustvene zajednice (koje nas bez razlike smatra spekulantima neovisno o nacinu investiranja)... Ok, plac nije rjesenje ali ako nista drugo sluzi kao nekakav memento mori u vezi ulaganja na nasem trzistu kapitala

    Upravo to moraš objasniti svojim kolegama, a ne meni...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:35 AM

    Ne mogu predvidjeti, ali mogu gledati povijesno koliko puta se to i kojim intenzitetom događalo. I onda vidim ovo: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic pa klik na <all> ili ovdje: https://transportgeography.org/contents/chapt…ltic-dry-index/

    Temeljem toga mogu procjenjivati da epizode koliko god imale jake amplitude, uobičajeno ne traju dulje od 5 godina. Kao i da su dosta sporadične (rijetke) i intezivne.

  • AGROKOR

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:31 AM
    Quote from Philidor

    Zasto bi se netko uopce morao eksponirati ili grupirati da rijesi taj problem? Ima ljudi koji guraju svoje postupke neovisno od ekipe na forumu. Ljudi pisu jer je generalno razina pravne naobrazbe nikakva za veliki dio javnosti pa pokusavaju skupiti glave i neke informacijd, to je normalno. Nema svatko novaca za skupog odvjetnika, a ovo su predmeti u kojima je potrebna dobra strucna pomoc, koju nitko nece pruziti na postotak u ovom slucaju jer se realno ne isplati.

    Koliko ja vidim većina piše jer im je dosadno i da isprazne vlastiti negativan naboj, a to otprilike pomaže solidarizaciji i rješavanju problema, kao cijuk aljaških voluharica na drugom kraju planete.

    Da, to je iscrpljujući, dugotrajan proces i to košta. Al ako se ozbiljno i odgovorno prione afirmaciji procesa i prikupljanju zainteresiranog članstva možda je moguće pokrenuti i neke postupke i ući u sadržajni i pravni meritum rješavanja problema. A, ako ne ide, onda ne ide, al onda na g(r)a(k)ćeš stalno kako su te svi zeznuli i da su svi drugi krivi zato što nije ispalo onako kako si ti očekivao.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:19 AM
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Obje kompanije su malene u usporedbi sa brodarima koji kotiraju u USA. To što je ATPL 2-3 puta veća (flotom, nosivošću - nešto više i sl.), nije značajno u smislu da bi radi toga ona, radi te veličine nosila i neku značajniju premiju.

    Ocito postoje razlozi sta je zbog toga dovelo od prevelikog duga i kamata do stanja flote koja unatoc tonazi zahtjeva vrlo brzo veliko ulaganje u odrzivost poslovanja na isti nacin odnosno velike kapitalne izdatke jer imaju dva broda koji vrlo brzo moraju umirovit i financirat jos dva nakon da bi ostala na istom sta atlantska ne treba jer nema ni jedan stariji od 12 godina, pa po tome ima mogucnosti da dobit koja nastane dijelom i podjeli s dionicarima u kracoj buducnosti sta nije za zanemarit i bolju priliku da ojacaju bilancu prije upustanja u obnovu flote. Ne treba zanemarit ni smanjenje temeljnog kapitala zbog dokapitalizacije koja ce eto kako izgleda tu premiju prepolovit s obzirom na broj dionica, te utjecaj drzave na upravljanje do sada sve su to rizici koji su bili ozbiljni i sta je dovelo jdpl na nize grane nego atpl, Jdpl je spasilo sta su mu otpisali koliko ono 100mil kuna kredita i sta je refinancira kredit koji je nosio 10% kamate i sta ako prodje ova dokapitalizacija ce se stabilizirat s novcem na kraci rok ali treba gledat da je tu s ovim navedenom jdpl prakticki 150 mil kn vrijednosti promjenjeno, da ne bi bilo da mislim da je on losa investicija dapace iman i ja nesto tih dionica jer smatram da vrijedi vise jer ovih par stvari koliko toliko je stabiliziralo firmu i dalo mogucnost da opstane ali nikad ne bi za jdpl placa premiju u odnosu na atpl, a nesto i tu upravu treba pitat kako je doslo do toga, po meni je najveci uteg za vrijednost jdpl u odnosu na atpl to sta ova prica o tonazi da se odrzi vrlo brzo moraju uc u nove investicije za nove brodove i to je onda pitanje kada dionicari ce moc imat koristi da drustvo zaradjuje za svoje dionicare sta je kod atlantske realniji scenarij, zato uz NAV bi trebalo gledat i malo kakav je cash flow u kracoj buducnosti da se vidi sta dionicari mogu ocekivat za sebe, a ne da bude samo ulaganje da se odrze.

    Dokapitalizacija ce brzo otkrit da li jdpl prelazi u ruke onoga sta zna i ima interes ili ne to ce isto bit bitno u kontekstu neke premije, za odnose na trzistu i premije izmedju njih nije smo tonaza bitna sve to treba uzest u obzir jer ka se okrenu vozarine onda nije isto ostat u jdpl ili u atlantskoj, jdpl je rizicniji jer nema niti jedan dugorocni ugovor iako po svemu trentuno je to bolje ali ako se stvari okrenu to je veliki rizik pa bi jdp mogao imati daleko vecu volatilnost u cijeni jer puno vise ovisi o trenutnom stanju koje je inace jako volatilno, zato i kazem neki buduci cash flow je isto bitan, a ne samo trenutno stanje.

    ATPL ako se ne dokapitalizira i ne krene obnavljati flotu je isto tako na rok od 5-10 godina mrtva kompanija. Te njihove priče, nismo se dokapitalizirali pa smo očuvali kapital postojećih dioničara su obične gluposti. Jedini razlog zašto se nisu dokapitalizirali je jer nisu mogli (kao ni JDPL nitko nije htio uložiti ni lipe u novi equity zbog grozomornog stanja na tržištu rasutih tereta i prezaduženosti kompanije) i zato što su čuvali vlastita dupeta i vlastite privilegije (kontrolu). Štoviše, za to su čak posegnuli i za "trojanskim konjem" koji ih je štitio, a zamalo i povukao na dno.

    A ovi preko bare to redovito rade jel mogu i znaju i zato opstaju. Osim ako ne odigraju preriskantno i sami sebe potpoe. Dakle, ključ ovog biznisa je kontinuirani rad na osuvremenjivanju i povećanju flote i zato se koristi adekvatna poluga odnosno kombinacija valstitog i posuđenog kapitala. Ne ide samo iz zadržanih zarada i duga jer samo iz toga, obzirom na kratkoću uzlaznih i profitablnih ciklusa, nije moguće značajno ekspandirati niti podmlađivati flotu. Za naše bulk brodare bi možda bilo najbolje da se u nekom trenutku interesno ili vlasnički povežu i onda krenu u razvojni ciklus.

  • AGROKOR

    • Flight
    • July 28, 2021 at 10:12 AM

    Ja ne znam o čemu ti pišeš?

    Ja se referiram na konstantno zanovjetanje iz "safe zone" i anonimno optuživanje od strane pojedinaca koji uglavnom prstom ne mrdaju da bi zaštitili svoj interes, nego očekuju da to netko drugi učini za njih i plati račun za to?

    Ako je netko sposoban i uporan, pokrenut će novi momentum, samostalno ili sa istomišljenicima, al očito je to prazna tlapnja... filozofiranje skrivenih iza ekrana ("i tuđe haljine"). Ništa ne košta, a ubija dosadu.

    Ako si toliko nezadovoljan da već treću (ili četvrtu) godinu pišeš po forumima kako si prevaren i da je na djelu neviđena pljačka, pa onda nešto učini na tom planu i pokušaj barem zaštititi vlastiti interes. A ne svakodnevno, svi su krivi, samo sam ja prav'!

  • AGROKOR

    • Flight
    • July 28, 2021 at 9:22 AM
    Quote from Paulie
    Quote from bbkk0000

    Udruga dioničara izgleda ipak još funkcionira.. ima li tko kakav info?

    Ne vjerujem da ikakva udruga funkcionira niti da ista više postoji. Cilj svake udruge je da oko sebe okupi što veći broj članova, a udruga manjinskih dioničara Agrokora je ugasila web stranicu, nigdje se ne oglašava niti daje ikakve nove novosti. To je bila udruga vođena od strane Agrama dok Agram nije postigao nagodbu, nakon toga udruga je Dubravku postala nepotrebna. Purko i Ivančić su bili samo Agramovi pijunčići koji su zbrisali nakon početnog busanja i velikih riječi na TV-u.

    Meni je najčudnije što je Adris spalio milijardu kuna, a već 4 godine o pravnim radnjama Adrisa nema niti jednog jedinog medijskog natpisa. Adris je čak u pravno boljem položaju od nas i opet ispada da im je Plenki oteo milijardu kuna, što je cijena najboljeg hotela kojeg imaju. Podsjetimo Adris je možda imao i najbolja jamstva od svih vjerovnika, i Adris je bio vjerovnik, a ne dioničar.


    Svakako ovo je politički opstruiran proces i šanse za bilo kakvu pobjedu na domaćim sudovima su nikakve. Jedino Todorić ima šanse, ili ostali koji su spremni to voditi međunarodno.

    A što ti ne izađeš u javnost i ne okupiš zainteresirane bivše Agrokorove dioničare? Ili vas više ovdje sa foruma. Što ne pokrenete novu udrugu koja će štititi i promicati "vaše" interese?

  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 94
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options