1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. BudFox

Posts by BudFox

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 2, 2021 at 1:01 AM
    Quote from KicanCRO
    Quote from BudFox

    Sta nije prije nekih mjesec dva kolega Alias napisao da brodovi vrijede oko 130-140 mil$. Moram priznati da sam i ja nekad bio protiv Aliasa, kad je pisao ruznim rijecnikom na poslovnom, ali cini se da sam ga trebao poslusati. Oni koji su dulje u dionici znaju o cemu pricam. Sad kad je Alias bio CnB u pravu to za imovnu nešto nam se general budućnosti više ne javlja. Kako to da imaju najboljeg revizora, a ipak se dogodio taj problem s imovinom?

    Evo kolega lapad pise na poslovnom o TC i SPOT-u na ATPL brodovima i cini se da ima ispravne informacije, pa prenosim ovdje i zanima me sto mislite:

    "Ovo izvješće za Q1 je jedno od najgorih od poznatih svjetskih dry bulk kompanija.

    Novog glavnog izvršnog direktora treba smijeniti što prije.

    Za to se kao dioničar zalažem.

    Najvažniji dio ova dva jučerašnja izvješća je stranica 34 Revidiranog GFI na kojoj se vidi da su prije 31.12.2020. Ugovorili VELIKU VEĆINU flote po FIKSNIM time charterima(ne index povezani).

    U 2020.,kad je prosječna vozarina bila 8.800 oni ugovaranju TC za većinu flote i to do 1 year TC najmanje 231 mil.budućih primanja i od 1-5 TC najmanje 520 mil.

    Ovako visoki brojevi MINIMALNIH budućih primanja govore da je najvjerojatnije barem 10 od 12 brodova trenutno vezano u TC.

    Šteta od toga će iznositi desetine milijuna kuna samo ove godine a dugoročno i desetine milijuna dolara, na ovako dobrom spot tržištu.

    Druga ogromna greška je ne kupovina jeftinih polovnih brodova u veljači i ožujku kad je spot od letio na iznad 20k a cijene brodova bile kao da je spot oko 10k$.

    I takvu PRILIKU DESETLJEĆA nisu iskoristili i nanijeli veliku štetu firmi.

    Zbog svih tih loših poteza glavni izvršni treba biti smjenjen i da na čelo firme dođe netko tko zna svoj posao.

    P. S. U doba najvećih vozarina zadnjih 10 g oni posluju s pozitivnom nulom u 1Q."


    Display More

    Moze screenshoot te 34 te strane i tog podatka, jer ja je gledam, i skroz drugo pise, al da sam pia, jesam, mozda je do mene, a mozda i lapad ima munchausena. Ili mitomaniju*.

    Display More

    Ma krivo je napisao lapad, morao sam otvoriti drugu pivu od čitanja :)

    Nije stranica 34 GFI-a, već stranica 64 revidiranog godišnjeg izvješća.

    Evo na što je mislio, lik se stvarno kuži bolje od nas ostalih u to, valjda je radio u firmi ili nešto slično:

    Grupa prilikom obavljanja svoje osnovne djelatnosti brodove daje u poslovni najam (charter) različitim
    unajmiteljima. Brodovi dani u poslovni najam pod različitim uvjetima, na dan 31. prosinca 2020. godine,
    iskazani su u skladu s MSFI-jem 16
    U 2020. godini ostvarena je prosječna dnevna najamnina od 8.825 USD, (2019. godine: 10.553 USD).


    Ukupna buduća minimalna primanja prema neopozivim poslovnim najmovima, iz ugovora koji su važili na dan
    31. prosinca 2020. godine bila su kako slijedi:


    2019. 2020.
    Do 1 godine 97.768 231.360
    Od 1 do 5 godina 599.263 520.931
    Ukupno 697.031 752.291

    U prvoj polovici 2020. godine stupilo je na snagu novi petogodišnji time charter ugovor za naša četiri
    broda AP Jadran, AP Argosy, Zagreb i Miho Pracat.

    Evo i slike od Kican-a, gore, vidim da je i on to našao.

    6144-faf1adcb-49f8-46c7-bc89-40e1ac3e83e8-jpg

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…37b9d1d8407.pdf

  • Što smo danas tržili

    • BudFox
    • May 2, 2021 at 12:32 AM
    Quote from tento
    Quote from darac11

    Kupujem auto i falilo mi je još malo love, nečkao sam se dali da prodam dio LKPC ili cijeli PRFC, i nekako mi je sigurnije da si ostavim LKPC. Budemo vidjeli dali sam dobar potez napravio. (na PRFC sam izgubio 60%)

    Nije mi trebalo za auto, ali sam prodao ptk.Izgubio živce zbog nelikvidnosti i kupio atpl. Obično u tim situacijama krivo napravim, možda ovaj put upali. Molim mišljenje cijenjenih kolega s foruma.

    Ja svoj Jaguar uskoro vozim na prvi servis, pa mi trebala lova i prodao TPNG. Sprzio sam lamelu vozeci uzbrdo i u pokušaju driftanja :) i bas me zanima koliko ce me opandrčiti za to 8| || =O .

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 11:36 PM
    Quote from tizian1
    Quote from BudFox

    Jel tko procitao ovu stranicu 34, pa kako onda moze lagati? Nije da ga branim, a sam nisam to citao, pa pitam.

    "Najvažniji dio ova dva jučerašnja izvješća je stranica 34 Revidiranog GFI na kojoj se vidi da su prije 31.12.2020. Ugovorili VELIKU VEĆINU flote po FIKSNIM time charterima(ne index povezani).

    Navedeno ne piše u izvješću.

    Nisam mislio paliti komp u subotu navecer, ali sada idem procitati Revidirano GFI od ATPL jos jednom uz pivicu :). Previse rostilja i pivice danas, ali jos jedna stane 8).

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 11:28 PM
    Quote from KicanCRO

    Bud kako je onda spot prvog i drugog miseca 12 a treceg 14 ako je tako fiksirano? 6 je fix 6 ne. Ako su pametni i to ce raskinuti.

    Prenosim sto je lapad odgovorio i koliko vidim on je jako dobro upoznat sa stanjem u firmi i ugovorima. Netko iznutra?! Ne znam!

    Znaci 6 je fiksirano(mislim svi Panamaxi) na visegodisnjim TC ugovorima, a drugih 6 je na TC do 1 godine ili na Spotu. E sada ako on laze onda lazem i ja kako tizian insinuira. Sa lapadom se u zivotu nisam cuo i ne znam tko je to, tako da odbacujem ideju da smo nekako povezani.

    "6 u TC od 1-5 year… a 6 u TC do 1 year, imaš TC 4-6 mjeseci, 10-12 m, 11-13 mjeseci…,i na spotu"

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 11:18 PM
    Quote from KicanCRO

    Pa kako bio Spot ozujka 14 000 da je istina to sto pise? Dajte molim vas razmisljajte svojom glavom, dovoljno je pogledati postove tog lika da vidite da je iz ruzicastog presao u crno, prodao i sad blati.

    Jel tko procitao ovu stranicu 34, pa kako onda moze lagati? Nije da ga branim, a sam nisam to citao, pa pitam.

    "Najvažniji dio ova dva jučerašnja izvješća je stranica 34 Revidiranog GFI na kojoj se vidi da su prije 31.12.2020. Ugovorili VELIKU VEĆINU flote po FIKSNIM time charterima(ne index povezani)."

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 11:09 PM
    Quote from looserst
    Quote from tizian1

    BudFox

    Koji su motivi vašeg neistinitog pisanja?

    Znam, zasigurno želite pomoći ljudima. ^^

    Ali nemojte nas podcijenjivati molim Vas.

    Vi to ovdje radite a Lapad na drugom forumu. I onda još kopirate te njegove neistine ovdje.

    Doista teško razumjeti.

    To što ste Vi i Vaš savjetnik Lapad prodali na početku oporavka bulk sektora je Vaša stvar. Treba naučiti i gubiti da bi jednog dana znali pobjeđivati tj. zarađivati.

    Morate to preboliti i ići dalje.

    Uživajte u životu, probajte uložiti u nešto drugo, nadam se da ćete tamo imati sreće i znanja da nešto zaradite. Lijepi pozdrav i puno sreće želim.:thumbup:

    Ne brinite, biti će to sve dobro.

    Display More

    Da nebi bilo samo po kolegi badu foksu i ja sam citirao istog lapada. Neznam jel trol, zlonamjernik ili insider. Zanimalo me ima li istine u tome sta pise :/

    Display More

    Hvala kolega looserst, mene zanima da li je to istina sta kolaga lapad pise, nista vise.

    Sto se tice vrijednosti brodova sve pise u revidiranom godisnjem izvjescu kao biljeska revizora o nesrazmjeru knjigovodstvene i trzisne vrijednosti imovine(brodova), koju je Uprava zanemarila vec drugu godinu zaredom.

    Da je Uprava uvazila tu biljesku, gubitak za proslu godinu bi bio oko 250 milijuna kuna, a ne 93 milijuna kuna, kao sto su iskazali. Ne znam koliko mogu odgadjati revalorizaciju imovine, ali morat ce je napraviti kad tad.

    P.S. Evo i meni je smijesno koliko mogu biti kreativni u knjigovodstvu ^^ ^^

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 9:55 PM

    Sta nije prije nekih mjesec dva kolega Alias napisao da brodovi vrijede oko 130-140 mil$. Moram priznati da sam i ja nekad bio protiv Aliasa, kad je pisao ruznim rijecnikom na poslovnom, ali cini se da sam ga trebao poslusati. Oni koji su dulje u dionici znaju o cemu pricam. Sad kad je Alias bio CnB u pravu to za imovnu nešto nam se general budućnosti više ne javlja. Kako to da imaju najboljeg revizora, a ipak se dogodio taj problem s imovinom?

    Evo kolega lapad pise na poslovnom o TC i SPOT-u na ATPL brodovima i cini se da ima ispravne informacije, pa prenosim ovdje i zanima me sto mislite:

    "Ovo izvješće za Q1 je jedno od najgorih od poznatih svjetskih dry bulk kompanija.

    Novog glavnog izvršnog direktora treba smijeniti što prije.

    Za to se kao dioničar zalažem.

    Najvažniji dio ova dva jučerašnja izvješća je stranica 34 Revidiranog GFI na kojoj se vidi da su prije 31.12.2020. Ugovorili VELIKU VEĆINU flote po FIKSNIM time charterima(ne index povezani).

    U 2020.,kad je prosječna vozarina bila 8.800 oni ugovaranju TC za većinu flote i to do 1 year TC najmanje 231 mil.budućih primanja i od 1-5 TC najmanje 520 mil.

    Ovako visoki brojevi MINIMALNIH budućih primanja govore da je najvjerojatnije barem 10 od 12 brodova trenutno vezano u TC.

    Šteta od toga će iznositi desetine milijuna kuna samo ove godine a dugoročno i desetine milijuna dolara, na ovako dobrom spot tržištu.

    Druga ogromna greška je ne kupovina jeftinih polovnih brodova u veljači i ožujku kad je spot od letio na iznad 20k a cijene brodova bile kao da je spot oko 10k$.

    I takvu PRILIKU DESETLJEĆA nisu iskoristili i nanijeli veliku štetu firmi.

    Zbog svih tih loših poteza glavni izvršni treba biti smjenjen i da na čelo firme dođe netko tko zna svoj posao.

    P. S. U doba najvećih vozarina zadnjih 10 g oni posluju s pozitivnom nulom u 1Q."


  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 1:43 AM
    Quote from tizian1
    Quote from BudFox

    Recite što sam netočno napisao?

    Pa moja želja je da oni budu dobra i iskrena kompanija, samo to.

    Kad su imali prosječnu ostvarenu vozarinu u kvartalu 13 000 Usd i nula dobiti ili 1 milijun?

    Ako je to i bilo nekad (ja ne znam) znamo da se rezultat ne ostvaruje samo ostvarenim vozarinama nego i optimizacijom rashodovne strane.

    Baš se trudite prikazati dobar rezultat lošim.

    Ok, moja greška, priznajem. Najsličniji kvartal ovome, kada su vozarine naglo porasle od kraja 6. mjeseca je Q3 2019 nakon sastanka

    američkog i kineskog predsjednika, te je BDI tada došao na 2500 bodova u jako kratkom razdoblju i tada su imali

    oko 6 milijuna dobiti (Q3), ali ne piše koliko je bila prosječna vozarina samo za taj kvartal, već za cijelo razdoblje od

    01- 09. mjeseca (10500$, gubitak 6 milijuna), a početkom te godine je i puknula Brumanndinho brana i potopila sela u Brazila,

    te nisu neko vrijeme rudarili željezo i potonule su vozarine u Q1 i Q2 jako nisko, pa vjerujem da je prosječna vozarina u tom

    3. kvartalu bila slična ovoj, a amortizacija je bila oko 22 milijuna kuna za taj kvartal.

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…NotREV-K-HR.pdf

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 1:11 AM

    Evo baš gledam, amortiziraju oko 75 - 80 milijuna kuna svake godine, što ispadne oko 18 - 20 milijuna po kvartalu,

    pa ako žele prikazati veću dobit, kao u Q1 2018. godine (isto 13 miljuna dobiti :) ) smanje amortizaciju, a za godinu

    ranije je amortizacija bila 20 miljuna kuna, a bila je manja dobit (cca 2 mil .kn). Ne znam kakve su tada bile vozarine

    i ne da mi se više gubiti vrijeme na sve to, ali želim pokazati kako se prebacuje amortizacija i troškovi u slijedeća

    razdoblja, što im sada malo ide i na ruku, jer su vozarine narasle, pa će se manje kasnije vidjeti. Ekipa iz Đure je prije

    bila ekspert za takve stvari (prikažu dobit u Q1 i Q2 prije onih silnih dokapa, pa kasnije gubitke), a vidim da su opet poslovali sa

    dobiti u Q1 (mislim na Đuro, sada ih kupouju Česi :) , nije više crni čelik, već česni čeljik :) ), a na kraju svake godine završe

    sa 30 - 35 miljuna kuna gubitka, što se poslije revizije popne i do 40 milijuna.

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…NotREV-K-HR.pdf

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 12:50 AM
    Quote from barbosa 2.0

    ne znam što bi rekao, očekivao sam neki sitni minus ali ne i ove druge stvari, pogotovo sam očekivao nastavak trenda smanjenja dugova i obveza a oni povećani, fin dug prema vjerovnicima čak za 7,5m kn nakon što su i u 4.q 2020 također povečani sa 41 na 49 m kn...pa koja je to kamata od 7,5m. kn kvartalno...sad već imaju preneseni 57m+ još i dospijeće 135m :cursing:

    Rekli bi nikako na zelenu granu s njima, ajde da omanu kvartal dva, pa prodaja cinčaone, pa ovo ono, ali oni konstantno rade s gubitkom već godinama.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 12:17 AM
    Quote from tizian1
    Quote from BudFox

    Recite što sam netočno napisao?

    Pa moja želja je da oni budu dobra i iskrena kompanija, samo to.

    Kad su imali prosječnu ostvarenu vozarinu u kvartalu 13 000 Usd i nula dobiti ili 1 milijun?

    Ako je to i bilo nekad (ja ne znam) znamo da se rezultat ne ostvaruje samo ostvarenim vozarinama nego i optimizacijom rashodovne strane.

    Baš se trudite prikazati dobar rezultat lošim.

    Idem potražiti u zadnjih 5 godina i ako ne nađem priznati ću da sam pogriješio.

    Nije mi namjera nešto krivo pisati, već stalno nastojim biti objektivan i iskren, a

    oni koji me bolje poznaju to znaju.

    Računajte da im na 10 brodova (mislim da imaju samo na 2) ove godine ili uskoro ide i ugradnja

    Balast Water Treatment System za pročiščavanje balastnih voda, a po brodu je to od

    pola milijuna do milijun dolara, što će biti dodatni troškovi.

    P.S. teško mi se snaći u tim izvješćima kada je ZSE mijenjala stranicu, prošla mi je bila puno bolja.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • May 1, 2021 at 12:07 AM
    Quote from tizian1
    Quote from BudFox

    Kolega jeste čuli za izreku Our Word is our bond, te nisam siguran da ima otkazivanja kod dugoročnih unajmitelja, jer što bi bilo

    da je situacija suprotna, te da je sve palo na 4000 $, onda bi unajmitelji mogli uzeti nekog drugog jeftinijeg, a otkazati ATPL.

    Pa svaki Ugovor ima otkazne stavke.

    Postoje tu zasigurno razne opcije ali treba vremena.

    Samo jel bi im novi brodar htio potpisati t/c na 4000? Ne bi, nikad.

    Žao mi je što ste prodali dionice, ali nastojte bar biti realni i pisati točne informacije.

    Display More

    Recite što sam netočno napisao?

    Pa moja želja je da oni budu dobra i iskrena kompanija prema dioničarima, samo to.

    Sjećate se kada smo reagirali u 10. mjesecu kada su počeli prodavati brodove u S&L

    back-u, pa se nisu htjeli javiti sa odgovorom iz kompanije. O tome ja pričam, a kasnije su

    to napravili za većinu brodova, a vidim da će i za sve preostale, jer trebaju nekako reprogramirati

    kredite, kad ih ne mogu vraćati i zaduženje ponovno raste, a prodali su skoro sve brodove. Gdje su

    novci od prodaje brodova?

    Evo i meni je smiješno i ne mogu više :D :D

    Ma da uz ovoliki dug im neće biti lako i ne bih htio biti na mjestu CFO-a.

    Možda bi dokap došao u obzir, pa da kupe nekoliko polovnih brodova sada

    kada su vozarine narasle, ne znam.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 11:44 PM
    Quote from tizian1
    Quote from hugh

    ako netko misli da ovi iz atpl ne znaju šta rade ( a i ja sam u jednom trenutku to pomislio) nek "svrate" na izvješće Jadroplova......mi ćemo se samo do još puno boljeg q2 u odnosu na q1 morati strpiti a cijena dionice do tada će odraditi svoja očekivanja a čisto sumnjam da su očekivana rezultata za q2 po pitanju cijene na 260 kn..........

    Da, Jadroplov je imao izgleda prosječnu vozarinu malo manju od 11.000 Usd (a sve na spotu imaju ) a Atlantska malo manje od 13 000 Usd , dakle tko je tu na spotu a tko na t/c?!

    Ponavljam da treba vremena da se rast vozarina na spotu pretoči u rezultat.

    Treba zasigurno više mjeseci da se ovakav jaki rast vozarina značajno vidi.

    Ovdje je potencijal rasta dobiti ogroman.

    Pa u 1 mjesecu su vozarine još bile skoro duplo manje nego sad.

    Pa dajte pogledajte tržišnu vrijednost brodova prije 3 mjeseca i sad.

    I taj T/C, pa mora postojati opcija povećanja vozarina uslijed većeg povećanja BDI indexa ili otkazivanja Ugovora uz penale ili revidiranje postojećeg uslijed značajnih promjena vozarina. Brodarstvo je ciklična djelatnosti tako da moraju postojati u Ugovorima takve opcije.

    Strpljenje će ovdje odigrati glavnu ulogu u tome tko će koliko zaraditi od nas dioničara. Strpljivi će zaraditi masno!!!

    Display More

    Kolega jeste čuli za brodarsku izreku Our Word is our bond, te nisam siguran da ima otkazivanja kod dugoročnih unajmitelja, jer što bi bilo

    da je situacija suprotna, te da je sve palo na 4000 $, onda bi unajmitelji mogli uzeti nekog drugog jeftinijeg, a otkazati ATPL.

    "Pa dajte pogledajte tržišnu vrijednost brodova prije 3 mjeseca i sad."

    O ovome sam već pisao, ali vidim da se dopisujem sam sa sobom, a svi (osim kolege Fligha, svaka čast)

    ignoriraju mišljenje revizora o nesrazmjeru tržišne i knjigovodstvene vrijednosti brodova.

    Vidim smanjili su amortizaciju i ostale troškove i taman ispadne ova dobit koju su pisali.

    Povećali su dug za 8 milijuna kuna u 3 mjeseca ove godine, te će uskoro dug ako

    ovako nastave biti preko 900 milijuna kuna, jer je sada, čini mi se 873 milijuna kuna, a

    imaju poček na kredite ili čak otpis glavnice kod dvije banke.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 11:34 PM

    Ajmo ponovno proučiti kreativno knjigovodstvo :).

    Bar se ne radi o hakerskom upadu kao kod Vira :thumbup:

    Prosječna dnevna vozarina AP u Q1 2021 iznosila je 12.908,50 USD

    Stavio sam ove vozarine, jer obično do sada sa takvim vozarinama nisu uspjeli

    postići više od 1 milijun dobiti ili čistu nulu, a sada ni manje ni više nego 13 miliona,

    te se obično hvale da su bili bolji od BDI indeksa, a sada su bili skoro duplo lošiji.

    Vjerojatno je i njih zateklo povećanje vozarina kada su u 1. mjesecu lockali sve Panamaxe

    na dugoročni TC od čini mi se 3 godine. Trebali su slušati i čitati Migru i kolegu 5.Elementa :thumbup:

    koji su najavljivali ovo povećanje vozarina. Kolega 5. Element još u ljeto prošle godine.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 10:29 PM
    Quote from Flight

    Po meni su kljucna pitanja za upravu:

    Jesu li dugoročno zaključali pola flote po uvjetima znatno nižih vozarina?

    Usklađenost (odstupanje) knjigovodstvene vrijednosti flote od trzisne vrijednosti?

    Buduća strategija zanavljanja (obnavljanja) / proširenja flote

    i

    Dugoročna održivost trenutnih (buducih) vozarina (misljenje uprave).

    Tek s odgovorima na ova pitanja može se računati buduća vrijednost odnosno eventualno stvarati vrijednost dioničarima.

    Display More

    Slažem se kolega s vama, to su prava pitanja za Upravu, ali nekako sam mišljenja da nećemo dobiti odgovor.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 9:29 PM
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Ima ovdje nesto

    https://kopun.hr/wp-content/upl…FI-16_Upute.pdf

    3.2. Definiranje razdoblja najma

    Prilikom definiranja najmova jedan od bitnih elemenata je i definiranje roka trajanja najma. Početkom najma

    se smatra datum potpisivanja ugovora o najmu ili datum kada su se strane obavezale pridržavati glavnih

    odredbi iz najma, ovisno i tome koji je datum raniji. Ukupno razdoblje najma uključuje:

    i. neopozivo razdoblje najma, odnosno razdoblje unutar kojega niti jedna ugovorna strana ne može

    otkazati ugovor o najmu;

    ii. razdoblja obuhvaćena opcijom produženja najma ako je najmoprimac razumno siguran da će

    iskoristiti tu mogućnost, i

    iii. razdoblja obuhvaćena opcijom raskida ugovora o najmu, ako je najmoprimac razumno siguran da ne

    koristi tu opciju.

    Neopozivo razdoblje najma

    Neopozivo razdoblje najma definira se ugovorom, te predstavlja razdoblje tijekom kojega niti najmoprimac

    niti najmodavac nemaju pravo raskinuti ugovor o najmu.

    Prilikom definiranja neopozivog razdoblja najma u određivanje roka najma uzima se u obzir samo opcija

    produženja i prekida ugovora o najmu na koje pravo ima isključivo najmoprimac. Ukoliko najmodavac ima

    isključivo pravo raskida ugovora, u definiranje razdoblja neopozivog razdoblja najma ne uključuje se ovo

    pravo najmodavca.

    Display More

    To zapravo podržava ovo moje razmišljanje. Pravo na produljenje najma uvijek ima najmoprimac, tako može nakon 3 godine procijeniti je li mu isplativo produljiti charter po unaprijed dogovorenim uvjetima ili će okončati ugovor i tražiti bolje prilike na tržištu. U slučaju da cijene najma na tržištu nakon te prve 3 godine porastu, najmoprimac će naravno iskoristiti tu mogućnost produljenja ugovora po ranijim povoljnijim cijenama - u obrnutom slučaju naravno neće. U tim ugovorima uvijek bude unaprijed definirana cijena najma za te druge dvije godine - može biti ista kao i za prve 3 godine, ali najčešće bude nešto veća (barem za one ugovore koje sam ja vidio) jer već godinama svi očekuju rast brodara pa svi računaju da će nakon 3 godine najmodavac moći postići bolju cijenu za najam svog broda.


    Quote from BudFox

    Zadnji veliki otpis su imali, čini mi se 2015. ili 2016. godine, tako da ih je bilo, samo to ne rade zadnjih 4 ili 5 godina.

    Ne znam knjigovodtsvene posljedice to može imati o kakva su pravila jer nisam računovođa.

    Piše ti u izvješću kako se knjiži (knjiži se u ostale prihode i direktno povećava dobit), nije to stvar, već me zanima jesu li to objavili na burzi, nisam vidio tu obavijest.

    Display More

    Evo našao sam iz izvješća za 2014. godinu kada su zadnji put radili usklađivanje knjigovodstvene vrijednosti sa tržišnim vrijednostima brodova:

    Ostvareni gubitak Grupe pripisan imateljima kapitala matice iznosi 815,8 mil. kuna, a čini ga 838,4
    mil. kuna gubitka pomorstva, te 22,6 mil. kuna dobitka ostalih. U istom razdoblju prošle godine
    ostvaren je gubitak od 5,4 mil. kuna. Razlog ovako velikom gubitku leži u ovogodišnjem
    vrijednosnom usklađivanju, uglavnom dugotrajne imovine (brodova), u iznosu od 720,4 milijuna
    kuna jer je zbog značajnog smanjenja vrijednosti brodova bilo potrebno uskladiti knjigovodstvene s
    tržišnim vrijednostima.

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…1Y-REV-K-HR.pdf

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 9:11 PM
    Quote from mitkko
    Quote from BudFox

    Šta nije o ovome kolega Alias govorio (vidim da ga nema više na forumu), da će revizor utvrditi

    da brodovi vrijede manje nego ih vode u knjigama, ali da Uprava ne reagira na te upute revizora,

    već govori da je vrijednost imovine realna i nadoknadiva. Strani brodari su svi imali velike otpise

    imovine za prošlu godinu. Zna li tko što više o tome kako to ide?

    Revizor utvrdio:

    Grupa upravlja brodovima čija je knjigovodstvena vrijednost na dan 31. prosinca 2020. godine iznosila 1.079.632

    tisuća kuna (31. prosinca 2019. godine 1.232.478 tisuća kuna).

    Display More

    Vidi ovo, sve piše u izvješću, tako rade oduvijek (barem od kada ja pratim ovu dionicu). Dakle, brodove vode ili kao trišnu vrijednost brodova ili kao "vrijednost u upotrebi", koji već iznos bude veći.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Zadnji veliki otpis su imali, čini mi se 2015. ili 2016. godine, tako da ih je bilo, samo to ne rade zadnjih 4 ili 5 godina.

    Ne znam kakve knjigovodstvene posljedice to može imati ni kakva su pravila o tome, jer nisam računovođa, ali po

    izvješćima vani vidim da brodari to rade, a imaju iste ili slične brodove kao ATPL.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 8:57 PM
    Quote from BudFox

    Ne znam, pročitao sam većinu, čekamo izvj. za Q1, pa ćemo biti pametniji.

    Imao sam neka svoja predviđanja za prošlu godinu i za sada je u gabaritima

    toga - 93 milijuna sveobuhvatnog gubitka. Moja procjena je bila oko 100 milijuna.

    Zanimljiva koncepcija

    Revizor utvrdio:

    Grupa upravlja brodovima čija je knjigovodstvena vrijednost na dan 31. prosinca 2020. godine iznosila 1.079.632
    tisuća kuna (31. prosinca 2019. godine 1.232.478 tisuća kuna).

    Nezavisni procjenitelj:

    Na dan 30.11.2020.
    godine brodovi su procijenjeni od strane neovisnog procjenitelja Associated Shipbroking S.A.M. na tržišnu
    vrijednost od 139,0 milijuna USD, što predstavlja nižu vrijednost od izračunate vrijednosti brodova u upotrebi.

    Direktori:

    S obzirom da se prema mišljenju Izvršnih direktora očekuju povoljne tržišne i gospodarske okolnosti za
    obavljanje djelatnosti prijevoza rasutih tereta, Izvršni direktori Grupe smatraju iskazanu vrijednost imovine
    realnom i nadoknadivom. Također smatraju da se u razdoblju od datuma testiranja do kraja kalendarske
    godine parametri korišteni u procjenama nisu značajno promjenili, te da iskazana testiranja odražavaju
    vrijednosti koje mogu biti primijenjene i na 31.12.2020.

    Display More

    Šta nije o ovome kolega Alias govorio (vidim da ga nema više na forumu), da će revizor utvrditi

    da brodovi vrijede manje nego ih vode u knjigama, ali da Uprava ne reagira na te upute revizora,

    već govori da je vrijednost imovine realna i nadoknadiva. Slično je objašnjenje Uprave bilo i za 2019.

    godinu da je vrijednost imovine realna i nadoknadiva, pa je po mišljenju revizora vrijednost imovine

    prošle godine pala za 152 milijuna kuna. Strani brodari su svi imali velike otpise imovine za prošlu godinu.

    Revizor utvrdio:

    Grupa upravlja brodovima čija je knjigovodstvena vrijednost na dan 31. prosinca 2020. godine iznosila 1.079.632

    tisuća kuna (31. prosinca 2019. godine 1.232.478 tisuća kuna).

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 8:16 PM
    Quote from BudFox
    Quote from mitkko

    Imali su i otpis potraživanja po kreditima u iznosu od >17m kn. Jel zna netko nešto više o tome?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Imali su i otpisa i prolongacije kredita na 6 mjeseci. Piše u revidiranom.

    Evo detalja, prošla godina nije bila laka

    6. Dugoročni kredit ACT Maritime LLC u iznosu 12.250 tisuća USD iz prosinca 2017 iskorišten je za
    refinanciranje kredita za izgradnju AP Ston kod Credit Agricole Corporate & Investment Bank. Rok
    otplate kredita je 3 godina, a osiguranje je neopoziva garancija Atlantska Plovidbe d.d. te trezorske
    dionice. Ap Ston je refinanciran od strane Huaronga (točka 7.) u visini od 10.000 milijuna USD te je dio
    obveze po kreditu otpisan (bilješka 3.)

    12. DNB Bank ASA, preostali dio u visini od 2,600,000 USD koji nije refinanciran od strane NordLB
    banke za kupnju brodova AP Jadran i AP Argosy. Kredit je u cijelosti otplaćen tijekom 2020, uz otpis
    dijela obveze po kreditu (bilješka br. 3).


    13. Dugoročni kredit OTP banke d.d. za zatvaranje preostale glavnice kredita za izgradnju Atlant poslovno
    stambenog centra, kreditna partija 180710318836 na iznos od EUR 4,652,000,00. Kredit je stavljen u
    otplatu 01.08.2018. kvartalnim ratama, a zadnja dospijeva 01.08.2025. godine. Tijekom 2020. uslijed
    pandemije COVID-19 produžen je rok otplate za dodatnih 6 mjeseci. Kredit dospijeva 01.02.2026.
    godine.


    14. Dugoročni kredit OTP banke d.d. za kreditiranje inicijalnih troškova prilikom najma broda kreditna
    partija 180903127437 na iznos od EUR 1,090,000,00. Kredit je stavljen u funkciju 01.10.2018. Otplata
    se vrši u 3-mjesečnim ratama, a zadnja dospijeva 01.10.2020. godine. Tijekom 2020. uslijed
    pandemije COVID-19 produžen je rok otplate za dodatnih 6 mjeseci. Kredit dospijeva 01.04.2021.
    godine.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • BudFox
    • April 30, 2021 at 7:59 PM
    Quote from mitkko

    Imali su i otpis potraživanja po kreditima u iznosu od >17m kn. Jel zna netko nešto više o tome?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Imali su i otpisa i prolongacije kredita na 6 mjeseci. Piše u revidiranom.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™