A kakva bi to točno stabilizacija bila? U društvo se ulaže optimalna svota, dugovi se redovito servisiraju i smanjuju, koliko znam naručena su 2+2 broda za budućnost. Imaju preko 100 milijuna dobiti na računu, simbolična dividenda bi bila znak da je nešto otišlo jako krivim smjerom... Dovoljno je pogledati konkurenciju koji upravo dividendom povećavaju vrijednost društva.
Posts by Vergilije
-
-
U.S. President Joe Biden was expected to announce a ban on Russian oil and other energy imports on Tuesday in retaliation for the invasion of Ukraine, sources familiar with the matter said.
..
"We are going to see increased gas prices here in the United States. In Europe, they will see dramatic increases in prices. That's the cost of standing up for freedom and standing alongside the Ukrainian people, but it's going to cost us,"
Nije ni čudo da indeksi već sada idu prema gore, svaki dan neki šok na strani ponude i/ili potražnje....
-
“Cancelling” Russia will be expensive — Breakwave AdvisorsThe war and the concomitant reactions will have consequences we can’t yet imaginewww.breakwaveadvisors.com
Jako dobar članak o ovom što se trenutno događa i posljedicama
-
Nego malo razmišljam, prema podacima o vrijednostima brodova koje je jasko objavio 14.02. ispada da vlastita flota vrijedi oko 110,9 mil usd.
U godišnjem izvješću imamo službeni podatak:
Nakon prodaje broda „Champion Istra“ koja je obavljena u ožujku 2021. godine, knjigovodstvena vrijednost brodova na dan 31.12.2021. iznosi 55 milijuna američkih dolara (365,4 milijuna kuna).
Znamo da svi brodovi nisu u 100% vlasništvu, pretpostavljam Punta i Valovine sa 75%, pa bi stvarna vrijednost flote na današnji dan bila oko 97,9 mil usd odnosno 683,7 mil hrk.
Prije dividende bi morali riješiti knjigovodstveni gubitak od 719 milijuna kuna koji se stvorio prehodnom revalorizacijom.
Još uvijek smo malo više od 400 milijuna u minusu kad bi sada revalorizirali flotu.
Porezni štit, ali velika je to rupa koju treba popuniti...
-
Brodari su postali sigurna luka
-
Dioničar sam ULPL već jako dugo, možda 20 godina, i sjećam se vremena kad su se radile dokapitalizacije za kupnju (novih) brodova. Tad je bilo sve transparentno. I super se poslovalo, isplaćivala dividenda, ...
Problem s transparentnošću je počeo kad su u krizi krenuli graditi brodove kod domaćih brodogradilišta uz subvenciju države...
Ali to je sad valjda iza nas.
Ma sjećam se, no sve je to voda ispod mosta... Jedino možda korisno da mlađi ulagači vide kako su nekad izgledale stvari koje im se čine fikcijom.
Sada se nalazimo unutar rane uzlazne faze novog ciklusa pa je ključno kakav će pristup Uprava zauzeti.
Najviše bi volio da samo prate trendove koji se vani događaju, bez izmišljanja tople vode, kombinacija s politikom i sl.
Zasad nikakve planove nisu objavili ni najavili, da bar u pomorskoj večeri kad neće službeno..
Eto po trenutnoj cijeni dionica se otplati od zarade u 6mj. kako je jasko postao, a nema uopće interesa...
Pa tko je tu lud posla ko u priči
-
Ma nema šanse da ljudi pristanu na povratak na 30 god unazad, kad znaju što je alternativa. Da ima stvarnu podršku ne bi razmišljali o uvođenju vojne vlasti i zatvaranju granica za svoje državljane. Kad s penzijom uskoro budu mogli kupiti pola šnite kruha će se otkriti pravo stajalište starije i srednje generacije, mladi rusi već sad sanjaju ajfon i ikeu, društvene mreže, još se i coca cola povlači, buduća ljetovanja biti će u čečeniji...
Hrvatska će imati probleme zbog svega (imala bi ionako!) čije prosječno kućanstvo troši oko 40% prihoda na hranu i režije, kad hrana ode +20%, režije +15%, grijanje +50% pogotovo plin, benzin + 25% u godinu dana...
Sad to preslikajte na Rusiju, uskoro galopirajuća inflacija koja je samo prošli tjedan skočila oko 40%. Inače cijena nafte od 30 usd znači bar 30% manji državni budžet (prošlogodišnji je bio planiran sa 45 usd) , a troškovi vojske rastu i rastu i rastu...
-
To uopće nije loša ideja, kampanja ZSE za kockare koji vide dalje od tickera i tradicionaliste od cigle... 😂
Novac je gorivo burze 📈
-
Nama je najveći problem nedostatak kapitala na zagrebačkoj burzi, nedovoljno atraktivna za male, premalo prometa, dionica, dividendi, svega za velike. Jedina lijepa priča koja se najavljuje ove godine je MonPerin... Tek ako brodari drmnu brutalne dividende 10-25% posto možda privuku pažnju hrvatskog puka koji drži novce na banci...
-
Povećavaju se ulozi, zapad Rusiju doslovno ide razvaliti u svim smjerovima osim vojnog. Eskalacija sukoba na terenu = nove sankcije. A sankcije će ostati godinama ili desetljećima nakon što rat završi. Čak da Rusija sutra pobijedi biti će toliko siromašna i oslabljena, da je samo pitanje vremena kad će se kinezi okrenuti protiv njih. Ostaje im Eritreja, sj. Koreja i Bjelorusija kao partneri...
-
Ili mogu namjestiti dokapitalizaciju tako da jedan većinski strateški (npr. TNPL) preuzme najveći dio izdanja u zasebnom krugu, manji dio radnici i postojeći dioničari, a država jednostavno ne sudjeluje. Deda je stari maher kojeg su doveli s ciljem, koji ne znamo i to je jedini razlog zašto osobno izbjegavam ovu dionicu... Ovdje doista je asimetrija rizika -državna glupost i namještanje između dva klana (zd, st) vs brutalno profitabilni brodovi. A mali dioničari su zadnja rupa na svirali, da ih isključe ništa se ne bi dogodilo. Prevelik rizik imho al držim fige 🤞
-
Kad taj dio nije toliko bitan za tebe kao dioničara. Dio brodova je registriran pod stranim zastavama što je međunarodna praksa, u našem slučaju osnovane firme za pojedine brodove su u Liberiji i Maršalovim otocima. Prouči malo pojam flag of convenience... Prošle godine su još dvije firme napravili jednu za upravljanje ljudskim resursima, tj. pomorcima bez koji nema ništa i drugu za zajednička ulaganja sa nizozemcima preko koje su otkupili brodove iz uljanika.
Jedino ne znam čemu služi ona firma Real doo...
Sve se to vidi u konsolidiranom izvješću. Ono što bi mogli unaprijediti jest transparentniji prikaz dnevnih operativnih troškova po brodu i procjenu prihoda prema dosadašnjim rezultatima za 2022. Tada bi investitori znali sa puno većom sigurnošću što mogu očekivati i bilo bi im znatno lakše prikupiti kapital kad ga trebaju.
Nikad naši brodari nisu bili pretransparentni. Ako su se stvari malo prikrivale dok je bilo loše iz straha ok, ali sad kad je dobro cilj treba biti maksimalizacija profita.
Recimo zašto ne sada pripremati dokapitalizaciju za second hand bulk carrier, imati stabilan plan isplate dividende i program otkupa dionica koje će kasnije poništiti ili prodati. To su sve stvari koje bi se momentalno odrazile u cijeni dionice.
-
Države su u poker sankcija počele ubacivati brodare, više iz principa. Ali imati će određeni utjecaj sigurno...
QuoteBiden Expected to Ban Russian Ships From Entering U.S. Ports
Russian commercial ships account for less than 1% of cargo volumes to the U.S.
-
Supply Chain Disruptions and Opportunities in Shipping with J. MintzmyerSupply Chain Disruptions and Opportunities in Shipping with J. Mintzmyer Episode 21: Show Notes While the shipping industry has forever been cyclical, it’s…www.thepitchboard.com
Podcast sa Mintzmyerom, 49 minuta vrlo poučnog štiva o brodarima, koga zanima.
U intervjuu komentira odnos ponude i potražnje sa zanimljivom perspektivom... da novi brodovi dolaze 2024, ali zbog novih propisa će cijela flota voziti bitno sporije iz godine u godinu tako da će ponuda ostati ograničena... prema njemu smo možda tek na sredini ciklusa.
-
Eto i ja malo gricnuo ATPL, nek se nađe
-
EPS je 266,38 kn za 2021 ako dobro računam; 45 kn keša na računu po dionici. Mogu komotno isplatiti dio ako žele,
Ili bar aktivirati program otkupa dionica sa burze pa na taj način povećavati vrijednost dioničarima...
Mogu se poništiti dionice u trezoru, evo kako Hrvatski Telekom to radi...
Ajmo Uprava, izvješća su poboljšana i transparentija, poslovanje stabilno i vrlo pozitivno, sada je vrijeme za malo ozbiljnog korporativnog upravljanja i povećanja vrijednosti dioničarima.
-
Nego šta nije u zadnjoj dokapitalizaciji ulagačima bila zagarantirana dividenda od 5 kuna (5% nominale)? Bilo bi vrlo poželjno da se ponovno uvede praksa isplate dividende koja je obustavljena pred 10 godina. Prostora svakako ima...
-
Sjajno izvješće, u velikoj mjeri su iskoristili situaciju na tržištu. Sve osim tankera izuzetno pozitivno... Al biti će i to s vremenom 👏
-
S tim da Jadrolinija ima višegodišnju praksu kupovanja polovnih trajekata umjesto izgradnje novih, a kamoli tehnoloških prototipova.
Ovako samo plasiraju poluinformacije u javnost valjda da pokažu kako nešto mijenjaju.
Ajde da su barem bili pametni pa neki joint venture službeni napravili.
-
A što im to uopće treba umjesto da se bave osnovnim biznisom kojim cvate? Koliki je tu povrat na ulaganje?
Men'se čini da deda čisto politički igra umjesto ekonomski.
Bacanje novaca, nažalost ni prvi ni zadnji put.