1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Forum
  1. Dionice.NET
  2. StatusQuo

Posts by StatusQuo

  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 152
  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 11, 2022 at 3:23 PM

    Po ovome ekspanzija novca nastavlja rast i to brze od ocekivanja, trebalo bi se odraziti na shipping koliko toliko, vrlo lako je moguce da vidimo pad demanda od amera u eu zbog kamatnih stopa i rast od kine pa da to balansira potraznju iako je kina uvijek bila ta koja je bila bitnija za dry, s tim da postoje u narednom periodu jos dodatne stvari koje ce povecat ton milje zbog sankcija.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • June 11, 2022 at 2:26 PM
    Quote from Marin83
    Quote from mikromakrto

    Pričate kao da se svaki dan prometuje par milijuna kuna na Atlantskoj pa eto netko "štopa" da bi se "nakrcao"...

    Firma svaka 24h po dionici ugrubo zaradi cca 60 lipa...imam dojam da su svi u grču i strepe da dionica opet ne zaroni 100-150kn...

    Mnogima je Atpl 2008 bila ogromni stres kad je krenuo pad i u padu nekoliko puta hvatanja dna, meni se cini da mnogi jos danas imaju postraumatski sindrom iz 2008, cesto se to moze razaznati iz nekih komentara, jer mnogima je 2008 bila prva recesija i bear market pa zapravo cesto to deriviraju iz tadasnjih iskustava, iako se povijest ponavlja ne ponavlja se bas na takav nacin obicno se ponavlja dio povijesti koji nismo iskusili i bio je prije nas, mislim da je cak to i Ray Dalio ustvrdio na takav nacin.

  • HT (Hrvatski Telekom d.d.)

    • StatusQuo
    • June 10, 2022 at 3:54 PM
    Quote from rambo_5
    Quote from Kadisibil91

    To je relativan pojam da je nešto povoljno. Oni koji vole sigurnost i dividendu su zadovoljni te vam je "povoljno"a P/E 20 baš i ne predstavlja neku podcjenjenost.

    P/E nije baš neki pokazatelj za HT. Zaboravljate imovinu koja je posuđena DT-u, a koja bi se u slučaju prodaje morala uzeti u obzir kod procjene firme.

    Tek tada ćete vidjeti koliko je ovo smješna valuacija.

    Sve to nije toliko bitno kada prodaje nema na vidiku i onda je jedino mjerilo zarada na toj imovini jer to je jedini povrat koji dionicar moze racunat.

    Ht-u je vec dugo problem smanjenje te marze i konkurencija, da li ce radi ove inflacije nastat preokret u trendu vidit cemo, iako ima ogromna ulaganja i amortizaciju pa kad s tim ulaganjem zavrse mogla bi se otkljucat i vrijednost.

    Ali recimo primjer od neki dan moji su imali paket trio na A1 oko 220kn mislim, istekao je neki dan A1 ponuda je sad 240kn, zovem optimu oni nude 202kn trio paket i za ne falit telemach taman u ovom tjednu dovrsi optiku u ulici i dodju na vrata i nude paket mislim da izadje oko 180kn na 2 godine nije jos potpisano pa na znam tocne detalje ....evo pogledajte na njihovoj stranici s tim da su im ponude doma na 6 mjeseci gratis i jos nesto jeftinije bude, tako da ocito telemach ide brzo u izgradju optike i to po dobrim cijenama paketa.

    Telemach Hrvatska

    Ht je dobar kada na ostalima nema bas prilika, a i s obzirom na velicinu i likvidnost ima se vremena reagirat ukoliko se nesto drasticno primjeni

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 10, 2022 at 3:27 PM

    Mislim da je nezaposlenost jedan od najbitnijih faktora, mislim da je sve dobro dok je na ATL jer ljudi mogu trosit, manje ali opet mogu trosit, za ekonomijiu je najgora visa nezaposlenost jer onaj koji ne radi moze potrosit nula (nije bas tako ali karikiram) i onda posebno dolaze do izrazaja problemi oko otplate dugova i utjecaja na demand, tako dok god imamo ovakvu zaposlenost i potraznju mislim da je dobro, a sta se tice inflacije ona bi trebala bit pozitivna za vecinu normalno vrednovanih dionica, ne negativna, jedini problem je sta je velika pa se market boji jaceg dizanja kamatnih stopa ali mislim da do toga nece doci, a i sami su rekli da pokusavaju napravit soft landing, znaci pokusat iskontrolirat pad, jer sve je dobro dok ima inflacije i ne desi se deflacija u ekonomiji koja bi onda posebno srusila sve zato zele bit oprezni i radje ce dopusitit vecu inflaciju nego da se moraju borit s deflacijom uostalom to im je jedini alat koji im je ostao da smanje dug jer inflacija mora biti veca od kamatnih stopa da bi mogli vracat dug.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 10, 2022 at 11:39 AM
    Quote from tenis

    Status Quo.zašto se trudite toliko to sve objasniti nekima koji vjerovatno ni plivat ne znaju....

    Eto nadam s da neki od njih ipak zele naucit plivat !.......ali dobro na kraju i meni dodje jer i ja onda malo detalnije razradim neke stvari, valjda je drugacije kada ides nesto pisat nego kada samo razmisljas o tome.



    Quote from tin
    Quote from StatusQuo

    Sta je to 100% mic po mic razlike jer eto nije top 1% kompanija na svijetu, zar ne pretjerujete malo vise s tim zakljuckom kojom opravdavate toliku razliku u vrednovanju, uostalom slicne price smo slusali i na 185kn o svakakvim negativnim stvarima i opravdavanjima zbog cega ne vrijedi vise ali vozarina radi cash flow koji se ne moze ignorirat na kraju jer ipak nije rijec o malom cash flowu koja ova ili slicne kompanije ostvaruju, ne zaboravimo da na 185kn kapitalizacija je bila jednaka skoro danasnjem novcu na racunu toliko o objektivnosti tadasnjih kriticara, uostalom u modelima vrednovanja i uporedjivanja nekog sektora realno pravilnije bi bilo uzet median i u principu izbacit top i bottom 1-2% kompanija koje u principu iskrivljuju sliku, pa onda ako cemo ATPL usporedjivat s vanjskima treba uzet i neku usporednu kompaniju s druge strane, a ne top 1%.

    Dobro je kolega primjetio da ste vec duze dodatno pesimisticni pa onda jos dodatno na negativu bacite, recimo CEO atpl nije ni na koji nacin srocio kako ste vi to napisali eksplicitno da gube velike novce zbog dokovanja, rekao je citirat cu " trenutacno prolazimo kroz dosta zahtijevan program dokovanja, nazalost to se dogadja u nekom dobrom trzistu pa je to gubitak u neku ruku za kompaniju jer gubimo mozda najbolje trziste, al to su redoviti periodi odrzavanja koju mi kao kompanija moramo postovat"

    Sta se tice dokovanja ajde da to rijesimo brojcano vec ipak bi to bilo jedino ispravno da vidimo koliki je to utjecaj tj. koliko je to gubitka za ATPL ili bolje receno izgubljene dobiti pa da svatko procijeni jel mu to veliko ili nije to je jedino ispravno, o trosku dokovanja opcenito vec znamo cijenu pa se time necu bavit. Dokovanje u prosjeku traje nekih 25 dana, ako imamo 9 dokovanja to je godisnje dokovanje od 225 dana u odnosu na ukupnih 4380 dana ili u postotku gubitak nekih cca 5% operativnih dana, po tome to nije toliki strasan gubitak, novcano ako gledamo 1Q dobit je bila 9000$ dnevno po brodu, a trosak radnika je oko 3000$ po brodu dnevno, sta znaci 12000$ manje dobiti po brodu koji je u dokovanje ako uzimamo 1Q stanje i na 225 dana to je 2,7mil $ ili nekih 18,3mil Kn, da li je to veliki izostanak dobiti na forward 1Q=67*4=268mil ili smanjenje dobiti od 7,5%

    Disclaimer na gornju racunicu

    - Tecaj je iz 1Q 6,8kn, tecaj dolara jos jaca pa je trenutno forward dobiti veci za iznos veceg tecaja

    - Izracun obuhvaca gubitak dobiti ne uzima EBITDA jer vecina prvenstveno gleda dobit

    - Utjecaj na pojedini kvartal mogu biti veca jer dokovanja nece biti savrseno rasporedjena

    - Trosak je realno nesto veci za dodatne troskove osnovnog odrzavanja broda u doku, za potrosnju goriva do doka i u doku mislim da mozemo na taj trosak dodati jos 20% dodatnog troska koji je ovako tesko izracuna pa neka to onda bude smanjena dobit od 20mil na yoy bazi

    - Amortizacija je prosle godine povecana radi povecanja vrijednosti imovine cca 10% pa je i dobit manja za to povecanje ako cemo gledat usporedno s proslom godinom, te ce dodatno biti povecana radi prociscivaca ali to nije neki veliki utjecaj s obzirom na ukupnu vrijednost imovine


    Prednosti dokovanja o kojima se manje govori ali dokovanje nije samo trosak bez benefita, dokovanje je remont broda u ovom slucaju na 5 godisnjoj bazi, najbitnije prednosti su ciscenje ili bojanje trupa, prepostavka je da je sada bojanje s kvalitetnijom bojom radi EEXI zahtijeva, te ostali remonti oko motora tj propulzije.

    Prednosti za buduce razdooblje zbog navedenih stvari, znace brzu brzinu broda sta znaci smanjena mogucnost penala zbog neispunjavanja ugovorene brzine te ujedno i najvaznije smanjena potrosnja broda sta u uvjetima ovako visokih cijena goriva je jako bitna stvar, teoretski takav brod bi mogao postic nesto vecu vozarinu nego prije radi vecih usteda goriva, ne zaboravimo da je trenutno trosak goriva dnevno oko 25000$ oprilike po brodu i 10% ustede na gorivu je usteda od 2500$ dnevno pa sad racunajte koliko to znaci na godisnjoj bazi, da li to moze utjecat na nesto bolju vozarinu mislim da moze realno da ste unajmitelj sigurno vam je bitno i to. Jos jedna prednost je moguce smanjenje OPEX-a broda jer je smanjena mogucnost ulaganja oko motora i kvarova nakon dokovanja ako je sve oko motora napravljeno u doku.

    Sta se tice gornje racunice neostvarene dobit od 3mil$ ili ako cemo gledat dnevno po brodu gubitak 700$ prosjecne vozarine manje radi toga na godisnoj bazi ocito je s obzirom na volatilnost vozarina da tih 700$ ne predstavlja neki utjecaj jer vozarine se na dnevnoj bazi mjenjaju po 1000$, pa je jedino ovdje bitno stanje vozarina jer taj gubitak u ovakvim uvjetima se lako nadoknadi uostalom s obzirom na navedene prdnosti gore upitno je da li se takav gubitak im moze nadoknadit nakon dokovanja radi iskazanih prednosti. Te jos jedna stvar dobro je da nakon dokovanja mozemo bit i sigurniji da je takav brod potpisan bar na 6-9 mjeseci jer takva je praksa pa onda je lakse i planiranje buduceg CF sta nije zanemarivo u slucaju pada vozarina.

    Display More

    Mislim da je odlično da dokovanja naprave ove godine jer bi iduće godine mogli baš zbog ubrzane ugradnje pročišćivaća i vrlo vjerojatno većeg scrapa za najstarije brodove mogli imati smanjenje dostupnih capaciteta u DRY BULKU odnosno još veće cijene vozarina.

    Display More

    Tko zna nagadjamo da bi mozda i mogle, zamisli kako bi to bilo da kao danas vozarine se vrte oko 35000$, a ne kao danas oko 25000$...nije da je to nemoguce

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 10, 2022 at 11:33 AM
    Quote from noname
    Quote from tin

    Koji su to brodovi na dokovanju:

    Atlantska plovidba - flota

    1. AP ARGOSY Plovi za Dangjin gdje stiže 28.06.

    2. AP ASTAREA Plovi za Skikda gdje se očekuje 12.06.

    3. AP DRZIC U Chennai.

    4. AP DUBRAVA U El Ferrol , slijedi Houston 23.6.

    5. AP JADRAN Plovi za Ust Luga , gdje se očekuje 06.06.

    6. AP LIBERTAS U Balikpapan , slijedi Marivelles 13.06.

    7. AP REVELIN U Gijon, slijedi Ghent 12.06.

    8. AP SLANO Plovi za Kawasaki , gdje se očekuje 10.06.

    9. AP STON Plovi za Chittagong gdje stiže 14.06.

    10. AP SVETI VLAHO Plovi za luku Kakinada gdje se očekuje 24.06.

    11. MIHO PRACAT U luci Flushing, slijedi Ust Luga 13.06.

    12. ZAGREB Plovi za Ust Lugu gdje se očekuje 11.06., slijedi Rostock 17.6.

    Display More

    Od 12 brodova tri su vezana za rusku luku Ust Luga, sankcije na djelu :)

    Display More

    Mozes li mi slikovito prikazat ta tri broda koja su vezana, danas postoje satelitske snimke pa da budemo sigurni bas da su vezana ???, ali ocito si mislio da su na ruti St luge i negdje drugdje nego da su bas vezana

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 10, 2022 at 11:17 AM
    Quote from hugh
    Quote from looserst

    Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.

    Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja :rolleyes:

    ovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......

    a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....

    nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......

    Sta je to 100% mic po mic razlike jer eto nije top 1% kompanija na svijetu, zar ne pretjerujete malo vise s tim zakljuckom kojom opravdavate toliku razliku u vrednovanju, uostalom slicne price smo slusali i na 185kn o svakakvim negativnim stvarima i opravdavanjima zbog cega ne vrijedi vise ali vozarina radi cash flow koji se ne moze ignorirat na kraju jer ipak nije rijec o malom cash flowu koja ova ili slicne kompanije ostvaruju, ne zaboravimo da na 185kn kapitalizacija je bila jednaka skoro danasnjem novcu na racunu toliko o objektivnosti tadasnjih kriticara, uostalom u modelima vrednovanja i uporedjivanja nekog sektora realno pravilnije bi bilo uzet median i u principu izbacit top i bottom 1-2% kompanija koje u principu iskrivljuju sliku, pa onda ako cemo ATPL usporedjivat s vanjskima treba uzet i neku usporednu kompaniju s druge strane, a ne top 1%.

    Dobro je kolega primjetio da ste vec duze dodatno pesimisticni pa onda jos dodatno na negativu bacite, recimo CEO atpl nije ni na koji nacin srocio kako ste vi to napisali eksplicitno da gube velike novce zbog dokovanja, rekao je citirat cu " trenutacno prolazimo kroz dosta zahtijevan program dokovanja, nazalost to se dogadja u nekom dobrom trzistu pa je to gubitak u neku ruku za kompaniju jer gubimo mozda najbolje trziste, al to su redoviti periodi odrzavanja koju mi kao kompanija moramo postovat"

    Sta se tice dokovanja ajde da to rijesimo brojcano vec ipak bi to bilo jedino ispravno da vidimo koliki je to utjecaj tj. koliko je to gubitka za ATPL ili bolje receno izgubljene dobiti pa da svatko procijeni jel mu to veliko ili nije to je jedino ispravno, o trosku dokovanja opcenito vec znamo cijenu pa se time necu bavit. Dokovanje u prosjeku traje nekih 25 dana, ako imamo 9 dokovanja to je godisnje dokovanje od 225 dana u odnosu na ukupnih 4380 dana ili u postotku gubitak nekih cca 5% operativnih dana, po tome to nije toliki strasan gubitak, novcano ako gledamo 1Q dobit je bila 9000$ dnevno po brodu, a trosak radnika je oko 3000$ po brodu dnevno, sta znaci 12000$ manje dobiti po brodu koji je u dokovanje ako uzimamo 1Q stanje i na 225 dana to je 2,7mil $ ili nekih 18,3mil Kn, da li je to veliki izostanak dobiti na forward 1Q=67*4=268mil ili smanjenje dobiti od 7,5%

    Disclaimer na gornju racunicu

    - Tecaj je iz 1Q 6,8kn, tecaj dolara jos jaca pa je trenutno forward dobiti veci za iznos veceg tecaja

    - Izracun obuhvaca neostvarenu dobit ne uzima EBITDA jer vecina prvenstveno gleda dobit

    - Utjecaj na pojedini kvartal mogu biti veca jer dokovanja nece biti savrseno rasporedjena kroz godinu

    - Trosak je realno nesto veci za dodatne troskove osnovnog odrzavanja broda u doku, za potrosnju goriva do doka i u doku mislim da mozemo na taj trosak dodati jos 20% dodatnog troska koji je ovako tesko izracuna pa neka to onda bude smanjena dobit od 20mil na yoy bazi

    - Amortizacija je prosle godine povecana radi povecanja vrijednosti imovine cca 10% pa je i dobit manja za to povecanje ako cemo gledat usporedno s proslom godinom, te ce dodatno biti povecana radi prociscivaca ali to nije neki veliki utjecaj s obzirom na ukupnu vrijednost imovine


    Prednosti dokovanja o kojima se manje govori ali dokovanje nije samo trosak bez benefita, dokovanje je remont broda u ovom slucaju na 5 godisnjoj bazi, najbitnije prednosti su ciscenje ili bojanje trupa, prepostavka je da je sada bojanje s kvalitetnijom bojom radi EEXI zahtijeva s kojom se hoce postic manja potrosnja goriva, te ostali remonti oko motora tj propulzije.

    Prednosti za buduce razdooblje zbog navedenih stvari, znace brzu brzinu broda sta znaci smanjena mogucnost penala zbog neispunjavanja ugovorene brzine te ujedno i najvaznije smanjena potrosnja broda sta u uvjetima ovako visokih cijena goriva je jako bitna stvar, teoretski takav brod bi mogao postic nesto vecu vozarinu nego prije radi vecih usteda goriva, ne zaboravimo da je trenutno trosak goriva dnevno oko 25000$ oprilike po brodu i 10% ustede na gorivu je usteda od 2500$ dnevno pa sad racunajte koliko to znaci na godisnjoj bazi, da li to moze utjecat na nesto bolju vozarinu mislim da moze realno da ste unajmitelj sigurno vam je bitno i to. Jos jedna prednost je moguce smanjenje OPEX-a broda jer je smanjena mogucnost ulaganja oko motora i kvarova nakon dokovanja ako je sve oko motora napravljeno u doku.

    Sta se tice gornje racunice neostvarene dobit od 3mil$ ili ako cemo gledat dnevno po brodu gubitak 700$ prosjecne vozarine manje radi toga na godisnoj bazi ocito je s obzirom na volatilnost vozarina da tih 700$ ne predstavlja neki utjecaj jer vozarine se na dnevnoj bazi mjenjaju po 1000$, pa je jedino ovdje bitno stanje vozarina jer taj gubitak u ovakvim uvjetima se lako nadoknadi, uostalom s obzirom na navedene prednosti gore upitno je da li se takav gubitak i moze nadoknadit nakon dokovanja radi iskazanih prednosti. Te jos jedna stvar dobro je da nakon dokovanja mozemo bit i sigurniji da je takav brod potpisan bar na 6-9 mjeseci jer takva je praksa pa onda je lakse i planiranje buduceg CF sta nije zanemarivo u slucaju moguceg pada vozarina.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 11:09 PM
    Quote from looserst
    Quote from hugh

    pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......

    nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........

    Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.

    Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja :rolleyes:

    Jednostavno ne mozes srusiti dionice ako nije opca panika na djelu i onda se selektivnost odredjuje na temelju broja drhtavih rukica , samo problem je kada to potraje desetak dana ili tjedana onda vecina se pretvori u drhtave rukice, barem mi imamo s tim iskustva 2008 kupi da bi prodavao nize sutra dan.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 10:57 PM
    Quote from accountant

    StatusQuo

    ovo je bilo neselektivno bacanje papira, isto njima AMD ili ZIM, SQ ili DAC, a najgore je to što se dogodilo na kraju trgovanja, to su obično fondovi koji se pozicioniraju, odabrali su očito keš

    hoćemo li gledati odbijanac? nema mi goreg kad u vikend ulazim s minusom, ždere me to onda do ponedjeljka ||

    Ne mozes napravit paniku na prodaji ako cili market ne ide u crveno onda psihologija radi svoje jer gubis na svim pozicijama i kako ide kraj hoces samo smanjit pritisak i smanjit poziciju tu razum vise ne pomaze.

    Imamo jos petak nadajmo se da ce neki rebound biti inace bi pred vikend bio ljepi pritisak sta ce biti u ponediljak, a za ne falit fed u srijedu, iako su prosli put dizali prije feda, ko zna koja je sad igra u pitanju, sigurno je da se igra mjenja i tajming je drugaciji cesto ali cesto hoce napravit da i mislimo da je uvjek ista igra dok na kraju jednom nije.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 10:40 PM
    Quote from accountant

    Lijepu sam šamarčinu pobrao na DAC

    Tako mi treba kad hvatam noževe (prosjek $74.50). Ova rasprodaja na kraju je fini uvod za 'očitanje brojila' inflacije sutra. Ne bi me čudilo da skuhaju sutra zadovoljavajući podatak za market i da poletimo gore. A možda ipak ne?

    Opet sam trgovao glavom a ne grafom. Koji god da sam otvorio graf dione i sektora, ista se slika vidjela već danima, a to je silazni trend. Jučer se na nekim dionicama vidjelo čudno bacanje papira naoko bez razloga npr. LRN (Stride), povlačenje tepiha. I umjesto da sam čuo što mi market šapuće, ja uletim u DAC. Trebao je to biti swing trejd na dan-dva a sad sam očito dulje tu. Za ZIM nisam imao cojones jer su ga ono... isprali, ko krpu.

    Savjet još jedan: pratite dolar i 10y bond, kad oni u paru idu gore, ruše market. Jbga i to nisam htio vidjeti pri zdravim očima.

    Eto... jedan od onih dana za lizanje rana

    Ima nas dovoljno koji lizemo danas rane i novopecenih Zim-asa, a to mi se obicno tako desi kad udjem u nesto bez da napravim malo duzu analizu nego na prvi mi se ucni no brainer, samo problem je sta taj brainer ni dalje ne vidi zbog cega ga tako rasprodaju s takvim CF-om, nemoguce da gledaju vec godinama u buducnost i pritisak s novogradnjama i to da ce consumer prvo nastadati u ovom inflacijsko periodu, a tu bi kontenjeri trebali biti prvi na redu valjda, ali kako zanemarit da ce ebitda biti veca od kapitalizacije i s neto dugom na nula i onda bacas kao da nema sutra.

    Da za 10y yield i dolar inace ima velik utjecaj, samo u ovom padu nije bas 10y yield se pomakao, osim nesto dolar

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 8:34 PM

    kaze J Mintzmyer

    The selloff in #shipping is grossly overdone imo.
    Putting my neck out there, but I covered one dry bulk short this morning and I have added to several core positions...

    J Mintzmyer on Twitter
    “The selloff in #shipping is grossly overdone imo. Putting my neck out there, but I covered one dry bulk short this morning and I have added to several core…
    mobile.twitter.com
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 5:59 PM
    Quote from zlocesti

    Lako što je ZIM opal, muka je što još uvijek pada

    Svi brodari i danas u crveno. :/

    Zanimljivo je to kod amera kako u jednu i drugi stranu trgovanja se dogadjaju pretjerivanja nista nije nemoguce ma koliko god nelogicno bilo.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 11:12 AM
    Quote from Paulie
    Quote from Etranger

    Rastući ciklus će potrajati bar još dvije do tri godine a onda slijedi novi rastući ciklus...Nikad više neće biti jeftine energije i sirovina...Sad će se korigirat cijene ...plaće...i to je to za neko vrijeme....

    Znači odgovorno tvrdite da nas samo rast čeka ? Povijest je pokazala da izjava “nikad više” nikada nije bila točna. Ciklusi se ponavljaju, i biti će opet jeftine energije, pa neće sankcije Rusiji i rat trajati vječno.

    Nitko ne zna što nosi budućnost, osobno smatram da će se zbog visoke cijene energenata ekonomska aktivnost smanjiti, a to nije dobro za vozarine.

    Nije upitno da ce vozarine pasti u odredjenom trenutku i da ce opet narasti to je sastavni dio njihove oscilacije i sastavni dio ovog biznisa, pitanje je koliko vremena do nekog znacajnog pada i pitanje je koliko jos $$$ ce biti do tada u novcaniku jer ove vozarine su izrazito profitabilne da bi bile normala duze vremensko razdoblje, povise sam vam jednostavnu matematiku pokazao koliko je jos godinu dana potpisanih vozarina na ovim razinama znaci tu se radi o potpunoj transformaciji ako se to dogodi, iako i ovo vec do sada je napravilo skroz drugaciju pricu za stabilnost kompanije. Predugo je ekipa na zse bila u sideways trzistu da je ocito prestala vjerovati u trend pa nesto cim naraste nema druge nego mora pasti jer eto nesto dolazi po defaultu.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 9:45 AM
    Quote from lebowski

    Odluči li se o isplati dividende na loš dan, bolje da se ne isplaćuje. Jer će toga dana rasti slabije nego što je trebalo, čak će i padati.

    I svi oni dugoročni koji su upali samo da prodaju na informaciju o isplati dividende u tom slučaju ostat će kratkih rukava.

    Kako tužno.

    S obzirom na specificnost trzista i likvidnost zapravo bi bila najbolja odluka kombinacije neke dividende i odluke o buybacku, ali ne po bilo kojoj cijeni ako bude rasla vec cisto da mogu kupit na pola nava kao sada ili nize, a da u isto vrijeme osiguraju likvidnosti smanje oscilaciju u cijeni, time bi smanjili nesto rizika trgovanja. Uostalom kompanije vani i rade nesto slicno da cak i prodaju koji brod da mogu kupit dionice po 0,5 nava cime vise daju na vrijednosti dionicarima na taj nacin. Puno je lakse radit pozitivne stvari kada su vozarine dobre, cijene brodova dobre i kada imas love nego da se desi nesto negativno, kao kada se firma bori s likvidnoscu i prezivljavanjem kada sve ide lako nizbrdo.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • June 9, 2022 at 9:28 AM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Hrx84

    Na svim brodarima važne su dvije stvari.

    Jedna je dobra dividenda ili buyback

    A druga je NE naručivati nove kante ovako visoko u ciklusu. To se radi u druga vremena. Biti optimističan visoko u ciklusu je opasno.

    A ti znas da je sad ciklus visok ili je tek u pocetku 🤔 😎

    Da, tko moze reci da nije tek pocetak ciklusa jer dokaza za to ima vise nego dovoljno da bi lako mogao biti i tek pocetak, pocevsi od orderbooka, eexi-a do poremecaja u trgovini povezanog ratom do rasta cijena izgradnje zbog rasta PPI-a i sirovina.

    Ekipe koja govori tome u prilog isto ima dovoljno

    Post

    RE: Inflacija

    «This rally hasn’t even started yet,» Mr. Rozencwajg says. «Huge changes in investment flows are about to take place with large implications. Investors should use any pullback as an opportunity to increase their exposure,» Mr. Goehring adds.

    Mr. Goehring, Mr. Rozencwajg, investments in the commodities sector are performing well in the current market environment. What are the prospects for the future?

    Mr. Goehring: This will be the decade of shortages. For over thirteen years, huge amounts of the…
    StatusQuo
    June 8, 2022 at 3:24 PM

    A u svakom ciklusu bude grbavo nista ne bude ravnomjerno da je tako lako kupiti i zaboraviti

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 8, 2022 at 10:37 PM
    Quote from jasko
    Quote from my moon

    Zakaj je ZIM opal?

    Shipping Stocks Dive As Stagflation Fears Hit Market; Zim Triggers This Sell Rule https://finance.yahoo.com/m/e62bcd45-8bc…0220&yptr=yahoo

    Danasnji volumen na zimu je 891 mil to je vise od 12% kapitalizacije, jel ovo DAC potakao rasporadaju dodatno ?

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • June 8, 2022 at 10:22 PM

    Meni se to cini da je kao i svaku put do sada prije fed meetinga nastalo bjezanje dok ne prodje fed, a taman je fed sljedecu sridu, samo iman osjecaj da je svaki put ranije ta rasprodaja, koliko me pamcenje sluzi zadnji put su isto ovako i onda dva dana prije feda pocelo dizanje, uvjek suprotno od ocekivanja pitanje kakva je igra sad na tapetu.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • June 8, 2022 at 5:20 PM

    Malo pogleda na stanje u kini iz perspektive

    Andy Rothman has been closely involved with China for 40 years. As a diplomat, the American headed the Office of Macroeconomics and Domestic Policy at the U.S. Embassy in Beijing, where he was involved in the negotiations for China’s accession to the World Trade Organization in the late 1990s.

    Since the turn of the millennium, Rothman has been looking at the People’s Republic with an investor’s perspective, first for the Hong Kong-based brokerage CLSA and since 2014 for the investment specialist Matthews Asia.


    Andy Rothman: «China will return to proven pragmatism»
    Longtime China watcher Andy Rothman is convinced that Beijing will abandon its strict lockdown policy and vigorously stimulate the domestic economy.
    themarket.ch
  • Inflacija

    • StatusQuo
    • June 8, 2022 at 3:24 PM

    «This rally hasn’t even started yet,» Mr. Rozencwajg says. «Huge changes in investment flows are about to take place with large implications. Investors should use any pullback as an opportunity to increase their exposure,» Mr. Goehring adds.

    Mr. Goehring, Mr. Rozencwajg, investments in the commodities sector are performing well in the current market environment. What are the prospects for the future?

    Mr. Goehring: This will be the decade of shortages. For over thirteen years, huge amounts of the global economy have been starved of capital. Obviously, this trend was showing up first in the global oil and gas industry which is hugely capital intensive. Investments in these areas were cut back drastically, and two forces were responsible for that. One is that oil and gas prices on average declined almost 80% from peak to trough. In the US, oil prices went even severely negative. Prices got so low in many areas of the extractive industries that it made little sense to go forward with investment projects.

    And what’s the second force?

    Mr. Goehring: It was this erroneous belief that demand for oil and gas on a global basis would have entered into a steep decline by now. There was this view that 2019 was going to be the peak in global energy consumption, and fossil fuels were all going to be replaced by solar farms and wind farms. I make the case that we are further away from that than we have ever been. In many commodity markets, the underlying fundamentals are so strong that demand has confounded time and time again to the upside. And, because we cut back investments, we can’t satisfy that demand. That’s where we are today, and that’s what’s producing the shortages. They are showing up everywhere: There is a shortage of refining capacity, a shortage of coins in the US, a shortage of baby food. These types of shortages are going to pop up here and there. It’s going to be one of the great themes of this decade.

    Whether it’s oil, natural gas, copper, uranium or grain: prices have already risen sharply in many areas. Is it even still worth getting in now?

    Mr. Rozencwajg: We would argue that this rally hasn’t even started yet. For instance, the energy sector is still less than 4% of the S&P 500 versus 10% on average, and 30% as a high. So what’s going to change that? What’s going to make capital move and ultimately rush into the commodity space? We think an understanding that the era of the last forty years in terms of falling interest rates, low inflation, and rising stock and bond prices together, might be over, and that we are going to have to deal with persistent inflation.

    However, fears are growing that the global economy is cooling down which could weaken demand for raw materials.

    Mr. Goehring: I would say this is going to be short-term. Demand for commodities just surprised everyone tremendously over the last four to five years, and there is a specific reason why demand is coming in much stronger than most experts thought. Those forces are still massively at work. They are going to be at work for the entirety of this decade - and almost no one has it in their models.

    What kind of forces do you mean?

    Mr. Goehring: It’s the phenomenon that happens when a country goes through this notch from being poor, measured as $2,000 per capita GDP, to becoming a middle-income country, measured as $10,000 to $15,000 per capita GDP. In the post-World War II period from the early 1950s all the way to 2000, there were approximately 500 to 700 million people globally in that notch. When China entered that notch in 2000, it all of a sudden jumped to almost 2 billion people. Since then, Indonesia, the Philippines, Vietnam and Thailand have joined that notch phase. That’s another 600 million people. The huge wild card no one is focusing on is India. India has now reached exactly that stage where China was in the year 2000. And it’s beginning to exhibit the same characteristics that China did, especially in oil and natural gas consumption. And then, you also have Bangladesh and Pakistan. So in total, there are another 2 billion people potentially in this notch period.

    «The Big Bull Market in Commodities Has Only Just Begun» | The Market
    Commodity prices are on the rise. Leigh Goehring and Adam Rozencwajg say why they expect prices to continue to climb and how investors can best gain exposure…
    themarket.ch
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • June 8, 2022 at 11:49 AM

    Malo grube matematike i ljepih zelja koje su stjecajem okolnosti i realne samo da vozarine jos malo stanu ovako zdrave, racunica je s tecajem 6,8 kn za 1$ iz 1Q jer uzimam iz bilance 1Q stanje

    Recimo da atpl u 2Q ima 300mil kn na racunu uz ebitda od 100mil je realno ocekivat ako nema drugih odljeva, pretpostavimo da nema radi lakseg izracuna, pretpostavimo da atpl ugovori sve brodove na godinu dana TC, neka racunica bi rekla da bi se mogao postic prosjek vozarina za sve brodove oko 23 000$ mozda, ako pretpostavimo da je Opex oko 6000 $ i trosak kamata oko 1500$, znaci sve skupa 7500$ troska po brodu, preostali CF po brodu bi bio 15500 $, ako to pomnozimo sa 365 dana i racunamo da imamo 11,4 broda u tom razdoblju to nam daje CF u godinu dana od 64,5 mil $

    U 1Q smo imali 112 mil $ duga

    Znaci imali bi u 2Q stanje 112 mil $ duga, 44 mil $ casha i projicirani godisnji CF od 64,5 mil $ od 2Q pa dalje, sta nam na godinu dana daje neto dug od 3,5 mil $

    Uz to dodatni prihodi i troskovi u ovih godinu dana jos bi bili

    cca - 12mil $ za dokovanje

    - 14 mil $ predujma za novogradnje 20% (dvije za sada)

    + 10mil $ CF od prodaje broda i smanjenje duga od prodaje broda za 9,5 mil $

    efektivno neto dodatnih troskova i prihoda bi bilo trosak od - 6,5 mil $, sta nam daje prostali dug od 10 mil $ za godinu dana, praktici Atpl bi otplatila svih preostalih starijih 11 brodova u malo vise od godinu dana, na ovo sve mozemo uzest varijaciju pogreske +-10%, ali sve jedno jasno je koliko ove vozarine su visoke i koja zarada se ostvaruje na njima.

    Dodatne konsideracije su :

    - Batala koju ne uziman u obzir jer nemoguce je procjenit kakva je prodaja i utjecaj na CF ali to mozemo slobodno racunat kao i zasebni biznis koji jako tesko moze zavrsit u minusu, ali primarni fokus su brodovi, za ocekivat je da ce i na tome napravit dodatni CF

    - Dug od 112 mil $ obuhvaca i dug ostalih sastavnica ATPL pa je realno on manji ako cemo samo gledat osnovni biznis brodove, a i postoji neki CF od ostalog biznisa

    - Novi dug od dvije novogradnje od 68,5 $ ali gledanje tog duga je skroz drugacije u odnosu na dug ostalih brodova, prvo jer amortizacija tog duga je duplo duza i drugo sta se takvi brodovi dalju lako iznajmit u pocetnim godinama pa otplata tog duga nije upitna.

    Ako sam sta zaboravio nadodajte ?


    Sta se mene tice volio bi da odma ovako potpisu na godinu dana, a ne bi se bunio i da bude na dvije godine, onda bi tek bili mokri snovi iako i ovako to ljepo izgleda.

  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 152
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options