Downgeadealo ZIM na 40$, Merrill. Sigurno im se alias preko nekog javio.
Posts by lebowski
-
-
Naši birokrati su zagadili priču o solarnim elektranama, a iz prve ruke to je u usavršena tehnologija koja je extra isplativa, samo je zagađena nepotrebnom projektnom dokumentacijom i različitim preprekama koje radi HEP. Svaka kuća bi je trebala imati, a u Dalmaciji je moguće i besplatno grijanje zimi, a što se tiče ugradnje to je usporedivo sa montažom klima uređaja, meni je ekipa postavila solare za 3 sata ali mi je HEP dao dozvolu za rad za 3 mjeseca od montaže, pravo da podignem osigurač za rad elektrane.
Evo i ja montirao panele za 10 kw elektranu prošli tjedan, ne mogu završit majstori jer im je prevruće na tavanu. I za električnu daciu dobio poticaje. Pa ako moje nelikviduše razočaraju, valjda sunce neće.
Ja sam protiv poticaja...
-
Svako ulaganje je kocka, samo je pitanje koliko ćemo si racionalizirati da nije. Downtrend je također očit, kao što je očit i na dry bulku od zime do proljeća kad nije sezona.
Konkretno, prošle godine mislim da je negdje u ovo vrijeme ZIM isto bio na 45$, mislim da je J. vrištao na sve strane da to nije normalno, da što se događa, da ovo ono, mislim da je downtrend bio sa 60$ na 45$ ako me sjećanje ne vara.
A evo, danas je opet ZIM na 45$, ništa se tu nije ni moglo ustvari zaraditi.
Ako ne računaš 20$ dividende, ali tko će dividendu računati. -
U ovom trenutku kompletno tržište razmišlja kao alias - postcovid potražnja je nestala, vozarine se vraćaju na precovid stanje, brodari iznajmljuju brodove po suludo visokim neodrživim cijenama i svi će bankrotirati.
Ako je Teu prije covida koštao 1000 $, a sad košta 12000$, ne trebaš biti neki genijalac da zaključiš da je cijena od 12.000$ dugoročno neodrživa.
Ali do kad će trajati congestion? Jesmo li sad na vrhuncu congestiona?
To su prava pitanja na koje će odgovor biti jasniji za mjesec-dva.
Ili puno brže ako ipak štrajkovi krenu.
Kontejneraši u lukama sad provode 20% više vremena nego prije covida, u congestionu je +10% flote.
Bilo je govora da će se riješiti congestion u 1h 2022, bilo je i i da će se riješiti u q4 2021.
Kako kaže Bili Piton u Maratoncima: U januaru ste rekli lova u aprilu. Od tog obećanja prošlo je već godinu dana...
-
https://www.zerohedge.com/markets/jaws-t…ng-supply-chain
Evo što kaže Maersk
Ako već spominjem Maersk, daj direktan link na njihova izvješća, ali i očekivanja:
-
U congestionu je 10% flote. Ako imaš beciklo koje mora stići, platit ćeš premiju, a dobri zim će za tebe otvoriti express giant liniju. Ako imaš neko jeftino kinesko njesra, to će ići redovitom linijom. I čekat ćeš dva mjeseca.
Nadalje, ne pita se tebe i mene i aliasa kako congestion utječe, nego se to pita Maersk i zim i DAC.
-
460kn trenutno...gdje će cijena za mjesec dana kad dođe izvješće za 2Q i približi se dividenda?
Kako to netko može znat? Možemo procijeniti kolika će biti zarada, a trebala bi biti veća nego u q1 i možemo procijeniti koliko će biti nav, a trebao bi biti veći nego u q1. A cijena ko cijena, bit će tamo gdje je ljudi odvedu.
-
Evo što JP Morgan kaže o zimu. Mcap mu je oko 5,5 milijardi dolara na ovoj cijeni.
-
Može li zim bankrotirati? Naravno da može, ali potrebno je stvarno puno toga da se to dogodi, s obzirom da je to firma bez dolara duga, a s par milijardi dolara na računu danas, i još više sutra.
Dokle god je cijena Teu 8000$, isplati se plaćati 160.000$ dnevno za najam broda.
Računica je dostupna na LinkedIn-u.
Ono što nas sve zanima jest je li aktualni congestion na peaku ili je ovo početak.
Drewry ima Z Index za congestion. Prošle godine u ovo vrijeme bio je 3, a sada je 6. Globalni congestion je, prilično sam uvjeren, veći nego što je bio lani. Gleda se LA/LB, ignorira se da su pregovori ILWU, ignorira se congestion na istočnoj obali.
Sezona tek počinje. Danas završavaju deadline za pregovore ILWU, 22.000 radnika u 29 West coast luka. Nemoguće mi je povjerovati da će sindikat reći: ok, nismo dobili što smo tražili, ali nećemo vršiti nikakvo sredstvo pritiska.
Nadalje, imamo novi problem koji se zove AB5 i dotiče se 70.000 kamiondžija. Čini se da bi se mogla stvoriti velika gužva oko toga.
U Rotterdamu je štrajk. Kakve to veze ima? Veliki kontejner krene iz Kine, u Rotterdamu treba istovariti 20% tereta. Već u startu kasni.
Sve u svemu, da bi se ostvario scenarij po kojem zim ide u stečaj, potrebno je da ove godine uopće ne bude gužve za blagdanske narudžbe.
Do sada je najveći pad zabilježen u 02/2009 u odnosu na 02/2008, bio je 30%.
Imamo li takve naznake? Ja ih ne vidim.
Trenutna cijena na spotu je pala sa 12.000$ na 8.000$ po Teu. Prvo je pitanje može li se dobiti slot za 8.000$ ili je to mrtvo slovo na papiru, drugo je pitanje i puno važnije hoće li se taj trend nastaviti ili će dolaskom sezone biti promijenjen.
To bismo trebali vidjeti već za mjesec-dva.
Ali svi oni problemi zbog kojih je došlo do congestiona i dalje su tu. Luke su premale za primiti toliko tereta. U međuvremenu se ništa dobroga nije dogodilo da se to usko grlo proširi. I dalje su problemi s kamionima, šasijama, željeznicom, radnim vremenom Luka, automatizacijom...
Što ako za mjesec dana pred LA/LB bude 40 brodova umjesto današnjih 20? Ili barem jedan brod više nego u isto vrijeme prošle godine?
Trenutni narativ se može promijeniti preko noći.
-
Nemam dionice VLEN, imao sam prije, volio sam opširna izvješća uprave. Dividenda ovdje nije ni bila očekivana pa kad se pojavila, digla je cijenu dionice. Kad se "ukinula", cijena je pala.
Sama odluka kao odluka o povlačenju dividende nije sporna, sporno je to što nije objašnjeno zašto je to učinjeno.
Palumbo ne mora biti transparentan, ništa ga na to ne obvezuje osim pristojnosti.
Bilo bi pristojno od njih da su transparentni.
-
Pricala sam sa aliasom i on kaze da ce zim u bankrot i da se to ne kupuje.
Uzeli su od naviosa brodove po 60000$ u iducih 6 godina. Kontejnerasa ima dovoljno u moru. Novogradnja stize, a vozarine za kontejnerase ce poceti padati jer ce ljudi manje kupovati elektroniku.
Jucer je Micron izbacio jako lose izvjesce.
Treba kupovati brodove koji prevoze mehaniku, ako elektronika pada
-
Zašto uopće postoje fondovi za subvencije, zbog uhljebljivanja nekoliko pokvarenjak, zar nebi bilo normalno novac iz fonda vratiti u proračun, a na opremu za solare umanjiti npr. PDV. Nebi li to bilo poštenije gosp. Lebowski
A zašto bismo povratom PDV-a subvencionirali prekupce neke kineske robe koji bi u tom slučaju ionako poskupili opremu za iznos koji bi nam država vratila. Svaki oblik subvencioniranja vrlo je lako popljuvati.
Najpoštenije bi bilo da ne postoji država i da svatko svakog voli, ali još uvijek nismo dosegnuli taj stupanj razvoja kao društvo.
Ali sad, u ovom trenutku, u ovoj inkarnaciji, postoje fondovi za subvencije. Ne kažem ni da je to pošteno ni da je to potrebno, ali s obzirom da postoje, dobro ih je iskoristiti. Ako se ja ne javim na neki fond jer mislim da je taj fond nepošten, što sam napravio? Ništa. A ovako ga rušim iznutra ko HDZovci Savez komunista. -
Jel možete vi nama opisati u rečenicu-dvije kako vi mislite da funkcionira to sa solarnim elektranama, s obzirom na postavljeno pitanje.
Vi ste rekli da bi imali besplatnu struju nakon 12 god
Ne znam koliki ste potrošač i kolika bi bila ušteda?
Možete li nam u rečenicu-dvije izbaciti grubu kalkulaciju
Osobno nisam ljubitelj tehnologije koja će za par godina biti prošlost, trenutno sam takvog mišljenja.
Isto vrijedi i za e-vozila.
p.s. To sa najbržim prstom je izvan svake pameti, osim ako se ne radi o načinu da se nekom napune džepovi.
Onda ima smisla.
Nisam napisao da ću za 12 godina imati besplatnu struju. Kalkulaciju sam opisao u tri rečenice, vjerojatno dvije previše za čitatelja slabe koncentracije. Tehnologija se može poboljšati, a i postojeći sustavi mogu se upgradeati. Solarne elektrane možda i više nego e-vozila. E-vozila su sad još uvijek u nekoj razvojnoj razi, ali doći će vrijeme i za njih. Sjetimo se CRT i LED televizora.
Slažem se da je najbrži prst izvan svake pameti. -
Vezano za elektrane može malo pojašnjenje.
Sve ste to napravili da bi uštedjeli 300-400 kn mjesečno nakon 12 god?
Mogli ste preskočiti jedan ručak u restoranu i bili bi na nuli.
Ili hoćete kakti biti "energetski neovisni i samodostatni"
Jel možete vi nama opisati u rečenicu-dvije kako vi mislite da funkcionira to sa solarnim elektranama, s obzirom na postavljeno pitanje.
-
Moja solarna elektrana je proradila početkom mjeseca, dobio sam i neke poticaje, i uz poticaje rok otplate bit će jedno osam godina iliti nekih 12%, možda sam prekonzervativan. Radni vijek elektrane je 20 godina. Znači, napokon povrata investicije imam 12 godina 70-80 posto manje račune za struju. Koliki je onda tu povrat investicije? To ne znam izračunati.
Kad pričam s ljudima, tih osam godina im je strašno dugo razdoblje. Mislio sam da je to zato što imaju ulaganja u drugim, profitabilnijim branšama pa im je tih 12% godišnje beznačajno.
Ali ispada da jedino drugo ulaganje o kojem razmišljaju je najam stana. Eventualno bitcoin, ali više ne bitcoin jer je sad jeftin.Moja solarna elektrana je sa snagom od 6.1kWh proradila u Veljači, ali za razliku od Vas nisam dobio poticaje od naše države, pitam ustavne stručnjake da li smo svi jednaki na tržištu što bi trabao garantirati ustav ako smo tržišna ekonomija ili je ovo i dalje SRH sa SKH na čelu.
Pa eto, vi ste očito imali neku računicu kad ste napravili solarnu elektranu bez poticaja, a ja sam imao računicu kad sam je napravio s poticajima. Taj natječaj na koji sam se javio bio je otvorenog tipa i svi koji su se prijavili na njega dobili su poticaj.
Moja preporuka vam je da više pratite natječaje, a manje pitate za mišljenje ustavne stručnjake. Ne vidim neku korist od ustavnih stručnjaka. -
Zim je specifičan. Zaradit će grdne pare u 2022, nešto malo u 2023, a nakon toga je game over. Možda bude gubitaš iza. Opet ova cijena je preniska i uračunava smak svijeta za ZIM iza 2023
Zim je specifičan u specifičnoj niši.
Imaju dosta brodova u čarteru, ako primijete da se stvari mijenjaju, skidaju ih s čartera, odnosno čekaju da isteknu ugovori.
Iako je jasno da ovaj supercycle neće dugo trajati, stvari su možda i bolje nego što se u ovom trenutku čini.
10% flote je zarobljeno, a prava sezona nije ni počela. Što ako se congestion podneblja, što bi bilo logično.
Ako me sjećanje ne vara, sredinom prošle godine govorilo se da će congestion biti gotov do kraja prošle godine, pa do sredine ove godine...Nije nego se širi.
Ove godine vrlo malo novih brodova dolazi, tek druga polovica sljedeće godine.
Svi ovi stari brodovi kad postanu neisplativi idu u scrap. Prije toga će sporije voziti. Jedan čvor manje, 7% manje flote, ako sam ispravno zapamtio.
To sve govore, naravno, ovi što naručuju nove brodove kad govore da nosi zabrinuti.
P.s. ilwu sindikat ima 29 luka na zapadnoj obali, 24 ili 27 tisuća radnika. Sutra ističu ugovori, novog dogovora ni blizu, ne sviđa im se automatizacija.
Formalno, neće biti štrajka. Ali ima i ono što se zove bijeli štrajk, kad radiš preko volje, primaš samo djecu i trudnice.
-
Moja solarna elektrana je proradila početkom mjeseca, dobio sam i neke poticaje, i uz poticaje rok otplate bit će jedno osam godina iliti nekih 12%, možda sam prekonzervativan. Radni vijek elektrane je 20 godina. Znači, napokon povrata investicije imam 12 godina 70-80 posto manje račune za struju. Koliki je onda tu povrat investicije? To ne znam izračunati.
Kad pričam s ljudima, tih osam godina im je strašno dugo razdoblje. Mislio sam da je to zato što imaju ulaganja u drugim, profitabilnijim branšama pa im je tih 12% godišnje beznačajno.
Ali ispada da jedino drugo ulaganje o kojem razmišljaju je najam stana. Eventualno bitcoin, ali više ne bitcoin jer je sad jeftin. -
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1141319/Cont…ndemic-slowdown
Sad je, u jeku mrtve sezone, 20 brodova u LA/LB, bitno manje od peaka na 109. Šteta što ne postoji podatak koliko je kontejneraša prošle godine u ovo vrijeme čekalo u LA/LB. Jer očito je da od peaka u siječnju sve do kraja lipnja taj congestion nije nestao, nego je pao sa 109 na 20. Drugdje je pak narastao, ako ćemo gledati Houston, Rotterdam, Hamburg... Koliko će ti sadašnji zastoji smetati dolasku nove robe? Ili će nove robe biti toliko manje da će nestati i ovih 20 u LA/LB. I još uz sve to, koliko je odmogla ili nije odmogla zero covid politika u Kini, odnosno jednomjesečni zastoj koji je postojao u Šangaju ili nije postojao? -
To vam se isplati samo zbog subvencioniranja EU i relativno povoljnih cijena solarnih panela. Znači država.
Problem je što ta ista država treba investirati u "klasične" izvore koji će biti backup cijelo to vrijeme jer dok vi trošite energiju, ne solarke je ne proizvode isto na sunčan dan i oblačan dan. Kad pada kiša netko treba pokriti rupu u mreži a to će biti ili termo na ugljen / mazut / plin ili nuklearka (Orban ih gradi 3 preko puta Varaždina) ili hidro, ali su smo iskoristili kapacitete.
Obnovljivi izvori su prevara. Dobri za satelite ili digitrone, očajni za nacionalnu električnu mrežu...
Koncept je jednostavan - peri rublje, kuhaj ručak, puni automobil... kad je sunce. Kad nije, isključi sve što možeš. Kako to napraviti? Ulaganjem u distribuciju. Pa kad naše sunčane elektrane proizvode struju, ta struja direktno ide onome tko je troši. Kako to napraviti? Pametnim mrežama.
Što se HEP-a tiče, taj je SOUR i dalje u zlatnom vremenu samoupravljanja. Hoće li se to promijeniti? Da se nas pita, ne bi se nikad promijenilo. HEP je naša suverenost. Ali ne pita nas se. -
Suverenost Mađarske se očituje po tečaju forinte koja suvereno pada posljednjih... otkako je Orban došao na vlast. Ove suverene politike poput zamrzavanja cijena goriva su fenomenalne. Imali smo i mi u zlatno vrijeme komunizma. Sjećam se jednog članka s naslovom: Svinjetina nikad jeftinija.
I doista, Savezno izvršno vijeće ograničilo cijenu svinjetine, odlična cijena, prava bagatela...
Jedino je nisi nigdje mogao kupiti u trgovini, nego samo na crno kod seljaka. Po triput većoj cijeni.
Suverenost rulez.