bit ce zanimljivo vidjeti knjigu dionicara kroz koji dan, da vidimo tko je napustio brod
Jedino mi bilbo baggins pada na pamet, on je imo i atpl i jdpl, jer kolko vidim zagnojio je i jdpl.
bit ce zanimljivo vidjeti knjigu dionicara kroz koji dan, da vidimo tko je napustio brod
Jedino mi bilbo baggins pada na pamet, on je imo i atpl i jdpl, jer kolko vidim zagnojio je i jdpl.
Iebes me ak nisam mislio da su objavili dokap, ono razvodnjavanje kapitala i koječeg drugog,lol, ali izgleda da je samo pad BDI indexa uzrok ovom torpedu. Inače, dionica je po svim fundamentima BUY, samo je pitanje tko je na koliko ulazio, meni je skupo jer imam dosta niži prosjek ulaska.
Vezano za spiku o trejdanju ili dugoročnom sjedenju na jajima u košari, ulazio sam u ATPL još 2014. lol. Suma sumarum prosjek ulaska mi je oko 240 kn, i zakleo sam se da ne prodajem ispod 10x ulazak.OK siguran sam da će me prsti početi češati već na 1000+ kn, no morat ću se odhrvati tom porivu. The point is burze su groblje malih trejdera, jedino smisleno je izanalizirati i naciljati par tickera iz nekoliko sektora, uzeti na dugi rok pa što bude.
Nakon što me je autoritarno baniralo jer sam propitivao autoritarni autoritet g. Mitka, samo ću Vas nakratko podsjetiti da je dokap utemeljen na revidiranom FI 1Y 2020. U tom i takvom FI lijepo stoji kolika je ukupna imovina i kolike su obveze. Kad od imovine odbijete obveze ostane Vam nekih 25,4 mil. Kn, pa kad to lijepo podijelite sa 3.636.674 dionica, koliko će ih biti nakon dokapa (odbio sam vlastite, čist da se zna), dobijete 7,00 kn neto imovine po dionici. Perspektiva nekakva postoji, ali kupcu se trenutno 55% kompanije nudi pod tim uvjetima, a kao što znamo roba tj kompanija vrijedi onoliko za koliko se proda, a ne onoliko koliko baba sanja da bi je netko mogao platiti. P.S. I dalje imam JDPL na oku, no o ulasku mogu razmišljati tek nakon dokapa, svakako ne po cijeni 5X većoj od neto imovine.
lp
Pa Debeljak solidno upravlja svojim biznisom. Druga je stvar sto takav biznis nije jednostavno odrzati na životu u konkurenciji subvencioniranih brodogradilišta na Istoku.
Ma te dionice bez obzira tko se javi će se razgrabiti od fondova i slično.
A ako hoćeš konkurenciju jednostavno pošalješ dopis objavljen na burzi, vodećim inozemnim shipping kompanijama (ovima koje svakodnevno ovdje spominjemo) i imat ćeš pojačan interes. Naime, prije nekoliko godina kad se JDPL trebao privatizirati oko njega se.vrzmala i jedna od američkih kompanija (Grci) koje kotiraju na tamošnjoj burzi.
Ak pod otvaranjem 10 sestrinskih firmi, prelijevanjem dugova na njih, te konstantnim traženjem financijskih injekcija od države, podrazumijevaš solidnim upravljanjem onda se totalno slažem s tvojom tvrdnjom.
Od sveg navedenog uglavnom je nesporan podatak o broju dionica, dakle nesporno je da će JDPL uskoro imati na lageru cca 3.626.000 dionica. A sad pogledajmo iz kuta relevantnog godišnjeg izvješća, jer je uprava objavila dokap naslanjajući se na njega. Stanju iz revidiranog godišnjeg, FI 1Y 2020, su pridodali 2 mil dionica, odnosno 50 mil. friškog kapitala i dobili, pazi vraga, knjig. vrijednost dionice = 25 kn (dokap for dummies lol). Ne znam odakle je izniknuo NAVPS od 40-50-60+ kn, jer ak po istom principu dodamo 2 mil. novih dionica na stanje od 31.12.20. , NAVPS iznosi = 7,00 kn Mislim, to je vrijednost koju će kupac novih dionica računati kao relevantnu, neće iebiga ić gledat koliko je hrđa progrizla brodski lim na supramaxu, pa onda vući NAVPS iz toga lmao. Glede imovine, mogu se složiti da su nekretnine vrijedne cca 40 mil. kn, a glede brodova ne mogu se izjasniti jer nisam gledao stanje flote još od 1.1.2018., no znam da su tad imali 3 krša od broda, i 3 nešto novija, tak da danas stanje može biti samo lošije. Nastavno na sve spomenuto, tkogod plati dionicu na tržištu 36 kn, tj. 5x NAVPS, zreo je za psihijatriju. Ok, možda nisam dovoljno dugo gledao u ekran pa me nije prosvijetlilo lmao.
Super mi je kada se ovako na nekoj temi pojave "novi" likovi koji su jucer otvorili profil, dionica ih naime uopce ne zanima, kazu da ni ne znaju puno o njoj upravo zato sto ih ni ne zanima, ali imaju potrebu svima objasniti kako to nista ne valja I to sve bez argumenata, niti jedne brojke, analize... samo onako po feeling-u. To je uglavnom uvijek bio znak da se stvari razvijaju u dobrom smjeru.
Od 2018. se ipak kojesta promijenilo, a promjenilo se bome korjenito i od FI za 2020. godinu. A na pitanje odakle toliki NAV, ne znam kako da ti detaljnije odgovorim jer sam objavio tablicu sa cijelim izracunom upravo zato da mozes osobno sve prekontrolirati i konkretno mi ukazati na gresku. Onda mozemo dalje diskutirati. Ovako te do daljnjega smatram obicnim drukerom.
Vi kolega u prosjeku nemate blage veze o čemu pričate. Odite prvo na Investopediu pa naučite što je NAV. Ovdje trabunjate o Vašim osobnim procjenama vrijednosti kompanije umjesto da shvatite kako uprava svoj dokap temelji na godišnjem FI, a u njemu lijepo stoji koliko vrijedi imovina i kolike su obveze, jer to je ono što će i potencijalni kupci gledati, Sigurno neće Vas pitati lmao.
Display MoreNe brini ako vozarine i futuresi nastave padati, padat ce i cijena. Dugorocno ona tangira NAV-u, a u ovisnosti od kretanja vozarina i futuresa crta sinusoidu oko tog trenda. To sto je netko napisao negdje da su se cijene brodova porasle ne znaci da cijena ne smije pasti ispod NAV-a. Zapravo je to i očekivano.
Ne znam zašto se svi ovdje opiru padu cijene, al cijena nije funkcija parabole ili hiperbole već ona tangira pravcu u dugom roku (dok u kraćim vremenskim razdobljima pleše oko njega) Ona se naprosto mora korigirati da bi se trend nastavio. Vani su se cijene korigirale, čak je i JDPL zdravo pao radi dokapa. Jedino se ovdje pokusava opravdati nešto sto je normalno, očekivano pa i neizbježno. Ako se ovaj put na guzove i provuče, sljedeći puta vjerojatno neće.
Nagli porast vrijednosti brodova ovisi o vozarinama, a one su jako volatilne. Recimo vrijrdnost istih brodova je bila puno niza prije 6 mjeseci. Pa da krene korekcija vozarina, pala bi i vrijednost brodova.
Brodarstvo je rizican sektor za ulaganje.
Prema mojem misljenju, sadasnju cijenu Atpl moze opravdati izvrsno izvjesce za 2Q pa pricekajmo hoce li FI opravdati ocekivanja.
Ne može se vrijednost broda gledati samo kroz porast cijena vozarina. Po toj logici, u nekom trenutku vrijednost polovnog broda prerasla bi vrijednost novog.
Display MoreDisplay MoreAžurirao sam tablicu za NAV. Uzeo sam u obzir sve dosadašnje kritike ovdje na forumu koje su išle u smjeru:
- ovi stariji brodovi su po tonaži zapravo Handymax-i umjesto Supre,
- tonaže brodova u floti su nešto manje od benchmarka za koje se objavljuju tablice vrijednosti brodova,
- brodovi u tim tablicama su BWTS fitted.
Zato sam u tablici napravio sljedeće izmjene:
- U tablicu sam dodao stupac vrijednosti za Handymaxe,
- Ne znam koji je benchmark brodova po tonaži koje koristi Joakim u svojim tablicama (čije podatke i ja koristim u svojim tablicama), ali pretpostavljam da je jednako kao i u tablici Allied's Weekly Market Report gdje su točno naznačene tonaže za sve brodove osim za Handymaxe za koje oni uopće nemaju podatke. Kako su se tonaže brodova mijenjale tijekom godina, napravio sam linearnu interpolaciju tonaža kroz godine, a vrijednost brodova sam dobio množeći jediničnu vrijednost broda (USD/dwt) i stvarne tonaže pojedinog broda - na taj način sam vrijednost broda iz tablice sveo na točnu tonažu pojedinog broda.
- Nigdje nije navedeno da se u tablicama vrijednosti brodova koriste BWTS fitted brodovi, navodi se samo da su svi brodovi bez scrubbera. Također, usporedio sam nekoliko desetaka pojedinih transakcija brodova sličnih ovima koje ima JDPL, i gotovo svi redom su bili bez BWTS-a, a cijene su bile podjednake ili često i veće od ovih navedenih u tablicama Joakima.
- Treba uzeti u obzir da su ovi Joakimovi podaci zastarjeli, stari su mjesec dana, a ako pogledamo svježu tablicu vrijednosti brodova Allied Weekly od neki dan, vidimo da su samo u tih zadnjih mjesec dana vrijednosti Supre porasle od 6-18%.
- Našao sam i razlog zašto su u tablici Allied's Weekly vrijednosti brodova dosta veće od onih u Joakimovim tablicama - naime, oni kao benchmark uzimaju samo brodove iz Japanskih brodogradilišta, tako su naveli u disclaimeru (koji su poznati kao najkvalitetniji pa su i njihovi brodovi najskuplji), dok Joakim uzima u obzir prosjek tržišta.
- Gledao sam i detaljnije specifikacije brodova koje ima JDPL, gledao sam u kojim brodogradilištima su građeni pa sam naišao na dvije zanimljivosti - Sv. Dujam i Peristil su brodovi blizanci građeni u Brodosplitu, a Sv. Dujam je australski časopis "Baird Maritime: Ships & Shipping" proglasio najboljim nosačem rasutog tereta na svijetu za 2011. i uvrstio ga je na popis najboljih 20 brodova 2011. godine, što mi govori da su po kvaliteti u rangu ovih japanskih i da bismo mogli uzeti u obzir ove veće vrijednosti brodova iz Allied's ove tablice (iako to nisam učinio, čisto da budem konzervativan u procjeni, iako bismo tako dobili veću procjenu za skoro 7M USD!).
- Zanimljivo je i da je brod Split građen baš u Japanu
Uz sva ova umanjenja i dalje dobijem NAV u iznosu od 63 kn, što je skoro duplo više od trenutne tržišne cijene, a opet napominjem, vrijednosti brodova su zastarjeli mjesec dana (Joakim je na godišnjem pa nisu izbacili nove tablice), a prema ovoj drugoj tablici od Allied's-a vidimo da bismo mogli uzeti u obzir prosječno i 10% veće cijene od ovih koje sam ja uzeo (samo gledam relativnu promjenu u zadnjih mjesec dana). Treba uzeti u obzir i da povećanje vrijednosti brodova ne utječe na NAV linearno, tako da povećanje vrijednosti brodova od 10% podiže NAV za 33% na 83 kn, all else equal.
Eto, toliko od mene. Ako još netko ima kakvu primjedbu, javite mi pa ćemo prodiskutirati i korigirati izračune.
Allied's Weekly Market Report (od 18.07.20201.)
Cleaves (od 28.06.2021.)
NAV već možemo dijeliti na 3.64m dionica. U tvom izračunu ako dodamo i potencijalno uplaćeni minimalni kapital 50m i novih 2m dionica već imamo 42kn po dionici. Za zadržavanje tog prosjeka od 63kn trebalo bi biti približno toliko i uplaćeno po novoj dionici.
Od sveg navedenog uglavnom je nesporan podatak o broju dionica, dakle nesporno je da će JDPL uskoro imati na lageru cca 3.626.000 dionica. A sad pogledajmo iz kuta relevantnog godišnjeg izvješća, jer je uprava objavila dokap naslanjajući se na njega. Stanju iz revidiranog godišnjeg, FI 1Y 2020, su pridodali 2 mil dionica, odnosno 50 mil. friškog kapitala i dobili, pazi vraga, knjig. vrijednost dionice = 25 kn (dokap for dummies lol). Ne znam odakle je izniknuo NAVPS od 40-50-60+ kn, jer ak po istom principu dodamo 2 mil. novih dionica na stanje od 31.12.20. , NAVPS iznosi = 7,00 kn Mislim, to je vrijednost koju će kupac novih dionica računati kao relevantnu, neće iebiga ić gledat koliko je hrđa progrizla brodski lim na supramaxu, pa onda vući NAVPS iz toga lmao. Glede imovine, mogu se složiti da su nekretnine vrijedne cca 40 mil. kn, a glede brodova ne mogu se izjasniti jer nisam gledao stanje flote još od 1.1.2018., no znam da su tad imali 3 krša od broda, i 3 nešto novija, tak da danas stanje može biti samo lošije. Nastavno na sve spomenuto, tkogod plati dionicu na tržištu 36 kn, tj. 5x NAVPS, zreo je za psihijatriju. Ok, možda nisam dovoljno dugo gledao u ekran pa me nije prosvijetlilo lmao.
Pozdrav,
Malo sam zahrđao i treba mi pomoć. Može li se negdje na netu naći stanje Dry Bulk tonaže, broj ugovorenih novogradnji itd.? Nekad sam to vadio sa Lloydovih stranica no tamo to više ne mogu naći. Hvala.
OK, čitam Vaša lamentiranja danima i što reći toliko me zabavljate da sam se regao lol. Kao na svakom forumu ima racionalnih i iracionalnih ljudi, ovom prigodom neću navesti iracionalne, naći će se sami. Ja sam konkretno imao JDPL koji mi je sjedio u portfelju od 2016. god., i kad sam vidio bezrazložno pumpanje na 50 kn, plus ulaz na redovito tržište, rekoh hvala bogu došao je i taj dan da istresem JDPL lol. Naravno da je isto napravio i Bilbija, zadnje što pamtim ulazio je cca kad i ja, 2016/17. god, brijem u rasponu od 30-40 kn. Ono što bih želio preporučiti je da se ostavite NAVa i ostalih gluposti, jer dokap kaže sve, uprava traži ulagača koji će postati većinski vlasnik od 55% za 50 milja kuna. NIje teško shvatiti da je trenutna vrijednost jdpl nikakva ak se 55% daje za 50 milja lmao, zato i jest došlo do pumpanja prije objave dokapa, da se navuku naivci. Nije nebitna i činjenica da JDPL mulja sa izvješćima, revalorizacijom vrijednosti brodova, iznosom amortizacije istih....itd.. pa je gledanje u fundamente više manje nepotrebno, a pogotovo je nepotrebno baviti se nekretninama u posjedu JDPL. Na našoj burzi ima makar 10 primjera firmi koje su propale, a kao imale su vrijedne nekretnine. Svakako naivcima koji su ušli u JDPL na 50 kn želim sve najbolje.