1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. looserst

Posts by looserst

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 9, 2022 at 5:43 PM

    Vidi besramnika:

    He wrote that if the supply-chain disruptions don't resolve soon, the U.S. Federal Reserve may be forced to spur a recession.

    Fed's Kashkari Reveals an Uncomfortable Truth
    The head of the central bank’s Minneapolis branch lays bare the risks to the U.S. economy from China’s lockdowns and a lingering war in Ukraine.
    www.bloomberg.com
  • Inflacija

    • looserst
    • May 8, 2022 at 4:34 PM
    Quote from Marin83
    Quote from mitkko

    Nisam stručnjak, ali čitao sam ponešto na tu temu pa ću iznijeti ono što mislim da sam naučio... ispravite me ako griješim.

    Dakle, inflacija može imati dva osnovna uzroka, pa onda razlikujemo i dvije osnovne vrste inflacije:

    1. Demand-Pull inflacija, i
    2. Cost-Push inflacija.

    Demand - Pull tip podrazumijeva da inflaciju pogoni povećani demand zarobom i uslugama uslijed printanja novca, jeftinih kredita i sličnog. U tim okolostima potražnja raste brže od kapaciteta proizvodnje tražene robe pa cijena toj robi, odnosno uslugama raste. Primjer za ovo smo gledali zadnjih godinu i pol dana, i onda vrijedi ova tvoja konstatacija da firmama raste raste prihod, a kako troškovi ostaju isti, marže im rastu.

    Cost-Push tip podrazumijeva da inflaciju pogoni povećanje troškova/inputa u proizvodnji, a ne povećana potražnja za proizvodima. To vidimo da se događa danas - rastu svi mogući inputi, počevši sa osnovnim energentima i sirovinama pa se slijeva dalje niz opskrbni i proizvodni lanac. Takav rast inputa zahtijeva povećanje cijena gotovih proizvoda, gdje onda, istina, u startu firme imaju veće prihode ali i veće troškove, često veće nego što to rast prihoda može popratiti pa marže padaju. To gledamo ovih dana. Pogledaj burze u SAD-u, jako puno firmi je zbog ovoga podbacilo u odnosu na očekivanja i svoje guidance-e. SAD je efikasno tržište pa se te okolnosti odmah ugrađuju u projekcije i u konačnici manifestiraju kroz pad cijene dionica.

    A onda se odjednom u drugoj fazi i ti prihodi počnu smanjivati jer zbog visoke inflacije potrošači počnu manje trošiti, prihodi firmi počnu padati, troškovi im ostaju na istim visokim razinama... zaposlenici zbog visoke inflacije počnu zahtjevati veće plaće, a poslodavci im zbog manjih marži i ugroženog poslovanja u tome ne mogu udovoljiti u mjeri u kojoj bi parirala inflaciji... i odjednom smo u stagflaciji - BPD pada ili stagnira, a istovremeno je inflacija i dalje visoka.

    Također, ova konstatacija o realnim kamatama je zbog gore navedenoga također problematična i ne stoji.

    Display More

    Ja sam ovde mislimo prvenstveno na RH, kod nas je volumen novca koji dolazi iz EU fondova, te deviznih doznaka iz inozemstva dosegnuo svoj peak , što je vidljivo u u konstantno pozitivnom tekućem računu platne bilance.

    Ova dva eksterna dotoka kapitala, generiraju ogromnu ekonomsku aktivnost, a očito je i ekonomski multiplikator koje takve fin. inekcije generiraju ,mnogo, mnogo veći od 1. Pogotovo kada vidimo prošlogodišnju eksploziju BDP.

    Apropo naše naše inflacije ona je gotovo 100% eksterna, prvo ( kako si i sam naveo) je nastala kroz politiku ECB (QE), a potom relaksiranjem Covid mjera je došlo do snažnije potražnje za energentima(globalno)+ Rusija. Što je opet povuklo za sobom drugi/treći krug inflacije, ako energetsku krizu izazvanu sukobom u Ukrajini gledamo zasebno.

    Ono što je dobro da je u svim zapadnim zemljama došlo do snažnog realnog rasta BDP u 1Q, usprkos inflaciji, tako da za sada nema straha od stagflacije.

    Display More

    Malo o QE i inflaciji:

    Why Didn't Quantitative Easing Lead to Hyperinflation?
    Hyperinflation is a rise in prices occurring not when countries print too much money but is instead associated with a collapse in the underlying economy.
    www.investopedia.com
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 8, 2022 at 1:24 PM

    Malo dobrog stiva za nedjelju popodne:

    So, a list of things 2022 has, so far, painfully reminded us of

    • Even central banks have limits to how much they can support growth and risk assets
    • No country can grow in perpetuity and without volatility (not even China)
    • Inflation may go away for a very long time, but it is never truly extinct
    • Hope is an investment prerequisite, not an investment strategy (tech stocks normalising)
    • “Only the dead have seen the end of war” (Plato)


    Weekly Comment: The GDR (Great Dose of Reality) crisis — Breakwave Advisors
    The GDR crisis
    www.breakwaveadvisors.com
  • DRY BULK

    • looserst
    • May 5, 2022 at 11:27 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Slazem se sa svime, zato i meni trenutno 80% portfelja cine brodari. Samo valja biti svjestan rizika.

    Rekao sam da valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, ali to ne znaci da utjecu samo na P/E. Vozarine direktno utjecu i na sve ovo ostalo sto si naveo - na vrijednost brodova i stanje bilance. Brodovi su prihodovna imovina pa njihova vrijednost je direktno proporcionalna prihodu koji je ta imovina sposobna ostvariti - dakle, direktno proporcionalna vozarinama koje moze postici.

    Naravno da ima rizika ali draz svega je da svaki kvartal vise dobrih vozarina rizik na postojecim cijenama se eksponencialno smanjuje, a da ne govorim ako slucajno opet odu vozarine 10-20k vise na neko razdoblje, a tu nije ni za zanemarit neku mogucu prodaju imovine na vecim cijenama koje isto dodaju ljepu svotu na racun, al to je tako kad sve ide pozitivno onda se obicno zareda par pozitivnih stvari, a vidili smo kad ide negativno kako se samo ide jedna za drugom.

    Vas dva ko u parlaonici (jesmo dovoljno svi stari da smo to gledali) kako je ono bilo afirmativna i negacijska skupina? ;) Zezam naravno, odlicna rasprava

    Ja se tjesim da ni zadnji drybulk bull run nije bio u najzdravijem marketu pa ima nade :S ali ovo sta vidimo vanka je totalni kaos i najbolje spavati kao Winetou sa jednim okom otvorenim i sacmaricom preko koljena

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 4, 2022 at 10:22 AM
    Quote from lebowski
    Quote from looserst

    I kao i uvijek imamo i pogled s druge strane, ne pesimističan i medvjeđi nego realan i oprezan (the way I like it):

    https://www.freightwaves.com/news/demand-fo…r-turning-point

    Dobro je što ti možeš procijeniti što je realan pogled, a što nije.

    Pa i nije toliko teško, dosta lakše nego "znati" da će nešto rasti. Ako se nabroje head i tail winds članak ima potencijala. Opcija b) je biti megabull (a zapravo noj) i ne gledati potencijalne probleme.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 4, 2022 at 9:55 AM
    Quote from lebowski

    NItko ne zna što donosi donosi sutra... Osim možda Maerska.

    https://www.reuters.com/business/maers…_source=twitter

    I kao i uvijek imamo i pogled s druge strane, ne pesimističan i medvjeđi nego realan i oprezan (the way I like it):

    Demand for container equipment is falling. Transitory or turning point?
    New container prices, new production, lease rates, lease durations and used container prices are all down.
    www.freightwaves.com
  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 3, 2022 at 4:33 PM
    Quote from lebowski
    Quote from looserst

    Kolega u svijetu kontejnera postoje lineri i lessori, nisu svačiji ugovori jednako trajni. Da li slijedi radikalan pad ili ne nemožete znati. Ako znate onda prodajte kuću, pesa i pesekovu kuću pa uložite na kontejnere. Da bar dio marketa ne misli da slijedi nebi vam npr ZIM pao (after div) sa 75 na 50 USD.

    Ovo da kamioni nemaju veze s kontejnerima neću ni komentirati

    A i nismo skupa ovce čuvali pa ako već docirate onda malo kulturnije to.

    LP

    Evo, baš sam dobio na mail da ZIM ima q1 prezentaciju 18.05. pa da vidimo gdje će ta famozna opadnula cijena od 50$ koja je sad 60$, ali to ne znači da se vozarine neće strmopizdjeti zbog ovog onog lajnerlesorskog argumenta. Mislim i da je mom DAC-u q1 prezentacija 9.05. ako se ne varam. DAC, koji je lesor, ima ugovorene četvero do peterogodišnje ugovore po strašnim cijenama, da se smrzneš. ZIM, koji je lajner, gle, znam razliku, dajem si odmah pet, ima stravično strašno ugovorene ugovore na istinabog neko kraće razdoblje, do dvije godine. I jedna i druga ta firma su bombonice koje se trguju po suludo niskim cijenama. I to ne kažem ja čoban koji čuva ovce s forumašima po Cresu, nego to kaže Bog brodastva Mintzmyer. Nemoj se brinuti, eto ti poruka.

    Dugotrajnost ugovora ne garantira dugotrajnost visoke cijene dionice. Inace bi triton i textainer ubijali. Kladim se da padnu inxeksi da bi zaronili bez obzira na 2 i 5 god. Ne kazem ja da ce cijene dole ali validan je argument da se trucking pad moze preliti na kontejnere. Isto tako moze biti dijametralno suprotno i 2022 jaca od 2021 samo necu reci da znamo jedno ili drugo. Bar ja neznam i treba pratiti razvoj dogadjaja

    Uostalom sam bog mintz iz tebe progovara, sta mi obicni smrtnici uopce imamo tu raspravljati ;)

    Ajd zivio mi big L :thumbup:

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 3, 2022 at 3:57 PM
    Quote from lebowski
    Quote from looserst

    Ta trucking ekipa se stalno svađa sa brodarima, najavljuje megakorekciju vozarina itd i sad kome tu vjerovati :/

    Ja se mislim, what if...

    - Shangai se otvara, kreće congestion par tjedana kasnije u LA/LB i kamiondžije budu nakrcane?

    - Sezonalno je sad loš dio godine a vozarine klize lagano, nije to tobogan, šta će biti preko ljeta kad bi trebale ići up?

    - Imamo te famozne pregovore sa sindikatima u USA, šta ako ne(dajbože) dođe do štrajka?

    - Razno (svjetski ratovi, tajfuni, osmi val kovida itd...)

    Evo Maersk kaže da će bit masla (uz najavu H2 normalizacije):

    https://theloadstar.com/carriers-on-co…uidance-by-6bn/

    A možda i neće :/

    Display More

    Daj pogledaj na koliko se godina i po kojima dnevnim cijenama ugovaraju najmovi kontejneraša. Da prijeti bilo kakav radikalan pad u par sljedećih mjeseci, takvi ugovori se jednostavno ne bi ugovarali. Kamioni nikakve veze nemaju s kontejnerima.

    Display More

    Kolega u svijetu kontejnera postoje lineri i lessori, nisu svačiji ugovori jednako trajni. Da li slijedi radikalan pad ili ne nemožete znati. Ako znate onda prodajte kuću, pesa i pesekovu kuću pa uložite na kontejnere. Da bar dio marketa ne misli da slijedi nebi vam npr ZIM pao (after div) sa 75 na 50 USD.

    Ovo da kamioni nemaju veze s kontejnerima neću ni komentirati

    A i nismo skupa ovce čuvali pa ako već docirate onda malo kulturnije to.

    LP

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • May 3, 2022 at 2:28 PM
    Quote from lebowski
    Quote from zlocesti

    Teški dani za cestovne prijevoznike, ali ni kontejnerašima nije bolje ?

    https://www.zerohedge.com/markets/xis-lo…truckers-summer

    Ne znam kako će kontejneraši preživjeti. Bit će izuzetno gadno. Pogotovo s obzirom što su lani zaradili 200 milijardi dolara, više nego svih prethodnih 20 godina zajedno, a ove godine čekuje se zarada od 300 milijardi dolara. Bit će gadno, vikeri idu prema dolje i još su svijeće dvije upaljene i ramena.

    Ta trucking ekipa se stalno svađa sa brodarima, najavljuje megakorekciju vozarina itd i sad kome tu vjerovati :/

    Ja se mislim, what if...

    - Shangai se otvara, kreće congestion par tjedana kasnije u LA/LB i kamiondžije budu nakrcane?

    - Sezonalno je sad loš dio godine a vozarine klize lagano, nije to tobogan, šta će biti preko ljeta kad bi trebale ići up?

    - Imamo te famozne pregovore sa sindikatima u USA, šta ako ne(dajbože) dođe do štrajka?

    - Razno (svjetski ratovi, tajfuni, osmi val kovida itd...)

    Evo Maersk kaže da će bit masla (uz najavu H2 normalizacije):

    Carriers on course for a $300bn profit as Maersk hikes guidance by $6bn - The Loadstar
    Ocean carriers are set to smash all previous earnings records in the first quarter, and are on course for colossal full-year profits of $300bn – but growth…
    theloadstar.com

    A možda i neće :/

  • DRY BULK

    • looserst
    • May 3, 2022 at 12:55 PM
    Quote from Chuck
    Quote from brajakica

    Indija najvece vrucine u 122 godine =O 😥zalihe cumura extra low,ljeto tek pocinje?

    Znači da će im trebati manje ugljena za grijanje nego da nisu vručine ili nešto nisam povezao?

    Čak ako nas zaj...aš svaka čast!! ^^

  • DRY BULK

    • looserst
    • May 1, 2022 at 12:23 PM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Chuck

    Nije bas sa novih vrhova, gotovo svi brodari su pali 20-30% od proslogodisnjih vrhova. Naravno, to sve nema utjecaja na domace brodare, pogotovo Atlantsku plovidbu koja bez obzira na sve u ponedjeljak gotovo sigurno osvaja nove vrhove.

    nego na kojim omjerima P/E, P/NAV su strani brodari ?

    Pa evo NMM ima manji P/NAV od nase perjanice,mozda 0.3-4. S druge strane GOGL i SBLK su preko 1. Svaka sa svojim razlozima. Ako ti je ceo grcka vjestica, ne dajes dividendu i razvodnjavas dobijes po piksi. Ako je ceo vajking i daje 80% profita u dividendu druga je prica. Atpl je ocito izmedju grcke i norveske :S

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • looserst
    • April 29, 2022 at 10:39 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from LodeRunner

    Dotaknuli smo SPY 410$ kao i UVXY 18$. Racunam da ovaj momentum nece stati jos u ponedjeljak mozda i utorak ali nakon FED srijede trebalo bi nestati dio nesigurnosti tako da i ja cekam odbijanac. Sortao VIX i pomalo usao u pokoji long.

    Odnos Put/Call opcija najveci nakon ozujka 2020. Trenutno smo u momentu maksimalne panike.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    ja sam mislio da je Charlie iz Nomure ozbiljan čovik, a sad mi je pao u rang Kramera i Kolanovića.

    jedino da se ova dva potonja jave i kažu da je se otišlo u krasni ku*ac i da sve triba prodat.

    e, onda bi mi dalo mislit :S


    Quote from LodeRunner

    Jadan st-brajo, vidi mu se na licu da tesko prezivljava ove dane.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    satrala me fibra jučer, vidi se iz priloženog :S

    Display More

    Brajo mislija san ti se javit za kavu ali...ma odmori ti. Cujemo se 8o

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • looserst
    • April 29, 2022 at 6:18 PM
    Quote from mitkko
    Quote from looserst

    Bijelu da mogu na hajduka u njoj 8o

    Mislis "bilu" :)

    Da budemo politicki korektni...boje sadrzaja zekanoviceve kesice iz sabora :S

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • looserst
    • April 29, 2022 at 6:12 PM
    Quote from mitkko
    Quote from looserst

    Meh...stecajusa. Nes ti rezultata :S

    U ponedjeljak cu dati tiskati ovu majicu koja ti je u avataru :) Javi mi koji broj nosis i posaljem i tebi jednu. Jos mozes birati hoces li crnu ili bijelu :)

    Bijelu da mogu na hajduka u njoj 8o

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • looserst
    • April 29, 2022 at 5:38 PM
    Quote from mitkko

    Neto dobit u Q1/22 je 13 kn po dionici! To je petina cjelokupne trzisne kapitalizacije firme u samo jednom kvartalu, i to u kvartalu koji je sezonski najlosiji.

    Meh...stecajusa. Nes ti rezultata :S

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • looserst
    • April 28, 2022 at 5:43 PM

    Bomba! Mogla bi koja kuna i napacenom narodu kapnuti a ovo sa vozarinama u izvjescu je "one small step for a man, one giant leap for atpl" :thumbup:

  • Tankerasi strani i domaci

    • looserst
    • April 28, 2022 at 1:19 PM

    Scorpio Q1 report:

    https://finance.yahoo.com/news/scorpio-tankers-inc-announces-financial-104300983.html

  • DRY BULK

    • looserst
    • April 27, 2022 at 8:20 PM
    Quote from brajakica
    Quote from lebowski

    Znači, isto je GOGL i ATPL, NASDAQ i ZSE? Pa GOGL već ima u sebi ugrađeno dosta fundamentalne vrijednosti, ima i dividendu,imao gro capeova, ima likvidno tržište koje brzo reagira.

    ATPL to nema.

    Da nije kolega lebowski zaljepio sada nebi znala da se kolega loosert upusta u raspravu samnom meni iza leđa iako odavno zna da mi je na blok listi i da ne vidim njegove komentare? 8| <X :cursing:

    Dakle kolega loosert opet :thumbdown: i novi dokaz da sam ispravno tada postupila sa vasim blokiranjem.

    Danas sam explicitno napisala da cu prodati samo sada dokupljenu kolicinu gogl.

    "Kupila gogl po 11,3$ u pon i odmah stavila u toj kolicini nalog na ask 13$"

    Radi se o iznosu zbroja 3 zadnje gogl dividende, i to sam vec napisala.

    Vrlo rijetko trejdam sa manjom kolicinom na strancima kao sada da iskoristim panicarenje jer su promjene cijena izrazenije.

    Sa tom kupnjom sam iskoristila zadnji cash i to je glavni razlog da cu prodati na 13$

    Kako bi mogla opet kupiti ako ce biti prilike.

    napisala sam da "pravi bull pocinje 2023" jos na atpl 350 kada sam kupovala radi sirenja opreza i panike bez opravdanja.

    Lijepo molim moderatora da ostavi ovaj komentar.

    Kolegu looserta ponovo molim da postupi kao i ja da me stavi na blok.

    Hvala

    Display More

    Pa da propustim 90% zabave na forumu?! Nisam lud!

  • DRY BULK

    • looserst
    • April 27, 2022 at 7:57 PM
    Quote from lebowski

    Na lomaču ideš ako govoriš da je ATPL na 500 užasno podcijenjena i smiješna i valuirana kao da je na pragu stečaja, a na 540 govoriš da je precijenjena i da ide Treći svjetski rat i da ne vrijedi ni lipe.

    Svi znamo da nema prodaje do targeta koji je 1200 i ni lipu manje! Ko proda neka mu galeb obavi radnju na sofersajbi u rush houru :rolleyes:

  • DRY BULK

    • looserst
    • April 27, 2022 at 7:49 PM
    Quote from lebowski
    Quote from looserst

    Dakle na vajkinzima se zadovoljavamo sa "mizernih" 15% i bavimo se omrazenim trejdom iako tek pocinje rast vozarina?

    S druge strane ista ta radnja na atpl je izvrgnuta ruglu, zeke-peke, glave-pladnjevi. Bas zanimljivo :/

    Znači, isto je GOGL i ATPL, NASDAQ i ZSE? Pa GOGL već ima u sebi ugrađeno dosta fundamentalne vrijednosti, ima i dividendu,imao gro capeova, ima likvidno tržište koje brzo reagira.

    ATPL to nema.

    Naravno da nije isto ali vozarine koje tek pocinju rasti valjda pocinju i nama i njima? Pa cemo onda "savjetovati" kupnju atpl na 500 a prodaju gogla na 13? Naravno mozemo o tome da se guglo trzi preko nava pa ga je ok krknuti na 13 npr a ostaviti atpl ili supra/pmax vs cape vozarine i slicno ali meni se cini da je ovdje posrijedi obicni akt trejda pa bi bilo zanimljivo znati zasto je ok na nasdaqu a na zse ides ravno na lomacu ako obavis tu radnju :S

    Nije za vas pitanje kolega, samo (neznamnisamzasto) pokusavam skuziti logiku kolegice... Mislim da mogu i bolje potrositi ovo malo sivih stanica, odoh...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™