1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. migra

Posts by migra

  • DRY BULK

    • migra
    • January 17, 2022 at 3:00 PM

    ugljen koji kina vadi je bitno niže kvalitete u smislu količine pepela i udjela sumpora.

    ta se povečana proizvodnja može direktno povezati sa desecima tisuća više umrlih i sa dodatnim milionima teže ili lakše oboljelih kao posljedica kineskog ugljena.

    neznaš dali je smiješnije ili tragičnije da jedna tako razvijena i bogata država koja ostvaruje trgovinske suficite od oko 700 mlrd usd se odlučuje na takvu strategiju gdje su ljudski život i zdravlje od beznačajne važnosti umjesto da kad već imaju mogućnosti lakoćom plate tuđi ugljen.

    Osim što će taj potpuno nepotreban i ničim opravdan svojevrsni "genocid "prema vlastitom narodu ostati zapisan u povijesti nebi me iznenadilo neko buđenje kineskog naroda jer više nisu gladni imaju krov nad glavom dostupno im je gotovo sve,jeftinu i lako plativu tehnologiju,kupuju aute ,putuju po svijetu......držim da će uskoro doći na red neke druge životne vrijednosti u prvi plan kao :

    koliko dugo i kvalitetno sa što manje bolesti ću živjeti osobno ,moja djeca,i moji unuci.

    za sada kinezi dokazuju da za najbolje stvari u životu ne moraš nužno biti bogat jer se novac često koristi u pogrešne svrhe.

    nisu prvi niti im je to prvi put da se rukovode poltikom da je ljudski život (zdravlje) bezvrijedan,doći će na naplatu račun i za taj vl izbor.

    ne možemo mi natjerati avg kineza da prvo misli na zdravlje sebe i svoje djece,morat će sami spoznati koje su prave vrijednosti i izboriti se za bolje,imaju primjera gdje mogu vidjeti ono što bi bilo bolje i za njih pa...

    nekad to traje godinama a nekad dođe dan kada se preko noći dogode velike promjene.

    u godinama pred nama najveći potencijali rasta demanda dolaze iz novih izvora:indija,afrika.......

  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 17, 2022 at 11:05 AM

    od 6-16.01. deset dana smo ponavljali javni poziv da se iznesu shipping targeti pod ujednačenim

    uvjetima,oni koji to nisu htjeli iz svojih razloga,nisu to učinili.

    ove godine puno više iznesenih targeta i članova koji su to učinili u odnosu na 2021,hvala svima koji su se odazvali na višestuko uvečanom uzorku,koji uključuje 52 targeta od 26 članova.

    tko želi neka raspali,osobno neću izvlačiti zaključke iz prikupljenih trgeta pošto je u formi svakome dostupne exelice

    i vrlo lako je samostalno izvući željenu statistiku.

    doći će dan za rezime po investitorski ,prije toga i pokoji međurezime kako će se pojedini targeti ostvarivati.

    po meni ovo je konačna vezija sa svim unosima,ako se uspostavi da sam nešto nehotice previdio(isprike),molim za podsjetnik,

    dopunit ćemo sa zadovoljstvom,ili ako je kojim slučajem nešto od unesenog za ispraviti.

    vjerujem da će se večina složiti da ako netko nije vidio poziv do sada a ima želju,neka objavi pa ćemo ga upisati ovih dana posebice ako prije toga nebi nastupile nove značajnije mat činjenice koje bi davala veću prednost u targetiranju nad već iznesenim targetima.

    neovisno o ovoj vremenski ograničenoj exelici sa shipping targetima svi su pozvani da i dalje iznose svoje targete.

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 52.xlsx 39.13 kB – 32 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 14, 2022 at 11:49 PM
    Quote from mitkko
    Quote from stipe_Cro

    Kod brodara ni ne može biti fizičkih futuresa, ako se ne varam pa ne znam zašto si to naglasio.

    Ispravi me ako griješim.

    Ne znam kako za pšenicu, ali recimo za energiju bi se to zvao forward ugovor, a ne futures. Futures je isključivo financijska namira.

    Pričam o energiji, ne znam može li se preslikati na sve ostalo...

    Nije samo stvar naziva, ove futurese koje pratimo su FFA - freight forward agreement, a radi se zapravo o ovome sto sam gore opisao. Naziv je takav kakav je, pomalo misleading, zato sam to gore apostrofirao.

    Imam dojam da se te FFA-ove dozivljava kao "pogled u buducnost", sto je potpuno pogresno i opasno. Neki ovdje su isli toliko daleko da su racunali buduce prihode firme uzimajuci u obzir te futurese, i slicno. FFA-ovi konvergiraju ka spot TC vozarinama, ne obrnuto, a znamo da spot ovisi o, blago receno, kojecemu.

    Samo sam na to htio ukazati. Pogledajmo primjer futuresa za npr. CAPEQ122, prije par mjeseci je bio na oko 30.000, sada je na ispod 15.000, i sa daljnjom tendencijom pada, jednostavno zato sto konvergira ka ocekivanom prosjecnom spotu za promatrani period.

    Display More


    mitkko svi znamo kakve su najčešće vozarine u 1Q,znamo i da se tu ne odlučuju avg vozarine za 2022.

    dali imaš kakvu procjenu avg vozarina za 2022. sa posebnim naglaskom na nama ipak bitno interesantnije klase ispod capesize?

    ili barem odgovor dali očekuješ da će 2022. biti ista,približna,bolja ili lošija od 2021. po avg vozarinama?

    imamo 36 upisa za shipping targete u 2022. hoćeš li nam se pridružiti u samoupisivanju u exelicu ili iznošenju očekivanih avg vozarina ili targeta za nešto od shippinga ovdje ili na temi "prognoza cijena" do nedjelje u 23h?

    The dry bulk market had one of its best years in 2021 and the success story could repeat itself in 2022 as well. In its latest weekly report, shipbroker Allied said that “the dry bulk sector, undoubtedly, began the new year with a strong start. We are at 12-year high levels in average returns for all dry segments, with Panamax, Supramax and Handysize finishing the year well above their respective levels of 2009. At the same time, asset price levels reached 10-year highs,

    Dry Bulk Market Could Be in For Another “Hit” Year | Hellenic Shipping News Worldwide

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 36.xlsx 38.53 kB – 12 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 14, 2022 at 6:18 PM
    Quote from hugh
    Quote from jasko

    Comparison Chart 2y

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Možete li povući takvu usporedbu grafova i postotaka za zadnjih godinu dana?

    onako napamet izgleda mi da bi podaci bili bitnije drugaćiji.......

    Unaprijed zahvaljujem

    bili bi drugaciji jer je cijena tada bila za 50% ispod peer grupe kao posljedica činjenice da su se fondovi u desecima tisuća komada silili pobjeći po obrascu "nema sutra" i,"glavom bez obzira"....

    i bili su upravu jer da nisu tada usprkos dokazima na dokaze da počinje bull nebi više poslije mogli spržiti desetine milijuna kuna.

    čini se da upravo dovršavaju posao ovih dana?

    što izgledno sljedi nakon toga neka svatko sam za sebe izmudruje.

    sretan ribolov u moru izlovljenom od ribica,prebačenih u sigurne i čvrste ruke :thumbup:

    možda eventualno razmotriti požurivanje jer će uskoro FI4Q pa FI 2021Y pa će proći olimpijada CNY i počinje party za one kojima brodovi ne otplove na pučinu?krema za žule i čavlerice dokazano ne pomažu jer dečki iz strojanice kad upale makinu......

    po marfiju može to i ranije.

    možda i griješim,nebi bilo....:saint:

    šalu na stranu ali ima tu prilično toga iznesenog na temu povuci potegni dok ima još dosta onih koji nisu vidjeli ili iskoristili priliku za samoupis ili javno iznošenje targeta u našu shipping exelicu sa targetima pa vas sve pozivam da još u sljedeća dva dana ako niste da napravite svoje analize i da nam se pridružite.

    hvala svima koji će si dodati na vjerodostojnosti i uvećati zajednički uzorak targeta.

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 26.xlsx 38.14 kB – 21 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 14, 2022 at 5:40 PM

    u prilogu se nalazi newbuilding ordering i za tankere u 2021 koji je oko 50% ispod 2020 a to će nekad isporučiti bonuse na bonuse.

    generalno ako uzmemo prognoze iminentnih analitičarskih kuća najave za 2022. su bitno bolje vozarine nego u 2021.

    slažem se sa tim očekivanjima ali živi bili.....

    ako/kada covid19 postane sporedna tema za raspravu mogući su i izrazito pozitivni scenariji vec u 2022.

    za takve sscenarije ponekad je potrebno i malo sreće,nečeg večini neočekivano pozitivnog.

    JCPOA?odgovor u sljedećih nekoliko tjedana.

    kina ja u 2021 snažno pojačala već veliki surplus sa USA ,biti će žestoko pritisnuta da uvozi max što je moguće.

    hvala na targetima Pjaca, tizian1,upisano

    ostali?

    tik-tak do 16.01. u 23h

    sada je prilika :thumbup:

    :saint:

    Files

    ScreenShot042.jpg 29.96 kB – 0 Downloads dionicenet shipping targeti 2022 ver. 26.xlsx 38.14 kB – 4 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 14, 2022 at 1:11 PM

    u 2022. možemo očekivati izrazito jak pritisak usa da kina bitno pojača uvoz iz USA,toga su svjesni i kinezi,posljedice neće izostati,uskoro.

    to su jedne od najdužih tonmilja na meniju pa....

    The surplus with the United States, one of the irritants behind a lingering U.S.-Chinese trade war, rose 25.1 percent in 2021 over a year earlier to $396.6 billion.

    hvala na targetima KicanCRO  Matan13 upisano.

    čekamo i ostale kolege da dodaju na vjerodostojnosti vlastitih komentara.

    izbjegavanje bi bio razlog za insinuaciju da im targeti i komentari nisu usklađeni?

    nema razloga za strah,za razliku od stvarnog investiranja komentiranje ne nosi penale.

    za sada imamo 21 unos od 12 članova.

    podsjetnik da se nudi mogućnost izraziti targete i za strance,container,tanker,razno.....

    može se i nadopuniti više puta do nedjelje u 23h

    :saint:

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 21.xlsx 37.94 kB – 4 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 14, 2022 at 11:10 AM

    Za sada tpng nije u fokusu ali pošto u nedjelju 16.01 u 23h ističe rok za davanje targeta za shipinng koje smo pokrenuli na temi dry bulk

    pozivam sve da mi se pridruže u davanju dodatne vjerodostojnosti iznošenjem vlastitih targeta za tpng ali i za strane tankerase(cijeli shipping) po želji.

    nudi se mogućnost po želji izražavanja kroz najgori srednji i najbolji scenarij a može i samo kroz srednji.

    nije uvijet i potrebno,osobno ću u kratkim crtama argumentima obrazložiti svoje targete iznesene u exelici:

    vozarine su pod pritiskom kao posljedica previše tankera na vodi,

    koliko previše?

    teško pitanje ali moguće i dosta previše.

    orderbook je vrlo nizak,ugovorene novogradnje u 2021. 50% ispod 2020. znači da će orderbook i dalje padati.

    avg starost tankera je obečavajuća za pojačani demolition + idemo prema EEXI.

    u 2022. ključ je tempo rasta demanda kojeg dominantno određuje covid19.

    kratkoročno očekujem pojačani neg efekt pandemije ali u već u 1H kada se gotovo svi zaraze omikronom jer je to nemoguće izbjeći

    očekujem da će usljedit nagli oporavak demanda kako će pandemija gubiti snagu.

    oni koji trguju naftom su vrlo bullish na rast demanda.

    kad se sve zbroji moj rezime glasi:

    pojačani rizik da neće doći do oporavka prije kraja 2022 u kombinaciji sa pojačanom mogućnosti da će doći kao posljedica brzog rješavanja pandemije.

    u prijevodu veći rizik nezarade više od prosjeka na marketu u kombinaciji sa većim rizikom propuštanja iznadprosječne zarade na marketu.

    što će biti,živi bili...

    s naglaskom da je rast vozarina kroz bitno poboljšanje supply/demand neizbježan u godinama pred nama.

    da smo u neki drugim vremenima napisao bi a što bi trebali kao investitori više od toga poželjeti?

    pohlepa raste i to je dobro jer će to "podići sve brodove " na marketu kao što se to dogodilo i u 2021.

    ono što bi bilo dobro ne smetnuti s uma jer je bitno drugačije od primjera atpl je free float.

    na atpl se mjesecima moglo kupovati u velikim količinama kada je "vrištalo,urlalo,zapomagalo" da sljedi rast a ovdje je situacija dijametralno suprotna + shipping u cjelini nije više nešto što bi tek trebalo otkriti sada je u fokusu velikog broja očiju,posebno onih koji su propustili u 2021.

    rezime po investitorski s moje strane neće izostati.

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 18.xlsx 37.72 kB – 19 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 14, 2022 at 9:42 AM

    30% povećanje potrebnih brodova za prijevoz,nama bitno interesantnijeg segmenta od capesize koji će opet rasti u danu 20% kao što smo to i u 2021. svjedočili samo treba mrvicu strpljenja kao i uvijek.

    Shallow Parana river pressures Argentinian FOB soybean meal, oil basis levels | Hellenic Shipping News Worldwide

    hvala na targetima mariv002  Sinner99  tin, KultLicnosti, havi ,uneseno.

    Files

    dionicenet shipping targeti 2022 ver. 15.xlsx 37.48 kB – 12 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 13, 2022 at 9:45 PM

    pogled na congestion iz još jednog kuta,kinezi su ustrajni na zero covid politici i to je dodatna voda na naš mlin.

    hvala na targetima Shogun, noname, Milo, Brunos ,uneseno.

    StatusQuo večina nas ulaže radi cijene koja nam je cilj a rezultat nam je sredstvo do cilja.

    i rezultat se prihvaća kao target ,unjet ćemo i to :thumbup:

    Files

    image_2022-01-13_214048.png 90.6 kB – 0 Downloads dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 10.xlsx 37.28 kB – 13 Downloads
  • Prognoza cijena

    • migra
    • January 13, 2022 at 7:17 PM

    kineski kreditni impuls je na dnu,upravo okreće a često je vrlo masivan i sa izrazito pozitivnim efektima na ono što je nama najvažnije.

    dodatno sve više signala upučuje na to da je rast kineskog bdp-a u 4Q "razočaravajući" te će se tražiti značajno ubrzanje stimuliranjem infrastukturnih radova,

    neće trebati čekaki ljeto za vručinu jer će je već proljeće donjeti.

    p.s.

    hvala jasko za targete,uneseno,pozivam i sve ostale da nam se ove godine pridruže samounosom u exelicu ili iznošenjem ovdje vlastitih targeta za shipping (bulk,kontejner,tanker)

    svakako ću i ja još do nedjelje 16.01. u 23h dopisati neke stvari.

    Files

    image_2022-01-13_190527.png 133.9 kB – 0 Downloads dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 6.xlsx 37.05 kB – 28 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 13, 2022 at 1:53 PM

    može li bolje od toga da Večina ne vidi ili ignorira ono što je najvažnije?

    sinergiju rastućeg demanda i padajućeg supplya

    postoji li bolji zalog svijetlije budućnosti :?:

    danas je dan velikih upitnika ?:/

    :saint:

    Bulkers and Tankers newbuilding activity fell for the third year running, down 24% and 47% respectively

    Files

    ScreenShot042.jpg 29.96 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • migra
    • January 13, 2022 at 12:09 PM

    ništa ne insinuiram samo malo bujne mašte i jedan veliki :?: iznad glave

    sjećate se kako je lumber u prvoj polovici prošle godine najavio značajan rast demanda svega po redu pa i iron ore,coal,soy,grain,....... =O :/ :saint:

    pogledajte prilog pa sami prosudite dali je to u 2022. lažni dim,pravi dim,požar ili....rezimirat ćemo nekad


    p.s.

    još oko 80 sati (16.01.2022 23h) do zaključenja samoupisa u tablicu targeti za 2022.

    nemojte svi čekati zadnji čas

    evo je u prilogu da ne tražite ovo je zadnja verzija :saint:

    može i iznošenje na ovoj temi pa ću ja dopisati

    vrijedi i za kontejnere,tankere i razno :thumbup:


    Quote from migra

    jednim dijelom je već argumentirano na čemu temeljim u 2022.svoja bull očekivanja za shipping-drybulk.

    orderbook je rekordno nizak to je veliki vjetar u leđa ali i veliki osigurač za one koji inzistiraju na

    osiguračima,da su pesimisti bili mudri i samo to iskoristili u 2021. ih je čekala velika zarada sa mini rizikom.

    ima dosta i mojih exelica iz siječnja 2021 u kojima su bili orderbook brojevi koji su

    zapomagali,vrištali,urlali...

    ostatak neiskorištenih prinosa i dalje ih čeka osim ako će ...svima nama po našem izboru.

    demand iako dobar i postojan je i dalje pod ručnom kočnicom(covid19) što potvrđuje da neizbježno sljedi u

    godinama pred nama odlična podrška za drybulk i sa te strane.

    Stimuliranje centralnih banaka i dalje je veliki osigurač

    rasta demanda a izgledno da ćemo u 2022. svjedočiti objavama novih stimuliranja koji će se prolongirati na 2023.

    i dalje.

    ovim želim na vrijeme upozoriti da nebi bilo u 2023.WHY?","od kuda sada ti brojevi","da nisu vanzemaljci,božja ruka..."

    kreću pojačana dokovanja koja će smanjiti supply na vodi kao posljedica novih regulativa,još jedan veliki osigurač koje će ubrzati rezanje brodova + smanjiti će njihovu brzinu.

    po marfiju svi smo se dobro uvjerili u 2021.kako to završi ako je izbor kontra više velikih osigurača pa je

    izgledno da će se u 2022.pojaviti još koji veći ili manji osigurač po putu.

    moj srednji atpl scenarij za 2021 je bio 300 (+100%) i opet se po XX put dokazalo da sam prekonzervativan pa bi

    možda bilo mudro i to uzeti u obzir kada u exelici pročitate moje atpl targete za 2022.

    oni se nalaze u exelici koju sam za ovu priliku pripremio kako bi po vlastitoj procjeni svi oni koji imaju

    želju,potrebu,hrabrosti.... mogli samostalno upisati svoje targete.

    svatko može exelici samostalno pristupiti i unjeti ono što želi respektirajući upise prethodnika na način da se

    prije upisa svatko uvjeri da uzima zadnju verziju za svoje upise i da joj promjeni broj "ver" u onaj broj koji

    se pojavljuje u gornjem lijevom kutu.

    taj broj se povećava svakim novim upisom te omogućava drugima uzimanje zadnje ver.(najvećeg broja) prije

    vlastitog upisa.

    puno je jednostavnije nego možda zvuči i bez straha jer sve se da ispraviti.

    cilj je imati sve targete na jednom mjestu i smanjiti nepotrebnu dodatnu prepisku.

    pozivam sve više iskusne komentatore da si damo na vjerodostojnosti našeg komentiranja i sve manje iskusne da

    upisom iskoriste priliku za podizanje svega onog što će vam poslužiti u budućnosti kako bi citius altius

    fortius.

    p.s.

    nedjelja 16.01.2021 je rok za popunjavanje exelice kako bi svi imali podjednake uvjete za targetiranje.

    Display More

    Files

    ScreenShot040.jpg 11.43 kB – 0 Downloads dionicenet drybulk targeti 2022 ver. 2.xlsx 36.91 kB – 41 Downloads
  • HPB (Hrvatska poštanska banka d.d.)

    • migra
    • January 13, 2022 at 11:15 AM

    pozdrav dioničarima hpb-a i onima koji će to postati.

    još od starog foruma navijam i vjerujem u kvalitetu ovog izbora još od razina ispod 500,

    2/3 sam otpustio nekad na 600,tako mi i treba kada nisam bio strpljiv :) ,zaradilo se odlično i na oslobođenom cashu od tih prodanih 2/3 ;)

    ponavljati već izneseno od strane drugih bi bilo zatrpavanje.

    iako sa malim preostalim udjelom imate moju podršku da dobro unovčite ovu zlatnu koku.

    i makro situacija sa izglednim rješavanjem covida19 koja će "podići sve brodove" u 2022 je dodatna voda na mlin

    zaključku da će za godinu dana biti pravi gušt ovdje napraviti rezime po investitorski.

    strong HOLD i uspjeh i zadovoljstvo će biti veći :thumbup:

    p.s.

    imam neki filing da bi ako/kada krenu divke ovdje da bi pvcm mogao dobiti jaku konkurenciju?

    možda i griješim.... :saint:

  • DRY BULK

    • migra
    • January 13, 2022 at 10:40 AM
    Quote from migra

    proba

    to je posljedica želja za plavim olimpijskim nebom i kineskog limitiranja proizvodnje čelika,nestašiće ugljena i el energije u drugoj polovici 2021.

    vi bi rekli da je to po "božjoj ruci" :?:

    svijet treba čelik indija,vijetnam,MENA.... negdje će se proizvesti .

    kina ne određuje koliko će se čelika u svijetu proizvoditi to određuje svjetski demand.

    ručna kočnica covid 19 kako će popuštati tako će rast demanda ubrzavati.

    na HOLD su stimulusi u trilionima USD i u niskom startu čekaju da se stušte u dominantno infrastrukturu.

    koliko puta do sada smo tome svjedočili?

    još je jako svježe sjećanje na kinu 2020/2021 pogotovo onima koji su puno propustili jer nisu vjerovali što će stimulusi polučiti.

    nije li kina nedavno najavila novi krug stimuliranja? ;)

    na DCE rastu futuresi za iron ore,kineske čeličane će uskoro raspaliti.

    kinesko administrativno limitiranje proizvodnje nije ništa novo jer već u 2020 je kina počela značajno uvoziti .

    kina je sve bogatija država i ne mora zarađivati proizvodnjom čelika,nebi bio mudar izbor jer se time gubi poluga svjetske ekonomske moći.

    ali netko će jedva dočekati da još dodatno uskoči na upražnjeno mjesto ako bi kina smanjila.


    Display More

    kako smo prije koji dan najavili ima tko će (u ovom slučaju indija) jedva dočekati da kina smanji proizvodnju za ostatak svijeta ALI za vlastite potrebe će iz strateških razloga sigurno zadržati veliki dio proizvodnje.

    South Korea's POSCO, India's Adani eye steel mill project in $5-bln pact
    Indian billionaire Gautam Adani's infrastructure group and South Korean steel major POSCO aim to invest about $5 billion on projects that include setting up an…
    www.reuters.com
  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • migra
    • January 12, 2022 at 8:57 PM
    Quote from 5. Element

    Imate vani jeftinijih i boljih tankera.

    Ali ok, kupujmo domace. :)

    :) :thumbup: za "kupujmo domace"

    imam nešto i stranaca,sveukupno je to još količina simbolika jer je kako je.

    poznati i u praksi dokazani svjetski shipping analitičari redom su optimistični i najavljuju već u 2022. oporavak tankera nekih razmjera

    ako se pokaže da su bili u pravu češkat ćemo se iza uha.

    sve dođe iznenada i kada se večina ne nada.

    covid19 određuje tempo,on će odrediti brzinu oporavka.

    za sada pojačava ovaj val pandemije i utjeće (spušta potražnju) na cijeli shipping pa i na tankerima.

    sidro je za sada spušteno za vozarine a sa cijenama dionica nikad nisi siguran .

    na shippingu generalno vrijedi pravilo da može često padati kada bi morao rasti i obrnuto.

    dali je to posljedica kasnog paljenja ili preranog paljenja vrag bi ga znao :saint:

    "uvik kontra" nosi bolje rezultate :/ :)

    vozarine padaju,iz priloga se može izvući zanimljiva budućnost kako će covid popuštati?

    Files

    image_2022-01-12_205321.png 90.62 kB – 0 Downloads
  • oporavak burze

    • migra
    • January 12, 2022 at 8:05 PM
    Quote from sivana

    Nemam kristalnu kuglu, ali znam da i ptice na grani pričaju o skorom povećanju kamatnih stopa od strane centralnih banaka, prije svega fed, i koja su povijesna iskustva po cijene dionica ako se to dogodi tako da u najmanju ruku za ovu godinu nisam toliki optimist.

    pravo pitanje glasi što je najbolji izbor pri svemu ponuđenom a s obzirom na te okolnosti jer sve ima svoje prednosti i nedostatke.

    dali su alternativi dionicama nekretnine sa svojim cijenama na vrhuncima ili crypto kojeg će napasti centalne banke i politika ili štednja koja nosi zagarantirano značajan gubitak kroz inflaciju.

    možda volatilni commodities,plemeniti metali ili obveznice pri inflaciji?

    sve dionice ne mogu u isti koš,primjetan je novi trend selidbe kapitala sa growth na value.

    svakim danom će biti popularnije one dionice koje isplačuju dividende a one koje isplačuju"masne dividende" plačat će se sa premijom.

    za mene je to najmirnija luka za "parkiranje"

    od težih dionica u svojem portfelju bi istaknuo pvcm koji je HR kralj dividendi godinama.

    jedan od razloga za značajni udjel u dry bulku su i moja dividenda očekivanja.

    dio njih već isplačuje ostali se čekaju da pojačaju ili krenu.

  • oporavak burze

    • migra
    • January 12, 2022 at 5:10 PM

    svi ste pozvani da podijelite svoju prognozu za 2022.

    za 2022. vidim više stvari koje će pozitivno utjecati na market u cijelini.

    veći neselektivni rast nismo vidjeli 14 godina pa ga izgledno nećemo vidjeti ni u 2022.

    ali nekih manjih razmjera je realno za očekivati iz sljedećih razloga:

    iako nemamo službeno ali rast BDP je u 2021. bio oko 10% možda i bliže 11%

    to je najbolji rezultat do sada ,naravno zasluge ima i niska baza i kontrakcija od 8% u 2020.

    kakobilo u 2021 večina nas je zaradila,neki i dopunili,madrace,čarape,neki dioničke portfelje,neki nekretninske portfelje.

    a neki su i ispraznili novčanike za blagdansku potrošnju.

    1,7 mlrdkn više je potrošeno u prosincu od rekordne 2019.

    pozitivna potrošačka klima ima vrlo blagonaklon utjecaj na rast HR bdp-a.

    u 2022 neće biti rasta bdp-a od 10% ali će biti solidnog,većeg nego to konzervativno procjenjuje HNB na 4%.

    u fazi smo velike inercije koja će dodati ulje na vatru.

    novac nije problem ima ga more.leži na depozitima građana negdje oko 250 mlrdkn

    moja procjena je da još 50 mlrd leži zakopano,zazidano ušiveno.....

    ljudi neznaju što učiniti s novcem.tko ih može kriviti pri činjenici da nemamo potrebu kao država uvesti u sustav obrazovanja fin opismenjavanje.

    dok preniski stupanj svega potrebnog ne potiče ljude na vlastito fin.samoobrazovanje.

    sve je prepušteno stihiji,neki bi rekli "božjoj ruci".

    znam iz prve ruke da me sve češće i sve agresivnije u bankama potiču na razmatranje njihovih fondova.

    oni neznaju da sam investiram a ja im ne želim kvariti trenutak,ljubazno zahvalim i obecam da ću razmotriti.

    znači ipak ima netko u ovoj državi tko brine da se novac usmjerava i ulaže u fondove.

    kolliko to uspješno rade neznam,ako netko zna neka podijeli.

    po rastu crobexa od 20% u 2021 reklo bi se da su upješni: "nije loše-može bolje"

    moja logika govori da su u 2021 "osobni bankari" bili oko 50% uspješniji nego u 2020 i da je realno minimalno očekivati ponavljanje tog rezultata u 2022.

    tu bi trebalo u formulu unjeti i veliku"novost" neviđenu dugo vremena a to je značajna inflacija koja vrlo negativno utjeće na vrijednost novca.

    dugo godina se štediše nisu susretale sa tim problemom,živilo se bezbrižno,tome je došao kraj.

    opcija nema puno,u HR je prvi izbor nekretnina ali cijene nekretnina su značajno narasle pa i one postaju svakim danom manje zanimljive.

    nekretnine imaju i svoju negativnu stranu a to je teško se prodaju i vrijednost im može više ili manje pasti.

    tu bi mogla uskočiti sa primamljivom ponudom financijska industrija koja ima individulni pristup gotovo svim štedišama a kao što vidimo mogu im predočiti i velike oportunitetne gubitke koje su ostvarili kada se zbroje propušteno+inflacija.

    nekog će učinka nesumljivo biti iako mlađa je generacija sklonija modernim tehnologijama,crypto...

    moj stav prema izmišljenom digitalnom novcu bez ikakvog pokrića u biloćemu nije pozitivan i optimističan,možda griješim,rezime nekad

    sve više hr investitora uviđa da i crypto pada ,malobrojni su se pozicionirali na vrijeme, večina je kupovala u rasponu 30-60k.

    za moje poimanje investiranja je prilično paradoksalno da je hr promet na crypto samo nešto manji nego na zse.

    da sada nije još bilo jako velikih gubitaka koji bi promjenili trend.

    naravno treba čestitati onima koji su kapitalizirali zaradu,pokazalo se da postoji glad za brzom i velikom zaradom kod mlađih generacija što je u sinergiji sa velikim priljevom novca učinilo svoje + burza iza sebe ima povijest perioda koji su nosili i velike gubitke onima koji se nisu suzdrzali od prodaje.

    nekad će i crypto odraditi svoje periode velikih gubitaka iako tko je kupovao na 60k i brzo nakon toga prodavao po 30k već je iskusio i drugu stranu crypta.

    ideja cryptoizacije/digitalizacije je napredna,potrebna i opravdano prihvaćena ali treba vidjeti što će biti sa postojećim cryptom kada se pojavi konkurencija od strane centralnih banaka koje će imati veće ili manje pokriće za svoje digitalne valute.

    očekujem da će centralne banke u nekoj bližoj budućnosti krenuti u istiskivanje postojećeg crypta,one iza sebe imaju zakonodavce pa mi se čini to kao neravnopravna borba sa predvidljivim scenarijem.

    nije tema crypto ali nikad nisam ništa na tu temu napisao a sada mi je bila prilka.

    nije nagovor već samo poziv na ponovno promišljanje strategije vezano uz crypto investiranje.

    nazad na core koji kaže da je mjereno sa crobexom u 2021. propušteno 20% za one koji su držali cash.

    može li još 20% u 2022?

    držim da može ako se rješi covid19.

    hoće li se rješiti covid19?

    kao što sam prije godinu dana ovdje napisao cjepivo je "početak kraja"

    kraj se može neko vrijeme otezati ali je on neizbježan.

    sada smo u fazi da je gotovo nemoguće izbjeći inficiranje omicronom.

    kao što je jedan njemački političar nedavno izrekao:

    imamo samo 3 mogućnosti:

    1.cijepiti se

    2.zaraziti i prezivjeti

    3.zaraziti se i neprezivjeti

    osobno bi dodao više puta ponovljeno:

    "svima nama po našem izboru,sloboda izbora je zakon"

    više od toga nebi nikome dao jer bi se time narušavao civilizacijski evolucijski proces.

    čini se da i dalje ima dosta pesimista koji ne vide da pandemija ide prema kraju a svi oni su kandidati gurači na tih procjenjenih,potencijalnih "+20%" u 2022.

    oni koji sjede na cashu su u 2021 izgubili 5% vrijednosti novca a u 2022. bi moglo biti isto tu negdje.

    da su 5% svojeg novca bačenog u vjetar kroz inflaciju u 2021 uložili u dionice mogli su si podignuti vlastitu investiciju za 5%.

    time bi pokupili i onih 20% .

    nekad je jako malo dovoljno ali prvi evolucijski korak pojedinac mora napraviti sam.

    tko se boji,misli da nezna dovoljno može se javiti svojem osobnom bankaru,finan savjetniku....

    kako smo si izabrali u 2022.rezime po investitorski neće izostati.

    p.s.

    ovo nije poziv na kupnju-prodaju već poziv da me se kontraargumentima potakne na novo promišljanje.

  • DRY BULK

    • migra
    • January 12, 2022 at 12:42 PM

    čini se da svijet neizbježno ide prema novoj energetskoj krizi kao posljedici rasta potražnje u kombinaciji sa podinvestiranošću u energestki sektor u zadnjih 5-10g.

    kroz par godina će investicije učiniti svoje jer će ih potaknuti velike zarade ali što možemo očekivati od posljedica po shipping u tih "par godina"?

    to je važan odgovor za bolju procjenu profitabilnosti u budućnosti.

    cijena nafte je opet na 83$ i ima dosta signala da će demand rasti brže od supplya i da nas u 2H čeka novi rast cijena nafte.

    potražnja za plinom je već cijenu digla u nebo,niti ugljen nije jeftin iako i dalje dosta jeftiniji od plina.

    rast cijene nafte ima utjecaja i na prijevoz jer brodovi su veliki potrošači.

    izvor pogonskog goriva i povezane neizvjesnosti pak utjeću na ugovaranje novogradnji.

    energestkom krizom u nastajanju otvara se cijeli niz novih pitanja i potrebe procjene očekivanih utjecaja na shipping.

    hoće li i ovdje biti koji WIN-WIN?

  • DRY BULK

    • migra
    • January 12, 2022 at 12:30 PM
    Quote from Milo

    https://www.index.hr/vijesti/clanak…je/2331836.aspx bit će tu još dima :)

    francuska,velika britanija... svi koriste ugljen i više nego prošlih godina jer je dostupniji i jeftiniji od plina.

    zanimljivo da su britanci bili među najglasnijim zagovornicima neupotrebe ugljena.

    GB Grid: coal is generating 1.92GW (4.48%) out of 42.88GW

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • migra
    • January 12, 2022 at 12:03 PM
    Maersk provides a snapshot of growing port congestion around the world - Splash247
    Maersk has provided clients with a global congestion update with shippers warned they must brace for another tough year of bottlenecks and disruption.…
    splash247.com


    http://maritimegateway.com/containers

    the latest measurement on jan 2 2022 new record high of 110 days for transpacific eastbound

    prije pandemije je bilo 45-50 dana.

    za one koji vole win -win situacije a osobno sam veliki fan istih.

    covid19 je WIN -WIN za bulkerase iz razloga što smanjivanjem njegovog utjecaja raste demand radi ekonomskog raste ako raste utjecaj covid19 pojacava congestion.

    oba scenarija poztivno utjeću na vozarine.

    win-win nije česta pojava,nažalost :( :saint:

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™