1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Paulie

Posts by Paulie

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • Paulie
    • May 13, 2021 at 11:28 AM

    Elon Musk uzrokuje promjene od 20-30% tržišne kapitalizacije cijelog kripto marketa, ovisno o tome na koju se nogu dignuo i što je tweetao.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 13, 2021 at 10:38 AM
    Quote from Marin83

    Ja sam samo upozoravao da se pazi koliko i kad se kupuje da ne bi bilo plakanja, upozoravao sam na gluposti od cijeni dionice od 4 znamenke, upozoravao sam na bilancu ATPL, upozoravao sam na kockare i drukere koji su nagovarali ljude da ulože u ATPL, čisto da bi oni mogli još malo zaraditi,upozoravoao sam da ne vjerujete ljudima koji vam viču HOLD,a onda se prvom prilikom prospu po BID-u, ali da moj ciničan post je problem.

    Kolega mogu se složiti s ovim, u onom rastu stvorilo se navijačko/drukersko raspoloženje, i svatko tko je davao mišljenje da se malo stane na loptu bio je nalupan minusima, što sam osjetio i na svojoj koži. Imam osjećaj da je dio špekulanata samo htio što brže i po što većoj cijeni predati svoje dionice drugima, umjesto da sami čekaju taj rast i zaradu koja će se ostvariti u sljedeće 2-3-4 godine.

    Oni koji vjeruju u rast vozarina i brutalne zarade nemaju razloga da požuruju rast dionice, on će doći s vremenom ako se prognoze ostvare. Oni koji žele što brže "naivčinama" uvaliti svoje dionice i ostvariti brzu zaradu zapravo ne vjeruju u taj rast vozarina.

    Ne mogu reći da li je u ovom trenutku dionica ATPL "skupa", sve ovisi o budućim vozarinama koje ja ne mogu predvidjeti. Ukoliko se stvarno formira ciklus visokih vozarina u sljedeće 2-3 godine ulagači će zaraditi, a u suprotnom bi moglo biti svega.

    Predviđanje budućih vozarina je posebno opasno kada je firma zadužena uz visoku kamatnu stopu, jer je upitno koliko može održavati takvo stanje ako vozarine krenu neželjenim smjerom. Što ako se npr. dogodi nova financijska kriza unutar sljedeće 2 godine ?

    Ukoliko se ostvari ono što su optimisti pisali, četveroznamenkasta cijena će sigurno ustupiti za 2-3 godine.
    Ja kristalnu kuglu nemam, i ne nagovaram nikog na ništa, ali navijačko raspoloženje je posebno štetno za zdravu argumentaciju.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 13, 2021 at 8:02 AM
    Quote from Parica

    Završila je euforija...kreće panika...

    Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...

    1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.

    2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".

    3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:

    "PANL TCE average 1Q 16.524$

    SB TCE average 1Q 15.567$

    NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$

    ATPL TCE average 1Q 12.900$

    EGLE TCE average 1Q 15.124$

    GNK TCE average 1Q 12.200$

    p.s. većina njih ima i cape size brodove"

    Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.

    4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.

    Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)

    5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))

    Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:

    P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)

    EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)

    neto dug/ EBITDA - 3,87

    Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...

    Mirno more...

    Display More

    Fantastična analiza Parica, hvala na ovome. Ja bih samo napomenuo da će NAV, EBITDA, i odnos istih parametara s dugom uvelike ovisiti o vozarinama za sljedeće 2-3 godine kao što ste sami rekli. Kompanije koje prevoze rasute terete nemaju sreće da ovise same o sebi, već je klađenje na njih zapravo klađenje na visoke vozarine, ili cijeli sektor jako raste, ili cijeli sektor jako pada, nema individualnih pobjednika.


    Kamate koje Atlantska plovidba ima su nažalost dosta visoke, pogotovo u ovom vremenu rekordno niskih kamatnih stopa. To dosta govori o tome kako banke evaluiraju Atlantsku plovidbu.

    U Atlantskoj plovidbi sam bio nekoliko godina i prodao prije 3-4 godine kad je Bilbija ulazio u onom rastu, i zaradio sam čistom srećom zbog njegova ulaska. Tada sam shvatio koliko dugo vozarine mogu biti kontra mojih želja. I tada su se pisale svakakve analize da vozarine ne mogu više ostati nisko i da je preokret blizu, ali to se nije događalo. Tako da ova predviđanja visokog BDI-a u sljedećih nekoliko godina izazivaju skeptičnost jer osobno smatram da je to izuzetno teško predviđati.

    Sretno svima kako god, ovo je uvijek bila kockarska dionica gdje se da dosta zaraditi, ali i izgubiti, jer nažalost ovisi više o vanjskim faktorima nego o samoj sebi. Za mene osobno je dug i rizik dosta visok da bih na ovoj cijeni ulazio, ali svatko je tu da odluči za sebe i pogađa kretanje BDI-a za sljedećih nekoliko godina.

  • AGROKOR

    • Paulie
    • May 12, 2021 at 8:31 PM

    RAMLJAK JE STRATEŠKI I RAZVOJNO SAVJETOVAO KRAŠ, ČIJA PROKURISTICA MARICA VIDAKOVIĆ PREDSTAVLJA DOBAVLJAČE U VJEROVNIČKOM VIJEĆU AGROKORA

    Izvanredni povjerenik Vlade za Agrokor zarađuje duplo više od premijera, ali manje od prosječne plaće donedavnih članova Uprave tog koncerna. Otkrivamo zašto raste nervoza među dobavljačima i zašto ih iritira Marica Vidaković s kojom je Ramljak u Krašu ranije surađivao

    https://www.nacional.hr/spasavanje-agr…-89-22781-kunu/

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 12, 2021 at 2:36 PM
    Quote from 5. Element

    S prosjecnom vozarinom od 15.500 usd bit ce 30 mil dobiti u q2. A nesto mi govori da ce biti i ponesto visa, a mozda i znatno.

    Tako da ce mnogima ispasti vilica kad vide rezultate i pomisle OMG koji sam tukac bio prodavati prije FI.

    Ukupna količina duga je nešto iznad 850 milijuna kuna ? Vozarine bi nekoliko godina morale ostati relativno visoke da vrate ovaj dug čak i da zarađuju 100 milijuna kuna godišnje.

    Po kojoj kamatnoj stopi su uzeti krediti ?

    P.S. Znam da ću na ovo pitanje dobiti minuse jer se tolerira samo optimizam, ovdje je zavladalo navijačko raspoloženje i svi dug zanemaruju, a računaju da će vozarine biti godinama visoke. Mislim da ovo nije realno jer čim se vozarine oporave krenu nove narudžbe brodova.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 11, 2021 at 11:01 AM
    Quote from D_artagnan

    Zašto? pa možda zato što mu je datum naplate ovaj koji je....

    Kao i ono pred 2-3 mjeseca kad je rješavao, kad je došlo na naplatu. Jbga da mu je na naplatu došlo za 3-6 mjeseci bolje bi prošao, al jbga, tako je to u ugovoru sa bankom.

    Pa mu se datum naplate točno poklopio s ovim rastom, inače bi morao prodati po 190 kuna da rast nije sasvim slučajno nastupio 2 tjedna ranije i spasio ga još jeftinije prodaje ?

    Sretnog li čovjeka :D ^^ , možda su najsretniji oni koji vjeruju u ovakve koincidencije.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 11, 2021 at 10:52 AM
    Quote from NaBiduAsku
    Quote from Paulie

    Sasvim je logično pitanje zašto je najveći dioničar i predsjednik upravnog odbora Atlantske plovidbe prodao 2.656 dionica po ponderiranoj cijeni od 351,49 kuna ako će ovo u kratkom roku vrijediti duplo ili troduplo više. Zašto se nije strpio mjesec - dva kako mnogi ovdje sugeriraju, već je dosta rano u rastu prodao ?

    Bilbija točno zna po kojim su uvjetima ugovori sklopljeni i kako se revidiraju s promjenom cijene vozarina, te može u lipu izračunati koliko će Altantska plovida zaraditi i vratiti starog duga. Ne želim implicirati ništa vezano za vrijednost dionice, ali meni je ovo zanimljiv potez.

    evo s drugog foruma pojašnjenje

    2.656 dionica je prodao i s tim novcima je zatvoren preostali dio kredita koji je imao, a posto je kredit zatvoren preostalih 5.000 komada mu je oslobodeno jer nema vise osnove za drzanje zaloga. A sto je ocito i iz knjige dionicara, jer broj dionica na ime mu je porastao za 5.000 dionica a ne se smanjio. Iz forumaske burek perspektive pobjegao je van da zaradi par kuna, iz njegove ozbiljne investitorske smanjio si je polugu i konventraciju portfelja, a nista sustinski nije izgubio.

    Probajte nekada gledati malo sire od kupi/prodaj i ucite od takvih ljudi

    Zašto to nije napravio za nekoliko mjeseci kad će dionica narasti još duplo ili troduplo ? Onda bi morao prodati 2-3 puta manje dionica da zatvori kredit.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Paulie
    • May 11, 2021 at 10:46 AM

    Sasvim je logično pitanje zašto je najveći dioničar i predsjednik upravnog odbora Atlantske plovidbe prodao 2.656 dionica po ponderiranoj cijeni od 351,49 kuna ako će ovo u kratkom roku vrijediti duplo ili troduplo više. Zašto se nije strpio mjesec - dva kako mnogi ovdje sugeriraju, već je dosta rano u rastu prodao ?

    Bilbija točno zna po kojim su uvjetima ugovori sklopljeni i kako se revidiraju s promjenom cijene vozarina, te može u lipu izračunati koliko će Altantska plovida zaraditi i vratiti starog duga. Ne želim implicirati ništa vezano za vrijednost dionice, ali meni je ovo zanimljiv potez.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Paulie
    • May 11, 2021 at 10:11 AM

    Da li su svi koji ulaze u atlantsku izašli iz nekih drugih dionica ? Ili mislite da je svježi kapital ušao ?

  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    • Paulie
    • May 9, 2021 at 1:03 PM

    O električnim automobila se troši previše slova općenito, oni će još godinama biti jako malen dio tržišta. Zamjena stare tehnologije novom uvijek traje u realnosti bitno duže nego što to političari najavljuju.

    Quote

    In 2019, electric car registrations were close to 550 000 units, having reached 300 000 units in 2018. This represents an increase from 2 to 3.5 % of total car registrations.

    https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/…ng-5/assessment

  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    • Paulie
    • May 8, 2021 at 6:52 PM
    Quote from Milo

    Zato su vratili na analogni, kokpit..za virtualni nema čipova, ali se auti svakako proizvode.Ja očekujem drugi kvartal bolji od prvog, treći bolji od drugog...i tako dalje...

    Zbog nedostatka čipova ne očekujem spektakularan drugi kvartal, ADPL mi je velik dio portfelja, ali kažu da će se problemi s čipovima početi rješavati tek krajem godine.

    Hoće li drugi kvartal biti bolji od prvog je teško za prognozirati. Tu je i rast cijena sirovina koji će pogoditi i ADPL. Prisutan je i utjecaj Covid-19 krize i trebat će još nekoliko mjeseci da se i to privede kraju s cjepivima.

    Očekujem dobre rezultate u skladu s težim tržišnim okolnostima, ali ne očekujem nikakav spektakl od FI.

    Dakle sumirano, 3 su problema:

    - Covid-19

    - nedostatak čipova

    - rastuće cijene sirovina

  • Inicijativa za osnivanje udruge malih dioničara - Agrokor

    • Paulie
    • May 8, 2021 at 3:31 PM
    Quote from Philidor

    Ovisi kako uzmete u kojem trenutku je izvlastenje provedeno. Po mom sudu to bi bio travanj 2019. godine. Ledo plus je pretpostavljam prodan bez duga (dakle samo kao poslovna cjelina) pa tu postoji i nekakva premija na realnu cijenu. Ono što mi operativno predstavlja veliki problem je da dokumentacije ima do krova pa ju je tesko svu prouciti, treba tu jos misica, zato i kazem da bi dobro dosla jos nekakva pomoc, odnosno da formiramo nekakvu ad hoc radnu skupinu u tu svrhu samo da zavrsim ovu neku pocetnu tocku...

    Po mom sudu šteta je nastala onog trenutka kad je Todorić potpisao primopredaju kompanije, odnosno kad je država preuzela Agrokor. Dakle govorimo o travnju 2017. godine. Mogu vam pomoći, a ostali dobrovoljci nek se jave.

  • PODR (Podravka d.d.)

    • Paulie
    • May 8, 2021 at 2:13 PM
    Quote

    Planira li vlada prodati državne udjele u Podravci?

    To ne da nije točno nego u narednom razdoblju očekujemo od Podravke da se širi i preuzima druge firme na tržištu i poveća obujam svog poslovanja. Podravka će ostati u vlasništvu države koliko je i sada.

    https://www.rtl.hr/vijesti-hr/nov…rada-nedjeljom/

  • Inicijativa za osnivanje udruge malih dioničara - Agrokor

    • Paulie
    • May 8, 2021 at 8:52 AM

    Možda će kolegica Ledica imati kakvu sugestiju vezano za osnovicu za obračun naknade. Što se Leda tiče tu mi se najlogičnije čini uzeti nedavno ostvarenu prodajnu cijenu.

  • AGROKOR

    • Paulie
    • May 6, 2021 at 7:16 PM
    Quote

    Optužno vijeće zagrebačkog Županijskog suda odbilo je prijedlog obrane bivšeg vlasnika Agrokora Ivice Todorića da se financijsko vještačenje koje je po nalogu tužiteljstva provela tvrtka KPMG izdvoji iz spisa kao nezakonito.

    https://hr.n1info.com/vijesti/sud-od…lucaja-agrokor/

  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    • Paulie
    • May 5, 2021 at 1:45 PM

    Konferencija za medije Karoline Vidović Krišto

  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    • Paulie
    • May 5, 2021 at 12:16 PM

    https://hr.n1info.com/vijesti/vidovi…u-o-krs-padene/

    Quote

    U slučaju vjetroparka Krš-Pađene EK će provesti istragu cjelokupnog razvoja tog projekta koja će, uvjerena sam, rezultirati raskidom ugovora i uštedom od dvije milijarde kuna hrvatskim građanima, kazala je Vidović Krišto.

    Iako su Plenković i Pupovac pokušali zaštititi kriminal u ovom slučaju, odbijajući dati na uvid sve dokumente Hrvatskom saboru, putem instrumenata koji su nam kao članici EU-a na raspolaganju, uspjet ćemo ovaj kriminal zaustaviti, poručila je.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Paulie
    • May 4, 2021 at 8:35 PM
    Quote from tollway

    baš mi palo nešto na um... kakva bi to eksplozija nastala da se sutra-prekosutra objavi da je optima prodana!!! uslijed ovog prebacivanja po papirima i rasta dionica.... to bi bila prava brutala!!

    Da mi je 1 kuna za svaki put kad sam pročitao ovakve optimistične postove na ovoj temi.

  • OPTE (OPTIMA TELEKOM d.d.)

    • Paulie
    • May 4, 2021 at 12:15 PM

    U nekom trenutku je postalo jasno da će HT ovo otezati do krajnjih mogućih granica. Ni meni nije drago ovo što rade, jer je svaki kvartal sve manje korisnika, pa je i vrijednost firme sve manja. Nije mi jasno kako ZABA dopušta da joj HT uništava njeno vlasništvo.

    Kao što ste naveli najviše me brine što je ovo Hrvatska, a Hrvatsku sam jednom doživio na Agrokoru. Ipak, ovdje nisam izložen s bitnom količinom portfelja, a ulaz mi je ispod 3 kune jer sam još davno kupovao na 1,60-2,00.

    Srećom, 10.07. ipak nije daleko, još samo dva mjeseca.

  • Politika, birokracija i pravosudni sustav kao ključni faktori sistemskog rizika na ZSE

    • Paulie
    • May 4, 2021 at 9:30 AM
    Quote from zm1

    https://www.poslovni.hr/hrvatska/moguc…ati-svi-4285273

    Dokle je ova socijalističku klatež spremna ići, koji bezobrazluk i bahatost!

    Ribić u ekstazi, bit će je već naručio projekt da mu se sagradi druga vila o trošku poreznih obveznika.

    Znači mi umjesto da ukinimo obvezno članstvo u HOK i HGK, još se uvodi i obvezna sindikalna članarina u iznosu od 1-2% na plaću.

    Laku noć Hrvatska.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™