Od onih 1092 dionice 6:je mojih, pa ih je na tržištu u stvari samo 1086 🙃
moje su 2, pa ih je u stvari samo 1084
Od onih 1092 dionice 6:je mojih, pa ih je na tržištu u stvari samo 1086 🙃
moje su 2, pa ih je u stvari samo 1084
Ja sam svojevremeno okrupnio 4ha (brdovito zemljište, Istra) i, s obzirom da tako inače radim, odlučio pristupiti tome kao investitor. Znao sam da nemam vremena za lozu, a nisam htio, kao većina susjeda, sve u masline. Otišao sam u zavod za poljoprivredu da mi pomognu napravit neki business plan, s idejom da nađem kombinaciju kultura koja bi omogućila zapošljavanje par ljudi, na način da projekt bude samoodrživ. Znači, ne zanima me povrat inicijalne investicije, ali volio bi da je zemlja u funkciji i da je bar na pozitivnoj nuli, ali da je osobno ne moram biti oko toga fizički angažiran. Dobronamjerno su mi sugerirali: "ako i misliš financijski bit u plusu, ostavi se poljoprivrede".
Naravno, druga je priča ako se ide na korištenje para od države/eu, ali moj princip je da nikada ne idem mu poslove koji su bazirani na dotacijama/subvencijama.
Isto tako, ako netko ima volje da se osobno u potpunosti posveti poljoprivredi, to može biti dobar obiteljski posao. Znam nekoliko pozitivnih primjera.
Ja sam se na kraju, za hobby, zadovoljio s par voćaka i 25m2 vrta, malo salate, malo pomidora, poneka jagoda...
...A valjda će nešto od te dobiti i tih novih tipova vozila vidjeti i u poslovanju ADPL
Ima li netko informaciju, kada je ADPL zadnji put potpisao neki novi ugovor sa Renaultom (van Rusije)?
Pa jel si napravio ugovor i sta se desava ako ne plati X mjeseci?
Ako si stavio da ces promjenit brave i ne odgovaras za njegovu imovinu, nek te tuzi 😉, zasto se zahebavat sa buda.om
Naravno da postoji Ugovor, ali to su odvojeni sudski procesi.
To obično nisu budale, nego proračunati kriminalci. Nije problem, stvar će se riješiti, ali htio sam reći da, bez obzira na neplaćanje i otkaz Ugovora o najmu, nije baš jednostavno zatvoriti svoj prostor ako najmoprimac ima unutra svoje stvari. Trebalo bi vjerojatno ići preko suda, ali riješenje se može čekati godinama, u međuvremenu ne možeš ništa sa svojim prostorom, a i mogu ti ga zakrcat otpadom. Na kraju i da dobiješ proces za odštetu, nemaš se gdje naplatit jer u međuvremenu najmoprimac ugasi firmu.
Ne kuzim ljude kako im netko nece izac iz prostora?
Fino ti uđeš, promjenis brave, i nek te tuzi sto si usao u svoje 🙃
Imao sam sličan slučaj, doduše za poslovni prostor. Najmoprimac nije platio 6 mjeseci. Nakon višekratnih pisanih upozorenja blokirali mu ulaz u prostor, on tužio da mu je onemogućena djelatnost. Nije još gotovo, ali je velika vjerojatnost da će on dobiti na sudu. U međuvremenu mu je firma u blokadi, pa ništa od ovrhe za neplaćen najam.
posto bih to kupio ocu, neki komad zemljista, to bi onda trebalo biti oslobodjeno poreza na darovanje
al ja bih to direktno uplatio prodavatelju na racun, a njega stavio u kupoprodajni, ne znam jel to moguce
al ako je oslobodjeno, onda bih mu mogao ili novce prebacit na racun kao darovanje
ili kupit ja pa dat zemljiste ponovno kao dar
ovaj prvi slucaj bi bio najbezbolniji al ne znam jeli moguc
Mislim da je najbolje prebacit mu novac kao dar.
Ali pretpostavljam da su i sve druge opcije ok.
Nasljednik i daroprimatelj gotovine, novčane tražbine, vrijednosnog papira i pokretnine
Porezna oslobođenja pri nasljeđivanju i darovanju gotovine, novčane tražbine, vrijednosnog papira i pokretnine:
mozda je offtopic, ali nesto me zanima pa ako netko zna
jel moguce kupit nekome nekretninu?
znaci jedna osoba da plati, a da je ugovor na drugu osobu
znam da se tehnicki moze, to nije problem, ali zanima me kako na to gleda banka , znaci placas nesto sto po ugovoru nema tvoje ime
i kako gleda porezna, jer ta osoba u biti dobija nekretninu a nije dala nikakve novce
Pravilno bi bilo da se na to gleda kao na darovanje nekretnine, na to ide porez, mislim 3% (osim ako nije u pitanju bračni drug/potomci/pretci). Ako se daruje novac, pokretnine, vrijednosni papiri, onda je porez 4% (za iznose veće od cca 6.500eur).
Ja osobno znam samo za jedan slučaj da je porezna tražila porijeklo sredstava za kupnju nekretnine.
Za uzvrat dobili smo slobodan pristup tržištu od 400 milijuna ljudi, zamisli 3,5 milijuna ljudi može slobodno prodavati 400 milijuna ljudi, pa to je top premija koja se ne smije propustiti, plus zajednička valuta
Je, samo trebaš imati šta prodavati ,a u međuvremenu će ekipa pokupovati sve što može a i otvoriti pogone, pa će oni sami sebi prodavati.
Ok mi ćemo neku pinkicu dobiti....
izvan eu
Sigurno bi nam bilo bolje , ugasi samo turiste iz EU ili ih smanji na 20-30%, pa da vidiš cirkusa u financijama i državi.
Turisti iz EU su nam dolazili i dok smo bili u Jugoslaviji
Novi Moskič će raditi Kinezi, točnije JAC motors i izgledati će ovako nekako:
Nažalost, neće tu biti nekog posla za ADP, kao ni za druge ne-kineske tvrtke. Osim toga, tečaj rublje ide na ruku importu (dijelovi će dolaziti iz Kine), pa bi i cijenovno mogli konkurirati Ladi,i uzeti joj nešto tržišnog udjela.
Iz hupa javljaju da dolazi recesija, pošto ADPL ima dosta ugovorenih poslova u 2024, jesu li počeli primat otkazivanja, loše je što i u to vrijeme će isteći ugovor za struju pa će novi vjerojatno biti nepovoljni, jeli to uračunato u cijenu što mislite?
Ugovori za nove poslove u autoindustriji vrlo malo uvjetuju kupce, tako da ih oni u pravilu ne otkazuju, jednostavno narudžbe ne budu u skladu sa prognozama.U slučaju da narudžbe jako padnu, postoji mogućnost da se probaš izboriti za veće cijene, a tu je onda pitanje koliko ti je jaka ukupna pregovaračka pozicija. Što se tiče ugovora za alate, oni se u pravilu plate, doduše i tu može doći do kašnjenja, pa i do diskonta.
Uglavnom, kada se govori o vrijednosti novih poslova u autoindustriji, treba imati u vidu da su to prognoze a ne fiksne vrijednosti.
Što se tiče troškova energenata, svi konkurenti imaju isti problem, tako da tu postoji realna mogućnost kompenzacije kroz povećanje cijene.
na ponudi je 7454 dionice po 79,40 ovi što vjeruju u fimu imaju priliku lipo se nakrcat
Dok god ATPL ne prelomi i napusti Rusiju, ovde je vrlo riskantno kratkoročno kupovat. Dugoročno i na ovim razinama imamo potencijal do 100% rasta cijene dionice.
Koja bi po Vama bila korist nauštanja Rusije?
Philidor: OK. Sad mi je jasno što ste mislili. Krivo sam bio shvatio Vaš prvi post.
Treba napomenuti da nam je vrijednost zaliha od pocetka godine porasla za 200 mil. HRK. Tako da ćemo prihod od tih povećanih rashoda tek vidjeti u narednim kvartalima. Aritmetički zadatak, da su umanjili gomilanje zaliha za 20ak mil. kuna ili bilo koji drugi konkretniji iznos (ne kažem da bi to bio pametan potez) bi li kvartal bio mnogo bolji?
Nisam baš upoznat sa knjigovodstvom kodt. Što oni povećanje zaliha knjiže u rashode?
Adpl je otpustio, prodao...stogod 7300 dionica od pocetka ovog mjeseca.
?
To nije ovo:
https://www.adplastik.hr/wp-content/uploads/2022/09/220920-Otpu%C5%A1tanje-vlastitih-dionica.pdf
?
Ima u brodogradilistu Split strane radne snage na čekanju koliko hoćeš. Naše ljude ne treba niti više očekivati da se zaposle u proizvodnji.
ADPL je ugovorio hrpu posla za 2025 bit će im izazov naći dovoljno radnika ako ne dignu plače ako dignu plače pada im dobit
Ugovorili su oni i puno posla za 2022., pa tog posla baš i nema toliko. Do 2025. se može svašta još desit.
Moguće da su tvornice ADPL u Rusiji u pogonu i proizvode plastične dijelove za proizvodnju, jer dolje u članku kažu da se autoindustrija u Rusiji postepeno opravlja. Možda netko zna više o tome da li te tvornice trenutno rade.
Tvornica u Tolyattiju (Vintai) sigurno radi, jer su narudžbe za Ladu (modeli Granta i Niva) velike. No, Lada Vesta se još uvijek ne radi, a nema ni modela Renault. Po meni bi rezultat H2 u toj tvornici trebao biti pozitivan, ali lošiji od prošlih godina. Ne znam točno strukturu proizvoda.
Kaluga pretpostavljam da ne radi, ali to je samo moja pretpostavka. Ne znam za koga bi tamo mogli raditi.
Dobri rezultati Avtovaza u Rujnu.
Najave za Listopad su bile ogromne, sada su nešto smanjene, ali još uvijek je to 16.000 Granti + Niva. Potražnja na tržištu je dobra, problem su neki dobavljači, tako da trenutno imaju i nekoliko tisuća nekompletiranih vozila.
U svakom slučaju, zadnja tri mjeseca na ruskom tržištu bi trebala bit dobra, pogotovo kada to pretvaramo u eur po sadašnjem tečaju.
Budućnost je, naravno, neizvjesna.
Display MoreMože, ali je upitno da li će to napraviti jer imaju i oni imovinu po svijetu koju se može oteti.
Slažem se.
Ne znam uopće od kuda ta priča sa otimanjem imovine? Naravno da je sve moguće, ali nikakvih naznaka za tako nešto nema. Moje iskustvo (životno, ne konzumiranje tv i interneta) je da u Rusiji pravna država funkcionira barem jednako dobro kao u Hrvatskoj, i definitivno bolje za vrijeme Putina nego za vrijeme Yeltsina.
Tko će proizvoditi plastične dijelove za Ladu čiji su pogoni u istom mjestu kao i pogoni ADPL?
Što se plastičnih dijelova tiče, u Tolyattiju ja znam 2 druge firme koje imaju strojni park, znanje i kapacitete da to mogu. A i bliže su Avtovaz-u (adpl je udaljen 50km). Plastičara sa manjim presama ima desetak i više... Za krovove ne znam tko im je konkurent, i da li ga ima u Tolyattiju.
Avtovaz ima alternativu, ali ne vidim razlog zašto bi selili? Ako bi im razlog za tako nešto bilo vlasništvo, kod adpl je ultimate beneficial owner 30% rus.
Bonus- 100 Rublja je 2021 vrijedilo 1,2 € a sada 1,67 €.
Točno!
Dodatni bonus je da se radi Granta i Niva u dobrim količinama. To su stari, profitabilni, projekti.
Kao i stabilnija cijena energenata i lokalno dostupnih materijala.
S druge strane, mana jake rublje je da uvoz postaje konkurentniji.
Povećanje cijene novih vozila ne znači da se povećavaju i cijene dijelova. Obično je ugovorima pokrivena promjena cijene sirovina, a dogovorom se može postići i kompenzacija vezana za povećanje cijena energenata i plaća proizvodnih radnika. U autoindustriji je praksa "open book" dogovaranja cijena, tj. dogovara se ne samo cijena nego i troškovna struktura te cijene. Proizvođači vozila obično imaju pravo i na "cost audit" dobavljača. Visoke marže nisu obično prihvatljive, ali nisu prihvatljive ni cijene koje bi ugrozile opstanak strateških dobavljača. Promjena dobavljača nikome nije draga.
Trenutno svjedočimo velikom udaru na troškove proizvodnje kod svih proizvodnih djelatnosti, što će se kratkoročno sigurno negativno odraziti na profitabilnost. Dugoročno će neke firme propasti, a tko preživi dobiti će nove prilike za rast.
Što se Rusije tiče, prošli tjedan sam bio u Tolyattiju, pa mogu potvrditi da Avtovaz radi na 2 linije (Granta i Niva). Treća linija (Vesta) se osposobljava za start - trenutno ide prijenos proizvoidnje iz Izhevska u Tolyatti. Ako radi Avtovaz, radi i ADPL u Tolyattiju (Vintai). Količine na ove dvije linije su dobre, a prognoze za slijedeću godinu još bolje.
Nemam informacije kakvo je stanje u adpl, ali s obzirom na ono što je meni poznato, jako me zanima slijedeći izvještaj vezano za proizvodnju u EU. Za ruski dio smatram da je vrlo izgledno da se situacija stabilizira i da bi već i do kraja godine rezultat mogao biti solidno dobar.
Zna lli tko da li im uopće rade tvornice u Rusiji ili to ide u 100% otpis?
Ne znam zašto bi išlo u otpis?
Meni prije izgleda da će neko vrijeme tvornica u Vintai raditi bolje od onih u EU.
8 mjesec je Avtovaz radio solidno. Količine Grante su bile iznad-prosječne, a počela je i Niva. Ne znam im točnu strukturu proizvoda prije krize, ali pretpostavljam da bi 8. mjesec trebao biti pozitivan. 9. mjesec je još bolji, i Granta i Niva idu na rekordne količine (Granta 17-18 tis., Niva Travel 4-5 tis.).
Avtovaz je dao službene najave za 2023. - Plan je 470.000 vozila. Te količine se potpuno realne, tržište postoji, sirovine i energenti isto tako.
Za pretpostaviti je da su upravo na tim klasičnim Avtovaz-ovim programima i marže najviše.
S obzirom na dodatnu lokalizaciju, postoje realne opcije i za nove poslove.
Uz ovaj tečaj, kada se dobit pretvori u eur, slijedeća godina bi trebala biti izvrsna.