1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Parica

Posts by Parica

  • Ideje za razvoj zagrebačke burze - ZSE

    • Parica
    • May 16, 2021 at 9:44 AM
    Quote from Marin83

    Prema "kolegi" tollway imam poštivanja već sigurno 2-3 tjedna, to je sasvim dovoljno poštivanja, više nije ni bitno.

    Također, ne mislim nikome titrat, niti brijem da sam nekakva krema, tako da se povlačim sa ovog foruma.

    Želim vam ugodan rad na TK i daljno konstruktivno tipkanje.

    Generacijo,

    malo je nas "mladih" ovdje...mi bi trebali bit glasnici oporavka i marketinski pokretaci TK jer nasa generacija je u naponu snage, s dobrim primanjima i uspjesnim karijerama, a dovoljno mlada za preuzimanje veceg rizika...

    Svi cemo izgubit ako se povucete sa foruma, dvije glave su uvijek pametnije od jedne...ali nismo djeca, odluka je tvoja...

    Na ovom forumu ogromna je kolicina znanja, informacija i posteno stecenog kapitala...istinska "krema" drustva, iako, kao i ti, sebe ne dozivljavam tako...

    Sretno i tebi i

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Parica
    • May 16, 2021 at 12:37 AM
    Quote from hugh
    Quote from KultLicnosti

    Neznam jel mjesto al evo pitanje: Od trenutka prodaje na ZG-burzi koliko dugo treba SKDD da registrira novog vlasnika dionce(a) ?

    T+3 valjda....u praksi bi to trebalo biti npr. tko je u pon. kupio od srijede se vidi u knjizi dioničara......

    Nije, mijenjano je to na T+2...zloca je u pravu

    https://www.hanfa.hr/vijesti/031020…zistu-kapitala/

  • DRY BULK

    • Parica
    • May 16, 2021 at 12:35 AM

    looserst

    Slazem se s Vama, najbolje je kad samo raste...ali nista, osim BTC😉, ne raste vjecno...

    Mozda je Vama ova korekcija jaka, ali nije, ovo je normalna korekcija CAPE-ova, jednostavno to tako funkcionira...vidi 2010.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Upravo zbog volatilnosti, brodari su ko stvoreni za trejd...ALI jedno je trejdat s 200kom, a drugo sa 2k kom...200kom se bez problema uzme kad okrenu vozarine, ali 1k-2k komada nema sanse...moras dignut cijenu 15%...osim toga, nema nekih znacajnih poremecaja na trzistu, predvidjanja su jednaka kao prije 2 tjedna...zato rijetko tko od "velikih" prodaje...pad na ATPL je posljedica agresivnog izlaska Slavonca koji se poklopio s padom vozarina...

    Na prvi dan okreta vozarina cijena ce otic 8%-15% gore...pa ti prodaj 2k komada...

    Uostalom, uopce me nebi iznenadilo da cijena krene rast dok vozarine padaju...potraznja je brutalna, ATPL svaki dan mlati pare, a prodavaca/slavonca vise nema (ili mu je sitno ostalo)...

    P.s. meni pad nije smijesan, ni najmanje, ali nije neuobicajen...

  • Ideje za razvoj zagrebačke burze - ZSE

    • Parica
    • May 16, 2021 at 12:00 AM

    Marin83

    Na ovom forumu (i na TK) ucestvuje "krema" hrvatskog drustva, ljudi velikog znanja i kapitala, majstori svoga posla (ne nuzno investiranja), uspjesni ljudi, pa rekao bih i znatno stariji ljudi on nas...

    Nije problem u razlicitom misljenju, vec u prezentaciji istog i Vasem stavu i odnosu prema drugim kolegama...

    Iskazite malo vise postovanja, jer ovi ljudi to zasluzuju...nije ovo birtija...

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 15, 2021 at 5:50 PM
    Quote from trial

    @ Parica

    Ako si na takav način krenuo ulagat u firmu koja ima izgleda da propadne ili potone, bolje da nisi.

    Pa nećeš kupovat prvi paket dionice koja je tek krenula u korekciju i na kojoj je izvjesno da će korekcija zaroniti dublje od 40 %, nego onu koja korekciju odrađuje već neko vrijeme. Špar verzija je dokup sa 33 ili 50 % povečanja. Ili uz to i dokup na 15 % razlike, a ne na 10 %. Izračun količine novca i broja dionica je tada bitno drugačiji i daleko lakše podnošljiviji.

    Prije svake kupnje prvog paketa neke dionice unaprijed si napravi izračun do kuda možeš pratiti cijenu. Ako ne možeš zbog prevelike love ili previše dionica, razblaži postotke.

    ATPL najidealnija za to. Propast neće (valjda), oscilaciju cijene ima, likvidnost ima. U igri si i u padu i u rastu. Uvijek zanimljivo.

    Problem ove strategije je sto se s padom sve vise izlažeš jednoj poziciji, smanjujes disperziju portfelju pa mu i povecavas rizik, dovoljan je jedan "crni labud" (LEDO, JMNC, neko delistiranje ili razvodnjavanje) da pogubis sve novce...doslovno ti jedna pogresna odluka moze spalit sav kapital...

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 15, 2021 at 2:26 PM
    Quote from trial

    Krajnje jednostavno, ako imaš dovoljno love.

    1. Kupiš dionicu. Ako počne padati, kupuješ na svakih 10 % pada cijene. Svaka nova kupnja je za 66 % kuna veća (fibonaci), tako ti je prosjek ulaza uvijek negdje blizu trenutne cijene dionice na tržištu i uopće te ne dira do kuda će padati. Potrebno je dosta love, ili kupnja u malim startnim paketima koji padom cijene ipak postupno postaju sve veći. Ovisno o tome do kuda će cijena padati i prisiljavati te da kupuješ. Kad okrene u rast, gotovo odmah si u plusu i prodaješ prvo mali paket, pa sa svakim porastom cijene 10 % prodaješ sve veće pakete uvećane za 66 % (fibonaci). Na taj način, najveću količinu dionica prodao si uvijek pri vrhu dosegnute cijene dionice u trendu rasta. Kad okrene padati, opet obrazac kupnje s početka teksta.

    2. Ako dionica krene rasti nakon što si kupio paket, na svakih 10 % rasta kupuješ dionica za isti iznos novca kao prvi paket. Ne isti broj dionica, nego isti iznos novca. Na taj način povečavaš svoj portfelj dionice koja je u rastu i sa svakim paketom si u novom većem plusu, a tvoj prosjek ulaza je uvijek niži od trenutne cijene dionice na tržištu jer je uvijek negdje na sredini između cijene prve i cijene zadnje kupnje.

    Tko ima dosta love na raspolaganju i shvatio je napisano, ova skalinada gore-dole nema da omane. ATPL je bila idealna za to zadnjih mjesec dana.

    Naravno, najljepše i najunosnije je punu količinu kupiti na najnižoj cijeni i sve prodati na najvišoj cijeni. Tko to zna i može i ima muda sa većom količinom love ući na točno nekoj cijeni i izaći na točno nekoj cijeni, neka zanemari ovaj post.

    Razmisljao sam o ovom i zakljucio da ovako ne bih nikad radio..

    1. Ako je inicijalni ulog npr.5% portfelja i 100kom...nakon pada od 40% trebas pokupovat dodatnih 1.757kom i ta ti pozicija onda cini 88% portfelja, sto znaci da 88% portfelja imas u "padajucem nozu" i da daljnji pad ne mozes pratit...

    Problem je onda i mogucnost izlaska sa tolikom kolicinom kao i mogucnost da firma propadne ili potone i pogubio si sav kapital...

    Nemojte ovo shvatit kao napad vec konstruktivnu kritiku...

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 15, 2021 at 1:42 PM
    Quote from tento

    Izgledat će smješna cifra prema drugima,ali ako prijavljujemo gubitke i ja prijavljujem 45000 kn. 2007 u naletu krize. Rekao nikad više na burzu jer se prethodnih godina 2004...2007 zarađivalo odlično a ja uložio 2007 kratko dobro zaradio a onda.. Sada kada se osvrnem na ta vremena dobro sam i prošao jer mi je to bilo prvo ulaganje. I opet mi neda vrag mira i evo me opet od 2020. A i nije bilo mittka, zločeste, parice , ledice i drugih forumaša i ugudnog druženja na forumu. Možda je i bilo ali ja nisam bio.😀

    Kolega 2007. imao sam 24g, dignuo kredit 50k kn, ulozio, pola godine mlatio pare, dignuo margin...do 2009. pogubio sve...naucio kako ne treba radit...2012. vratio kredit i 2013. krenuo opet ulagat...prva ulata 10k kn i do danasnje dana redvovito 2x godisnje uplacujem novce...zbog cestih uplata u prvim godinama nisam vodio evidenciju prinosa (ali sam imao "dobar" pozitivan prinos)..od 2016. do danas prinos je preko x3,5 (bez uplata, cisti prinos)...

    Hocu rec, nije lose pogubit prve pare (pogotovo manji iznos)...ako naucis skolu...

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 15, 2021 at 12:52 PM
    Quote from tollway

    čestitke svima!!!

    posebno kolegi parica na opširnom "izvješću". ne bih komentirao strategije, ali malo mi čudno zašto u trenutnom "teškom" portfelju imaš sunce kad slijedi ponuda? nemože bitno niti gore niti dolje.

    Ponuda je 183kn...znaci +4,5% SIGURNIH...odlican prinos za 6 mjeseci za dio portfelja...

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Parica
    • May 14, 2021 at 3:36 PM
    Quote from Laudator

    a zamisli imati otvoren nalog i na asku i bidu istovremeno 8| 8| to je već za streljački stroj

    Nema dana kad ga nemam...i još me nisu odveli...

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 14, 2021 at 12:41 PM
    Quote from st-brajo

    Parica

    sve super, ali:

    1. koliki ti je size po ulazu kad trejdaš, jer možeš sa 500.000 kn klepnit 500 kn na Podravci, npr. :S

    2. ovisiš o stabilnom kompu, internetu (osim ako nemaš neki svoj direct link) i brokeraju.

    3. moraš stalno visiti na kompu i imati "gejmerske" reflekse (valjda pi*aš u kateter :S)

    4. ubaci malo TA u jednadžbu i nekad pusti winnere da rade svoje dok se ne "umore" (ako prepoznaš dobar trend i ako su okolnosti dobre, a nema nekog sistemskog rizika).

    5. mene je prošla korekcija zatekla (a bila mi je i prva u životu), jer iako sam predvidio što će prosperirati prošle godine, prerano sam ušao u poziciju (nisam računao na onaj drugi leg down), pa me izmela panika i onda sam se morao vaditi trejdanjem, tako da sam sad pametniji, valjda :S

    6. da trejdam sada, kombinirao bi ovaj tvoj i moj pristup

    7. stop loss je izišao iz raja :S

    Display More

    1. Teskase trejdam sa cca. 100k-200k kn...jos jednom napominjem taj moj "trejd" zna trajat i po par mjeseci, a nekad pola sata

    2. ZSE je prespor, stavim naloge, malo ih pomicem i to je to...brzina je jedino bitna na izvjescima, ostalo laganica...

    3. Prespora je ZSE, bitno je bit za kompom kad se otvore neke nenadane prlike (kao sad ERNT na 1670kn😉😉😉)...uvijek je barem jedno oko na monitoru, vecinom trgujem preko moba osim kad je ludnica...tad palim masinu🤣🤣🤣

    4. Evoluirao sam...sve manje trgujem...sve sam opusteniji i pustam da trend radi za mene (npr. KODT i ERNT vec dugo (3 mjeseca😝😝) nisam prodavao...a rastu). Valjda to dodje i s velicinom portfelja...sto je vise kapitala vise pozicija mogu pokrit pa mi je potreba za trejdanjem sve manja

    5. Da,dno je nemoguce pogodit...ali svejedno se svakodnevno trudim

    6. Koristim stop loss, ali ne egzaktni (npr. -10%)...vec emocionalni...kad stres nadvlada i unisti kvalitetu sna vrijeme je za bijeg (npr. kupio sam JMNC po 72k (u to vrijeme 30% portfelja) u cetvrtak i to me jako opterecivalo...u petak/sutra na otvaranju prodao sam je po 60k...da je prva kupnja bila 40k kn bio bih je prodao i po toj cijeni)...cesto koristim "reži-bježi"

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 14, 2021 at 11:59 AM
    Quote from mitkko
    Quote from havi

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issu…d5d32415908.pdf

    Poziv za glavnu skupstinu .

    Moramo apelirati na upravu da ubuduće skupštine održavaju petkom, tako da i mi kontinentalci možemo doći na skupštinu i odmah si napraviti produženi vikend na moru - malo pića, mora i dobre hrane, a mogli bi poslije organizirati i "skupštinu u sjeni" nas dioničara sa foruma, svojevrstan "after party" :)

    Znaci, na palubi ste😉😉😉.

    Drago mi je i zbog sebe i Vas...👍👍👍

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • Parica
    • May 14, 2021 at 11:29 AM
    Quote from zlocesti

    Bravo Parica. Na dosljednosti . I na profitabilnoj strategiji trgovanja.

    Ja pak nikako ne mogu ulagača iz sebe istjerati, i bolujem od večine bolesti malog ulagača

    Tek sam ih nekoliko uspjela preboliti.

    Više znam o onome kako ne treba činiti, nego o onome kako treba

    Prvo je pravilo Ne izgubiti novac.

    Drugo je da ne možeš protiv marketa.

    Treće je da možeš birati, ili ćeš se na vrijeme pridružiti masi, ili ćeš stajati sa strane

    Neki vole kupovati u rastu, što je smisleno. Drugi vole u padu. U padu se kupuje dip, pa i taj pad nije pad nego predah u rastu.

    Neki vole trgovati u rasponu, neki kupuju isključivo Dno.

    Trejdati je teško na burzi na kojoj je mala likvidnost, a opet.. dva puta godišnje ako ne i češče pojave se prilike " života "

    Da je na burzi lako, bogat bi bio svatko !

    Mislim da je najveća slabost malih ulagača što ne mogu otpustiti papir, što je pak priča za sebe. To ih stvarno učini ranjivim, ako ih i ne onesposobi.

    Display More

    Evo pokušat ću prebacit cijelu svoju strategiju/razmišljanja/pravila na papir

    Ovo što ću napisati je moja iskustvena strategija, koja meni funkcionira na ZSE...


    1. Glavna prednost trejdanja je što naučiš izaći iz papira, nema emocija, pratiš samo brojke....i kad prodaš znaš da to nije kraj i da ćeš se vratiti (možda i po većoj cijeni) već sutra ili za tjedan ili mjesec...osim toga, trejdanje je svakodnevni trening trgovanja, što više trejdaš to si sve bolji...i ono najvažnije, kad dođu čupava vremena (COVID i Agrokorke) istreniran si, "budan", aktivan, brzo djeluješ i radiš kao singerica...jednostavno, stalno te drži budnim i spremnim za akciju

    2. Kad trejdaš uvijek dio novca moraš imati u kešu, što opet, kod padajućeg tržišta, smanjuje gubitke. Naravno da smanjuje i dobitke, ali kad je tržište u dobrom modu, teže prodaješ i sve više si unutra (a sve manje keša), s druge strane kad pada i kako raste panika sve više si u kešu (npr. najgori pad COVIDA sam bio 90% u kešu; ne zato što sam pametan nego panika radi svoje, svaki dan bi trejdao, ali bi od straha ostavio više keša nego dan ranije). Isti ,samo obrnuti postupak je uslijedio u oporavku pa sam ispod 30% keša pao tek u listopadu 2020.

    3. Jedini pravilo mi je ne izgubit kapital...znam da je lakše to reći nego izvršit...ali to je istina...što to znači? kad se ne osjećam dobro u poziciji (koliko god mi izgledala jeftino) kratim jer mi je vremenski horizont ulaganja +20g, prilika će bit koliko hoćeš, bit je da imaš s čim (kapital) ugrabit priliku kad se prilika dogodi...a prilika uvijek ima, pa čak ina ovom tržištu, baš kako ste kolegice rekli svake godine imamo barem 1-2 prilike.. baš zato, ako nisam siguran u poziciju i ako me stresira i kvari san kratim ju, ulazim u keš, bistrim mozak i sutra krećem u nove pobjede

    4. Jako mi je bitno imati izbalansiran portfelj...otprilike 50% teškaši, 20%-30% brze dionice, ostalo keš ili srednja kategorija (npr. HPB, KRAS). Npr. trenutni portfelj mi izgleda ovako...ATPL 30%, HT 16%, SUKC 13%, KODT 12%, i ostali (HPB, ERNT i JANF) 16%...ATPL je jako brza, volatilna i stresna i trenutno samo nju imam od "brzih", ostali su mi amortizeri na koje trenutno uopće ne obraćam pažnju...ako želim kupovat neku brzu dionicu, prodajem dio ATPL i tako stalno balansiram da mi u portfelju nikad ne bude više od 30% stresnih pozicija. Burza je "živo biće" pa tako i taj udio stresnih dionica u portfelju se mijenja ovisno o situaciji, kad je bio COVID nisam imao ni jednu stresnu poziciju, trgovao sam isključivo sa CROBEX10 ekipom (+ KODT i JDGT) i nešto HPB. Pretpostavljam, kad nastupi euforija da ću imati 60% stresnih pozicija...pošto se to još nije dogodilo nemam iskustva s tom situacijom...

    5. Zanimljivo, ali istinito...jako loše trejdam sa smećem jer znam da ne vrijedi ništa pa, od panike, brzo prodajem...i tu često prodajem s gubitkom...znam da sam nešto pretplatio i panika mi nastupi čim uđem u poziciju...ali svejedno, ponekad zavrtim krug i često pogubim novce, jače je od mene, a nekad mi je samo dosadno :)

    6. Jako pazim kad društva inače sazivaju GS i donose odluke o dividendi...tu se često pozicioniram 3 mjeseca ranije i čekam izglasavanje divke...to jako puno koristim jer ako bude izvješće loše divka ga amortizira, osim toga mjesec-dva pred GS zbog divke krene rast cijene...a ako izvješće bude dobro onda ide dupli rast (zbog divke i izvješća)...uglavnom, ne sjećam se kad sam u životu izgubio kad sam ušao u poziciju 3 mjeseca prije sazivanja GS (npr. početkom godine sam bio pun KODT-a jer sam znao da ide Q4 i da bi trebao bit dobar (imali su povećanje ugovorenih poslova za 33%), pa sam znao da ide Q1 i onda sazivanje GS; izgubit nisam mogao, da je i Q1 i Q4 podbacio divka bi amortizirala pad; isto je bilo sa ERNT, ATGR i HT)

    7. Kad pričam o trejdanju ne mislim samo na day trading, ionako je to nemoguće na ZSE...nekad poziciju držim 1 dan, a nekad i po 6 mjeseci...zavisi od izvješća, sentimenta, drugih (ne)prilika...zanimljivo, ove godine sam to shvatio, kako tržište više raste to manje trgujem...

    8. Evoluiram s godinama...kako raste portfelj tako se, po inerciji, mijenja i strategija...prije sam više trgova s "stresnim" dionicama, a sad sve više sa "teškašima" jer je teško ući, a još teže izaći s većim kapitalom na malim dionicama...a, pretpostavljam da mi se teško fokusirat i gubit energiju da zaradim 200kn u trejdu na malim pozicijama dok mi teškaši samo sa promjenom 1kn po dionici noše 5x-10x više novca od tog trejda...ali to moram mijenjati, svaka kuna zarađena u trejdu je extra kuna i ne smijem se opustiti...iako je sve teže...


    9. Pokušavam svaki dan, kroz trejd, zaradit dnevnicu 500kn-1000kn...bilo sa kupoprodajom, ili sa prodajom na većoj cijeni nego završi dan...naravno da ne uspijem svaki dan, ali to je cilj...cilj treba imati, zar ne?...da uspiješ svaki dan zaradit (ili pravovremenom prodajom spriječit gubitak) 1.000 kn to je 220k kn godišnje...skupi se toga

    10. Kad aktivno trguješ, uvijek si među prvima kad krenu vlakići, jer ti je to posao...vrebaš prilike, čitaš sve i pratiš...nekad ne sudjeluješ u tome, ali imaš informaciju i odluka je na tebi..

    11. Isto kao i kod praćenja sazivanja GS, 45 dana pred izvješće se pozicioniram u dionicama za koja mislim da će imat dobra izvješća...svako izvješće koje izađe pogledam, koja me zanimaju detaljno iščitavam...i jako puno trgujem na dan objave izvješća...tu često day trejdam, lovim 2%-3% brzog prinosa i čekam novo izvješće i tako sa cvijeta na cvijet...ako neka od perjanica izbaci loše izvješće, većinom kompletno izlazim, rijetko dajem priliku da se u sljedećem kvartalu iskupe...ili rasteš i zarađuješ ili te više nema..i tako od izvješća do izvješća...

    12. Ovo sam zaboravio, ali mi je jako bitno...ovim sam definitivno zaradio najveće novce...znate li onaj osjećaj kad o nečemu razmišljaš (dan, tjedan, mjesec...nebitno) i onda se jedno jutro probudiš i to je to...sve je sjelo i siguran si u odluku...do sada, nikad me taj osjećaj nije iznevjerio, u takvim situacijama često ulazim s dosta kapitala i namlatim se para (npr. HT u COVIDU na 148kn...bio sam spreman cijeli portfelj stavit do 140kn (da je pao)) ili KODT po 930kn isto u COVIDU, OPTE po 1,6kn (koju sam prodao na 1,88kn :( i naučio školu, pa sad ATPL nisam prodavao prije 320 kn), ADPL na 135kn, VLEN 9kn i zadnje ATPL na 190kn)...naravno taj osjećaj mi se javi i kad treba prodavat (VIRO, IGH i DLKV)

    Eto, više manje sve je tu...naravno, bilo koji savjet/konstruktivna kritika je dobrodošla...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 5:45 PM
    Quote from Flight

    Mislim da se neki previše bave nebitnim ili manje bitnim podacima kao... tko je i zašto prodao danas ili “jučer” i koji su bili razlozi prodaje i slično. Zašto netko dugoorcno drži dionicu ili je kratkoročni spekulant.... to su neki osobni razlozi i individualne procjene koje nisu previše znacajne za (buduće) poslovanje, strategiju i outlook.

    Treba vise poticati informiranje, analizu i misljenje potkrepljeno podacima i analitikom. U tom smislu pohvala ŠParici, Status-quo, Jasku, Mittku, Haviju i “drugarici” Kvark. Ispričavam se ako sam nekog zaboravio i nisam pojedinacno spomenuo....👍

    Kolega, prije cca. mjesec dana ste u jednom postu rekli da vjerujete u oporavak bulk sektora, ali ne u obimu kao u 2007., možete li elaborirati zašto...evo prilike da i Vi pridonesete temi...vjerujem da Vaše mišljenje interesira većinu forumaša...

    Tnx

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 4:25 PM
    Quote from hugh
    Quote from tin

    https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2C…r=1&bypass=true

    Uglavnom zeleno na otvaranju...

    Malo to trenutno vrijedi........ ovdje je psihijatrija zavladala........

    A sad malo bacanje graha...

    Nisam tehničar, ali nešto sitno kužim...

    Veseli što cijena nije završila dan na LOD/"low of the day" i pretpostavljam da je za sada 320kn obranjena...

    Nemam Knjigu, ali siguran sam da SLPF izlazi; (07.05.) je imao još 9k komada...ako oni izlaze ne vjerujem da im je ostalo više od 3 k komada....tako da sutra očekujem rast, a ako vozarine okrenu gore onda očekujem brutalan rast...jer to je ATPL...kraljica ringišpila :)

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 11:52 AM
    Quote from Paulie

    Fantastična analiza Parica, hvala na ovome. Ja bih samo napomenuo da će NAV, EBITDA, i odnos istih parametara s dugom uvelike ovisiti o vozarinama za sljedeće 2-3 godine kao što ste sami rekli. Kompanije koje prevoze rasute terete nemaju sreće da ovise same o sebi, već je klađenje na njih zapravo klađenje na visoke vozarine, ili cijeli sektor jako raste, ili cijeli sektor jako pada, nema individualnih pobjednika.


    Kamate koje Atlantska plovidba ima su nažalost dosta visoke, pogotovo u ovom vremenu rekordno niskih kamatnih stopa. To dosta govori o tome kako banke evaluiraju Atlantsku plovidbu.

    U Atlantskoj plovidbi sam bio nekoliko godina i prodao prije 3-4 godine kad je Bilbija ulazio u onom rastu, i zaradio sam čistom srećom zbog njegova ulaska. Tada sam shvatio koliko dugo vozarine mogu biti kontra mojih želja. I tada su se pisale svakakve analize da vozarine ne mogu više ostati nisko i da je preokret blizu, ali to se nije događalo. Tako da ova predviđanja visokog BDI-a u sljedećih nekoliko godina izazivaju skeptičnost jer osobno smatram da je to izuzetno teško predviđati.

    Sretno svima kako god, ovo je uvijek bila kockarska dionica gdje se da dosta zaraditi, ali i izgubiti, jer nažalost ovisi više o vanjskim faktorima nego o samoj sebi. Za mene osobno je dug i rizik dosta visok da bih na ovoj cijeni ulazio, ali svatko je tu da odluči za sebe i pogađa kretanje BDI-a za sljedećih nekoliko godina.

    Teško je sažet što se upravo događa na bulk tržištu, ali pokušaj me ništa ne košta...

    1. Shipping je ciklična industrija, povijest se ponavlja i ništa ne traje vječno...nakon 13 godina "mršavih krava" mislim da se po "zakonu velikih brojeva", može očekivat pozitivno poslovanje barem 2-3 godine

    2. Vozarine isključivo ovise o odnosu ponude i potražnje (je ofucana fraza, ali to je 100% točno)...rast ponude je nikad manji u povijesti, a potražnja raste i očekuje se daljnje jačanje. Osim toga, rast ponude nije realno očekivat prije 2023. godine zbog ograničenih kapaciteta brodogradilišta, stalnih promjena ekoloških normi koje novi brodovi moraju zadovoljit (pa se izbjegavaju narudžbe novih brodova), zbog narušenih bilanci brodovlasnika i nepovjerenja banaka. S druge strane potražnja ide svojim tokom, čak se očekuje i daljnje ubrzanje...

    3. Bitno je naglasit da ove visoke vozarine su ostvarene u tradicionalno najlošijim kvartalima za bulkere...pokušajte zamislit gdje bi mogle (ne kažem da hoće, to nitko ne zna) biti u q3 i q4...

    4. Obzirom da će ATPL nešto zaradit u H12021. i da vozarine ne padaju preko noći, rizik nelikvidnosti (zbog duga) je odgođen barem sljedećih godinu dana...za cijenu, to znači da ne bi trebala ići ispod 200kn u tom razdoblju (naravno, nikad ne znaš, ali teško je mogu zamislit ispod 200kn u sljedećih godinu dana)

    5. Vani divlja inflacija, i prelit će se na ostatak svijeta...pametniji od mene kažu da je shipping jedan od najboljih sektora protiv inflacije jer posluje sa sirovinama i ima imovinu vezanu uz sirovine

    6. Već se pisalo o tome, ali kod shippinga kad vozarine rastu, sve im divlja...raste vrijednost brodova (kapital), mlate pare, razdužuju se i preko noći (doslovno u godinu dana) prezadužene firme postaju "ljepotice"...odnosno, dolazi do poboljšanja svih pokazatelja i u kratkom roku cijena može ići do nebesa (i da i dalje bude jeftina)...naravno, postoji i kontra smjer, zato treba bit uvijek na oprezu i brz na okidaču :)

    7. Svakim protekom dana, s ovim vozarinama, ATPL postaje jeftinija, jednako kao što je prije 2021. svakim danom vrijedila sve manje (zbog gubitaka i padajuće vrijednosti brodova)

    8. Meni jako drago...shipping je čudna biljka...ima svoj film/vozarine i nikakvi poremećaji/korekcije na burzama na njih ne utječu...vidjeli ste to na primjeru ATPL u drugoj polovini 2020...upravo zbog toga u vremenima nesigurnosti volim imat brodare jer ne trebam puno brinuti o vanjskim tržištima dok ih u konjunkturi tržišta izbjegavam jer mogu profit ostvariti i s manje rizika...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 10:41 AM
    Quote from Marin83

    Radi se o mojoj odluci od početka godine da ne kupujem ATPL, previše volatilna dionica za moj ukus. Ne želim ulagati u dionicu gdje cijena ovisi jel jedan IB kupuje ili prodaje.

    Pošteno...ali kao što znate, s vremenom se stvari mijenjaju...pa nije loše svako malo preispitati svoj odluke...davno je bio početak godine...

    Evo ja sam u listopadu 2020. uzviknuo da ATPL više definitivno nije investibilna dionica i da je u rangu "smeća" i nisam je ni gledao do veljače ove godine...i gledao sam je i u ožujku i tek početkom travnja, kad sam vidio, da oporavak nije opet "fake" sam počeo žestoko kupovati...hoću reći da na burzi treba svako malo preispitati svoje odluke...

    Je, volatilna je, ali ako trejdate to bi Vam trebalo odgovarat...

    Sretno!

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 10:25 AM
    Quote from Marin83
    Quote from 5. Element

    Burekolosko utrkivanje prema dolje.

    Cemu to? Zasto?

    Paaaaaa Tko zadnji magare...

    Vidim na aktivno trgujete i da pratite svakodnevna zbivanja na TK i još imate i drugog brodara...i baš zato Vam se nikako ne mogu načudit da danas niste kupovali (barem manju količinu)...

    Ne pametujem...stvarno mi nije jasno...kad ćeš početi ulazit ako nećeš danas...

    Kako god, ja se i dalje osjećam ugodno unutra, danas dokupio i zaokružio količinu...imam "fore" za još 200kom koje čekaju na 310kn i 300kn...ništa ne prodajem ispod 350kn...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 10:17 AM
    Quote from mitkko
    Quote from Parica

    Završila je euforija...kreće panika...

    Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...

    1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.

    2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".

    3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:

    "PANL TCE average 1Q 16.524$

    SB TCE average 1Q 15.567$

    NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$

    ATPL TCE average 1Q 12.900$

    EGLE TCE average 1Q 15.124$

    GNK TCE average 1Q 12.200$

    p.s. većina njih ima i cape size brodove"

    Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.

    4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.

    Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)

    5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))

    Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:

    P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)

    EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)

    neto dug/ EBITDA - 3,87

    Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...

    Mirno more...

    Display More

    Ne možeš break-even računati tako kako si napravio - uzeo si u obzir neto dobit i to podijelio na broj dana. Break-even je troškovna kategorija, a ti si to ovdje računao posredno preko dobiti. Tako dobiješ veliku grešku. U tu neto dobit koju spominješ ulazi i izvanredna dobit od revalorizacije imovine, te tečajne razlike, ali i ostale stvari iz nebrodarskog dijela poslovanja. Te stavke bitno utječu na dobit a nemaju veze sa operativnim poslovanjem, to su sve jednokratne stavke, i tako onda dobiješ veliku distorziju u računici.

    Ja sam break-even računao prema podacima za 2020. pa ću se na to referirati, ali poanta je ista. Revizorsko izvješće je jako korisno jer su svi troškovi detaljno razloženi pa se može izvući sve ono što te zanima, a što se inače u običnom FI-u ne vidi. Izbacio sam iz računice te sve jednokratne stavke, pročitaj taj moj post, dosta detaljno sam sve obrazložio i priložio tablicu da možete vidjeti kako sam došao do tih brojki.

    Dakle, ne možeš računati break-even posredno preko dobiti. Npr., ako moj posao iz redovnog poslovanja uprihoduje 90, ja imam trošak poslovanja 100, moj break-even je 100, a ja sam u gubitku 10. Ali ako sam recimo te godine dobio na lotu još 20, pa su mi ukupni prihodi 110, dobit onda 10, pogrešno je iz toga zaključiti da je moj break-even onda 100 minus tih 10 dobiti = 90.

    Display More

    Znam da znaš puno više od mene i znam da si puno detaljniji i puno učim od tebe...hvala..ali

    Konkretno kod q1/2021 nije bilo značajnijih izvanrednih prihoda, financijski prihodi su 780 tis kn i ne utječu u značajnoj mjeri na rezultat. Osim toga, kad se prihodi od prodaje (88,2 mil kn) podjele sa ukupnim danima flote (1.080) dobije se prosječna dnevna vozarina od 12,86 k USD/d što odgovara prosječnoj ostvarenoj vozarini iz izvješća (12,9 k USD/d)..znam da se ne bi trebali uzimat ukupni dani flote, ali tko će ga znat što uprava uzima kod izračuna...

    E sad, ako su prihodi u Q1 isključivo ostvareni od vozarina, a ja mislim da jesu (barem 98%). Onda je možda breakeven i niži jer sam ja uključio sve troškove (izvanredne i jednokratne)...

    Tu čarobnu granicu za breakeven od 11k USD su već imali u 2018. tako da ona meni drži vodu...

    p.s. čitao sam tvoje analize za GFI2020 i Q1 ali sam u to vrijeme bio u gužvi i nisam stigao detaljnije popratiti...ali budem jer se puno da naučit i shvatiti...tnx

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 13, 2021 at 12:44 AM
    Quote from Parica
    Quote from tizian1

    Slažem se da nije previše bitno da li će sad dobit biti 5, 10, 15 ili 30 miliona.

    Ali kao indikator budućeg rasta nije nevažno. I da ljudi vide trend u rezultatu CnB, prošle godine je bilo 39 mil. kn minusa u 1 kvartalu.

    Neće biti sigurno ni 50 miliona dobiti u kvartalu kao što bi bilo da su se postojeće vozarine već ugradile u Ugovore po kojima voze, za to nam treba određeni vremenski odmak. Ali budućnost izgleda dobro a ona se kupuje.

    Kolega,

    Meni je q1 jako, jako bitan...sad vec mogu reci da mi je najbitnije izvjesce ove godine...

    Otkrit ce mi djelomicno puno nepoznatih informacija kao sto su:

    1. Kako su "prosli" u refinanciranju

    2. Imat cu naznake kako su ugovoreni petogodisnji TC za PNMX (jesu vezani uz indeks, jel plove sa +)

    3. Imat cu dokaz da ostatak flote plovi na spotu

    4. Prateci buduce vozarine imat cu i bazu za racunanje dobiti u buducem razdoblju i za procjenu potencijala rasta

    5. Znat cu jesu li moji snovi o +100mil kn neto dobiti samo snovi ili nadohvat ruke

    Jako mi je bitno sto cu tamo naci...

    Display More

    Završila je euforija...kreće panika...

    Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...

    1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.

    2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".

    3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:

    "PANL TCE average 1Q 16.524$

    SB TCE average 1Q 15.567$

    NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$

    ATPL TCE average 1Q 12.900$

    EGLE TCE average 1Q 15.124$

    GNK TCE average 1Q 12.200$

    p.s. većina njih ima i cape size brodove"

    Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.

    4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.

    Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)

    5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))

    Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:

    P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)

    EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)

    neto dug/ EBITDA - 3,87

    Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...

    Mirno more...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • May 12, 2021 at 6:04 PM
    Quote from Parica
    Quote from mitkko

    Nešto ću vas pitati, ali nemojte me molim vas odmah razapeti, ništa ne drukam i ne tvrdim. Zanima me samo kakav bi bio sentiment na forumu kada bismo u bližoj budućnosti vidjeli kretanje cijene nekako ovako kako sam ucrtao na grafu.

    Na grafu je fraktal iz 2016.. Ovakvo kretanje cijene bi tehnički bila prirodna konsolidacija u uptrendu, dobra prilika za kupnju, ništa zabrinjavajuće, čak bi rekli da je "zdravo". Mene zanima kako bi razmišljali oni koji su sada kupili na ovom potencijalnom vrhu, da li bi možda panično prodavali ukoliko bi se cijena približavala možda koti 300, ili bi možda dokupljivali, neki bi možda izašli iz dionice dok traje konsolidacija i tražili u međuvremenu zaradu u drugim dionicama, u kojem trenutku bi se kupnji priključili oni koji trenutno nisu u dionici, koje zone bi pratili?


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.



    Greškom sam ovaj post stavio na temu ATPL umjesto Tehnička. Molim Admina da to premjesti.

    Display More

    Sebe smatram uspješnim trejderom pa ću pokušat odgovorit. Da se odmah razumijemo, nema čarobne formule i svaki dan mi je nova borba.

    Ne koristim TA i već igram na feeling i na fundamente, odnosno trejdam samo "jake" dionice.

    "Jake" dionice su one koje mlate pare i većinom isplaćuju divku, tu je taktika jednostavna...u padu stalno kupujem, u rastu kratim...i tako all day long...npr. KODT, ATGR i ADPL imam već preko 4 godine, ali u različitim količinama, ovisno o kretanju cijene...kupujući teškaše rizik gubitka je minimalan...

    A sad malo o ATPL...

    Jako mi je bitno kako se osjećam u poziciji...to mi je glavni indikator kupnje/prodaje

    Ako mi nije ugodno, kratim 1/4 po bilo kojoj cijeni i postavljam kupnju 5% niže...najčešće manju količinu nego sam prodao i tako smanjujem izloženost s padom...

    S druge strane, ako se dobro osjećam unutra i ako vjerujem onda radim suprotno, u padu kupujem više, a na odbijancima prodajem manju količini i tako povećavam izloženost...upravo to sad radim na ATPL (jučer uzeo 200kom na 373kn prodao 50kom na 386kn; danas uzeo 200 kom na 352kn prodao 50kom na 368kn...)

    Nastavi li padat, kupovni nalozi će bit sve rjeđi (svako 20 kn), a prodajni nalozi će pratiti cijenu, tako da svaki rast izađem određenu količinu...

    Ako dođe do 300kn pretpostavljam da ću bit izložen maksimalno koliko sam spreman prihvatiti i u daljnjem padu (ako dođe do njega) neću sudjelovati, možda tek na 265kn...

    Teško mi je riječima opisati kako funkcioniram, ali do neke granice više kupujem, a manje prodajem, nakon toga izbjegavam kupnju i kupujem baš ako dobro padne, a nakon toga (padajući nož) prestanem s kupnjom i samo prodajem u rastu...

    p.s. rijetko prodajem po bidu, jedino na otvaranju...

    Display More

    Zaboravio sam napisati da se sve gore napisano odnosi na pola pozicije koje imam u ATP, druga polovica se ne dira...ona je dugoročno u portfelju, u dobru i zlu...vjerujem u opravak sektora i zato se "igram" samo sa pola...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™