1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Parica

Posts by Parica

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 30, 2021 at 2:04 PM
    Quote from Paulie
    Quote from Sheriff

    U vrijednosti brodova su uračunate perspektive zarada istih.

    Kupci žele znati da nešto ne preplačuju, zato.

    Naravno da ne gledamo prodajni aspekt brodova nego kolko firma vrijedi na papiru i da li postaje balon.

    Po meni je to besmisleno, Buffet je tvrdio da svakodnevno nema smisla gledati koliko nam kuća vrijedi na tržištu. Vrijednost brodova se drastično mijenja s vozarinama, tako da nije to neka stabilna nego privremena vrijednost. Dovoljno je gledati vozarine, nema smisla uz to gledati i vrijednost brodova koja bi otišla naglo dolje da odu vozarine.

    Ne zelim se ponavljat, ali kod brodara su brodovi i osnovno i obrtno sredstvo (kao npr. zalihe). Osim davanja brodova u najam, core business im je i kupoprodaja brodova (pomladjivanje flote i upravljanje ukupnom tonazom flote).

    Buduci su brodovi likvidna imovina, jednako je bitno koliko generiraju novcanih tokova i koja je njihova trenutna trzisna vrijednost.

    Za dugorocne investitore, zbog manje volatilnosi, trzisna vrijednost flote bitnija od dnevnih vozarina, dok spekulanti surfaju na dnevnim valovim/vozarinama.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 28, 2021 at 8:39 PM
    Quote from maratonac

    Kod nas je sve kontrolirano. Ne bih se čudio da u ponedjeljak prođemo bez ikakvog rasta, čak i uz malu korekciju.

    Cisto sumnjam jer samo bi ja i kolega Milo uzeli 600kom na 460kn...a di su ostali...

    Prodaja je razbijena i vise nema zainteresiranih za prodaju ispod 480kn... preko vikenda FOMO ce se dodatno potencirat, kupnja se nece moc kontrolirat i pon ujutro ce eksplodirat...uz to je i tek pocetak tjedna...

    Rekao bih, idealan dan za malo pokratit, a mozda i nadokupit...🤣🤣🤣

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 25, 2021 at 2:48 PM
    Quote from looserst
    Quote from mitkko

    Naravno, sve je moguce, luda su vremena, mozda vozarine budu jos rasle pa onda ova racunica ispadne tocna. Samo hocu reci da ova racunica koju si postao je radjena sa pretpostavkom da je 40.000 spot vozarina i da su svi brodovi na spotu, jer samo u tom slucaju je ta matematika tocna. A znamo da ATPL ima 5 brodova na dugorocnom ugovoru, od toga su 4 na visegodisnjem ugovoru, zato kazem da je ta matematika samo teoretska, ali ne i realna.

    U svakom slucaju, zarade ce biti odlicne. Ovu tvoju racunicu komentiram samo u svrhu rasprave, da budemo egzaktni.

    Kad si ih vec spomenuo...ima li neko ikakav update oko 4 pmxa koji su na long term? Kad istice prvi i slicno? Puno pitam, a? :/

    Ajmo insideri, gospari...podijelite s nama :S

    Pa PNMX-si su na 5-ogodisnjem TC-u i tu nema rasprave (ni pomoci).

    Obzirom da je zivotni vijek broda cca. 20g siguran sam da su ugovoreni sa nekom kliznom indexiranom vozariniom.

    Mene uopce ne brine jesu li ugovorene vozarine klizne nego me zanima kad se iste aktiviraju, odnosno je li ih aktivira rast BPI-a ili se npr. svakih 6 mjeseci definiraju...

    Treba bit svjestan da ce veci dio profita ici najmoprimcu tako da vozarine za pnmx na TC-u treba dosta diskontirat...

    Ono sto me iznimno razveselilo u q2 je da je dodatni brod poceo plovit na spotu...jer to implicira da trenutno plovi po "novim" vozarinama +25kUSD/d, a s druge strane da je prestao vozit po starim cca. 10k USD/d (odokativno)..samo od njega moze se ocekivat +8mil kn u q3...

    Ono cemu se nadam da se revizija TC vozarina PNMX radi na polugodistu i da sad, u q3, PNMX voze po novoj tarifi...ako je tako tu se mozda krije jos 10mil kn dodatne dobiti...

    Sve u svemu, trenutnih 7 brodova vec mlati brutalnu lovu, ali ako im se pridruzi ekipa sa TC mogla bi dobit ici preko 60mil kn po kvartalu...a to znaci godisnju EBITDA-u od oko 350mil kn...i otkljucavanje vrijednosti i cijene...onda je cijena sa 4 znamenke realna i dostizna...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 25, 2021 at 11:28 AM

    Ne vjerujem u target u shippingu jer tu vrijedi samo pravilo da nema pravila...osobno nemam cjenovnog targeta...dok je ovakva makrosituacija plovim dalje...kad vidim da se situacija okrece izlazim...ne prije, jer nitko ne zna gdje ovo moze zavrsit (orederbook nikad manji u povijesti, meki lockdowni, ogromni potencijal potraznje, EEXI, nepoznanice oko dodatnih tehnolosko ekoloskih standarda...) ...radje cu izac na -20% od vrha nego riskirat da propustim rast od 100%-200% ako izadjem prerano...kod mene je FOMO jaci od straha od gubitka...

    Dok cekam evakuaciju, pola kolicine stalno vrtim...da budem spreman za "Sudnji dan"

  • Inflacija

    • Parica
    • August 24, 2021 at 2:27 PM

    Evo moj amaterski osvrt na inflaciju i nase TK...napisan 15.06. na poslovnom...

    Posto sam vec dugo siguran da ide jaca inflacija evo nekih mojih zakljucaka/opazanja/urbanih legendi:

    1. Shipping bi trebao biti najbolji sektor za ulaganje u razdoblju inflacije jer mu se imovina sastoji od sirovina, prevozi te iste sirovine, a troskovi poslovanja su u potpunosti izolirani od direktnih inflacijskih troskova

    2. Kazu preko bare da su banke super u inflacijskim vremenima (osobno, ne kuzim zasto; pogotovo sad kad su banke puna kesa koji realno, zbog inflacije, vrijedi manje; mozda misle da su dobre jer ce centralne banke bit prisiljene dizat kamate sto je dobro za banke…stvarno ne znam…tko zna materiju volio bih da mi objasni)

    3. Turizam ne bi trebao biti znacajno pogodjen; glavni trosak su mu zaposlenici pa tu ne vidim velike probleme; mozda jedino kod odrzavanja i izgradnje hotela zbog vecih troskova

    4. Proizvodna drustva (VLEN, ADPL, KODT) mogla bi bit jace pogodjena pogotovo u kracem roku; u duzem roku rast troskova ce se prebacit na krajnjeg kupca

    5. IT sektor i komunikacije ne bi trebali imat nekih problema

    6. PODR i ATGR bi isto trebali proc bezbolno

    7. Gradjevinski sektor bi mogao stradat, pogotovo veliki sustavi…

    Smatram da je ulaganje u dionice najbolja obrana od inflacije…samo treba izbjegavat sektore gdje su troskovi direktno vezani uz sirovine, a to su vecinom proizvodna drustva kojih kod nas skoro ni nema…

    Ovo je moje misljenje i uopce nisam siguran da je tocno, dapace sigurno ima “puno rupa” pa molim sve kolege da mi potvrde/demantiraju/objasne kako stvari funkcioniraju…tnx

  • DDJH (Đuro Đaković Holding d.d.)

    • Parica
    • August 24, 2021 at 2:20 PM
    Quote from mikromakrto
    Quote from diokidina

    mikromakrto

    Ovdje kao znas sto se desava?!

    Ponekad je bolje nista ne napisat.

    Nemam što znat ili ne znat.

    Dugovi su ogromni, u stotinama milijuna kuna, a dugove treba vratiti. Ili prebiti.

    Tko će vratiti dugove?

    Nema magičnog rješenja, netko mora to platiti. Hoće li Česi to platiti iz svog džepa ili će to platiti dosadašnji dioničari rezanjem vlastitog kapitala, ostaje za vidjeti. Ako to plate Česi, onda smo našli rješenje svih naših problema i treba im po istim uvjetima ponuditi cijelu državu.

    Display More

    Totalno sam van price o DDJH, ali ovo sam izracunao (i postao na drugom forumu 01.06.)...ne znam je li se sto promijeniolo od tada...

    Koliko moj mali mozak shvaca to bi trebalo ovako izgledat:

    1. Drzava pretvara 360 mil kn potrazivanja u TK po nominali 20kn. Nakon toga TK iznosi 563 mil kn, preneseni gubitak ostaje isti 502 mil kn i broj dionica raste za 18mil komada i iznosi 28 mil komada

    2. Nominala se spusta na 10kn pa TK sad iznosi 281 mil kn, a preneseni gubitak iznosi 220 mil kn, broj dionica ostaje 28 mil kom

    3. Spaja se 7 dionica u 1, TK pada na 40 mil kn, prenesenog gubitka nema (jos ce oni sad u q2 sve ugurat u minus pa ce mozda ostat nesto sitno prenesenog gubitka), broj dionica pada na 4 mil kom

    4. Radi se dokap od 120 mil kn po novoj nominali 10 kn (sadasnjih 1,4kn), cesi imaju 12 mil dionica (+nesto sitno razvodnjenih od prije) i to cini +75%

    Mislim da je to to…

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 23, 2021 at 4:44 PM
    Quote from Manu

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Znači teoretski je moguće da se u slučaju upisa više različitih dioničara dionice upisuju i po različitim cijenama. To bi bio još jedan dobar razlog da se kvalitetnom ponudom poklopi cijeli paket od 2m dionica i tako ne ostavlja prostor drugima.

    Da, to je sigurno tako, provjerio sam osobno...u slučaju više dioničara koji nude različite cijene, dionice će se upisivati po različitim cijenama...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 20, 2021 at 11:09 PM
    Quote from Flight

    A što ako recimo Tankerska ponudi upis cijele emisije, to bi isto bio super scenarij?

    Ja mislim da u ovoj fazi dokapitalizacije trebaju ucestvovati isključivo profesionalni ulagači i fondovi. Ako netko želi strateški ovladati kompanijom neka kasnije da javnu ponudu ili napravi novi dokap po višoj cijeni koja će vrednovati i premiju na prethodno uloženi kapital. Ovaj dokap po mojoj procjeni nije osmišljen za takve kombinacije.

    U teoriji da, ali mi nikako nije jasno zasto bi TNPL sudjelovala u nekom drugom/buducem dokapu po vecoj cijeni kad sada imaju priliku uc...ako sad ne udju onda nece nikad, ovakav diskont nikad vise nece dobit...IMHO

    A ova narudzba brodova meni pokazuje da ulazi netko tko zeli od JDPL-a napravit stabilnu kompaniju sa flotom prosjecne starosti 5-6 godina...implicira da ulazi netko sa strategijom razvoja za buducih 10g i netko tko ima para jer JDPL sa kof.tek.lik. oko 0,2 i kof zaduzenosti 0,7 (dug/(trz.vrij.flote+KI+DI)) to sam ne moze...mozda i moze ako vozarine budu visoko sljedece 2-3 g, ali rizik je izrazito visok...

    Isto tako, obzirom na bilancu i stanje na trzistu, bilo je logicno da kupe polovne brodove, ali ocito buduci vlasnik razmislja na duze staze i nije fokusiran na trenutno stanje...

    A mozda se samo ekipa zaigrala sa nicijim/drzavnim parama pa ih boli tuki...ne bi bilo prvi put...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 20, 2021 at 8:26 PM
    Quote from noname

    Ako uzmem vrijednost brodova ( mitkova tablica) 374.685.325,40 kn + novac iz drugog kvartala 10.686.852 kn i oduzmem dugoročne i kratkoročne obveze 321.076.552 dobijem razliku od 64.295.625,40 kn / broj trenutnih dionica 1.636.674 = 39,28 kn po dionici ( znači samo brodovi i lova)

    Ako uzmem dobit iz 2. kvartala od 11.986.736 i projiciram je za godinu dana - 47.946.944 / broj dionica dobijem 29,30 kn po dionici

    Zaključak, biti ću više nego iznenađen ako ta dokapitalizacija bude ispod minimalno 30 kn. Ako ovo ne uzme atlantska ili tankerska onda ili sam ja lud ili je neko drugi lud :)

    Kolega, siguran sam da koristite zastarjele podatke...

    Najnoviji podaci o vrijednost brodovw (sto ja imam) su

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Pa je vrijednost flote...

    Solin (supramax; 52 dwt; 2012.) – 18 mil USD

    Peristil (supramax; 50 dwt; 2010.) – 17 mil USD

    Sv. Dujam (supramax; 50 dwt; 2010.) -17 mil USD

    Trogir (handy; 44 dwt; 2001.) – 6,5 mil USD

    Split (handy; 44 dwt; 1998.) – 6,5 mil USD

    Ukupna, tržišna vrijednost flote iznosi 65 mil USD odnosno 415 mil kn (USD/HRK 6,39)...tj NAV 64kn/share (i to uzimajuci samo vrijednost brodova (bez KI i ostale DI) uz ukupni dug)...tj. NAV je oko 90kn/share kad se ukljuci ostala DI i KI u izracun

    Po ovom izvoru vrijednost flote je jos i veca...s tim da su ovo cijene od prije 3 tjedna (week 30) a u medjuvremenu su vozarine jako narasle pa pretpostavljam i vrijednost brodova...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ako vam nije tesko, posaljite izracun flote pojedinacno po svakom brodu...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 19, 2021 at 2:27 PM

    Ocito je da se pojavio ozbiljniji kupac...lako moguce da je ETF CRO buduci uskoro (mislim u rujunu; gdje je Kvark???) ATPL ulazi u CROBEX10...

    A isti izlazi iz OPTE koja ispada iz CROBEX10...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 19, 2021 at 1:25 PM
    Quote from diokidina

    Ako izdaju 2 mil dionica po 25kn,sto znaci 50mil kn. Sa tim ne mogu kupit 2 broda.

    Ali ako bude islo po 50kn,sto znaci 100mil kn, e tada mogu govoriti o kupnji ta 2 broda.

    Po meni ispod 100mil kn je neuspjesna dokapitalizacija.

    I tako...

    Od NAV-a po 5kn do NAV-a 90kn; od sigurno propalog dokapa do neusjesnog dokapa ako bude ispod 100mil kn...

    I sve to u par mjeseci...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 18, 2021 at 11:02 PM
    Quote from mitkko
    Quote from tollway

    javni poziv završava ovaj petak! kakav je daljnji hodogram, zna li netko?

    Cekaju jos 8 radnih dana jer dopustaju da ponuda u tom roku stigne preporucenom postom. Onda nakon 15 kalendarskih dana ide odluka o prihvacanju ponude, a onda 30 kalendarskih dana po prihvacanju ponude ide potpis upisnice dionica.

    U svemu ovome mi samo nije jasna konstatacija da odabrani ponuditelj ima rok od 60 dana da uplati novce. Tako se valjda ovih zadnjih 30 dana moze prolongirati za jos 60, ili ukupno 60, ne znam.

    Hodogram nedavnog dokapa Meritus ulaganja...od zavrsetka dokapa planiraju izlist novih dionica na TK u roku od 30 dana...nadam se, nesto slicno, malo sporije mozemo ocekivat i i ovdje...ili ne?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 18, 2021 at 6:18 PM

    Evo narode dodatnih informacija

    Miroslav Jeličić Purko, jedan od dioničara tvrtke: Čak i kritičari priznaju kako je dokapitalizacija Jadroplova dobar posao
    Najava dokapitalizacije "Jadroplova", nekoć moćnoga splitskog brodara, koji u posljednjih dvadeset godina bilježi i vrlo teške poslovne trenutke, povremeno čak…
    slobodnadalmacija.hr
  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 17, 2021 at 6:01 PM
    Quote from mitkko

    Ubacio sam svježe podatke iz FI za Q2 u tablicu NAV-a. Najveći efekt povećanja NAV-a je od smanjena obveza za 16,5M kn.

    Sada je NAV 96 kn...

    Quote from mitkko

    Cekaj, cekaj, jel on to govori da je NAV 89 kn po dionici? Da me barem netko na to ranije upozorio 8o Fulao sam za punih 7 kn, moj grijeh :D

    E moj mittko...

    Sad je valjda svima jasno da si obicni navlakac i druker...precijenio si NAV za 7kn samo da se iskrcas...

    Hvala Bogu, pa ima razumnih i postenih ljudi koji su tu da te raskrinkaju i pomognu novim ulagacima...

    Bravo za njih😛😛😛...i hvala im

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • August 17, 2021 at 9:40 AM

    Neki pisu da ne vrijedi ni kunu...a neki pisu da je 55mil kn sitniš za JDPL...tko je pravu?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 16, 2021 at 1:04 PM
    Quote from Flight
    Quote from Parica

    Popovi ne prodaju.

    Prodaje CROS koji ima otvoren racun u ZABI (br.9 u TOP 10) i to na nacin da prebacuje po 5tis kom na svoj/CROS racun koji se ne vidi u TOP10 i s njega onda prodaju..i to rade vec, barem 2 godine, do sada su izasli sa 100k komada (tu negdje mozda i vise) i trenutno imaju manje 20k komada...jos malo i vjecni kocnicar odlazi u povijest...

    A to može značiti da će ovakva situacija još potrajati tjednima.... ako namjeravaju izaći do kraja na ovim razinama. Uzimajući u obzir trenutnu likvidnost i interes.

    Koliko ja pratim, a pratim dosta aktivno...oni vjecno prodaju, ali postepeno i obzirno...5-10 dana intezivno prodaju, pa ih mjesec dana nema na asku i tako u krug...od sljedeceg tjedna ocekujem njihovu smanjenu aktivnost...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 16, 2021 at 12:33 PM

    Popovi ne prodaju.

    Prodaje CROS koji ima otvoren racun u ZABI (br.9 u TOP 10) i to na nacin da prebacuje po 5tis kom na svoj/CROS racun koji se ne vidi u TOP10 i s njega onda prodaju..i to rade vec, barem 2 godine, do sada su izasli sa 100k komada (tu negdje mozda i vise) i trenutno imaju manje 20k komada...jos malo i vjecni kocnicar odlazi u povijest...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • August 11, 2021 at 11:21 PM
    Quote from mariv002

    U jednooj fb grupi se pojavilo zanimljivo pitanje, no nisam vidio odgovor pa ako netko zna odgovor onda super.

    Kolki je normalan P/E za dry bulk kompanije?

    Da znamo kako promatrat i atpl i ostale ...

    Nema tocnog odgovora...bulkovi su specificni jer su, usudio bih se reci, jedan od najefikasnijih sektora za ulaganje...jedini sektor gdje se istinski kupuje buducnost(na ZSE sigurno)....to potvrđuje i ATPL koja je u prvih 9 mjeseci 2008. godine imala 720 mil kuna neto dobiti...a dionica je od rujna 2007. do studenog 2008. (kad je izasao izvjestaj za q3) pala 86%...više je zaradila u ta tri kvartala nego što joj je bila TK na dan objave izvješća (koje je bilo najbolje u povijesti)..

    IMHO, u konjukturi, zbog volatilnosti, sve preko forward P/E 5 (znaci ne trenutniP/E nego ukljucujuci buduca 1ili2 kvartala) nije jeftino (nije ni skupo)...a u teskim vremenima bilo kakav pozitivni P/E je odlican..

    Zato se u brodara i koristi NAV jer su u njemu sadrzane i vozarine, neizvjesnost i snaga bilance (obveze i novac) drustva...jedino se ne vidi profitabilnost, ali shipping je ionako ujednacen sektor sa skoro nepostojecim konkurentskim prednostima i priblizno jednakim troskovima (medju konkurentima)...

    Da, promtrajte i usporedjujte ATPL po NAV-u..

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • August 10, 2021 at 11:44 PM
    Quote from zlocesti

    Nemam strpljenja odvrtiti desetak stranica unazad, pa helpić

    Čitam večeras analizu Seeking Alpha o Scorpio tankerima, pišu da je idealna prilika kupiti najveću tankersku kompaniju po niskim valuacijama, ispod book-a

    Obzirom da je vrijednost flote revalorizirana zbog porasta cijene čelika da li je poznato kolika je vrijednost flote Tankerske ?

    Da li je veća od trenutne tržišne kapitalizacije ?

    Nitko na ovoj temi nije niti pokusao izracunat NAV...od drukanja ne stignu...ali sve pise u izvjescu...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Vidimo da Neove pozda.ije o porastu vrijednosti flote od pocetka godine u iznosu 240mil kn su potpune besmislice jer je vrijednost flote ustvari pala za 4%...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • Parica
    • August 5, 2021 at 10:21 AM

    K

    Quote from Brunos
    Quote from zlocesti

    Ali je na svaku išla dividenda u iznosu koji je prije isplaćivan za jednu

    A i cijena dionice je vrlo brzo porasla

    Aha to je super onda. A koji to uvjeti po statutu moraju nastupiti? Zna li netko da ne citam detaljno

    Koliko ja pratim oni povecanje TK iz statutarnih rezervi provode kad statutarne rezerve u revidiranom GFI-u budu dvostruko vece od temeljnog kapitala. Na taj nacin su proveli povecanje TK i u 2010. i u 2018. godini. Obzirom da je trenutni TK 154 mil kn, a statutarne rezerve iznose 178 mil kn potrebno je jos raspodijeliti cca. 130 mil kn u statutarne rezerve. Obzirom da su oko 50% dobit iz 2020. raspodijelili u statutarne rezerve mozemo zakljucit da ce do povecanja TK doci u godini do koje ce akumulirati dodatnih 260 mil kn dobiti. Obzorom na poslovanje zadnjih godina moze se ocekivat prosjecna godisnja dobit od 80 mil kn pa shodno tome bi povecanje TK trebalo biti negdje 2026. ili 2027. godine...naravno, ako se trend rasta dobiti nastavi isto mozemo ocekivat godinu/dvije ranije, ali mislim ne prije 2024. godine

    P.s. nisam citao Statut pa ne znam je li ovo obveza drustva ili njihov nepisani poslovni model...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™