U vrijednosti brodova su uračunate perspektive zarada istih.
Kupci žele znati da nešto ne preplačuju, zato.
Naravno da ne gledamo prodajni aspekt brodova nego kolko firma vrijedi na papiru i da li postaje balon.
Po meni je to besmisleno, Buffet je tvrdio da svakodnevno nema smisla gledati koliko nam kuća vrijedi na tržištu. Vrijednost brodova se drastično mijenja s vozarinama, tako da nije to neka stabilna nego privremena vrijednost. Dovoljno je gledati vozarine, nema smisla uz to gledati i vrijednost brodova koja bi otišla naglo dolje da odu vozarine.
Ne zelim se ponavljat, ali kod brodara su brodovi i osnovno i obrtno sredstvo (kao npr. zalihe). Osim davanja brodova u najam, core business im je i kupoprodaja brodova (pomladjivanje flote i upravljanje ukupnom tonazom flote).
Buduci su brodovi likvidna imovina, jednako je bitno koliko generiraju novcanih tokova i koja je njihova trenutna trzisna vrijednost.
Za dugorocne investitore, zbog manje volatilnosi, trzisna vrijednost flote bitnija od dnevnih vozarina, dok spekulanti surfaju na dnevnim valovim/vozarinama.