1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • mitkko
    • January 4, 2021 at 10:15 AM
    Quote from Flight

    Na koji način je reguliran?

    Sve sto ljudi pišu je opravdano. Investicijska klasa za koju sami vjernici ne zna čemu sluzi je prilično dvojben model ulaganja. Možda uspije, a možda i ne. Činjenica da je nešto ograničeno i da se sve teze do toga nečeg dolazi, uz rast cijene koju pegla neki “suit gangster” najvjerojatnije tudjom lovom je dovoljna da pokrene FOMO i formira vjernike i sljedbu.

    A na koji način je to BTC reguliran?

    Vidi, ti ljude koji kupuju ili koriste BTC nazivaš "vjernicima". Ti si unaprijed donio svoj sud o ovome, a čini mi se da vrlo malo o tome znaš (bez uvrede), pa zato svaka daljnja rasprava nema smisla.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • January 4, 2021 at 10:06 AM
    Quote from Flight

    Je, al mogu zabraniti tad mjenjačnicama ili ih regulirati. To će se vjerojatno u nekom trenutku i dogoditi ako Ministarstvo Financija SAD-a ocjeni da njezini rezidenti izbjegavaju placanje poreza na dobit od trgovanja i zarada na kripto-valutama.

    Bitcoin je očito stekao dovoljno sljedbenika da ga mnogi prate i njime trguju, ali još uvijek nije jasno sto će u konačnici biti s njime. Jeli to neki novi “zlatni standard” ili jednostavno sredstvo spekulacije odnsono neregulirano investicijsko vozilo ili sto treće. Meni se cini da njegov rast uglavnom pokreće FOMO (Fear of missing out) efekt. I posljednjih mjeseci ulaganje od strane nešto korporacija i nekoliko hedge fondova koji su procijenili da se isplati riskirati pa i manipulirati u još uvijek relativno ranoj fazi akumulacije odnosno stabilnog rasta ako se on trenutno događa (a vjerojatno se događa). To je “unchartered territory” za koje će budućnost dati konačnu svrhu i sud. Do tada jedni cvrsto vjeruju i spremni su uložiti i posljednji novčić u BTC, a drugi sa strane promatraju u očekivanju daljnjeg razvoja događaja. Obzirom da se od jučer intenzivno peglaju i ETH i ostali kripto-novčići vjerojatno se juriša na bilijun dolara Market capa (cijelog kripta) da se cijeloj prici da dodatan sadržaj i važnost.

    BTC je u SAD-u već reguliran, imaš čak i ETF-ove koji ga drže. Puno je ljudi skeptično oko Bitcoina, a to je posebno izraženo kada dosegne novi ATH, novine počnu puno o njemu pisati, puno se ljudi koji ne znaju puno o ovome uključi u raspravu, i tako iz ciklusa u ciklus, uvijek se vrte iste priče - Ponzi, nema intrinzičnu vrijednost, špekulacija, netko napucava cijenu, tulipani, kako netko samo tako može tiskati novce, to koriste krimnalci, droga, države će to zabraniti... A Bitcoin je s nama već 13 punih godina i baza korisnika je sve veća.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • January 4, 2021 at 8:50 AM
    Quote from D_artagnan

    Fascinantno je da mozes imati nesto, a da se nezna tko je vlasnik i kolike vrijednosti, pa to prebacujes sa jednog racuna i zemlje na bilo koji? To jednostavno nemoze opstati... to je kao bankovni racuni sa brojem bez imena i legalnih podataka

    Sve ovo sto si naveo je upravo prednost i ljepota bitcoina, i bas zbog toga ce i opstati. Bitcoin ne mozete zabraniti ili sudski naloziti da se ukine jer nemate kome dostaviti sudski nalog ili nekoga pozvati na sud. Iza bitcoina ne stoji nitko, a istovremeno stoje svi :) bitcoin vam nitko ne koze zaplijeniti, zamrznuti racun, transakcije su prakticno trenutne i mozete ih provoditi u bilo koje doba dana ili noci, blagdanima, naknade po transakcijama su vrlo niske (probajte redovnim putem poslati neke novce rodjaku u Australiju, i to jos vikendom). Bitcoin ne mozete stampati koliko i kada vam se hoce, broj im je ogranicem i strogo softverski reguliran, nema inflacije - dapace, imate deflaciju... hrpa je tu jos prednosti.

  • Best buy

    • mitkko
    • January 3, 2021 at 7:49 PM
    Quote from mitkko
    Quote from zlocesti

    Ajde mašti na volju.

    Imam 20 tisuća eura koji mi neće trebati barem 20 dodina.

    Gdje bi ih uložili ?

    Uvjet je sigurnost koliko je išta sigurno, prinos 4-5% od redovnih dividendi, i rast cijene tijekom godina na temelju dobrog stabilnog rastućeg poslovanja, ili po inerciji tržišta

    Ajde :S

    Crypto

    Display More

    Uopce nije sala. Krivo sam se izrazio, ne crypto, vec Bitcoin. Kupis BTC i zaboravis na njega. Ako gledas na duzi vremenski period, njegova volatilnost ti nece predstavljati problem, a "scarcity" ce prilicno sigurno donijeti profit.

  • Best buy

    • mitkko
    • January 3, 2021 at 5:27 PM
    Quote from zlocesti

    Ajde mašti na volju.

    Imam 20 tisuća eura koji mi neće trebati barem 20 dodina.

    Gdje bi ih uložili ?

    Uvjet je sigurnost koliko je išta sigurno, prinos 4-5% od redovnih dividendi, i rast cijene tijekom godina na temelju dobrog stabilnog rastućeg poslovanja, ili po inerciji tržišta

    Ajde :S

    Crypto

  • Birtija

    • mitkko
    • January 2, 2021 at 8:24 AM
    Quote from etoimene

    "da nema države, tko bi osigurao sredstva?"

    https://www.index.hr/vijesti/clanak…va/2243006.aspx

    Pa otkuda ta sredstva dolaze državi?

    Vidim naslov i prvo pomislim kako opet Ribic nesto trkelja, a kad ono Plenkovic?!? Jadna li nam majka...

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • December 23, 2020 at 2:17 PM
    Quote from Kivi

    da nisam uopće pratio zašto se takva velika korekcija tamo desila

    SEC ce ih tuziti.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 22, 2020 at 2:01 PM
    Quote from Ardwark

    kolega mitko

    Ima li ikakva pogled na viro

    Hvala

    VIRO

    Ne znam šta bih ti pametno rekao. Ne pratim inače VIRO, znam da su bili u blokadi, ne znam kako je danas stanje. Likvidnost je mala. Ovo je graf od jučer.

    Ovo na grafu je bullish varijanta, vidim da je danas već dosta porasla. Cijena je testirala 10EMA nekoliko puta pa se formirao ovaj trendline, RSI pritisak raste. Iznad 34 kn nema puno otpora pa bi, u slučaju da probije tu razinu, lagano mogla otići do 44 kn. Sve ovo naravno je mogućnost ako ne bude opet nekakvih loših vijesti.

    Oprezno.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 22, 2020 at 1:44 PM
    Quote from tollway

    mitkko

    ajde molim te zalijepi podravku. nekoliko mjeseci lagano raste, a nitko ništa ne komentira.

    PODR

    Mislim da je riskantno sada kupovati. Ovo je graf od jučer, podaci nisu ažurirani. Cijena je blizu 490 kn, to je bio top u 2019. godini. Sada mislim da je vjerojatnija korekcija nego neki veći rast. Prije mjesec dana smo imali lijepi breakout iz ovog trokuta, cijena je otišla i više nego što sam očekivao.

    Ako pozitiva sentiment na tržištu potraje jo par dana, mislim da bi mogli vidjeti nešto ovako kako sam ucrtao na grafu - prvo još malo gore pa onda korekcija. Dobra zna za kupnju bi bila oko 465 kn, barem kako sada stvari izgledaju.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 8:48 PM

    2021 Dry Bulk Outlook

    "We are confident that the supply growth in 2021 and 2022 will be at historical low levels. In the absence of new black swan events of a similar magnitude as the Brumadinho disaster and the covid19 epidemic we firmly believe that 2021 and 2022 will deliver demand growth that exceeds the fleet growth. This will increase freight rates. While we do believe that higher freight will trigger more newbuild orders we expect supply growth to trail demand growth in the coming 5 years due to the uncertainty around the choice of fuel and propulsion systems."

    https://www.hellenicshippingnews.com/2021-dry-bulk-…ply-growth/amp/

  • Bitcoin rudarenje

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 6:50 PM

    Tajna je :) Rudarim dvije godine. Oprema me kostala oko 150.000 kn, mjesecni racun za struju mi je 5.000 kn :)

  • Bitcoin rudarenje

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 6:09 PM

    Evo mojih rigova. Puno ljepse izgledaju po mraku, svijetli cijela soba :)

    32 kom rx580 nitro+, 8 kom 1080ti, 4 kom vega 56

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 2:24 PM
    Quote from bubimir
    Quote from mitkko

    RIVP apdejt

    --

    Rekao bih da je zona 28,20 kn ključna - ako cijena padne ispod, downtrend će se nastaviti.

    da, zona između 28,00 i 28,20 je svakako presudna... zažmirio bih i da nakratko zaroni u trenutku ispod 28,00 i odbije se, tek toliko da zatvori gap -up između 28,00 i 28,20 od 2. prosinca..kupnja je jaka u toj zoni.

    Da, naravno, ne treba te granice ili linije gledati u lipu, to je uvijek zona, treba uvijek cijeni dati prostora za "disanje", pogotovo na ovakvim nelikvidnim burzama kao što je naša. Zato uvijek kažem "zona" podrške ili otpora, nikada to nije neka točna cijena. Još jedna stvar, ja uvijek gledam zaključnu cijenu, ne pridajem puno značaja ovim kratkim zaronima u toku dana.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 1:37 PM
    Quote from godo

    Opet koristim vaš graf, valjda se ne ljutite. Ali opet može ispasti i ovako. Za sad po svemu obzirom da je sentiment ipak pozitivan vaš je scenario lako moguć, Ali ako dodje do presijecanja ove crte malo ćemo morati i ovo uzeti u obzir, Ja ću biti spreman za obadva scenarija.

    Uvijek naravno treba biti spreman na oba scenarija. Ja ovdje na forumu uglavnom objavim samo onaj scenarij koji mi se čini izglednijim. Formiranje ovog patterna kako si pokazao je naravno isto mogućost, ali ne vjerujem da će to ovdje biti slučaj.

    Da pojasnim zašto:

    Kod H&S patterna nije važan samo oblik grafa, jako je važan volumen. Na ovom grafu nažalost nemam mogućnost prikazati volumen pa ga zato gledam za stranicama ZSE (vidi sliku ispod). Naime, prilikom formiranja Glave bi kupovni volumen trebao opadati u odnosu na volumen u lijevom Ramenu, i isto tako se povećavati prilikom pada cijene (desni dio Glave). Isto tako i prilikom formiranja desnog Ramena. Mi ovdje vidimo skroz suprotno ponašanje volumena - imamo veliki volumen na rastu, a mali na padu.

    Također, kod ovakvih rastućih H&S patterna, uobičajeno je da desno Rame napravi retest prethodne trend linije koja se formirala u fazi crtanja lijevog Ramena i Glave. Kako je ova trend linija jako strma, ne vjerujem da ćemo to vidjeti, a u slučaju da to i vidimo, to više ne bih promatrao kao H&S pattern jer bi razlika između lijevog i desnog ramena bila prevelika (uobičajeno je da su vrhovi lijevog i desnog Ramena približno jednaki).

    U svakom slučaju, valja i taj scenarij imati na umu.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    PS. Vidim sada da sam dobio trofejčić za Autora :) Ajde, lijepo, sada bih vas počastio da rade birtije :)

  • Bitcoin rudarenje

    • mitkko
    • December 21, 2020 at 7:54 AM
    Quote from komot

    Da trgovalo se i s lukovicama tulipana nekad pa znamo kak je završilo. Btw za mene i danas ta lukovica vrijedi više nego sve te kriptovalute zajedno. Kakva je to valuta kojoj cijena skače i pada 10 posto na dnevnoj razini, pogodiš se s nekim za kuću, dok pripremiš papire cijena padne 50 posto. Nije pogodan za pozajmljivanje, transakcije su nemjerljivo sporije i troše ogromne količine resursa u ondosu na klasične bankovne transakcije, da krenemo plačat u supermarketima s bitcoinom cijeli svijet bi ostao bez struje.

    Dakle, nema tehničke preduvjete da postane sredstvo plačanja, iza njega ne stoji nitko, ni države i banke. Koliko će ovo ludilo trajat ja se ne usudim prognozirat, ali ja neću kunu uložit u to sigurno.

    https://www.google.com/amp/s/amp.inde…a-kupe-tulipane

    Ovo je jako los clanak, potpuno promasen i ne govori bas nista o Bitcoinu. Toplo preporucam svima da se malo educiraju oko Bitcoina, ima puno clanaka i videa na tu temu. Bitcoin je tu vec 12 godina, iako mnogi tek danas prvi put za njega cuju - mediji obicno o njemu pisu tek kada mu cijena probije ATH, sto se ovih dana ponovo dogadja.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 20, 2020 at 5:09 PM

    CROBEX

    Ovime što ću sada reći ću se vjerojatno izložiti osudama, ali ajmo probati pogledati graf CROBEX-a čisto tehnički, zaboravimo sada na koronu i ostalo, da vidimo šta nam sami graf govori.

    Meni ovo izgleda jako bullish. Index je unazad mjesec dana probio vrh "korona odbijanca" iz lipnja, osvojio sve tri EMA i nakon 6 mjeseci opet izgleda optmistično. Prije tjedan dana smo imali vrh skoro točno na 0,618 Fib od zadnjeg vrha prije korone i sada smo u korekciji. Rekao bih zdravoj korekciji.

    Index je napravio pri leg prema dolje, taman do razine podrške i tu smo u petak vidjeli relativno snažni odbijanac. Očekivano bi bilo da vidimo još jedan leg prema dolje prije nastavka rasta. Nekako bi logično mjesto korekcije bila zona 1690-1700, gdje će očekivano biti i sve tri EMA, a tu je ujedno i 0,382 Fib. Indikatori se hlade, kako bi i trebali u korekciji, ipak smo bili porasli dosta brzo i visoko, RSI je bio debelo u overbought.

    Ako se ovo sve odigra ovako kako mi se za sada čini, sljedeći val bi lako mogao ići do 1870-1900.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • December 20, 2020 at 11:02 AM
    Quote from alias
    Quote from mitkko

    Ovaj njihov aranžman nije klasični Sell&Leaseback o kojem mi ovdje pričamo, Ovdje su oni prodali brodove i uzeli ih nazad u time-charter (vlasnik daje brod, posadu i pokriva troškove održavanja, a na onome tko je takav brod iznajmio je da pokriva troškove goriva i "cestarinu"), sa mogućnosti otkupa po isteku trajanja najma. Ne vjerujem da je ATPL ušla u takav aranžman. ATPL ima svoju posadu i tehnički menadžment, oni su brodove i prije uvijek uzimali u bareboat charter (one koje su uzimali u charter).

    Danas se, kada se radi Sell&Leaseback, brodovi najčešće uzimaju u barebat charter, to je čisti financijski leasing. Vidi u prilogu standardni BIMCO-ov ugovor. Tako su postupili i sa ovim drugim brodom prije nekoliko mjeseci, da se isčitati iz zadnjeg FI.


    Ne tvrdim da je ATPL u bajnoj financijskoj situaciji, samo hoću reći da je po meni ovakvo refinanciranje potpuno racionalno i razumljivo.

    Jos jednom, sve su to pretpostavke i trazenje neceg dobrog u lošoj vijesti. Ukratko, GOGL je to radio kad je bilo loše, sad isto radi ATPL jer nije dobro. Kakvi su uvjeti ugovora je trenutno nebitno. Da ce ovo donijeti kratkotrajnu likvidnost je istina, ali osim toga ništa drugo. Ne znam kako se u ovoj vijesti vidi išta drugo osim katastrofalnog stanja u financijama? Prodati se više nema šta, pa se prodaje imovina koja generira novac. Vrlo jednostavno. Inace bi propali. Mislim, to je i malom djetetu valjda jasno. Imate srece da su Pivci unuta i odrzavaju likvidnost. Ono sta je zanimljivo je da je ATPL pao, zbog pandemije, otprilike u istom iznosu kao i brodari vani; oko 70%. SBLK je pao sa 21 na 7$, NMM sa 21 na 6$, sad porastao do 10$, ali zbog kontenjerasa itd. Dakle, niti jedna loša vijest, poput prodaje batale ili zaustavljanja projekta, prodaje brodova kao i blokade racuna, uopce nisu uracunati u cijenu.

    Naravno da je važno kakve su odredbe ugovora. Ti o kruškama, ja o jabukama. Tebi ova vijest znači da prodaju imovinu koja generira novac, a ja ti tvrdim da ništa ne prodaju, i dalje upravljaju tim brodovima i generiraju prihod, ovime samo pametno refinanciraju svoje obveze, dolaze do likvidnosti i smanjuju trošak financiranja.

    Financijski leasing nije ništa drugo nego kredit kojemu je kolateral brod za koji si uzeo leasing. Kredit koji si imao u konvencionalnoj banci po skupim kamatama (gdje je također kolateral bio taj isti brod) si prebacio na financijski leasing sa manjim kamata. I to je sve.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • December 19, 2020 at 8:50 PM
    Quote from alias
    Quote from Progen

    Kolega alias kada atpl nema brodove možete li nam navesti koliko ih ima golden ocean koji toliko hvalite koji ima Enterprise value skoro 2 milijarde dolara i koji je također napravio niz transakcija sa leasing kućama vjerojatno identičnim kućama sa identičnim ugovorima kao i atpl

    Naravno da su po istim uvjetima te dvije kompanije ugovorile leasing brodova :). I GOGL je napravio sell and lease back 2015. godine, kad je prosjek BDI-a bio najnizi uopce. Bar mislim. Dakle, kad je bilo gusto gusto. A pogledaj uvjete po kojima su dobili lovu i onda mi reci dal smatras da su dobro prošli:

    "The vessels are named Golden Beijing, Golden Zhoushan, Golden Magnum, Battersea, Belgravia, Golden Zheijang, Golden Future and KSL China and were built in Korea and China between 2009 and 2013. The total acquisition price will be $272 million, or $34 million average per vessel. The vessels are expected to be delivered to Ship Finance within July 2015, subject to customary closing conditions.

    The vessels will be chartered on time-charter basis to a subsidiary of Golden Ocean for a period of 10 years. The daily base charter rate will be $17,600 during the first seven years, and $14,900 thereafter. In addition, there will be a 33% profit share for revenues above the base rate, calculated and paid on a quarterly basis. Golden Ocean will have a purchase option after year 10 of $112 million enbloc, and if such option is not exercised, Ship Finance will have the option to extend the charters by 3 years at $14,900 per day.

    Golden Ocean has also reached agreements with several of its yards to delay the construction of the newbuilding contracts with about 75 months on aggregate basis. This will postpone capital expenditure and possible cash burn on sailing vessels as the market is currently below cash break even."

    Dakle, uvjeti su katastrofa. Banka ce im naplacivati po 17.600$ po danu sljedecih 7 godina. Tebi je to malo? Pa prosjek je ovih 6 godina bio puno puno niži. Znaci, totalno gube lovu na ovim brodovima. Jel vi mislite da banke rade sell and lease back da izgube novac?

    Display More

    Ovaj njihov aranžman nije klasični Sell&Leaseback o kojem mi ovdje pričamo, Ovdje su oni prodali brodove i uzeli ih nazad u time-charter (vlasnik daje brod, posadu i pokriva troškove održavanja, a na onome tko je takav brod iznajmio je da pokriva troškove goriva i "cestarinu"), sa mogućnosti otkupa po isteku trajanja najma. Ne vjerujem da je ATPL ušla u takav aranžman. ATPL ima svoju posadu i tehnički menadžment, oni su brodove i prije uvijek uzimali u bareboat charter (one koje su uzimali u charter).

    Danas se, kada se radi Sell&Leaseback, brodovi najčešće uzimaju u barebat charter, to je čisti financijski leasing. Vidi u prilogu standardni BIMCO-ov ugovor. Tako su postupili i sa ovim drugim brodom prije nekoliko mjeseci, da se isčitati iz zadnjeg FI.


    Quote from Flight

    Dosta je toga ovdje naopačke i ne ide u dobrom smjeru. Od vozarina i tržišta, transparentnosti i PR-a, kretanja cijene dionice, vlasničkih pretumbacija ključnog dionicara...

    mitkko

    Bojim se da je situacija u ATPL teža od vaših izbora između lizinga i direktne kupnje jer vi ste očito likvidni i solventni za obje varijante financiranja. Atlantska plovidba nije. Ja se ne bih iznenadio da je njihov realan kapital znatno manji nego je iskazan u knjigama. Pored toga oni su ušli u usko grlo i vremenski cajtnot zbog znacajnih dospjeca kredita u prošloj, ovoj i sljedećoj godini. Cini mi se da oni konstantno pokusavaju gasiti požar i kontrolirati vatru, no koliko dugo će u tome biti uspješni ovisi o dosta čimbenika od kojih na neke ne mogu utjecati, a na neke samo ograničeno. Najjednostavniji izlaz i trenutne situacije je dokapitalizacija i nova uprava. Međutim, upitno je tko bi u ovakvoj situaciji dao i uložio značajnija sredstva u kompaniju i po kojoj cijeni?

    Iz spomenutih razloga bio bih oprezan oko vrednovanja ATPL i neupitne neograničenosti njezina poslovanja. Iako gledajuci revizorsko izvješće nije istaknuto takvo misljenje, no nisam posve siguran u knjigovodstvenu vrijednost njihove dugotrajne ilovine i da ona realno odrazava trzisnu vrijednost te imovine.

    Ne tvrdim da je ATPL u bajnoj financijskoj situaciji, samo hoću reći da je po meni ovakvo refinanciranje potpuno racionalno i razumljivo.

    Files

    Sample copy SHIPLEASE.pdf 283.71 kB – 12 Downloads
  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • December 19, 2020 at 2:05 PM
    Quote from godo

    Malo sam vježbao brojanje valova. Možda ovako nešto bude?

    Ja ti vidim ovako.

    3. val je bio izduženi, što znači da bi 5. val trebao biti jednako dugačak kao i 1. val (u smislu cjenovne razlike). Po tom kriteriju se ovo dno u listopadu dosta dobro uklapa.

    Ovo sve ima smisla i kada se gleda zajedno sa mojim prethodnim grafom i onom teorijom o double bottomu.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • December 19, 2020 at 1:30 PM
    Quote from alias
    Quote from mitkko

    Kolega @alias , ja to malo drugačije gledam. Puno je tu naravno nepoznanica jer su im obavijesti vrlo šture, ali ajde, držat ću se neke osnovne logike.

    Dakle, troškovi financiranja brodova, kako si i sam rekao, su im jako visoki - krediti koje su uzimali ranijih godina im guše poslovanje. Ovim Sell&Lease back modelom su te brodove refinancirali. Objavili su da je refinanciranje napravljeno po bitno povoljnijim uvjetima, što je razumljivo jer je danas novac nikada jeftiniji. Istovremeno su time oslobodili novac, tako da im je sada keš pozicija sigurno bitno bolja. Meni se čini da je to dobro za poslovanje firme. Imaš keš u blagajni, osigurao si poslovanje za neki budući period što je važno u ovim nestabilnim vremenima, a istovremeno si smanjio trošak financiranja.

    Druga stvar, pretpostavljam da su uzeli financijski leasing (ne operativni), jer mi opet to logika nalaže - brodovi su danas dosta jeftini pa bi bila šteta da ih po isteku lesainga ne vrate u svoje vlasništvo. U tom kontekstu je naravno bitan ovaj članak koji je jasko stavio o porastu vrijednosti rabljenih brodova, jer time imovini koju ATPL ima u leasingu raste vrijednost. Zamisli da si kupio auto na leasing, i da vremenom umjesto da mu vrijednost pada, ona raste, i po isteku lesainga vrijedi više nego što je vrijedio kada si ga kupio (karikiram, ali shvaćaš poantu). U ovakvim okolnostima kada je dry bulk na vrlo niskim granama, a očekuje se nekakav rast tržišta u budućnosti, logično je za očekivati da će i vrijednost brodova rasti. U tom kontekstu vjerujem da su uzeli financijski leasing i da je cilj po otplati leasinga vratiti te brodove u svoje vlasništvo. Ti brodovi se u slučaju financijskog leasinga i dalje vode u bilanci firme i amortiziraju se.

    I ne bih se složio sa konstatacijom da Sell&Lease back raste samo firme koje su u financijskim problemima. To je relativna novina na tom tržištu, svi brodari to rade, jednostavnije je i jeftinije nego tražiti klasični kredit u banci. Evo ti moj primjer - firma mi dosta dobro posluje, a kupio sam auto na leasing, iako sam bez problema mogao i kešom. Kamate su niske i draže mi je keš držati u blagajni i pecati neke investicije, nego ga držati zarobljenog u autu. Imao sam opciju i Sell&Lease back financiranja - dogovorio sam sa bankom da odem u Njemačku kupiti auto za keš, uvesti ga u HR i dati banci u Sell&Lease back.

    Ima tu dosta toga tocnoga. Ali, kao sto si i rekao, dosta je nepoznanica. Za vrijednost brodova se salim, ali to je i onako toliko variabilna nepoznanica, da je nit ne treba uzimati u obzir. Jedan dan je rast, drugi pad. Nema smisla time razbijati glavu. Ono o čemu ja govorim, je da nitko ne prodaje imovinu u najgorem periodu (kao što je to sad) da to nije totalna nužda. Dakle, voda je dosla do grla. Kad napises u oglasnik PRODAJEM HITNO, znas da ti cijena ide dole bar jos za 20%. Ono sto ja vama nikako ne mogu objasniti je da je sadasnja vrijednost firme kao da plovi u najboljim uvjetima, a ne u najgorim. Dakle, ja bi sadasnju cijenu dao ATPL-u da je BDI bar duplo. Mislim, ovdje nitko ne iznosi brojke koliko bi ovo trebalo vrijediti? Vi samo mislite da vrijedi više. Zasto? Opet mi nitko ne zna odgovoriti. Samo se napiše da vrijedi više jer će sljedeće godine nestati pandemija, i to ce pogurati sektor i promet. Ajde OK. Nadam se da bude. Ja sam rekao da sam u GOGL-u i NMM-u. Tj. GOGL sam nedavno i prodao. I meni bi odgovarao rast BDI-a, ali ga ne vidim. Svakim danom izlaze sve gore i gore vijesti iz ove kompanije, a vi u svakoj toj vijesti vidite i trazite samo pozitivno. Po meni nikako pametno.

    Ne možeš to gledati kao prodaju, to nije prodaja, to je čisto refinanciranje. Naravno da bi najgluplja stvar sada bila da prodaju brodove kako bi pokrpali neke stare rupe. Brodovi su im praktično jedina prihodovna imovina, pa ako to krenu u ovakvim okolnostima prodavati, to bi značilo kraj, i onda možemo slobodno ugasiti ovu temu na forumu.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™