Nasdaq, ovo drzim na oku... trenutno se formira to potencijalno desno rame.
Posts by mitkko
-
-
Idemo dalje...🐰
Poten clean tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) update for Mon 4/10, MRs continue their hot streak:
- LR1: 10,700 (-2400)
- LR2: 11,700 (+300)
- MR 37: 9,700 (+1500)
- MR 38: 62,900 (+900)Poten dirty tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) update for Mon 4/710, continues rate strength:
- VLCC: 11,000(+3500)
- Suezmax: 54,200 (+3000)
- Aframax: 53,100 (+1000)
- Panamax: 36,600 (+4200)Dobro je, sada ipak pratimo MR 37 i MR 38 vozarine? Kada su one negativne i nikakve onda nisu bitne i prozove ih se obmanom i deluzijom, a sada su odjednom ipak dobre. Sta je sa BCTI?
Idemo dalje
Pitanje za Admin. Blokirao sam postove od par kolega, sve prema vasim naputcima, ali izgleda da se ne mogu blokirati postovi korisnika na temi koju je taj korisnik otvorio. Jel ima tu pomoci ili trebam prestati i temu pratiti?
-
Kako stoje vikinzi? Jel se zna sta?
mislim da su izgorili od čekanja da Braemar okrene.........jel več je bilo nekih najava prošli i pretprošli tjedan da bi moglo doči do preokreta.........ali izgleda da su najave došle iz nepouzdanih izvora.......
Toliko puta su se vec preokrenuli da su se, kako bi braca srbi rekli, malo prekombinovali. Izgleda da su nekako uspjeli preokrenuti preokret.
Vani brodari padaju zbog straha od inflacije. Cijela burza u minusu. Ne samo brodari.
Cudilo me da je ZSE danas bila zelena na visokom prometu.
P S. Imam Atpl. Ne prodajem za sada.
Opet fight ovdje
Nije ovo fight... to ti je kao ono kada uzmes samo pola Viagre... onda "podhebavas"
-
Mitkko
Stoje odlicno, prosla godina odlicna, ova krenula jos jace, dividenda iz snova...
Ili ti mislis na nesto drugo??
Ma ajde, smijemo se valjda malo saliti. Malo samo provociram kolegu tin... upali svaki put Eno ga, odmah mi spominje JDPL i TPNG... njegov tata je jaci od mog tate
-
Kako stoje vikinzi? Jel se zna sta?
-
ima li tko pretplatu na cijeli članak?....
Evo cijeli clanak:
-
Trebao bi ga moci vidjeti cijelog i bez pretplate.
-
Naisao sam na jedan zanimljv graf... S&P je uobicajeno rastao do cca 6 mjeseci prije pocetka recesije.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. zanimljiva info......još samo da je znati imamo li do recesije 6,12 ili 18 mjeseci?......jućer sam gledao nekog tipa koji je kratko pokazao "scary" podudaranje grafa Nadaq do 2007 g. sa ovim do sada........smatra da je ovaj zadnji reli bio "fake".........
Pitanje od milijun dolara.
-
Naisao sam na jedan zanimljv graf... S&P je uobicajeno rastao do cca 6 mjeseci prije pocetka recesije.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Kako ne shvacas da je OPEC namjerno sporije dizao proizvodnju da bi utjecao na cijenu nafte te da to nema veze sa stvarnim demandom, pa sa manjim supply dize cijenu zbog toga i otpustanje rezervi da bi se utjecalo na supply koji je uvijek bio umjetan jer ovisi o dogovoru ne o stvarnim mogucnostima proizvodnje, na taj nacin se OPEC stiti jer smanjenu zaradu od smanjenog demanda kompenzira s vecom cijenom nafte na koji sami dogovorno utjecu, ovo sad oko geopolitike je vec stvar koji ne ovisi o dogovoru i bitno utjece na outlook jer nije stvar nad kojom se ima kontrola, jer tankeri imaju ipak ogranicenje za razliku od output-a proizvodnje.
Iz cega ste zakljucili da ja ne razumijem igru opec+?
Napisala sam da nam je cijena nafte manje interesanta od drugih stvari kao sto su demand, supply, scrap, EEXI,CII, JCOP.
vise puta sam svoje ponovila a sada ste i vi na redu da napisete svoje.
Koliko je bio demand?
Koliko je sada? koliko ce po vama biti za 3-6 ili 12mjeseci
Prestanimo se igrati skrivaca i nadmudrivanja u kojem neki ne iznose apsolutno nikakva ocekivanja i nikakve prognoze.
Kakva je korist od takvih "strucnjaka", koji ce retroaktivno izvoditi zakljucke?
Ili cekati u zasjedi mjesecima da netko stavi zarez gdje je trebala doci tocka?
Tko zna i zeli da ga se respektira kao onog tko zna treba se izjasniti po kljucnim pitanjima za tankerase/produktase.
Taman kada sam pomislio da smo razjasnili nejasnoće i da će daljnja rasprava biti konstruktivna, ti nastaviš udarati po starom.
Po tvom shvaćanju su to samo "točke i zarezi", dok svakome tko imalo razumije uzročno-posljedične veze su to ključni momenti koji pričaju potpuno drugačiju priču... malo demand raste pa onda ipak nije rastao, odnosno je ali nije toliko, ali on nije ni bitan... onda je najbitnija cijena nafte koja obara rekorde, a onda u drugom postu ipak nije, već demand... onda supply malo je bitan, odnosno nije bitan, on je visok, odnosno nije toliko, već je zapravo nizak... onda OPEC snažno podiže proizvodnju, dok unatoč tome demand raste snažnije, ali onda ipak ne, tko je opće spominjao OPEC?... onda malo brkamo dirty i clean tankere i njihove vozarine... onda situacija u Ukrajini nije uopće bitna, odnosno je, ali ne toliko jer bi i bez tih geopolitičnih tektonskih poremećaja i dalje sve bilo isto... prenosiš vijesti koje god tog dana imaju bullish prizvuk, bile one primjenjive ili ne... onda kada te se upozori na očigledne misaone/logičke pogreške sebe prozoveš stručnjakom, a druge pokušaš diskreditirati inputirajući im svoje razne kontrukcije... a stalno nagovaranje ljudi na kupnju i nuđenje glave na pladnju neću više ni spominjati...
Teško se s takvima može išta suvislo komentirati i/ili konstruktivno diskutirati. Ne znam kako drugi, ali ja osobno tako brzo izgubim volju za komentiranjem bilo čega s tobom, a još manje priželjkujem tvoj respekt.
-
Za ovo trenutno stanje je zasluzan iskljucivo rat. Pa jel ti nije cudno da je cijena goriva na ATH, a demand jos uvijek nije dosao ni na predkorona razine?
I druga stvar... kad sam ja to rekao da demand nece porasti? Pa zdravorazumski je ocekivati da ce porasti nakon onog ogromnog pada koji smo vidjeli zbog korone. Naravno da ce se avionski prijevoz oporaviti, nece se ljudi prestati voziti avionom. Sve je samo pitanje vremena i kako ce supply popratiti taj porast demanda.
Evo i jedna pozitivna vijest po pitanju avioprijevoza. Kako je zatvoren ruski zracni prostor za strane aviokompanije, i obrnuto, sada avio rute istok-zapad, umjesto najkracim, voze zaobilaznim putevima, sto za isti broj putnika bitno povecava milje, pa onda i potrosnju goriva. Drugi par opanaka je pitanje u kolikoj mjeri ce avio kompanije uspjeti prebaciti velike dodatne troskove goriva na putnike i kako ce to utjecati na avio promet.
Nije "iskljucivo" rat.
Mjesecima prije rata opec+ je dizao proizvodnju, nedovoljno da bi zaustavio rast cijena.
Ako to nije bio jaki rast demanda sto je bilo uzrok?
ATH demanda ce po meni dogoditi, a po vama?
Cijena goriva je ATH ali nije cijena nafte.
Ta cijena nafte je jos niza kada se usporedi sa proslim vrhovima cijene i obracuna inflacija.
Trebala bi rasti >200$ za novi vrh.
Rat je ubrzao rast cijene nafte ali bi se dogodio i bez rata.
Rat ce stati pa cemo vidjeti sto ce biti sa cijenom nafte pri rastu demanda.
SPR ce stopati cijenu a kada ga vise nece biti?
Tankerasi su nama puno interesantniji od nafte, sto tu predvidate?
Na temelju OB,starosti flote, EEXI i svega ostalog?
Up, down, neutral?
CEOvi su bulish.
Tako je, OPEC je kontinuirano povecavao proizvodnju, ali nakon velikog pada uslijed korone, a sa tendencijom vracanja na razine od prije korone. Sve, naravno, ocekivano. Ne vjerujem da je itko mislio da ce svijet zauvijek ostati u lockdownu.
Sto se tice cijene nafte... povecanje cijene ne znaci automatski povecani demand za tankerima, a to je ono sto je bitno nama koji pratimo i ulazemo u brodare. Dapace, previsoka cijena nafte je cak i kontraproduktivna za demand.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Ovo je dosta zanimljivo.
China’s Home Sales Plunge 47% Despite Government Support - Caixin Global
-
Ne mislis da ova zivost na dionici ima neke veze sa cinjenicom da su se vozarine zadnjih dana doslovno gotovo udeseterostrucile? Ne mislis da je to ipak pozitivna okolnost i da je zasluzilo da se o tome pozitivno pise?
Ekipa moja draga, stvarno ste nevjerojatni.
Rat ima pozitivan utjecaj ali puno vaznije su one druge stvari koje mjesecima idu na bolje.
Imam strane tankerase,rast veci ili manji tpng nije mjerilo stanja na tankerasima/produktasima.
Zse je mala bara puna krokodila i mogu se bacati uroci i black magic dok ide.
Ocekivano dosao je dan da vise ne ide.
Stranci +40% u 2022.
Oil Demand nije jos ATH ali ce biti, po vama nece, promatrajmo.
mjesecima ponavljam ovdje:
Demand od prije kovida na svim robama je sada jaci, nafta nece biti izuzetak. Avio promet ce se oporaviti(2mb),orderbook je jako nisko,slotovi popunjeni sa lng i kontejnerima tankeri ce usporiti(EEXI,CII)
cijena scrapa visoka,
Novi nukler sporatum sa iranom pred potpisivanjem, i sa venezuelom se dogovara.
To ce stare tankere gurnuti u rezalista.
Dajte vi svoje analize i prognoze.
Za ovo trenutno stanje je zasluzan iskljucivo rat. Pa jel ti nije cudno da je cijena goriva na ATH, a demand jos uvijek nije dosao ni na predkorona razine?
I druga stvar... kad sam ja to rekao da demand nece porasti? Pa zdravorazumski je ocekivati da ce porasti nakon onog ogromnog pada koji smo vidjeli zbog korone. Naravno da ce se avionski prijevoz oporaviti, nece se ljudi prestati voziti avionom. Sve je samo pitanje vremena i kako ce supply popratiti taj porast demanda.
Evo i jedna pozitivna vijest po pitanju avioprijevoza. Kako je zatvoren ruski zracni prostor za strane aviokompanije, i obrnuto, sada avio rute istok-zapad, umjesto najkracim, voze zaobilaznim putevima, sto za isti broj putnika bitno povecava milje, pa onda i potrosnju goriva. Drugi par opanaka je pitanje u kolikoj mjeri ce avio kompanije uspjeti prebaciti velike dodatne troskove goriva na putnike i kako ce to utjecati na avio promet.
-
Zarez ili tocka who cares?
Netko od nas je tocno prognozirao a netko netocno prognozorao tocka.
Kakva je buducnost tankerasa danas po vama?
Crna kao prije?
Razmisljate o kupnji?
Mislim da nije neprostojno pitati onog tko se sam javno hvalio da prodaje tpng oponirajuci nama koji smo kupovali?
Nakon svih vasih promasaja i nasih pogodaka Vas je izbor patronariziranje drugih koji su se zadnjih mjeseci potvrdili kao znalci da suprotno vasim prognozama daju ispravne prognoze za tankerase?
I to opsirnim pojasnjavanjem ispisanim na 30 strana?
Sve je ovdje dokumentirano
Promatrajmo dalje
Nakon gotovo mjesec dana pisanja stručnih analiza, i uloženih sati i sati truda u tipkanje zašto dionica ne valja i podcjenjivanja vas kolegice, netko kupi 5-10k dionica TPNG u dva dana (moja osobna procjena). hmmmm Što kazati, kakvu poruku poslati????
Nekako mi se pari da će sada biti mjesec dana pozitivnih analiza, dok cijena ne dogura do 55kn, te onda iskrcavanje i eto cijene opet na 45kn ili manje.
Isprika moderatoru na off-u.
Ne mislis da ova zivost na dionici ima neke veze sa cinjenicom da su se vozarine zadnjih dana doslovno gotovo udeseterostrucile? Ne mislis da je to ipak pozitivna okolnost i da je zasluzilo da se o tome pozitivno pise?
Ekipa moja draga, stvarno ste nevjerojatni.
-
Haha... "Zarez ili tocka who cares?"... pa to je cijela poanta. Masis takav jedan "zarez" i masila si cijelu poantu! ako
Nisam "masila" u studenom u 2022.
"Nafta i tankerasi su odlican izbor u 2022."
U 3 mj 2022 nafta +85%
Tankerasi+50%
Vi ste mojoj prognozi zactankerase cvrsto oponirali i
Pridruzite nam se u davanju prognoze.
Potvrdite svoju staru preporuku za prodaju ili iznesite novu.
Kolika je cijena TPNG danas u odnosu na taj listopad 2021. kada si otvorila ovu temu i pocela preporucivati kupnju? Ustvari, preporucivati kupnju si pocela i prije nego sto si otvorila ovu temu. Pomoci cu ti, na istoj je razini kao i danas, a u medjuvremenu je bila i 15% niza. Rekao sam ti da ce vrijeme TPNG doci, ne da TPNG ne valja, samo da si malo uranila. Nemoj mi se sada opet pozivati na "tocku i zarez". Sve je to zapisano na ovoj temi. Analiticari su predvidjali oporavak tankera u H2 ove godine, ali je eto Ukrajina to sada malo ubrzala. Nista ja nikome ne preporucam, a jos manje da bih preporucio kupnju ili prodaju.
Sretno.
-
Zarez ili tocka who cares?
Netko od nas je veliko pogodio a netko veliko promasio tocka.
Kakva je buducnost tankerasa danas po vama?
Crna kao prije?
Razmisljate o kupnji?
Mislim da nije neprostojno pitati onog tko se sam javno hvalio da prodaje tpng?
Nakon svih vasih promasaja i nasih pogodaka Vas je izbor patronariziranje drugih koji su se zadnjih mjeseci potvrdili kao znalci da suprotno vasim prognozama daju ispravne prognoze za tankerase?
I to opsirnim pojasnjavanjem ispisanim na 30 strana.?
Sve je ovdje dokumentirano
Promatrajmo dalje
Haha... "Zarez ili tocka who cares?"... pa to je cijela poanta! Masis takav jedan "zarez" i masila si cijelu poantu! Takvi baksuzi se jednom znalcu ne bi smjeli dogadjati. I onda jos nadjes shodnim sprdati se sa mojim postom u kojem te upozoravam na tu gresku. Ispricavam se sto ti moje upozoravanje na tvoje grube greske izgleda kao patroniziranje.
A sto se tice tih tvojih pogodaka... ima ona jedna izreka: I pokvareni sat dvaput dnevno pokazuje tocno vrijeme.
-
Nije demand jak (jos manje da je na ATH) nego je supply tanak, zato je cijena goriva na rekordnoj razini. Demand dakako raste, ali je i dalje nizi od razine iz 2019.
Ne pricamo istim jezikom pa nije cudo da se ne razumijemo?
Pa da pojasnim moj "ATH"
se odnosi na u citiranom textu od mene podvuceno crtom
"By far, a record high."
Za mene je ako mozda vama i dalje nije demand jak.
Ali vi ste se javno na ovom forumi hvalili prodajom tpng dok sam se ja u isto vrijeme hvalila da kupujem(mozda i bas od vas) pa je normalno da vidimo iste stvari razlicito.
O stanju demanda i njegovoj prognozi sam napisala puno komentara na ovom threadu, do sada se je velika vecina potvrdila.
promatrajmo dalje
Ti ne razumijes citat koji si sama postala i podcrtala. ATH je cijena goriva, ne demand (citaj: potrosnja goriva). Lijepo ti pise, 320 $ per barrel... cijena je na ATH.
Ima jedno pravilo: Korelacija ne znaci kauzaciju.
To sto je cijena visoka ne podrazumijeva automatski visok demand. Nesto se pita i supply. U ovom slucaju manjak isporuka derivata iz Rusije i posljedicni disbalansi su digli cijenu gorivu, a sve to uz i dalje manji demand u odnosu na predkorona vrijeme. Jel ti pratis sta se dogadja u svijetu zadnjih mjesec i pol dana? Pa i ti sama svako malo postas grafove kako se demand jos uvijek nije oporavio. Pogledaj zadnji svoj primjer samo jednu stranicu prije.
Evo pomoci cu ti... ovo je tvoj post sa prethodne stranice:
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Nevjerojatno mi je da mi kontriras oko ovako ociglednih i nedvosmislenih stvari samo radi osobnih animoziteta.
EDIT: Jako bih volio cuti i mudar komentar na ovo od kolege Marin83 koji se, kako vidim, sa ovim mojim tvrdnjama ne slaze.
-
Bullish za produktase
Demand je jak, ATH.
In thephysical market, New York harbor jet fuel jumps to, well, a very, very, very crazy price of >$7.5 per gallon (that's ~$320 a barrel). By far, a record high. The world is short of middle distillates, particularly of diesel, and now that's spilling over into jet fuel
Nije demand jak (jos manje da je na ATH) nego je supply tanak, zato je cijena goriva na rekordnoj razini. Demand dakako raste, ali je i dalje nizi od razine iz 2019.
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Vozarine na američkim rutama ovaj tjedan naglo skočile na višegodišnje maksimume.
The US Gulf MR market has been the headline this week with both indices reaching new historic highs from cargo exports flooding the market with tonnage requirements. The result, TC14 38k US Gulf / UK-Continent spiked to WS436.43 (+206.79) a round-trip TCE of $53,107 /day. TC18 the MR US Gulf / Brazil trip also took a massive jump to WS497.86 (+220) a round-trip TCE of $63,328 /day.
Ovaj rast je jako znacajan jer su to dominantne trgovinske rute za MR tankere, na tim rutama se odvija najveci dio prometa. Pisao sam o tome detaljnije na temi Tankerasi...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Mitkko, tpng, podr?
TPNG
45,50 će vjerojatno biti neka zona otpora gdje očekujem nekakav zastoj. Ukoliko se tu formira "build up" - cijena se konsolidira malo ispod te razine, ako ne bude "rejection" svijeća sa velikom gornjom sjenom (na grafu se može vidjeti niz takvi primjera u prošlosti) - velike su šanse da će se rast nastaviti, cijena će napokon izaći iz ovog downtrend kanala u kojem se zadržala više od godinu dana. U tom slučaju je target na oko 54 kn.
Tehničke razine otpora sam ucrtao na grafu.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.