1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 11:15 PM
    Quote from Flight
    Quote from hugh

    uglavnom raspravljamo o priči gdje je velika večina, od tog vjerovatno relativno malog broja dioničara, ušla sa par tisuća kuna do eventualno 10-20 tisuća koja eventualno može biti zanimljiva i pokazati se perspektivnom nakon q2 ili kroz neko vrijeme i to je zanimljivo ali o tom, po tom.....to je više za rekreaciju i zabavu.....

    vidim da se nakon koji tjedan okupila stara ekipa pa mene zanima mišljenje o trgovanju brodarima vani......naime, vozarine su jako lijepo narasle zadnjih cca 3 tjedna, ali nekako mi se čini da brodari vani pa tako i atpl ( čak mi izgleda da u tom odnosu prema onima vani u to vrijeme atpl bolje i stoji al to čemo pripisati našem tržištu) ne dijeli taj entuzijazam porastom cijene dionice?.......mišljenja o tome?........uz to glavni su indexi vani bili stabilni i rasli pa mi je to nekako još čudnije......

    Pa ništa ne raste kontinuirano ni vječno. Bude po putu i dosta sidewaysa, pa i korekcija. Al to sto nešto nije nastavilo dalje intenzitetom od ranije ne znaci da je rast gotov. Dugoročni uptrend je netaknut na većini bulk brodara i dok se to ne promijeni sve sto se zbiva je u granicama očekivanog.

    Upravo tako. Bulkeri su volatilan sektor i zato uvijek treba gledati siri trend koji je trenutno izuzetno pozitivan. Svakodnevne promjene vozarina su samo buka na koje ne treba trositi paznju.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 10:26 PM
    Quote from maratonac

    Opet mantra da će JDPL rasti 1000%, a u isto vrijeme ATPL valjda 10%.

    Ovdje SF postova koliko voliš...

    Ne radi se o tome - ove brojke 100-200% i 20-30% sam ponovio jer si ti sam to rekao. I nije sada bitno jesu li to JDPL i ATPL, sada pricam o disperziji rizika te o visoko i nisko rizicnim ulaganjima i ocekivanjima od istih. Ali ajde, pogledaj koliko je JDPL rastao od dna (6,5 puta) pa usporedi sa ATPL (3,4 puta). I onda jos uz to pogledaj NAV za JDPL i uporedi sa ATPL pa ocijeni koliko jos koja ima prostora za rast. Uzmi u obzir i diskont obzirom na rizicnost dionice. Osobno imam obje dionice, zato mi nemojte opet pisati da nesto drukam i bilo koga na ista nagovaram. Meni je svejedno sta ce tko sa svojim novcima, samo mi je bezveze kada se pise jednostrano pa se redovno upecam i uvucem u raspravu.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 10:15 PM
    Quote from maratonac
    Quote from looserst

    Danas je u jdpl uslo 300k kn pa kako je nemoguca misija 100k?? Opalis ko gospodin po asku, dignes 10% i eto te unutra

    Ok. Možeš ući uz značajno povećanje cijene. Al kako nakon toga van uz očekivanu dobit.

    To je opet sve relativno. Naravno, u JDPL ces uci sa manjim iznosom nego u ATPL zbog likvidnosti i rizicnosti dionice, ali ces kako si rekao na ATPL i slicnima ocekivati mozda 20-30%, a od JDPL i slicnih ces ocekivati 100-200%. I onda nije problem ako prilikom ulaska/izlaska u takvu slabo likvidnu dionicu utjeces na cijenu 10%. Kuzis, sve je relativno. Jedno ne iskljucuje drugo. Ne moras birati, mozes uvijek uloziti u obje. To su dvije razlicite kategorije ulaganja, i osobno sam stava da u portfelju mora biti prostora za takve obje vrste dionica. Nekada ces na takvim manjim ulaganjima u rizicnije dionice zaraditi vise nego sa vecim ulogom u manje rizicnim dionicama, nekada ce biti i obrnuto, a nekada ce te mozda i nulovati :) Sve je stvar pravilnog balansiranja portfelja i rizika.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 9:08 PM
    Quote from Marielena

    Pa JDPL je napravio puno veci rast od 50%. Sa 13 na 37 kuna, ako ja to dobro pratim.

    Ali na nikakvom prometu.

    Interes širih masa pa onda i veći prometi uvijek dođu u kasnijoj fazi, to je uvijek bilo pravilo. Prvo nitko niti ne zna za tu dionicu a ona poraste 100%, pa ju se onda gleda sa podsmijehom a ona još +100%, pa onda ju svi nešto gledaju i bi ne bi jer je već puno rasla a ona ode još +100%, onda svi počnu gledati da nije loše možda barem malo kupiti jer možda ode još 100% i eto ona ode +100%... i onda se počne nekritički kupovati, volumeni odu u nebo, i onda je kraj.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Ja bih rekao da je JDPL trenutno negdje na početku ove "awareness" faze, ovih dana gledamo "take off". Tu je, vidljiva je, ali svi je još uvijek podcjenjuju. A zanimljivo je da je od dna u 03/2020 do danas cijena porasla 6,3 puta (sa 7,10 na 44,80 kn) :). Tadašnji promet je bio jedva 1000 kn dnevno, a evo danas je 280.000 kn, a još uvijek nismo u redovnom režimu trgovanja.

    Svjestan sam da pišemo o JDPL na krivoj temi pa molim Admina da ovo ne briše već da prebaci na temu JDPL.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 8:30 PM
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Da, primjena je od 2023. To ne znači da će prosječno brodovi smanjiti brzinu za 1,5 čvora, ovaj primjer na grafu je samo generički primjer izračuna prilagodbe motora EEXI standardu.

    Ono što je zanimljivo je da će stvarni utjecaj na smanjenje brzine flote zapravo biti relativno mali, skoro beznačajan. Naime, većina brodova danas voze na 38-50% maksimalne instalirane snage motora (već rade "slow steaming"), što znači da ograničenje snage koje nameće EEXI (na 75% odnosno 83%) neće uzrokovati dodatno smanjenje brzine. Naravno, nisu svi brodovi jednaki pa EEXI neće na sve utjecati jednako, ali kažu da će u pravilu imati mali utjecaj na smanjenje brzine.

    O tome u ovom članku što si spomenula nisu još pisali, ali valjda će u nastavku koji su najavili. To je suprotno od onoga što se piše ovdje na forumu da će EEXI uzrokovati veliko dodatno smanjenje brzine brodova, a što će onda efektivno smanjiti flotu i uzrokovati veliki rast vozarina.

    Zasto bi se donosio eexi ako nebi nista utjecao?istina je cesto na pola puta. Govori se retrofitu starijih brodova. Dio ce zavrsiti u rezalistima?koji dio brodova po tvojoj procjeni treba retrofit radi eexi? 3/4,Pola,manje?

    Ali upravo je tako kako sam napisao, citirao sam ti tekst iz jednog stručnog članka na tu temu, nisam to ja izmislio, a imaš o tome citat čak i u ovom tekstu koji si sama objavila. Balašević bi rekao - "I ako su lagali mene i ja lažem vas" :)

    Vidi, citat iz tog tvog članka:

    Quote

    There are some who have observed that even at a 26.5% power reduction, operational speeds are barely affected. In some cases this is true, but on the other hand we also need to take into account power margins for weather and fouling. A case in point is the current situation with container shipping – the significant delays being incurred means ships being stationary for longer periods, increasing hull fouling. And there are also ship types and sizes (mainly the smaller and shortsea segments, which involves significant numbers of ships) that operate closer to design speed for which this has a significant impact.

    Stvar je u tome da je EEXI "design index, not an operational index". CII je sa druge strane "operational index". EEXI opisuje energetsku učinkovitost broda pri standardiziranom načinu rada.

    Ista stvar vam je sa energetskim certifikatom kuće/stana, zato to stalno spominjem - tema je bliža svakodnevici pa je možda lakše razumljiva - stan vam može imati A energetski razred, ali za standardizirani način rada - vi ako pržite radijatore na veću temperaturu od propisane, ili provjetravate stan više od predviđenoga... nećete imati očekivane male račune i čudit ćete se kako toliko trošite na režije a stan vam je A razred - ili obrnuto, možete imati kuću sa najlošijim energetskim razredom G, ali ako ju uopće ne koristite/grijete, ili grijete samo par sati dnevno jer ste veći dio dana recimo na poslu, imat ćete super male račune. Stvar je uvijek relativna, zato se prilikom evaluacije nečega takvoga koriste standardizirani uvjeti korištenja.

    Dakle, samo je stvar koliko se stvarni uvjeti korištenja u danom trenutku razlikuju u odnosu na taj standardizirani način rada. Zadnjih godina su brodari usporili brzinu flote jer su vozarine bile povijesno niske i gorivo rekordno skupo, to je taj popularno zvani "slow steaming". Sada su vozarine jako porasle, ali brodari nisu bitno ili uopće povećali svoju brzinu. I sada u takvim okolnostima kada EEXI nameće nekakve limite na snagu motora, to nema nikakav utjecaj (ili imali vrlo mali, kako na koji brod - eto u tom tvom članku kažu da će veći utjecaj na brzinu imati manji brodovi koji valjda imaju slabije motore koji su prirodno više opterećeni pa onda to limitiranje snage će imati veći utjecaj) na brzinu broda jer oni ionako već voze sa "pola gasa". To je kao da zakonodavac kaže da je od sutra najveća dopuštena brzina na autocesti 110 umjesto 130 km/h, a budući da veliki kamioni ionako ne smiju voziti/ne voze brže od 100 km/h, za njih se ništa neće promijeniti.

    Druga stvar je što si je IMO zadao godišnje ciljeve za smanjenje emisija CO2 koji se iz godine u godinu pooštravaju, što će vremenom uzrokovati sve veće zahtjeve/restrikcije prema brodarima. Za sada su smislili EEDI za nove brodove, EEXI za postojeće, pa CII, pa prije toga VLSFO gorivo/scrubbere - ovo su samo neke regulative unazad zadnjih par godina koje mi padaju napamet.

    Trenutno ovaj EEXI koji se počinje primjenjivati od 2023., barem kako kažu, neće uzrokovati bitno smanjenje brzine brodova, ali to ne znači da IMO neće za već koju godinu poslije smisliti neke dodatne restrikcije koje će uzrokovati veći potres na tržištu.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Tablica - ciljano smanjenje emisija CO2 po godinama

    Prilagodba broda za EEXI je navodno relativno jednostavna i jeftina, nije kao ugradnja scrubera. Ti limitatori snage su nekakvi uređaji koji to valjda softverski reguliraju.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 7:58 PM
    Quote from Marielena
    Quote from mitkko

    Cesto se pisu ovakvi argumenti na slabo likvidnim dionicama, ali mislim da to ne funkcionira bas tako. To sto bi sa relativno malo novaca pomeo ask i napucao cijenu ne znaci da bi se tako visoka cijena odrzala (isto vrijedi i obrnuto) - najcesce se odmah isti ili drugi dan cijena vrati na cijenu koju trziste u tom trenu smatra fer cijenom. Bilo je puno takvih primjera na drugim slabo likvidnim dionicama. Tu se moze kratkorocno manipulirati cijenom, ali dugorocno ne bih rekao. Iste zakonitosti vrijede i na drugim dionicama koje imaju supljikav bid/ask iako ne nuzno i malu likvidnost.

    Druga stvar je sto je danas promet za ovu dionicu relativno gledano stvarno impresivan. Izgleda da dionica polako postaje atraktivna investitorima sada kada je americki fond out.

    Jesam li nesto krivo shvatila? Danas je promet na Atpl bio 178000 kuna. To je za ovu dionicu sve samo ne impresivno.

    Pardon, raspisali smo se o JDPL na krivoj temi. Promet na JDPL je danas bio 282.000 kn.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 7:30 PM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Flight

    Pa jel imaš robu i ulagače za tu likvidnost kakvu ti očekuješ?

    Nemaš.

    Zašto bi netko peglao ATPL kad je cijena narasla do razine gdje se ne vidi značajan potencijal za zaradu u dugome roku. Ne kažem da se neće razviti, al trenutno nije toliko razvidan kako je to bio možda u posljednja tri-četiri mjeseca. Zato naprijemer raste JDPl.

    Tri puta manji prihodi, dva i pol puta manji dug i 10 puta niža cijena.

    Uvijek nešto raste. Pogotovo globalno. i naravno ne može sve čovjek nanjušiti u sekundi, al da je lako zaraditi pare i nakon zarade i sačuvati ih.... svi bi bili milijunaši.

    Ma JDPL raste zato sa ima kikiriki kolicina na kupnji/prodaji, da ja zelim nabzraka kupit ovoliko koliko sad imam pocistio bi sve sta se prodaje 😂, slicno i na ULPL... iako su svi brodari pali brutalno na razine koje nemaju opravdanja, ali tako je to

    Display More

    Cesto se pisu ovakvi argumenti na slabo likvidnim dionicama, ali mislim da to ne funkcionira bas tako. To sto bi sa relativno malo novaca pomeo ask i napucao cijenu ne znaci da bi se tako visoka cijena odrzala (isto vrijedi i obrnuto) - najcesce se odmah isti ili drugi dan cijena vrati na cijenu koju trziste u tom trenu smatra fer cijenom. Bilo je puno takvih primjera na drugim slabo likvidnim dionicama. Tu se moze kratkorocno manipulirati cijenom, ali dugorocno ne bih rekao. Iste zakonitosti vrijede i na drugim dionicama koje imaju supljikav bid/ask iako ne nuzno i malu likvidnost.

    Druga stvar je sto je danas promet za ovu dionicu relativno gledano stvarno impresivan. Izgleda da dionica polako postaje atraktivna investitorima sada kada je americki fond out.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 5:09 PM
    Quote from looserst
    Quote from mitkko

    Fino se popunio bid, dugo nije bio ovako jak.

    Da nije boban sa onoga svijeta? :P

    (sorry mitkko morao sam)

    E da nam je na ZSE vise takvih, pa taman i sa drugog svijeta :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 5:03 PM
    Quote from diokidina

    Navala na bidu.

    mitkko

    Mene je iznenadilo trgovanje, ovo sam ocekivao malo prije izvjesca.

    Ja stalno na bidu, nikako da pokupim nesto konkretnije (izgleda da mi se stalno Boban gura ispred :) ), ali na ovakve dane si zamjeram sto sam cicija pa ne udarim po asku.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 1, 2021 at 11:40 AM

    Fino se popunio bid, dugo nije bio ovako jak.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 10:59 PM

    Mene i dalje zanima kako su glasovali po pitanju povecanja temeljnog kapitala, tu je sustina problema, iako nije da imam iluziju da ce odluciti nesto drugacije od onoga sto su si zacrtali. Bas mi je zao sto nisam otisao na skupstinu, treba prisustvovati ovakvim dogadjanjima.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 10:17 PM
    Quote from mitkko
    • na grafu za CROBEX također vidimo bearish divergenciju, index je došao vrlo blizu zoni otpora i mislim da je zrel za korekciju,

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    CROBEX apdejt

    CROBEX je došao točno do te predviđene zone otpora (2004,95) i počeo se konsolidirati, target sam podcijenio za 1,5 poen (2003,27). Bearish divergencija se manifestira, danas smo vidjeli i MACD cross. Sada bi bilo lijepo da zadržimo ovaj trendlajn koji drži zadnjih 6 mjeseci. Trendlajn podrška je oko 1970 poena - ako index to probije, onda ćemo početi paničariti i gledati kako dalje :) - sljedeća razine otpora su onda 1927, odnosno 1890. Za sada se nadamo pozitivnoj reakciji na 1970.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 9:33 PM
    Quote from brajakica

    mitkko 👍💖🏆

    Znaci biti ce oko 1,5 cvor manje za brodove starije od 2014?

    Za 2 godine primjena?

    Da, primjena je od 2023. To ne znači da će prosječno brodovi smanjiti brzinu za 1,5 čvora, ovaj primjer na grafu je samo generički primjer izračuna prilagodbe motora EEXI standardu.

    Ono što je zanimljivo je da će stvarni utjecaj na smanjenje brzine flote zapravo biti relativno mali, skoro beznačajan. Naime, većina brodova danas voze na 38-50% maksimalne instalirane snage motora (već rade "slow steaming"), što znači da ograničenje snage koje nameće EEXI (na 75% odnosno 83%) neće uzrokovati dodatno smanjenje brzine. Naravno, nisu svi brodovi jednaki pa EEXI neće na sve utjecati jednako, ali kažu da će u pravilu imati mali utjecaj na smanjenje brzine.

    O tome u ovom članku što si spomenula nisu još pisali, ali valjda će u nastavku koji su najavili. To je suprotno od onoga što se piše ovdje na forumu da će EEXI uzrokovati veliko dodatno smanjenje brzine brodova, a što će onda efektivno smanjiti flotu i uzrokovati veliki rast vozarina.

    Quote

    "We find that the EEXI, as proposed, would make only a small contribution to IMO’s climate goals and would reduce CO2 from the 2030 fleet by 0.7% to 1.3% from a baseline without the EEXI. This is due to the continuing prevalence of slow steaming, whereby most ships are being operated at engine loads that would be unaffected by the technical efficiency standard the EEXI sets. On average, in 2019, containers, oil tankers, and bulk carriers were operated between 11 knots and 14 knots, or between 38% to 50% of their maximum continuous rating (MCR). This is well below the engine loads that would be allowable under the EEXI, which range from 65% to 77% MCR. If the EEXI does not limit engine power below what ships already use, it will not result in reductions in ship speed or CO2. We thus conclude that the main impact of the EEXI would be to codify current operational efficiency gains due to slow steaming."

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 3:59 PM

    Meni nije sporna konverzija 100:1, to vjerujem da ce proci, nema razloga zasto to ne napraviti, i to ne bi smjelo utjecati na cijenu dionice ili vrijednost firme. Ja se tu samo nadam da nece izglasati tu nakaradnu dokapitalizaciju, ili da ce barem ukinuti prag od 10M kn pa da svi imaju jednaku mogucnost sudjrlovati. Rekao bih cak da je dobro sto sve ovoliko traje, mozda je burna rasprava. A uz to, mislim da je dobro i sto danas imamo ova hapsenja po Zagrebu.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 3:49 PM
    Quote from mikromakrto

    "Netko od vjerovnika" je onaj tko i predlaže ovo pojednostavljeno smanjenje kapitala.

    Njemu je svejedno hoće li smanjenje biti 99% po ovom prijedlogu ili 100% kroz stečaj.

    Svima drugima nije

    Nikako mu ne moze biti svejedno. Taj vjerovnik ce za svojih 150M otkuplkenog duga dobiti 30% vlasnistva firme ako mu ovo prodje, a u slucaju stecaja ce dobiti sipak kao i svi ostali. Ne radi se tu o 99 ili 100% gubitka.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 3:42 PM
    Quote from mikromakrto

    Kakva god odluka bila, jedino gdje cijena sigurno može, je dolje.

    Ako se odluka izglasa, sve je jasno, provodi se 1:100, odnosno sve ide na 10 lipa.

    Ako se ne izglasa, sutra se može potegnut zahtjev za stečaj, s obzirom da se obveze iz PSN ne poštuju, a zakon je vrlo jasan što se radi u takvom slučaju.

    Ako se izglasa 1:10, što neki ovdje spominju, onda je ova cijena plafon.

    Za stecaj bi netko od vjerovnika morao potegnuti prisilnu naplatu. Kako ova ekipa tvrdi da je dug veci od kapitala, u slucaju stecaja ce popusiti svi vjerovnici jer se nece imati iz cega naplatiti. Zato mislim da nitko nece potezati to pitanje vec ce pustiti firmu da posluje, nadati da ce profunkcionirati i nastaviti placati dugove iz buduce dobiti.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 3:34 PM
    Quote from mikromakrto

    Kakva god odluka bila, jedino gdje cijena sigurno može, je dolje.

    Ako se odluka izglasa, sve je jasno, provodi se 1:100, odnosno sve ide na 10 lipa.

    Ako se ne izglasa, sutra se može potegnut zahtjev za stečaj, s obzirom da se obveze iz PSN ne poštuju, a zakon je vrlo jasan što se radi u takvom slučaju.

    Ako se izglasa 1:10, što neki ovdje spominju, onda je ova cijena plafon.

    Bit ce ili 1:100 ili nista, sve drugo nema smisla. Taj omjer 1:100 nije nastao bezveze, do njega su dosli prebijanjem akumuliranog gubitka i kapitala i onda svodjenjem ostatka kapitala na minimalni zakonski iznos od 10 kn.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 3:23 PM

    Nekako sam se nadao da ce netko od forumasa biti na skupstini pa cemo imati live feed :( Ja sam planirao ici, ali nesto mi se isprijecilo.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • June 30, 2021 at 12:56 AM
    Quote from brajakica

    https://splash247.com/an-alternative-view-of-eexi/

    Tko mi ovo pojasni dobiti ce od mene 5* <3 +5*🏆

    Što je uopće EEXI (energy efficiency existing ship index)??

    • Regulacija kojoj je cilj svesti energetsku učinkovitost postojećih brodova (starijih od 2014.) na onu koju imaju novi brodovi (mlađima od 2014.) - energetsku učinkovitost novih brodova regulira EEDI.
    • EEXI je indeks koji opisuje kolika je CO2 emisija broda po jedini nosivosti i puta (nautičkih milja) -> EEXI = [gCO2/t*nm]
    • EEXI indeks za sve brodove će morati biti niži od najvećeg dopuštenog indeksa.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Graf 1 - EEXI indeks


    Kako se planira poboljšati energetska učinkovitost starih brodova?

    • Svi brodovi čiji EEXI indeks bude veći od dopuštenog će morati poduzeti mjere za poboljšanje energetske učinkovitosti, i to prvenstveno u smjeru:
      • ugradnje limitatora snage motora (ShaPoLi ili EPL), što će za posljedicu imati smanjenje brzine broda,
      • koristiti gorivo sa nižom razinom ugljika,
      • instalacija drugih uređaja koji će povećati opću energetsku učinkovitost broda (ESD uređaji - energy saving devices).

    Problematika koja se spominje u članku se odnosi na određivanje referentne brzine broda (vref), a u odnosu na maksimalnu instaliranu snagu motora (MCR) i reduciranu snagu motora (PME), svega onoga što je potrebno za izračun EEXI indeksa. EEXI se računa za brzinu za reduciranu snagu motora na 75% instalirane snage, ili 83% limitirane instalirane snage (ako motor već ima ugrađen limitator) - u ovom navedenom članku krivo piše za oba postotka MCRlim. Treba napomenuti da je EEXI indeks koji opisuje dizajn broda, dakle, učinkovitost pri nekakvom standardiziranom načinu korištenja/upotrebe, a ne prema stvarnim uvjetima korištenja (slična stvar vam je sa energetskim certifikatom kuće/stana - kuća može biti ne znam koliko izolirana/učinkovita, ali ćeš svejedno imati visoke račune ako cijelu zimu držiš otvorene prozore).

    Problem je u tome što za stare brodove ne postoje tablice omjera snage motora i referentne brzine jer se prilikom dizajna tih starijih brodova taj omjer nije testirao (za razliku od novih brodova koji se rade prema EEDI standardu gdje te tablice postoje). Za postojeće brodove je preskupo/neracionalno raditi ta ispitivanja pa se onda dopušta korištenje nekakvih statističkih modela koje je komisija propisala, a koji uzimaju u obzir dizajn broda, opremu broda, snagu motora, gorivo i još koješta drugo. Problem je što se pokazalo da tako dobivena procjena brzine broda podcjenjuje stvarnu brzinu, a uz to su još radi nepreciznosti metode propisali i penale od 5% ili 1 čvor (što je već manje) ukoliko se koristi ta statistička metoda (što dodatno reducira brzinu).

    Zaključak je da će ovakvi paušalni/neprecizni izračuni EEXI indeksa unijeti nered na tržište jer je malo vremena do implementacije tog novog standarda, puno je još uvijek nepoznanica, a 30.000 brodova se mora tome prilagoditi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Tablica 1 - Primjer poboljšanja EEXI indeksa ugradnjom limitatora snage motora te posljedično smanjenje referentne brzine broda (u ovom primjeru za 1,5 čvor)


    U članku se govori o još jednom najavljenom standardu/indeksu koji će brodovi morati zadovoljiti - CII (carbon intensity indicator). CII se, za razliku od EEXI koji se koncentrira na energetsku učinkovistost broda po pitanju njegovog dizajna, koncentrira na energetsku učinkovitost broda ovisno o načinu korištenja.


    Eto kolegice, nadam se da je dovoljno jasno. Očekujem <3 :)

  • DRY BULK

    • mitkko
    • June 29, 2021 at 10:31 PM

    Dva poznata analiticara, dva oprecna misljenja. Jedan kaze da ce ove visoke vozarine potrajati do kraja godine dok se ne normaliziraju poremecaji u trgovini uzrokovani covidom, a drugi kaze da ce pozitiva na trzistu potrajati jos dvije-tri godine.

    Kazu i da ce do kraja godine vrijednost brodova porasti jos 20-25%.

    U svakom slucaju, dobar clanak.

    No letup yet in dry bulk shipping’s ‘remarkable rally’

    https://www.freightwaves.com/news/no-letup-…emarkable-rally

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™