1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 2:23 PM
    Quote from emil
    Quote from mitkko

    Luda akcija na BTC sinoc, netko je pretrpio gadnu likvidaciju koja je na trenutak pomela ask cak do 48k. Ovo nisam dugo vidio na BTC :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    to tebi binance daje neki posebni kurs?

    nije 40 preso kod mene ni u jednom momentu na binance a gledam i na coinbase takodjer je 39500 maximum koji je dodirnuo.

    to mobitel ima bug sad gledam. i meni na mobu tolko pokazuje al nikad ta cijena nije bila.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    To su futuresi, nije spot.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 2:18 PM
    Quote from user35
    Quote from Marielena

    Imam ja jedno pitanje. Da li se sell&lease back brodovi uknjizuju u NAV kao cisto vlasnistvo?

    Ja ne znam tocno.

    Logicno mi je da bi se u book uracunavala vrijednost ugovora, koja barem meni nije poznata.

    Računovodstveno gledano to je najam pa bi trebalo biti u dug imovini (treba pogledati FI rač politike i objave vezane za IFRS16).

    Također za istu imovinu potrebno je vršiti revalorizaciju (opet pitanje rač politike koliko često itd)...

    U svezi revalorizacije brodova, kako smo imali teoretsku raspravu na JDPL temi (gosp Mitko i ja) evo čisto kako to rade u ATPL citiram Deloitte iz mišljenja az FI Ye2020:

    "Uprava je pripremila testove izračune umanjenja vrijednosti temeljene na diskontiranim novčanim tijekovima za sve
    brodove unutar flote, prilikom sastavljanja financijskih izvještaja na kraju godine. Izračuni se temelje i na
    procijenjenim nadoknadivim iznosima, po jedinicama koje stvaraju novac, koji su definirani kao fer vrijednost
    umanjena za procijenjene troškove prodaje ili vrijednost u uporabi, ovisno što je veće.
    Osnovne pretpostavke za procjenu vrijednosti brodova odnose se na očekivane dugoročne vozarine po brodarskim
    ugovorima na vrijeme (eng. time charter) i brodarskim ugovorima na putovanja (eng. voyage charter) kao i
    ponderiranoj prosječnoj cijeni kapitala (eng. Weighted Average Cost of Capital - WACC).
    Za potrebe procjene ključne pretpostavke se utvrđuju prema prosjeku izvedenom iz dostupnih procjena vrijednosti
    neovisnih pomorskih agenata..
    ."

    Koliko vidim nije procjena na temelju benchmark tržišnih transakcija nego DCF test...

    Display More

    Tako je, oni su radili DCF metodu kako bi opravdali bitno vecu knjigovodstvenu vrijednost brodova u odnosu na onu koju je napravila neovisna agencija - prenesi i taj dio citata iz revizorskog izvjesca. DCF je legitimna metoda, ali nije primjenjiva kod brodara jer nije poutdana zbog velike vilatilnosti sektora i prevelikog broja nepoznanica, to koristis kada se zelis samozavaravati, pisao samo tome na temi JDPL i prilozio nekoliko clanaka na tu temu. Nisam to ja izmislio, to je tako u ovom sektoru. Pogledaj samo kolika je prosle godine bila razlika izmedju knjigovodstvene i trzisne vrijednosti brodova, pricam napamet, ali mislim da je bilo u minusu oko 250M kn, mozda cak i vise, objavio sam svojevremeno ovdje tablicu. Zamisli sada sta bi se dogodilo sa dionicom da su tako napravili revalorizaciju i taj iznos knjizili u gubitak. Ovako su napravili DCF analizu za svaki pojedini brod i samo konstatirali kako je to ok jer je analiza pokazala da je taj iznos nadoknadiv iz buducih novcanih tokova. Kuzis? Probaj rekonstruirati tu DCF analizu pa ces vidjeti kakvi su im bili parametri koji bi opravdali tu cijenu broda.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 1:55 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from Flight

    Pa naravno da ti neću, na riječ, vjerovati jer ne znam ni tko si ni što si. Samo da te podučim još nešto, u zbirki isprava na trgovačkom sudu pohranjen je zapisnik sa skupštine ovjeren od Javnog bilježnika. Što tamo piše, to se priznaje kao službeni dokument, sve ostalo je rekla kazala. I svaki dioničar može pristupiti toj zbirci isprava i izvršiti uvid odnosno čak i fotokopirati dijelove ili zapisnik u cjelosti.

    Ti si mogao poslije Skupštine u neformalnom razgovoru doznati svašta, a i svašta ovdje napisati, ali to je nešto o čemu će ti netko vjerovati, a netko možda i neće. Da postoji službena bilješka u dokumentima o otkupnoj kaluzuli e onda bi to bilo puno vejrodostojnije od toga što ti kao anonimus pišeš na nekom forumu.

    Tvoj izbor nikoga ja ne silim da mi vjeruje, svatko odlucuje da sam odluci koliko su informacije prenesene u dobroj vjeri ili nisu to je svaciji izbor, zato onda najbolje da sljedeci put sam otidjes na skupstinu i pokusas saznati sve sta te zanima jer ionako nikad neces nikome vjerovati.

    Ali moran reagirati da se bareboat uzima samo kao najam, a ne kao najam i otkup jer realno kako kazes nigdje nije ni napisao da ima i da nema otkupnu klauzulu pa bi onda po tvojoj logici trebalo biti uzeto u obzir oba slucaja kod izracuna jer bi to bilo ispravnije jer po tome je i prva opcija nagadjanje, a onda neka svi drugi odluce sta je za njih istina ili nije prema vlastitim saznanjima.

    Ja u svom izracunu bareboat charter vodim onako kako je vodi i sama firma u svojim izvjescima, a sto je u skladu sa MSFI 16. Dakle, isti iznos najma se vodi u imovini i u obvezama. Ajmo u svrhu rasprave pretpostaviti i da ATPL ima klauzulu za otkup brodova - pitanje je po kojoj cijeni bi se otkup uopce realizirao, sigurno bi bila nekakva trzisna cijena, mozda eventualno sa nekakvim diskontom, ali i u tom slucaju bi se opet ta imovina vodila pod dugotrajnom imovinom, a novo zaduzenje koje bi se moralo realizirati za tu kupnju bi se opet knjizilo pod dug, tako da bi opet neto efekt na NAV bio jednak nuli.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 11:57 AM

    Evo i nova tablica prema jučer objavljenim vrijednostima brodova.

    NAVps = 459 kn

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 10:11 AM

    Joakim se vratio sa godišnjeg pa je sinoć izbacio nove tablice vrijednosti brodova. Prilažem ažuriranu tablicu. Vrijednosti su u zadnjih mjesec dana snažno porasle, pisali smo ovdje već o tome.

    Pogledajte sada, NAVps = 85 kn. Strava!!!

    Dionica se trenutno trži sa diskontom od 60% u odnosu na NAV.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 9:57 AM
    Quote from user35
    Quote from mitkko

    To je manje-više to, tu negdje smo sa procjenom brodova. Ja sam još uzeo u obzir i plaćene troškove budućeg razdoblja u iznosu 17M kn, što je još oko 10 kn po dionici. Moram još provjeriti ove svoje podatke o dugotrajnoj imovini. Naime, te podatke sam vadio iz revizorskog izvješća za prošlu godinu, i onda sam ručno umanjio knjigovodstvenu vrijednost brodova iz 2020. za kupoprodajni iznos koji su dobili za brod Bene koji su prodali početkom 2021. i onda sam na to dodao još vrijednost nekretnine od 45M kn, umanjio za 1,5M kn po koliko se vodi amortizirana vrijednost te nekretnine. Oni tu u imovini osim brodova imaju i nekakva postrojenja i opremu čija je akumulirana amortizacija skoro 11M kn i trenutno se vodi po jedva 1M kn (tržišna vrijednost toga je sigurno veća od neto knjigovodstvene vrijednosti). To sve još treba detaljnije analizirati, ali ok, i bez toga se dionica trži dosta ispod NAV-a.

    Zato, ako i to sve eliminiram i ostavim samo vrijednost nekretnine i dodam 2M za sve ostalo, te uz ove reducirane vrijednosti brodova kako sam jučer računao, NAV u najlošijoj varijanti dobijem 55 kn, što je diskont od 40% u odnosu na trenutnu cijenu dionice na burzi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Pozz Mittko, vidim da ste se prebacili na HANDY u procjeni.

    Samo za lakše razumjevanje Vaše procjene NAVa 29 HRK per share je Vaša procjena vriejdnosti HQ (47 mio HRK više od BV).

    Kada bi tu neizvjesnost maknuli iz procjene dobijete 26 HRK, cca početna vrijednost u dokapu (interesting)...

    Display More

    Neću komentirati ove tvoje ostale tvrdnje, vidim da se opet nisi potrudio pročitati zadnjih 10 stranica ovog foruma gdje ti je sve pojašnjeno i argumentirano, komentirat ću samo ovo za handy - da, prebacio sam se na handymax za ova dva starija broda. Iste vrijednosti brodova dobiješ ako koristiš supre, ali sa popustom razmjernim razlici u tonaži - u ovom konkretnom slučaju za ova dva broda je to -15%. Handymax sam eksplicitno stavio u tablicu da ušutkam kritičare :)

    Ali tebe sam kritizirao jer gledaš vozarine za handy umjesto supre. Vozarine za handy (BHSI) se odnose na handysize brodove, ne handymax, to su kruške i jabuke. Ne postoje vozarine za handymax brodove, njih možeš samo derivirati iz vozarina za supre. Pročitaj si malo o tome, tako to rade i u JDPL, pročitaj si revizorsko izvješće, prate index za supre.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 8:54 AM

    Luda akcija na BTC sinoc, netko je pretrpio gadnu likvidaciju koja je na trenutak pomela ask cak do 48k. Ovo nisam dugo vidio na BTC :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 26, 2021 at 6:48 AM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Bareboat charter se knjizi istovremeno u imovini i u obvezama. U mojoj tablici se tih 110M nalazi u dugotrajnoj materijalnoj imovini (u ovih preostalih 240M) te u obvezama, tako da je neto ucinak na NAV = 0. Ta dva broda nisam zbrajao u ovoj prvoj tablici kako bi suma bila usporediva sa vrijednosti brodova iz FI, odnosno revizorskog izvjesca - tamo je odvojeno prikazana vrijednost brodova u vlasnistvu i posebno vrijednost bareboat chartera.

    U prvim izracunima sam se slagao da neto utjecaj bareboata chartera na izracun NAV-a bude nula jer smo smatrali da su ti brodovi samo u najmu, medjutim nakon novih saznanja da ti brodovi imaju otkupnu klauzulu smatram da ti brodovi moraju biti ukljucen u NAV jer prestavljaju buducu imovinu drustva, a trenutna obveza prema njima je iskazana kao najam i otkupna cijena, jedina razlika moze bit moguci diskont jer se postojeci bareboat moze produzit pa bi mozda mogli nastat dodatne obveze ako se produze za taj dio nisam siguran jer su imali ugovorenu opciju 3+2 pa ne znam da li postojeca obveza uracunava svih 5 godina u svakom slucaju ti brodovi imaju svoju trzisnu vrijednost koja se mora na neki nacin uracunat u NAV, a ne je izostavit u potpunosti.

    Jos jedan dodatak s obzirom da ce netko usporedit ove tablice s JDPL treba dodat da je kod JDPL ubacen i ispravak za vrijednost nekretnina, dok bi to isto trebalo napravit i za ATPL da bi bilo usporedivo i za nekretnine i udjele.

    Odakle je ta informacija da imaju otkupnu klauzulu?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 25, 2021 at 10:40 PM
    Quote from Flight

    Jel netko možda gledao i uspoređivao kako se cjenovno i potražnjom rangiraju brodovi istih/sličnih karakteristika. Dakle, kako 5 ili 10 godina star panamax slične klase, kamsarmax, supra ili handy cjenovno kotiraju ako su izgrađeni u Kini, Koreji, Hrvatskoj ili Japanu? I obzirom na pogonski stroj da li je recimo jednako vrijedna uljanikova varijanta MAN-a, njemački MAN ili neka kineska varijanta istog? Utječe li to na cijenu rabljenog broda i ako da, koliko?

    Znam samo da su japanci najskuplji, a kinezi najjeftiniji. Bilo bi stvarno zanimljivo vidjeti kolike su u prosjeku te razlike.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 25, 2021 at 10:07 PM
    Quote from Parica
    Quote from mitkko

    Evo moja tablica, ista metodologija izračuna kao na JDPL.

    NAVps = 385 kn

    P/NAV = 1,06

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Znam da smo prije 3 mjeseca definirali da bareboat charter nema utjecaja na NAV (neto vrijednost 0)...i tad mi je to sve bilo kristslno jasno jer se vrijednost barebot chartera knjizi i u imovini (brodovi u najmu) i obvezama (primljeni zajmovi)...

    E sad mi nesto nije jasno...kako je vrijednost brodova u bareboat charteru iskljucena iz izracuna (cca.110mil kn, prema GF2020)...a obveze za bareboat charter nisu jer koliko vidim u izracunu su koristene ukupne obveze iz GFI...

    Ili ja malo "štekam" sa razumijevanjem knjizenja zakupa ili je greska u izracunu i NAV je veci za 110 mil kn odnosno 75kn per share...

    Cijeli dan mozgam i pokusavam shvatit...ali mi ne ide nikako...

    Mittko jesam lud ili???

    P.s. na GO sam i nemam vremena sad racunat NAV, a ionako mittko to radi 100x detaljnije i preciznije...

    Display More

    Bareboat charter se knjizi istovremeno u imovini i u obvezama. U mojoj tablici se tih 110M nalazi u dugotrajnoj materijalnoj imovini (u ovih preostalih 240M) te u obvezama, tako da je neto ucinak na NAV = 0. Ta dva broda nisam zbrajao u ovoj prvoj tablici kako bi suma bila usporediva sa vrijednosti brodova iz FI, odnosno revizorskog izvjesca - tamo je odvojeno prikazana vrijednost brodova u vlasnistvu i posebno vrijednost bareboat chartera.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • July 24, 2021 at 10:53 PM
    Quote from amerikanec
    Quote from mitkko

    Pratim i Lunu. Pazi samo ako padne ispod 7,70 mogla bi opandrknuti skroz do 6,20, to bi bila dobra prilika za short, a onda ako i BTC nastavi sa padom, mogla bi Luna i do 4,50. BTC ce odrediti smjer.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Kolega mitkko svaka cast na analizi! Usao sam na 6.50 i nisam prodao...do koliko bi se moglo potegnuti u ovom valu? Ima li sanse iznad 9$?

    Mislim da je ovaj val pri kraju, mislim da će teško preko 8,50 (tu je prijašnji vrh), prvo bi morali vidjeti nekakvu konsolidaciju.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Filozofski kutak

    • mitkko
    • July 24, 2021 at 10:36 PM

    KOGNITIVNE PRISTRANOSTI

    Ne znam gdje bih ovo objavio pa ću staviti ovdje. Ne znam jel itko čita ovu temu, vidim da je zamrla.

    Prenosim jedan tekst koji upravo čitam, tema su kognitivne pristranosti, zanimljivo je jer je dosta toga primjenjivo i u investiranju, a često je po pisanju ili razmišljanjima vidljivo i ovdje na forumu - npr. Bandwagon Effect, Baader-Meinhof Phenomenon, Pygmalion Effect, Confirmation Bias, Backfire Effect, Anchoring, Dunning-Kruger Effect, Loss Aversion, Endowment Effect, Hindsight Bias, The Gambler's Fallacy, Curse of Knowledge

    -----

    Cognitive biases are systemic errors in thinking that negatively impact decision-making quality and outcomes. Cognitive biases have a profound impact on our thinking and decision-making every single day. The first step to fighting back? Awareness. I hope this post helped with that!

    20 cognitive biases to learn (so you can think clearly and make better decisions):

    1. Fundamental Attribution Error
      Humans tend to:
      (1) Attribute the actions of others to their character (and not to their situation or context).
      (2) Attribute our actions to situation and context (and not to our character).
      We cut ourselves a break but hold others accountable.
    2. Bandwagon Effect
      Humans are a social species - this allowed us to thrive.
      But it also has a downside…
      It creates a strong tendency to speak, act, or believe things simply because a lot of other people do.
      Bandwagon effect is similar to "groupthink" and is very dangerous.
    3. Egocentric Bias
      The human tendency is to have a higher view of one's self than is objectively warranted.
      In group activities, we tend to overestimate (in comparison to objective measure) the degree and value of our own contributions relative to others.
    4. Naïve Realism
      Humans think very highly of themselves (see egocentric bias!).
      We tend to believe that we see the world with perfect objectivity (cognitive biases be damned!).
      We also assume that people who disagree with us must be ignorant, uninformed, or biased.
    5. Baader-Meinhof Phenomenon
      Ever notice that something you just learned seems to pop up everywhere around you?
      The Baader-Meinhof Phenomenon says that increased awareness of something creates the illusion that it is appearing more often.
      Like seeing 11:11 on your iPhone clock...
    6. Pygmalion Effect
      High expectations lead to high performance (and vice versa). Those who have high expectations placed on them are more likely to internalize these expectations and improve their performance accordingly. Leaders may attempt to use this to their advantage.
    7. Confirmation Bias
      Humans have a tendency to see and interpret information in a manner that supports previously held beliefs.
      New data positive? This idea is a slam dunk!
      New data negative? Must have been an error in the experiment.
      Very common and very dangerous.
    8. Backfire Effect
      The "backfire effect" is the tendency for humans to use evidence in direct conflict with their thesis to further strengthen their previously held beliefs. It is a more dangerous version of confirmation bias (also less common and scientifically contested).
    9. Anchoring
      The "anchor" is a reference point of information (usually the first piece of information received on a topic). All subsequent thinking or decisions are silently "anchored" to this point. Anchoring has been proven by scientists (and used car salesmen) time and again.
    10. Dunning-Kruger Effect
      People with a low ability at a task are prone to overestimate their ability at that task. Humans are notoriously incapable of objective evaluation of their competency levels. Remember: Everyone is a genius in a bull market.
    11. The Ben Franklin Effect
      "He that has once done you a kindness will be more ready to do you another, than he whom you yourself have obliged." Doing a favor makes you more likely to do another for that person than them doing a favor for you. We reinforce our self-perceptions.
    12. Loss Aversion
      First identified by famed scientists Amos Tversky and Daniel Kahneman, it says the pain of losing something is more powerful than the pleasure of winning it. As such, humans will typically do more to avoid losses than they will to seek gains.
    13. Endowment Effect
      Related to loss aversion, the endowment effect says that once we have something, we don't want to give it up. Humans will demand more to give up an object than they would be willing to pay to acquire it.
    14. Availability Bias
      Humans evaluate situations based on the most readily available data, which tends to be what can be immediately recalled from memory. This is how the news cycle impacts our thinking. Its persistent negativity cements a belief that the world is a dark place.
    15. Survivorship Bias
      History is written by the victors. But concentrating on "survivors" and systematically ignoring "casualties" of any situation leads to distortions in our conclusions. We overestimate the odds of success because we only read books about the successes!
    16. The Ikea Effect
      People ascribe significantly more value to objects that they have created or assembled, irrespective of the final quality of the object. We infuse our own self worth into the object, thereby increasing its value in our minds.
    17. Hindsight Bias
      Humans tend to believe that events of the past were more predictable than they actually were. We examine the past with the benefit of hindsight but fail to recognize its impact on our thinking. Hindsight bias can meaningfully distort our memories.
    18. Plan Continuation Bias
      Humans love plans. Even when the plan appears to be failing (or no longer an appropriate fit for a given situation), we have a tendency to want to continue. The dangers of a rigid "stick to the plan!" mentality are very real.
    19. The Gambler's Fallacy
      Humans are naturally bad with probabilities. The Gambler's Fallacy says that we have a tendency to believe that past events alter future outcomes (when they clearly have no impact). Ever thought you were "due for a win" in roulette. You're falling prey.
    20. Curse of Knowledge
      Experts (or generally, intelligent people) tend to make the flawed assumption that others have the same background and knowledge on a topic as they do. They are unable to teach or lead in an effective manner for those still coming up the learning curve.
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • July 24, 2021 at 8:22 PM
    Quote from Flight

    Ja bih zamolio kolega Mittka i Paricu da nam daju procjenu NAV-a za ATPL?

    Cisto da vidimo sto bi njihovi brodovi i dug pokazali o trenutnoj NAV vrijednosti flote! Po istom ili slicnom kljucu procjene kao za JDPL. Po mojem sudu kolege su to solidno pokazale na procjeni za JDPL, pa bi bilo možda poučno i informativno da imamo slične izračune i za ATPL. Unaprijed hvala.

    A molim njih da me netko ne bi optužio za pristranost, navijanje ili nešto slično. Ako raspravljamo, diskutiramo i polemiziramo možemo valjda raspravljati o svim kompanijama na lokalnoj burzi.

    Evo moja tablica, ista metodologija izračuna kao na JDPL.

    NAVps = 385 kn

    P/NAV = 1,06

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 24, 2021 at 11:31 AM
    Quote from Parica
    Quote from Marielena

    Ima jedan kolega na Poslovnom iz branse koji je izracunao NAV JDPL.

    Atpl nece kupiti Jdpl. To sam 100% sigurna. Atpl je firma u ozbiljnim problemima. Ja se nadam da ce ove vozarine potrajati i da ce se oni izvuci. Jdpl bi ih zakopao.

    Taj Vaš kolega na kojeg se pozivate je držao ATPL barem 3-5 godina i u prosincu prodao ATPL na samom dnu...i sad lagano gubi razum i piz.di okolo....

    Ovo je njegov izračun...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Prema zadnjim, meni dostupnim (Cleaves aka sv. Joakim), podacima o cijenama brodova na secondhand marketu situacija je ovakva...

    Supramax

    Solin 51,5k dwt (2012) - 15mil USD

    Peristil 52k dwt (2010) - 14mil USD

    Sv. Dujam 52k dwt (2010) - 14mil USD

    Handymax

    Trogir 44k dwt (2001) - 6 mil USD

    Split 43k dwt (1998) - 5,5 mil USD

    Upravna zgrada - 45 mil kn

    Znači, flota vrijedi 54,5 mil USD...bit ću pošten i oduzet ću još 5 mil USD koliko će koštat ugradnja BWTS za svih pet brodova...prema tome flota vrijedi 49,5 mil USD, odnosno 316 mil kn + upravna zgrada 45 mil kn + 25mil kn KI (31.03.)

    Tržišna vrijednost imovine je oko 386 mil kn

    Ukupne obveze - 337,6 mil kn

    NAV=48,4 mil kn

    NAV per share = 30 kn

    Ovo je najkonzervativnija procjena brodova budući sam umanjio vrijednost brodova za 5 mil USD zato jer nemaju ugrađen BWTS filtere...također podaci koje sam koristio se odnose na kraj lipnja (slika ispod) a u međuvremenu su cijene brodova porasle barem za još 5%, isto tako za par dana kad izadje q2 za očekivat je i da je dug nešto manji, a valjda će i novca na računu bit više :)

    Da nisam umanjivao vrijednost brodova zbog BWTS NAV bi bio oko 50kn

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ako bi koristio podatke o vrijednosti brodova iz donje tablice NAV (s umanjenjem vrijednosti flote od 5 mil USD) bi iznosio 60 kn per share.

    Vrijednost-brodova.png

    Obje kalkulacije su rađene poprilično konzervativno, sva moguća umanjenja vrijednosti flote sam uključio (BWTS filter; zastarijeli modeli manje tonaže)

    Dok sam kopao podatke, računao i čitao naletio sam ne dvije jako zanimljive stvari...stvarno su me obradovale i ugodno iznenadile...

    1. Iz revidiranog GFI 2020.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    2. Sa foruma

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    I dalje mi je q2 trenutno najbitniji i jako će utjecat na moju percepciju vrijednosti JDPL-a, za sad sam bullish i nadam se da će tako ostat...bude li q2 preko 10 mil kn dobiti ozbiljno ću razmislit o sudjelovanju u dokapu...

    P.s. čisto da se zna, sad kad je objavljen poziv za dokap bio bih puno sretniji da prođe nego da ne...pa nek me razvodne, samo da maknu državu i da se počisti "nered" koji je ostavila iza sebe

    Sad sam vidio da je i kolega mittko napravio svoju analizu, koja je znatno detaljnija, oku ugodnija i pozitivnija...a nadam se i točnija :) :) . Razlika u NAV-u je najvećim dijelom posljedica različitog vrednovanja upravne zgrade

    Display More

    To je manje-više to, tu negdje smo sa procjenom brodova. Ja sam još uzeo u obzir i plaćene troškove budućeg razdoblja u iznosu 17M kn, što je još oko 10 kn po dionici. Moram još provjeriti ove svoje podatke o dugotrajnoj imovini. Naime, te podatke sam vadio iz revizorskog izvješća za prošlu godinu, i onda sam ručno umanjio knjigovodstvenu vrijednost brodova iz 2020. za kupoprodajni iznos koji su dobili za brod Bene koji su prodali početkom 2021. i onda sam na to dodao još vrijednost nekretnine od 45M kn, umanjio za 1,5M kn po koliko se vodi amortizirana vrijednost te nekretnine. Oni tu u imovini osim brodova imaju i nekakva postrojenja i opremu čija je akumulirana amortizacija skoro 11M kn i trenutno se vodi po jedva 1M kn (tržišna vrijednost toga je sigurno veća od neto knjigovodstvene vrijednosti). To sve još treba detaljnije analizirati, ali ok, i bez toga se dionica trži dosta ispod NAV-a.

    Zato, ako i to sve eliminiram i ostavim samo vrijednost nekretnine i dodam 2M za sve ostalo, te uz ove reducirane vrijednosti brodova kako sam jučer računao, NAV u najlošijoj varijanti dobijem 55 kn, što je diskont od 40% u odnosu na trenutnu cijenu dionice na burzi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 11:22 PM

    Evo i moje procjene poslovanja u Q2. Sve parametre koje sam mogao sam postavio konzervativno, pa ćemo vidjeti. Parametre za break-even i ostale sam sveo na kalendarske dane umjesto operativne tako da mogu lakše simulirati dokovanje ovog jednog broda.

    Jedina veća nepoznanica su izvanredni eventualni veći dodatni troškovi koje su imali oko zatvaranja tj. refinancijranja kredita prema Aletrni. Sve ostale troškove poslovanja sam pretpostavio da će biti na razini Q1.

    EBITDA 21 milijun, EBT 11 milijuna.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 10:26 PM

    Ažurirao sam tablicu za NAV. Uzeo sam u obzir sve dosadašnje kritike ovdje na forumu koje su išle u smjeru:

    • ovi stariji brodovi su po tonaži zapravo Handymax-i umjesto Supre,
    • tonaže brodova u floti su nešto manje od benchmarka za koje se objavljuju tablice vrijednosti brodova,
    • brodovi u tim tablicama su BWTS fitted.

    Zato sam u tablici napravio sljedeće izmjene:

    • U tablicu sam dodao stupac vrijednosti za Handymaxe,
    • Ne znam koji je benchmark brodova po tonaži koje koristi Joakim u svojim tablicama (čije podatke i ja koristim u svojim tablicama), ali pretpostavljam da je jednako kao i u tablici Allied's Weekly Market Report gdje su točno naznačene tonaže za sve brodove osim za Handymaxe za koje oni uopće nemaju podatke. Kako su se tonaže brodova mijenjale tijekom godina, napravio sam linearnu interpolaciju tonaža kroz godine, a vrijednost brodova sam dobio množeći jediničnu vrijednost broda (USD/dwt) i stvarne tonaže pojedinog broda - na taj način sam vrijednost broda iz tablice sveo na točnu tonažu pojedinog broda.
    • Nigdje nije navedeno da se u tablicama vrijednosti brodova koriste BWTS fitted brodovi, navodi se samo da su svi brodovi bez scrubbera. Također, usporedio sam nekoliko desetaka pojedinih transakcija brodova sličnih ovima koje ima JDPL, i gotovo svi redom su bili bez BWTS-a, a cijene su bile podjednake ili često i veće od ovih navedenih u tablicama Joakima.
    • Treba uzeti u obzir da su ovi Joakimovi podaci zastarjeli, stari su mjesec dana, a ako pogledamo svježu tablicu vrijednosti brodova Allied Weekly od neki dan, vidimo da su samo u tih zadnjih mjesec dana vrijednosti Supre porasle od 6-18%.
    • Našao sam i razlog zašto su u tablici Allied's Weekly vrijednosti brodova dosta veće od onih u Joakimovim tablicama - naime, oni kao benchmark uzimaju samo brodove iz Japanskih brodogradilišta, tako su naveli u disclaimeru (koji su poznati kao najkvalitetniji pa su i njihovi brodovi najskuplji), dok Joakim uzima u obzir prosjek tržišta.
    • Gledao sam i detaljnije specifikacije brodova koje ima JDPL, gledao sam u kojim brodogradilištima su građeni pa sam naišao na dvije zanimljivosti - Sv. Dujam i Peristil su brodovi blizanci građeni u Brodosplitu, a Sv. Dujam je australski časopis "Baird Maritime: Ships & Shipping" proglasio najboljim nosačem rasutog tereta na svijetu za 2011. i uvrstio ga je na popis najboljih 20 brodova 2011. godine, što mi govori da su po kvaliteti u rangu ovih japanskih i da bismo mogli uzeti u obzir ove veće vrijednosti brodova iz Allied's ove tablice (iako to nisam učinio, čisto da budem konzervativan u procjeni, iako bismo tako dobili veću procjenu za skoro 7M USD!).
    • Zanimljivo je i da je brod Split građen baš u Japanu :)

    Uz sva ova umanjenja i dalje dobijem NAV u iznosu od 63 kn, što je skoro duplo više od trenutne tržišne cijene, a opet napominjem, vrijednosti brodova su zastarjeli mjesec dana (Joakim je na godišnjem pa nisu izbacili nove tablice), a prema ovoj drugoj tablici od Allied's-a vidimo da bismo mogli uzeti u obzir prosječno i 10% veće cijene od ovih koje sam ja uzeo (samo gledam relativnu promjenu u zadnjih mjesec dana). Treba uzeti u obzir i da povećanje vrijednosti brodova ne utječe na NAV linearno, tako da povećanje vrijednosti brodova od 10% podiže NAV za 33% na 83 kn, all else equal.

    Eto, toliko od mene. Ako još netko ima kakvu primjedbu, javite mi pa ćemo prodiskutirati i korigirati izračune.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Allied's Weekly Market Report (od 18.07.20201.)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Cleaves (od 28.06.2021.)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 12:28 PM
    Quote from francesco

    OK, čitam Vaša lamentiranja danima i što reći toliko me zabavljate da sam se regao lol. Kao na svakom forumu ima racionalnih i iracionalnih ljudi, ovom prigodom neću navesti iracionalne, naći će se sami. Ja sam konkretno imao JDPL koji mi je sjedio u portfelju od 2016. god., i kad sam vidio bezrazložno pumpanje na 50 kn, plus ulaz na redovito tržište, rekoh hvala bogu došao je i taj dan da istresem JDPL lol. Naravno da je isto napravio i Bilbija, zadnje što pamtim ulazio je cca kad i ja, 2016/17. god, brijem u rasponu od 30-40 kn. Ono što bih želio preporučiti je da se ostavite NAVa i ostalih gluposti, jer dokap kaže sve, uprava traži ulagača koji će postati većinski vlasnik od 55% za 50 milja kuna. NIje teško shvatiti da je trenutna vrijednost jdpl nikakva ak se 55% daje za 50 milja lmao, zato i jest došlo do pumpanja prije objave dokapa, da se navuku naivci. Nije nebitna i činjenica da JDPL mulja sa izvješćima, revalorizacijom vrijednosti brodova, iznosom amortizacije istih....itd.. pa je gledanje u fundamente više manje nepotrebno, a pogotovo je nepotrebno baviti se nekretninama u posjedu JDPL. Na našoj burzi ima makar 10 primjera firmi koje su propale, a kao imale su vrijedne nekretnine. Svakako naivcima koji su ušli u JDPL na 50 kn želim sve najbolje. :)

    Inace nikada nikome ne dajem palac dolje, ali iznudio si ga :)

    Daj mi molim te argumentiraj ove svoje tvrdnje - da je NAV nebitan (to vrijedi onda valjda samo kod nas u HR), muljanje sa izvjescima, muljanje sa revalorizacijom (nisam to primijetio, amortizacija i revalorizacija je uredno obrazlozena u revizorskom izvjescu), otkada i u kojem svemiru je gledanje u fundamente nepotrebno?, Bilbija nije kupovao 2016 vec 2011 (lako je provjeriti stanje top10), kako to sada da ni vrijednost nekretnina nije bitna (je li to na tragu onoga sto sto kolega user35 tvrdi da ni vrijednost brodova nije bitna?).

    Nije fora ovako otvoriti novi profil i nabacivati se blatom bez argumenata.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 10:40 AM
    Quote from StatusQuo
    Quote from Manu

    Postoji i mogućnost kupovine gotovih novih brodova. Možda je to opcija. Ako dođu do 40% iznosa svog kapitala kredit ne bi trebao biti problem.

    Novi su u rangu 30mil svaki s tim da je prakticki novogradja jeftinija nego resale, sve je moguce samo mislim da je skupo ic u novogradnje za kompaniju kao jdpl, kao sta su ih i lokalne novogradnje i zakopale doduse tu su bile i politicke odluke, a s tim i cijene.

    Ako se budu odlucili na novogradnju, ja prodajem svoje dionice. Po meni bi to bio glup i bahat potez. Ima dovoljno polovnih brodova koji su i dalje relativno povoljni i odmah su na raspolaganju, sto znaci da odmah mogu poceti ostvarivati prihode i iskoristiti ove visoke vozarine. Novogradnju ce skupo platiti, i jos gore, cekati 2-3 godine, a do tada, tko ziv - tko mrtav. Moraju iskoristiti ovu berbu visokih vozarina odmah.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 10:25 AM
    Quote from janlana

    2007 nije niko ozbiljno shvaćao roubinija ....pa smo vidli kak je ispalo ....SAD ponovno upozorava...ide MAJKA SVIH KRIZA !!

    imam iskustvo te 2007........ova me neće iznenadit ...polako van iz svega ...u ziher ....0,01 % kamata u zabi je bolja nego -70 % ..u par dana ...

    predugo traje ovaj rast ....

    Rubini od valjda 2010. svake godine najavljuje kataklizmu :) Ne kazem da nece mozda stvarno sutra kataklizma, ali treba i njega uzeti sa rezervom.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • July 23, 2021 at 4:16 AM
    Quote from Marin83
    Quote from mitkko

    Pa jel ti cujes sebe sta ti pricas? Dakle, ako u vrijednost firme ukljucim vrijednost brodova onda sam spekulant? Jel ti kada procjenjujes dionicu nekog turista, npr. RIVP, ukljucis i vrijednost njene imovine ili samo gledas prihod od operacija? O cemu ti pobogu pricas?

    Ne može se uspoređivati turizam i brodove...turizam je naša komparativna prednost, blizina emitivnih tržišta, razvedena obala, te kulturološki friendly zemlja za sve Zapadnjake. To su zadane vrijedosti koje su nepromijenjive.

    Dok kod brodara Kinez naštanca ako treba 1000 brodova i vozi dampinški, dok ne uhebe svi konkurenciju, jer ne mora zaradit na vozarinama, dovoljno mu je da zaradi na raspačavnju kineske robe po svijetu.. Dok je malo teže proizvesti nove otoke i obalu, pogotovo u Europi da bi itko mogao našu poziciju u turizmu ugroziti.

    Ma ne usporedjujem turiste i brodare, to su kruske i jabuke, samo komentiram da ne mozes procjenjivati vrijednost firme bez uzimanja u obzir imovine koju firma ima u bilanci, kako to radi kolega user35, i onda jos kaze da si spekulant ako uzmes u obzir imovinu.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™