1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 9:21 PM

    Jos jedna zanimljivost - kamatna stopa na kredite im trenutno iznosi svega 4,50%, sto je fantasticno.

    Usporedbe radi, ATPL je prosle godine imala prosjecnu kamatnu stopu od 6,80%. I ove godine su radili refinanciranja pa me zanima koliko su jos to uspjeli smanjiti. Ne pisem ovo da blatim ATPL, vec samo koristim ATPL kao pozitivan benchmark.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 9:08 PM

    Samo za usporedbu, JDPL je u Q2 ostvarila dobit u iznosu 20% trzisne kapitalizacije - po ovoj metrici to je kao da je ATPL ostvarila dobit u Q2 od 110M umjesto 34M.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 8:42 PM

    Sada cu ja malo likovati :)

    I dalje nitko ne komentira FI. To je prvi FI gdje je firma ostvarila dobit u valjda zadnjih vise od 10 godina. To je velika stvar. I to kakvu dobit, 7 kn po dionici, to je 20% trzisne kapitalizacije u samo jednom kvartalu =O .

    Posebno me zanimaju komentari onih koji su pisali kako ce i Q2 biti u minusu iz raznih razloga i sa posmijehom komentirali ovu moju projekciju poslovanja (u prilogu) koja se na kraju ipak pokazala prilicno preciznom. Tu prvenstveno mislim na kolegu @lapada i njegovu sljedbu. Citat je sa drugog foruma, ali znam da nas kolega @lapad i ovdje vjerno prati.

    Ovo je njegov zadnji komentar:

    "Na drugom forumu ima PROCJENA poslovanja JDPL od novopecenog stručnjaka za shipping i dry bulk gosp. mittka...Analiza je puna na mjernih neistina i izostavljenih ogromnih troškova do kovanja u 2.i 3Q,i ostalih troškova za koje dotični ne zna da postoje u shippingu...Sveukupno 25 mil kn troška kojih nema u mitkovoj analizi...Za svaki dan kašnjenja broda brodar unajmitelju plaća penale za koje mittko i slični ne znaju da postoje, pa se iznenadne u FI otkud gubitak a dobre vozarine."

    Gledam FI i ne vidim tih 25M ekstra troska - ajoj, pa da, ipak se dokovanje amortizira, a vidi vraga sve je to vec uzeto u obzir u toj projekciji, isto kao i penali za kasnjenje. I sto je najbolje, sve pise u tablici, treba samo citati. Ajme bruke kada te "novopeceni strucnjak" mora uciti kako se dokovanje knjizi.

    Zanimljivo je i da je prije samo par mjeseci konsenzus medju drukerima bio da ova firma vrijedi tocno 0 (slovima - nula) kada sam ja pisao i racunao NAV da vrijedi 30 kn, a sada par mjeseci kasnije se pise da to ne vrijedi 50 nego "samo" 25 kn koliki je iznos u dokapu. Molim kolege matematicare da mi pomognu izracunati rast od nula do 25 jer meni kalkulator izbacuje error :) - to nije porast od 25 puta u valuaciji, vec valjda beskonacno povecanje ili nesto slicno, matematicari ce to znati bolje opisati - drukeri su onda jednako toliko "beskonacno promasili". Pa i to je zanimljivo i meni vrlo prihvatljivo jer ako to ekstrapoliramo (kako to volimo raditi ovdje na forumu), onda ce za koji mjesec cijena dionice biti na 100 kn (karikiram, this.is.not.a.financial.advice ;) ) a oni ce pisati da to vrijedi "samo" 50. Tu se pokazuje da su drukeri, kako bi jedan forumski kolega rekao, generali proslosti :D , a mi smo naucili da trebamo biti sto? .... generali buducnosti 8)

    Sada je vec skoro sredina kolovoza i vec sada bismo mogli prilicno precizno napraviti projekciju poslovanja i za Q3 zbog poznatog faznog pomaka - pisali smo o tome ovdje, prema mojem modelu je taj pomak 45 dana. Ja cu jos svoju projekciju kalibrirati sa podacima/saznanjima iz Q2 pa cemo i to komentirati ovdje. Stvari za sada i dalje izgledaju jako pozitivno:

    • vozarine se drze na rekordnim razinama i ne vide se znakovi popustanja,
    • pred nama je Q3 koji je i inace sezonalno najjaci pa ne vidim zasto bi ocekivali da ce ove godine biti drugacije,
    • predstoji nam i dokap koji ce, nadam se, iznjedriti novog vecinskog vlasnika koji je iz branse i koji ce dodatno optimizirati poslovanje,
    • vrijednosti brodova i dalje snazno rastu, a analiticari procjenjuju da imaju prostora za rast jos barem prosjecno 50% uz ovakve vozarine,
    • necu sada ovdje o procjenama dobiti za ovu godinu, pisao sam vec o tome i super interesantnim valuacijama firme.

    Ova nasa draga stecajusa se lagano pretvara u labuda, treba to samo znati na vrijeme prepoznati.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    PS. Ovo pisem da podignem cijenu i povoljno vam istovarim svoje dionice (sarkazam) 8)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 11:33 AM
    Quote from user35

    Onaj jedan clanak nije standard nego likvidacija, standard je pracenje FCF sto ti ovdje ne radis..

    cjena brodova zapravo raste na temeljima DcF, i vozarina je ukljucena u NaV ali ne i Opex pojedinog brodara, tu dolazimo do FCF.

    Long stori short jedino tocno je navijanje, spekuliranje nije ulaganje :*

    Jos uvijek cekam da mi kazes sta to u mojoj tablici NAV-a nije tocno i koji dio od toga je navijanje, odnosno spekuliranje. Svaka brojka ti je detaljno, transparentno i argumentirano prezentirana.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 11:17 AM

    Vidi jos jednu stvar koje generalno vrijedi za DCF, a ako se vec bavis sa DCF-om onda to sigurno i znas:

    "It is very easy to increase or decrease the valuation from a DCF substantially by changing the assumptions, which is why it is so important to be thoughtful when specifying the inputs."

    "Therefore, DCF should generally only be done alongside other valuation techniques, lest a questionable assumption or two lead to a result that is substantially different from what market forces are indicating."

    Dakle, za DCF je znacajno izrazen onaj problem koji lijepo opisuje izraz "garbage in - garbage out", lako je manipulirati inputima da dokazes svoju poantu, a i kada koristis DCF uvijek bi trebao koristiti vise valuacijskih metoda usporedno za provjeru.

    Eto za primjer, cak i vjerovnici u ovom primjeru u clanku su koristili uz DCF i druge metode (izmedju ostaloga i NAV :)) pa za mjerodavno uzeli prosjek, ali bez obzira na to ih je sud odbio jer je zakljucio da DCF nije metoda primjenjiva za bulkere:

    "The equity committee derived its range of values from a weighted average of its DCF, comparable company, precedent transaction, and NAV analyses..."

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 8, 2021 at 10:53 AM
    Quote from user35

    Onaj jedan clanak nije standard nego likvidacija, standard je pracenje FCF sto ti ovdje ne radis..

    cjena brodova zapravo raste na temeljima DcF, i vozarina je ukljucena u NaV ali ne i Opex pojedinog brodara, tu dolazimo do FCF.

    Long stori short jedino tocno je navijanje, spekuliranje nije ulaganje :*

    Opet nisi pozorno citao, ti to sve jako povrsno pratis pa me ne cudi da stalno izvlacis krive zakljucke, zato cu ti izvuci ovdje sazetak potkrijepljen citatima.

    Clanak kaze upravo suprotno, da je DCF najcesce koristen od strane strucnjaka za restrukturiranje i u slucaju stecajeva - evo i citat, prva recenica teksta.

    "Discounted cash flow analysis is a mainstay among the valuation methodologies used by restructuring professionals and bankruptcy courts to determine the enterprise value of a distressed business."

    A kaze da je NAV uobicajena metoda valuacije brodara u non-bankruptcy okolnostima:

    "The debtors derived this range of values from a “Net Asset Valuation” analysis, a methodology commonly applied to shipping companies in non-bankruptcy contexts."

    I sta je zakljucak - DCF metoda nije dobra za procjenu vrijednosti brodara, a zanimljivo je da su se oko toga na kraju slozili i vjerovnici. Evo citat i pojasnjenje suda i njihovih strucnjaka. Tko zeli ce ovo razumjeti jer je vrlo jasno i intuitivno, a tko ne zeli ce i dalje vrtiti DCF excelice i trolati po forumima.

    "Thus, even though a DCF analysis is a “traditional methodology,” it is of limited use when based on projections of future cash flows that are unreliable or difficult to ascertain. The bankruptcy court found that accurate cash flow projections did not exist for Genco, and it observed that the parties agreed on this point. In fact, the equity committee’s financial adviser testified that “shipping rates are volatile and the industry can be characterized as cyclical ….” In addition, the equity committee’s expert witness conceded that “[i]t is difficult to accurately forecast freight rates in drybulk shipping …. [and that] the drybulk market is dynamic and volatile.”

    Interestingly, the bankruptcy court concluded not just that accurate projections were unobtainable in the case of Genco, specifically, but also for dry bulk shippers, generally. The bankruptcy court observed that the DCF method is inappropriate for the dry bulk shipping market because it is volatile and highly fragmented, has low barriers to entry, and little differentiation exists among competitors, causing charter rates to fluctuate with supply and demand and making revenues unpredictable. The bankruptcy court further noted that its market-wide concerns were exacerbated in the case of Genco because Genco’s long-term charters are set to expire by October 2014, leaving the company entirely exposed to market volatility through spot-rate charters.

    Ako jos nekoga zanima clanak, evo ga ovdje za lakse snalazenje.

    Genco: Dry Bulk Shipping Valuations No Longer Anchored to Discounted Cash Flow Method - Weil Restructuring
    Discounted cash flow analysis is a mainstay among the valuation methodologies used by restructuring professionals and bankruptcy courts to determine the…
    www.google.com

    Ovaj clanak sam stavio samo zato sto ti detaljno obrazlaze zasto DCF nije dobar.

    Svi svjetski analiticari prate i usporedjuju bulkere glede NAV-a, i ti sada imas hrabrosti tvrditi kako je to bezveze i kako ti znas bolje. Strasno ignorantski.

    Evo ti jos jedna "fela" tvoje analize - pogledaj koliki je bio rast vrijednosti asseta u zadnjih 6 mjeseci, prosjecno 80%, a tvoja analiza to nigdje nije uzela u obzir.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ako zelis detaljnije raspravljati o DCF-u daj napisi ovdje koje si sve parametre/postavke usvojio pa mozemo raspraviti jednu po jednu. Onda cu ti pokazati koliko je ta analiza osjetljiva na samo male korekcije paramatera, i koliko je sve to samo nagadjanje, a cinjenicu da uopce nisi uzeo u obzir vrijednost asseta necu vise ni komentirati. Pa svjetski strucnjaci se ne mogu usuglasiti kakve ce biti prilike na trzistu u sljedecih 6 mjeseci, a ti vrlo samouvjereno usvajas parametre i radis projekcije za sljedecih 5 godina??!?

  • Nekretnine opcenito u HR

    • mitkko
    • August 7, 2021 at 10:34 PM
    Quote from user35

    Nova tvrtka za pojedinu zgradu je zahtjev banaka, s obzirom da je financiranje novogradnje skoro ko projektno financiranje, te time smanjuju rizik ostalih projekata investitora...

    Ima nekih građ tvrtki koje mogu manje projekte pokriti vecim dijelom vlatitim kapitalom, pa to onda ide pod nazivom te "renomirane" tvrtke.

    Zgodno je za pogledati kako bilance tih velikih tvrtki nemaju rezervacije za reklamacije u garantnom roku, to me oduvijek intrigiralo kako to?

    Nema veze projektno financiranje sa novom tvrtkom. To nije zahtjev banke. To znam iz prve ruke, osim ako se pravila nisu iz nekog razloga ove godine promijenila.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 7, 2021 at 10:24 PM
    Quote from user35

    Vidim.. Raspon od 55-95?

    Slab suport za jaci izlaz pa malo podsjetiti forumase da postoji dionica?

    Nego ako je NaV konzervativnija metoda, kako u ovom slucaju daje 2-3X vecu procjenu od DcF? Kako to kako to?

    Vidim da opet jako povrsno pratis pa predlazem da jos jednom procitas tekst iznad svake tablice i vidjet ces zasto je 55-95.

    Tebe jos uvijek cekam da mi kazes sta u ovoj mojoj tablici nije dobro/tocno, vidim da opet dajes "palac dolje".

    Nitko nije rekao da je NAV najkonzervativnija procjena (opet ne pratis), nego da je to standard u brodarstvu. A tvoj DCF necu vise komentirati, vec sam ti ukazao na nekoliko temeljnih gresaka zbog kojih ta metoda nije primjenjiva. Ta metoda se bazira na nizu pretpostavki koje je zbog volatilnosti u brodarstvu nemoguce tocno pretpostaviti za duzi period, to ne mogu ni strucnjaci koji prate ovaj sektor, a onda jos manje mozes ti. I onda zato dobijes rezultate koje ni sam vise ne razumijes, ne mozes provjeriti niti imas sa cime usporediti. Znas kako kazu - "garbage in, garbage out".

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 7, 2021 at 10:00 PM
    Quote from Flight
    Quote from mitkko

    Ubacio sam svježe podatke iz FI za Q2 u tablicu NAV-a. Najveći efekt povećanja NAV-a je od smanjena obveza za 16,5M kn.

    Sada je NAV 96 kn, što je 60% diskont u odnosu na trenutnu cijenu dionice.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Sljedeća tablica je možda i zanimljivija. Napravio sam novu tablicu za NAV gdje sam simulirao situaciju nakon dokapa po 25 kn. Povećan je broj izdanih dionica za 2M i povećana je keš pozicija za 50M kn. Tu je NAV 57 kn, što je 32% diskont u odnosu na trenutnu cijenu dionice.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    DcF nisi radio? 😁✋

    Display More

    Radim na tome, malo sam se pogubio u brojevima :S :D

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 7, 2021 at 8:36 PM

    Ubacio sam svježe podatke iz FI za Q2 u tablicu NAV-a. Najveći efekt povećanja NAV-a je od smanjena obveza za 16,5M kn.

    Sada je NAV 96 kn, što je 60% diskont u odnosu na trenutnu cijenu dionice.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Sljedeća tablica je možda i zanimljivija. Napravio sam novu tablicu za NAV gdje sam simulirao situaciju nakon dokapa po 25 kn. Povećan je broj izdanih dionica za 2M i povećana je keš pozicija za 50M kn. Tu je NAV 57 kn, što je 32% diskont u odnosu na trenutnu cijenu dionice.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JNAF (Jadranski naftovod d.d.)

    • mitkko
    • August 6, 2021 at 12:48 PM
    Quote from zlocesti

    https://www.index.hr/vijesti/clanak…je/2295497.aspx

    Nema posustajanja !

    Ako nemaju kruha, neka jedu kolače , tako je to bilo i biva

    Kod nas je uvijek bio najvaznije da imas papir - sustina je uvijek negdje u drugom planu. To ti je kao ono otprilike - ne znam plivati, ali imam papir ^^

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • August 5, 2021 at 9:48 PM
    Quote from amerikanec
    Quote from amerikanec

    Evo konsolidacija odrađena😉...sad mozemo preko 9...a u tom slucaju i puno vise, mi izgleda graf.....

    Kolega mittko, evo sam odvozio od 6.50 do 12.50 lunu za 4tis usd😉...sad sam usao u Elrond (EGLD) na 97.50 i ima potencijala do 150..

    Svaka cast :thumbup:

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 5, 2021 at 9:01 PM
    Quote from mulac

    Evo i za tankere

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    @Neo je toliko puta na temi TPNG ponovio da je vrijednost MR tankera snazno porasla da sam skoro i ja povjerovao, iako u tome nema elementarne logike uzevsi u obzir niske vozarine. Ova tablica nazalost pokazuje stvarno stanje.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • August 3, 2021 at 5:26 PM

    Jedan jako dobar video koji pojasnjava revolucionarnost blockchaina i potencijal primjene u svakodnevnom zivotu.

    Video je iz 2016., ali jednako je aktualan i danas.

    Greskom sam ovo postavio ovdje, molim Admina da prebaci na temu Crypto.

  • ULPL (Alpha Adriatic d.d.)

    • mitkko
    • August 2, 2021 at 1:17 PM
    Quote from Manu
    Quote from mitkko

    Jeste primijetili koliki utjecaj na dobit imaju tecajne razlike, oko 20M kn vise u odnosu na proslu godinu! Ili ja to nesto ne gledam dobro?

    Postoji dobar razlog zašto. Moglo bi biti slično i dalje.

    Zasto? Tolike velike pozitivne tecajne razlike vidim samo na ULPL (od svih brodara), zato mi nije jasno odakle to?

  • INGR (INGRA d.d.)

    • mitkko
    • August 2, 2021 at 1:14 PM
    Quote from forumas

    Pa to tako obično i biva, nekad se ima obveza, a nekad potraživanje za porez.

    Budući da je prije obveza bila velika, sada se smanjuje tj.preklapa s prijašnjom obvezom, i tako će biti u sljedećim razdobljima.

    Nema to smisla. Nisam racunovodja, ali ovo se kosi sa osnovnom logikom, zato pitam da mi netko pojasni. Jasno mi je da se gubitak iz prijasnjih godina moze prenositi sljedecih 5 godina i onda on moze smanjiti eventualnu buducu dobit, tako da ako su u ovom kvartalu imali 1,7M bruto dobit, to mogu "lomiti" sa prijasnjim gubitkom u recimo tom istom iznosu pa onda imaju porez na dobit 0. Ali nije mi jasno kako porez moze biti negativan, tako da ispada da njima drzava duguje. I jos mi nije jasno kako takav porez moze biti 6 puta veci od osnovice - bruto dobit 1,67M, porez 10M kn.

  • INGR (INGRA d.d.)

    • mitkko
    • August 2, 2021 at 12:15 PM

    Jel mi netko zna objasniti kako je moguce da porez na dobit bude negativan?

  • Birtija

    • mitkko
    • July 31, 2021 at 12:00 PM

    Tracy Chapman - Talkin' Bout a Revolution

  • Birtija

    • mitkko
    • July 31, 2021 at 11:45 AM

    Lykke Li & Bon Iver - Dance, Dance, Dance

    Ono kada stvari pojednostavis do jaja, a one budu jos ljepse :)

  • Birtija

    • mitkko
    • July 31, 2021 at 11:35 AM

    Kevin Morby - Harlem River

    And Harlem River swallow me

    Put your hands around my neck

    And Harlem River I can't breathe

    They've got the lights down now

    And Harlem River give me wings

    Put my head up in the clouds

    And Harlem River all because

    Oh I'm nowhere now

    Harlem River


  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™