1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • DRY BULK

    • mitkko
    • October 2, 2021 at 2:10 PM
    Quote from amerikanec

    Slazem se mittko da u euforiji pohlepa nadvlada razum medutim povijesno i ekonomski gledano ciklusi se ponavljaju po gotovo istim obrascima samo sa razlicitim akterima kao sto smo imali razdoblje od 13 godina niskih vozarina isto tako je doslo vrijeme za ubiranje plodova za sve ove godine mrcvarenja a kako drugacije u ovom ciklickom sektoru nego strong up pa dok balon ne pukne! Pozitivna strana suma sumarum je da ce ovakvo extra profitabilno razdoblje potrajati konzervativno gledajuci barem do kraja 2022. Sa negativnim vijestima i postupcima nas Kina svako malo bombardira..a sta ces kad si je partija umislila da moze kontrolirati cijeli Svijet al kao sta vidimo i na cripto trzistu su ovakve njihove manipulacije sve slabijeg odjeka.

    Pohlepa je u ljudskoj prirodi, baloni su manifestacija upravo te ljudske pohlepe, nije to nista sporno. To treba znati iskoristiti u vlastitu korist, to je ljepota trzista i ulaganja.

    Da me se krivo ne shvati, i ja vjerujem da ce ova odlicna situacija na trzistu za bulkere potrajati, za to postoje dobri argumenti i upravo zato i ulazem u bulkere. Ali ne radi se o tome. Meni osobno smeta to jednoumlje, tj. odsutnost kritickog promisljanja. Forum onda gubi svoju svrhu - ako mu je svrha okupljanje intelektualaca koji dijele interes prema investiranju, a sa ciljem razmjene misljenja, prikupljanja korisnih informacija te kritickog debatiranja/promisljanja na neku temu - i postane samo "druk masina" :)

    Da se malo nasalim, to je kao sa zenama - meni nikada nisu bile zanimljive supljoglave ljepotice sa kojima ne mozes izmijeniti dvije suvisle misli... uvijek su mi bile zanimljivije introvertirane, pametne, odnosno na bilo koji nacin intrigantne zene :) Ali ajde, nismo svi isti, nekome je samo do zabave :)


    Quote from brajakica

    A sad su to "stilske figure"? 😅

    Ok,isprike na nerazumjevanju vaseg stila.

    Predlazete da se smanji "euforija"

    Ja ne vidim euforiju vec jako puno pozitivnih vijesti za dry bulk i veliki rast vozarina.

    Bdi je 5200 da nebi bila euforija da se pravimo da je 2500?koliko bi trebalo oduzeti od 5200?

    Ako cemo to prevesti na cijenu dionice u pon prodavati atpl dok ima kupaca na 250 da unistimo "euforiju "🤭

    Vidite kuda vode "hiperbole"

    Zar nije bolje bez njih🤔😁

    Display More

    Kolegice, tesko je meni vama bilo sta pojasniti ako to ne zelite shvatiti.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • October 2, 2021 at 1:28 PM
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva6, kada su im profiti trenutno visestruko veci od troska.

    Da to plasticno pojasnim;

    Zamisli recimo jednog rudara koji isporucuje Kini ugljen - Kina ne pita za cijenu, kupuje sve sto se na trzistu nudi, cijena ugljena porasla 100% u ovoj godini, taj rudar na toj cijeni ima hyper zaradu, slobodnih brodova za prijevoz kronicno nedostaje, rudar sjedi i nervozno grize nokte dok doceka da se pojavi neki slobodan brod kojeg bi mogao unajmiti... i ne pita za cijenu. Upravo cijela ova situacija je i uzrok ovog strasnog porasta vozarina.

    I jel mozes u takvim okolnostima zamisliti tog istog rudara da kalkulira da mozda malo ustedi na gorivu ako brod koji je unajmio bude vozio 3 dana duze? Ne. Da se njega pita sigurno bi platio i duplu cijenu goriva ako bi time uspio kinezima utrpati sto vise ugljena u sto kracem roku.

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    Dry bulk ships speed up to cash in on bullish market; CO2 emissions a concern | Hellenic Shipping News Worldwide

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • October 2, 2021 at 11:07 AM
    Quote from brajakica

    Rast tonaze ponisten za 33% u 2021 sa usporavanjem brodova💪👍

    Navijamo za sto veci rast cijene nafte😁


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Quote from mitkko

    Nije to bas tako.

    Kada su vozarine jako visoke kao sto su danas, brodarima je u interesu cak i povecati brzinu jer tako mogu odvoziti vise "tura" i ekstra profitirati na visokim vozarinama. Porast cijene goriva u ovakvim okolnostima nije dovoljno dobar razlog koji ce ih natjerati da voze sporije.

    Ali je to povecanje brzine manje nego bi bilo da je cijena nafte niza? Znaci da uvijek utjece rast cijena nafte na brzinu.

    Display More

    Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva, kada su im profiti trenutno visestruko veci od troska.

    Da to plasticno pojasnim;

    Zamisli recimo jednog rudara koji isporucuje Kini ugljen - Kina ne pita za cijenu, kupuje sve sto se na trzistu nudi, cijena ugljena porasla 100% u ovoj godini, taj rudar na toj cijeni ima hyper zaradu, slobodnih brodova za prijevoz kronicno nedostaje, rudar sjedi i nervozno grize nokte dok doceka da se pojavi neki slobodan brod kojeg bi mogao unajmiti... i ne pita za cijenu. Upravo cijela ova situacija je i uzrok ovog strasnog porasta vozarina.

    I jel mozes u takvim okolnostima zamisliti tog istog rudara da kalkulira da mozda malo ustedi na gorivu ako brod koji je unajmio bude vozio 3 dana duze? Ne. Da se njega pita sigurno bi platio i duplu cijenu goriva ako bi time uspio kinezima utrpati sto vise ugljena u sto kracem roku.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • October 2, 2021 at 10:32 AM
    Quote from brajakica

    Ostalo je neodgovoreno pitanje od proslog tjedna.

    "Gorivo poskupljuje bulkeri ce voziti brze ili sporije"?

    Nije to bas tako.

    Kada su vozarine jako visoke kao sto su danas, brodarima je u interesu cak i povecati brzinu jer tako mogu odvoziti vise "tura" i ekstra profitirati na visokim vozarinama. Porast cijene goriva u ovakvim okolnostima nije dovoljno dobar razlog koji ce ih natjerati da voze sporije.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • September 28, 2021 at 9:40 PM
    Quote from 5. Element
    Quote from BudFox

    Ovo je eskaliralo, kazu da im se ne isplati proizvoditi i distribuirati struju zbog preskupog ugljena i plina, pa rade restrikcije struje. Mislim da je ovo sa smanjenom emisijom CO2 tek sporedni razlog. Nesto slicno kao kada je Petrokemija ugasila proizvodnju prosli tjedan zbog previsoke cijene plina.

    "..da će Kina morati uspostaviti više opskrbnih linija kako bi odgovorila na potražnju za ugljenom te da bi više zaliha te sirovine trebala naručiti od Rusije, Mongolije i Indonezije"

    https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet…svjeta-15105859

    I to da se elektranama ne isplati proizvoditi struju je tocno jer im kineski partijasi ne daju da povise cijene struje za gradjane i privredu. Rezultat?? Nema struje.

    Kineski partijasi su debili, kazem vam.

    Pitajte kineske gradjane da li bi radije platili struju trostruko, ali da ju imaju, ili koliko je sada, ali ju nemaju.

    Isto pitanje postavite i direktoru tvornice iPhone-a. Ili automobila.

    Deeeeebiiiliiii.

    Trziste, potpuno slobodno trziste, je apsolutni Bog i zakon kojemu se svi moraju pokloniti. I kineski partijasi. Ako ne zele platiti brutalnu cijenu.

    Trziste vs. CCP = 5:0.

    Display More

    Kina je petljala sa potraznjom zeljezne rude kako bi utjecala na pad cijene, a ne ugljena.

    Evo jedan dobar clanak. Kina mahnito kupuje ugljen i ne pita za cijenu.

    China’s coal shortage could leave other countries in the dust
    Coal stockpiles are low in China and demand is at an all-time high.
    www.google.com
  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • September 28, 2021 at 8:47 PM
    Quote from mitkko

    BDRY

    Je li ovo cup&handle?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    BDRY apdejt

    BDRY došao do targeta. +20% u nekoliko radnih dana. Najs :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 28, 2021 at 1:42 PM
    Quote from Tolisimus

    Znači odustali smo od novih brodova (Ugovor nije stupio na snagu). Novaca sada nismo imali, imati ćemo ih u budućnosti prema novom predsjedniku Uprave. Što je s dokapitalizacijom? mitkko imaš li novih informacija?

    Što se tiče usporedbe Jugolinije/ Croatia Line s Maersk-om, malo je za reći da je pretjerao. Maresk je starija kompanija i neusporedivo veća. Maresk je bio veća kompanija i krajem 70, kad je Jugolinija bila na vrhuncu. Jugolinija se počela raspadala još u Jugoslaviji, a za vrijeme Domovinskog rata je skroz dokrajčena. Stari nikako da shvate da nije prije sve bilo bolje/veće, nego da su oni bili mlađi pa je sve bilo ljepše…iako ni sam nisam u cvijetu mladosti, nadam se da neću s godinama početi žugati i hvalit kako je nekad Jadroplov bio velika kompanija ;)

    Nema novih informacija, nista nisu javili, a polog je jos uvijek kod njih.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 28, 2021 at 11:46 AM
    Quote from jasko

    Ivan Pavlović u pomorskoj večeri............. Poslušajte od 23:55 https://radio.hrt.hr/aod/pomorska-vecer-2dio/397342/

    Pametno ovaj covjek zbori. Odustali su od novogradnje, ali planiraju prosiriti flotu.

    Sada osjecam potrebu da mu se ispricam sto sam ga pogrdno zvao "deda" :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 27, 2021 at 8:59 PM
    Quote from Miro

    Super analitika. Logično i argumentirano. Jeste li možda radili sličan izračun i za ATPL?

    Radio sam svojevremeno slicne tablice i za procjenu prihoda ATPL, ali nisam ih dugo azurirao jer nemam ATPL pa ne pratim vise detaljno.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 27, 2021 at 8:53 AM
    Quote from StatusQuo

    #Mittko

    Zar u 2Q vozarina JDPL nije bila oko 16 500 $ ?

    Je ako samo gledas poslovni prihod podijeljen sa brojem kalendarskih dana. Takav omjer prikazuje stvarnu sliku (cinjenicno stanje), ali ne daje uvid u uzrocno-posljedicne veze i odnos sa BSI indeksom, a onda mi zapravo ne sluzi nicemu. Ja TCE prihode racunam za operativne dane (ne kalendarske), a rashode racunam za kalendarske dane. Tako mogu jasno modelirati situacije kada je neki brod recimo na dokovanju kao sto je bio taj prosli kvartal (modeliram omjer operativni/kalendarski dani), a bez da mi to iskrivljuje sliku prihoda (prividno umanjuje TCE prihod aktivnih brodova). Na taj nacin mogu iskazati i direktnu korelaciju sa BSI indeksom, a ta korelacija mi je jako vazna za procjenu buducih prihoda.

    Dodatna komplikacija u izracunu je i cinjenica da JDPL osim prijevoza kao core businessa ima i dodatne prihode od preprodaje goriva. Ti prihodi su iskazani u ostalim prihodima, ali ne znam koji dio rashoda je direktno vezan za taj dio biznisa jer su svi rashodi knjizeni pod istom stavkom. Ja sam.tome doskocio na nacin da sam sve rashode, pa i te rashode od prodaje goriva racunao pod operativne troskove broda (svjesno pogresno, zato je izmedju ostaloga i break-even JDPL umjetno nesto veci), ali sam onda sve te ostale prihode sveo na TCE na nacin da sam stvarni operativni TCE povecao koliko je u postotku povecan ukupan prihod od tih otalih prihoda. Tako je i dalje racunica tocna, a ja imam jasno i mjerljivo razdvojene prihode i rashode. Zato gore u tablici imam iskazana dva TCE. Tako je u Q2 operativni TCE bio 18.410 USD, a taj povecani modelirani (koji ukljucuje ostale prihode) TCE 19.723 USD. Ovo opet nije u lipu tocno jer su svi ti crveni izrazi modelirani brojevi, nisu racunati iz FI, ali su vrlo bliski stvarnim brojevima iz FI.

    Ovi crveni postoci iznad tabice pokazatelja su modelirani postoci utilizacije flote. Gornji postotak opca utilizacija flote, a ovaj donji postotak dodatno umanjuje taj opci postotak jer uzima u obzir eventualno dokovanje pojedinog broda, ili nekakav zastoj zbog korone i slicno.

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 9:15 PM
    Quote from Milijarder

    Mittko, koja bi po tebi, to bila "dovoljna ciljana kesa za mirovinu"?

    To nas sigurno sve zanima! :)

    Imali smo prije par mjeseci u Birtiji debatu o tome do dugo u noc :)

    Pogledaj u Birtiji stranicu 96 na dalje. Pokusavam ovdje zalijepiti link ali mi nikako to ne ide.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 5:04 PM

    Ispravak gornjeg posta i podatka u tablici:

    Trenutni P/NAV = 0,40 (umjesto 0,52), ali tu u NAV nije uključena dobit za Q3 koja je već realizirana. Ako u NAV uključim i tih 26M kn projicirane dobiti za Q3, NAV poraste za još 16 kn na 170 kn, što onda daje trenutni P/NAV = 0,36!!!

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 4:41 PM

    Evo i dijagram kretanja BSI iz kojeg vučem podatke za projekciju poslovanja. Dijagram je za period od Q3 prošle godine do danas.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 4:35 PM

    Ažurirao sam i tablicu za procjekciju prihoda i dobiti. Sada imamo dovoljno podataka da možemo dovoljno točno izračunati rezultate za Q3. Jedina veća nepoznanica mi je tretman onog jednog broda koji je bio usidren mjesec dana zbog korone - ne znam tko pokriva troškove tog zastoja, ali ajde, pretpostavio sam lošiju varijantu - da taj broj u tom mjesecu nije napravio nikakav prihod, ali da je konzumirao cjelomjesečni trošak.

    U tablici je i projekcija poslovanja i za Q4. Izračun uzima za pretpostavku prosječan BSI u iznosu 35k USD, ali o tom - potom.

    Cijeli izračun je detaljno prikazan u tablici.

    Rezime je:

    U Q3 bi neto dobit trebala biti veća od 26M kn, što je oko 16 kn po dionici, odnosno 2,2 puta više od Q2. U Q4 projicirana neto dobit iznosi 38M kn, što je još 23 kn po dionici.

    Pokazatelji za cijelu 2021. godinu računam da će biti:

    EPS = 41,88 kn

    P/E = 1,47

    EV/EBITDA = 3,91

    Trenutni P/NAV = 0,52, ali tu u NAV nije uključena dobit za Q3 koja je već realizirana. Ako u NAV uključim i tih 26M kn projicirane dobiti za Q3, NAV poraste za još 16 kn na 170 kn, što onda daje trenutni P/NAV = 0,36!!!


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 3:57 PM

    Joakim nam otišao i Cleaves nikako da ažurira svoju tablicu vrijednosti brodova. Kako je prošlo već skoro 2 mjeseca od zadnjeg izračuna NAV-a, prebacio sam se na tablicu vrijednosti brodova od firme Advanced Shipping & Trading S.A. iz Grčke. Svi ti analitičari preuzimaju podatke iz baze javno objavljenih SH transakcija, tako da bi podaci trebali biti slični i usporedivi.

    Ova firma daje procjene za brodove starosti do 15 godina, tako da sam vrijednosti za 20 godina stare brodove i scrap preračunao iz vrijednosti 15 g. brodova, a u skladu sa omjerima koji su vrijedili za te brodove u prethodnim izvještajima. Te vrijednosti su u mojoj tablici označene crvenom bojom. Neka sam zbog ove aproksimacije napravio i nekakvu grešku, ona ne može biti veća od +/- 500k USD, što je greška u NAV-u od +/- 2 kn.

    Zanimljivo je da je sada tržišna vrijednost brodova 156M kn veća od knjigovodstvene !!!

    NAVps = 154 kn

    P/NAV = 0,40

    Pogledajte kako po pitanju ovog pokazatelja stoje strani brodari. Prosječni P/NAV je 1,13. Samo jednoj firmi je ispod 1,00.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Evo i tablice iz koje sam preuzeo podatke:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 3:28 PM
    Quote from looserst
    Quote from mitkko

    :D :D :D

    Gledam ovo na mobitelu i klebarim se. Zena me pogleda i pita sta je toliko smijesno. Ja joj odusevljeno pokazem ovu sliku, a ona samo kaze: Ne kuzim, u cemu je fora, sta je "capes". :)

    Morao bih zeni vise pricati o tome sto mi se dogadja u zivotu :)))

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Klebarim=?

    Pucam od smijeha? Tako nesto? Mislim od stubokom i ono sicavanje kako vec bijase nismo naucili novu rijec :D

    Display More

    haha, tako je, malo pomalo savladavam hrvatski jezik :) Sada se trenutno bavim zarezima, skužio sam da ih previše koristim :)

    klebarim=blesavo smijem :)

    Leksikon za klebarenje kaže ovo: "Potpuno apstraktno grupno smijanje geliptera ali i, inače normalnih, adolescenata neshvatljivo starijima, a koje im još i ide itekako na živce."

    Svakim danom u svakom pogledu sve više napredujem :)

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 3:06 PM
    Quote from KicanCRO

    Odlicna vijest, prepostavljam da se radi o Kamsarmax(80 000-85 000 dwt) brodovima . Zanimljivo da je Domijan nedavno rekao kako ne misle prosirivati flotu, pa bi me zanimalo koliko je vec proslo od dogovora do objave, a to bi ti mittko mogao najbolje odrediti jer najvise pratis cijene. Mislim, dali su nam malo podataka, ali kad definiraju to bi bilo zanimljivo znati.

    Takoder, uvijek mogu prodati ove slotove i gotovo sigurno zaraditi.

    Mislim da ce se sutra lansirati cijena ako ne bude nesigurnosti oko Kine, i objave FED-a. Zasigurno je tako razmisljao( a i znao) kupac tisucice u petak.

    ATPL je objavila da je vrijednost ugovora 137M USD, što je 34,25M po brodu i u skladu je sa prosječnim cijenama na tržištu (trenutna prosječna vrijednost novogradnje je 34,5M USD) - vidi tablicu:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • September 26, 2021 at 1:26 PM

    :D :D :D

    Gledam ovo na mobitelu i klebarim se. Zena me pogleda i pita sta je toliko smijesno. Ja joj odusevljeno pokazem ovu sliku, a ona samo kaze: Ne kuzim, u cemu je fora, sta je "capes". :)

    Morao bih zeni vise pricati o tome sto mi se dogadja u zivotu :)))

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Kako trgovati dionicama? Strategije, cake i savjeti

    • mitkko
    • September 25, 2021 at 1:59 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from BSOD

    Upravo tako.

    Najgore što se trejderu može dogoditi je izgubiti samopouzdanje. Događa se svima, stalno i uvijek. Jedna loša odluka za drugom i otvara se spirala. Još ako se u to uplete i mindset pokeraša (takozvani ali in efekt, super opisan u knjizi Market mind games), onda je to kraj. Gubitak samopouzdanja vodi k dvije krajnosti:

    1) zaboravlja se na stop loss (na scenu stupa wishful thinking)

    2) i dobitne trade-ove režete jako rano zbog straha od gubitka zarađenog (let it run!).

    Svatko od nas će sam nači načina da iz te spirale izađe (ili će uništiti kapital). Ja kada uđem u loš ritam, to uglavnom budu dvije loše odluke za redom, gasim sve i čekam novi dan. Isto tako gasim sve kada mi "dobro ide", jer je nemoguće da ti "dobro ide" 10 trejdova za redom.

    Jučer sam npr prvo spržio novce na MRIN, na kraju sam to nadoknadio i uzeo još dvostruko na AEHR. Nakon toga sam sve ugasio.

    Svi koji misle da "nemaju vremena" i da sve mora ići brzo i na veliko, grdo se varaju. Garantiram vam pljugu za 6 mjeseci (govorim o stranim tržištima, ne o ZSE, tu uvijek brat ima strica a stric maćehu koja je sekretarica u nekom fondu pa je nešto čula).

    Dobro Vam Zloćka kaže, ovo je cjeloživotni posao, i gradi se kao svaki drugi, polako, postepeno, sa puno promašaja, loših pokušaja, još gorih egzekucija.

    Ja ovo ne moram raditi, imam super svakodnevni posao, no odlučio sam nešto novo naučiti i možda jednog dana od toga i živjeti.

    Display More

    sve si reka.

    btw., drago mi je šta se ova tema otvorila, jer vani možeš trgovati sa svim i svačim, ovisno o tome kakva su makroekonomska kretanja.

    bilo da trejdaš, bilo da investiraš, dobro je pratiti šta više stvari.

    npr. nedavno se spominjalo da smo zakasnili na uranij (ja, dugoročno, mislim da nismo).

    ako pak investiraš, a ne trejdaš, bitno je da ideš prema onome šta najmanje može pasti ako se desi nekakva nevolja.

    ne moramo stalno svi gledati dionice, jer neke druge stvari mogu višestruko outperformati ako se neke okolnosti promijene.

    kad slušam iskusne trejdere vani, dionice su im, u pravilu, samo oko 25% portfelja, tako da gledajte malo širu sliku, makar nekad imate kratkoročni gubitak.

    barem ja tako razmišljam, jer mi nije "đir" na nečemu klepniti "za burek i jogurt", nego se baš pošteno "nakesati" 🤷

    Display More

    Neces se bas "nakesati" ako budes ulagao u, citiram - "ono sto najmanje moze pasti ako se desi nevolja". Takva ulaganja su defanzivna... neces puno zaraditi, ali neces puno ni izgubiti. Ja planiram tako postupati tek kada budem pred mirovinom, kada ce nadam se ta "kesa" biti dovoljno velika, odnosno da cu imati oko cega biti defanzivan. Sada dok sam jos relativno mlad sam skloniji rizicnijim ulaganjima gdje pokusavam tu kesu sto vise i brze nabildati. Ovakvim postupanjem bude i usputnih pogresaka, ali dobro je dokle god ides dva koraka naprijed i samo jedan unazad. Usput se i puno toga naucis pa onda ti koraci naprijed budu sve konkretniji i veci, a ovi koraci unazad sve manji i rjedji.


    Edit:

    Druga stvar koja mi je pala na pamet sada dok sam ovo pisao je ovdje cesto spominjani "hedge" kao mudar alat za investiranje. Stvarno bih volio da mi netko objasni smisao hedge-iranja kod osoba koje nisu Buffett ili veliki fond, odnosno kod onih ciji je portfelj dovoljno mali da mogu relativno brzo likvidirati svoju poziciju u slucaju nevolje, a takvi smo vjerojatno 99% nas ovdje na forumu.

  • Poluge i margine

    • mitkko
    • September 25, 2021 at 8:33 AM
    Quote from barbosa 2.0
    Quote from barbosa 2.0

    margin ekipa, ne tvrdim ali mislim da nešto brkate, naime na listama je popis dionica koje banka prihvaća kao kolateral ali nisam baš siguran da vam banka uvjetuje koje dionice ćete kupovati margin kreditom

    sory ekipa, ipak sam bio u krivu...sada sam malo proroštao margine i osim pobe, svi jasno naznačuju da se kredit odobrava za kupnju dionica sa popisa...nekada nije bilo tako i to mi nema smisla ako daješ kvalitetan kolateral i još moraš na bankin skrbnički koji košta i plaćati visoke kamate koje skupa budu i preko 10%...svakako bolje onda uzeti nenamjenski ?(

    Tako je, banka strogo definira koje dionice smijes kupovati na margin. Kod Croatie sam zadnje dvije godine imao 5% kamatu.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™