1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 7, 2022 at 11:07 AM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Milijarder

    Samo neka Kolege rade, biti će još koji povoljni ulazak i hvala im na tome! :)

    Doći ćemo na to da ćeš moći kupit dionicu za vrijednost godišnje dobiti ^^ , a onda kad se katapultira cijena bit će drž se čvrsto ko prošle godine.

    Kad se sjetim da sam imao naloge JDPL na 7-13 kn svako toliko 2020. polako svako toliko nešto uzeo i mislio jesam li se zahebao kad nitko neće, nemožeš ni prodati ,a ni kupiti ... pa kad je pred točno godinu dana katapultirana otišla x10 u par mjeseci i onda se vratila tu di smo sad.

    Hehe, i ja sam kupovao po 8-9 i pitao se ta ista pitanja. Pitas se tko je tu lud, jesam li to ja ili svi ostali? Dobra vremena :)

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 7, 2022 at 9:06 AM
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Cijena goriva je eksplodirala, +50% u zadnja dva i pol mjeseca 8|. Ovo je bullish za vozarine (all else equal) jer ce flota definitivno usporiti. Ovo su razine cijena koje su izuzetno visoke i unajmitelji ih definitivno nece moci ni htjeti samo tako progutati.

    Aleluja znaci ne stojite vise kod svojih teza "nije ih briga" za cijenu bunkera :/ :thumbup:

    Ili to vrijedi do promjene pozicije(prodaje) ? 🤪 :saint:

    Post

    RE: DRY BULK

    […]

    Pad je sezonski+pojacani

    CCP je vec odrijesio kesu i opet ce prije nego se ovih 188 milijardi$ potrosi.

    Krajem ove godine jako vazan event

    https://asia.nikkei.com/Politics/Xi-sa…hina-s-politics

    Drug Xi ide po jos jedan mandat.

    Sapienti sat.

    🇨🇳Drugovi i drugarice ce se jako potruditi da isporuce rezultat za tako vazan event.

    Nakon olimpijade treba ocekivati veliku gospodarsku aktivnost da se podigne slabi rast GDP.
    brajakica
    February 2, 2022 at 9:13 AM

    Po najavama kinezi ce za najveceg druga XI isporuciti rezultat u 2022. ;)

    https://www.bloomberg.com/news/videos/20…et-of-5-5-video

    Volio bih da i ja mogu za tebe reci aleluja, ali vidim da ti i dalje nista ne kuzis.

    Procitaj jos jednom sto sam tamo napisao, taj moj post kojeg stalno bez razumijevanja citiras. Sve je uvijek stvar konteksa, a za shvatiti kontekst treba imati malo siri pregled igre. Za to nije dovoljno slijepo prenositi tudje twitter postove.

    Vidi sta Mintzmyer danas kaze:

    We've heard chatter about slow steaming in shipping for the past year, but fuel prices weren't high enough in 2021.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 7, 2022 at 8:43 AM

    Cijena goriva je eksplodirala, +50% u zadnja dva i pol mjeseca 8|. Ovo je bullish za vozarine (all else equal) jer ce flota definitivno usporiti. Ovo su razine cijena koje su izuzetno visoke i unajmitelji ih definitivno nece moci ni htjeti samo tako progutati.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 7, 2022 at 12:32 AM
    Quote from migra
    Quote from mitkko

    Ovaj citat je misleading. U tom članku su sumarno prikazali tankere i bulkere, ali zapravo samo mali dio od tih 4,5% se odnosi na bulkere.

    Ruska dry bulk flota čini svega 0,8% ukupne svjetske flote, a ti ruski brodovi nose svega 0,2% ukupnih ton-milja. Također, taj dio flote neće nestati sa tržišta, samo će ubuduće voziti druge rute. Ne treba smetnuti s uma da Kina nije uvela sankcije pa će vjerojatno pokupiti svu robu koju će Rusija imati za ponuditi, a što će voziti upravo ti ruski brodovi koji su pod sankcijama. Zato mislim da će ukupni efekt ovoga na povećanje utlizacije biti ravan nuli.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    "ravan nuli"?

    ja mislim da cemo ubrzo dobiti službenu potvrdu da pogresno misliš. :saint:

    dobar tip za one koji imaju tankere na radaru :thumbup:

    p.s.

    bit ce ukjučeni i neruski brodovi koji prevoze ruski teret tako da ....

    biti ce vrlo pozitivnih efekata kada se tome pridoda povećanje tonmiles

    uostalom svjedočimo rastu spota i FFA teško da je slučajnost.

    time will tell

    Display More

    A kako cemo to dobiti sluzbenu potvrdu? U kojem to obliku? Koja metrika ce to pokazati?

    Ti se i dalje drzis te svoje tvrdnje da ce se flota umanjiti za 4,5% i time povecati utilizacija? Unatoc ovim tablicama i egzaktnim brojkama koje sam postao a koje pricaju skroz drugaciju pricu?

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • mitkko
    • March 7, 2022 at 12:08 AM

    Nije lako ni onim normalnim Rusima sada u Rusiji. Pogledajte ispovijest jednog mladog Rusa na redditu.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 6, 2022 at 10:59 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Ovaj citat je misleading. U tom članku su sumarno prikazali tankere i bulkere, ali zapravo samo mali dio od tih 4,5% se odnosi na bulkere.

    Ruska dry bulk flota čini svega 0,8% ukupne svjetske flote, a rusija nosi svega 0,2% ukupnih ton-milja. Također, taj dio flote neće nestati sa tržišta, samo će ubuduće voziti druge rute. Ne treba smetnuti s uma da Kina nije uvela sankcije pa će vjerojatno pokupiti svu robu koju će Rusija imati za ponuditi, a što će voziti upravo ti ruski brodovi koji su pod sankcijama. Zato mislim da će ukupni efekt ovoga na povećanje utulizacije biti ravan nuli.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Mislim da ne moze nikako biti ravan nuli i da svi brodovi ruski voze, vidlivo iz tvojih postotaka da zapravo trenutno ruski brodovi zapravo voze krace ton milje nego prosjek s obzirom koji im je udio te milje ce se sigurno povecat, da li 0,2-0,5% povecanja puno ili malo recimo hipotetski u normalnim okolnostima nije puno, ali u ovakvim i mali postotak je bitan znamo svi kako eksponencijalno utjece utilizacija na vozarine, a niti vrijeme potrebno da se ti brodovi pregrupiraju na potrebne pozicije i druge kupce s obzirom na novo nastale okolnosit ne moze biti ekekt koji nece utjecat na dostupnost brodova barem kratkorocno, a sugurno su u takvim pregrupiranjima pod utjecajem i neki ostali brodovi pogotovo ovi koji su se nalazili na turskom djelu.

    Display More

    A šta, Kina nema svoje brodove koji će prevoziti tu rusku robu? Rekao sam da će ti sporni ruski brodovi voziti tu robu, ali ne isključivo ruski. Ali za ovu poantu je bitno samo da se svi ruski brodovi uposle na prijevoze te robe za kinu, dakle neće biti izbačeni iz igre i time povećati utilizaciju svjetske flote, što je zamislivo jer je ruske robe više nego što Rusija ima brodova.


    Quote from Infinity
    Quote from mitkko

    Ovaj citat je misleading. U tom članku su sumarno prikazali tankere i bulkere, ali zapravo samo mali dio od tih 4,5% se odnosi na bulkere.

    Ruska dry bulk flota čini svega 0,8% ukupne svjetske flote, a ti ruski brodovi nose svega 0,2% ukupnih ton-milja. Također, taj dio flote neće nestati sa tržišta, samo će ubuduće voziti druge rute. Ne treba smetnuti s uma da Kina nije uvela sankcije pa će vjerojatno pokupiti svu robu koju će Rusija imati za ponuditi, a što će voziti upravo ti ruski brodovi koji su pod sankcijama. Zato mislim da će ukupni efekt ovoga na povećanje utlizacije biti ravan nuli.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Zalutali Ruski brodovi bi mogli imati problema sa sa vozarinama.

    Kako im se trziste smanjiva moglo bi doci do ucijenjivanja losijim ugovorima??

    Display More

    Vidi šta se sada dogodilo sa tankerima koji unatoč sankcijama prevoze rusku naftu... vozarine su im otišle u nebo. A zašto? Zato što ima nekolicina tankera koji sada pod sankcijama uopće žele prevoziti rusku naftu, a kupcu se isplati platiti premiju na prijevoz jer je sada ta ruska nafta zbog sankcija i bitno jeftinija pa je i tako bitno povećani trošak prijevoza svejedno prihvatljiv jer je ušteda na toj nafti bitno veća od tog povećanog troška prijevoza.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 6, 2022 at 10:58 PM
    Quote from hugh
    Quote from mitkko

    Ovaj citat je misleading. U tom članku su sumarno prikazali tankere i bulkere, ali zapravo samo mali dio od tih 4,5% se odnosi na bulkere.

    Ruska dry bulk flota čini svega 0,8% ukupne svjetske flote, a ti ruski brodovi nose svega 0,2% ukupnih ton-milja. Također, taj dio flote neće nestati sa tržišta, samo će ubuduće voziti druge rute. Ne treba smetnuti s uma da Kina nije uvela sankcije pa će vjerojatno pokupiti svu robu koju će Rusija imati za ponuditi, a što će voziti upravo ti ruski brodovi koji su pod sankcijama. Zato mislim da će ukupni efekt ovoga na povećanje utlizacije biti ravan nuli.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    na mlin dry bulka ne ide eventualno izbacivanja ruskih brodova iz igre, nego povečanje ton milja ostalih dry bulk brodova koji će teret morati i/ili željeti zbog kupaca prevoziti iz udaljenijih zemalja od odredišta?.........

    Display More

    Upravo tako.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 6, 2022 at 10:45 PM
    Quote from migra

    evo iz jos jednog zanimljivog kuta pogled na rat u ukrajini.

    shipping ce sigurno biti dio zahvacen sankcijama protiv rusije.

    "According to Intermodal’s Ms. Katerina Restis, from the Tanker Chartering department, “recently, out of approximately 44k bulk and tanker vessels operating in the world, approximately 2k vessels are owned by Russian registered companies"

    4,5% kandidata za povecanje utilizacije na preostlih 95,5% ;)

    vrag bi znao dali bi se to moglo reflektirati kao 4,5% vece vozarine ili možebitno kao puno više od toga?:/ :S 8)

    Ovaj citat je misleading. U tom članku su sumarno prikazali tankere i bulkere, ali zapravo samo mali dio od tih 4,5% se odnosi na bulkere.

    Ruska dry bulk flota čini svega 0,8% ukupne svjetske flote, a ti ruski brodovi nose svega 0,2% ukupnih ton-milja. Također, taj dio flote neće nestati sa tržišta, samo će ubuduće voziti druge rute. Ne treba smetnuti s uma da Kina nije uvela sankcije pa će vjerojatno pokupiti svu robu koju će Rusija imati za ponuditi, a što će voziti upravo ti ruski brodovi koji su pod sankcijama. Zato mislim da će ukupni efekt ovoga na povećanje utlizacije biti ravan nuli.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 6, 2022 at 8:17 PM

    Mene cudi da nitko od shipping analiticara ne razmatra mogucnost pada gospodarstva i recesije zbog visoke inflacije i dramaticnog porasta cijene energije. To je okolnost koja je po meni vrlo realna, a ne znam zakljuciti kako ce se bulkeri u tim okolnostima ponasati.

    Misljenja?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 6, 2022 at 10:18 AM
    Quote from tollway

    pa kolega mitkko sa ekipom je bio u toj situaciji kod onog dokapa jesenas! samo nikad nismo doznali kako je to sve točno završilo.poznato da je keš neko vrijeme bio zarobljen nakon odustajanja od dokapa. pismo isprike, zahvale.....

    Brzo su nam vratili novce, a mailom su nam poslali nekakvo bezvezno obrazlozenje zasto se obustavlja dokap, slicnu obavijest su objavili i na ZSE.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 8:50 PM
    Quote from havi

    Ne znam kako se to namješta za strateškog? Ako će ići javna ponuda i dokap uz izdanje prospekta. Obzirom da je firma primila državne potpore i sanirana uz podršku EK, ne smiju se raditi izuzeci odnosno netransparentna prodaja. Pa to smo navodno već imali i nije prošlo, kako će sad oni namjestiti sve jednom, unaprijed odabranom?

    Mislim da se svi skupa varate. Mislim da TNPL vise ne pokazuje interes za JDPL. Mislim da je jedina preostala opcija, manji dokap gdje će sudjelovati financijski investitori ili bez dokapa. Nitko neće dati novce za šuplju priču pogotovo u sektoru volatilnom kakav je Bulk brodarstvo.

    JDPL nastavlja poslovanje i obnavlja flotu u skladu s mogućnostima i uvjetima na trzistu.

    Ako ne bude isao dokap, onda ce morati ici klasicna prodaja drzavnog udjela. Drzava ima obavezu privatizirati firmu, na koji god nacin, to je bio uvjet za odobrenje sanacije od strane EK.

    Prvotno su planirali privatizaciju kroz dokap jer su tada bile takve trzisne okolnosti i firmi je kriticno nedostajalo svjezeg kapitala, dokap je bio najjednostavnije rjesenje. Sada je situacija ipak bitno drugacija.

  • Birtija

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 6:40 PM

    Jedna nebična zanimljivost:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 5:01 PM
    Quote from tollway

    na koji način mislite da će biti proveden dokap? znamo da će u prvom krugu postojeći imati prednost. zatim ostali institucionalni pa strateški u 3. krugu. tako nešto. da bi budući večinski postao večinnski, potrebno je izdati barem 2-2,5 milje novih dionica na sadašnju cijenu. po kojoj cijeni očekujete novo izdanje? eps je 42,xx kn!!?? što je skoro sadašnja tržišna. puno puno upitnika!!!

    Da, tako nekako su to najavili, više krugova, pravo prvenstva imaju postojeći dioničari.

    Imam ovu neku projekciju gdje sam išao vidjeti kako bi izgledala bilanca nakon dokapa, kako će moje dionice razvodniti uz pretpostavku nekoliko scenarija, te koliki je onda upside potencijal nakon dokapa do neke fer vrijednosti dionice.

    U obje varijante pretpostavljam da će se izdati 2M novih dionica, isto kao i prvi put, s tim da ne vjerujem da će početna cijena ići ispod 50 kn, ali eto stavio sam u izračun i varijantu sa 25 kn, čisto tako da imamo i tu varijantu.

    Treba uzeti u obzir i činjenicu da je Deda rekao da će minimalni iznos dokapa biti 150M kn, što na 2M novih dionica daje cijenu od 75 kn po dionici, a možda i izdaju i veći broj dionica, ne znam. Nekako se nadam da će biti tih 75 kn po dionici, ali računam sa lošijom varijantom.

    Treba uzeti u obzir to da su prošli dokap poništili jer je nadzorni odbor tvrdio da je cijena od 25 otprilike sramotna jer dionica vrijedi oko 100 kn (mislim čak i više, ovo napamet pričam). Zato sada ne mogu zamisliti scenarij u kojem bi cijena bila tako niska.


    Ovo je prva varijanta koja uzima u obzir trenutnu bilancu i NAV, samo sa dodanim tim kešom od dokapa. Ako gledam recimo taj scenarij od 50 kn, i takva razvodnjena dionica ima potencijal rasta od 74% da bi došla do 0,9 NAV. To smatram po meni realno najlošijim scenarijem.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    A ovako izgleda varijanta dokapa uzimajući u obzir 1y fwd bilancu i NAV, sa dodanim kešom od dokapa. Tu u toj najlošijoj varijanti (5o kn) vidim potencijal rasta od 108% takve razvodnjene dionice.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Uredno provedenim dokapom i dobivanjem novog većinskog vlasnika bi se riješile mnoge nepoznanice zbog kojih se ova dionica trguje po tako niskim valuacijama, pa bi onda bilo i za očekivati da bi se cijena dionice približila tim valuacijama.

    To je ukratko moj rezon zašto sam odabrao kupiti ovu dionicu, neću više drobiti jer će me opet prozvati za drukanje. Ovo je samo moje viđenje stvari koje može i ne mora biti točno, ne znam.

    Veseli i zdravi bili!


    -

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 4:44 PM

    Čak i što se tiče postignutih vozarina mislim da mnogi griješe kada kažu da JDPL postiže bitno slabije vozarine od ostalih.

    Naime, to gledište je pogrešno zbog nekoliko stvari.

    Budući da JDPL ne objavljuje postignutu utilizaciju flote u pojedinom kvartalu, mnogi pojednostavljeno izračunaju postignuti TCE na način da jednostavno podijele poslovne prihode sa brojem kalendarskih dana i brojem brodova, što pokaže bitno manji TCE nego što on stvarno je. Naime, TCE se gleda u odnosu na operativne dane, a njih je nemoguće točno znati ako nisu objavljeni u FI. Vidimo danas i ovu prepisku na temi ATPL.

    Također, ne može se uspoređivati utilizacija firme koja ima cijelu flotu na spotu (ovime mislim na kratkoročni TC), ili firmu koja dijelom ili većim dijelom flote vozi na dugoročnim ugovorima. Utilizacija je naravno uvijek manja kada si na spotu.

    Treba uzeti u obzir i činjenicu da su brodovi koje JDPL nešto manji nego "etalonski brod" na temelju kojega se iskazuju vozarine za Supre.

    Također, neki brodovi su im i stariji negotaj "etalonski brod". To sve treba uzeti u obzir.

    Pogledajte zato ovaj moj model za 2021.godinu. Modeliranjem za 2021. godinu sam došao do zaključka da, vrlo grube projekcije mogu raditi uzimajući u obzir ova tri bitna parametra koja moram uzeti u obzir prilikom usporedbe postignutih vozarina i indeksa.

    Prvo, koeficijent koji će modelirati "dane u floti". Za Q3 i Q4 sam ovo uzeo kao 14/15 (četrnaest petnaestina), time sam efektivno umanjio broj operativnih dana zbog onog jednog incidenta sa koronom na brodu (gdje je jedan brod bio mjesec dana u zastoju), i u drugom kvartalu ista stvar zbog nekog sličnog incidenta, ne sjećam se sada više napamet o čemu se radilo.

    Drugo, koeficijent opće utilizacije (tako sam ga nazvao) - generalno sam pretpostavio da je on 90%, ali sam ga u Q3 i Q4 zbog neobično velikog congestiona i drugih problema sa covidom on sigurno bio nešto veći (vidimo to i na primjeru ATPL) pa sam pretpostavio da je 85%.

    Treće, indeks vozarine generalno moram reducirati za oko 20% da bih simulirao činjenicu da su im brodovi nešto manji, a neki i stariji.

    Dakle, kombinirano ovi koeficijenti su dali prilično dobar model prihoda, gdje sam na razini godine napravio grešku od svega 1,5M kn.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 4:17 PM
    Quote from Parica

    Ma fundamenti nisu problem...Deda je sjebo motku...

    Dok vozarine divljaju i dok se ocekuje jaki market minimalno sljedecih par godina on je raskinuo novogradnje koje su ugovorene u najbolje vrijeme (pocetak ciklusa) i svjesno unistio priliku pomladit flotu...iz toga zakljucujem da je odlucio da JDPL izlazi iz bulk segmenta jer je flota mala i prastara i pomladjivanje je bilo neophodno...sad luta i pokusava uci na neka potpuno nova trzista upitne profitabilnosti pri cemu je upitan i know-howa od JDPL...svoj know-how je pokazao do sada tako sto nije ni lipe smanjio BE, a ostvarene vozarine su katastrofa u odnosu na peer grupu i raspolozivost (spot) flote...definitivno najlosiji CEO u svemiru...

    Mislim da cemo za 3g shvatit da je Deda svojom idiotskom (oprostite na izrazu, ali nemam drugu rijec kojom bi opisao ovo sto je napravio) odlukom da raskine novogradnje ostetio JDPL za minimalno 150mil kn (kroz propustenu zaradu od vozarina sto kroz vrijednost brodova)...

    I zato, dok je Deda tu, JDPL je za mene, nazalost, zavrsena prica...

    Vama koji ste unutra nek je sa srecom...

    Slažem se s tobom po pitanju Dede i njegovih neobičnih poteza. I sam sam tako razmišljao kada se Deda pojavio u ovoj priči, ali ono što je meni ovdje interesantno je nekoliko sljedećih činjenica (ili barem ih ja tako vidim, kao činjenice)

    Trenutno je firma dosta slabo učinkovita jer ih opterećuju loše vodstvo, maćehinski odnos države kao najvećeg suvlasnika te visoke kamate na dug, ali upravo to ja ovdje vidim kao priliku. Trenutno je u branši povoljna klima, vozarine su visoke i čini se da će takve ostati barem još ovu godinu pa onda unatoč ovoj manjoj učinkovitost firma svejedno uspijeva jako profitabilno poslovati. Brodovi su im slobodni (nisu vezani dugoročnim ugovorima) pa ni krivi ni dužni beru vrhnje na kratkoročnim TC ugovorima.

    Moj rezon je sljedeći:

    • Država ima obvezu privatizirati firmu, ići će ove godine najavljeni dokap sa upravo primarnom svrhom privatizacije, čime će se riješiti ta jedna otegotna okolnost koja koči razvoj ove firme. Dakle, budućnost je svijetla po pitanju upravljanja, teško da može biti gore nego što je sada.
    • Dokapom će se i bitno ojačati bilanca te smanjiti i refinancirati dug, dakle opet i po pitanju bilance ne može biti gore nego što je sada, može samo bolje,
    • Deda je najavio da razmišlja o diverzifikaciji flote, ne prestanak bavljenja dry bulkom, samo o diverzifikaciji kako bi se umanjila ovisnost o ciklusima u dry bulku. Spominjao je tankere kao perspektivnu granu koja nije u korelaciji sa bulkerima, za koju stvarno svi analitičari govore da je trenutno na dnu ciklusa te očekuju da će već u drugoj polovici ove godine krenuti dugoročniji oporavak. Dugoročno je ovo po meni sigurno pametan potez, pitanje je samo koliko će provedba biti dobra. Meni kao kratkoročnom špekulantu kojemu je trenutno sav interes na bulkerima ova ideja na prvu nije dobro sjela jer sam si mislio kog vraga Deda sada ide dalje od bulkera kada su onitrenutno vruća roba, ali kvaka je u tome "trenutno", dugoročno gledano bi ovo sigurno stabiliziralo poslovanje, ne bi svako malo imali "gladne godine" i skupljali minuse. Kako god bilo, moj horizont za ovu dionicu ionako nije dulji od godine dana, na jesen ću sigurno opet prodati, tako da me trenutno ne interesira previše šta će biti za dvije-tri godine dok riješe i upogone te tankere.
    • Novi većinski će vjerojatno biti Tankerska plovidba (barem su takve karte bile prilikom zadnjeg dokapa, vidit ćemo je li se u međuvremenu nešto promijenilo), a oni dokazano dobro i profitabilno cijeli niz godina upravljau svojom flotom i sigurno će znati postaviti i JDPL na pravi put.
    • Imao sam još par ovakvih crtica za napisati, ali mi isparilo dok sam ovo sve natipkao :)

    Poanta je da su valuacije zbog ovih nabrojanih karakteristika firme izuzetno niske, ali upravo zato je JDPL meni i interesantan. Sve ovo teško da može u danim okolnostima biti lošije, a svako poboljšanje bi se trebalo značajno odraziti na profitabilnost i porast cijene dionice. Dakle, početna točka je vrlo niska i neće biti teško sve ovo poboljšati.

    Ja budući da vjerujem u nastavak pozitivnog trenda u dry bulku, ovo mi dođe kao oklada sa marginom. Umjesto da kupim stabilnu i financijski jaku firmu na kojoj mogu u nekom budućem periodu na krilima rasta vozarina zaraditi na porastu cijene dionice recimo x2, ja se ovdje kladim na JDPL koji u tom istom slučaju pozitivnog razvoja priče može porasti puno više od tih x2 upravo zbog te niske početne baze. Slično kao kada kupiš recimo HT - stabilna i financijski jaka firma, očekuješ neki rast ali nikakav spektakl, ili sa druge strane uložiš u neki mali tehnološki startup koji radi u istoj branši kao i HT, ima niske valuacije jer nitko od njega ne očekuje ništa veliko, može propasti ako se vjetrovi okrenu, ali ako vjetrovi potraju će višestruko više profitirati nego što će jedan HT.

    JDPL će rasti ne samo zbog porasta vozarina, već i zbog svih ovih drugih promjena u firmi koje u mojim očima mogu samo unaprijediti poslovanje firme, ne vidim kako bi ga moglo više unazaditi. Ovaj trejd je izuzetno asimetričan, reward/risk mi izgleda jako povoljan, a sve naravno pod uvjetom da pozitivan outlook u dry bulku potraje barem još ovu godinu.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 3:27 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Po meni mogu biti tri stvari:

    • jednostavno banalna greška u sastavljanju grafova za potrebe Q4 izvješća, copy-paste greška, slično kao i ovaj tipfeler za naziv firme koji imaju u tom istom grafu :)
    • greška u izvješću za Q3 pa onda kada se Q4 uspoređuje izgleda kao da je greška u Q4 (ovo mi je najmanje vjerojatno),
    • ili neko naknadno priznavanje operativnih dana iz Q3 nakon dobivenog eventualnog spora sa unajmiteljem (bili su to dosta turbulentni mjeseci), ali to onda znači da su i prihodi i dobit "umjetno" povećani u Q4 za te naknadno priznate dane pa je onda stvarni Q4 operativno lošiji nego što je prikazano. Ali ako i je tako, to onda nije korektno prikazano jer je misleading.

    Kako god, nažalost to nikada nećemo točno znati.


    Tipfeler :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ako je tocka 3 mislim da bi se prihod trebao priznavat stalno, a povecavat potrazivanja od kupaca ukoliko je doslo do spora do trenutka rijesavanja spora ili rezervacije iznosa koji tereti spor u kasnijoj fazi ako spor se ne rijesi i ode na visu instancu ali opet ne bi to trebalo utjecat na racunicu koliko brod dana radi sta to ima veze s naplatom, mozda je moguce da se radi o nekom bonusu vezano za prijasnje dane koji se ne moze jos u Q3 obracunat ali u q4 tereti vremenski rok od prije pa onda utjece na takav nacin obracuna na koje dane se odnosi ali opet ni to nema veze s brojem dana koliko brod je zaposlen.

    Display More

    Točno tako, ako i je neko naknadno priznavanje onda se ne bi smjelo ovako voditi jer je obmanjujuće. A ako se radi o nekom bonusu, onda je to nekakav izvanredni prihod, ili u najmanju ruku povećani redovni poslovni prihod, ali kako god nikako ne smije utjecati na broj operativnih dana. Operativni dan je operativni dan, neovisno o tome koliko sam ja taj dan naplatio. Mogu neke dane voziti i sa minusom, ali to je i dalje taj jedan operativni dan. Bezveze.

    Ja se vodim onim logičkim principom što je g. Occam davno utvrdio, Occam's razor: problem-solving principle that "entities should not be multiplied beyond necessity".

    Dakle, najčešće je najednostavnije objašnjenje neke pojave točno. Za mene je ovo greška u izvještaju, tipfeler, sve dok mi netko ne dokaže suprotno :) Ovo je non-GAAP metrika, ne bi mi uopće bilo nevjerojatno zamisliti da je neka teta koja je to tipkala za potrebe prezentacije u izvješću nešto pri tome zbrljala.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 2:51 PM
    Quote from StatusQuo

    Jasno je i meni sta bi trebala biti utilizacija i moguce od nemoguceg po tom shvacanju, ali vidim da ono sta mislim da znam ocito nije bas tako i sad sta cemo, ocito absolutno nista jer niti jedno razmisljanje je sad nemoguce dokazati niti dati odredjenu tezinu, osim mogucih pretpostavki i pitanja na glavnoj skupstini koja bi razjasnila nedoumice, jedino sta mislim da nije greska zasto je tako prikazano vec da postoji neki razlog.

    Po meni mogu biti tri stvari:

    • jednostavno banalna greška u sastavljanju grafova za potrebe Q4 izvješća, copy-paste greška, slično kao i ovaj tipfeler za naziv firme koji imaju u tom istom grafu :)
    • greška u izvješću za Q3 pa onda kada se Q4 uspoređuje izgleda kao da je greška u Q4 (ovo mi je najmanje vjerojatno),
    • ili neko naknadno priznavanje operativnih dana iz Q3 nakon dobivenog eventualnog spora sa unajmiteljem (bili su to dosta turbulentni mjeseci), ali to onda znači da su i prihodi i dobit "umjetno" povećani u Q4 za te naknadno priznate dane pa je onda stvarni Q4 operativno lošiji nego što je prikazano. Ali ako i je tako, to onda nije korektno prikazano jer je misleading.

    Kako god, nažalost to nikada nećemo točno znati.


    Tipfeler :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Birtija

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 1:42 PM

    Dobra stara vremena :D :D :D

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 1:32 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Bilo mi je neobično kako su sada u FI za Q4 objavili tako dobru utilizaciju na razini godine, a znamo da je u Q3 bila dosta loša utilizacija pa sam to išao provjeriti i zaključio da definitivno imaju grešku u FI za Q4.

    Ako uzmemo podatke o utilizaciji za sve kvartale u 2021., može se vidjeti da je očigledna greška u podacima za Q4. Prema podacima u tom FI bi ispalo da je utilizacija u Q4 bila 110%!?! Zato utilizacija na razini godine nikako ne može biti 95%.

    Pogledajte tablicu:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Pretpostavljam da je utilizacija u Q4 bila ipak nešto bolja nego u Q3 kada su bila veća zagušenja luka i borba sa COVID-om, zato sam pretpostavio da je utilizacija u Q4 bila između one u Q2 i Q3, dakle oko 86%, što onda na razini godine daje utilizaciju od 89%.

    Još me zanimalo kolika je bila utilizacija ovih brodova koji su u kratkoročnom najmu (da bih te podatke mogao usporediti sa JDPL) pa sam vrlo grubom računicom došao do sljedećeg:

    Ako uzmemo da je 6 brodova u dugoročnom najmu (tek nedavno su dva broda pala na ispod godinu dana pa u FI piše drugačije, ali to trenutno ne mijenja ništa na stvari), njihova utilizacija je 100%.

    Ako uzmemo da je 6 brodova u kratkoročnom najmu, a uzevši u obzir podatak u ukupnoj utilizaciji flote od 89% iz tablice iznad, mogu zaključiti da utilizacija tih brodova mora biti oko 78%.


    Mišljenja?

    Display More

    To s utilizacijom sam primjetio odma isti dan mislio sam pisati o tome, ali rekao sam sam sebi ajde da pricekam bas me zanima tko ce to vidjeti i komentirati, tko drugi nego ti na kraju, nitko drugi u 5 dana nije to primjetio toliko o tome koliko ljudi obradjuju pojedina izvjesca, pogleda se dobit i krene dalje u vecini slucajeva ;(

    Sta se tice toga naravno da teoretski ne moze bit moguce da bude 110% ili je greska u Q3 ili Q4 prijavljene utilizacije ili je mozda neka stvar nekog nacina vodjenja prihoda ovisno kako je ugovor slozen, uvijek neka dodatna nagadjanja kad ne znas kako oni to racunaju da su dobili 110%, mislim da ne mozes za 6 brodova uzest da su u 100% utilizaciji jer ugovorno je mozda drugacije odredjeno za neke stavke koje utjecu na placanje najamnine pa s time i utilizaciju nikad ne znas, uostalom ne mozes uzest nikakvu pretpostavku kakva je utilizacija kratkotrajnih brodova u Q4, kad ne znas kako i zbog cega je utilizacija pala u Q3 da bi uzeo pretpostavku od toga za Q4, po meni jedina realna prepostavka je da je utilizacija vezana za dugorocni atpl i i svjetski prosjek 95-100%, sve ostalo je mislim neka anomalija koja se ne bi trebala uzest u obzir buduceg ocekivanja kao nesto sta je pravilo, vec iznimka dok se ne dokaze suprotno.

    Display More

    Nacin vodjenja prihoda ne bi smio imati utjecaja na utilizaciju. Utilizacija je jednostavni omjer operativnih i raspolozivih dana (ja sam u svojoj tablici umjesto toga namjerno koristio dane u floti, za to imam razloge, ali o tome drugom prilikom), i ta definicija bi morala biti prilicno nedvosmislena, bez obzira na nacin fakturiranja tih operativnih dana, inace taj sami pojam utilizacije nema nikakvog smisla niti prakticnu uporabnu vrijednost.

    Tih 100% utilizacije za dugorocne najmove sigurno nije 100%, ali ne bi smjelo ni biti daleko, tu se u pravilu ne broje samo dani u off-hireu, a to znaci u pravilu samo kada je brod u kvaru i slicno, gdje je brodar u obvezi drzati brod ispravnim. Ali ajmo reci da nije 100, vec 98%, onda su ovi drugi brodovi koji su u kratkorocnom najmu u Q3 morali imati utilizaciju oko 80%, a sto obzirom na veliki port congestion, covid i slicno uopce nije nepojmljivo.

    Ovo naravno nisu egzaktne brojke, njih nazalost nikako ne mozemo tocno znati jer u FI to ne navode, ali osnovna logika nalaze ove brojke... dovoljno je tocno za dobiti opci dojam i razaznati u kojem smjeru stvari idu.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 5, 2022 at 12:57 PM
    Quote from gigic23
    Quote from StatusQuo

    To s utilizacijom sam primjetio odma isti dan mislio sam pisati o tome, ali rekao sam sam sebi ajde da pricekam bas me zanima tko ce to vidjeti i komentirati, tko drugi nego ti na kraju, nitko drugi u 5 dana nije to primjetio toliko o tome koliko ljudi obradjuju pojedina izvjesca, pogleda se dobit i krene dalje u vecini slucajeva ;(

    Sta se tice toga naravno da teoretski ne moze bit moguce da bude 110% ili je greska u Q3 ili Q4 prijavljene utilizacije ili je mozda neka stvar nekog nacina vodjenja prihoda ovisno kako je ugovor slozen, uvijek neka dodatna nagadjanja kad ne znas kako oni to racunaju da su dobili 110%, mislim da ne mozes za 6 brodova uzest da su u 100% utilizaciji jer ugovorno je mozda drugacije odredjeno za neke stavke koje utjecu na placanje najamnine pa s time i utilizaciju nikad ne znas, uostalom ne mozes uzest nikakvu pretpostavku kakva je utilizacija kratkotrajnih brodova u Q4, kad ne znas kako i zbog cega je utilizacija pala u Q3 da bi uzeo pretpostavku od toga za Q4, po meni jedina realna prepostavka je da je utilizacija vezana za dugorocni atpl i i svjetski prosjek 95-100%, sve ostalo je mislim neka anomalija koja se ne bi trebala uzest u obzir buduceg ocekivanja kao nesto sta je pravilo, vec iznimka dok se ne dokaze suprotno.

    Logično je da je konačni prikaz utilizacije na godišnjem nivou točan i nedvojben, a kvartalna utilizacija su prolazna vremena koja iz niza faktora i razloga mogu biti samo trenutačna indikacija.

    Volio bih da mi ovo netko pojasni, jer ja onda valjda skroz krivo shvacam definiciju utilizacije. Prema onome kako ja shvacam utilizaciju je ovo fizikalno nemoguce.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™