Display MoreDSX sada već ogromnih +30%, vjerojatno nakon ovog teksta:
Da vjerojatno nakon tog teksta. Zanimljivo je kako se DSX financira, zašto kupuje vlastite dionice i pritom isplaćuje dividnedu. Ta strategija uprave i inzistiranje prema dioničarima da oni to sve mogu sa postojećim novčanim tokom, očito još uvijek nailazi kod nekih na entuzijazam i oduševljenje (pa imamo ovakav rast cijene). I sve je to dobro ako, i samo ako, ova kriza ne potraje dovoljno dugo da se od takvih strategija mora brzo i naprasno odustati.
https://www.finviz.com/quote.ashx?t=DSX
Display MoreAko je sve tako crno, kako neki ovdje pisu, zasto onda danas jedan brodar vani raste za 31 %?
Mozda ATPL treba jedan dobar dokap dok je cijena dionice ovako nisko ispod nominale, a zanimljivi su i Corona krediti od HBOR-a za izvoznike, sa drzavnom subvencijom kamata.
Uglavnom, trenutno se nalazimo u rastucem trendu vozarina, da se ne bi lagali, a cijena dionice obicno prati vozarine, kako u padu,
tako i u rastu.
Kolo srece se okrece i to je tako.
P.S. Sto se tice Batale, donijeli su racionalnu odluku da privremeno zaustave radove dok se ne smiri epidemija Coronavirusa (znam da su neki vec poceli pisati da to nije projekt kada vlada epidemija, a sada vam vec fali gradnja?)
P.P.S. Slicnu racionalnu odluku su donijeli prosle godine kada nisu ugradili scrubbere, pa se to pokazalo kao pun pogodak, a ustedili su 6 000 000 $ ( 12 brodova * 500 000 $ )
Raste, zato sto im je NAV zaista veći od p - cijene. I zato sto menadžment i dalje inzistira na dividendama i buybacku. Sve to ATPL ne radi, al ne radi zato sto ni ne može to napraviti. Nema dovoljno resursa.
Cistom logikom ja na ATPL gledam ovako.
Oni placaju puno $ kamate na kredite s kojima
su kupili brodove i zato prosle godine nemaju neto dobiti, vec su kamate i amortizacija pojele neto dobit, a EBITDA bila +155 milijuna kuna. Kolega mitkko kaze da je za to kriv MSFI 16 i promjena knjizenja kamata i najma za 2 broda koji nisu u njihovom vlasnistvu - nisam knjigovodja, da se razumijemo. Koliko vidim u zadnje vrijeme u izvjescima nastoje da dug/EBITDA bude sto manji, pa im to i LIBOR, uz neizbjezan tecaj $ pretpostavljam utjece na njihovu cijenu duga, sto vjerovatno diktiraju banke kod kojih su zaduzeni. Dobra stvar je sto i zaradjuju uglavnom u $, pa im je tecajni rizik valjda manji zbog toga, kada i kredite imaju u $.
Kada bi se teoretski napravio dokap, te u slucaju da uspije, automatski bi pao omjer dug/kapital, firma bi prodisala i ne bi toliko ovisila o bankama koje nabijaju ogromne kamate na dug i na kraju ispadne da rade samo za vracanje kamata bankama. Tada bi se mogli jos i dodatno razduziti kod banaka ili bi imali potrebni kapital za projekt Batala, koji je odlicno zamisljen, tako da osim razrjedjivanja postojecih dionicara, ne vidim nista lose u dokapu u jednom trenutku.
Netko je napisao da vise kamata godisnje ATPL plati na 800 milijuna kn duga nego RIVP na 2.5 milijarde kn, pa je kljuc poslovanja u smanjenju kamata na dug, uz naravno nesto na sto ne mozemo utjecati, a to je rast vozarina koji je upravo zapoceo, pogotovo ako se ova Korona situacija smiri u dogledno vrijeme, sto ce dodatno potaknuti rast vozarina koji je poceo.