1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Vergilije

Posts by Vergilije

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 6, 2022 at 1:09 AM
    Quote from lebowski

    Joakim, druker/darker, govori kako je oh malo potrebno do supersajkla

    #2: Update forecasts for supply & demand. Include adj. from #1

    Conclusion: Low scrapping & contracting '22-24E. Better supply transparency through '24E. Improved iron ore prospects '24/25E

    Outlook still very positive. Small changes to supply/demand could lead to a super-cycle https://t.co/dE8vl6GIFa

    Stvarno je opak lik Joakim i neugodno precizan. Mislim da mu je fond nedavno išao po drugu rundu financiranja zbog silnih upita :D

    Evo u slikicama za one koji su lijeni pročitat, njegove friške procjene za sljedeće dvije godine...

    1. Base scenarij - brodari ostaju kakvi su sad, izuzetno profitabilni, sve pozitivno, ali postoji kontinuirani višak ponude nad potražnjom koji ograničava rast, status quo na jednoj ugodnoj razini

    2. High case scenarij - osobno bi ga nazvao parabolički; kroz sljedeće dvije godine dolazi do daljnjeg smanjivanja ponude i porasta potražnje, utilizacija brodova je na maksimumu, sve što plovi netko angažira, BDI raste do skoro 9000; imamo supersajkl ko 2007/2008 godine


    Koliko vidim, prema njemu je ključna prosječna iskorištenost globalne flote, tj. svih brodova na svijetu; u jednom trenutku ponuda (broj brodova je ograničen, ne povećava se bitno proizvodnjom novih niti smanjuje scrappingom) i potražnja (bez obzira na cijene, roba se mora prevoziti, isplati se i dok je skuplje) prestaju biti elastične. Na razini od 90% iskorištenosti BDI je cca 2.500, no svakim malim pomakom prema gore sve brže raste cijena angažmana sljedećeg broda i tu se stvar zbilja prelama u rakete koji kolege lijepe :)

    Zanimljivo je kako u trenutnim okolnostima, makro postavke su takve da skoro nema negativnog scenarija za brodare. Da bi zarade ozbiljnije pale, moraju se a) izgraditi novi brodovi koji bi rušili cijene, a brodogradilišta nikad manje, plus sva bukirana ili b) doći do trećeg svjetskog rata koji bi srušio potražnju. Za a) treba minimalno 3-5 godina obzirom na orderbook; b) rusi pokušavaju, ali nije to to, svijet je odabrao izolaciju umjesto sukoba. Postoji i c) stagflacija; loše za gospodarstvo i životni standard, ali ne nužno za shipping.

    Files

    Base.png 43.84 kB – 0 Downloads High.png 45 kB – 0 Downloads BDI.png 9.64 kB – 0 Downloads
  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 4, 2022 at 3:32 PM

    Cijene hrane rastu dalje, a počelo se pucati i na civilno brodovlje...

    Što znači da i troškovi prijevoza rastu počevši od polica osiguranja, goriva, itd.

    Quote

    The Russian Navy is blocking in the Black Sea region more than 90 civilian ships carrying food for the world market.

    “Thirty percent of the world’s wheat exports typically come from the Black Sea region, as does 20 percent of the world’s corn and 75 percent of sunflower oil. But Russia has bombed at least three civilian ships carrying goods from Black Sea ports to the rest of the world, including one chartered by an agribusiness company,” U.S. Deputy Secretary of State Wendy Sherman said at the UN Security Council briefing on March 29.

    The consequences of Putin's war are being felt far beyond Ukraine and directly affect global food security, the official underscored.

    “The Russian Navy is blocking access to Ukraine’s ports, essentially cutting off exports of grain. They are reportedly preventing approximately 94 ships carrying food for the world market from reaching the Mediterranean,” Sherman said.

    As noted, many shippers are now hesitant to send vessels into the Black Sea, even to Russian ports, given the danger posed by Russian forces.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 1, 2022 at 5:06 PM

    Nova makro analiza Zoltana Pozsara iz Credit Suisse koga zanima naučiti više, osvrt na shipping stranice 5,6,7...

    Ukratko kako svijet postaje nesigurnije mjesto bez globalizacije, sve će biti skuplje. :)

    Quote

    More expensive ships. More expensive cargo. More expensive transit fees.
    Much longer transit routes. More risks of piracy. More to pay for insurance.
    More price-volatile cargo. More margin calls. More need for term bank credit…
    …a perfect time to do QT!

  • Što smo danas tržili

    • Vergilije
    • April 1, 2022 at 12:33 PM

    Kupio još malo ATPL, akumulacija dok ide ;) 8o

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • April 1, 2022 at 12:06 AM

    Jedan kvalitetan aprilili ^^

    Kolinda pregovara s Putinom

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • March 31, 2022 at 11:51 PM
    Quote from tollway

    istina, morati će presložiti potrebe. samo je pitanje kako i u kojem vremenskom roku, a potrebe za energijom u bilo kojem obliku rastu. negdje sam naletio na podatak da će njemačkoj trebati barem tri godine!!!!????

    već su bili prisutni, ali bi tek sada mogli eksplodirati. procjena 7,3% za ožujak!!!???

    No čemu drama, bar ispravno prenesite članak 7,3% je godišnja stopa inflacije za Njemačku po trenutnim kretanjima...

    Prijašnje procjene se revidiraju prema novom razvoju situacije, vjerojatno će biti još viša do kraja godine.

    Vjerujem da bi odmah potpisali tu stopu kao zaključnu za ovu godinu.

    Quote

    Ahead of the release, a Reuters poll of economists projected inflation to hit 6.7 percent.

    Measured for national reporting standards, inflation was up 7.3 percent, the release showed.

    Earlier Wednesday, the German government’s council of economic advisers projected inflation to average 6.1 percent this year, more than three times the European Central Bank’s price stability target, before declining to 3.4 percent in 2023.

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • March 25, 2022 at 12:13 AM

    Sve ove filozofsko političke rasprave su zapravo spam kad se tema zove:

    Utjecaj i posljedice rata u Ukrajini na tržišta kapitala

    Rusko tržište kapitala otvorilo u plusu nakon mjesec dana suspenzije

    Moscow’s stock market has rallied after share trading resumed for the first time since being suspended when the Ukraine invasion began nearly a month ago, although the US dismissed Thursday’s limited reopening as a “charade”...

    Reports earlier this month that Russia planned to channel up to 1tn roubles (£7.7bn) from its national wealth fund to buy stocks could also have encouraged buying.

    Zanimljivo je kako čak i službena Moskva brine više o svom tržištu kapitala za razliku od Hrvatske, makar kroz potemkinova sela 😳

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • March 24, 2022 at 11:58 PM

    Sve je dobro dok se ne počnu crtati rakete 😱😁📈

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • March 23, 2022 at 2:41 PM

    Sezona grijanja prolazi, proljeće je tu, a Rusi ovom zadnjom ucjenom-blefom praktički pozivaju EU da ih trajno otkanta u sljedećem valu sankcija. Kakav spektakularan niz krivih procjena od strane Kremlja i idu dalje 😳

    Inače ove spike da će nacije prijeći na druge valute u međunarodnoj trgovini imaju smisla kao i da mi probamo nametnuti kunu. Radi se o tome da su dolar pa euro najjače stabilne valute, a cijela brics ekipa ima običaj manipulirati tečajevima u svoju korist. Ako obje strane muljaju dogovor ne može opstati. A muljatora koliko oćeš, zapitajte se bi li voljeli dobiti plaću u yuanu, rublji ili rupiji...

    zato nikad nisu ozbiljnije zaživjeli.

    Po meni smo u fazi gdje su u strahu velike oči, ni prvi ni zadnji sukob, vec jedno globalno preslagivanje karata.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 17, 2022 at 12:23 PM
    Quote from tin

    Ako su odlučivali kojim slučajem o prijedlogu za dividendu i donjeli odluku to je informacija koja može bitno utjecati na cijenu zbog toga smatram da bi trebali objaviti jer u protivnom bliske osobe s članovima UO mogu biti u povlaštenom položaju.Dakle ne vidim ni jedan razlog zašto ne bi objavili odluke sa sjednice ako su ju već stavili u kalendar događanja.

    Upravo to, ako sjednica UO nije sadržavala bitne stavke za dioničare nije trebala biti u kalendaru.

    Kad su je već stavili, mogli su par generičkih rečenica napisati... razmatralo se operativno poslovanje, termini dokovanja, štogod blabla...

    U situaciji gdje vjerojatno u ovom trenutku imaju preko 150mio kuna keša na računu jasno da će dioničari gledati svaki detalj kao cjenovno osjetljivu informaciju.

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • March 17, 2022 at 12:17 PM

    Sve su to proizvodi koji se mogu supstituirati u srednjem i dugom roku.

    Lanci opskrbe pucaju i paralelno se stvaraju novi.

    Samo će biti malo skuplje, što ćemo platiti iz ljubavi prema demokraciji, da možemo slobodno pisati po forumu :)

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • March 17, 2022 at 12:11 PM
    Quote from Vergilije

    Teško će se ostvariti ova analiza, kinezi imaju trilijarde dolara američkog duga plus vežu kretanje juana prema dolaru kako bi ostali konkurentni. Ideja da prodaju Treasury bez kontra reakcije US je apsurdna i to radi ulaganja u Rusiju koja se urušava. Pa oni će prvi gurnut rusiju dolje kad bude na rubu... 😂

    Eto ljubav Rusija-Kina pukla nakon pet dana od posta, Lavrov okrenuo avion nazad isti moment...

    "Kina će uvijek biti snaga dobra za Ukrajinu, i ekonomski i politički. Kina nikad neće napasti Ukrajinu. Pomoći ćemo, posebice ekonomski",

  • Što smo danas tržili

    • Vergilije
    • March 16, 2022 at 10:20 AM

    Još upalo ATPL, kako oni pomalo zarađuju tako ja pomalo skupljam :)

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • March 14, 2022 at 1:18 PM

    Kina zaključala Shenzen, mislim četvrtu najveću luku na svijetu zbog covida.

    Dakle Rusija prijeti da neće izvoziti plin u EU, Kina očito poručuje da će prestati izvoziti ako ih previše pritisnu.

    Kako ide onaj vic gdje muž prijeti ženi da će si odsjeći onu stvar...

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • March 13, 2022 at 11:35 PM

    Teško će se ostvariti ova analiza, kinezi imaju trilijarde dolara američkog duga plus vežu kretanje juana prema dolaru kako bi ostali konkurentni. Ideja da prodaju Treasury bez kontra reakcije US je apsurdna i to radi ulaganja u Rusiju koja se urušava. Pa oni će prvi gurnut rusiju dolje kad bude na rubu... 😂

    Cijela premisa počiva da je ovaj put nešto drugačije, a nije. Tko kaže da je zapadu u interesu prevelika stabilnost cijena, inflacija jede dugove, a najveći dužnik je zapravo zapad. Ideja da se valute vežu uz commodity tržišta ima smisla koliko i da se uvede zlatni standard, što je bila fiksacija 2008 kad su dugovi pucali. Nije napravljeno jer bilo kakva fiksacija tečaja bi onemogućila stvaranje novog duga na štamparski način koji poznajemo zadnjih 50 godina. Koji stvara krize, ali i nevjerojatan rast u dobrim razdobljima sa dolarom kao kralježnicom. Jedino što je po meni vjerojatno, da će cijeli taj kaos povećati potražnju za brodarima, posljedično povećavajući vozarine. Inflacija ili čak stagflacija je vrlo vjerojatno već tu. Ali neće zato kinezi plaćati brodove ko skladišta, dok god mogu prodavati robu u eu ili americi. Pretrpjeti će danas gubitke deviznih rezervi, kako bi prekosutra imali rast ekonomije. Ako su išta naučili iz ovog jest da su dovoljna tri dana da ih zapad ekonomski baci na koljena.

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • Vergilije
    • March 11, 2022 at 12:46 PM

    Jel imamo mi uopće dronove?

    Očito letjelica nije ničija, pa nitko ne mora platiti štetu ;)

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 11, 2022 at 12:42 PM

    Svi ćemo reinvestirati ionako ^^

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 10, 2022 at 7:22 PM
    Quote from emil

    sve to stoji ali... isplata dividende ne podize vrijednost drustva nego ga smanjuje a pojava novih novi ulagaca radi isplate dividende su "golub na grani" koji se ne mora ni pojavit na grani a kamoli u loncu.

    Na bilanci u stvarnosti zarađuju samo računovođe. Svi ostali ipak više vole kapitalnu dobit u obliku porasta cijene ili dividende. Jbg.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 10, 2022 at 6:41 PM
    Quote from emil

    hmm. ako moze pojasnjenje kako to isplata dividende povecava vrijednost drustva?? totalni sam laik pa sam potpuno suprotnog misljenja od toga.

    da ne bi bilo zabune navijam za sto vecu dividendu al isplata ce povecat samo vrijednost mojeg novcanika i smnajit vrijednost atpl-a.

    Koliki je trenutno prinos na oročenu štednju (0,5%)? Koliki je prinos na državne obveznice (do 1,7%)?

    Pojednostavljeno rečeno stabilna dividenda dovodi do povećanja cijene dionica - tržišne kapitalizacije društva jer dionica postaje atraktivnija širem krugu ulagača. Novac izlazi iz društva, ali se povećava broj institucionalnih ulagača sa ozbiljnim kapitalom koji svojim kupnjama povećavaju cijenu dionice koji mogu puno lakše financirati kupnje novih brodova kroz dokapitalizacije i sl. Prema mojim računicama iz operativnog poslovanja prošle godine je slobodno bar 42 mil hrk (cca 38 kuna po dionici/ 8,6% povrata) koje sukladno poslovnoj politici mogu isplatiti dioničarima. Zadržavanje novca ima smisla jedino ako firma može zaraditi više novim ulaganjima, a kod atpl već imaju zatvorene financijske konstrukcije i novih brodova i batale.


    Quote from tin

    Mislim da bi trebala ići divka posebno zato jer su usklađivali vrijednost imovine da mogu pokriti prenesene gubitke i največi dioničar ima interes da mu se isplati dividenda...nadam se da će mo saznati u utorak nakon 16.sati.

    Mislim da su radili usklađivanje zbog refinanciranja brodova... ali da postoji interes za dividendom, to sigurno. :thumbup:

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 10, 2022 at 6:21 PM
    Quote from StatusQuo

    Novi brodovi, ulaganje u batalu i dokovanja zahtjevaju vece kapitalne izdatke, sve to dovodi do buduce financijske dobiti i stabilnosti za rast i napredak drustva koje u ovoj fazi zahtijevaju kapital koji srecom se dobro ostvaruje, rasipanje tog kapitala u vecoj mjeri trenutno je kontraproduktivno za samo drustvo u ovoj fazi po meni pogotovo sa svim ovim nesigurnostima iz kojih ne mozete planirati stanje trzista za pola godine, ne za godinu, dana, s tim jos dva broda im izlaze iz dugorocnog najma brzo pa dok ne zakljuce bar ta dva broda ponovno na drugorocne najmove, ne bih se previse razbacivao, ovaj biznis nosi i gubitke kad se trziste okrene i to sve treba planirat i imat cash na racunu u takvim trenutcima.

    Bez ljutnje, ali dividenda nikako nije rasipanje kapitala kad po svim pokazateljima predstoji bar još dvije dobre godine dok na tržište ne dođu novi brodovi. Orderbook je povijesno nizak. Jedina nesigurnost je trenutno kolika će biti dobit po ovim vozarinama. U razdoblju smo ekspanzije sektora i visoke inflacije, takva defanzivna strategija jednostavno nema smisla. Gomilanje keša na računu radi "stabilnosti" će rezultirati gubitkom vrijednosti novca 10-20% godišnje u ovim okolnostima. Ulaganje u Batalu je u redu kao oblik diverzifikacije, meni osobno bi bilo draže da sredstva usmjeravaju u brodove koji su im core biznis, ali neka. Srećom najveći dioničar ima iskustva sa nekretninama pa će valjda uspjeti izgraditi to čudo na vrijeme.

    Jedini opravdani razlog za zadržavanje sredstava bi bila kupnja Jadroplova jer bi se njegovi brodovi doslovno otplatili sami u tri godine. Ne pokušaj kupnje, već doslovno nadbidavanje tankerske plovidbe. Što nažalost sumnjam jer politika ima prste u cijeloj priči.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™