Jedan zanimljiv vizualni prikaz robe
Posts by Vergilije
-
-
Dobar call, uzeo sam i ja malo STNG-a uz dosta FRO-a. Evo ga s Mintzovog chata:
FRO - Termination of Combination Agreement with Euronav
Mogla bi sutra FRO raketa u jednom ili drugom smjeru. Odustajanje od preuzimanja znači višak keša u blagajni, ali i neispunjeni cilj.
Držim fige za rast
-
Uzeo još malo call opcija, do isteka 9 radnih dana...
-
Jel to stižu već od 6. mjeseca prema ovoj tablici
-
Mintz isto navija, ko i svi u poziciji.
Već u ponedjeljak je Capital Link Webinar, pa u srijedu rezultati.
Mislim da drugi tjedan zatvaramo gap i vraćamo se na pozicije prije potopa.
Uzeo nešto call opcija 55 sa 20.jan.
Kad je bal, nek je maskenbal
FRO je isto odličan pick, ali je nepoznanica da li će proći spajanje sa EURN.
Po meni do 12USD može bez problema ako svi tankeri potegnu.
Pratiti će sudbinu sektora do daljnjega.
Više za duži ulaz i sakupljanje.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Prema Wall Street Journalu, rekli su sve istovremeno:
QuoteFOMC Minutes: Officials Said Further Rate Increases Would Be Necessary --WSJ
FOMC Minutes: Officials Agreed Rate Cuts Shouldn't Happen in 2023 --WSJ
FOMC Minutes: Officials Emphasized Need for 'Flexibility and Optionality' in Policy Decisions --WSJ
U stvarnosti, ni sami nisu još odlučili jer inflacija već ide prema dolje...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Pretjerana reakcija na pad vozarina, možda kapitalizacija dobiti radi poreza, moguće da margini pucaju, algoritmi prolupali... Tko će znati
Moj pick je Scorpio, danas pojačao poziciju. RB ima u ponedjeljak konferenciju, a 20.jan. mu ističu opcije kojima se kladio na cijenu 60+usd... luda vožnja bi mogla biti sljedećih dana
-
Jel ovdje još netko kupuje tankere u ovom dipu (STNG)?
Energija i transport malo preprodani, panika nastala...
-
Bila je nit najbolja nit najgora godina, šteta što bulk i ATPL nisu došli u fokus tržišta.
Prespektiva sektora je dobra, Kina se konačno otvara, biti će kaosa ali $$$ će kad tad doći.
Još da cijena dionice i rezultati primjereno poprate u 2023...
Sretan Božić svima
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Dividenda u novcu i dionicama istovremeno, vozarine od 11.000 $ do 32.000 $. Uglavnom prilično rasturaju,
QuoteCash and Special Stock Dividend Declaration
The Company has declared a cash dividend on its common stock of $0.175 per share, based on the Company’s results of operations during the third quarter ended September 30, 2022. The cash dividend will be payable on or about December 15, 2022 to all shareholders of record as of November 28, 2022. The Company currently has 98,687,233 common shares issued and outstanding.
The Company has also declared a special stock dividend to shareholders of record as of November 28, 2022 of all Series D Convertible Preferred Shares of OceanPal Inc. held by the Company. The dividend will be payable on or about December 15, 2022 (the “Stock Dividend”).
-
Izvješće je u redu, ali su rezultati ispod očekivanja.
S pozitivne strane uz sve probleme koji su bili ovaj kvartal, ostvarena je solidna dobit.
Prespektiva sektora ostaje dobra, doduše nismo blizu superciklusa, ali i pod ovakvim vozarinama ATPL je u stanju zaraditi 100M+ neto dobiti sljedeće godine.
No neki bitni detalji su izostavljeni, stvari su više marketinški nego stvarno prikazane. Stoga nije iznenađenje da je cijena dionice pala, jer u cijeloj toj priči nigdje nema opipljivog povrata za dioničare. Čak se otvaraju nova pitanja o politici upravljanja...
- Prevezena količina tereta u prvih 9 mj. iznosila je 4,3 Mnt (2022) što je pad od 15,96% u odnosu na prošlu godinu kada je ostvareno 5,2 Mnt (2021). Postotni omjeri su ostali isti, najviše se prevozi ugljen što je dobro pred zimu. To objašnjava zašto vozarine nisu poletjele u nebo kako se očekivalo, jednostavno ima manje tereta na tržištu. S druge strane putovanja su duža zbog globalne situacije pa se više zaradi. Sve i dalje dovoljno za jako lijepi plus u poslovanju...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Dva „nova“ broda su unutra, što je zanimljivo jer fizički još ne postoje. Suptilno se pokušava prikriti da sada zapravo plovimo sa 11 umjesto 12 brodova. A prodani AP Ston je jako lijepo zarađivao i nastaviti će sada tako za nekog drugog. Prava informacija je kada se očekuje isporuka novih brodova ili recimo kolike vozarine očekuju za nove brodove ili bilo kakva službena procjena isplativosti ulaganja da sami možemo procijeniti radi li se o dobrom potezu.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Ekskluzivna fotka iz Kine:
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Novi brodovi su uredno plaćeni prvi dio, skupilo se novaca za čelik, pa valjda će ih napraviti na vrijeme. Osobno bih volio da se flota povećava dok je povoljno okruženje, ne moraju to biti šminkerski novi brodovi, prihvatio bi i polovne kante koje zarađuju puno $$$. Ali kako je plan staro za novo, vjerojatno nas očekuje još jedna prodaja i možda čak određeni kraći period plovidbe sa 10 brodova.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Prodaja AP Stona sugerira da vrijednosti brodova u knjigama nisu realne. Dok su manje promjene očekivane, ipak cijene idu gore dolje, negativna razlika od 38 milijuna HRK (5,07 milijuna USD) je jako puno. Ako znamo da je brod prodan za 19,5 milijuna USD, to je već problem jer implicira da su brodovi oko 26% precijenjeni, tj. stvarna knjigovodstvena vrijednost je značajno niža od prikazane. Ovo je dobar primjer kad se netko hvata za maržu sigurnosti u fundamentima koliko priča sa BV ili NAV-om može biti šuplja.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Sve računodovstvene igre nisu toliko bitne za kešflou, tj. stvarni novac na računima društva, pa je nakon plaćanja svih obveza, na banci ostalo 189,5 milijuna HRK. Ako zbog kreditnih obveza stalno moraju imati oko 11 milijuna USD - cca 83 milijuna HRK na računu, također se vidi da su dioničari na zadnjoj skupštini nepotrebno bili zastrašivani od strane Uprave da će firma propasti ako se isplati veća dividenda. Očito je sistem bio tipično hrvatski, ima za nas, nema za vas.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Izvješće je potvrdilo ono o čemu se na forumu već dulje vrijeme priča, da su samo tečajne razlike ove godine (+25,6 milijuna HRK) skoro u cijelosti pokrile isplatu dividende (-27,6 milijuna HRK).
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Zalihe, tj. sirovine i materijal su porasle 8,5 puta u odnosu na prošlu godinu (sa 1,8 milijuna HRK na 15,4 milijuna HRK), o tome ni riječi u izvješću. Pretpostavljam da se radi o Batali koja je (nepotrebno) obavijena velom tajne, pa dioničari nemaju potrebe znati detalje za što i gdje ide značajna količina keša.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Nevjerojatno da AP Revelin, koji je doista pretrpio značajnu štetu i bio nezanemariv dio vremena izvan stroja nije dobio barem kratak komentar iako je imao značajan utjecaj na rezultate. Npr. troškovi popravka su iznosili xy USD, izgubljene vozarine za vrijeme trajanja ugovora od x dana iznosile su xy USD, svi troškovi će se naplatiti preko osiguranja (P&I) kroz 6 mjeseci kada društvo očekuje izvanredni prihod od osiguranja.
- Kao što sam rekao u početku, konačni rezultat je ispod očekivanja. Nešto slabije vozarine, doduše profitabilne, mogle su se predvidjeti. Isto tako da će Revelin imati određene posljedice. No gubitak 5 mil. USD zbog prodaje Stona nitko nije očekivao.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. - Još jedan detalj koji sam osobno prigovorio IB na zadnjoj skupštini, vidim da je ostalo
po starom... Slika „vodećih“ dioničara ne pokazuje stvarnu vlasničku strukturu
društva. Ispod je mala usporedba stanja
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Uz smanjenje dugova bih istaknuo:
QuotePoslovni prihodi tijekom prvih devet mjeseci ostvareni su u ukupnom iznosu od 128,6 milijuna kuna dok su u istom razdoblju 2021. godine iznosili 122 milijuna kuna što iznosi što predstavlja rast od 5%. Na povećanje poslovnih prihoda utjecala je fluktuacija tečaja dolara i realizirana ino dobit iz udjela sudjelujućih interesa. Poslovni rashodi tijekom prvih devet mjeseci 2022. godine ostvareni su u vrijednosti od ukupno 75,9 milijuna kuna u odnosu na poslovne rashode u istom periodu 2021. godine od 66,6 milijuna kuna. Porast cijena na tržištu i inflacija uzrok su porasta poslovnih rashoda. Za razdoblje I-IX 2022. godine ostvarena je neto konsolidirana dobit od 24,6 milijuna kuna u odnosu na neto konsolidiranu dobit od 52,3 milijuna kuna ostvarenu u istom razdoblju prethodne godine.
Brodovi „Veruda“ i „Stoja“ ostvarivali su prihode na temelju ugovora o najmu (time charter), s varijabilnom vozarinom koja je ovisna o kretanju BSI indeksa, dok su brodovi „Punta“ i „Valovine“ također zaposleni po osnovi ugovora o najmu ali s fiksnim iznosom vozarine čime se osigurava stabilnost prihoda.
Od konca ožujka, a kao posljedica rata u Ukrajini i postupnog jačanja spot vozarina, zabilježen je značajan rast vozarina na period od 12 mjeseci koje su se tijekom trećeg kvartala kretale u rasponu od USD 22.500 – USD 27.500 dnevno za zaključke na godinu dana. Brod „Verige“ je zaposlen na temelju ugovora o najmu s fiksnim iznosom vozarine koji istječe u studenom 2022. Pod pretpostavkom nastavka snažnog tržišta tankerskih vozarina, po isteku tekućeg ugovora očekuje se ugovaranje vozarine na višoj razini od postojeće.
Još za par dana unovčiti tanker $$$ i svi mogu na godišnji, čekamo obavijest o novom ugovoru.
Sve skupa vrlo dobro
-
9 brodova u Q4 2022? Nisam pratio ali od koga su kupili, posto nisu novi? Znaci misljenja su da ce trajati ovo vrijeme profitabilnih vozarina, valjda, kad kupuju. Zanimljiva vijest, hvala. Da ne znam tko je na celu DSX mislio bih da je sef ovaj nas sto predviđa 10 godina unaprijed punu kesu novaca za brodare 🤨😜.
Yahooist Teil der Yahoo Markenfamilie
...to acquire nine modern ultramax dry bulk vessels built between 2015 and 2018, with an average vessel age of approximately 5.4 years, from Sea Trade Holdings Inc. (“Sea Trade”), an unaffiliated third party. The vessel deliveries are expected to occur during the fourth quarter of 2022.
The Company and Sea Trade have entered into a Master Agreement pursuant to which the Company will acquire the nine vessels for an aggregate purchase price of $330 million, of which $220 million will be paid in cash and $110 million is to be paid in the form of 18,487,395, in aggregate, newly issued common shares of the Company, at a price of US$5.95 per share....
-
Jel to znači da je sjelo na račun preostalih 85% od 19,5 milijuna USD, odnosno cca 125 milijuna kuna?
Eto cashflow oživio...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Posve se slažem havi , kada dođu nova financijska izvješća, drage volje možemo nastaviti raspravu, ali sada mi se to čini kao spamanje teme.
Pa ću sa svoje strane malo pauzirati od daljnje diskusije...
-
Kolega StatusQuo , inače cijenim vaše pisanje, ali u ovom slučaju niste objektivni, niti blizu.
Uporno prikazujete samo jednu stranu koja se igrom slučaja savršeno poklapa sa objašnjenjima uprave.
Njihova mišljenja i stavove pokušavate nametnuti kao relevantne činjenice.
Poštujem Vaša uvjerenja, ali ovakvo selektivno iznošenje podataka ne.
Pa ću ponovno, stvarno objektivnosti radi, skrenuti pažnju na dijelove koje ste izostavili:
- vezano za "dojam" na skupštini - glasanjem je sve rečeno, Uprava za politiku manje dividende ima podršku oko 311.000 dionica (22,28% udjela u temeljnom kapitalu), moj protuprijedlog da politika dividende bude viša sukladno praksi stranih brodara je dobio potporu oko 299.000 dionica (21,42% udjela u temeljnom kapitalu). Razlika je manja od 1%, doslovno pet-šest manjih dioničara ili jedan veliki.
- dovodite u pitanje informiranost/pamet dioničara koji su glasali za veću dividendu - sa većinom njih sam pričao osobno prije skupštine, svi dijele zajednički stav da se treba voditi veća briga o vrijednosti ulaganja kroz cijenu dionice i isplatu veće dividende, što je u narednom periodu od 3-5 godina itekako moguće.
- profitabilnost poslovanja koja je održiva - zapravo najvažniji dio mojeg izlaganja na skupštini ste (slučajno) preskočili, a radi se o činjenici da svi brodovi plove sa ugovorenim visokim vozarinama od 19.000 USD po danu do preko 30.000 USD po danu. Točka pokrića nakon koje se ostvaruje čista zarada je ispod 13.000 USD po danu. Knjiga narudžbi novih brodova je povijesno niska i trenutno stanje će potrajati. Kako će se ostvarena dobit raspodijeliti je bilo pitanje o kojem se glasalo na skupštini.
- isplata 7,5 mil USD nije predložena u ovom trenutku, već na datum 28.10.2022. - isti datum koji je predložila Uprava, a pretpostavljam da ga je odabrala jer će do tada sjesti ostatak novaca od prodaje broda (19,5 mil. USD). Nakon toga će ATPL ploviti sa 11 brodova dok ne stigne novi brod. Ne postoji nikakva ugroženost poslovanja zbog covenanta jer bi i nakon isplate ostalo puno više od 11 mil. USD na računu (koliko su rekli da treba minimalno imati).
- velika su ulaganja u odnosu na tržišnu kapitalizaciju - pa slažem se s time, ali svi trebaju biti svjesni da se tržišna kapitalizacija računa cijena dionice X ukupan broj dionica umanjen za trezorske. Ovog trenutka iznosi 406,00 HRK x 1.381.548 dionica = 560.908.488,00 kuna. Ali se pritom izostavlja da je cijena dionice pala sa 560,00 kuna što zbog objektivnih razloga (pad BDI-a), što zbog činjenice da tržište ne vrednuje konzervativan pristup koji podržavate.
- otkup dionica - "naglaseno je da ce se o tome jako vodit racuna i apsolutno se ne iskljucuje", ovo jednostavno nije točno, g. Bilbija je vrlo konkretno svima prisutnima rekao da je plan prepustiti stvari tržištu, tj. da otkupa neće biti;
- jaka i stabilna kompanija koja dioničarima isplaćuje visoke dividende i ima kvalitetan program vlastitog otkupa dionica - izostavili ste dosta važan dio mog izlaganja (pretpostavljam slučajno). Ako je zadnjih teških 13 godina trebalo preživjeti i možemo reći, bila jedna duga oseka, sada je došla plima, zato i pričamo o rekordnim rezultatima. Sve prakse koje strani brodari rade dobro, možemo primjeniti u Atlantskoj plovidbi ako zajedno odlučimo ići u tom smjeru. itd. itd.
Ove opaske koje idu prema meni osobno, stilu ulaganja i slično, neću komentirati.
Svoje stavove i razmišljanja sam jasno napisao u protuprijedlogu koji je bio transparentan prema svim dioničarima.
Pohvalio sam sve dobre stvari koje su napravljene, ali s pravom očekujem više u budućnosti.
Zatražio sam službeni zapisnik sa skupštine, svih koje zanima, pošaljite poruku/mail.
Poslati ću vam ga kad stigne, pa pročitajte što se događalo i sami donesite zaključke.
Toliko od mene zasad...
-
Puno se toga napisalo, više manje točno, ali bih ipak par stvari prokomentirao radi objektivnosti...
- Na skupštini je doista bilo 30tak ljudi, koji su predstavljali ukupno 610.000 dionica, što je vjerojatno rekord u zadnjih nekoliko godina – nije svakom bilo moguće doći u Dubrovnik, zato su se slale punomoći, ne treba nikoga podcjenjivati niti omalovažavati
- Postoje dvije vrste točaka dnevnog reda na skupštinama – prve koje se primaju na znanje radi informiranosti poput izvješća, te druga vrsta gdje se odlučuje o strateškim pitanjima, npr. razvoju kompanije po nekom pitanju. - jedina točka gdje se stvarno odlučivalo bila je dividenda, tj. raspodjela ostvarene dobiti, zato je posve normalno da je najveći dio dioničara upravo oko nje postavljao svoja pitanja i da se vodila rasprava
- Veliki dio izlaganja g. Bilbije, odnosio na CAPEX (kapitalne investicije tj. kupnju dva broda), uključuje argumente koji su tu izneseni, a mogu se svesti na zajednički nazivnik da zbog visokog vlastitog učešća u financiranju investicija (40%) i značajne količine novaca koje moraju imati na računu zbog kreditora (11 mil.USD – cca 82,5 mil hrk), smatra kako isplata visoke dividende u ovom trenutku nije u interesu društva – kao što rekoh konzervativna politika upravljanja
- Otkupa vlastitih dionica na burzi vjerojatno neće biti jer je stav da ZSE nije efikasna burza poput NYSE gdje tržište to vrednuje – makar su svjesni da je dionica podcjenjena u odnosu na konkurenciju
- Capex se prilagođava interesima vlasnika/dioničara, a cashflow se prilagođava potrebama kapitalnih ulaganja i drugih politika društva; ništa nije zapisano u kamenu već se mijenja prema potrebama - da se veća dividenda izglasala, financijska struktura bi se morala promjeniti sukladno novoj politici. Ne bi svijet propao, niti kompanija, kako se prikazuje.
- Nisam htio polemizirati sa Upravom po gornjim pitanjima, poštujem njihov stav, ali osobno ne vidim previše smisla u tome da budemo najmanje zadužena kompanija na svijetu uz zamjenu dva broda, ako dioničari kao vlasnici od toga neće imati značajne koristi u najboljem periodu poslovanja unazad 15 godina; zato smatram da je bitno voditi računa o vrijednosti dionice puno više nego dosad
-
Kratak izvještaj sa skupštine
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Protuprijedlog nažalost nije prošao, nedostajalo je otprilike 12.000 dionica za.
Odnos je bio cca 311.000 protiv i skoro 299.000 za dividendu od 60,00 kuna.
Bilo je ukupno oko 610.000 dionica, razlika je bila jako jako mala.
Tako smo na kraju svi zajedno izglasali dividendu od 20,00 kuna.
Sve je proteklo stvarno u korektnoj atmosferi, vodila se kvalitetna diskusija o politici dividende i strategiji upravljanja.
Trenutno je naglasak vodstva na razduživanju i planiranim ulaganjima (capex-u), čime se fundamenti kompanije poboljšavaju.
Zbog ugovornih obveza prema kreditorima skloniji su konzervativnom pristupu koji uključuje više novaca na računu.
U dugom roku navedeno ima smisla, povećava se NAV i smanjuje omjer zaduženosti.
No isto tako svi su svjesni da tržište to zasad ne prepoznaje kroz cijenu dionice.
Ipak, poruka malih dioničara da se očekuje veća briga o njihovim ulaganjima, cijeni dionici i dividendi je prošla.
G. Bilbija se pokazao kao konstruktivan sugovornik koji ima razumijevanja za očekivanja malih dioničara, po prvi puta je spomenuta izvanredna dividenda, ukoliko naravno financijske mogućnosti i perspektiva za 2023. to dozvole. Vjerujem da će se o tome voditi računa u budućnosti.
Što se mene tiče, htio sam još jednom zahvaliti svima na podršci.
Potrudio sam se da se naša očekivanja čuju koliko je god bilo moguće.
Malo mi je žao što protuprijedlog nije prošao, ali to je život.
Nadam se da nitko ništa ne zamjera, znam da se dobar dio dioničara nadao većoj dividendi.
Dok god ima dobiti biti će dividende, samo neka se zarađuje.
A i cijena će valjda kad tad popratiti fundamente
-
+42.377 dionica ZA
Upravo bio u ATPL, gospodične su izrazito ljubazne i profesionalne, sve riješili ekspresno. Svaka čast
Za one koji su slali preporučeno poštom direktno u Dubrovnik, sve ovjerene punomoći koje stignu do kraja tjedna, pregledati će se i pridodati konačnom broju. Rok ističe danas u 15 sati, ako se netko dvoumi još ima vremena...
Obzirom da je organizacija trajala 10-tak dana, prezadovoljan sam podrškom
Kapa do poda svima koji su si dali truda i poslali punomoć.
Ja ću se potruditi da prođemo na GS
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
#Vergilije,
Koliko je to sad komada otprilike?
Nisam slao punomoć jer nisam siguran da je to dobra ideja.
Ako bude 20kn dobro, ako bude 60kn opet dobro.
Svakako izvrsna inicijativa.
Objaviti ću za par dana jer punomoći još stižu, a dio ide prema Dubrovniku.
Ljudi su me oduševili pozitivnom energijom i reakcijama.
Pošaljite ako stignete, neovisno koliko imate dionica.
Već samo slanje je poruka.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.