1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. StatusQuo

Posts by StatusQuo

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • StatusQuo
    • February 27, 2022 at 12:26 AM

    It’s being reported that the financial director for Gazprom, the largest publicly-listed natural gas company in the world and the largest company in Russia by revenue, has been found dead by suicide in St. Petersburg

    https://twitter.com/priapusiq/status/1497683480024649736/


    Ovo je vec cini se nesto

    Second, we will paralyse the assets of Russia’s central bank.

    This will freeze its transactions.

    And it will make it impossible for the Central Bank to liquidate its assets.

    https://twitter.com/vonderleyen/status/1497696378461593605/

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • February 27, 2022 at 12:23 AM

    The cyber attack that has rendered the largest international logistics company in the U.S. totally non-operational since last Sunday seems under-reported.


    https://twitter.com/typesfast/status/1497672671835791361/

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • February 26, 2022 at 11:41 PM
    Quote from hugh
    Quote from StatusQuo

    Preuzeli su obveze, ali isto nisu preuzeli obveze da brod moze ploviti u podrucja koja osiguranja ne pokrivaju ili je premija osiguranja veca zbog ratnih rizika ili su nastali rizici koji su van ugovornih odnosa i sl u prijevodu sve ima svoju cijenu, u pomorstvu je sve detaljno definirano da se netko s brodom moze ponasat kako hoce ne ide to tako, pomorstvo je vec stoljecima definirana dijelatnost u medjunarodnim vodama i svaki aspekt je pokriven pogotovo pomorskim pravom.

    ne vidim iz teksta da je brod plovio u području koje osiguranje ne pokriva........isto tako ne znam ni da li je plovio u području gdje je trenutno zabranjena plovidba ali neka logika govori da si to nebi dopustili a ako su trenutno bili u području gdje je upravo nastupila zabrana plovidbe nisu mogli uključiti nevidljivost ili nestati istog trena........

    no možda smo se dotaknuli zanimljive teme u trenutnom kontekstu.......

    da li trenutno postoje zabrane plovidbe, ulaska ili izlaska iz luka na rutama i u lukama kojih do sada nije bilo?.....

    Do sada ne osim na ukrainskom dijelu mora gdje nema atpl brodova, ne znam gdje su jdpl i ulpl krecu, mislim da se jedna stvar zaboravlja je da se vlasnistvo ne mijenja nego samo pravo na uporabu brodova definiranim ugovornim odnosima, te da je posada pod kontrolom vlasnika ne ugovaratelja, dobra stvar je sta atpl uglavnom prenosi ugljen koji ne bi trebao spadat u neku bitnu robu koja bi se pratila i zaustavljala i dobra stvar je sta rusi su unajmitelji pa je manja sansa da takav brod rusi zaustave u svojim lukama osim ako ne idu gledat tko je vlasnik ako im je netko bitan ali onda je pitanje sta bi s nekim bulkom u luci s kojim ne mozes nista i kad bi to vec radio prije bi izabrali nekog amera, francuza itd s kojim je bitnija poruka vracanja za nesto, sreca pa smo ne bitni na ovoj vecoj politickoj mapi, uostalom s ovim pustim sankcijama nekako si mislim da nece jos vise sebi uskracivat prihod, negativno je da su rusi unajmitelji pa im se mogu uvest sankcije ali samo na ove zemlje koje su im uvele pa nije da ne bi mogli trgovat drugdje, sve dok rusi placaju mogu koristit brod, a opet je i pitanje kako sta s obzirom da je firma u engleskoj, ne cini mi se da tu ima nekih bas rizika osim ovih kako ce se vozarina ponasat s obzirom na poremecaje, ali opet ni za treci svjetski rat nije nitko davao vjerovatnost pa ga evo samo sta se ne desi fali samo iskra, tako da se ni malim zelenima vise ne bi iznenadio

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • February 26, 2022 at 8:46 PM
    Quote from hugh
    Quote from lebowski

    Ovo je neočekivano potpuno. Nikad ne bih pretpostavio da će brodovi koji plove u ratnoj zoni biti pogođeni. Ne znam postoji li uopće način da se to izbjegne. Osim ako... Se maknu iz ratne zone?

    Neznam jel ovo sarkazam ali postoje ugovori gdje su brodari na sebe preuzali neke obveze i nemogu samo tako preuzeti teret iskipati negdje drugdje ili ga odvesti negdje drugdje.......a ni more nije tako malo i gusto prometno da se ne vidi koji je ratni a koji gospodarski brod........nažalost, i brodovi dolaze u izravnu ratnu opasnost a možda i neizvjesnost po pitanju sankcija brodu koje neka "ratna glava" može donjeti.........

    Preuzeli su obveze, ali isto nisu preuzeli obveze da brod moze ploviti u podrucja koja osiguranja ne pokrivaju ili je premija osiguranja veca zbog ratnih rizika ili su nastali rizici koji su van ugovornih odnosa i sl u prijevodu sve ima svoju cijenu, u pomorstvu je sve detaljno definirano da se netko s brodom moze ponasat kako hoce ne ide to tako, pomorstvo je vec stoljecima definirana dijelatnost u medjunarodnim vodama i svaki aspekt je pokriven pogotovo pomorskim pravom.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • February 26, 2022 at 2:20 PM
    Quote from hugh

    Parica

    da, do 400 kn svi su na "risk on" a nakon 400 na "risk off " i tak' ne budemo baš daleko stigli........ ;) :/ .......do 400 "vjernici" a nakon 400 "nevjernici"....... :D ;) ....... svi vjeruju dok malo ne naraste a čim naraste, bježi, ruši i daj petama vjetra....... :D 8| ......da, burza je to, rekli bi.......

    Da tako su mislili i na 190kn, pa prodavali cim je presla 200kn i onda je bio kratki spoj.



    Quote from Parica
    Quote from Mrcash

    Sve te računice su lanjski snijeg, ništa više nije isto . Nego, gledam ovih par brodova voze blizu ili u Rusiji, sta će biti sa tim rutama i ugovorima? , Uprava bi morala obavijestiti burzu o utjeca ima na poslovanje uslijed rata, ker definitivno će ga biti.

    Pa ti ugovoreni Pnmx-i su glavni razlog sto ATPL nije vec sad preko 600kn, ugovoreni su na 5g (do 2024) sa jako niskim vozarinama...stoga tu ne vidim nikakav dodatni rizik jer ako se raskinu Ugovori (malo izvjestan scenarij) ode ATPL 200kn gore u tjedan dana, ako nastave plovit kao do sad (izvjesan scenarij) sve ostaje nepromjenjeno...jedini moguci problem, ali najmanje vjerojatan scenarij, je da zakupoprimac prisvoji (kao Ukrajinu) brodove, ali u tom slucaju pretpostavljam da postoji neko osiguranje...

    Da su ti PNMX ugovoreni na +25k USD onda bi bio zabrinut, a posto su ugovoreni na jakooo niskim vozarinama onda stvarno ne vidim nikakav rizik povezan s njima...

    I da, ove brojke (NAV) nisu lanjski snijeg, to je neto vrijednost drustva na danasnji dan...a obzirom na trenutne vozarine, predvidjanja svih dionika na bulk trzistu i vrijednosti futuresa (i cijena ino brodara) realno je ocekivat da do kraja godine bude i znatno veca jer ce se u 2022. dug dodatno smanjit, povecat ce se keš pozicija (ostvarit ce se EBITDA od minimalno 200mil kn), projekt Batala ce bit u fazi vece izgradjenosti...

    Ono sto je sigurno je da brodarima (svim vrstama) odgovaraju poremecaji na trzistu jer svi narucitelji narucuju robu iz najblizih i najjeftinijih destinacija i kad dodje do poremecaja primorani su tu robu narucivat iz skupljih i udaljenijih destinacija...i to je odlicno za vozarine u srednjem roku...ono sto me potencijalno zabrinjava je kretanje vozarina u kratkom roku jer trzistu treba neko vrijeme da se prilagodi na novonastalu situaciju...medjutim, po futuresima od petka i kretanju cijene ino brodara rekao bih da se trziste vec prilagodilo😉😉😉

    Mene i dalje zanima da mi netko dokaze da su pnx na jako niskim vozarinama ?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • February 26, 2022 at 12:54 PM
    Quote from hugh
    Quote from Mrcash

    Sve te računice su lanjski snijeg, ništa više nije isto . Nego, gledam ovih par brodova voze blizu ili u Rusiji, sta će biti sa tim rutama i ugovorima? , Uprava bi morala obavijestiti burzu o utjeca ima na poslovanje uslijed rata, ker definitivno će ga biti.

    ovo su jako važna pitanja........neki su brodovi još uvijek kod ruskih unajmljitelja?......panamaxi?.......eventualno rusko izbacivanje iz swifta koje izgleda sve izvjesnije pogodit će i ruske firme pa i onu(e) s kojima atpl ima ugovore?.......kako će onda izvršavati obvezu plačanja prema atpl?.......kakva je mogučnost da tim brodovima koji su tamo bude zabranjena ili zbog situacine onemogučena ili bitno ograničena plovidba pa zvog toga ne budu mogli ostvarivati prihode i zaradu koje bi u normalnim uvjetima mogli?........

    Koliko vidim firma je registrirana u engleskoj, sigurno na toj firmi postoji cash neki i preko koje se vrse placanja, najbitnije od svega da se zna cije je vlasnistvo, u najgorem slucaju se moze desit raskid ugovora, a to bi za atlantsku s ovakvim vozarina zapravo bio i bolji slucaj barem kratkorocno.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • February 26, 2022 at 12:49 PM
    Quote from havi

    A gdje je uračunata ostala imovina, postojeći građevinski objekti, dugotrajna financijska imovina, ulaganja u nekretnine i projekte? Toga još ima cca 80-90 milijuna kuna odnosno 55-65 kuna po dionici.

    Razumijem da to ne ulazi u izračun vrijendosti flote, al ako valuiramo dionicu odnosno realni Book onda je i to dio imovine odnosno dio tog booka.

    A nisam bas razumio niti zašto toliki diskont na brodove u bareboat charteru? Koji su točno uvjeti tog charter aranžmana?

    Ako ne ulazi u vrijednost nava-flote onda ni dug koji je pripisan ostaloj imovini ne bi trebao ulazit u izracun nava ako cemo gledat tako, naravno da treba sagledat sve i da atlantska ima jos vrijedne imovine van brodova da bi je tek tako otpisali i naravno da je vrijednost flote previse volatilna variabla i jako bitna i da je fokus na njoj jer 10% razlike je samo 20 mil dolara, a tih 10% lako naraste i pade sad na trzistu, a i sama procjena nama je lako pogrijesit, pa eto svi uzmu nekakvu safe varijantu, iako ne vidim bez obzira na vozarine kako bi vrijednost vise mogla doc na onu najnizu razinu koja je bila, ne vidim da ce sirovine vise postajat jeftinije s ovim desavanjima, a i prije toga su vec bila u istom trendu, doc ce i do dodatne potraznje radi vojnog ulaganja koja ocito sad postaje presusna potreba, pitanje je i brodogradilista, ne znam sve ovo sta se dogadja znam samo da ne vodi nikakvom pojeftinjenju osnovnih ekonomskih stvari

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • StatusQuo
    • February 25, 2022 at 11:15 AM
    Quote from my moon

    Rusi se, u zemlji sa 44 milja stanovnika, vozaju tenkovima po gradovima ko taksijem.

    Malo mi je vojna logika.... Nisam vojni logičar,no čudno mi je to.

    Ako bi se i dalje tako vozali onda zapravo komponenta rata i ne djeluje na dionice,pa ostaju sankcije.

    Kata Klizma je trebala doć sa mačem i ognjem, ili barem naośtrenom kosom, ovako mi liči na klimavu bakicu sa śtapom.

    Na isti nacin je i krim pao samo se usetali, izgleda da se od onda nije puno promijenilo ne znam jel to dobro ili lose u ovom slucaju.

  • Što smo danas tržili

    • StatusQuo
    • February 25, 2022 at 10:51 AM
    Quote from Dr.Kalica

    Skratio turizam, izašao KODT, ADPL i KOEI zbog izloženosti Rusiji.

    Kupio PODR i ATGR. Prehrana i farmacija neće patiti.

    Otkad su to kodt i koei izlozeni rusiji

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • StatusQuo
    • February 25, 2022 at 12:02 AM

    Mozda postoji tracak nade, jedino netko iznutra moze potaknut na neke promjene ukoliko postoji volja naroda

    https://twitter.com/aletweetsnews/status/1496893311835123716/

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 11:47 PM
    Quote from hugh
    Quote from tin

    Ameri koji su probili 52w high ovih dana na kraju dana biti će u prosjeku u padu oko 2% do 3%...a eto mi nismo ni približno rasli kao oni ali smo danas pali preko 10%..naši ljudi vole gubit pare i gotovo.

    plitko smo tržište a atpl je dionica bez institucionalaca i to je to........očito ne možemo protiv toga.......žalosno ali tako je.....jače padamo u ovakvim i sličnim situacijama i teže se oporavljamo.......sjetimo se samo koliko je novaca trebalo prošle godine kad su vani rastom "parali nebo" da se uopče pomaknemo sa 190 kn........mi dugo vremena nismo ni krenuli dok su vani več odavno "letili"......vjerovatno ni ovaj put neče biti lako na "zelene grane"......danas je "lažni" nalog od preko 400 kom na bidu gurao prema gore nakon pada ujutro a kad je vidio da če stvarno kupiti pobjego čovjek........pličak.....a da ne pričam da ujutro na 400 ili više nije bilo ni komada na kupnji a završna cijena dan prije 434........nočna mora i za gledati i za trgovati.........mi koji smo tu duže smo navikli ali ostali kad to prođu ne vračaju se samo tako......

    Koliko sam ja primjetio taj nalog se dizao gore i realiziran je s nekoliko prodaja u odredjenom trenutku

  • Utjecaj i posljedice ratova na tržišta kapitala

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 11:16 PM
    Quote from mitkko

    Ja sam nekako dojma da Putin ne zeli anektirati Ukrajinu (a jos manje balticke i druge okolne zemlje kako se spekulira), zeli samo pokazati da nece vise trpiti provokacije zapadnjaka sa sirenjem NATOa i ostalim stvarima i tu ce stati.

    Zapad je presao crtu, Putin je dovoljno dugo upozoravao, i sada je morao pokazati zube jer ga vise nitko ne bi ozbiljno shvacao. Sada ce im rasturiti sve vojne ciljeve, svu tu doniranu vojnu opremu... pokazati sto bi se moglo dogoditi ako se ovakvo nesto ponovi... Ukrajina je u principu vec danas kapitulirala prakticki bez ispaljenog metka, za dan-dva ce sjesti za stol i postici nekakav dogovor, onaj dogovor koji su mislili da su vec postigli za zapadom - Ukrajina ce odustati od ambicija ulaska u Nato, nesto ce se vjerojatno promijeniti i u vladajucoj strukturi... ne znam... i Rusi ce se povuci. Putin nije blesav kakvim se sada cini, nekako ne mogu u to povjerovati, nije covjek tu od jucer. Nekada je oportuno praviti se da si lud jer se sa ludjakom ne ulazi u koflikt, nikada ne znas sto je taj ludjak spreman napraviti.

    Zapad je tu sada pokazao da ne misli ulijetati sa nekim ozbiljnim akcijama da bi pomogao Ukrajini... ono, "u nasim ste mislima", "molimo za vas"... borit ce se za Ukrajinu do zadnjeg ukrajinca... ta zapadnjacka politicka struja u Ukrajini ce emigrirati, utihnuti i/ili promijeniti svoja uvjerenja sada kada ih je zapad ostavio na cjedilu... i eto Ukrajine opet u zagrljaju Rusije - kobojage suverena drzava, ali pod strogom paskom Majke.

    Ove sankcije zapada su im bezveze, to su "alibi sankcije".

    Da slicnog sam razmisljanja, mislim realno sa 200 000 vojnika ti ne mozes zauzet zemlju kao ukrajina i kontrolirat je ako ta zemlja pruza ikakav otpor pogotovo sta naoruzanja nije da fali, u svemu ovome mi je cudno to ponasanje ukrajinske vojske i napredovanje rusa, pa kod nas nisi mogao selo tek tako proci i jos smo bili bez oruzja ili je tu u pitanju nekakav takticki plan ili su jednostavno ukrajinci navikli bit pod necijom cizmom i ne znaju za bolje i svejedno im je tko ce ih preuzest samo da nastave zivit kako su zivili ili je s ruske strane u pitanju napad sa vise frontova da se ukrajinska vojska rastrka okolo da im je lakse zauzet poziciju u oblastima koje su proglasili neovisnima, Uostalom s 44 mil stanovnika ti u ovakvim situacijama bi trebao imat bar nekoliko mil ljudi spremnih za direktno sudjelovanje u ratu da bi ti netko sa 200 000 tek tako setao po zemlji, dobro je netko rekao ako sama ukrajina se ne zeli borit za svoje sigurno nitko drugi nece.

  • HT (Hrvatski Telekom d.d.)

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 7:24 PM
    Quote from Moller
    Quote from dionicar

    kolege, sto kazete na izvjestaj ?

    u ovoj gunguli, čitati izvještaj HT bio bi čisti gubitak vremena :)

    Bolje baciti kocku i odluciti manje posla, a mozda i sigurnije, uostalom mislim da vecina ne bi bila bolja u odlucivanju od bacanja kocke na duzi rok !

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 3:56 PM
    Quote from zlocesti

    Može li itko pogledati malo dalje od nosa i snimiti što bi valjalo kupiti za Long ?

    Jednom.

    Ono, moje pjesme moji snovi

    Bank of America, Coca Cola itd

    BRKA -B

    Sam pogled na stanje ocito je sta raste na ovo dogadjanje, sirovine pogotovo one bitnije i dolar ,znaci lili sirovine ili nesto vezano za iste ili dolar, ono sta nas je dosad brinilo inflacija sad dobiva jos dodatnu potvrdu da taj trend nije toliko slab i da ce potrajat, ima li koja firma vezana za oruzje u americi to bi isto mogao bit dobar pick.

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 3:19 PM
    Quote from Normani

    Lijepo, no postoji i uteg:


    (...)
    U 2021.g. došlo je do značajnog porasta cijena glavnih sirovina i materijala (bakar, aluminij,
    transformatorski lim, transformatorsko ulje, čelik) što se odrazilo na rast troškova u 2021.g. te
    će se odraziti i na rast troškova u 2022.g
    .


    Također, u 2021.g. došlo je do značajnog poremećaja u logistici, transportu i produženju rokova isporuke većine navedenih glavnih
    sirovina i materijala, kao i do nestašice te otežane dobave pojedinih materijala, što može negativno utjecati na izvršenje ugovorenih poslova.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Postoji uteg, ali postoji i prednost, a to je da porast cijene sirovina se preljeva na cijenu finalnog proizvoda sta u prijevodu znaci rast prihoda, zbog utega marza i prihod moze past ali s druge strane se i nadomjesta s vecom cijenom koji prije nije bio toliko izrazen jer su cijene sirovina bile stabilne

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 12:45 PM

    Sve sazeto ovdje

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ebitda dobro povecana pogotovo normalizirana 50%, neto dobit slicna dio je otisao na rezerviranja ali i razlika je zbog proslogodisnjih poreznih priznavanja, standardno postupanje kod vece dobiti da dio ide na rezerviranja, ugovoreni poslovi jos ljepse izgledaju

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • February 24, 2022 at 10:27 AM
    Quote from tin
    Quote from Milo

    Moje je mišljenje da će vozarine i dalje rast, bit će sankcija i rute će bit sve dalje, tražit će se brod više....

    Ali sve se to već zna i bilo je objašnjeno...i opet netko želi silom izgubiti novce....no čini se da je takvih na dry bulku sve manje.

    Nema promjene dok se ne akumulira sta se akumulirati da, ovakvi dani su idealni za vidit stanje s onima manje sigurnima, zato je tesko pratit one vanka kad kasnis u ciklusu, a moras sve faze proc da bi nastavio

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • February 23, 2022 at 3:21 PM
    Quote from accountant

    StatusQuo

    što smo rekli kolega, jel CPI kaska ondnosno lagira za PPI pa je zato nesrazmjer (još)?

    Pa naravno da kaska, prvo idu inputi commodity, energija, prijevoz kao ulazna roba u proizvodnji od kojih se sastoji cijena gotovog proizvoda u proizvodnji, naravno bitno je kako tko ima ugovore potpisane jer nece svakome na isti nacin se dizat cijena inputa ali sta duze traje postaje neizbjezno izbjec povecanje troska proizvodnje, pa onda vrijeme potrebno za tu proizvodnju, vrijeme potrebno da se stare zalihe inputa i gotovih proizvoda potrose da bi nove skuplje dosle u dobavni lanac, pa onda vrijeme potrebno da i narucitelji svoje zalihe potrose koje su kupovali po jeftinijim cijenama, a vec je i poznato da proizvodjaci nastoje cijeli efekt povecanja ne prebacit odma na kupce jer pokusavaju malo amortizirat situaciju, kao i vlade sa svojim kratkotrajnim utjecajem na finalnu cijenu proizvoda, samo sve su to kratkotrajne mjere ukoliko se situacija brzo ne stabilizira, zasad se to bas i ne vidi da netko radi nesto na tom polju, vidim sva ekonomska pamet se uzdaje na proc ce to samo od sebe samo ne znam bas kako, sigurno je jedan dobar dio uzrokovan naglom potraznjom zbog otvaranja, samo ta potraznja kako izgleda i dalje traje.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • StatusQuo
    • February 23, 2022 at 12:13 PM
    Quote from Marin83

    Kao i prošli tjedan ATPL nije uspila probit 430kn..

    Naglasak na nije jos :D

  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    • StatusQuo
    • February 23, 2022 at 12:08 PM
    Quote from LeoNT

    https://novac.jutarnji.hr/novac/aktualno…rzista-15161818

    'Iz jedne od vodećih hrvatskih tvrtki koja posluje na ruskom tržištu, solinskog AD Plastika, aktivno prate što se zbiva, ali kažu: "Situacija u Rusiji trenutno se ne odražava direktno na naše poslovanje na tom tržištu". To stoji u odgovoru predsjednika Uprave Marinka Došena na naša pitanja. On pritom naglašava da politička situacija negativno utječe na kretanje tečaja, odnosno slabljenje rublje, što pak posljedično može utjecati i na njihove poslovne rezultate.

    "U strategiji rasta i razvoja naše kompanije, rusko je tržište jako važno, što potvrđuju i naši novougovoreni poslovi u zadnje dvije godine. U ukupnim prihodima grupacije prihodi s ruskog tržišta imaju udio viši od 25 posto. Olakotna okolnost u ovoj situaciji je ta što naše tvornice u Rusiji proizvode isključivo za rusko tržište i time je smanjen utjecaj potencijalnih sankcija na naše poslovanje", odgovara Došen.'

    Nakon 2014 su poduzete mjere da se dobavljaci lokaliziraju sta je pridonjelo manjem riziku, ali svejedno rizik tecaja na bilancu i utjecaj sankcija na potrosnju je tesko zaobic, trenutno je to zasad u redu ali trend je negativan da bi se procjenio njegov utjecaj, problem je sta ovaj puta trend je negativan i na euro poslovanju sta se tice trzista, koliko se sjecam onda 2014 euro dio je nadomjestio vrlo brzo ruski dio pada.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™