Kak se tiče Kraša kad Mirovnci nisu nikad imali, a nemaju niti sad dionice Kraša? A bome niti fondovi.
Dva kljucna dionicara su se maknula već dulje vrijeme sa kupnje. I to očito najjače utječe na cijenu i trgovinu.
Kak se tiče Kraša kad Mirovnci nisu nikad imali, a nemaju niti sad dionice Kraša? A bome niti fondovi.
Dva kljucna dionicara su se maknula već dulje vrijeme sa kupnje. I to očito najjače utječe na cijenu i trgovinu.
Kad si se već dotaknuo mene (nadam se da će moderator ostaviti post cisto da se vidi čime se pojedini korisnici vode)... cim počneš trabunjati o Bakicu i idejama koje je ukrao konkretno od mene (barem sam ja prije o tome pisao i pričao u javnosti), odmah mi zlo dođe. A ti inače voliš crnjaciti i praviti se pretjerano pametan. I pišeš dosta bezvezarija pa te ne bih uzimao kao referencu za bilo sto. No hard feelings.
Još kad vidim da si svoja ulaganja sazidao oko Lenca koji je jedna totalno efemerna priča nemam ti sto drugo reci niti pokazati nego palac dolje.
Ja se ispričavam sto sam ovako reagirao. Al postoji nekoliocna korisnika, koji stalno grintaju al ne iznose nikakve vrijednosne ili neke druge korisne i vjerodostojne argumente. I obicno se uključe u raspravu na osnovu osobnih animoziteta prema nekome ili iz nekih vlastitih interesa. Nebitno. Ima i “crtača” sa TA koji ništa ne crtaju (ili crtaju uglavnom gluposti) i konstantno spamaju višestruko i danomice različite teme. Mislim da bi za kvalitetu rasprave te trebalo još strože kažnjavati ukoliko naravno ne promjene ponašanje i krenu uobičajenim putem davanja logičnih i argumentiranih staviva, pritom jasno i s argumentima odgovarajući na univerzalna pitanja: sto, gdje, zašto, kada i koliko.
Nevjerojatno što se ovdje može sve pročitati. Dionica je nisko zato što Neo i drugi traderi trejdaju. Ma da treba ih prijaviti Hanfi, a ne one koji otvoreno pozivaju na kupnju jel to eto vrijedi 70 kuna.
Tri puta sam čitao da vidim jesam li ispravno shvatio što je gore napisano.
A sto je problem ako pozivaju i pritom imaju za to i argumente?
Za razliku od tebe koji stalno crnjačis i grintas nešto. Da te ne zanima, ne bi ti pratio.
Display MoreDragi kolega,
Kao prvo nemate me pravo ušutkavati - što ste vi, neka internet milicija pa da govori ljudima što smiju, što ne smiju?
Drugo, floskulizam vas neće daleko dovesti - ispadate smiješni sa tim floskulama o efikasnom tržištu. Evo pogledajte kako je sve u USA raslo pa i naftaši koji su najteže pogođeni bili. Da sam uložio u PROIZVODNJU nafte , plivao bi u novcima. Zato nemojte molim vas više sa analizama.
https://www.google.com/search?q=NYSE:…iw=1366&bih=657
Ne bih se sada htio prisjećati slavodobitnih objava i procjena rasta zbog kupnje trezora o rastu na 70 kn, nego samo da spomenem floskulu o drhtavim ručicama - top 10 drži cca 90 % SVIH dionica od 8,7 mil. Znači oko 900.000 dionica je u FF (odoka sam to sve ocijenio). Ako to toliko vrijedi, pa dajte pokupite to sve i imate fantastičnu zaradu.
Eeeeee, ali onda se nema kome prodati
Tko zna, možda sam i već ušao, tako da nagovaranja nisu potrebna.
A tko si ti da se stalno baviš drugim korisnicima mjesto da se baviš temom i dionicom? Sto tebe briga sto je tko i kad izjavljivao. Onaj tko vjeruje u vrijednost i oporavak će kupovati, a tko ne vjeruje neće. Ne trebaju nam apologeti poput tebe da nas stalno upozoravaju na pravdu i pravičnost. Za to se učlani u neku vjersku zajednicu ili sektu barem.
A za mir u kući i konstruktivnu raspravu, ako nemaš sto pametno i vrijedno dodati, najbolje produži dalje...
Nazalost, ovdje uglavnom komentatori izbacuju svoje frustracije ili izmišljaju neka nepostojeća stanja (ugroženost ljudskih prava i sl. gluposti) mjesto da se bave temom. To ne cudi, jer je na taj način najlakše zamaskirati stvarno stanje stvari..
Uglavnom se pljuca po struci, jer smo mi poznata nacija kućnih i priučenih (Fah-)ekonomista, znanstvenika, epidemiologa, ljekarnika, sportaša i svega ostalog.
Vjerujem da imate nešto pametno za napisati, pisali bi o ADPL i mavodnom utjecaju domaćeg tržišta automobila na tu kompaniju. Posto je i laicima jasno da taj utjecaj ne postoji ili je krajnje marginalan, imamo stalno isto izvrtanje činjenica i silovanje jedne te iste price koja s osnovnom temom nema veze.
Problem je kad pojedinci krenu pisati kako ti kažeš “visoko-ekonomske” radove, a ne razumiju i ne poznaju osnovnu ekonomsku terminologiju.
Udaljili smo se previše od teme.
Ja nisam shvatio zašto je uopće bitan nas “susjed” ili “komšija” za poslovanje ADPL? Pa ako netko može na tu temu.
Nije to omalovažavanje. Zna se kako se naziva potrošnja stanovništva ili kućanstava - osobna potrošnja. To je ekonomski pojam - stručni termin za dio ukupne institucionalne (sektorske) potrošnje.
A ne nikakva populacijska ili kako si ti to već nazvao. Zamisli da bilo tko tumači neke ekonomske pojave ili stanja na način da izmisli svoj naziv za neki pojam?! Pa nakon 5 dana nitko ne bi znao ni razumio sto se točno opisuje i na sto se misli. Ekonomija nije igra pogađanja nego konkretnih pojmova koji imaju svoje definicije. Uže ili šire.
Diskurs mnogo govori o sugovorniku. Konkretno, sama konstrukcija rečenice može bitno mijenjati smisao rečenice i njezino razumijevanje. Možda je to nekome bezveze, ja mislim da većini ljudi nije. Naprosto se (iz)gubi smisao i ispravan kontekst razmišljanja prenesenog na papir ili neki drugi medij. To treba kao i svaku drugu stvar u životu vježbati i naučiti.
Populacijska potrošnja? Sto je to?
Mozda bi ljudi bolje razumijeli sto pišeš da ne pišeš pola stranice u jednoj rečenici i da ne koristiš izmisljene pojmove koji se tebi čine odgovarajući. Proforma, populacijska potrošnja i sl.
I pojednostavi sintaksu, pa će možda i semantika biti razumljivija.
Ja se s tobom mogu nacelno složiti, al ti nabrajaš pojedine moguće utjecaje bez dubljeg poznavanja analitike prodaje automobile. Pored toga, sto je bitna prodaja na domaćem trzistu za ADPL?
Ili onako malo ćakulaš, o svemu i svačemu?
I sve bi to bilo dobro da se nije desilo to sto se desilo i dovelo i ATPL i druge brodare u nezaividnu situaciju. Sve te pretpostavke navedene na Str 36, vise ne stoje.
Za to čak ni ne možeš kriviti upravu jer nitko nije pretpostavljao ni očekivao ovo sto se dogodilo i još uvijek se događa.
Nema šanse da je to danas tako. Pogledat ću. Na kojoj je to stranici?
https://zse.hr/userdocsimages…1Y-REV-K-HR.pdf
na Str 37 se navode ukupna minimalna primanja za 5 godina, bez rashoda. Al to treba svesti na današnju vrijednost. I svakako treba procitati prethodnu stranicu, 36. Vis a Vis izračuna neto vrijednosti.
I kakve veze ima kolika je cijena dionice s izračunom P/NAV?
Display MoreDisplay MoreTrenutne valuacije:
P/NAV = 0,45
EV/EBITDA = 4,66
Prosječni P/NAV peer grupe je 0,56, EV/EBITDA 11,4.
Trenutno imovinu firmu kupujemo sa popustom 55%.
U prilogu je peer grupa za usporedbu, a možete vidjeti i preporuke analitičara i projekcije rasta dionica za ovu godinu. Projicirani prosječni rast je 88%, unatoč svim ovim stvarima sa pandemijom.
Evo samo za Ivanu7. Ovo su pokazatelji od 30.03.
Mislim da nema šanse da je Pnav 0,45. Sad bas gledam, mislim da značajno precjenjuješ vrijednost imovine. Ovaj dio oko tog chartera. Tu nešto ne stima. Kad oduzmeš vrijednost sve te knjigovodstvene imovine (stvarne, bilancne) od duga kojeg sam navodis dobiješ 227 milijuna kuna . To ti je cca 163 kune po dionici. Da njima taj charter toliko vrijedi bavili bi se samo njime, a riješili se ostatka odnosno sve imovine.
Display MoreKolika bi bila vrijednost flote ???
- na jednoj stranici čitam kako je brod "Nova Gorica" (brod za suhi teret dosta sličan brodovima koje posjeduje AP, a i godište je tu negdje kao i flota AP, izgrađen je 2008.) prodan za 7.2 M$.
- gledam na stranici AP ima 12 brodova za suhe terete, ako su svi u njihovom vlasništvu to bi bilo 12 x 7.2 = 86.4 M$. (seljačka računica ali drži vodu).
- sada od tih 86.4 M$ moramo oduzeti dugoročno i kratkoročno zaduženje i znati ćemo vrijedi ili ne vrijedi ta ATPL, (koliko je ATPL zadužena nemam pojma).
- možemo izračunati koliko ATPL vrijedi na burzi: 1.395.520 (broj dionica) x 7 (tečaj $) = 38.077.760 $.
- evo sada su svi parametri jedne priproste seljačke računice tu: koliko vrijedi flota (86.4 M$ minus krediti) + cijena firme na burzi 38 M$.
- vaši komentari....... kolika bi bila vrijednost flote..... i pravična cijena dionice na burzi ???????
AP nema dvanaest brodova u vlasništvu. Vlasnistvo i charter nije isto. Procjeni vrijednosti brodova IMHO treba dodati i ostalu imovinu i onda oduzeti obveze. Takodjer bi trebalo kalkulirati i sadašnju vrijednost charter ugovora (za brodove koji nisu u vlasništvu) ukoliko je vremenski gledano pozitivna. Takodjer, svi brodovi ne vrijede isto. Godište, podtip broda i zemlja porijekla mogu značajno utjecati na vrijednost odnsono postignutu cijenu.
Ugovori se mogu prilagođavati, ali sigurno nisu proforma. Ne znam niti sto bi to znacilo “proforma”. Kao predračun ili sto? Da zadovolje formu?
Ugovori su čvrsti, ali au negocijabilni i promjenjivi. To bi bila točnija definicija. Proforma ne znaci ništa.
Imamo višegodišnju trakavicu između Preventa i Audija odnosno VW koncerna. Meni to ne izgleda i ne zvuci “proforma”... https://www.poslovni.hr/regija/audi-mo…preventu-362549
Mislim da brodari i proizvodjaci auto dijelova nemaju ni izbliza slične ugovore. Ovdje se postavljaju pitanja iz domene ugovornog prava samo da bi se utjecalo na misljenje prosječnog “dode”. Da on kao proda ili kupi na osnovu necijeg izmišljenog multinicka i njegova anonimnog piskaranja po forumu. Ovdje se radi o dugoročnim, čvrstim ugovorima. Jer da netko napravi liniju za proizvodnju i na nju utroši desetke milijuna kuna (možda i mnogo vise), pa da mu sutra netko dođe i kaže, gle malo sam se zezao, ili tamo je 5 lipa jeftinje, onda nitko vise ne bi s nikim radio u sektoru. Količine i cijene su uvijek skalabilne, al dugorocno vezanje je uvjet. Rizici postoje, al ne tolko iz ovih izvora o kojima se “znalci” ovdje raspisuju.
Kod brodara nitko nije ništa platio jer su svi ili većina propali. I jer su svi ionako sve varali (Grci su umjetnici prevare; pogotovo njihovi fizikalci - brodovolasnici). Ovdje su ipak ozbiljniji poslovi i partneri u pitanju. Ozbiljna industrija vs špekulativnih igrača određenom vrstom imovine.
Mozda će zvučati bedasto, al nikad nisam imao niti imam ijednu dionicu ove firme, al primjećujem da su se počele pisati nelogičnosti i uspoređivati kruske i jabuke.
Da bi znali kakva je situacija s ugovorenim poslovima morate (još jedanput) procitati financijsko izvješće i redovito pratiti objave i poslovanje. Svaki ugovor je negocijabilan, ali svaki ugovor sadrži i penale. Za jednu i drugu stranu. Naravno da moraju unaprijed pripremriti alate.
Kakve M&A aktivnosti? Prodaje se lokalni operater za kojeg svi odavno znaju da će se prodati. Tu akviziciju mogu isfinancirati skoro pa lokalne podružnice zainteresiranih.
"Vivacom pruža usluge za preko 1,8 milijuna korisnika. Prva je telekomunikacijska kompanija u Bugarskoj, koja danas pruža napredne servise kao što su optički internet, mobilna telefonija i digitalna televizija privatnim i poslovnim korisnicima.
Očekuje se da će transakcija biti okončana u drugom kvartalu 2020. godine, nakon dobivanja dozvole od antimonopolske komisije. Sama kupnja bit će realizirana kroz kredit i vlastita sredstva."
Neko je od kolega išao računati koliko vrijedi OPT kroz broj korisnika a za komparaciju je uzeo Tele2, kao mobilnog operatera te je došao do za nas dioničare nepovoljne cijene od ispod 6 kn.
Ovo sa Vivacom-om je po meni puno prezentnije 1.200 milijuna € za 1.8 milijuna korisnika daje 666,66 € po korisniku. Ako tu vrijednost uvrstimo u formulu za cca 200.000 OPT korisnika dobijamo ne loših 14.3 kn po dionici.
Imam dionice OPT, i ovo nije izračun koji bi itko trebao slijediti kod donošenja odluke o ulaganju.
Taj koji je računao nešto za Tele2, vjerojatno je pogrešno izračunao. Provjeri dal je u tih 1,2 mlrd EUR uključen i dug (preptostavljam da je).
Adris bio mogao ove godine imati jak financijski udar na svoje poslovanje. Vidjet ćemo sto će biti s dividendom (iako uprava prije malo manje od mjesec dana nije istu dovodila u pitanje). Vjerujem da ove godine Adris neće ništa kupovati (nikakve udjele) nego će resurse uposliti u očuvanje poslovanja i (samo) u nužna kapitalna ulaganja za budućnost.
Kolega hanfa je izrijekom zabranila isplatu isto kao hnb
vec me dugo to muci, jer kao logika je ajmo financijske posrednike izrazito regulirat jer drze sredstva viska imaoca viska i transferiraju ih potrebitima.
Ali imamo ostale poslovne subjekte, realni sektor koji osim porezne nema niti jednog ozbiljnog kontrolora, da li i kako se upravlja rizicima, narocito drustva na burzi.
Pa se dogode Bagrokori, Pevexi...
Je, zabranila je al osiguranja nisu kamen temeljac financijske stabilnosti u RH i financijskom sustavu kakav mi imamo, za razliku od banaka. A i osiguravatelji su prosjecno gledano ipak manje rizični od banaka. Pogotovo u uvjetima gdje ne osiguravaju financijsku imovinu, ni tamo gdje nema velikih katastrofalnih događaja.
Seljačka logika je nekad u deficitu.
Prvo neznam ko bi to mogao zabranit isplatu dividende. HANFA je nadležna za banke, fondove i osiguravajuća društva.
Drugo nema potrebe forsirat skupštinu kada nema šanse da svi mogu doć. Ništa se revolucionarno neće dogodit ako je u svibnju.
Seljačka logika, bez gledanja u cash flow i odnos duga i budućeg duga kaže: željeli bi isplatiti dividendu jer to jako paše i DT, ali s obzirom na situaciju (evenutalno dugoročnu situaciju oko Covida i zabrane isplate dividende?) čekaju da se sve ovo stiša i sredi u kratkom roku?
Za banke je nadlezan HNB, a ne Hanfa. Pravnički gledano, ne znam regulatorne propozicije za osiguravatelje i kapitalne zahtjeve (solvency II) pa mi je tesko tvrditi može li Hanfa zabraniti isplatu dividendi, ako su svi kapitalni zahtjevi ispunjeni.
Kod banaka je stvar “malo složenija“ i njima HNB ako ne ispunjavaju kapitalne zahtjeve ili se može pretpostaviti da ih zbog nastupa nekih događaja odnsono materijalizacije rizika neće ispunjavati, može zabraniti isplatu kapitala odnosno dividende.